In een traditionele verwarming setup, zet je met de thermostaat in de woonkamer je volledige huis aan en uit.quote:Op zaterdag 17 november 2018 14:17 schreef Osvic het volgende:
Is er soms iemand die al eens gemeten heeft of het Evohome systeem wel degeljk besparingen opleverd i.v.m. gasverbruik ?
Ik kan dit niet meten omdat ik maar pas in juni overgeschakeld ben van elektrische verwarming met accumulatoren en elektrische boiler naar aardgas. En een paar maand later het Evohome systeem heb aangeschaft. Ook had ik in de badkamer en slaapkamers rechtsreekse elektrische verwarming
En ook, welk zijn de beste instellingen voor besparingen. Adaptieve start...Optimale stop enz...
Ik moet wel zeggen als ik vergelijk met mijn vroegere elektrische verwarming een besparing zal hebben van...en hou je goed vast nu...750 Euro tussen juni en eind november. Dus hierin ben ik al heel goed bezig.
Maar er zullen wel ongetwijfeld bij jullie ook rekenaars tussenzitten die zeggen " Zonder Evohome systeem verbruikte ik zoveel m3 gas en nu maar zoveel niet meer"
Dat is heel moeilijk te meten.quote:Op zaterdag 17 november 2018 14:17 schreef Osvic het volgende:
Is er soms iemand die al eens gemeten heeft of het Evohome systeem wel degeljk besparingen oplevert i.v.m. gasverbruik ?
Ik kan dit niet meten omdat ik maar pas in juni overgeschakeld ben van elektrische verwarming met accumulatoren en elektrische boiler naar aardgas. En een paar maand later het Evohome systeem heb aangeschaft. Ook had ik in de badkamer en slaapkamers rechtsreekse elektrische verwarming
En ook, welk zijn de beste instellingen voor besparingen. Adaptieve start...Optimale stop enz...
Ik moet wel zeggen als ik vergelijk met mijn vroegere elektrische verwarming, een besparing zal hebben van...en hou je goed vast nu...750 Euro tussen juni en eind november. Dus hierin ben ik al heel goed bezig.
Maar er zullen wel ongetwijfeld bij jullie ook rekenaars tussenzitten die zeggen " Zonder Evohome systeem verbruikte ik zoveel m3 gas en nu met dit systeem, zoveel minder"
Als je de meterstanden invoert bij mindergas.nl zie je het verbruik per graaddag. Daar zie je dan je verbruik gerelateerd aan de weersomstandigheden, geniaal.quote:Op zondag 18 november 2018 15:56 schreef Adventurer666 het volgende:
[..]
Dat is heel moeilijk te meten.
• Als eerste heb je natuurlijk de verschillende winters, wat een groot verschil kan maken op het jaarverbruik.
SPOILER: Deze radiatorkranen zitten er nu op.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Beatific op 18-11-2018 22:09:59 ]
Ik ben er niet mee bekend, maar weet wel dat er in het menu een optie zit om communicatieverlies automatisch te herstellen.quote:Op woensdag 28 november 2018 06:42 schreef Waashaas het volgende:
Hallo,
Ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum en ben er terecht gekomen na problemen met ons Honeywell Evohome systeem wat al een jaar door de installateur en Honeywell niet opgelost kan worden. Wellicht kan iemand me hier verder helpen.
Wij hebben een HCE80-unit met vloerverwarming, een warmtepomp en gebruiken de Round Thermostats voor het regelen van de temperatuur per kamer. Het Evohome bedieningspaneel blijft een uur of 4-5 na installatie de melding 'Communicatiefout' geven, waarbij bij alle kamers die met een Round Thermostat worden verwarmd van een icoontje met een rood uitroepteken worden voorzien.
Klik hier voor de foutmelding.
Het lijkt erop dat het systeem overigens verder wel naar behoren functioneert, maar het is vervelend om te weten dat er iets niet helemaal goed zit en daarbij weet ik niet 100% of alles naar behoren werkt. Is dit probleem bij iemand bekend?
Wat ik reeds heb gedaan om het trachten op te lossen:
- HCE80-unit gereset;
- Alle Round Thermostats gereset;
- HCE80 op Wifi aangemeld;
- Alle Round Thermostats opnieuw als nieuwe zoneregeling ingesteld
Over de ondersteuning van Honeywell ben ik niet te spreken, zij weten weinig, verwijzen alles naar de installateur en dat terwijl de producten nog geen jaar oud zijn.
Wellicht heeft iemand hier suggesties. Dank alvast.
Omdat er toch warmtevraag is. Vervolgens kan de ketel zijn warmte niet kwijt, omdat er te weinig capaciteit open staat en valt hij in storing.quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:43 schreef R-mco het volgende:
Goedemiddag,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb inmiddels bijna alle radiatoren voorzien van een HR92 in combinatie met een opentherm module. Ik heb bewust 2 radiotoren gelaten zo als ze waren aangezien ik nog geen bypass heb (moet nog geïnstalleerd worden). Wat me opvalt is dat de ketel een aantal keer per dag aanspringt, de ketel gaat verwarmen en gaar vervolgens naar stand 1 ( het is overigens een een intergas 36/30) terwijl er geen warmte vraag is.
Iemand enig idee waarom mijn ketel vanzelf gaat verwarmen?
De capillaire leiding geeft de beweging/stand van de thermostaatknop door aan de kraan in de convectorput, er zit een of andere vloeistof in. In wezen is het dus gewoon een thermostaatknop, maar dan op twee meter afstand, en oldskool hardwired. Voorbeeld hier, die draad is dus 2 meter lang.quote:Op maandag 10 december 2018 23:42 schreef bertpit het volgende:
@bartholomeus Wat is de functie van die een capillaire leiding? Over elke thermische motor heb je het?
Je kunt ook kiezen voor een zone klep, om het gehele systeem aan of uit te sturen. In combinatie met de huidige thermostaat knoppen heb je dan best een redelijke verbetering.
Qua batterij verwisselen: met een simpel klikje is de HR92 los, daarna begint aan de keukentafel het gepruts met de batterijen.
Je hoeft helemaal geen evohome te nemen, alleen dit forum gaat daar wel specifiek over. De meeste particulieren hebben uiteraard maar één systeem, dus vergelijken is dan lastig. Zoek eens op tweakers of op Bright daar kom je ook anders systemen en reviews tegen.
Ik moet zeggen dat ik ook een zelfde probleem had met een van de twee rounds. Ook hier de zone opnieuw aangemaakt en daarna werkte het weer.quote:Op zondag 23 december 2018 20:33 schreef d3nn1sc het volgende:
@Bertpit
Nee we hebben dit jaar geen kerstboom.
Gekke is dat wanneer ik de knop van de radiator haal en die ervoor zet op een doos werkt het wel....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |