Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.quote:Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.
Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:
[ afbeelding ]
Lekker jumpseatje pakken. Met een rechte hoek in je rug. Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen!quote:Op zondag 25 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
[ afbeelding ]
Dan heb je eigenlijk wel een 4-puntsgordel nodig en volgens mij hebben deze jumpseats dat niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Lekker jumpseatje pakken. Met een rechte hoek in je rug. Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen!
Vertaling voor wie het Japans niet kan lezen:twitter:kerotto twitterde op zondag 25-02-2018 om 08:30:27 中国南方航空CZ3539(広州→上海虹橋/ボーイング777)の搭乗中、乗客のカバンに入っていたモバイルバッテリーが発火。すぐ消し止められたため大きな被害はなかった模様。 https://t.co/zqU185iMj7 reageer retweet
quote:China Southern Airlines cz3539 (Guangzhou -> Shanghai Hongqiao/Boeing 777), the mobile battery in the passenger's bag ignited. Because it was extinguished immediately, there was no big damage.
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?quote:Op zondag 25 februari 2018 12:53 schreef FredvZ het volgende:
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achter de cockpit..quote:Op zondag 25 februari 2018 16:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Die je kunt ombouwen in een full-flat bed:quote:Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.
Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:
[ afbeelding ]
Nee:quote:Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.
Als men wil rusten gaat men (buiten vertrek en landing) desnoods gewoon op de grond liggen.quote:Lekker jumpseatje pakken. Met een rechte hoek in je rug. Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen!
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:16 schreef Sebby74 het volgende:
[..]
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:08 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?
Precies, ik begreep zelf ook al niet echt het nut van een PPL met een type rating. Maar dit maakt een hoop duidelijk, dank .quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...
Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo?
Nou ja, of hebt verschrikkelijk geld teveel en wil je eigen 737 kunnen vliegen bijvoorbeeld. Al kun je direct stellen dat het halen van een dergelijke rating op bijvoorbeeld een PPL waarschijnlijk net zoveel werk is al het halen van CPL of frozenATPL. met een dergelijke type rating.quote:
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:45 schreef biertapper het volgende:
Rare route richting Sao Paulo
https://www.flightradar24.com/KLM835D/108e5bff
Had al een vermoeden, zag later de normale KL791 gewoon de Atlantische Oceaan opvliegenquote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |