Hoop het niet, persoonlijk, gezien de ESF smaak van het gemiddelde Nederlands publiek. Ik denk zelf dat ie zich helemaal nergens door laat beïnvloeden. *duimt*quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:07 schreef Wuwwa het volgende:
Hij zal zijn voorkeuren hebben, en al in zijn hoofd een keuze gemaakt hebben. Alleen als zijn tweede keus heel goed wordt ontvangen, en zijn esf-nummer volle bak wordt afgekraakt zal hij het misschien nog veranderen.
Het NSF is pas terug als meerdere artiesten met meerdere liedjes meedoen. Zowel edities als 2011 (één band) als 2010 (één liedje) mag je eigenlijk geen NSF noemen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 08:35 schreef ijs_beer het volgende:
HET NSF IS EIGENLIJK TERUG.
[ afbeelding ]
Oh dat zit er sowieso dik in. Gegil dat 'we' Maan of Jannes hadden moeten sturen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:12 schreef Dave het volgende:
Of 'heel Nederland' zit begin maart al met een kater - "jammer dat het nummer X niet is geworden, dit wordt niets, volgend jaar Frans Duijts maar sturen, etc.".
Ik vind de DWDD-kijker en DWDD-mentaliteit ook totaal niet passen bij het kiezen van een liedje voor het Songfestival.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:15 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind het helemaal niet bij Waylon passen om zich iets aan te trekken van het Nederlandse volk met hun meninkjes. Dat is totaal geen goede graadmeter voor hoe het straks internationaal ontvangen gaat worden. Ik vind Waylon ook veel te eigenwijs voor zo'n soort aanpak.
Destijds bij CATS kraakte ook heel Nederland het af en kwamen er zelfs petities om het nummer nog te veranderen. We weten hoe dat is afgelopen.
Misschien ben ik wel naïef hoor, maar ik denk echt wel dat het nummer gekozen is en dit gewoon een nieuwe manier van bekendmaken is om de spanning wat op te voeren.
Precies dit!quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:15 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind het helemaal niet bij Waylon passen om zich iets aan te trekken van het Nederlandse volk met hun meninkjes. Dat is totaal geen goede graadmeter voor hoe het straks internationaal ontvangen gaat worden. Ik vind Waylon ook veel te eigenwijs voor zo'n soort aanpak.
Destijds bij CATS kraakte ook heel Nederland het af en kwamen er zelfs petities om het nummer nog te veranderen. We weten hoe dat is afgelopen.
Misschien ben ik wel naïef hoor, maar ik denk echt wel dat het nummer gekozen is en dit gewoon een nieuwe manier van bekendmaken is om de spanning wat op te voeren.
Zo ging het bij de 3JS in 2011 ook. Tijdens de uitzending van datgene dat voor Nationaal Songfestival moest doorgaan, was "Je Vecht Nooit Alleen" het laatste nummer en hoor je vooraf iemand zeggen: dit wordt 'm...quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:15 schreef Aoibhin het volgende:
Misschien ben ik wel naïef hoor, maar ik denk echt wel dat het nummer gekozen is en dit gewoon een nieuwe manier van bekendmaken is om de spanning wat op te voeren.
Partypooper.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het NSF is pas terug als meerdere artiesten met meerdere liedjes meedoen. Zowel edities als 2011 (één band) als 2010 (één liedje) mag je eigenlijk geen NSF noemen.
Is waarschijnlijk ook lastig om een acoustic versie van een nummer te beoordelen, de echte versie kan heel anders zijn+staging+videoclip etc.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoop het niet, persoonlijk, gezien de ESF smaak van het gemiddelde Nederlands publiek. Ik denk zelf dat ie zich helemaal nergens door laat beïnvloeden. *duimt*
Ik loop nu al te cringen als ik terug denk aan NL tijdens die jaren op ESF.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het NSF is pas terug als meerdere artiesten met meerdere liedjes meedoen. Zowel edities als 2011 (één band) als 2010 (één liedje) mag je eigenlijk geen NSF noemen.
Nederland heeft vooral een patent op een conservatief, ouderwets geluid. Vernieuwing is maar eng.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Grote kans dat het dan weer een saaie bende wordt. Heeft Nederland een beetje patent op.
Nouja. Onze Nederlandse media hebben dat voornamelijk. Als we als heel land erg conservatief in de muziek zouden zijn zouden we toch niet zo'n succesvolle Dance-scene hebben lijkt me.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederland heeft vooral een patent op een conservatief, ouderwets geluid. Vernieuwing is maar eng.
Ik snap sowieso niet waarom een zichzelf respecterend artiest wil verschijnen in een programma als DWDD, waar muziek een bijzaak is, waar artiesten één minuut van hun nieuwe nummer mogen laten horen en waar je alleen in de smaak valt als je voldoet aan het gewenste plaatje van Matthijs van Nieuwkerk en consorten.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 17:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zag de vorige keer toen Waylon daar zat aardig veel kritiek langskomen ook op Twitter, over hoe Erben zich gedroeg en de negativiteit. Misschien daarom ook een reden dat ze nu Cornald uitnodigen, misschien ook ergens een goedmakertje.Hij weet in ieder geval waar hij het over heeft dus Matthijs krijg de kans ook niet om er weer iets negatiefs van te maken denk ik. Als Cornald er de vorige keer naast had gezeten was het al een stuk beter geweest denk ik, want ze konden toen echt van alles roepen omdat Waylon het ook niet helemaal precies wist.
En toch had dat nummer niet de voorkeur van de 3Js zelf destijds. Als ze helemaal alleen zelf hadden mogen kiezen was het die niet geworden hebben ze later gezegd, nog voor het ESF (weet niet meer of het op de persdag voor EIC was in Volendam waar we toen waren of elders).quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo ging het bij de 3JS in 2011 ook. Tijdens de uitzending van datgene dat voor Nationaal Songfestival moest doorgaan, was "Je Vecht Nooit Alleen" het laatste nummer en hoor je vooraf iemand zeggen: dit wordt 'm...
(Zoals bekend werd Je Vecht Nooit Alleen uiteindelijk omgedoopt tot Never Alone, waarna het volgens Jan Smit niet meer mis kon)
Weetje. Dit heb je al duizendmiljoen keer verteld. En het begint te vervelen omdat je niet naar tegenargumenten luistert of open staat voor tegenargumenten. Maar het gaat er bij je niet in, geloof ik, dat DWDD NIET EEN REPRESENTATIE is van de muzieksmaak van Nederland. Die knurften daar zijn kenmerkend voor de 'vroeger was alles beter'-generatie (waar gelukkig niet eens alle 50'ers, 60'ers en 70'ers bijhoren). De Trostypes hebben ook te veel invloed geef ik direct toe, maar er zijn zoveel poppodia, platforms en festivals waar toffe acts en talenten komen en worden gelanceerd, dat het veel te ver gaat om te zeggen dat Nederland een slechte muziekcultuur heeft.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom een zichzelf respecterend artiest wil verschijnen in een programma als DWDD, waar muziek een bijzaak is, waar artiesten één minuut van hun nieuwe nummer mogen laten horen en waar je alleen in de smaak valt als je voldoet aan het gewenste plaatje van Matthijs van Nieuwkerk en consorten.
Ik heb het voorbeeld vaker genoemd, maar ik zal nooit vergeten hoe één of andere singer-songwriter met een akoestische gitaar op schoot het nummer "What Is Love" van Haddaway credible ging maken. Dat was immers maar een guilty pleasure.
Die verknipte mentaliteit ademt het programma voortdurend uit. Trouwens: bij het zoveelste live-verslag van schaatswedstrijden op tv zet je ook geen muzikant in de studio om de boel eens even lekker af te fikken en het belang van zulke wedstrijden flink te relativeren. Omgekeerd is dat echter geen probleem. Dat heeft alles met de Nederlandse mentaliteit te maken; een land met een bedroevend slechte muziekcultuur.
Ik beaam juist wat je zegt en ik beklaag me er juist over dat dit verhaal uitgerekend in DWDD wordt gepresenteerd. Verder mag ik gewoon vinden én beargumenteren waarom ik de muziekcultuur in Nederland ver ondermaats vind.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Weetje. Dit heb je al duizendmiljoen keer verteld. En het begint te vervelen omdat je niet naar tegenargumenten luistert of open staat voor tegenargumenten. Maar het gaat er bij je niet in, geloof ik, dat DWDD NIET EEN REPRESENTATIE is van de muzieksmaak van Nederland. Die knurften daar zijn kenmerkend voor de 'vroeger was alles beter'-generatie (waar gelukkig niet eens alle 50'ers, 60'ers en 70'ers bijhoren). De Trostypes hebben ook te veel invloed geef ik direct toe, maar er zijn zoveel poppodia, platforms en festivals waar toffe acts en talenten komen en worden gelanceerd, dat het veel te ver gaat om te zeggen dat Nederland een slechte muziekcultuur heeft.
Maar goed, volgens mij ben je de laatste jaren alleen maar chagerijniger over Nederland in z'n geheel geworden, en dit staat daar niet los van vermoed ik.
Er is dus al gekozen lijkt mequote:Waylon is vanaf vrijdag 23 februari vijf dagen te gast bij het NPO1 programma De Wereld Draait Door. In vijf uitzendingen zingt hij een nieuw lied, waaronder het lied waarmee hij naar Lissabon af zal reizen. Wanneer Waylon de Nederlandse inzending in die week zal zingen zal niet bekend gemaakt worden.
Na een week zal bekend gemaakt worden welk lied de zanger (in samenspraak met de selectiecommissie) heeft gekozen. Er kan dus niet door het Nederlandse publiek gestemd worden op de liedjes.
Ik ga er zelf in elk geval mentaal rekening mee proberen te houden dat het een tikkie tegen gaat vallen op het eerste bij DWDD. En dat het op het ESF nog even wat stappen omhoog wordt getild als geheel.quote:Op woensdag 31 januari 2018 12:53 schreef blackswangreen het volgende:
Het geluid bij DWDD is de laatste jaren een stuk verbeterd. Het wordt ook beter in beeld gebracht. Ze hebben zich de kritiek echt wel aangetrokken.
Alsnog zegt de performance weinig over hoe het op het songfestival zal zijn, want daar loopt er natuurlijk een backing track mee ipv live instrumenten. Bij Calm After the Storm was dat alvast een verschil van dag en nacht, nog steeds vind ik CATS met live instrumenten niet echt overkomen. De productie voegde echt wat toe aan dat nummer, zoals Lights and Shadows door de productie werd verkloot... al was dat al een niet zo best nummer.
Ja, dat heb ik wel een beetje gemist tot op heden. Het lijkt allemaal té goed te gaan? Geen idee hoor eigenlijk. Maar nu kunnen we een beetje gaan gokken welk nummer het zal zijn en welk nummer volgens ons, expertsquote:Op woensdag 31 januari 2018 07:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ja.Iets wat voor wat reuring en spanning zorgt. Het gaat lekker hysterisch worden hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |