Sjinkie is een van de favorieten op de 1500 meter. En ook nog wel een serieuze kanshebber op de 1000 meter als hij deze vorm doortrekt. De andere mannen zullen individueel niet zo snel een medaille pakken. Bij de landenwedstrijd is Nederland dan wel een van de favorieten voor het goud.quote:Op maandag 22 januari 2018 23:21 schreef Remzz het volgende:
Hoe liggen de kansen voor Sjinkie? Zo enorm heb ik me er niet in verdiept, al was hij op het EK natuurlijk weergaloos. De rest lijkt me kansloos voor een medaille.
http://shorttrack.sportre(...)x?evt=11213100000050quote:Op maandag 22 januari 2018 23:39 schreef Redefine het volgende:
Ik wilde nog even kijken naar de stand van de wereldbeker. Daar moet je dan wikipedia voor pakken, want de site van de ISU is op dat gebied echt een aanfluiting
Dank je. Maar hier kom je niet zo snel even via de ISU sitequote:Op dinsdag 23 januari 2018 07:26 schreef borisz het volgende:
[..]
http://shorttrack.sportre(...)x?evt=11213100000050
twitter:Caro_Truchon twitterde op donderdag 25-01-2018 om 22:25:12Semen Elistratov, Pavel Stinikov, Alexander Shulginov, Ekaterina Efremenkova, Ekaterina Konstantinov, Emina Malagich and Sofya Prosvirnova will be the russians skaters for Short track at PyeongChang https://t.co/iXOAcewBYq reageer retweet
twitter:Roelofdevries83 twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 11:14:42Loting 1500 meter voor Sjinkie Knegt is te doen. Fauconnet en Krueger zijn normaal gesproken de enige concurrenten en zelfs die kan ie prima hebben. Verder een onbekende Rus, een Kazak en een Chinees. Eerste drie gaan naar halve finale. reageer retweet
https://www.pyeongchang20(...)00m-heat-000100-.htmtwitter:Roelofdevries83 twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 11:20:45Voor Itzhak de Laat is de loting pittig. Koreaan Hwang is misschien wel de favoriet op de 1500. Israëliër Bykanov is taai, Wu is favoriet op de 500 m, maar kan shorttracken. En Dotti en Dion kan ie hebben, maar zijn ervaren shorttrackers. En de Noord Koreaan Choe ken ik niet. reageer retweet
Een bekende pré voor shorttrackers ja.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 11:52 schreef Aguero het volgende:
Wu is favoriet op de 500 m, maar kan shorttracken.
Is inderdaad wel handig. Maar van Itzhak de Laat wordt sowieso toch geen wonderen verwacht?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 11:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een bekende pré voor shorttrackers ja.
Neuhquote:Op vrijdag 9 februari 2018 11:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is inderdaad wel handig. Maar van Itzhak de Laat wordt sowieso toch geen wonderen verwacht?
Nee, Itzhak is geen vaste klant in A-finales maar heeft dit jaar wel een flinke stap gezet.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 11:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is inderdaad wel handig. Maar van Itzhak de Laat wordt sowieso toch geen wonderen verwacht?
Die hebben (iets) meer vertrouwen in Sjinkie dus.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 14:11 schreef heywoodu het volgende:
En die van Unibet in het meer logische, niet-Britse format
[ afbeelding ]
Zal ook wel zijn doordat Unibet veel meer met Nederlanders heeft, dus die kunnen gerust iets lagere noteringen aanbieden voor Nederlanders want Nederlanders zetten er dan toch wel op inquote:Op vrijdag 9 februari 2018 14:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die hebben (iets) meer vertrouwen in Sjinkie dus.
Zijn wij eigenlijk tevreden met een medaille van Sjink of telt alleen goud?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 14:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die hebben (iets) meer vertrouwen in Sjinkie dus.
Hij gaat zelf voor goud (uiteraard) maar zal ook tevreden zijn met elke andere medaille, heeft hij gezegd in een interview. Vanwege het onvoorspellende karakter van shorttrack.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 14:13 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zijn wij eigenlijk tevreden met een medaille van Sjink of telt alleen goud?
Ik hoop wel op ergens een goud, welk onderdeel maakt mij niet uit.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 14:13 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zijn wij eigenlijk tevreden met een medaille van Sjink of telt alleen goud?
quote:Heat 1 [Splits]
1 48 TREACY Farrell GBR
2 123 PETRE Ward BEL
3 88 YOKOYAMA Hiroki JPN
4 10 LIU Shaolin Sandor HUN
5 3 GIRARD Samuel CAN
6 12 ELISTRATOV Semen OAR
Heat 2 [Splits]
1 8 HAMELIN Charles CAN
2 26 ALMEY Jens BEL
3 30 JUNG Andy AUS
4 9 HAN Tianyu CHN
5 106 TRAN Aaron USA
6 105 CONFORTOLA Yuri ITA
Heat 3 [Splits]
1 65 de LAAT Itzhak NED
2 27 DOTTI Tommaso ITA
3 58 HWANG Daeheon KOR
4 22 BYKANOV Vladislav ISR
5 64 DION Pascal CAN
6 111 CHOE Un Song PRK
7 6 WU Dajing CHN
Heat 4 [Splits]
1 73 YOSHINAGA Kazuki JPN
2 28 SIARHEYEU Maksim BLR
3 189 LIM Hyojun KOR
4 21 NIKISHA Denis KAZ
5 5 LIU Shaoang HUN
6 128 LEPAPE Sebastien FRA
Heat 5 [Splits]
1 1 SEO Yira KOR
2 19 WATANABE Keita JPN
3 13 CELSKI J.R. USA
4 82 SHULGINOV Aleksandr OAR
5 204 PUKITIS Roberto LAT
6 183 BURJAN Csaba HUN
Heat 6 [Splits]
1 2 KNEGT Sjinkie NED
2 44 KRUEGER John-Henry USA
3 74 SITNIKOV Pavel OAR
4 70 XU Hongzhi CHN
5 32 FAUCONNET Thibaut FRA
6 41 ZHUMAGAZIYEV Nurbergen KAZ
The first, second and third placed skaters from each race qualify for Semifinals.
Is dat gunstig?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:00 schreef franklop het volgende:
Nederlandse dames met China, Japan en Italië ingedeeld bij de aflossing
Mwoaquote:
Laten we de roze bril opzetten en ervan uitgaan dat deze keer alles meezit, ze kunnen het immers niet blijven verneuken.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:32 schreef Redefine het volgende:
Als ze hun normale niveau halen moet dat wel lukken. Maar de relay dames willen vooral nogal eens van zichzelf verliezen (EK dit jaar, WK vorig jaar en in de vorige Spelen).
Ik heb bij de nostradamus vraag ook ja gezegd, dat ze de finale halen. Misschien juist wel 'goed' dat de generale bij het EK juist fout ging. Zijn ze extra scherp morgen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:33 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Laten we de roze bril opzetten en ervan uitgaan dat deze keer alles meezit, ze kunnen het immers niet blijven verneuken.
Met Suzanne Schulting weet je het maar nooitquote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:33 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Laten we de roze bril opzetten en ervan uitgaan dat deze keer alles meezit, ze kunnen het immers niet blijven verneuken.
Volgens mij pas om 11:00.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 23:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hoorden vandaag in een van de programma's op NPO1 dat de heats morgen om 10.15 oid zouden beginnen. Ik kan dat nergens terugvinden
Bij dat programma hebben ze waarschijnlijk verkeerd gerekend. Of ze denken dat wij hier in de Engelse tijdszone leven. Het is gewoon vanaf 11.00.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 23:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hoorden vandaag in een van de programma's op NPO1 dat de heats morgen om 10.15 oid zouden beginnen. Ik kan dat nergens terugvinden
Dat staat inderdaad overal. We zullen het wel verkeerd begrepen hebben. Of Henry of een van zijn collega's zei het verkeerd. Ik zit er hoe dan ook klaar voor dus missen ga ik het niet.quote:
slim ook van ES. Die wel snappen dat we ondanks Van Dijk wel op NPO1 schaatsen kijkenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 09:47 schreef Max23 het volgende:
NOS zal na 12:00 wel steeds schakelen tussen shorttrack en schaatsen. Eurosport zendt op tv de hele tijd shorttrack uit vanaf 11:00
Vroeg van voren wordt daarmee bedoeld. Dus niet achteraan hangen en dan op het laatst naar voren komen. Wat ook een tactiek is.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:10 schreef WAvanBuren het volgende:
Goeie analyse van Sanne van Kerkhof bij Eurisport. De vrouwen moeten vooraan zitten bij de races....
Dat gaat echt niet eventjes gebeurenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
nog 47 minutenen dan eventjes onze eerste gouden medaille pakken
Als het geluid het dan maar wel doet op ES. nu al een uur nietquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:11 schreef franklop het volgende:
[..]
slim ook van ES. Die wel snappen dat we ondanks Van Dijk wel op NPO1 schaatsen kijken
Als je bij één sport daar niet zeker van kan zijn is dat wel bij deze schaatsloterij.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
nog 47 minutenen dan eventjes onze eerste gouden medaille pakken
Dat ligt dan echt aan jou. Want hier werkt het.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:14 schreef Max23 het volgende:
[..]
Als het geluid het dan maar wel doet op ES. nu al een uur niet
Ik heb niks veranderd, misschien ligt het aan Telfort?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat ligt dan echt aan jou. Want hier werkt het.
Misschien met je taalinstellingen gekloot? Kan me voorstellen dat er geen engels commentaar op zit bij studio programma
Ik heb geen Telfort, dus kan daar weinig over zeggenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik heb niks veranderd, misschien ligt het aan Telfort?
Ik denk eerder aan de Rabobank.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik heb niks veranderd, misschien ligt het aan Telfort?
Gastquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
er is maar een kanshebber en dat is SjinkieGOD, zonder An is het een makkie naar olympisch goud
Elke keer als je iemand hyped (al dan niet gemeend) gaat het mis met diegene.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
er is maar een kanshebber en dat is SjinkieGOD, zonder An is het een makkie naar olympisch goud
Sjinkie heeft een topseizoen achter de rug, gebaseerd op dat is dit een makkiequote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Elke keer als je iemand hyped (al dan niet gemeend) gaat het mis met diegene.
Dus doe maar even niet
Hij heeft in de WB geen 1 keer een 1500m gewonnen? Sterker nog, hij is maar 1 keer tweede geworden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Sjinkie heeft een topseizoen achter de rug, gebaseerd op dat is dit een makkie
Please.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
sorry voor mijn arrogantie, ik wil gewoon gouden medailles voor ons, ietsjes te graag misschienquote:
Goud zou zo'n enorme boost geven aan deze OS.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:22 schreef franklop het volgende:
Overigens zal een medaille al prima zijn.
klopt ik ben geen trollquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:24 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hij is geen troll, hij zit echt zo in elkaar volgens mij
Vooral jammer dat het tegelijk staat gepland met Biathlon. 2 sporten tegelijk is nog te doen, maar 3.... Keuzes, keuzes...quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:25 schreef Columbiafan het volgende:
Wel ontzettend klote dat shorttrack en schaatsen overlappen ja.
Terwijl er nu alleen een groepswedstrijd in het ijshockey bezig is, wat een kutplanning.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:27 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Vooral jammer dat het tegelijk staat gepland met Biathlon. 2 sporten tegelijk is nog te doen, maar 3.... Keuzes, keuzes...
Voordeel is dat eerste 6 ritten van schaatsen niet erg interessant zijn buiten Achtereekte. Daarna een dweil dus pas rond 12.50 echt interessant. Dan zijn de biatleten al ver of klaar (weet even niet uit mijn hoofd welke afstand)quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:27 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Vooral jammer dat het tegelijk staat gepland met Biathlon. 2 sporten tegelijk is nog te doen, maar 3.... Keuzes, keuzes...
Nu zit de NOS ook wel enorm te hypen/jinxen, heb al wel 5x gehoord dat hij eigen de topfavoriet is.quote:
Valt me zowiezo op dat er ontzettend veel loze uren zitten tijdens de eerste dagen. Morgen en overmorgen ook al.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Terwijl er nu alleen een groepswedstrijd in het ijshockey bezig is, wat een kutplanning.
Om serieus gek van te worden...quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:29 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nu zit de NOS ook wel enorm te hypen/jinxen, heb al wel 5x gehoord dat hij eigen de topfavoriet is.
Die gaan proberen beide ontknopingen mee te makenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:31 schreef Max23 het volgende:
Willy en Max zitten in de shortrackhal
Gaan ze dweilen tijdens de 3000m?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Voordeel is dat eerste 6 ritten van schaatsen niet erg interessant zijn buiten Achtereekte. Daarna een dweil dus pas rond 12.50 echt interessant. Dan zijn de biatleten al ver of klaar (weet even niet uit mijn hoofd welke afstand)
Ja maar echt als we de NOS mogen geloven zitten we vanavond met 4 medailles.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om serieus gek van te worden...
Jorien Voorhuis is speciaal ingevlogen ervoorquote:
Feestquote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:33 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja maar echt als we de NOS mogen geloven zitten we vanavond met 4 medailles.
Dat is wel een groot voordeel.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Voordeel is dat eerste 6 ritten van schaatsen niet erg interessant zijn buiten Achtereekte. Daarna een dweil dus pas rond 12.50 echt interessant. Dan zijn de biatleten al ver of klaar (weet even niet uit mijn hoofd welke afstand)
Okeequote:
Volgens het contract moet het eerste deel van de race gemist worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:58 schreef franklop het volgende:
Maar eerst naar de reclame! Dat kon immers niet eerder tijdens de voorbeschouwing
Omdat ik zo aardig ben.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Wie zegt her even wanneer de reclame afgelopen is?
Meestal exact 7 minuten dus 11:05quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Wie zegt her even wanneer de reclame afgelopen is?
quote:
Denk op volgorde van World Cup stand waarin Knegt tweede was geëindigd.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:00 schreef Nober het volgende:
Waarom heeft Knegt helmnummer 2, eigen keuze?
Dat is net geweest. Wat is deze?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Alleen de heats met Nederlanders doen ze misschien live, de 3000m voorbeschouwen genot.
Nou, echt bijzonder die Straathof.quote:
Nee hoorquote:
Ze moeten grote wedstrijden met Nederlanders uitzenden, dat doen ze dan vaak ook, de rest is niet interessant.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Alleen de heats met Nederlanders doen ze misschien live, de 3000m voorbeschouwen genot.
Het begint nu al.quote:
DE GAAP moet getoond worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:06 schreef Remzz het volgende:
Ik verdedig de NOS redelijk vaak, maar dit is echt de grootste onzin ooit. Die heat tijden staan al maanden vast, 1 kneuterig filmpje minder in de voorbeschouwing op de 3000 meter en je bent optijd.
Sterker; zo nog 1!quote:
Echt bizar jaquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:06 schreef Remzz het volgende:
Ik verdedig de NOS redelijk vaak, maar dit is echt de grootste onzin ooit. Die heat tijden staan al maanden vast, 1 kneuterig filmpje minder in de voorbeschouwing op de 3000 meter en je bent optijd.
Nu miste ES vanmorgen de start bij de skiatlon dus wat dat betreft is het 1-1quote:
Daar had ik de player dus dat viel nog meequote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Nu miste ES vanmorgen de start bij de skiatlon dus wat dat betreft is het 1-1
quote:
En dan dat paardenfilmpje moeten missen?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:06 schreef Remzz het volgende:
Dan heb je niet goed opgelet de eerste rit.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:08 schreef tompsv18 het volgende:
Het is wachten totdat er iemand keihard op z'n muil gaat.
Ik schakel pas net inquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet de eerste rit.
Waarom denk je dat de F1 10 over gast starten. Als de mensen op het hele uur inschakelen kunnen ze nog wat reclame laten zien.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:06 schreef Remzz het volgende:
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:08 schreef tompsv18 het volgende:
Het is wachten totdat er iemand keihard op z'n muil gaat.
Spelen geslaagd voor België!quote:
Ik verwacht er niet veel van, maar halve finale moet kunnen.quote:
Die is er een dag te vroeg, morgen pas weer kunstrijden.quote:
Die controleert of de amplitude wel groot genoeg is.quote:
Goeie!quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:12 schreef Dagoduck het volgende:
Is Otterspeer ook op de Spelen? Dan mag die coach Otter wel uitkijken.
Nee, die maakt de fout blijkbaar.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:12 schreef Max23 het volgende:
Confortola misschien ook nog wel een adv
Marathon schaatsenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:13 schreef Aguero het volgende:
Het wordt weer lekker druk in de halve finales.
Het is net de playbackshow.quote:
Komt wel dichtbij zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:14 schreef raptorix het volgende:
Mooi naam, had vriend die zo heet, maar we noemen hem Issie
Zijn vader ging dronken naar het gemeentehuis. Geen grap.quote:
Issie te laat?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:14 schreef raptorix het volgende:
Mooi naam, had vriend die zo heet, maar we noemen hem Issie
Rood-wit-blauwquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:15 schreef Nober het volgende:
Geen oranjepakken, nu weet ik niet waar de Nederlanders zijn.
Het wordt lastig vrees ik.quote:
Hebreeuwse jongensnaam. Betekenis: Hij die lachtquote:
De lachende tweede net dus.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hebreeuwse jongensnaam. Betekenis: Hij die lacht
Waterpoloers hebben het hier inderdaad een stuk lastiger.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:17 schreef Felagund het volgende:
Echt een shorttracker.Dat is wel handig bij deze sport.
Daar bedoelen ze vooral mee dat die goed kan inhalen, Breeuwsma, Ter Mors en ook in mindere mate Schulting kunnen dat minderquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:17 schreef Felagund het volgende:
Echt een shorttracker.Dat is wel handig bij deze sport.
Idd.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:18 schreef franklop het volgende:
Ik zie Knegt wel een PEN krijgen ofzo
NOShypetrain eindigt vaak in een deceptie
Wat dan stiekem altijd wel weer vermakelijk is. Al hoop ik het nu natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:18 schreef franklop het volgende:
Ik zie Knegt wel een PEN krijgen ofzo
NOShypetrain eindigt vaak in een deceptie
knegtdeur.gifquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat dan stiekem altijd wel weer vermakelijk is. Al hoop ik het nu natuurlijk niet.
Rekenen is hun sterkste punt niet vandaag, zie het NOS topicquote:
Vaak wel reclames die je nergens anders ziet.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:20 schreef tompsv18 het volgende:
De reclames op Eurosport zijn meestal van een zeer bedenkelijk niveau
Nee dat is een x*-medaille met een gouden randjequote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:20 schreef heywoodu het volgende:
"Hier heeft hij heel hard voor getraind"
De dooddoener aller dooddoeners
Ja nee Sjinkie niet hoor die heeft gewoon wat staan lamlullen de afgelopen jarenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:20 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:20 schreef heywoodu het volgende:
"De morele winnaar."quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee dat is een x*-medaille met een gouden randje
*x kan zilver of brons zijn
Die gaan we sowieso weer horen bij de NOSquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Alleen goud heeft een goud randje.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Straks bij wust.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die gaan we sowieso weer horen bij de NOS
Hier is het wel heel irritant, 6 Man op een klein kut baantje laten schaatsen en dan janken om elk duwtje, botsinkje of aanraking wat tot een val leidtquote:
x* of *x?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |