125 zelfs.quote:Op maandag 22 januari 2018 21:15 schreef The_Verve het volgende:
Bij een auto van ¤150 kan dat van alles zijn.
Bij opname 1 lag 'ie op de stoel naast mij, bij opname 2 op m`n dashboard.quote:Op maandag 22 januari 2018 23:00 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik hoor wel een wiellager gonzen..
Ik hoor onbalans in de 2e opname...quote:Op maandag 22 januari 2018 23:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bij opname 1 lag 'ie op de stoel naast mij, bij opname 2 op m`n dashboard.
Overigens is het wél zo dat 1 van m`n banden wat zacht is, misschien hoor je dat?
Naja, dat kan van alles zijn.quote:Op maandag 22 januari 2018 23:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik hoor onbalans in de 2e opname...
Maargoed het is gewoon een rammelbakkie..
Dat blok overleeft de auto lang en breed zolang je het oliepeil maar bijhoud..
En de stop op de peilstok is ook niet verplaatst?quote:Op maandag 22 januari 2018 23:10 schreef Braddie het volgende:
Oliepeil is gisteren gepeild, en stond nog precies op hetzelfde punt als hoe het 11k geleden stond
Denk ook wel dat het blok de 4-5 ton wel red, maar dat gerammel baart mij erg zorgen.quote:Op maandag 22 januari 2018 23:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En de stop op de peilstok is ook niet verplaatst?
Nee die blokjes zijn al zo oud als de weg naar rome..
Vrijwel ieder blok van elke auto op de sloop draait nog als ie binnenkomt.. daar zitten de kosten of problemen niet in..
De 1.0 3 cilinder zoals die in een Corsa lag klonk boven de 4500rpm niet verkeerd. Daaronder welquote:Op maandag 22 januari 2018 22:03 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring klinken alleen BMW en Alfa Romeo lekker in de toeren
Als dat het geval is dan is't einde auto.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 00:00 schreef DW457 het volgende:
Ok, maar stel dat je erachter komt dat, weet ik veel, n zuiger aan gort is en de cilinder aan t slopen is o.i.d.. Wat dan nog? Denk niet dat die auto t waard is dit te laten repareren, dus is t niet fijner om t geluid lekker te negeren en te blijven rondcrossen met die ragbak totdat de zuigers vastzitten in je motorkap?
Serieus advies:quote:Op dinsdag 23 januari 2018 00:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als dat het geval is dan is't einde auto.
Ik heb altijd geroepen dat ik onderhoud in de auto steek waar dat nodig is, maar zodra iets van het blok einde oefening is, dat dan ook de auto ook naar de sloop gaat. Dus als het inderdaad zo is dat ik straks zuigers in m`n motorkap heb zitten dan is't gauw klaar
Die doserings-verkeerslichten (die bedoel je toch?) staan toch alleen aan als het druk/vol is op de snelweg? Ik heb nog nooit gezien dat ze die aanzetten als het gewoon 100/130 rijdt op de snelweg.quote:Op maandag 22 januari 2018 23:45 schreef Braddie het volgende:
Denk ook wel dat het blok de 4-5 ton wel red, maar dat gerammel baart mij erg zorgen.
Zeker als ik vanaf stilstand de snelweg op draai (Wat zeker richting de A27 wel eens gebeurd met die rare stoplichten bij een oprit)
Precies, zijn geen rare stoplichten, goed dat ze er zijn, omdat je anders invoegproblemen krijgt. Ze gaan aan als de boel 50/60 rijdt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die doserings-verkeerslichten (die bedoel je toch?) staan toch alleen aan als het druk/vol is op de snelweg? Ik heb nog nooit gezien dat ze die aanzetten als het gewoon 100/130 rijdt op de snelweg.
Prima, maar op de openbare weg zorg je gewoon dat je vervoermiddel in orde is. Dit lijkt nergens op.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
@Sigaartje, barrelen is een way of life.
Dat tikken is een verstopte/vastzittende klepstoter.. krijg je van mensen die denken dat 25k wel een goede verversingsinterval is. kan hij best oud mee worden trouwens.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo op het oog waren er geen vreemde zaken onder de kap gaande, maar kijk eens of er bij stationair gasgeven iets mee rammelt/resoneert? Als er wat los zit zou je dan kunnen bepalen waar het vandaan komt.
Zou het uit het blok zelf komen, dan beter niets meer aan doen en mee leren leven, zolang je er nog in rijdt. Zelfde geldt voor die tikkende nokkenas.
Rijden met een barrel vind ik op zich prima, maar verkeerstechnisch (onderstel/remmen en verlichting) moet het ding wel goed zijn.. Leuk dat het je zelf geen hol interesseert of alles beroerd werkt en/of stuk is, maar er rijden ook mensen om je heen, en die moeten wel veilig mee kunnen in het verkeer als jij daar toevallig rondhobbelt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
@Sigaartje, barrelen is een way of life.
Ik heb vroeger ook wel eens goedkope auto's gehad, maar dat begon bij 2.000 gulden. En dan kreeg ik nog vreemde blikken bij de garage waar ik hem liet keuren (toen begon dat net, die APK)quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
@Sigaartje, barrelen is een way of life.
Met 2300 euro auto begonnen 6 jaar gehad 1x rubbers moeten vervangen voor apk. Maar goed beginnende bestuurder soms een krasje hier en daar door steeds in de struik te zitten op de oprit.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook wel eens goedkope auto's gehad, maar dat begon bij 2.000 gulden. En dan kreeg ik nog vreemde blikken bij de garage waar ik hem liet keuren (toen begon dat net, die APK)
Okquote:Op zaterdag 27 januari 2018 23:46 schreef Argo het volgende:
[..]
Met 2300 euro auto begonnen 6 jaar gehad 1x rubbers moeten vervangen voor apk. Maar goed beginnende bestuurder soms een krasje hier en daar door steeds in de struik te zitten op de oprit.
Nu 4000 euro bak en tja voelt goed. Is geen mega snelle auto beetje bejaarde auto maar ach vrij nieuw en ben er blij mee.
Ik ben in het begin wel eens naar barrels gaan kijken maar dan sprak ik al van 1000 euro. Ging me naar een garage daar... auto startte niet eens man. Ze moesten dus met die dingetjes kabeltjes stroom erop zetten en toen ging die weer... wat een barrel was dat. Blij dat mijn pa zei dat ik die niet moest kopen.
Maar voor 125 euro kan je blijkbaar auto rijden... iets waarvan ik best verwonderd ben.
Geen reactie van jullie maar van Sigaartje.quote:Op zondag 28 januari 2018 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Lees je eigen bericht nog eens, wat voor reactie had je verwacht??
Er kunnen meerdere oorzaken zijn behalve compressieverlies.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 02:35 schreef Braddie het volgende:
Als ik het gas wat dieper in trap, en dan doel ik niet op hoog toeren, maar als ik m`n gas pedaal gewoon 3/4e of vol in trap dan maakt 'ie ook zo`n typische 3 cylinder brom.
Maar het gekke is dat er vrij weinig vermogensverlies is, en er resoneert wel van alles stationair, maar hij loopt niet echt verrot stationair, durf wel te zeggen redelijk netjes zelfs.
Binnenkort even kijken of er een compressietest kan worden uitgevoerd, want ik heb het idee dat een van de cylinders wat minder mee doet, als dat tenminste een beetje logisch klinkt? (In mijn hoofd wel, maar then again heb ik er ook niet echt verstand van )
Kabels zijn vorige week gecheckt en zijn nog goed.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er kunnen meerdere oorzaken zijn behalve compressieverlies.
Denk bijvoorbeeld aan kapotte bougie(kabel)s of zo.
Bobine ook gecheckt?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kabels zijn vorige week gecheckt en zijn nog goed.
Bougies zijn vorige week vervangen
Maar wat gek dan..quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bobine ook gecheckt?
Overigens loopt dat ding echt gewoon op alle vier cilinders hoor. Hoop bijgeluiden heeft hij wel, maar zowel stationair als rijdend doen ze allemaal mee.
Als hij echt op drie cilinders zou lopen zou je nog meer vervelende bijeffecten hebben dan alleen een brom.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Maar wat gek dan..
Zodra je het gas 3 kwart of meer in trapt komt er echt zo`n typische 3 cylinder brom bij die ik nog nooit eerder heb gehoord.
Bobine is niet gecheckt overigens
Ik heb er geen verstand van.quote:
Geen cilinderdruk test gedaan nee.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
Je monteur heeft zeker ook een cilinderdruk test gedaan? Of heeft hij dat in zijn glazen bol gezien?
Zit gewoon een klepstotertje vast als ik het zo hoor. Hebben die blokken wel vaker last van als je er niet op tijd verse olie en een filtertje in investeert. Oliekanaaltje in de stoter raakt verstopt, en dan houdt het een keertje op met het ding.
review, is 90% zeker een hydraulische klepstoter.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 00:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geen cilinderdruk test gedaan nee.
Doel je nu op het ratelen in die "review" of op dat geluid in dat andere filmpje?
Nou zeg, lekkere woordkeuze..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 02:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
review, is 90% zeker een hydraulische klepstoter.
Dat in het filmpje weet ik niet, slecht te horen.
Sowieso is onbelast gassen heel slecht voor een motor, maar iets zegt me dat jou de aandachthoerderij meer waard is als het welzijn van je auto.
Laat er gewoon eens een garagebedrijf naar luisteren als het je echt boeit, in plaats van Jantje van garage beunhazerij 'de scherpe zakdoek' om de hoek. Ga je ws. toch niet doen, want alleen de onderzoekskosten overstijgen de dagwaarde van het ding met factor 2, laat staan een eventuele internal-reparatie, of dat nou een klep, stoter, nokkenas of een ratelkonijntje is; die gein begint bij 4 - 500¤, en ik geloof er geen bips van dat jij dat gaat investeren
quote:Op maandag 22 januari 2018 22:03 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring klinken alleen BMW en Alfa Romeo lekker in de toeren
mooi verhaal Braddie, maar inmiddels 'kennen' we je een beetje.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 03:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nou zeg, lekkere woordkeuze..
Maar eh, dat van de review wist ik, dat is inderdaad een nokkenas, die gaat ook binnenkort vervangen worden, niet door een nieuwe maar door een ander exemplaar uit een Corsa van de sloop met hetzelfde blok (Met dezelfde motorcode)
Er gaat zeker wel in de auto geinvesteerd worden want ik heb geen zin meer om om de x aantal maanden geld uit te moeten geven aan een auto die ik vervolgens naar een paar maanden weer weg kan doen i.v.m reparaties of andere defecten.
Vind het wel een mooi experiment om te kijken hoe ver ik kan komen met een auto met 1 en hetzelfde blok, wat gekocht is voor amper een sloopprijs.
En als ik normale slijtage delen een keer moet vervangen ach, so be it.
Op het lijstje voor nu staan.
- Schokbrekers (Voor zijn op, achter worden ook slap)
- Nokkenas (Dat getik.... En voor de gezondheid van't blok is't ook beter)
- Remmen (Niet direct, maar is wel iets voor de komende 5-6 maanden)
- Banden (Worden a.s APK wel afkeur denk ik, zeker voor)
- Roest aanpakken carrosserie. (Lijkt mij duidelijk gezien de review)
Hij zegt “schokbrekers” zo een iemand kun je toch niet meer serieus nemen?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mooi verhaal Braddie, maar inmiddels 'kennen' we je een beetje.
Een nokkenas kun je niet zomaar even vervangen voor een gebruikt exemplaar van de sloop, dat is sudden death. De beun doet dat wel, maar realiseer je dat in je cilinderkop alles heel erg precies werkt, en al jarenlang op elkaar is ingesleten. Zet je daar iets in wat anders is ingesleten, gaat dat vreten, en een nokkenas uit een andere auto gaat dus aan al je klepstoters knagen omdat de raak- en glijvlakken anders zijn, met als gevolg metaalslijpsel wat vervolgens de rest van de motor door gaat. Om dat goed - goed te doen zal de hele bende gereviseerd moeten worden met nieuwe onderdelen, en dat ga jij echt niet betalen, geloof me. Kortste klap zou zijn de complete kop van een andere overzetten, wat betekent ook de distributie nclusoef rollen en spanner, misschien de waterpomp (aan te raden bij Opel) en de kop vlakken inclusief pakkingset uiteraard.. Reken op minstens 600¤, afhankelijk van wat je kwijt bent voor die kop van de sloop, die ook gedemonteerd zal moeten worden op een fatsoenlijke manier.
Het is allemaal niet 'doen we even'.. Kun je wel willen, maar zo simpel werkt het niet.. Een kop wisselen is geen schokbrekertje omschroeven.
Het complete lijstje wat je opnoemt is in totaal zomaar 2k euro, en dan ben ik redelijk conservatief, maar ben ik bij de remmen wel uitgegaan van schijven en blokken rondom domweg vervangen, zonder revisie van klauwen.
Schokbrekers voor kosten qua materiaal niet heel veel, maar arbeid en specialistisch gereedschap benodigd, dus geen oprit-klussie, tevens uitlijnen achteraf.
Banden kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Roest kost serieus veel geld.. Wegsmeren is een optie, maar dat duurt een jaar en dan is het weer terug, meestal met een vengeance (X2).
Willen is een mooi ding, maar je moet wel realistisch blijven.
mjah, als je overal online de goedkoopste rommel vandaan haalt die je kunt vinden en genoegen neemt met het in de kofferbak flikkeren en klaar, kan het idd best wel voor minder.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:19 schreef Braddie het volgende:
Sorry SD maar ik weet niet hoe jij bij 2k komt?
Een set schokdempers kost +- 110 euro.
Een volledige remmenset +- 100
Een set banden kost +- 200
Roest wegwerken kost mij niks, ja, 10tje voor een krat bier.
Een nokkenas voor de Corsa is nieuw 200 maar moet voor 50-75 euro ook wel op de sloop van een andere Corsa af te halen zijn (En ik vertrouw in die zaak mijn monteur volledig)
Als ik die Nokkenas zou laten dan zit ik op een kleine 400 euro.
Een andere auto heb je daar wel voor, maar dan koop je weer iemand anders z`n ellende.
En als ik 400 euro in de Corsa investeer dan is de auto op het gebied van comfort/veiligheid i.i.g weer redelijk oke. Betrouwbaar is de auto sowieso, want hij doet het al bijna 1 jaar en start altijd.
Wat ik met de motor doe ga ik nog even met de monteur overleggen, want als hij zegt (met ruim 40 jaar ervaring) Dat je een nokkenas van een andere auto kan gebruiken (Wel met dezelfde motorcode) Dan vertrouw ik op zijn woord en ga ik daar achteraan. Zegt 'ie dat er wel meer bij komt kijken voordat de auto weer fatsoenlijk gaat lopen, dan is't een heel ander verhaal.
Bij lange na geen 2k.
Als ik het zou moeten uitbesteden zou ik daar inderdaad wel aan komen, maar dan zou de auto ook weg gaan
Dat heb ik gedaan.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:35 schreef Sheffield het volgende:
Waarom ga je met jouw auto en dat geluid dan niet even langs jouw monteur?
Die man zal wel gedacht hebben....quote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan.
Die zegt dat het komt door de nokkenas, die is enorm aan het inslijten, waardoor 'ie nu z`n volle vermogen niet meer kan leveren en raar loopt en mede daardoor dat gekke geluid doet bij die hoge toerentallen.
Ja, dat bedoel ik, hij kan mij alles wijsmaken en het kan heel ver van de waarheid afliggen, ik heb er 0 verstand vanquote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:46 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Die man zal wel gedacht hebben....
Ja brad doe dat eens... Iedere gek weet dat een nokkenas vervangen duurder is dan een compleet blok van de sloop halen en ook nog simpeler is.. 200 euro.. een motortakel huren en dan zelf doen..quote:
Ja lekker aan een blok sleutelen wat nooit onderhoud gehad heeft.. dat word een succesverhaal joh..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 17:03 schreef GM78 het volgende:
Kortste klap is gewoon een andere kop halen op de sloop. Die zal ongeveer vijftig euro kosten.
Dan komt er nog een koppakkingset en distributieset bij inclusief waterpomp. Die kosten ongeveer ¤200,-
Enkele tientjes voor de vloeistoffen, en ongeveer tussen 4 en de 5 uurtjes sleutelen
Vertel?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 17:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja lekker aan een blok sleutelen wat nooit onderhoud gehad heeft.. dat word een succesverhaal joh..
Dat doe ik toch net?quote:
Brad je hebt geen benul.. en dat zal je niet krijgen ook..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 17:12 schreef Braddie het volgende:
Zonder onderhoud haalt zo`n 1.4 blokje echt de 3,5 ton niet
over een periode van een paar maanden kan ik écht wel wat geld uitgeven aan onderhoud pik.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat doe ik toch net?
Daarbij past dit beter in onzin.. braddie heeft daar helemaal geen poen voor.. een nieuwe nokkenas in een versleten motor drukken heeft geen nut...
en je komt geheid meer tegen..
Volwassen reactie.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Brad je hebt geen benul.. en dat zal je niet krijgen ook..
Hey luie vetklep we gaan niet schelden he?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
over een periode van een paar maanden kan ik écht wel wat geld uitgeven aan onderhoud pik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |