abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 16 februari 2018 @ 23:52:03 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177244570
Je monteur heeft zeker ook een cilinderdruk test gedaan? Of heeft hij dat in zijn glazen bol gezien?

Zit gewoon een klepstotertje vast als ik het zo hoor. Hebben die blokken wel vaker last van als je er niet op tijd verse olie en een filtertje in investeert. Oliekanaaltje in de stoter raakt verstopt, en dan houdt het een keertje op met het ding.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177244757
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
Je monteur heeft zeker ook een cilinderdruk test gedaan? Of heeft hij dat in zijn glazen bol gezien?

Zit gewoon een klepstotertje vast als ik het zo hoor. Hebben die blokken wel vaker last van als je er niet op tijd verse olie en een filtertje in investeert. Oliekanaaltje in de stoter raakt verstopt, en dan houdt het een keertje op met het ding.
Geen cilinderdruk test gedaan nee.

Doel je nu op het ratelen in die "review" of op dat geluid in dat andere filmpje?
  zaterdag 17 februari 2018 @ 02:51:44 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177247291
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 00:00 schreef Braddie het volgende:

[..]

Geen cilinderdruk test gedaan nee.

Doel je nu op het ratelen in die "review" of op dat geluid in dat andere filmpje?
review, is 90% zeker een hydraulische klepstoter.

Dat in het filmpje weet ik niet, slecht te horen.

Sowieso is onbelast gassen heel slecht voor een motor, maar iets zegt me dat jou de aandachthoerderij meer waard is als het welzijn van je auto.

Laat er gewoon eens een garagebedrijf naar luisteren als het je echt boeit, in plaats van Jantje van garage beunhazerij 'de scherpe zakdoek' om de hoek. Ga je ws. toch niet doen, want alleen de onderzoekskosten overstijgen de dagwaarde van het ding met factor 2, laat staan een eventuele internal-reparatie, of dat nou een klep, stoter, nokkenas of een ratelkonijntje is; die gein begint bij 4 - 500¤, en ik geloof er geen bips van dat jij dat gaat investeren :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177247432
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 02:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

review, is 90% zeker een hydraulische klepstoter.

Dat in het filmpje weet ik niet, slecht te horen.

Sowieso is onbelast gassen heel slecht voor een motor, maar iets zegt me dat jou de aandachthoerderij meer waard is als het welzijn van je auto.

Laat er gewoon eens een garagebedrijf naar luisteren als het je echt boeit, in plaats van Jantje van garage beunhazerij 'de scherpe zakdoek' om de hoek. Ga je ws. toch niet doen, want alleen de onderzoekskosten overstijgen de dagwaarde van het ding met factor 2, laat staan een eventuele internal-reparatie, of dat nou een klep, stoter, nokkenas of een ratelkonijntje is; die gein begint bij 4 - 500¤, en ik geloof er geen bips van dat jij dat gaat investeren :+
Nou zeg, lekkere woordkeuze..

Maar eh, dat van de review wist ik, dat is inderdaad een nokkenas, die gaat ook binnenkort vervangen worden, niet door een nieuwe maar door een ander exemplaar uit een Corsa van de sloop met hetzelfde blok (Met dezelfde motorcode)

Er gaat zeker wel in de auto geinvesteerd worden want ik heb geen zin meer om om de x aantal maanden geld uit te moeten geven aan een auto die ik vervolgens naar een paar maanden weer weg kan doen i.v.m reparaties of andere defecten.

Vind het wel een mooi experiment om te kijken hoe ver ik kan komen met een auto met 1 en hetzelfde blok, wat gekocht is voor amper een sloopprijs.

En als ik normale slijtage delen een keer moet vervangen ach, so be it.

Op het lijstje voor nu staan.

- Schokbrekers (Voor zijn op, achter worden ook slap)
- Nokkenas (Dat getik.... En voor de gezondheid van't blok is't ook beter)
- Remmen (Niet direct, maar is wel iets voor de komende 5-6 maanden)
- Banden (Worden a.s APK wel afkeur denk ik, zeker voor)
- Roest aanpakken carrosserie. (Lijkt mij duidelijk gezien de review)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2018 03:29:55 ]
pi_177249824
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:03 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring klinken alleen BMW en Alfa Romeo lekker in de toeren
:D

Je mist er een paar bijvoorbeeld Jaguar, Ferrari, Maserati, Mazda, Honda en ga zo maar door
  zaterdag 17 februari 2018 @ 12:05:21 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177251614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 03:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nou zeg, lekkere woordkeuze..

Maar eh, dat van de review wist ik, dat is inderdaad een nokkenas, die gaat ook binnenkort vervangen worden, niet door een nieuwe maar door een ander exemplaar uit een Corsa van de sloop met hetzelfde blok (Met dezelfde motorcode)

Er gaat zeker wel in de auto geinvesteerd worden want ik heb geen zin meer om om de x aantal maanden geld uit te moeten geven aan een auto die ik vervolgens naar een paar maanden weer weg kan doen i.v.m reparaties of andere defecten.

Vind het wel een mooi experiment om te kijken hoe ver ik kan komen met een auto met 1 en hetzelfde blok, wat gekocht is voor amper een sloopprijs.

En als ik normale slijtage delen een keer moet vervangen ach, so be it.

Op het lijstje voor nu staan.

- Schokbrekers (Voor zijn op, achter worden ook slap)
- Nokkenas (Dat getik.... En voor de gezondheid van't blok is't ook beter)
- Remmen (Niet direct, maar is wel iets voor de komende 5-6 maanden)
- Banden (Worden a.s APK wel afkeur denk ik, zeker voor)
- Roest aanpakken carrosserie. (Lijkt mij duidelijk gezien de review)
mooi verhaal Braddie, maar inmiddels 'kennen' we je een beetje.

Een nokkenas kun je niet zomaar even vervangen voor een gebruikt exemplaar van de sloop, dat is sudden death. De beun doet dat wel, maar realiseer je dat in je cilinderkop alles heel erg precies werkt, en al jarenlang op elkaar is ingesleten. Zet je daar iets in wat anders is ingesleten, gaat dat vreten, en een nokkenas uit een andere auto gaat dus aan al je klepstoters knagen omdat de raak- en glijvlakken anders zijn, met als gevolg metaalslijpsel wat vervolgens de rest van de motor door gaat. Om dat goed - goed te doen zal de hele bende gereviseerd moeten worden met nieuwe onderdelen, en dat ga jij echt niet betalen, geloof me. Kortste klap zou zijn de complete kop van een andere overzetten, wat betekent ook de distributie nclusoef rollen en spanner, misschien de waterpomp (aan te raden bij Opel) en de kop vlakken inclusief pakkingset uiteraard.. Reken op minstens 600¤, afhankelijk van wat je kwijt bent voor die kop van de sloop, die ook gedemonteerd zal moeten worden op een fatsoenlijke manier.

Het is allemaal niet 'doen we even'.. Kun je wel willen, maar zo simpel werkt het niet.. Een kop wisselen is geen schokbrekertje omschroeven.

Het complete lijstje wat je opnoemt is in totaal zomaar 2k euro, en dan ben ik redelijk conservatief, maar ben ik bij de remmen wel uitgegaan van schijven en blokken rondom domweg vervangen, zonder revisie van klauwen.
Schokbrekers voor kosten qua materiaal niet heel veel, maar arbeid en specialistisch gereedschap benodigd, dus geen oprit-klussie, tevens uitlijnen achteraf.
Banden kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Roest kost serieus veel geld.. Wegsmeren is een optie, maar dat duurt een jaar en dan is het weer terug, meestal met een vengeance (X2).

Willen is een mooi ding, maar je moet wel realistisch blijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sounddragon op 17-02-2018 12:14:05 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177252548
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mooi verhaal Braddie, maar inmiddels 'kennen' we je een beetje.

Een nokkenas kun je niet zomaar even vervangen voor een gebruikt exemplaar van de sloop, dat is sudden death. De beun doet dat wel, maar realiseer je dat in je cilinderkop alles heel erg precies werkt, en al jarenlang op elkaar is ingesleten. Zet je daar iets in wat anders is ingesleten, gaat dat vreten, en een nokkenas uit een andere auto gaat dus aan al je klepstoters knagen omdat de raak- en glijvlakken anders zijn, met als gevolg metaalslijpsel wat vervolgens de rest van de motor door gaat. Om dat goed - goed te doen zal de hele bende gereviseerd moeten worden met nieuwe onderdelen, en dat ga jij echt niet betalen, geloof me. Kortste klap zou zijn de complete kop van een andere overzetten, wat betekent ook de distributie nclusoef rollen en spanner, misschien de waterpomp (aan te raden bij Opel) en de kop vlakken inclusief pakkingset uiteraard.. Reken op minstens 600¤, afhankelijk van wat je kwijt bent voor die kop van de sloop, die ook gedemonteerd zal moeten worden op een fatsoenlijke manier.

Het is allemaal niet 'doen we even'.. Kun je wel willen, maar zo simpel werkt het niet.. Een kop wisselen is geen schokbrekertje omschroeven.

Het complete lijstje wat je opnoemt is in totaal zomaar 2k euro, en dan ben ik redelijk conservatief, maar ben ik bij de remmen wel uitgegaan van schijven en blokken rondom domweg vervangen, zonder revisie van klauwen.
Schokbrekers voor kosten qua materiaal niet heel veel, maar arbeid en specialistisch gereedschap benodigd, dus geen oprit-klussie, tevens uitlijnen achteraf.
Banden kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Roest kost serieus veel geld.. Wegsmeren is een optie, maar dat duurt een jaar en dan is het weer terug, meestal met een vengeance (X2).

Willen is een mooi ding, maar je moet wel realistisch blijven.
Hij zegt “schokbrekers” zo een iemand kun je toch niet meer serieus nemen?
.
pi_177254981
Sorry SD maar ik weet niet hoe jij bij 2k komt?

Een set schokdempers kost +- 110 euro.
Een volledige remmenset +- 100
Een set banden kost +- 200
Roest wegwerken kost mij niks, ja, 10tje voor een krat bier.
Een nokkenas voor de Corsa is nieuw 200 maar moet voor 50-75 euro ook wel op de sloop van een andere Corsa af te halen zijn (En ik vertrouw in die zaak mijn monteur volledig)

Als ik die Nokkenas zou laten dan zit ik op een kleine 400 euro.

Een andere auto heb je daar wel voor, maar dan koop je weer iemand anders z`n ellende.
En als ik 400 euro in de Corsa investeer dan is de auto op het gebied van comfort/veiligheid i.i.g weer redelijk oke. Betrouwbaar is de auto sowieso, want hij doet het al bijna 1 jaar en start altijd.

Wat ik met de motor doe ga ik nog even met de monteur overleggen, want als hij zegt (met ruim 40 jaar ervaring) Dat je een nokkenas van een andere auto kan gebruiken (Wel met dezelfde motorcode) Dan vertrouw ik op zijn woord en ga ik daar achteraan. Zegt 'ie dat er wel meer bij komt kijken voordat de auto weer fatsoenlijk gaat lopen, dan is't een heel ander verhaal.

Bij lange na geen 2k.
Als ik het zou moeten uitbesteden zou ik daar inderdaad wel aan komen, maar dan zou de auto ook weg gaan :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2018 14:21:30 ]
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:27:00 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177257659
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:19 schreef Braddie het volgende:
Sorry SD maar ik weet niet hoe jij bij 2k komt?

Een set schokdempers kost +- 110 euro.
Een volledige remmenset +- 100
Een set banden kost +- 200
Roest wegwerken kost mij niks, ja, 10tje voor een krat bier.
Een nokkenas voor de Corsa is nieuw 200 maar moet voor 50-75 euro ook wel op de sloop van een andere Corsa af te halen zijn (En ik vertrouw in die zaak mijn monteur volledig)

Als ik die Nokkenas zou laten dan zit ik op een kleine 400 euro.

Een andere auto heb je daar wel voor, maar dan koop je weer iemand anders z`n ellende.
En als ik 400 euro in de Corsa investeer dan is de auto op het gebied van comfort/veiligheid i.i.g weer redelijk oke. Betrouwbaar is de auto sowieso, want hij doet het al bijna 1 jaar en start altijd.

Wat ik met de motor doe ga ik nog even met de monteur overleggen, want als hij zegt (met ruim 40 jaar ervaring) Dat je een nokkenas van een andere auto kan gebruiken (Wel met dezelfde motorcode) Dan vertrouw ik op zijn woord en ga ik daar achteraan. Zegt 'ie dat er wel meer bij komt kijken voordat de auto weer fatsoenlijk gaat lopen, dan is't een heel ander verhaal.

Bij lange na geen 2k.
Als ik het zou moeten uitbesteden zou ik daar inderdaad wel aan komen, maar dan zou de auto ook weg gaan :')
mjah, als je overal online de goedkoopste rommel vandaan haalt die je kunt vinden en genoegen neemt met het in de kofferbak flikkeren en klaar, kan het idd best wel voor minder.

Ik zie jou alleen geen remmen doen van je eigen auto, even de remvloeistof verversen en ontluchten e.d. Remcilinders lekken bij jou nooit en vloeistoffen zijn gratis. Je rekent puur de allergoedkoopste materiaalkosten die je online kunt vinden, en het spul monteert zichzelf.. En roest weg voor een kratje bier.. Ok.. Says enough.

Succes ermee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 17-02-2018 16:34:09 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177257683
Doe eens normaal man, alleen maar omdat je een mod bent betekend dat niet dat je van die achterlijke taal kan uitslaan :') Beetje fatsoen kan wel.

Mijn monteur is zeker geen beun ;) En ja, goedkope spullen bij een automaterialen zaak voldoen in dit geval prima, de auto is 125 euro, geen 2500.
pi_177257724
En ik weet het helemaal niet beter, DAAROM vraag ik tips.
Maar het is goed met je, weet meteen waarom ik ookalweer niet in PTA kom.
Omdat jij zo`n fantastische mod bent
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:35:27 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177257813
Ik schoot een beetje door, maar blijf gerust weg, we missen je heus niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:35:29 #63
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_177257814
Waarom ga je met jouw auto en dat geluid dan niet even langs jouw monteur?
pi_177257944
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:35 schreef Sheffield het volgende:
Waarom ga je met jouw auto en dat geluid dan niet even langs jouw monteur?
Dat heb ik gedaan.
Die zegt dat het komt door de nokkenas, die is enorm aan het inslijten, waardoor 'ie nu z`n volle vermogen niet meer kan leveren en raar loopt en mede daardoor dat gekke geluid doet bij die hoge toerentallen.
pi_177257952
Maar die monteur zou ook tegen mij kunnen zeggen dat het komt doordat er onderdelen in het blok los liggen, ik heb er 0 verstand van dus voor mij ligt het echt in het midden :')
pi_177257998
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan.
Die zegt dat het komt door de nokkenas, die is enorm aan het inslijten, waardoor 'ie nu z`n volle vermogen niet meer kan leveren en raar loopt en mede daardoor dat gekke geluid doet bij die hoge toerentallen.
Die man zal wel gedacht hebben....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177258008
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die man zal wel gedacht hebben....
Ja, dat bedoel ik, hij kan mij alles wijsmaken en het kan heel ver van de waarheid afliggen, ik heb er 0 verstand van :')
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:58:53 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177258192
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:28 schreef Braddie het volgende:
Doe eens normaal man,
Ja brad doe dat eens... Iedere gek weet dat een nokkenas vervangen duurder is dan een compleet blok van de sloop halen en ook nog simpeler is.. 200 euro.. een motortakel huren en dan zelf doen..
Dan doe je ook nog eens iets nuttigs in je leven.. ongeacht of het een kans van slagen heeft..
pi_177258259
Kortste klap is gewoon een andere kop halen op de sloop. Die zal ongeveer vijftig euro kosten.
Dan komt er nog een koppakkingset en distributieset bij inclusief waterpomp. Die kosten ongeveer ¤200,-
Enkele tientjes voor de vloeistoffen, en ongeveer tussen 4 en de 5 uurtjes sleutelen
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:11:11 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177258371
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:03 schreef GM78 het volgende:
Kortste klap is gewoon een andere kop halen op de sloop. Die zal ongeveer vijftig euro kosten.
Dan komt er nog een koppakkingset en distributieset bij inclusief waterpomp. Die kosten ongeveer ¤200,-
Enkele tientjes voor de vloeistoffen, en ongeveer tussen 4 en de 5 uurtjes sleutelen
Ja lekker aan een blok sleutelen wat nooit onderhoud gehad heeft.. dat word een succesverhaal joh..
pi_177258404
Een blok wat nooit onderhoud heeft gehad? Oke dan.
Zonder onderhoud haalt zo`n 1.4 blokje echt de 3,5 ton niet :')

Bij mij heeft 'ie nieuwe olie gekregen, nieuw filter, nieuwe bougies, en binnenkort dus een andere nokkenas.
pi_177259300
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja lekker aan een blok sleutelen wat nooit onderhoud gehad heeft.. dat word een succesverhaal joh..
Vertel?
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:08:32 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177259383
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:03 schreef GM78 het volgende:

[..]

Vertel?
Dat doe ik toch net?

Daarbij past dit beter in onzin.. braddie heeft daar helemaal geen poen voor.. een nieuwe nokkenas in een versleten motor drukken heeft geen nut...
en je komt geheid meer tegen..
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:09:44 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177259413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:12 schreef Braddie het volgende:

Zonder onderhoud haalt zo`n 1.4 blokje echt de 3,5 ton niet :')

Brad je hebt geen benul.. en dat zal je niet krijgen ook..
pi_177259797
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat doe ik toch net?

Daarbij past dit beter in onzin.. braddie heeft daar helemaal geen poen voor.. een nieuwe nokkenas in een versleten motor drukken heeft geen nut...
en je komt geheid meer tegen..
over een periode van een paar maanden kan ik écht wel wat geld uitgeven aan onderhoud pik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')