Precies.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:02 schreef Wuwwa het volgende:
De meerderheid van het NL publiek had nooit voor Birds of CATS gekozen, in die setting. Net zoals Je Bent Nooit Alleen werd gekozen voor de 3Js, waar smaakvollere inzendingen buiten de boot vielen.
Gewoon wat kiezen waar je je senang bij voelt, en wat je met een mooi showtje/visuals kunt overbrengen, vertellen van een verhaal etc.
Ik weet zeker dat Waylon voor alle 5 liedjes al de act en plan ongeveer klaar heeft staan.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:00 schreef Cee het volgende:
[..]Oh wauw, dus we weten dan het nummer zonder te weten welk nummer het is.
Soort van primeur dan dus, beetje als dat je wekenlang de Mol in beeld ziet zonder te weten wie de Mol is.
Lijkt me voor Waylon wel lastig om alle reacties te horen en lezen op bepaalde nummers, met name het nummer dat gekozen is voor het ESF (ervan uitgaande dat Rob Stenders niet uit z'n nek zal te zwetsen toen hij zei Het Nummer al te hebben gehoord). Misschien baseren ze hun keuze wel op de reacties? Nee, dan zou er maar weinig tijd over zijn voor verdere podiumpresentatie en zo.
Hij had al aangegeven dat hij niet in de Dance/EDM hoek gaat zitten. Dus een leuk bandje erbij op het podium (wat tegenwoordig maar een handvol ESFartiesten nog doen) is altijd wel een pré. Gewoon muziek uitstralenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:06 schreef Fascination het volgende:
Ja, zo wordt hij misschien toch negatief beïnvloed. En presenteren bij dwdd geeft me ook het idee dat het een gitaarnummer wordt of iig iets traditioneels.
Nou ja goed, in Zweden heb je ook geen 'vak'jury zoals in Nederland, die na elk liedje hun mening de wereld in mag raaskallen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Precies.
Het werkt wellicht goed in Zweden, maar hier in NL moet je keuzes niet aan tv-kijkers overlaten, nooit en te nimmer.
'Gewoon muziek' zal vast wel vaker voorkomen na de winnaar van vorig jaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:08 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Hij had al aangegeven dat hij niet in de Dance/EDM hoek gaat zitten. Dus een leuk bandje erbij op het podium (wat tegenwoordig maar een handvol ESFartiesten nog doen) is altijd wel een pré. Gewoon muziek uitstralen
Grote kans dat het dan weer een saaie bende wordt. Heeft Nederland een beetje patent op.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:08 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Hij had al aangegeven dat hij niet in de Dance/EDM hoek gaat zitten. Dus een leuk bandje erbij op het podium (wat tegenwoordig maar een handvol ESFartiesten nog doen) is altijd wel een pré. Gewoon muziek uitstralen
Jij ziet liever een vrijzinnige dans / Man in hamsterwiel / astronaut / confettikanon op het podium?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Grote kans dat het dan weer een saaie bende wordt. Heeft Nederland een beetje patent op.
Je hebt gelijk, dan vind ik hem toch meer lef hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:22 schreef Greys het volgende:
Hij gaat echt niet kiezen op basis van publieksreacties. Weet ik zo goed als zeker. Hij weet dan al lang welke het wordt als ie die vijf gaat doen. Hij weet ook heus wel dat het Nederlands publiek grotendeels fout zit vaak met hun voorkeur. Iemand die voor goud gaat gaat het echt als láátste van het Nederlands publiek af laten hangen.
Ik ben er alleen wel bang voor dat echt élk nummer minder goed uit de verf komt bij DWDD. De setting en het geluid is vaak nogal flut.
En die vijf fragmenten gaan dan getoond worden op buitenlandse forums enzo..
Aan de ene kant had ik liever gehad dat ze gewoon de studioversie met clip zouden presenteren ipv DWDD live sessies. Aan de andere kant komt het in zijn geval live misschien weer beter over. Maar als ik denk aan de eerste keer dat CATS ten gehore werd gebracht werd ik er toen echt niet warm van.
Spannend!
'waaronder het songfestivalnummer' zei Matthijs. En Cornald verbeterde hem niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:27 schreef Dave het volgende:
Ik viel er half in, zeiden ze expliciet dat één van de vijf nummers 'het' nummer is?
Dat is ook weer waar, vijf dagen achter elkaar een van je nummers mogen doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:33 schreef ijs_beer het volgende:
Heeft ie wel weer lekker voor elkaar, betere albumpromotie kun je niet hebben,
Dit is ook trouwens de reden dat ik geen klap geloof van dat gezwets dat het zo'n onhandelbaar typ zou zijn. Dan zouden ze 'm toch nooit zo vaak over de vloer willen hebben?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, vijf dagen achter elkaar een van je nummers mogen doen.
Bij Humberto zat ie een tijdje elke week geloof ik, dit gaat nog stapje verder.
Wel tof dat het nu geen covers gaan zijn zoals bij Humberto.
Nee joh. Humberto was en is duidelijk dol op hem. En je kunt aan alles wat Cornald steeds zegt ook merken dat ie blij is met deze artiest als inzending. Die heeft hem daar destijds ook twee weken meegemaakt, en hij is nu duidelijk een stuk enthousiaster dan bv bij Og3ne in de aanloop naar. Die zou hem ook uitkotsen als ie de vorige keer zich misdragen had bij het esf.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dit is ook trouwens de reden dat ik geen klap geloof van dat gezwets dat het zo'n onhandelbaar typ zou zijn. Dan zouden ze 'm toch nooit zo vaak over de vloer willen hebben?
Goede post, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh. Humberto was en is duidelijk dol op hem. En je kunt aan alles wat Cornald steeds zegt ook merken dat ie blij is met deze artiest als inzending. Die heeft hem daar destijds ook twee weken meegemaakt, en hij is nu duidelijk een stuk enthousiaster dan bv bij Og3ne in de aanloop naar. Die zou hem ook uitkotsen als ie de vorige keer zich misdragen had bij het esf.
En bij The Voice vragen ze hem terug voor nieuwe seizoenen. En bij It Takes 2 vroegen ze hem terug. Een onhandelbare kan je missen als kiespijn.
Tis gewoon een type dat weet wat ie wil met volop gevoel/emotie en een duidelijke mening en sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Zie ook bv z'n Bibi reactie. Hij laat zich raken. Is best een achilleshiel maar maakt iemand niet meteen onhandelbaar
Het publiek mag ook niet stemmen zei Cornald voor die vijf nummers.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:45 schreef Zen90 het volgende:
Hét nummer zal toch wel allang gekozen zijn? Zou mij verbazen als er na 27 feb nog uitgebreid een keuze moet worden gemaakt en vliegensvlug een clip moet worden geschoten en gemonteerd. Bij The Common Linnets werd de clip in januari gedraaid meen ik mij te herinneren uit de docu. Bovendien is het idd een slecht idee om naar de reacties van het publiek te luisteren
Teaser!quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:52 schreef Em31 het volgende:
Oh huh, ze vertellen in de week zelf niet welk nummer hét nummer is? Zo begreep ik het zelf niet, wat vreemd. Ook niet echt handig lijkt me?
Hij maakt het wel spannendquote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Teaser!
Dan weet je dat het één van die vijf wordt. En op de echte bekendmaking weet je welke van de vijf. Op zich wel een leuke opbouw.
Ja ben er zelf nog niet helemaal uit of ik dit een slimme manier vind (want bij DWDD komt doorgaans niet één nummer van wie dan ook goed uit de verf) maar tis wel leuk bedacht op zich. Van totaal onwetend naar vijf nummers die je hoort - hallo album/tourpromotie - naar Het Ene Nummer.quote:
Nee ik ook niet. Ligt natuurlijk ook erg aan de nummers, maar je kunt ook hebben dat iedereen een favoriet heeft en dat het nummer dan niet wordt. Best een risico.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ben er zelf nog niet helemaal uit of ik dit een slimme manier vind (want bij DWDD komt doorgaans niet één nummer van wie dan ook goed uit de verf) maar tis wel leuk bedacht op zich. Van totaal onwetend naar vijf nummers die je hoort - hallo album/tourpromotie - naar Het Ene Nummer.
Soms mogen hele nummers bij DWDD. Misschien in dit geval ook! Ben benieuwd. Dan idd even goed op de lengte letten, scherpquote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:18 schreef Zen90 het volgende:
Gewoon superslimme albumpromotie dus.Aan de lengte van de nummers kunnen we ook niets aflezen. DWDD is altijd max 1,5 minuut toch?
Trouwens, voor de liefhebbers. Dit is wel een gave docu van een uur - Waylon in o.a. Nashville aan het werk voor zijn 3e soloalbum:
https://vimeo.com/118573296
Dat weten we toch nog niet dat het een minuut is?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:55 schreef messi124 het volgende:
Je kan het toch ook moeilijk beoordelen als hij maar 1 minuut mag spelen.
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 30 januari 2018 23:22 schreef messi124 het volgende:
Is het dan niet te makkelijk om te raden welk nummer het is?
Idd. Da's echt minder...want ik verwacht niet dat ze studioversies/clips laten horen, maar dat er echt live gespeeld zal gaan worden. En zoals al genoemd, weten we allemaal hoe sterk CATS toen overkwam. Een studio versie klinkt vaak toch stukken voller. Of zullen ze de nummers naast een live versie ook één voor één op Spotify of iets dergelijks releasen? Dat hoop ik dan maar.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:57 schreef Wuwwa het volgende:
Had dit liever in een studio bij Radio 2 gezien, het geluid daar bij DWDD is over het algemeen rampzalig
Als ik het zo hoor is het eigenlijk soort nationale finale van 5 dagen zonder dat we mogen stemmen en de uitslag weten op korte termijn? Wel leuk bedacht zo deze bekendmaking!quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:30 schreef grazz het volgende:
[..]
Idd. Da's echt minder...want ik verwacht niet dat ze studioversies/clips laten horen, maar dat er echt live gespeeld zal gaan worden. En zoals al genoemd, weten we allemaal hoe sterk CATS toen overkwam. Een studio versie klinkt vaak toch stukken voller. Of zullen ze de nummers naast een live versie ook één voor één op Spotify of iets dergelijks releasen? Dat hoop ik dan maar.
In ieder geval wel leuk dit! Ik krijg er een beetje een mini-NF gevoel bijwe mogen dan wel niet meestemmen, maar 5 dagen lang heerlijk ventileren: DIT MOET'M ZIJN. NEEEE AUB NIET DIT LIED. NEE, GEEN ENKEL LIED OVERLEEFT DE SEMI
HYSTERIEEEEEEEEE
Dat heb ik ook ja.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:30 schreef grazz het volgende:
[..]
In ieder geval wel leuk dit! Ik krijg er een beetje een mini-NF gevoel bijwe mogen dan wel niet meestemmen, maar 5 dagen lang heerlijk ventileren: DIT MOET'M ZIJN. NEEEE AUB NIET DIT LIED. NEE, GEEN ENKEL LIED OVERLEEFT DE SEMI
HYSTERIEEEEEEEEE
quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:30 schreef grazz het volgende:
HYSTERIEEEEEEEEE
Nou de echte esf fans in Europa vinden de clips van DWDD vast voordat de echte bekendmaking is en gaan hun oordeel misschien toch vast daarop baseren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 09:56 schreef Jason22 het volgende:
Maar het nummer wordt toch nog gewoon op 10 maart bekendgemaakt? Waarschijnlijk via een videoclip,dus het maakt toch eigenlijk vrij weinig uit hoe de geluidskwaliteit/optreden in Dwdd is? Tenzij hij het tijdens de bekendmaking live doet en de geluidskwaliteit nog slechter is bij de avrotros
quote:Op woensdag 31 januari 2018 09:20 schreef Wuwwa het volgende:
Dat wordt Matthijs in het jurkje van Yolanthe.
'Waylon, ik wil nu het verlossende antwoord van u! Ik hoor niks!'
Maar dat zijn gelukkig alleen de diehards eurovisie fans. 0.0001% van de stemmens straks.quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou de echte esf fans in Europa vinden de clips van DWDD vast voordat de echte bekendmaking is en gaan hun oordeel misschien toch vast daarop baseren.
Maar op zich maakt dat idd weinig uit. Kwam bij TCL ook goed daarna.
Hij doet er vijf (want elke werkdag gedurende een week) bij DWDD maar ik denk dat ie zelf daarvan al een aantal weggestreept heeft voor het ESF. Dus vijf ter albumpromotie en DWDD-weekvulling maar dat ie voor het esf kiest (of zelfs al gekozen heeft denk ik zelf, gezien de tijd die over is) uit minder dan vijf.quote:Op woensdag 31 januari 2018 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
In tegenstelling tot wat Rob Stenders zei, meldt Bart Arens zojuist op Radio 2 dat Waylon vijf liedjes heeft gemaakt waaruit een keuze wordt gemaakt.
Da's waar!quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:03 schreef Momo... het volgende:
[..]
Maar dat zijn gelukkig alleen de diehards eurovisie fans. 0.0001% van de stemmens straks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |