Voorlopig zit point-to-point nog behoorlijk in de lift en dalen de prijzen op een aantal trajecten door bijvoorbeeld Norwegian. Ook zie je dat er steeds meer vluchten voor de ultra lange afstanden gaan zoals in de toekomst vanuit Australië rechtstreeks naar Londen ipv met een tussenstop. Pas als het met de A350/787/777/747 niet meer lukt kun je aan de A380 denken.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:45 schreef inkjet het volgende:
[..]
Airbus verwacht nog steeds dat met de slotbeperkingen op verschillende vliegvelden de tijd voor de A380 nog komt. Tot die tijd willen ze terug naar zes toestellen per jaar.
Ik zou mij verbazen als niet om de A320neo serie voor AF en 737 MAX voor KLM zou gaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.
https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing
Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Het wachten is op de 797 voor Boeing en de A322/A323 voor Airbus. Die gaan de 757 en 767 definitief vervangen, al is deze markt op dit moment nog niet heel erg groot. Ik verwacht wel dat deze gaat groeien, gezien het aantal bestellingen voor de A321neo en de 737 Max10 bij elkaar opgeteld.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, ik weet niet.
De drukste luchthavens gaan de komende jaren verlichting krijgen.
London Heathrow krijgt een derde baan, Dubai gaat naar DWC, Beijing wordt gesplitst over twee luchthavens etc.
En wat hierboven ook al wordt genoemd, de 787/A350's van deze tijd openen nieuwe routes, LCC gaan nu ook steeds meer op long haul concurreren. A320neo's en 737 MAX's kunnen trans-Atlantisch worden gebruikt etc.
De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat het goedkoper is om 2 787's achter elkaar aan te laten vliegen dan 1 A380. De kosten per stoel zijn lager en je hebt grotere flexibiliteit.
Maar goed met deze order staat de A380 productielijn weer voor jaren langer open en ik juich dat toe. Meer variatie vind deze aviation nerd alleen maar mooi.
Volgens gaat daar weinig verassend uitkomen dat AF met Airbussen blijft vliegen en Bobardiers bij gaat kopen voor vluchten van <150 pax.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.
https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing
Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Als FredvZ gewoon netjes een link naar het vorige deel had geplaatst in zijn OP (zoals je van een modje toch mag verwachten), had je het daar al kunnen lezenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 08:53 schreef xcachet het volgende:
Airbus melde 2 dagen geleden dat zij 36 meer A380 kisten gaan maken voor Emirates. Vanaf 2020 komt er steeds wat bij is de planning. Wat een aantal...
Je weet toch hoe reeksen werken?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als FredvZ gewoon netjes een link naar het vorige deel had geplaatst in zijn OP (zoals je van een modje toch mag verwachten), had je het daar al kunnen lezen
Gezien het grote aantal type ratings voor de 737 bij KLM en Transavia moet een andere leverancier wel heel erg voordelig aanbieden wil men een overstap maken. Dat zal ook gelden voor AF met de A320 serie.quote:Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Bron: Guinness World Recordsquote:The fastest circumnavigation by scheduled flights through approx antipodal points is 55 hours 47 minutes and was achieved by Gil Azevedo (Portugal), in Shanghai, China, between 12 February and 14 February 2017.
Gil Azevedo decided to break this record because he is passionate about travelling, discovering new destinations and cultures and meeting new people.
He travelled from Shanghai to Auckland, Buenos Aires, Paris, Moscow to finish his trip in Shanghai, at the starting point.
Prachtig mooi vind ik dit soort fanatiekelingenquote:Op maandag 22 januari 2018 01:28 schreef Iemand91 het volgende:
Nutteloos weetje voor vandaag:
[ afbeelding ]
Momenteel is ene Andrew Fisher met KL702 onderweg van Buenos Aires naar Amsterdam waar hij om rond 09:30 uur zal aankomen: https://www.flightradar24.com/KLM702/103177b1
Daarna stapt hij over op China Eastern Airlines vlucht 772 naar Shanghai.
Hiermee wil hij het wereldrecord verbreken van Gil Azevedo om d.m.v. lijnvluchten zo snel mogelijk rond de aarde te vliegen. Dat record staat op 55 uur en 47 minuten:
[..]
Bron: Guinness World Records
Andrew Fisher wil dit met zo'n 3 uur vertbreken door rond te gaan van Shanghai naar Auckland, door naar Buenos Aires en Amsterdam en dan terug naar Shanghai waar hij dinsdagmorgen (lokale tijd) na zo'n 40.000 kilometer zal aankomen.
Hij is op zijn Twitter (enigszins) te volgen: https://twitter.com/AndrewFisherNZ
[ afbeelding ]
Had vannacht geen zin om uit te zoeken, maar ik heb net even zitten kijken welke vluchten hij neemt.quote:Op maandag 22 januari 2018 01:52 schreef NewHorizon het volgende:
Prachtig mooi vind ik dit soort fanatiekelingen
En nu maar hopen op geen vertragingen, die aansluitingen zullen vrij krap zijn..
Inmiddels vertrokken met 48 minuten vertraging. ETA op PVG 7:27 dus dat zou het totaal op 53 uur en 14 minuten brengen.quote:Op maandag 22 januari 2018 12:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Had vannacht geen zin om uit te zoeken, maar ik heb net even zitten kijken welke vluchten hij neemt.
Ik kom op (lokale tijden) het volgende:
Geplande tijden/echte tijden:
PVG-AKL: Air New Zealand 284 Boeing 787-9 ZK-NZJ
21/01 01:45 (02:13) uur -> 21/01 18:15 (18:03) uur
AKL-EZE: Air New Zealand 30 Boeing 777-200ER ZK-OKC
21/01 20:15 (20:40) uur -> 21/01 15:45 (15:37) uur
EZE-AMS: KLM KL702 Boeing 777-300ER PH-BVR
21/01 16:40 (16:57) uur -> 22/02 10:00 (09:39) uur
AMS-PVG: China Eastern MU772 Airbus A330-200 B-5968
22/01 12:40 uur -> 23/01 06:55 uur
Die laatste staat momenteel nog aan de gate: https://www.flightradar24.com/CES772/1032eeef
Als MU772 op geplande tijd aankomt; heeft hij er zo'n 52 uur en 42 minuten over gedaan.
twitter:AndrewFisherNZ twitterde op maandag 22-01-2018 om 23:59:3752 hours 34 mins :-) new world record reageer retweet
Volgens mij is er geen sprake van een maximale hoogte anders dan wat technisch mogelijk is. De maximale hoogte waarop een verkeersvliegtuig kan functioneren dus. Ik denk dat je doelt op de vermeende drukte in de lucht. Die drukte is vooral rond luchthavens een probleem en dat los je niet per se op door het vliegplafond op te hogen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
Na weer een flinke vertraging lijkt er nu toch beweging in te zitten:quote:Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.
Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:
Vandaag op Schiphol-Oost:
[ afbeelding ]
Bron:
Peter Agema @ Facebook
Waarom zijn die toestellen die gesloopt worden op Schiphol al ontdaan van naam,logo ed?quote:Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.
Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:
Vandaag op Schiphol-Oost:
[ afbeelding ]
Bron:
Peter Agema @ Facebook
Niet meer eigendom van KLM en als vliegmaatschappij wil je niet geassocieerd worden met gesloopte toestellen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:04 schreef Embraer89 het volgende:
Waarom zijn die toestellen die gesloopt worden op Schiphol al ontdaan van naam,logo ed?
Concorde vloog zo rond de 60.000 voet, dus een stuk hoger dan de Boeings en Airbussen van deze wereld. Op die hoogte is de lucht een stuk dunner, dus je moet sneller gaan om genoeg lucht per seconde over de vleugels te krijgen. Concorde lukt dat, straaljagers lukt dat, andere vliegtuigen een stuk minder. Het U2-spionagevliegtuig had ook heel veel lift en kon ook erg hoog vliegen, maar vliegen op die hoogte had als nadeel dat ze heel dicht tegen de topsnelheid aan moesten vliegen omdat ze anders alsnog naar beneden zouden gaan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
KLM is blijkbaar een van de weinige:quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
Niet meer eigendom van KLM en als vliegmaatschappij wil je niet geassocieerd worden met gesloopte toestellen.
In dit geval weet iedereen wel als ze langs Twente rijden en ze zien daar 2 grote blauwe 747's, dat die van KLM waren, maar als je bijvoorbeeld die hebt staan in de VS of Spanje o.i.d, dan (her)kennen de meeste mensen dan niet van welke maatschappij dit toestel was.
Omdat het in dit geval dat dus niet opgaat zal het waarschijnlijk vooral om de eerste reden zijn; niet meer in bezit van KLM dus die naam gaat er af.
Air France heeft er minder problemen mee; die kwamen in vol ornaat naar Twente.
Ik heb wel eens gelezen dat o.a. British Airways een heel aantal toestellen die opgeslagen staan nog in eigendom heeft. (wat op zich niet raar zou zijn met bijvoorbeeld de afgebeelde 747's).quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
KLM is blijkbaar een van de weinige:
[ afbeelding ]
Maar veel maakt het imho niet uit, elke vliegtuigspotter weet wel dat alles wat blauw - donkerblauw - grijs/wit als livery heeft bij KLM vandaan komt.
Inderdaad, hier constant op de radio (in de UK) om vanaf Norwich te vliegen. Had ze nog niet eerder zo gehoord in het buitenland.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat o.a. British Airways een heel aantal toestellen die opgeslagen staan nog in eigendom heeft. (wat op zich niet raar zou zijn met bijvoorbeeld de afgebeelde 747's).
Dan valt er 1 reden af om alles af te plakken.
En jouw laatste zin maakt het direct ook duidelijk; de vliegtuigspotter weet het wel.
De gemiddelde persoon echter niet; die weet niet of hij in een 737 of 747 stapt en die heeft o.a. sneller het idee bij bovenstaande foto's dat er dan wel iets met de overgebleven toestellen aan de hand moet zijn.
Daarnaast is KLM in het buitenland ook lang niet altijd zo bekend; ze hadden juist een tijdje geleden een campagne om meer naamsbekendheid te krijgen.
Lijkt me deze Jumbo: The Plane that Changed the World documentaire van de BBC.quote:Documentaire over de Boeing 747. De ontwikkeling ervan was voor Boeing een gok van een miljard dollar. Brien Wygle was copiloot op de allereerste testvlucht en vertelt onder meer hoe het er tijdens die vlucht aan toeging.
De baanverlichting werkt nog in elk geval.quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:44 schreef Pupp3t het volgende:
Tot hoe laat mogen ze eigenlijk landen op Twente ?
Tevens nummer twee die door KLM zelf is besteld, niet via de leasemaatschappij. De volgende twee zijn ook eigen bestellingen. Overigens werd de eerste wel via een financial lease constructie afgenomen.quote:787-9 nummertje 11 voor KLM is onderweg naar Amsterdam.
PH-BHN "Morning Star" komt iets voor 8 uur 's ochtends aan op Schiphol.
Zeker als er een full pax 747 uit Curacao naast staat... je hebt trouwens ook kans dat ze alleen tanken en vertrekken als de mist optrekt.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:03 schreef Karstman het volgende:
Een volle dreamliner afhandelen op Rotterdam.. dat wordt druk in de bagagehal
Daar ben je als passagier ook niet blij mee waarschijnlijkquote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
Zeker als er een full pax 747 uit Curacao naast staat... je hebt trouwens ook kans dat ze alleen tanken en vertrekken als de mist optrekt.
Er zijn er gisteren inderdaad een aantal uitgeweken naar Brussel.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
Blijkbaar zijn er gisteren een aantal klm vluchten vanuit amerika uitgeweken naar Rotterdam, heb er nu al een paar vanuit m'n flat op 10 hoog laag over Delft zien vliegen.
Er is vandaag nog een 747 opgestegen van Rotterdam, die hoefde Amsterdam maar te halen. De baan in Groningen is langer dan die in Rotterdam, dus een 747 zal ook met iets meer brandstof vanuit Groningen Amsterdam wel halen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee?
Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort
Niet nodig. In Europa gaat alles via trucks.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee?
Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort
Ik vind die stoelen behoorlijk aan de prijs! Op Marktplaats zijn ze onder de 100 euro te vinden per twee, hier gaan ze rustig voor 1000 of meerquote:Op zaterdag 27 januari 2018 00:07 schreef FredvZ het volgende:
Weer eens iets anders voor in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Hier te koop
Nog meer Air Berlin hebbedingetjes in deze veiling
De champagne kan voorzichtig ontkurkt worden bij Bombardier en (met name) Airbus.quote:Boeing loses trade case over Bombardier passenger jets
In a surprise decision, the U.S. International Trade Commission has ruled against aerospace giant Boeing in a bitter trade case it brought against Bombardier over passenger jets its Canadian rival sold to Delta Air Lines.
The 4-0 decision is defeat for Boeing, which had argued that Bombardier's trade practices were illegal and harmful to its business and means that nearly 300 percent duties recommended by the Trump administration last year won't be applied to the planes.
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.quote:Ergens best wel suf van Boeing dat de 717 en 757 hebben stopgezet.
Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717quote:Op zondag 28 januari 2018 11:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.
Een 717 wordt niet meer gemaakt omdat het een oud ontwerp is en daarmee ook te duur is geworden om te maken. Het gaat mij erom dat de kleinste versies van de 737 (en A320-serie) te duur zijn in verhouding tot kleinere toestellen als de C-serie of Embraers.quote:Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door G-Pier op 28-01-2018 21:29:56 ]Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.Gefeliciteerd en succesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Een broer van mij heeft zijn ppl gehaald enkele jaren geleden en wil met zijn privejet van het bedrijf zelf gaan vliegen.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.
Zoals NewHorizon zegt mag je hier geen commerciële vluchten mee uitvoeren. Daarvoor heb je een CPL of ATPL brevet nodig.
Je hebt een suikeroom die nog een Citation heeft staan waar je op mag vliegen?
Wat je je bedoeling als ik vragen mag?
Ja! Vorig jaar. Op het eerste gezicht een degelijk toestel hoorquote:Op maandag 29 januari 2018 15:22 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst een Soechoj Superjet 100 op Brussels Airport Zaventem staan afgelopen week. Tot mijn verbazing blijkt Brussels Airlines met 4 van die kisten te vliegen, heeft iemand hier er toevallig al in gevlogen?
Iemand een idee wat er loos is?quote:TUI FLY BEMANNINGSLID AANGEHOUDEN DOOR MARECHAUSSEE OP SCHIPHOL
RIJSWIJK - Een bemanningslid van TUI fly is zaterdag na een vlucht vanaf Curaçao op Schiphol aangehouden door de Koninklijke Marechaussee en overgedragen aan de politie.
De politie doet op dit moment nog onderzoek naar het voorval. TUI laat in een verklaring weten geen mededelingen te doen over het incident, ook omwille van de privacy van de betrokkenen.
"Vanzelfsprekend zullen wij alle medewerking verlenen aan het onderzoek mochten de autoriteiten hier om vragen", meldt een directiewoordvoerder aan Luchtvaartnieuws.nl.
quote:Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.Aviapartner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
Nee, mag niet van de EU. "Frozen ATPL" is nodig. Zie https://www.easa.europa.eu/system/files/dfu/Part-FCL.pdf (pagina 826)quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Dit, zolang je een typerating voor dat toestel hebt mag je erop vliegen.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).
Wellicht even mailen met ILenT? Dan weet je het zeker.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:04 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dit, zolang je een typerating voor dat toestel hebt mag je erop vliegen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:14 schreef G-Pier het volgende:
Turkish afgelopen oktober, Qatar in juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Always coca co... naja, hoeft niet eens illegaal te zijn.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tweede gedachte is dat hij iets *extra's* wilde invoeren.
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:
Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
Eigenlijk ook wel logisch, moet je eigenlijk ook niet willen. PPL theorie is op veel vlakken toch redelijk beperkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:
Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
Volgens mij kan je naast je Single Engine Piston ook een Single Engine Turbine classrating halen op je PPL.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Ik moet de eerste alcohol controle ná de vlucht nog tegenkomen.quote:
In Nederland is de waarde die je mag invoeren niet beperkt, wel de drank en tabak.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:40 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Always coca co... naja, hoeft niet eens illegaal te zijn.
Weet niet hoe dat in NL geregeld is, maar hier mocht crew tijdenlang maar aan 20,- EUR vrij importeren... nu is dat het dubbele... jaja, 40 hele euros. Maar ja, een iPad uit Amerika meenemen bijvoorbeeld omdat 'ie daar goedkoper was, zit er dus 'officieel' niet in... verder van binnen de EU max: 800 cigaretten, etc, 10l booze met max 22%, 90l wijn & 110l bier.Maar daar wil je niet mee gezien worden in ieder geval bij de Scandinavische grenscontrole (als je ze tot de EU zou willen rekenen), die zijn niet zo weg van zulke praktijken.
zonder IFEquote:Op dinsdag 30 januari 2018 13:25 schreef Karstman het volgende:
Iedereen zich al opgegeven? https://www.upinthesky.nl(...)-transavia-op-halen/
Gratis naar Seatle en rondleiding bij Boeing. Enige catch is dat je de terugreis (dik 9 uur) opgesloten zit in een 737 in cattle class configuratie.
Helaas. Zijn allebei door easa geclassificeerd als "single-pilot high performance complex aeroplane". Frozen ATPL + ME-IRquote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Ja dat is waar er gingen maar 40 man mee terug. En je hebt kans dat ze nog wel iets met catering doen op die vlucht.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
zonder IFE
Je hebt dan wel een stoel of 3 voor jezelf, armleuningen omhoog, schoenen uit, dan zit je overdwars ook goed.
Wat een leuk dingetjequote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:14 schreef G-Pier het volgende:
[..]In mijn geval geen ons. Ik werk niet bij AP, maar bij een andere afhandelaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
Hum. Grapsig. Mwa, als je dan weer hier kijkt: http://wetten.overheid.nl(...)Afdeling3_Artikel21b dan is wat geldt voor crew eigenlijk alleen een restrictievere uitzondering op het eerste lid, met name dan onderdelen b, c en d (net zoals de uitzonderingen genoemd bij lid 2 en 3). Dan zullen nog altijd die andere onderdelen, dus ook: ¤430 ingehouden moeten worden... en mag het geen handelskarakter hebben. Mwah, hoe dan ook, 't had erger gekund dan.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In Nederland is de waarde die je mag invoeren niet beperkt, wel de drank en tabak.
https://www.belastingdien(...)agage_beperking.html
Ok dat wist ik nog nietquote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas. Zijn allebei door easa geclassificeerd als "single-pilot high performance complex aeroplane". Frozen ATPL + ME-IR
Ja ik blijf hem gaaf vindenquote:
Hier staat de hele lijst:quote:
Zo, 1900 bestellingen, das niet gering. Neem aan dat dit een Neo variant is?quote:Op donderdag 1 februari 2018 07:51 schreef FredvZ het volgende:
Lange afstand A321 voor het eerst de lucht in
* FredvZ droomt alvast van rechtstreekse intercontinentale vluchten vanaf Rotterdam
Jepquote:Op donderdag 1 februari 2018 12:32 schreef derLudolf het volgende:
Zo, 1900 bestellingen, das niet gering. Neem aan dat dit een Neo variant is?
Nee, dat was ooit de 757.quote:Heeft Boeing een antwoord hierop?
Maken ze de pootjes toch wat langerquote:Op donderdag 1 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
De 737 staat te laag op zijn pootjes om de motoren er onder te hangen die het mogelijk maken efficiënt langere afstanden af te leggen, voldoende brandstof en toch nog voldoende pax mee te kunnen nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |