Die doserings-verkeerslichten (die bedoel je toch?) staan toch alleen aan als het druk/vol is op de snelweg? Ik heb nog nooit gezien dat ze die aanzetten als het gewoon 100/130 rijdt op de snelweg.quote:Op maandag 22 januari 2018 23:45 schreef Braddie het volgende:
Denk ook wel dat het blok de 4-5 ton wel red, maar dat gerammel baart mij erg zorgen.
Zeker als ik vanaf stilstand de snelweg op draai (Wat zeker richting de A27 wel eens gebeurd met die rare stoplichten bij een oprit)
Precies, zijn geen rare stoplichten, goed dat ze er zijn, omdat je anders invoegproblemen krijgt. Ze gaan aan als de boel 50/60 rijdt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die doserings-verkeerslichten (die bedoel je toch?) staan toch alleen aan als het druk/vol is op de snelweg? Ik heb nog nooit gezien dat ze die aanzetten als het gewoon 100/130 rijdt op de snelweg.
Prima, maar op de openbare weg zorg je gewoon dat je vervoermiddel in orde is. Dit lijkt nergens op.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
@Sigaartje, barrelen is een way of life.
Dat tikken is een verstopte/vastzittende klepstoter.. krijg je van mensen die denken dat 25k wel een goede verversingsinterval is. kan hij best oud mee worden trouwens.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo op het oog waren er geen vreemde zaken onder de kap gaande, maar kijk eens of er bij stationair gasgeven iets mee rammelt/resoneert? Als er wat los zit zou je dan kunnen bepalen waar het vandaan komt.
Zou het uit het blok zelf komen, dan beter niets meer aan doen en mee leren leven, zolang je er nog in rijdt. Zelfde geldt voor die tikkende nokkenas.
Rijden met een barrel vind ik op zich prima, maar verkeerstechnisch (onderstel/remmen en verlichting) moet het ding wel goed zijn.. Leuk dat het je zelf geen hol interesseert of alles beroerd werkt en/of stuk is, maar er rijden ook mensen om je heen, en die moeten wel veilig mee kunnen in het verkeer als jij daar toevallig rondhobbelt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
@Sigaartje, barrelen is een way of life.
Ik heb vroeger ook wel eens goedkope auto's gehad, maar dat begon bij 2.000 gulden. En dan kreeg ik nog vreemde blikken bij de garage waar ik hem liet keuren (toen begon dat net, die APK)quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
@Sigaartje, barrelen is een way of life.
Met 2300 euro auto begonnen 6 jaar gehad 1x rubbers moeten vervangen voor apk. Maar goed beginnende bestuurder soms een krasje hier en daar door steeds in de struik te zitten op de oprit.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook wel eens goedkope auto's gehad, maar dat begon bij 2.000 gulden. En dan kreeg ik nog vreemde blikken bij de garage waar ik hem liet keuren (toen begon dat net, die APK)
Okquote:Op zaterdag 27 januari 2018 23:46 schreef Argo het volgende:
[..]
Met 2300 euro auto begonnen 6 jaar gehad 1x rubbers moeten vervangen voor apk. Maar goed beginnende bestuurder soms een krasje hier en daar door steeds in de struik te zitten op de oprit.
Nu 4000 euro bak en tja voelt goed. Is geen mega snelle auto beetje bejaarde auto maar ach vrij nieuw en ben er blij mee.
Ik ben in het begin wel eens naar barrels gaan kijken maar dan sprak ik al van 1000 euro. Ging me naar een garage daar... auto startte niet eens man. Ze moesten dus met die dingetjes kabeltjes stroom erop zetten en toen ging die weer... wat een barrel was dat. Blij dat mijn pa zei dat ik die niet moest kopen.
Maar voor 125 euro kan je blijkbaar auto rijden... iets waarvan ik best verwonderd ben.
Geen reactie van jullie maar van Sigaartje.quote:Op zondag 28 januari 2018 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Lees je eigen bericht nog eens, wat voor reactie had je verwacht??
Er kunnen meerdere oorzaken zijn behalve compressieverlies.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 02:35 schreef Braddie het volgende:
Als ik het gas wat dieper in trap, en dan doel ik niet op hoog toeren, maar als ik m`n gas pedaal gewoon 3/4e of vol in trap dan maakt 'ie ook zo`n typische 3 cylinder brom.
Maar het gekke is dat er vrij weinig vermogensverlies is, en er resoneert wel van alles stationair, maar hij loopt niet echt verrot stationair, durf wel te zeggen redelijk netjes zelfs.
Binnenkort even kijken of er een compressietest kan worden uitgevoerd, want ik heb het idee dat een van de cylinders wat minder mee doet, als dat tenminste een beetje logisch klinkt? (In mijn hoofd wel, maar then again heb ik er ook niet echt verstand van )
Kabels zijn vorige week gecheckt en zijn nog goed.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er kunnen meerdere oorzaken zijn behalve compressieverlies.
Denk bijvoorbeeld aan kapotte bougie(kabel)s of zo.
Bobine ook gecheckt?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kabels zijn vorige week gecheckt en zijn nog goed.
Bougies zijn vorige week vervangen
Maar wat gek dan..quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bobine ook gecheckt?
Overigens loopt dat ding echt gewoon op alle vier cilinders hoor. Hoop bijgeluiden heeft hij wel, maar zowel stationair als rijdend doen ze allemaal mee.
Als hij echt op drie cilinders zou lopen zou je nog meer vervelende bijeffecten hebben dan alleen een brom.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Maar wat gek dan..
Zodra je het gas 3 kwart of meer in trapt komt er echt zo`n typische 3 cylinder brom bij die ik nog nooit eerder heb gehoord.
Bobine is niet gecheckt overigens
Ik heb er geen verstand van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |