Als de vloerverwarming altijd moet blijven draaien, dan is er geen klep nodig. Mocht het in de praktijk te warm worden, kun je hem later alsnog toevoegen.quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:24 schreef awakener het volgende:
Ik ga een Evohome aanschaffen maar zit nog met een vraag. In de woonkamer heb ik vloerverwarming en hier komt de WIFI thermostaat te hangen. Boven heb ik alleen radiatoren. Maar heb ik eigenlijk wel een zoneklep nodig voor de vloerverwarming? Want in feite moet de vloerverwarming altijd blijven draaien toch?
Misschien moet je een andere smartphone kopen. Bij mij werkt de app (iOS) ATLIJD PERFECT. Heel af en toe moet je opnieuw inloggen. Ik vind de app eigenlijk beter en makkelijker werken dan de Evotouch.quote:Op dinsdag 6 november 2018 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Die app is sowieso TOTALE BAGGER. Crashed echt vaak bij mij, of dan stel ik wat in, kom ik thuis en is er niets gebeurd.
Hou er rekening mee dat de onderlinge componenten niet via wifi communiceren, maar op 868 MHz frequentie. Wifi is alleen in gebruik voor de communicatie tussen de app / cloud / evotouch of gateway.quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:36 schreef Osvic het volgende:
Gisternamiddag was het weer hommeles. Mijn vrouw had een warmtevraag gestuurd naar de badkamer en het kwam niet toe op de module, waar het Wifi signaal op max staat. Op de module de temperatuur hoger plaatsen is geen enkel probleem.
Dus het Wifi signaal tussen de module en de regelaars is prima.
Nu effen een test gedaan door een warmtevraag te sturen naar de hal vanuit de module. Ging ook prima, maar wat bleek, het kwam niet toe op de Iphone.
Daarmee denk ik dat het aan de app of cloud moet liggen.
Telefonisch contact opgenomen met Evohome en daar meldden ze mij dat het aan 1 of andere HR92 zou liggen.
Dit antwoord is hetzelfde als dat mijn auto niet zou starten omdat ik platte band heb. Met een kluitje in het riet sturen, noem ik dat.
Ik kan mij ook niet inbeelden dat Evohome niet op de hoogte moet zijn van dit probleem, daar ik op dit forum en verschillende andere fora, hetzelfde probleem beschreven staat. Jullie moeten maar eens kijken naar onderstaande link
https://www.appwereld.nl/(...)l/783653368/reviews/
Dit vermoeden wordt nog versterkt omdat de app zondagvoormiddag niet bereikbaar was door werkzaamheden en de problemen bij mij maandag begonnen zijn.( eerste keer dat ik een instelling deed vanop de Iphone vanaf de werkzaamheden).
Nu was ik vandaag zinnens om verdere diagnose uit te voeren en heb verschillende instellingen gedaan en ja...jullie kunnen het al raden zeker ? Alles functioneert perfect.
"Verdorie, nog aan toe zeg" zou Toon Hermans zeggen
Omdat dit toch een verkoopsargument is van Evohome, zou dit toch niet mogen voorvallen. Tenslotte kost het hele systeem toch meer dan 10 Euro.
Ik wacht nu af tot de volgende storing en ga dan, gelijk Bertpit zegt, eens een reset doen van de router. Je weet maar nooit. Maar hopelijk blijft ze weg, dit is nog beter.
Er is niks mis met m'n telefoon.... Misschien ligt het dan aan de android versie maar ik ben echt niet de enige, kijk maar naar de recensies: https://play.google.com/s(...)tcomforteurope&hl=nlquote:Op dinsdag 6 november 2018 20:13 schreef bertpit het volgende:
[..]
Misschien moet je een andere smartphone kopen. Bij mij werkt de app (iOS) ATLIJD PERFECT. Heel af en toe moet je opnieuw inloggen. Ik vind de app eigenlijk beter en makkelijker werken dan de Evotouch.
Bij mij werkt de app op android best goed. De app is alleen heel traag,....quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er is niks mis met m'n telefoon.... Misschien ligt het dan aan de android versie maar ik ben echt niet de enige, kijk maar naar de recensies: https://play.google.com/s(...)tcomforteurope&hl=nl
Trouwens, voor iOS zijn ze ook niet echt positief: https://itunes.apple.com/(...)ntl/id783653368?mt=8 je hebt blijkbaar mazzel.
Wat bedoel je met heel traag ? 2 min., 5 min? Kun je mij ongeveer een tijd geven ?quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:20 schreef Adventurer666 het volgende:
[..]
Bij mij werkt de app op android best goed. De app is alleen heel traag,....
Dat valt bij mij juist wel mee, de app start in 5 sec. ongeveer op. Maar als ik een temperatuur verander dan blijft hij soms hangen op SUCCES. De temperatuur is dan wel veranderd maar je kan niks meer doen en je moet de app afsluiten en opnieuw opstarten. Als je 4 zones wil veranderen is dit vrij irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2018 23:47 schreef Osvic het volgende:
[..]
Wat bedoel je met heel traag ? 2 min., 5 min? Kun je mij ongeveer een tijd geven ?
Zou kunnen, ik heb een wat oudere iPhone een 6 plus. Maar ook op de iPhone 4 werkte de app goed. Het enige is dat de verwerking richting de evotouch langzaam is. Maar dat geldt ook als je handmatig aan de knoppen draait, of eeninstelling verandert op de round of evotouch. Soms duurt het een paar minuten voordat het verwerkt is.quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er is niks mis met m'n telefoon.... Misschien ligt het dan aan de android versie maar ik ben echt niet de enige, kijk maar naar de recensies: https://play.google.com/s(...)tcomforteurope&hl=nl
Trouwens, voor iOS zijn ze ook niet echt positief: https://itunes.apple.com/(...)ntl/id783653368?mt=8 je hebt blijkbaar mazzel.
Het werkte inderdaad gisteren avond toen ik thuis kwam allemaal weer, vermoedelijk inderdaad een fout in de update van de systemen van Honeywell. Beetje jammer....quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:36 schreef Osvic het volgende:
Gisternamiddag was het weer hommeles. Mijn vrouw had een warmtevraag gestuurd naar de badkamer en het kwam niet toe op de module, waar het Wifi signaal op max staat. Op de module de temperatuur hoger plaatsen is geen enkel probleem.
Dus het Wifi signaal tussen de module en de regelaars is prima.
Nu effen een test gedaan door een warmtevraag te sturen naar de hal vanuit de module. Ging ook prima, maar wat bleek, het kwam niet toe op de Iphone.
Daarmee denk ik dat het aan de app of cloud moet liggen.
Telefonisch contact opgenomen met Evohome en daar meldden ze mij dat het aan 1 of andere HR92 zou liggen.
Dit antwoord is hetzelfde als dat mijn auto niet zou starten omdat ik platte band heb. Met een kluitje in het riet sturen, noem ik dat.
Ik kan mij ook niet inbeelden dat Evohome niet op de hoogte moet zijn van dit probleem, daar ik op dit forum en verschillende andere fora, hetzelfde probleem beschreven staat. Jullie moeten maar eens kijken naar onderstaande link
https://www.appwereld.nl/(...)l/783653368/reviews/
Dit vermoeden wordt nog versterkt omdat de app zondagvoormiddag niet bereikbaar was door werkzaamheden en de problemen bij mij maandag begonnen zijn.( eerste keer dat ik een instelling deed vanop de Iphone vanaf de werkzaamheden).
Nu was ik vandaag zinnens om verdere diagnose uit te voeren en heb verschillende instellingen gedaan en ja...jullie kunnen het al raden zeker ? Alles functioneert perfect.
"Verdorie, nog aan toe zeg" zou Toon Hermans zeggen
Omdat dit toch een verkoopsargument is van Evohome, zou dit toch niet mogen voorvallen. Tenslotte kost het hele systeem toch meer dan 10 Euro.
Ik wacht nu af tot de volgende storing en ga dan, gelijk Bertpit zegt, eens een reset doen van de router. Je weet maar nooit. Maar hopelijk blijft ze weg, dit is nog beter.
Overshoot kun je gemakkelijk krijgen als de aanvoertemperatuur te hoog is. Vooral bij matige temperaturen zoals nu. Dat moet je op je CV regelen.quote:Op woensdag 7 november 2018 13:47 schreef Osvic het volgende:
Toch eens een mailtje gestuurd naar de helpdesk.
Blijkbaar moet er toch iets zijn omdat er de komende weken een update komt.
Duimen maar, zou ik zeggen.
Voorts stelden ze voor om de thermostaat eens te wissen via internet ( TCC login) en
dan terug toe te voegen na ongeveer 5 minuten en dit niet te doen via Safari. Google of Firefox gebruiken.
Natuurlijk ga ik dit nu niet doen maar eventueel bij een volgende storing, zodat ik beter kan evalueren
Vandaag ook nog geen problemen ondervonden.
Ik moet wel zeggen indien de app goed werkt, het hele systeem zijn geld wel waard is.
Juist nog een half graadje overshoot bij een tussentijdse warmtevraag maar ja, daar ga ik niet over beginnen te kniezen.Ik aanzie dit als een normale reactie. Je staat met uw auto toch ook niet op 0 meter stil als men remt.
's Morgens is er geen overshoot omdat ik de "Adaptieve start" heb ingesteld. En dan gaat de warmtevraag geleidelijk naar omhoog. Dit is wat ik ervaar natuurlijk.
Overshoot is niet altijd te voorkomen.quote:Op woensdag 7 november 2018 18:31 schreef bertpit het volgende:
[..]
Overshoot kun je gemakkelijk krijgen als de aanvoertemperatuur te hoog is. Vooral bij matige temperaturen zoals nu. Dat moet je op je CV regelen.
Het hangt van je systeem af.quote:Op zaterdag 10 november 2018 09:42 schreef Seven. het volgende:
Wij overwegen Evohome.
Wat ik nog niet goed begrijp is hoe een Evohome een vloerverwarming in zones bestuurt, ik neem aan dat ze dan de temperatuur in de ruimte meet en dan een regelaar op de verdeler of zo?
Even een paar dagen laten inwerken en de thermostaat niet te dicht bij een van de knoppen zetten lijkt me.quote:Op maandag 12 november 2018 17:49 schreef japie101 het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn evohome v1 vervangen door een Wifi variant met HR92 knoppen.
Nu een lastig dingetje: ik heb beneden 3 radiatoren in mijn woonkamer die ik alle 3 heb gevormd tot 1 zone Woonkamer, en 1 van die 3 is de temperatuur voeler. De configuratie is prima, maar bij warmte vraag wordt er 1 radiator warm, en blijven er 2 dicht. Als ik de knop er af haal is ie ook echt dicht gedraaid en als ik m handmatig opendraai wordt ie gelijk warm.
Tevens geven alle 3 de knoppen "Woonkamer" aan en is een communicatie test in orde, krijg netjes de drie knoppen retour.
Wat te doen?
Dat de kraan druppelt kan komen door dat de HR92 knop te ver wordt ingedraaid bij geen warmtevraag en zo de rubberen pakking in de Heimeier kraan beschadigt. Ik heb dit zelf ook ervaren. Ik heb ervoor gezorgd dat de HR92 knop er zo ver niet meer kan opgedraaid worden. ( zie mijn vorige posts )quote:Op maandag 12 november 2018 19:48 schreef Beatific het volgende:
Ik ervaar alleen maar ellende met het systeem Evohome. Ik heb alle radiatorkranen laten vervangen door Heimeier radiatorkranen maar heb nog steeds geen goed functionerend systeem. 1 van mijn kranen druppelt water bij indrukken van het pinnetje. Hierdoor is de knop waarschijnlijk stuk gegaan.
Wanneer ik een vakman probeer in te schakelen geven ze allemaal aan niet bekend te zijn met dit systeem. Hoe kan ik dit ding werkend krijgen? Het geld maakt me niet uit. Ik wil van het gedoe verlost zijn. Omgeving Nijmegen.
De kraan kan niet verder dicht dan dicht en niet verder open dan open. De HR92 meet dit zelf tijdens de montage.quote:Op maandag 12 november 2018 20:50 schreef Osvic het volgende:
[..]
Dat de kraan druppelt kan komen door dat de HR92 knop te ver wordt ingedraaid bij geen warmtevraag en zo de rubberen pakking in de Heimeier kraan beschadigt. Ik heb dit zelf ook ervaren. Ik heb ervoor gezorgd dat de HR92 knop er zo ver niet meer kan opgedraaid worden. ( zie mijn vorige posts )
Nochtans zijn er een paar installateurs rond Nijmegen die jou kunnen helpen.
Je moet maar eens kijken op de website van Evohome
Voor zover mij bekend, gaat het bij de IP codering om waterdichtheid in relatie tot het gevaar van elektrocutie / kortsluiting.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:56 schreef denman1710 het volgende:
Vandaag de offerte van wifithermostaten binnen gekregen. Er wordt een Honeywell Evohome aangeboden en voor de badkamer (vloerverwarming) een Honeywell T87RF2025 round wireless. Is deze wel geschikt voor een badkamer (IP codering zou 20 zijn)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |