Gezien het feit dat vooral de middenmoot is omgevallen de afgelopen jaren lijkt het er wel op ja. Het moet allemaal snel en mag niets kosten.quote:Op woensdag 24 januari 2018 17:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is bijv Blokker middenmoot, maar daar gaat het ook al slecht mee. Dus misschien wil het publiek wel alleen enorm goedkoop of stervensduur.
Is dat zo?quote:Op woensdag 24 januari 2018 16:38 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Raar eigenlijk hè, want ik denk dat er best wel veel consumenten voor die middenoptie zijn. Die nu dus maar die goedkope muk kopen.
Maar "men" zegt het al jaren. Het is niche of stervensgoedkoop, voor middelmaat is geen markt meer. Ergens heel vreemd.
Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:57 schreef GSbrder het volgende:
Consumenten betalen niet een beetje meer voor een beetje beter.
Tja, het is handiger, goedkoper, je hebt meer keus, betere uitleg bij producten, reviews van andere gebruikers.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:25 schreef Ericr het volgende:
Het middensegment draait volgens mij nog prima alleen dan online. Een Bol, Coolblue, Fonq etc hebben gewoon goede omzetten. Ook al heeft een Bol dan wel problemen met de winstgevendheid. Geeft ook aan dat je in het middensegment gewoon te maken hebt met krappe marges waardoor je op den duur omvalt als het blijft tegenzitten (crisis, stijgende huren bij fysieke winkels)
Nu, direct meenemenquote:Op donderdag 25 januari 2018 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welk voordeel hebben bakstenen winkels nog wél?
Mja, nu direct meenemen idd wel.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:30 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nu, direct meenemen
Af kunnen dingen
Dingen vast kunnen houden
Moet dat altijd dan? Zeker de kleinere zaakjes kunnen niet mee met het schaalvoordeel van een Bol of een Mediamarkt.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of je met afdingen onder de online prijs komt is maar de vraag.
Als je graag meer betaalt voor hetzelfde product maakt het niet uit iddquote:Op donderdag 25 januari 2018 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Moet dat altijd dan? Zeker de kleinere zaakjes kunnen niet mee met het schaalvoordeel van een Bol of een Mediamarkt.
De keren dat ik deskundig advies kreeg in een winkel kan ik op één hand tellen (de Hornbach verraste me echt positief op dit gebied laatst, bijvoorbeeld)quote:
100% mee eens. Dat bieden winkels dus niet meer en zo zijn ze ook zelf verantwoordelijk voor hun ondergang.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
De keren dat ik deskundig advies kreeg in een winkel kan ik op één hand tellen
Meestal ben ik beter af om advies op internet te zoeken dan een winkelmedewerker om advies te vragen.
Ik heb altijd nog een gunfactor bij de kleinere zaakjes die ik wel wat waard vind. Als ik een bordspel haal bij de lokale spellenzaak betaal ik vaak een euro of 5 tot 10 meer dan als ik het via Bol bestel maar dat boeit me niet zoveel.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je graag meer betaalt voor hetzelfde product maakt het niet uit idd
Sterker nog, fysieke winkels hanteren vaak de online prijs.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Moet dat altijd dan? Zeker de kleinere zaakjes kunnen niet mee met het schaalvoordeel van een Bol of een Mediamarkt.
Absoluut.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:22 schreef Cynix ® het volgende:
Fysieke winkels hebben nog wel wat voordelen en die moeten ze uitbuiten en versterken:
• Product meteen meenemen
• Product bekijken & vasthouden
• Afdingen, kortingsacties, zegels/stempelkaart
• Koopjeshoek, overjarige modellen, opruiming
• Impulsaankopen, op ideeën gebracht worden
• Deskundig advies
• Sociaal gebeuren
Ok, sommige argumenten zijn wat gezocht. Maar ik winkel nog steeds graag, alleen minder vaak en meer accent op flaneren, window shopping, bakje koffie, hapje eten, etc.
Ik bedoelde eigenlijk, in NL zijn er zoveel rotzooi shops met chinese prullen. Terwijl er in China steeds meer luxe winkelstraten met luxe shops zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2018 06:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat kun je ook zo in Roermond zien. Laatste keer dat ik daar was werd er ook een buslading Chinezen gedropt.
Het heeft ook een uithollende werking op je eigen economie. Zoveel voegt de Action niet toe aan de Westerse economie. Mensen die allerlei troep via Chinese webshops bestellen of van die merkloze telefoons. Shopblogs van vrouwen die enkel troep hebben gekocht van Chinese makelij. Uiteindelijk delft de "eigen" detailhandel het onderspit, behalve in de duurste klasse. Maar het middensegment staat echt onder druk als gevolg van de vloedgolf aan goedkope producten uit China. En het krijgt ook een bepaalde "hippe" lading om je spullen daar vandaan te halen. Mensen weten niet dat hun ontslag deels te maken heeft met het betrekken van producten uit een land waar je het helemaal niet vandaan hóeft te halen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 12:31 schreef Za het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk, in NL zijn er zoveel rotzooi shops met chinese prullen. Terwijl er in China steeds meer luxe winkelstraten met luxe shops zijn.
Exact. Al die zgn koopjes helpen de eigen economie om zeep, terwijl de landen waar het vervaardigd wordt geen Actions hebben maar winkelstraten waar wij pauper bij afsteken en de mensen er goed gekleed en gesoigneerd bijlopen itt bv een Kalverstraat.quote:Op donderdag 25 januari 2018 12:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het heeft ook een uithollende werking op je eigen economie. Zoveel voegt de Action niet toe aan de Westerse economie. Mensen die allerlei troep via Chinese webshops bestellen of van die merkloze telefoons. Shopblogs van vrouwen die enkel troep hebben gekocht van Chinese makelij. Uiteindelijk delft de "eigen" detailhandel het onderspit, behalve in de duurste klasse. Maar het middensegment staat echt onder druk als gevolg van de vloedgolf aan goedkope producten uit China. En het krijgt ook een bepaalde "hippe" lading om je spullen daar vandaan te halen. Mensen weten niet dat hun ontslag deels te maken heeft met het betrekken van producten uit een land waar je het helemaal niet vandaan hóeft te halen.
Voor eigen merk zou ik het niet weten, maar H&B heeft een aantal merken die wèl beter zijn omdat er betere ingrediënten gebruikt worden. Bijvoorbeeld bij magnesium, dat moet b.v. een citraat zijn om opgenomen te kunnen worden. Maar voelbaar duurder zijn is niet automatisch ook beter zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende: [..]
Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.
Gaat een kwaliteitsoverhemd nou echt veel langer mee dan een van de C&A? Dan kan ik ¤ 100 uitgeven of ik koop iets vaker een van ¤ 15. Tsja, als ik weinig betaal kan het in ieder geval bijna niet tegenvallen, omdat ik er al op reken dat het niet zo lang meegaat. Bij dure spullen moet je dat maar afwachten.
Het is dus niet: een beetje meer voor een beetje beter, maar: veel meer voor misschien iets beter.
Hoe komt dat afgebrokkelde vertrouwen? Volgens mij ook doordat de consument ofwel kiest voor merk (los van of de kwaliteit nu veel beter is, sommige merkkleding is van dubieus kwaliteitsniveau) ofwel voor prijs en inderdaad een risicomijdende houding heeft ten aanzien van winkels en producenten die claimen superieure kwaliteit te leveren.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.
Gaat een kwaliteitsoverhemd nou echt veel langer mee dan een van de C&A? Dan kan ik ¤ 100 uitgeven of ik koop iets vaker een van ¤ 15. Tsja, als ik weinig betaal kan het in ieder geval bijna niet tegenvallen, omdat ik er al op reken dat het niet zo lang meegaat. Bij dure spullen moet je dat maar afwachten.
Het is dus niet: een beetje meer voor een beetje beter, maar: veel meer voor misschien iets beter.
Dat klopt. Wat ook meespeelt is dat, ten opzichte van 30 jaar geleden, de verzuilde klassestructuren aan het verdwijnen zijn als gevolg van de individualisering. Om het concreet te maken; de generatie van mijn moeder (jaren '50-'60) was nog echt op te delen in "HEMA-klanten", "V&D-klanten" of "Bijenkorf-klanten". Je kocht binnen je sociaal-economische hokje en wilde niet met een Wibra- of Zeemantas gezien worden, want wat zouden de buren/dorpsgenoten wel niet denken.quote:Op donderdag 25 januari 2018 12:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het heeft ook een uithollende werking op je eigen economie. Zoveel voegt de Action niet toe aan de Westerse economie. Mensen die allerlei troep via Chinese webshops bestellen of van die merkloze telefoons. Shopblogs van vrouwen die enkel troep hebben gekocht van Chinese makelij. Uiteindelijk delft de "eigen" detailhandel het onderspit, behalve in de duurste klasse. Maar het middensegment staat echt onder druk als gevolg van de vloedgolf aan goedkope producten uit China. En het krijgt ook een bepaalde "hippe" lading om je spullen daar vandaan te halen. Mensen weten niet dat hun ontslag deels te maken heeft met het betrekken van producten uit een land waar je het helemaal niet vandaan hóeft te halen.
Inderdaad. In de ogen van de consument krijgt een goedkoop artikel uit een China-shop dezelfde emotionele waarde als een kwaliteitsartikel uit een duurdere winkel. Of soms zelfs een hogere emotionele waarde. "Ja, dit kon ik alleen via aliexpress krijgen!".quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt. Wat ook meespeelt is dat, ten opzichte van 30 jaar geleden, de verzuilde klassestructuren aan het verdwijnen zijn als gevolg van de individualisering. Om het concreet te maken; de generatie van mijn moeder (jaren '50-'60) was nog echt op te delen in "HEMA-klanten", "V&D-klanten" of "Bijenkorf-klanten". Je kocht binnen je sociaal-economische hokje en wilde niet met een Wibra- of Zeemantas gezien worden, want wat zouden de buren/dorpsgenoten wel niet denken.
Nou is dat voor de laatste twee wellicht nog steeds zo, maar je ziet steeds meer flexibele consumenten. Bijenkorf verkoopt minder basics om de consument die daar alles koopt te bedienen en meer unieke top-lijn producten, waar een twintiger bijvoorbeeld een duur paar schoenen van de Bijenkorf combineert met een broek van de H&M, een shirtje van de Primark en een jas van Armani. Het stigma is er af en dat zorgt juist voor winkels in het middensegment, met lagere marge op de traditioneel dure producten, er ook minder bijvangst is. Mensen kopen niet meer twee keer per jaar hun hele garderobe bij de V&D (of HBC).
Dit is toch een topic wat gaat over middenstanders die hun banen verliezen door een veranderende economie?quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien vergeet je even dat al 20 jaar ofzo zo'n beetje alles wat wij kopen in China gemaakt wordt.
De enige schakels die er nu tussenuit zijn zijn de groothandels/distributeurs en de middenstanders.
Het blijft dezelfde meuk.
Het maakt wel degelijk uit dat voorheen, bij de verkoop van een product van 20 euro, daarbij 15 euro aan de Nederlandse strijkstok bleef hangen door een groothandel, middenstander, kassamedewerkster en winkelstadje dat er z'n geld aan verdiende en het nu voor 5 euro geimporteerd wordt uit China. We kunnen onze vraagtekens bij het economisch nut van die banen zetten die nu overbodig zijn geworden, maar het heeft wel een disruptief effect voor een kwetsbaar deel van de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien vergeet je even dat al 20 jaar ofzo zo'n beetje alles wat wij kopen in China gemaakt wordt.
De enige schakels die er nu tussenuit zijn zijn de groothandels/distributeurs en de middenstanders.
Het blijft dezelfde meuk.
Meer belasting op consumptie en minder op arbeid kan daar wel een sturende rol in spelen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:50 schreef djkoelkast het volgende:
Vroeger kwam kwaliteit uit Japan en meuk uit China. Dat is nu nog steeds zo, alleen willen we niks meer uit Japan blijkbaar.
Spullen worden helaas ook niet meer gemaakt om te houden, te repareren, we flikkeren gewoon alles weg. Doodzonde.
Ik kom voor heel specifieke dingen wel eens in de Action (voornamelijk printerpapier en diepvrieszakjes) en daar loopt over het algemeen ook redelijk 'simpel' volk rond moet ik zeggen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meer belasting op consumptie en minder op arbeid kan daar wel een sturende rol in spelen.
Punt blijft dat dit in koopkrachtplaatjes meestal niet heel voordelig uit komt voor de minder-werkenden.
Want nu word jij in elk geval niet meer met de nek aangekeken?quote:Op donderdag 25 januari 2018 15:31 schreef KingRadler het volgende:
gelukkig is dat tegenwoordig niet meer.
Jumbo zit er al een jaar achteraan. Dus dat zal wel snel beklonken zijn straksquote:Op donderdag 25 januari 2018 08:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gezien het feit dat vooral de middenmoot is omgevallen de afgelopen jaren lijkt het er wel op ja. Het moet allemaal snel en mag niets kosten.
Ondertussen gaat de Emté in de verkoop:
https://www.bd.nl/economi(...)in-etalage~aa66dfc0/
Dat. Hoewel we aan de ene kant de mond vol hebben van recyclen en hippe kringloop verapillen we enorm met de aanschaf van wegwerpspullen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:50 schreef djkoelkast het volgende:
Vroeger kwam kwaliteit uit Japan en meuk uit China. Dat is nu nog steeds zo, alleen willen we niks meer uit Japan blijkbaar.
Spullen worden helaas ook niet meer gemaakt om te houden, te repareren, we flikkeren gewoon alles weg. Doodzonde.
Klopt, maar we hebben ook weinig keuze áls we al verantwoord zouden willen kopen. Een GSM wordt na 2 jaar traag en dan halen we een nieuwe. Eventuele defecten hoef je na een jaar ook niet meer te laten repareren als het ¤ 70 kost om er alleen maar naar te laten kijken. Dan is-ie dus nog niet gerepareerd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:54 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat. Hoewel we aan de ene kant de mond vol hebben van recyclen en hippe kringloop verapillen we enorm met de aanschaf van wegwerpspullen.
En vergeet het bewust gebrekkige updates-beleid niet. Na een paar jaar zit je met niet meer bijgewerkte software vol lekken.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:48 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Klopt, maar we hebben ook weinig keuze áls we al verantwoord zouden willen kopen. Een GSM wordt na 2 jaar traag en dan halen we een nieuwe.
Nu is het hip en slim om financieel onafhankelijk te worden en/of te consuminderen. Als je als goed verdienende yup weet te bezuinigen, dan is dat juist imagoverhogendquote:Op donderdag 25 januari 2018 15:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want nu word jij in elk geval niet meer met de nek aangekeken?
Dat hoop ik niet, ik doe graag boodschappen bij de Emté, en ik vind de Jumbo een schijtwinkel.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Jumbo zit er al een jaar achteraan. Dus dat zal wel snel beklonken zijn straks
https://www.bd.nl/default(...)-den-bosch~ab7fb0ec/quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet, ik doe graag boodschappen bij de Emté, en ik vind de Jumbo een schijtwinkel.
Nou ja, "mijn" Emté is een franchiser, en ik kan me, gezien de achtergrond van de eigenaar, zomaar voorstellen dat de eigenaar een andere formule kiest als Jumbo de boel overneemt.
Eerlijk gezegd vind ik het beide schijtwinkels en ga ik liever naar de ah.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet, ik doe graag boodschappen bij de Emté, en ik vind de Jumbo een schijtwinkel.
Nou ja, "mijn" Emté is een franchiser, en ik kan me, gezien de achtergrond van de eigenaar, zomaar voorstellen dat de eigenaar een andere formule kiest als Jumbo de boel overneemt.
quote:Den Helder - De Kijkshop in de Spoorstraat gaat zaterdag weer open. Tijdelijk welteverstaan en alleen om 'uit te verkopen'. De curator van de failliete winkelketen heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Buiten Den Helder openen nog drie filialen in Noord-Holland de deuren voor uitverkoop en ook de werkzaamheden op het hoofdkantoor worden voorlopig hervat.
Van de Kijkshop-winkels blijven er twaalf gesloten, zo meldt DHA-mediapartner NH. Vijftig van de 62 winkel gaan wel open, waarvan vier dus in Noord-Holland. Ook in Bergen op Zoom, Terneuzen, Heerenveen, Stadskanaal, Arnhem, Maastricht, Oosterhout en Den Bosch gaan er vestigingen open.
De heropening van de winkels moet de kans op een overname vergroten, stelt curator Marike Boersen. "Diverse partijen hebben al interesse getoond in het mogelijk overnemen van delen van het bedrijf."
Nou om daar op in te haken.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.
Gaat een kwaliteitsoverhemd nou echt veel langer mee dan een van de C&A? Dan kan ik ¤ 100 uitgeven of ik koop iets vaker een van ¤ 15. Tsja, als ik weinig betaal kan het in ieder geval bijna niet tegenvallen, omdat ik er al op reken dat het niet zo lang meegaat. Bij dure spullen moet je dat maar afwachten.
Het is dus niet: een beetje meer voor een beetje beter, maar: veel meer voor misschien iets beter.
https://www.hallosneek.nl(...)xecutieverkoop-.htmlquote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:29 schreef KingRadler het volgende:
Morgen is uitverkoop bij 50 vestingen van Kijkshop.
lijken pikken hequote:Op zaterdag 27 januari 2018 12:19 schreef KingRadler het volgende:
begrijp niet waarom mensen nu wel in de rij staan voor Kijkshop en de prijzen hetzelfde zijn.
Waar waren ze de afgelopen jaren.
Net zoals iedereen de V&D wel wist te vinden bij de leegverkoop bedoel je?quote:Op zaterdag 27 januari 2018 12:19 schreef KingRadler het volgende:
begrijp niet waarom mensen nu wel in de rij staan voor Kijkshop en de prijzen hetzelfde zijn.
Waar waren ze de afgelopen jaren.
Ik vraag me af of ze echt op een doorstart aansturen of dat dit gewoon voor de Bühne is om het personeel te motiveren aan het werk te blijven tijdens de leegverkoop.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 16:48 schreef Peter het volgende:
Net even gekeken in Den Haag. Halve winkel is al leeg en bijna geen echte afprijzingen op wat er nog stond.
Als de curator de kans op een doorstart wilde vergroten... waarom blijft hij nu achter met lege winkels? Wie wil die kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |