Er is vandaag nog een 747 opgestegen van Rotterdam, die hoefde Amsterdam maar te halen. De baan in Groningen is langer dan die in Rotterdam, dus een 747 zal ook met iets meer brandstof vanuit Groningen Amsterdam wel halen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee?
Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort
Niet nodig. In Europa gaat alles via trucks.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee?
Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort
Ik vind die stoelen behoorlijk aan de prijs! Op Marktplaats zijn ze onder de 100 euro te vinden per twee, hier gaan ze rustig voor 1000 of meerquote:Op zaterdag 27 januari 2018 00:07 schreef FredvZ het volgende:
Weer eens iets anders voor in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Hier te koop
Nog meer Air Berlin hebbedingetjes in deze veiling
De champagne kan voorzichtig ontkurkt worden bij Bombardier en (met name) Airbus.quote:Boeing loses trade case over Bombardier passenger jets
In a surprise decision, the U.S. International Trade Commission has ruled against aerospace giant Boeing in a bitter trade case it brought against Bombardier over passenger jets its Canadian rival sold to Delta Air Lines.
The 4-0 decision is defeat for Boeing, which had argued that Bombardier's trade practices were illegal and harmful to its business and means that nearly 300 percent duties recommended by the Trump administration last year won't be applied to the planes.
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.quote:Ergens best wel suf van Boeing dat de 717 en 757 hebben stopgezet.
Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717quote:Op zondag 28 januari 2018 11:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.
Een 717 wordt niet meer gemaakt omdat het een oud ontwerp is en daarmee ook te duur is geworden om te maken. Het gaat mij erom dat de kleinste versies van de 737 (en A320-serie) te duur zijn in verhouding tot kleinere toestellen als de C-serie of Embraers.quote:Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door G-Pier op 28-01-2018 21:29:56 ]Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.Gefeliciteerd en succesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Een broer van mij heeft zijn ppl gehaald enkele jaren geleden en wil met zijn privejet van het bedrijf zelf gaan vliegen.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.
Zoals NewHorizon zegt mag je hier geen commerciële vluchten mee uitvoeren. Daarvoor heb je een CPL of ATPL brevet nodig.
Je hebt een suikeroom die nog een Citation heeft staan waar je op mag vliegen?
Wat je je bedoeling als ik vragen mag?
Ja! Vorig jaar. Op het eerste gezicht een degelijk toestel hoorquote:Op maandag 29 januari 2018 15:22 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst een Soechoj Superjet 100 op Brussels Airport Zaventem staan afgelopen week. Tot mijn verbazing blijkt Brussels Airlines met 4 van die kisten te vliegen, heeft iemand hier er toevallig al in gevlogen?
Iemand een idee wat er loos is?quote:TUI FLY BEMANNINGSLID AANGEHOUDEN DOOR MARECHAUSSEE OP SCHIPHOL
RIJSWIJK - Een bemanningslid van TUI fly is zaterdag na een vlucht vanaf Curaçao op Schiphol aangehouden door de Koninklijke Marechaussee en overgedragen aan de politie.
De politie doet op dit moment nog onderzoek naar het voorval. TUI laat in een verklaring weten geen mededelingen te doen over het incident, ook omwille van de privacy van de betrokkenen.
"Vanzelfsprekend zullen wij alle medewerking verlenen aan het onderzoek mochten de autoriteiten hier om vragen", meldt een directiewoordvoerder aan Luchtvaartnieuws.nl.
quote:Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.Aviapartner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
Nee, mag niet van de EU. "Frozen ATPL" is nodig. Zie https://www.easa.europa.eu/system/files/dfu/Part-FCL.pdf (pagina 826)quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Dit, zolang je een typerating voor dat toestel hebt mag je erop vliegen.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).
Wellicht even mailen met ILenT? Dan weet je het zeker.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:04 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dit, zolang je een typerating voor dat toestel hebt mag je erop vliegen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:14 schreef G-Pier het volgende:Turkish afgelopen oktober, Qatar in juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Always coca co... naja, hoeft niet eens illegaal te zijn.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tweede gedachte is dat hij iets *extra's* wilde invoeren.
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:
Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
Eigenlijk ook wel logisch, moet je eigenlijk ook niet willen. PPL theorie is op veel vlakken toch redelijk beperkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:
Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
Volgens mij kan je naast je Single Engine Piston ook een Single Engine Turbine classrating halen op je PPL.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Ik moet de eerste alcohol controle ná de vlucht nog tegenkomen.quote:
In Nederland is de waarde die je mag invoeren niet beperkt, wel de drank en tabak.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:40 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Always coca co... naja, hoeft niet eens illegaal te zijn.
Weet niet hoe dat in NL geregeld is, maar hier mocht crew tijdenlang maar aan 20,- EUR vrij importeren... nu is dat het dubbele... jaja, 40 hele euros. Maar ja, een iPad uit Amerika meenemen bijvoorbeeld omdat 'ie daar goedkoper was, zit er dus 'officieel' niet in... verder van binnen de EU max: 800 cigaretten, etc, 10l booze met max 22%, 90l wijn & 110l bier. Maar daar wil je niet mee gezien worden in ieder geval bij de Scandinavische grenscontrole (als je ze tot de EU zou willen rekenen), die zijn niet zo weg van zulke praktijken.
zonder IFEquote:Op dinsdag 30 januari 2018 13:25 schreef Karstman het volgende:
Iedereen zich al opgegeven? https://www.upinthesky.nl(...)-transavia-op-halen/
Gratis naar Seatle en rondleiding bij Boeing. Enige catch is dat je de terugreis (dik 9 uur) opgesloten zit in een 737 in cattle class configuratie.
Helaas. Zijn allebei door easa geclassificeerd als "single-pilot high performance complex aeroplane". Frozen ATPL + ME-IRquote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Ja dat is waar er gingen maar 40 man mee terug. En je hebt kans dat ze nog wel iets met catering doen op die vlucht.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
zonder IFE
Je hebt dan wel een stoel of 3 voor jezelf, armleuningen omhoog, schoenen uit, dan zit je overdwars ook goed.
Wat een leuk dingetjequote:Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:14 schreef G-Pier het volgende:
[..]In mijn geval geen ons. Ik werk niet bij AP, maar bij een andere afhandelaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
Hum. Grapsig. Mwa, als je dan weer hier kijkt: http://wetten.overheid.nl(...)Afdeling3_Artikel21b dan is wat geldt voor crew eigenlijk alleen een restrictievere uitzondering op het eerste lid, met name dan onderdelen b, c en d (net zoals de uitzonderingen genoemd bij lid 2 en 3). Dan zullen nog altijd die andere onderdelen, dus ook: ¤430 ingehouden moeten worden... en mag het geen handelskarakter hebben. Mwah, hoe dan ook, 't had erger gekund dan. Maar ben je nog altijd de sjaak als je denkt elektronica of weet ik het goedkoop denkt in te kopen en winst te pakken met de verkoop.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In Nederland is de waarde die je mag invoeren niet beperkt, wel de drank en tabak.
https://www.belastingdien(...)agage_beperking.html
Ok dat wist ik nog niet .quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas. Zijn allebei door easa geclassificeerd als "single-pilot high performance complex aeroplane". Frozen ATPL + ME-IR
Ja ik blijf hem gaaf vinden .quote:
Hier staat de hele lijst:quote:
Zo, 1900 bestellingen, das niet gering. Neem aan dat dit een Neo variant is?quote:Op donderdag 1 februari 2018 07:51 schreef FredvZ het volgende:
Lange afstand A321 voor het eerst de lucht in
* FredvZ droomt alvast van rechtstreekse intercontinentale vluchten vanaf Rotterdam
Jepquote:Op donderdag 1 februari 2018 12:32 schreef derLudolf het volgende:
Zo, 1900 bestellingen, das niet gering. Neem aan dat dit een Neo variant is?
Nee, dat was ooit de 757.quote:Heeft Boeing een antwoord hierop?
Maken ze de pootjes toch wat langerquote:Op donderdag 1 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
De 737 staat te laag op zijn pootjes om de motoren er onder te hangen die het mogelijk maken efficiënt langere afstanden af te leggen, voldoende brandstof en toch nog voldoende pax mee te kunnen nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |