Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.quote:Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.
Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:
[ afbeelding ]
Lekker jumpseatje pakken. Met een rechte hoek in je rug. Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen!quote:Op zondag 25 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
[ afbeelding ]
Dan heb je eigenlijk wel een 4-puntsgordel nodig en volgens mij hebben deze jumpseats dat niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Lekker jumpseatje pakken. Met een rechte hoek in je rug. Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen!
Vertaling voor wie het Japans niet kan lezen:twitter:kerotto twitterde op zondag 25-02-2018 om 08:30:27 中国南方航空CZ3539(広州→上海虹橋/ボーイング777)の搭乗中、乗客のカバンに入っていたモバイルバッテリーが発火。すぐ消し止められたため大きな被害はなかった模様。 https://t.co/zqU185iMj7 reageer retweet
quote:China Southern Airlines cz3539 (Guangzhou -> Shanghai Hongqiao/Boeing 777), the mobile battery in the passenger's bag ignited. Because it was extinguished immediately, there was no big damage.
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?quote:Op zondag 25 februari 2018 12:53 schreef FredvZ het volgende:
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achter de cockpit..quote:Op zondag 25 februari 2018 16:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Die je kunt ombouwen in een full-flat bed:quote:Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.
Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:
[ afbeelding ]
Nee:quote:Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.
Als men wil rusten gaat men (buiten vertrek en landing) desnoods gewoon op de grond liggen.quote:Lekker jumpseatje pakken. Met een rechte hoek in je rug. Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen!
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:16 schreef Sebby74 het volgende:
[..]
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:08 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?
Precies, ik begreep zelf ook al niet echt het nut van een PPL met een type rating. Maar dit maakt een hoop duidelijk, dank .quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...
Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo?
Nou ja, of hebt verschrikkelijk geld teveel en wil je eigen 737 kunnen vliegen bijvoorbeeld. Al kun je direct stellen dat het halen van een dergelijke rating op bijvoorbeeld een PPL waarschijnlijk net zoveel werk is al het halen van CPL of frozenATPL. met een dergelijke type rating.quote:
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:45 schreef biertapper het volgende:
Rare route richting Sao Paulo
https://www.flightradar24.com/KLM835D/108e5bff
Had al een vermoeden, zag later de normale KL791 gewoon de Atlantische Oceaan opvliegenquote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
In beide gevallen wordt het vliegtuig gerecycled, of in stukjes/delen (woestijn) of geheel (hotel).quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In beide gevallen wordt het vliegtuig gerecycled, of in stukjes/delen (woestijn) of geheel (hotel).
Hoe duurzaam wil je het hebben?
Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:09 schreef Embraer89 het volgende:
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.
Dan moeten de maatschappijen wel op tijd van elkaars plannen weten, er aan mee willen werken en het eens kunnen worden.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.
Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.
Het is misschien niet de meest effciente manier, maar het zegt weinig over duurzaam.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.
Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.
Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
KLM is dan ook geen non profit organisatie. Als het simpelweg teveel geld kost is duurzaam natuurlijk niet de beste optie. Als corendon bij wijze van spreken twee tientjes biedt voor je 747, maar je kan, zelfs na het vliegen naar de woestijn voor het karkas nog 100 euro krijgen, ben je gek als je de duurzame route neemt, dat houdt je dan niet lang vol als bedrijf...quote:Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.
Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.
Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
quote:Het oorverdovende geluid van overvliegende Jumbo’s maakt het onmogelijk op mooie dagen in de tuin een gesprek te voeren. En Schiphol groeit maar door. Nu de uitbreiding van vliegveld Lelystad door gegoochel met cijfers tot in Overijssel en Gelderland tot verontwaardiging leidt, kijkt Andere Tijden naar de laatste uitbreiding van Schiphol: de Polderbaan.
Omwonenden en de gemeente vertellen over wat hen werd beloofd, oud-Schipholdirecteur Cerfontaine en oud-minister Netelenbos vertellen wat zij beloofden. Andere Tijden over de uitbreiding van Schiphol, nu het dossier Lelystad een kopie lijkt te worden.
Klopt. -BFC heeft inderdaad de meeste vlieguren ooit wereldwijd en de laatste KLM 747 zou na het zomerseizoen van 2021 weg gaan.quote:Op zondag 4 maart 2018 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat toestel is de nieuwe recordhouder met de meeste vlieguren toch?
Gelukkig vertrekt de laatste 747 pas medio 2021 hoorde ik.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.
BFC is inderdaad de tiende die wordt uitgefaseerd, maar dan zijn er nog twaalf over: BFB/G/H/L/N/Y Full pax en BFI/S/T/U/V/W Combi.quote:PH-BFC Ze is de 10e 747-400 die vertrekt en na haar vertrek blijven er 13 over van de oorspronkelijke 22 over; 6 full pax en 7 combi toestellen.
Helemaal gelijk. Had klein detail nog niet aangepast in mijn virtuele papieren.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:58 schreef inkjet het volgende:
[..]
BFC is inderdaad de tiende die wordt uitgefaseerd, maar dan zijn er nog twaalf over: BFB/G/H/L/N/Y Full pax en BFI/S/T/U/V/W Combi.
Ik vermoedde dat men zou wachten tot de BFW terug is van de C-Check, dat scheelt niet veel want de BFW is onderweg als KL9876 vanuit XMN.
Vandaag heeft Hawaiian Airlines bekend gemaakt dat ze een letter of intent hebben getekend voor de koop van 10 Boeing 787-9's met opties voor 10 meer.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Airbus A330-800neo is uit de paintshop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Airbus heeft slechts een order voor 6 toestellen van Hawaiian Airlines. En die schijnt al te kijken naar de 787 i.p.v. deze toestellen.
Waar haal je zulke informatie vandaan? Ik heb wel eens gezocht naar een overzicht van geplande routes en de toestellen die erop worden ingezet, maar nog niet gevonden...quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.
[ afbeelding ]
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
Fora, nieuwssites over luchtvaart, airlineroute.com e.d.quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:03 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar haal je zulke informatie vandaan? Ik heb wel eens gezocht naar een overzicht van geplande routes en de toestellen die erop worden ingezet, maar nog niet gevonden...
900 wordt toch gezegd?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:11 schreef inkjet het volgende:
Als het de A350-1000 wordt is het helemaal een ander toestel. Qua aantal passagiers is er weinig verschil tussen een 787-10 en een A350-900. De -10 is goedkoper per vlucht op kortere routes, dat is dan het belangrijkste verschil. Ik ben benieuwd welk model het wordt.
Binnenkort gaan SunExpress en Pegasus ook naar dnata.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 23:05 schreef G-Pier het volgende:
DNATA gaat lekker, na Aviapartner Cargo overgenomen te hebben en Onur Air binnengehaald te hebben doen zij sinds kort ook de passagiers- en bagageafhandeling van Royal Jordanian.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |