quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In welke regio zit jij in godsnaam? En waar ben jij bang voor?
De enige angst die er zou moeten zijn is de LINKSE hypocrisie.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In welke regio zit jij in godsnaam? En waar ben jij bang voor?
ach, ik vraag me altijd af in elk topic hoe jij de ultieme “samenleving” voor je ziet.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, volgens de NOS heeft het woord een positieve connotatie en is daarom niet geschikt om te gebruiken in objectieve nieuwsberichten.
Zo heel moeilijk is het niet om dat eruit te halen...
Complete troll. Ik verwijs er ook nog een keer naar. Linkje heb je ook niks aan, want dan moet je zoeken. Verder ook je sterkste punt niet. Zo blijkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb nog geen post gelezen waarin je de figuren aanduidde waar je het over hebt. Maar een linkje is ook prima.
[..]
Je stelt toch wel eens dat extremisten teveel macht hebben of er naar ze geluisterd wordt? Dat werp je ook op als argument om maar niet de term 'wit' te gebruiken. Dan zorg je toch juist nu ook dat je dat doet? Ik bedoel, ik vind het allemaal wat overdreven om de term 'blank' als beladen te zien, maar als de NOS besluit om voortaan 'wit' te gebruiken gaan ze hun gang maar. Dat zou juist niet moeten afhangen van wat extreme figuren doen of vinden.
Klopt, in Rotterdam helemaal. Grote bek en weinig daadkracht. In Amsterdam is dat nog erger maar daar kom ik als Brabander al jaren niet meer.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:57 schreef riazop het volgende:
[..]
[..]
De enige angst die er zou moeten zijn is de LINKSE hypocrisie.
Ze staan vooraan bij beeldenstorm, maar deze linkse blanke vrienden zijn totaal niet bereid hun eigen luxueuze positie ter beschikking te stellen aan een allochtoon.
Het is dus echt te moeilijk om een simpele vraag te beantwoorden. Ok man.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Complete troll. Ik verwijs er ook nog een keer naar. Linkje heb je ook niks aan, want dan moet je zoeken. Verder ook je sterkste punt niet. Zo blijkt.
Alsof iemand überhaupt zijn luxueuze positie af wil staan. Aan wie dan ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:57 schreef riazop het volgende:
Ze staan vooraan bij beeldenstorm, maar deze linkse blanke vrienden zijn totaal niet bereid hun eigen luxueuze positie ter beschikking te stellen aan een allochtoon.
In Amsterdam is het IETS minder erg dan in Rotterdam, in die zin dat je in Amsterdam nog wél eens niet-witte hogere en middelhoge ambtenaren aantreft. Terwijl Amsterdam een blankere (en steeds meer) stad is dan Rotterdam.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, in Rotterdam helemaal. Grote bek en weinig daadkracht. In Amsterdam is dat nog erger maar daar kom ik als Brabander al jaren niet meer.
Ach, ik test alleen de geloofwaardigheid van die beeldenstormers. En die is dus erg laag.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof iemand überhaupt zijn luxueuze positie af wil staan. Aan wie dan ook.
Je zegt dus hetzelfde als ietjefietje, alleen voeg jij er het dure 'connotatie' aan toe.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, volgens de NOS heeft het woord een positieve connotatie en is daarom niet geschikt om te gebruiken in objectieve nieuwsberichten.
Zo heel moeilijk is het niet om dat eruit te halen...
Wat is luxe? Topfunctie’s in de grote gemeentes zijn altijd bagger...quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof iemand überhaupt zijn luxueuze positie af wil staan. Aan wie dan ook.
Ironisch dat je het probeert om te draaien om jezelf uit een positie te wurmen die je niet aan het winnen bent.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon een huilerig sneeuwvlokje dat er niet tegen kan als anderen nare dingen over je zeggen.
Ironisch dat je het zelf wel voortdurend doet.
Sowieso zijn er maar weinig kunstenaars met een kleurtje. Zelfs kunstenaars met nauwelijks inkomen dan.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:03 schreef riazop het volgende:
[..]
In Amsterdam is het IETS minder erg dan in Rotterdam, in die zin dat je in Amsterdam nog wél eens niet-witte hogere en middelhoge ambtenaren aantreft. Terwijl Amsterdam een blankere (en steeds meer) stad is dan Rotterdam.
Maar de kunstensector in Amsterdam, daar waar de goedbetaalde feestbanen voor het oprapen liggen is idd extreem WIT (vol met gutmenschen)
idd, WITTE kunstenaars moet in de regel een hoop subsidie bij. Maar dan leven ze soms ook als God in Frankrijk. Kijk naar het Concertgebouw orkest dat elk jaar op wereldtour mag , slapend in de beste hotels in prachtige wereldsteden. Gevolgd door een brede managementlaag.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso zijn er maar weinig kunstenaars met een kleurtje. Kunstenaars met nauwelijks inkomen dan.
Dat is wel anders bij de hiphoppers.
Het is echt te moeilijk voor je om te lezen. Of om iets te zoeken op een website. Het staat out in the open in dit topic.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is dus echt te moeilijk om een simpele vraag te beantwoorden. Ok man.
Rapper boef wordt toch ook uitgenodigd bij Noorderslag, wat ook georganiseerd wordt met subsidie.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:09 schreef riazop het volgende:
[..]
idd, WITTE kunstenaars moet in de regel een hoop subsidie bij. Maar dan leven ze soms ook als God in Frankrijk. Kijk naar het Concertgebouw orkest dat elk jaar op wereldtour mag , slapend in de beste hotels in prachtige wereldsteden. Gevolgd door een brede managementlaag.
Das allemaal BLANK hoor.
Echte racisten kunnen in Nederland wat dat betreft op 2 oren slapen.
Rotterdam heeft inderdaad een gekleurdere samenleving en het doet me pijn om een stelletje blanke graftakken voor me in de supermarkt een compleet geïntegreerd Etheopisch gezin waarvan de vader in Chicago op de universiteit werkt 9 maanden per jaar, geshoffeert hoor worden.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:03 schreef riazop het volgende:
[..]
In Amsterdam is het IETS minder erg dan in Rotterdam, in die zin dat je in Amsterdam nog wél eens niet-witte hogere en middelhoge ambtenaren aantreft. Terwijl Amsterdam een blankere (en steeds meer) stad is dan Rotterdam.
Maar de kunstensector in Amsterdam, daar waar de goedbetaalde feestbanen voor het oprapen liggen is idd extreem WIT (vol met gutmenschen)
Heb je mijn post wel eens gelezen ?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:44 schreef riazop het volgende:
de bekende witte/blanke schaamlap " we kunnen ze niet vinden" ...
yeah right
Artiesten worden NIET betaald hoor op Noorderslag.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rapper boef wordt toch ook uitgenodigd bij Noorderslag, wat ook georganiseerd wordt met subsidie.
Maar wil gekleurd Nederland intensief op tour door de wereld? Wat ik weet van de top van de musici is dat het een keiharde wereld is, net als theater en dans.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:09 schreef riazop het volgende:
[..]
idd, WITTE kunstenaars moet in de regel een hoop subsidie bij. Maar dan leven ze soms ook als God in Frankrijk. Kijk naar het Concertgebouw orkest dat elk jaar op wereldtour mag , slapend in de beste hotels in prachtige wereldsteden. Gevolgd door een brede managementlaag.
Das allemaal BLANK hoor.
Echte racisten kunnen in Nederland wat dat betreft op 2 oren slapen.
55% (afgerond) heeft een migrantenafkomst. Daar zitten ook veel Polen, Bulgaren en expats tussen. Zelfs als je Turken (die vaak licht zijn) als gekleurd omschrijft. Klopt dat al niet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:15 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel eens gelezen ?
55% van Rotterdam is volgens jou niet blank.
Hoe is de verdeling van sollicitanten, ook 55% niet blank ?, met andere woorden: proberen ze het wel ?
Hoe is de bereidheid van die 55% om als ambtenaar te werken ? Willen ze die baantjes wel, of heeft het geen status ?
En dan hebben we het over "gewone" gemeentelijke ambtenaren he, bij top ambtenaren waar jij het over had komen nog wel andere argumenten kijken.
Snap die spagaat wel.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rotterdam heeft inderdaad een gekleurdere samenleving en het doet me pijn om een stelletje blanke graftakken voor me in de supermarkt een compleet geïntegreerd Etheopisch gezin waarvan de vader in Chicago op de universiteit werkt 9 maanden per jaar, geshoffeert hoor worden.
Zulke leuke kids maar tegelijkertijd irriteer ik me kapot aan de NOS en een Denk en Sylvana Simons.
Ik herken me er als boerentrien in de grote enge stad absoluut niet in.
Alsof Boef gratis op komt dagen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Artiesten worden NIET betaald hoor op Noorderslag.
BOEF had dezelfde avond nog een gig in Gemert. En die betaalde de gevraagde 7.000 e voor een uur.
Klopt, ik kwam dan ook niet met de term "niet blanken"quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:18 schreef luxerobots het volgende:
55% (afgerond) heeft een migrantenafkomst. Daar zitten ook veel Polen, Bulgaren en expats tussen. Zelfs als je Turken (die vaak licht zijn) als gekleurd omschrijft. Klopt dat al niet.
Want je weet niet hoe een baan als hogere ambtenaar in NL wordt verdeeld?quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:15 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
met andere woorden: proberen ze het wel ?
Door heel lang mee te lopen in het politieke/ambtelijke circuit.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Want je weet niet hoe een baan als hogere ambtenaar in NL wordt verdeeld?
Gekleurde Nederlanders die rijk en succesvol worden doen dat bijna uitsluitend in vrije beroepen met een lage drempel op basis van merites (voetbal, muziek, business)quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarin tegen zie ik wel heel veel gekleurde Nederlanders voetballen bij de grote clubs.
Daar waar je je hersens voor nodig hebt, is het uitsluitend WIT.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Gekleurde Nederlanders die rijk en succesvol worden doen dat bijna uitsluitend in vrije beroepen met een lage drempel op basis van merites (voetbal, muziek, business)
Daar waar een netwerk en connecties nodig zijn is het uitsluitend WIT
Toch wel hoor. Op Noorderslag bv, in tv studio's, bij wat goede doelenquote:Op woensdag 24 januari 2018 00:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof Boef gratis op komt dagen.
Heb je er een bron voor dat artiesten geen geld krijgen voor een optreden op Noorderslag?quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch wel hoor. Op Noorderslag bv, in tv studio's, bij wat goede doelen
geen medelijden, want uiteindelijk verdient ie dat dubbel terug
Quota voor vrouwen waren OOK mogelijk in Nederland, dus nu maar eens quota voor gekleurde Nederlanders.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door heel lang mee te lopen in het politieke/ambtelijke circuit.
Een nummer 10 op het voetbalveld is per definitie een stuk intelligenter dan de gemiddelde Nederlandse ministerquote:Op woensdag 24 januari 2018 00:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar waar je je hersens voor nodig hebt, is het uitsluitend WIT.
Waar is die .gif van RvB tegen Bunting als je hem nodig hebt?quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar waar je je hersens voor nodig hebt, is het uitsluitend WIT.
Denk dat het zo is voor 80% van de Nederlandse bevolking.quote:
quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar is die .gif van RvB tegen Bunting als je hem nodig hebt?
En de moeder werd uitgescholden voor hoer.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denk dat het zo is voor 80% van de Nederlandse bevolking.
Ik heb zelf gehoord dat een meisje van vijf door Marokkanen werd nageroepen voor zwarte Piet. Sta je dan als blanke moeder in de grote stad.. Ben ik dan voor of tegen zwarte Piet?
Geen idee, voor mij is het jeugdsentiment en voor haar moeder een zeer pijnlijke ervaring.
Nee. Werkt niet. Want positieve discriminatie is ook discriminatie. Wanneer snapt het hersenloze volk, waar jij ook deel van uit maakt, dat nu eens.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Quota voor vrouwen waren OOK mogelijk in Nederland, dus nu maar eens quota voor gekleurde Nederlanders.
In de VS en het VK zijn er ook dergelijke quota. Werkt prima.
Klopt, maar zoals ik eerder al aangaf, ze zijn ook moeilijk bereikbaar.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Gekleurde Nederlanders die rijk en succesvol worden doen dat bijna uitsluitend in vrije beroepen met een lage drempel op basis van merites (voetbal, muziek, business)
Daar waar een netwerk en connecties nodig zijn is het uitsluitend WIT
Ik weet niet jij erachter zoekt, maar wat ik bedoel:quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:19 schreef riazop het volgende:
Want je weet niet hoe een baan als hogere ambtenaar in NL wordt verdeeld?
Die is wel op zn plek iddquote:
Ja klopt, we hebben hier weinig Marokkanen wonen. Surinamers, kaap Verdanen, Chinezen, Polen, Portugezen, mensen van de ABC eilanden, het leeft allemaal goed naast elkaar. Libanezen en Syriërs ook top, maar Marokkanen hebben imo echt een andere visie op de gezamenlijke maatschappij en die visie snap ik nog niet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de moeder werd uitgescholden voor hoer.
Marokkanen gedragen zich dikwijls als wilden, daar heeft Zwarte Piet weinig mee van doen.
Een heel ander soort intelligentie. Als minister ben je op de hoogte van diverse dossiers, als nummer 10 geef je een mooie steekpass (als goede minister en goede voetballer tenminste).quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Een nummer 10 op het voetbalveld is per definitie een stuk intelligenter dan de gemiddelde Nederlandse minister
En gewoon reageren als hij met argumenten aangesproken wordt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een heel ander soort intelligentie. Als minister moet je op de hoogte zijn van diverse dossiers, als nummer 10 geef je een mooie steekpass (als goede minister en goede voetballer tenminste).
Maar goed, je bent heerlijk offtopic aan het trollen, ook over de quota's.
Er moet er ook altijd 1 het verpesten voor de rest.quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben trouwens wel supertrots op onze Marokkaanse Burgemeester.
😏 don’t fuck with Abou..quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Er moet er ook altijd 1 het verpesten voor de rest.
Jij bent een Rotterdammer?quote:Op woensdag 24 januari 2018 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben trouwens wel supertrots op onze Marokkaanse Burgemeester.
Beweer ik dit dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 22:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus de blanken moeten alles zonder blikken of blozen maar slikken wat er naar hun hoofd gegooid wordt? Zal ff lekker wezen...
Dat hangt dus volledig af v/d blanke dit dit zegt.quote:Verschil is dat als blanken zeggen over hun donkere medemens dat het 'zwarten' zijn, is er niet zo veel aan de hand. Bij 'gekleurde' of 'donker' is ook weinig racistische of discriminerende ondertoon te vinden.
Dat is JOUW interpretatie + aannames die in sommige gevallen wel, in sommige gevallen niet zullen kloppen. Jij kan niet in de hoofden van iedereen kijken.quote:In tegenstelling tot de term 'witten' die gebezigd worden door net die selectieve selectie volk, wat zich de afgelopen jaren nou niet echt 'aardig' heeft gedagen in het publieke debat en ook niet altijd even 'netjes' hebben uitgelaten. Aan die term zit dus duidelijk wel een bepaald ondertoontje.
Er is weinig feitelijk verschil behalve dat het een meer is ingeburgerd en het ander minder. Feit blijft, de meeste blanken zijn niet wit en de meeste zwarten niet zwart.quote:Ik denk dat jij dat verschil niet echt door hebt gezien hetgeen wat je daar in je post uiteen zet. Je mist compleet het punt. Best knap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |