abonnement Unibet Coolblue
pi_177436658
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

[ afbeelding ]
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.

quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
[ afbeelding ]
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Jack does it in real time...
  zondag 25 februari 2018 @ 14:03:08 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177437834
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Dan heb je eigenlijk wel een 4-puntsgordel nodig en volgens mij hebben deze jumpseats dat niet.
So we just called him Fred
  zondag 25 februari 2018 @ 16:08:02 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177440667
Lithium batterijen en vliegtuigen zijn in de lucht niet altijd een fijne combinatie, maar ook op de grond kan het misgaan: (video in de link van de tweet)

kerotto twitterde op zondag 25-02-2018 om 08:30:27 中国南方航空CZ3539(広州→上海虹橋/ボーイング777)の搭乗中、乗客のカバンに入っていたモバイルバッテリーが発火。すぐ消し止められたため大きな被害はなかった模様。 https://t.co/zqU185iMj7 reageer retweet
Vertaling voor wie het Japans niet kan lezen:
quote:
China Southern Airlines cz3539 (Guangzhou -> Shanghai Hongqiao/Boeing 777), the mobile battery in the passenger's bag ignited. Because it was extinguished immediately, there was no big damage.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 16:46:10 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177441543
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:53 schreef FredvZ het volgende:
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 18:08:49 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177443342
Eentje van vanmiddag:


97-0043 C-17A 452nd AMW arr. KPSM-EHEH RCH285
pi_177445731
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Achter de cockpit..

Beiden bevinden zich boven de vracht..

http://www.extremecargogroup.com/an-225.html
pi_177451646
Olympische Winterspelen 2018 zijn afgelopen dus de sporters komen terug naar Nederland.
KLM's Boeing 777-300ER PH-BVS staat momenteel in Seoul en zal morgenvanmiddag rond half 5 op Schiphol landen onder escorte van 2 F-16's van de Koninklijke Luchtmacht.

PH-BVA #OrangePride kan niet, die staat sinds afgelopen woensdag op Schiphol voor onderhoud.


pi_177451844
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

[ afbeelding ]
Die je kunt ombouwen in een full-flat bed:


quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.
Nee:


quote:
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Als men wil rusten gaat men (buiten vertrek en landing) desnoods gewoon op de grond liggen.
Slaapzak, matras of whatever.

Dat is het voordeel van vliegen op freighters; je hebt geen passagiers die je zien behalve je collega's en eventueel personen die met vracht/dieren meevliegen.
Niet ongewoon om je uniform vrij snel te verwisselen voor iets meer comfortabel, zelf je natje en je droogje regelen en natuurlijk meer bewegingsvrijheid in de cabine.
pi_177463170
Nog meer mensen de aankomst aan het volgen?

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)winnaars-komen-thuis

(En AT5)







[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2018 16:16:47 ]
pi_177463237
Heeft de Elfstedentocht gedaan?

https://www.flightradar24.com/KLM854/108b3ef5
  maandag 26 februari 2018 @ 16:33:31 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177463635
Wat een circus zeg
So we just called him Fred
  maandag 26 februari 2018 @ 16:59:43 #212
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177464106
Ja hier hoor ik opeens niemand over geldverspilling. Dat de PVV nog geen kamervragen heeft gesteld :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 17:03:44 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177464178
Ach ja, piloten moeten hun uren toch maken. Kunnen ze het beter op een leuke manier doen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177464207
Ugh, krijgen we dit weer...
pi_177477283
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
pi_177477980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:16 schreef Sebby74 het volgende:

[..]

Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?

[ Bericht 1% gewijzigd door Carlos93 op 27-02-2018 10:17:21 ]
pi_177478542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...

Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo? ;)
pi_177478673
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...

Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo? ;)
Precies, ik begreep zelf ook al niet echt het nut van een PPL met een type rating. Maar dit maakt een hoop duidelijk, dank :).
pi_177479808
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:
upt een PPL met 737 rating zo
Nou ja, of hebt verschrikkelijk geld teveel en wil je eigen 737 kunnen vliegen bijvoorbeeld. Al kun je direct stellen dat het halen van een dergelijke rating op bijvoorbeeld een PPL waarschijnlijk net zoveel werk is al het halen van CPL of frozenATPL. met een dergelijke type rating.

De ICAO standaard is in ieder geval dat op elk type brevet alle soorten (type) ratings mogelijk zijn. Maar dat voor sommige type ratings andere ratings en certificaten nodig zijn en dat met een PPL geen geld verdient mag worden.
pi_177481350
Rare route richting Sao Paulo :?

https://www.flightradar24.com/KLM835D/108e5bff
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_177481500
quote:
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
pi_177481824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
Had al een vermoeden, zag later de normale KL791 gewoon de Atlantische Oceaan opvliegen :)
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_177516637
Dat er nu een 747 bij het Corendon Village Amsterdam komt , lijkt een waarheid te worden:
KOMST CORENDON BOEING 747 NAAR SCHIPHOL BIJNA ROND

Lijken om een van deze twee te gaan; die beiden hun leven begonnen bij Japan Airlines en sinds eind 2012 op Bruntingthorpe zijn opgeslagen:



In other 747 news; de laatste KLM 747 vertrekt na het zomerseizoen van 2021.
Planning is dus iets opgeschoven; vooralsnog leek de laatste vlucht ergens tussen het einde van het zomerseizoen van 2020 en begin 2021 plaats te vinden.
PH-BFW staat sinds vorige week weer in Xiamen voor een C-check; in 2016 stond ze nog in Jakarta voor een D-check. Hopelijk kijken ze daar het lakwerk ook even na:

KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:44:46 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177536110
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
So we just called him Fred
pi_177538443
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.
pi_177540498
Afgelopen weekend heeft de The Scaled Composites Stratolaunch haar eerste high-speed taxi tests gemaakt op Mojave Air and Space Port.
Ik blijf het een bizar ding vinden...






En hier moet ik toch een traantje om laten; zoals iedereen hier wel weet heeft Iran Air een boel oude toestellen opgeslagen waaronder 747SP's, 747-100's en -200's, 727's en meer.
Hun toekomst was natuurlijk al niet rooskleurig, maar het lijkt er nu op dat de Iraanse overheid deze oude toestellen in noodtempo wil slopen. Binnen een maand of 3 moeten ze weg zijn.
Schijnbaar willen ze deze relieken van voor de Iraanse Revolutie kwijt.



Meest zonde is toch wel de 4 747SP's. Iran Air was naast Pan Am naar Boeing gestapt voor een 747-variant volgeladen non-stop tussen Teheran en New York konden vliegen.
Helaas zijn er maar 45 van gebouwd en op dit moment zijn er nog maar zo'n 9 - min of meer - actief en zijn er - minstens - 18 gesloopt. Hier kunnen we straks dus 4 bij optellen. ;(

Iran Air was de laatste maatschappij die passagiers vervoerde met de 747SP; in juni 2016 werd de laatste 747SP voorgoed opgeslagen.








[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2018 13:45:17 ]
pi_177543442
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
In beide gevallen wordt het vliegtuig gerecycled, of in stukjes/delen (woestijn) of geheel (hotel).
Hoe duurzaam wil je het hebben?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:44:09 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177545528
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In beide gevallen wordt het vliegtuig gerecycled, of in stukjes/delen (woestijn) of geheel (hotel).
Hoe duurzaam wil je het hebben?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:09 schreef Embraer89 het volgende:
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.
Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 2 maart 2018 @ 11:12:11 #229
39237 crew  H_T
2733
pi_177546073
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Dan moeten de maatschappijen wel op tijd van elkaars plannen weten, er aan mee willen werken en het eens kunnen worden.

Daarnaast is het ook niet duurzaam om mensen helemaal naar Spanje te brengen en diezelfde mensen een week later weer op te komen halen :(

Als je niks meer mag doen omdat het niet duurzaam is blijft er weinig over
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 17:23:52 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177554129
Duurzaamheid is een enorm rekbaar begrip. Je kunt het op je eigen manier invullen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:23:28 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177556784
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
Het is misschien niet de meest effciente manier, maar het zegt weinig over duurzaam.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177572113
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
KLM is dan ook geen non profit organisatie. Als het simpelweg teveel geld kost is duurzaam natuurlijk niet de beste optie. Als corendon bij wijze van spreken twee tientjes biedt voor je 747, maar je kan, zelfs na het vliegen naar de woestijn voor het karkas nog 100 euro krijgen, ben je gek als je de duurzame route neemt, dat houdt je dan niet lang vol als bedrijf...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_177583212
Vanavond op NPO2 om 21:20 - 22:00 uur: Andere Tijden - Herrie om Schiphol
quote:
Het oorverdovende geluid van overvliegende Jumbo’s maakt het onmogelijk op mooie dagen in de tuin een gesprek te voeren. En Schiphol groeit maar door. Nu de uitbreiding van vliegveld Lelystad door gegoochel met cijfers tot in Overijssel en Gelderland tot verontwaardiging leidt, kijkt Andere Tijden naar de laatste uitbreiding van Schiphol: de Polderbaan.

Omwonenden en de gemeente vertellen over wat hen werd beloofd, oud-Schipholdirecteur Cerfontaine en oud-minister Netelenbos vertellen wat zij beloofden. Andere Tijden over de uitbreiding van Schiphol, nu het dossier Lelystad een kopie lijkt te worden.
pi_177607502
Gaat er nog iemand het MH17 verhaal kijken vanavond?

21:30 op National Geographic
Do what you love, love what you do!
pi_177610920
PH-BFC "City of Calgary" gaat haar laatste dagen in.
Momenteel is ze onderweg terug naar Amsterdam als KL856 vanuit Seoul en landt morgenochtend om
04:12 uur. Dan dezelfde dag naar Houston.
Dinsdagmorgen naar Los Angeles en komt woensdagochtend 7 maart om 09:05 uur aan op Schiphol.
Tenzij de schedule wordt aangepast lijkt dit haar allerlaatste vlucht te worden.
PH-BFC heeft al een plakkaat in de cabine hangen (bij de trap naar upper deck) met 7 maart als laatste dag.

EDIT: -BFC lijkt woensdag 7 maart nog een vlucht naar Mexico te maken, terugkomst op donderdagmiddag.

Calgary zal worden overgevlogen naar Teruel, Spanje, haar zusters -BFM (eerste gepensioneerde KLM 747), -BFO, -BFA, -BFP zijn haar voorgegaan. Ze is de 10e 747-400 die vertrekt en na haar vertrek blijven er 12 over van de oorspronkelijke 22 over; 6 full pax en 6 combi toestellen.

KLM | B744 | PH-BFC by Zsolt Máté, on Flickr

Vorige week zondag, ook vanuit Los Angeles.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2018 21:17:00 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 maart 2018 @ 22:52:30 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177611677
Dat toestel is de nieuwe recordhouder met de meeste vlieguren toch?

Gelukkig vertrekt de laatste 747 pas medio 2021 hoorde ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177612709
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat toestel is de nieuwe recordhouder met de meeste vlieguren toch?

Gelukkig vertrekt de laatste 747 pas medio 2021 hoorde ik.
Klopt. -BFC heeft inderdaad de meeste vlieguren ooit wereldwijd en de laatste KLM 747 zou na het zomerseizoen van 2021 weg gaan.
Is dus wat achteruit geschoven want dit was eerst nog najaar 2020, voorjaar 2021.
pi_177620717
MH3 is weer vertrokken vanaf London Heathrow, onderweg naar Kuala Lumpur: https://www.flightradar24.com/MAS3/109da4ee

Het is - voorlopig - de laatste long haul A380 vlucht voor Malaysia Airlines, vanaf morgen worden beide dagelijkse vluchten uitgevoerd door de A350-900; de andere vlucht wordt als sinds 15 januari door de A350 gevlogen.
De A380 zal nu meer regionale vluchten gaan uitvoeren waar het korte periodes vliegt naar onder andere Seoul, Hong Kong, Tokio en Sydney.
Tussen 20 juli en 3 september keert het weer even terug op de route naar London.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.


De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
pi_177626064
quote:
PH-BFC Ze is de 10e 747-400 die vertrekt en na haar vertrek blijven er 13 over van de oorspronkelijke 22 over; 6 full pax en 7 combi toestellen.

BFC is inderdaad de tiende die wordt uitgefaseerd, maar dan zijn er nog twaalf over: BFB/G/H/L/N/Y Full pax en BFI/S/T/U/V/W Combi.

Ik vermoedde dat men zou wachten tot de BFW terug is van de C-Check, dat scheelt niet veel want de BFW is onderweg als KL9876 vanuit XMN.

[ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 05-03-2018 19:04:22 ]
--
pi_177629251
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:58 schreef inkjet het volgende:

[..]

BFC is inderdaad de tiende die wordt uitgefaseerd, maar dan zijn er nog twaalf over: BFB/G/H/L/N/Y Full pax en BFI/S/T/U/V/W Combi.

Ik vermoedde dat men zou wachten tot de BFW terug is van de C-Check, dat scheelt niet veel want de BFW is onderweg als KL9876 vanuit XMN.

Helemaal gelijk. Had klein detail nog niet aangepast in mijn virtuele papieren. :P
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:17:27 #241
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177645468
Geklapte bak op final Latakia is bort 52 rood. RF-92955 c/n 10107 van Tambov.

Hier vorig jaar op zijn thuisbasis:



[ Bericht 60% gewijzigd door PluggieOD op 06-03-2018 18:37:26 ]
pi_177646756
Is het legaal om te spotten in Rusland of topgeheime operatie voor deze foto's? :P
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2018 @ 21:21:53 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177649368
De komst van de A350-900 voor KLM gaat definitief door. Dit betekent dat deze toestellen vanaf 2020 in gaan stromen.

Best wel logische combi met de 787, omdat beide toestellen in hun eigen bepaalde range voordelen bieden.

https://www.luchtvaartnie(...)-krijgt-airbus-a350s
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177651307
Als het de A350-1000 wordt is het helemaal een ander toestel. Qua aantal passagiers is er weinig verschil tussen een 787-10 en een A350-900. De -10 is goedkoper per vlucht op kortere routes, dat is dan het belangrijkste verschil. Ik ben benieuwd welk model het wordt.
--
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:05:30 #245
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177652892
DNATA gaat lekker, na Aviapartner Cargo overgenomen te hebben en Onur Air binnengehaald te hebben doen zij sinds kort ook de passagiers- en bagageafhandeling van Royal Jordanian.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177653934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Airbus A330-800neo is uit de paintshop:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Airbus heeft slechts een order voor 6 toestellen van Hawaiian Airlines. En die schijnt al te kijken naar de 787 i.p.v. deze toestellen.
Vandaag heeft Hawaiian Airlines bekend gemaakt dat ze een letter of intent hebben getekend voor de koop van 10 Boeing 787-9's met opties voor 10 meer.
Op 27 februari heeft de airline de order voor 6 Airbus A330-800's geannuleerd.
Hiermee heeft Airbus geen enkele order meer staan voor de A330-800neo.
Voor de A330-900neo heeft de bouwer 214 orders staan.

pi_177656457
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.

[ afbeelding ]
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
Waar haal je zulke informatie vandaan? Ik heb wel eens gezocht naar een overzicht van geplande routes en de toestellen die erop worden ingezet, maar nog niet gevonden...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_177658695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:03 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar haal je zulke informatie vandaan? Ik heb wel eens gezocht naar een overzicht van geplande routes en de toestellen die erop worden ingezet, maar nog niet gevonden...
Fora, nieuwssites over luchtvaart, airlineroute.com e.d.
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 11:40:36 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177659211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:11 schreef inkjet het volgende:
Als het de A350-1000 wordt is het helemaal een ander toestel. Qua aantal passagiers is er weinig verschil tussen een 787-10 en een A350-900. De -10 is goedkoper per vlucht op kortere routes, dat is dan het belangrijkste verschil. Ik ben benieuwd welk model het wordt.
900 wordt toch gezegd? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:32:10 #250
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_177671436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:05 schreef G-Pier het volgende:
DNATA gaat lekker, na Aviapartner Cargo overgenomen te hebben en Onur Air binnengehaald te hebben doen zij sinds kort ook de passagiers- en bagageafhandeling van Royal Jordanian.
Binnenkort gaan SunExpress en Pegasus ook naar dnata.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')