abonnement Unibet Coolblue
pi_177436658
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

[ afbeelding ]
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.

quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
[ afbeelding ]
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Jack does it in real time...
  zondag 25 februari 2018 @ 14:03:08 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177437834
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Dan heb je eigenlijk wel een 4-puntsgordel nodig en volgens mij hebben deze jumpseats dat niet.
So we just called him Fred
  zondag 25 februari 2018 @ 16:08:02 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177440667
Lithium batterijen en vliegtuigen zijn in de lucht niet altijd een fijne combinatie, maar ook op de grond kan het misgaan: (video in de link van de tweet)

kerotto twitterde op zondag 25-02-2018 om 08:30:27 中国南方航空CZ3539(広州→上海虹橋/ボーイング777)の搭乗中、乗客のカバンに入っていたモバイルバッテリーが発火。すぐ消し止められたため大きな被害はなかった模様。 https://t.co/zqU185iMj7 reageer retweet
Vertaling voor wie het Japans niet kan lezen:
quote:
China Southern Airlines cz3539 (Guangzhou -> Shanghai Hongqiao/Boeing 777), the mobile battery in the passenger's bag ignited. Because it was extinguished immediately, there was no big damage.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 16:46:10 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177441543
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:53 schreef FredvZ het volgende:
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 18:08:49 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177443342
Eentje van vanmiddag:


97-0043 C-17A 452nd AMW arr. KPSM-EHEH RCH285
pi_177445731
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Achter de cockpit..

Beiden bevinden zich boven de vracht..

http://www.extremecargogroup.com/an-225.html
pi_177451646
Olympische Winterspelen 2018 zijn afgelopen dus de sporters komen terug naar Nederland.
KLM's Boeing 777-300ER PH-BVS staat momenteel in Seoul en zal morgenvanmiddag rond half 5 op Schiphol landen onder escorte van 2 F-16's van de Koninklijke Luchtmacht.

PH-BVA #OrangePride kan niet, die staat sinds afgelopen woensdag op Schiphol voor onderhoud.


pi_177451844
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

[ afbeelding ]
Die je kunt ombouwen in een full-flat bed:


quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.
Nee:


quote:
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Als men wil rusten gaat men (buiten vertrek en landing) desnoods gewoon op de grond liggen.
Slaapzak, matras of whatever.

Dat is het voordeel van vliegen op freighters; je hebt geen passagiers die je zien behalve je collega's en eventueel personen die met vracht/dieren meevliegen.
Niet ongewoon om je uniform vrij snel te verwisselen voor iets meer comfortabel, zelf je natje en je droogje regelen en natuurlijk meer bewegingsvrijheid in de cabine.
pi_177463170
Nog meer mensen de aankomst aan het volgen?

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)winnaars-komen-thuis

(En AT5)







[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2018 16:16:47 ]
pi_177463237
Heeft de Elfstedentocht gedaan?

https://www.flightradar24.com/KLM854/108b3ef5
  maandag 26 februari 2018 @ 16:33:31 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177463635
Wat een circus zeg
So we just called him Fred
  maandag 26 februari 2018 @ 16:59:43 #212
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177464106
Ja hier hoor ik opeens niemand over geldverspilling. Dat de PVV nog geen kamervragen heeft gesteld :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 17:03:44 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177464178
Ach ja, piloten moeten hun uren toch maken. Kunnen ze het beter op een leuke manier doen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177464207
Ugh, krijgen we dit weer...
pi_177477283
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
pi_177477980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:16 schreef Sebby74 het volgende:

[..]

Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?

[ Bericht 1% gewijzigd door Carlos93 op 27-02-2018 10:17:21 ]
pi_177478542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...

Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo? ;)
pi_177478673
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...

Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo? ;)
Precies, ik begreep zelf ook al niet echt het nut van een PPL met een type rating. Maar dit maakt een hoop duidelijk, dank :).
pi_177479808
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:
upt een PPL met 737 rating zo
Nou ja, of hebt verschrikkelijk geld teveel en wil je eigen 737 kunnen vliegen bijvoorbeeld. Al kun je direct stellen dat het halen van een dergelijke rating op bijvoorbeeld een PPL waarschijnlijk net zoveel werk is al het halen van CPL of frozenATPL. met een dergelijke type rating.

De ICAO standaard is in ieder geval dat op elk type brevet alle soorten (type) ratings mogelijk zijn. Maar dat voor sommige type ratings andere ratings en certificaten nodig zijn en dat met een PPL geen geld verdient mag worden.
pi_177481350
Rare route richting Sao Paulo :?

https://www.flightradar24.com/KLM835D/108e5bff
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_177481500
quote:
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
pi_177481824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
Had al een vermoeden, zag later de normale KL791 gewoon de Atlantische Oceaan opvliegen :)
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_177516637
Dat er nu een 747 bij het Corendon Village Amsterdam komt , lijkt een waarheid te worden:
KOMST CORENDON BOEING 747 NAAR SCHIPHOL BIJNA ROND

Lijken om een van deze twee te gaan; die beiden hun leven begonnen bij Japan Airlines en sinds eind 2012 op Bruntingthorpe zijn opgeslagen:



In other 747 news; de laatste KLM 747 vertrekt na het zomerseizoen van 2021.
Planning is dus iets opgeschoven; vooralsnog leek de laatste vlucht ergens tussen het einde van het zomerseizoen van 2020 en begin 2021 plaats te vinden.
PH-BFW staat sinds vorige week weer in Xiamen voor een C-check; in 2016 stond ze nog in Jakarta voor een D-check. Hopelijk kijken ze daar het lakwerk ook even na:

KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:44:46 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177536110
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
So we just called him Fred
pi_177538443
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')