abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 19 januari 2018 @ 06:26:23 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176603401




Bron: Parool
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 januari 2018 @ 09:29:21 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176605369
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:45 schreef inkjet het volgende:

[..]

Airbus verwacht nog steeds dat met de slotbeperkingen op verschillende vliegvelden de tijd voor de A380 nog komt. Tot die tijd willen ze terug naar zes toestellen per jaar.
Voorlopig zit point-to-point nog behoorlijk in de lift en dalen de prijzen op een aantal trajecten door bijvoorbeeld Norwegian. Ook zie je dat er steeds meer vluchten voor de ultra lange afstanden gaan zoals in de toekomst vanuit Australië rechtstreeks naar Londen ipv met een tussenstop. Pas als het met de A350/787/777/747 niet meer lukt kun je aan de A380 denken.

Veel verkeer op de luchthavens als Schiphol is nog gewoon A320 en 737. Ook daar is nog groei in mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 januari 2018 @ 11:44:30 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176607810
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.

https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing

Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176607911
Tja, ik weet niet.

De drukste luchthavens gaan de komende jaren verlichting krijgen.
London Heathrow krijgt een derde baan, Dubai gaat naar DWC, Beijing wordt gesplitst over twee luchthavens etc.

En wat hierboven ook al wordt genoemd, de 787/A350's van deze tijd openen nieuwe routes, LCC gaan nu ook steeds meer op long haul concurreren. A320neo's en 737 MAX's kunnen trans-Atlantisch worden gebruikt etc.
De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat het goedkoper is om 2 787's achter elkaar aan te laten vliegen dan 1 A380. De kosten per stoel zijn lager en je hebt grotere flexibiliteit.

Maar goed met deze order staat de A380 productielijn weer voor jaren langer open en ik juich dat toe. Meer variatie vind deze aviation nerd alleen maar mooi. :+
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.

https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing

Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Ik zou mij verbazen als niet om de A320neo serie voor AF en 737 MAX voor KLM zou gaan.
De kleinere toestellen kan natuurlijk nog wel van alles worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 19-01-2018 11:56:17 ]
pi_176612282
De tweede A340-300 voor AELS en de eerste van twee Air France is onderweg naar Twente: https://www.flightradar24.com/AFR370V/102c134f

EDIT: landing in Twente:



[ Bericht 37% gewijzigd door Iemand91 op 19-01-2018 16:29:33 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 januari 2018 @ 17:56:20 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176615808
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, ik weet niet.

De drukste luchthavens gaan de komende jaren verlichting krijgen.
London Heathrow krijgt een derde baan, Dubai gaat naar DWC, Beijing wordt gesplitst over twee luchthavens etc.

En wat hierboven ook al wordt genoemd, de 787/A350's van deze tijd openen nieuwe routes, LCC gaan nu ook steeds meer op long haul concurreren. A320neo's en 737 MAX's kunnen trans-Atlantisch worden gebruikt etc.
De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat het goedkoper is om 2 787's achter elkaar aan te laten vliegen dan 1 A380. De kosten per stoel zijn lager en je hebt grotere flexibiliteit.

Maar goed met deze order staat de A380 productielijn weer voor jaren langer open en ik juich dat toe. Meer variatie vind deze aviation nerd alleen maar mooi. :+
Het wachten is op de 797 voor Boeing en de A322/A323 voor Airbus. Die gaan de 757 en 767 definitief vervangen, al is deze markt op dit moment nog niet heel erg groot. Ik verwacht wel dat deze gaat groeien, gezien het aantal bestellingen voor de A321neo en de 737 Max10 bij elkaar opgeteld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 19 januari 2018 @ 20:26:07 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176618761
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.

https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing

Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Volgens gaat daar weinig verassend uitkomen dat AF met Airbussen blijft vliegen en Bobardiers bij gaat kopen voor vluchten van <150 pax.
KLM blijft met Boeings en Embraers vliegen.
So we just called him Fred
pi_176628842
Airbus melde 2 dagen geleden dat zij 36 meer A380 kisten gaan maken voor Emirates. Vanaf 2020 komt er steeds wat bij is de planning. Wat een aantal...
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:17:08 #9
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176631347
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 08:53 schreef xcachet het volgende:
Airbus melde 2 dagen geleden dat zij 36 meer A380 kisten gaan maken voor Emirates. Vanaf 2020 komt er steeds wat bij is de planning. Wat een aantal...
Als FredvZ gewoon netjes een link naar het vorige deel had geplaatst in zijn OP (zoals je van een modje toch mag verwachten), had je het daar al kunnen lezen ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 12:25:03 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176631477
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:

[..]

Als FredvZ gewoon netjes een link naar het vorige deel had geplaatst in zijn OP (zoals je van een modje toch mag verwachten), had je het daar al kunnen lezen ;)
Je weet toch hoe reeksen werken? ;) Je kunt nu ook met één klik naar het vorige deel
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176635425
quote:
Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Gezien het grote aantal type ratings voor de 737 bij KLM en Transavia moet een andere leverancier wel heel erg voordelig aanbieden wil men een overstap maken. Dat zal ook gelden voor AF met de A320 serie.
Misschien komt er wel een verrassing met een deel E2's of C-series uit de bus. Daartegen spreken de slotrestricties op Schiphol maar daarvoor dat deze toestellen met rond de 140 stoelen goedkoper lijken te draaien dan de kleinere 737's en Airbussen. Aan de andere kant zijn de 737-700's van KLM relatief nieuw. Transavia zal zoveel mogelijk dezelfde toestellen willen, in een LCC configuratie. Dus al met al grote kans op weer B en A orders, met mogelijke aanvullingen. Al zal KLM die E2's dan wel bij Cityhopper onder brengen lijkt me. Er staan trouwens nog opties uit in Brazilie.

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 20-01-2018 16:23:59 ]
--
  zondag 21 januari 2018 @ 00:17:07 #12
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176646279


Departure of the Russians from Templin 5 April 1994

Forever young. Met Martijn Huisers, Froukje en Lesley en de SAS crew. Krijn Okkerse had de nummertjes uit de wielbakken schijnbaar.

Dutch Runway Controllers 1994

Forever young (c) pieter van polanen, Templin-Gross Doln 5 april 1994 uiteraard:
  zondag 21 januari 2018 @ 00:47:14 #13
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176646806
En dat is geen Su-22M-4K, het is een Su-17M-4.
  zondag 21 januari 2018 @ 00:59:14 #14
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176646985
20e Gvardija Istribitelniya Bombardirovski Polk. SUKAA! BLYAT! OCHEM PLOCHO!

We hadden er 33 en op de open dag een week ervoor bij Berlijn 3 anderen op constructienummer.
Ik was ook nog ooit Nederlands kampioen vliegtuigherkenning. Toen was ik 21 :P

Dit waren wel de gouden tijden, de terugtrekkingen. Waanzinnig gaaf en bizar was dat.
Zeker omdat we allemaal 20 waren en gewoon om de week naar het oostblok reden met elke gulden die we over hadden met huurbakken vouchees.
pi_176666803
Nutteloos weetje voor vandaag:



Momenteel is ene Andrew Fisher met KL702 onderweg van Buenos Aires naar Amsterdam waar hij om rond 09:30 uur zal aankomen: https://www.flightradar24.com/KLM702/103177b1

Daarna stapt hij over op China Eastern Airlines vlucht 772 naar Shanghai.
Hiermee wil hij het wereldrecord verbreken van Gil Azevedo om d.m.v. lijnvluchten zo snel mogelijk rond de aarde te vliegen. Dat record staat op 55 uur en 47 minuten:
quote:
The fastest circumnavigation by scheduled flights through approx antipodal points is 55 hours 47 minutes and was achieved by Gil Azevedo (Portugal), in Shanghai, China, between 12 February and 14 February 2017.

Gil Azevedo decided to break this record because he is passionate about travelling, discovering new destinations and cultures and meeting new people.

He travelled from Shanghai to Auckland, Buenos Aires, Paris, Moscow to finish his trip in Shanghai, at the starting point.
Bron: Guinness World Records

Andrew Fisher wil dit met zo'n 3 uur vertbreken door rond te gaan van Shanghai naar Auckland, door naar Buenos Aires en Amsterdam en dan terug naar Shanghai waar hij dinsdagmorgen (lokale tijd) na zo'n 40.000 kilometer zal aankomen.
Hij is op zijn Twitter (enigszins) te volgen: https://twitter.com/AndrewFisherNZ

pi_176666914
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 01:28 schreef Iemand91 het volgende:
Nutteloos weetje voor vandaag:

[ afbeelding ]

Momenteel is ene Andrew Fisher met KL702 onderweg van Buenos Aires naar Amsterdam waar hij om rond 09:30 uur zal aankomen: https://www.flightradar24.com/KLM702/103177b1

Daarna stapt hij over op China Eastern Airlines vlucht 772 naar Shanghai.
Hiermee wil hij het wereldrecord verbreken van Gil Azevedo om d.m.v. lijnvluchten zo snel mogelijk rond de aarde te vliegen. Dat record staat op 55 uur en 47 minuten:

[..]

Bron: Guinness World Records

Andrew Fisher wil dit met zo'n 3 uur vertbreken door rond te gaan van Shanghai naar Auckland, door naar Buenos Aires en Amsterdam en dan terug naar Shanghai waar hij dinsdagmorgen (lokale tijd) na zo'n 40.000 kilometer zal aankomen.
Hij is op zijn Twitter (enigszins) te volgen: https://twitter.com/AndrewFisherNZ

[ afbeelding ]
Prachtig mooi vind ik dit soort fanatiekelingen _O_
En nu maar hopen op geen vertragingen, die aansluitingen zullen vrij krap zijn..
pi_176666991
Heel nice. ^O^ Hoop dat hij het redt.

Zat laatst al te kijken hoe snel ik alle continenten kon doen op oneworld staff travel, maar dat werd al snel 80u ofzo (en grote kans ergens offloaded te worden _O-).
Jack does it in real time...
pi_176671836
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 01:52 schreef NewHorizon het volgende:
Prachtig mooi vind ik dit soort fanatiekelingen _O_
En nu maar hopen op geen vertragingen, die aansluitingen zullen vrij krap zijn..
Had vannacht geen zin om uit te zoeken, maar ik heb net even zitten kijken welke vluchten hij neemt.
Ik kom op (lokale tijden) het volgende:

Geplande tijden/echte tijden:

PVG-AKL: Air New Zealand 284 Boeing 787-9 ZK-NZJ
21/01 01:45 (02:13) uur -> 21/01 18:15 (18:03) uur

AKL-EZE: Air New Zealand 30 Boeing 777-200ER ZK-OKC
21/01 20:15 (20:40) uur -> 21/01 15:45 (15:37) uur

EZE-AMS: KLM KL702 Boeing 777-300ER PH-BVR
21/01 16:40 (16:57) uur -> 22/02 10:00 (09:39) uur

AMS-PVG: China Eastern MU772 Airbus A330-200 B-5968
22/01 12:40 uur -> 23/01 06:55 uur

Die laatste staat momenteel nog aan de gate: https://www.flightradar24.com/CES772/1032eeef

Als MU772 op geplande tijd aankomt; heeft hij er zo'n 52 uur en 42 minuten over gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-01-2018 13:09:34 ]
pi_176672776
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Had vannacht geen zin om uit te zoeken, maar ik heb net even zitten kijken welke vluchten hij neemt.
Ik kom op (lokale tijden) het volgende:

Geplande tijden/echte tijden:

PVG-AKL: Air New Zealand 284 Boeing 787-9 ZK-NZJ
21/01 01:45 (02:13) uur -> 21/01 18:15 (18:03) uur

AKL-EZE: Air New Zealand 30 Boeing 777-200ER ZK-OKC
21/01 20:15 (20:40) uur -> 21/01 15:45 (15:37) uur

EZE-AMS: KLM KL702 Boeing 777-300ER PH-BVR
21/01 16:40 (16:57) uur -> 22/02 10:00 (09:39) uur

AMS-PVG: China Eastern MU772 Airbus A330-200 B-5968
22/01 12:40 uur -> 23/01 06:55 uur

Die laatste staat momenteel nog aan de gate: https://www.flightradar24.com/CES772/1032eeef

Als MU772 op geplande tijd aankomt; heeft hij er zo'n 52 uur en 42 minuten over gedaan.
Inmiddels vertrokken met 48 minuten vertraging. ETA op PVG 7:27 dus dat zou het totaal op 53 uur en 14 minuten brengen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 januari 2018 @ 13:51:37 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176672843
De levering van de eerste A350-1000 aan Qatar staat voor volgende maand op de rol. De reden van het uitstel is de problemen die de installatie van de nieuwe business class gaf. De zogenaamde Qsuites.

https://www.upinthesky.nl(...)1000-qatar-februari/
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 22 januari 2018 @ 14:24:08 #21
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176673460
Dus vertrek van EZE was de vlucht met de minste vertrekvertraging, hoe is het mogelijk _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_176674605
En de tweede Air France A340-300 (F-GLZR) voor AELS in Twente begint bijna aan haar laatste draai naar de luchthaven: https://www.flightradar24.com/AFR372V/10331cc4

KLM's 747-400 PH-BFF die vandaag ook naar Twente zou gaan is verzet naar woensdag.
pi_176694655


AndrewFisherNZ twitterde op maandag 22-01-2018 om 23:59:37 52 hours 34 mins :-) new world record reageer retweet
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:09:43 #24
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176696113
^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_176729537
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.

Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:

Vandaag op Schiphol-Oost:



Bron:
Peter Agema @ Facebook‎
pi_176736989
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
speak only if it improves the silence.
pi_176737416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
Volgens mij is er geen sprake van een maximale hoogte anders dan wat technisch mogelijk is. De maximale hoogte waarop een verkeersvliegtuig kan functioneren dus. Ik denk dat je doelt op de vermeende drukte in de lucht. Die drukte is vooral rond luchthavens een probleem en dat los je niet per se op door het vliegplafond op te hogen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176740836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.

Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:

Vandaag op Schiphol-Oost:

[ afbeelding ]

Bron:
Peter Agema @ Facebook‎
Na weer een flinke vertraging lijkt er nu toch beweging in te zitten:
https://www.flightradar24.com/KLM747/103b11a4
pi_176740891
Tot hoe laat mogen ze eigenlijk landen op Twente ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2018 @ 16:52:28 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176740995
Kist hangt nu iig in de lucht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176741144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.

Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:

Vandaag op Schiphol-Oost:

[ afbeelding ]

Bron:
Peter Agema @ Facebook‎
Waarom zijn die toestellen die gesloopt worden op Schiphol al ontdaan van naam,logo ed?
pi_176742515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:04 schreef Embraer89 het volgende:
Waarom zijn die toestellen die gesloopt worden op Schiphol al ontdaan van naam,logo ed?
Niet meer eigendom van KLM en als vliegmaatschappij wil je niet geassocieerd worden met gesloopte toestellen.

In dit geval weet iedereen wel als ze langs Twente rijden en ze zien daar 2 grote blauwe 747's, dat die van KLM waren, maar als je bijvoorbeeld die hebt staan in de VS of Spanje o.i.d, dan (her)kennen de meeste mensen dan niet van welke maatschappij dit toestel was.

Omdat het in dit geval dat dus niet opgaat zal het waarschijnlijk vooral om de eerste reden zijn; niet meer in bezit van KLM dus die naam gaat er af.

Air France heeft er minder problemen mee; die kwamen in vol ornaat naar Twente.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 januari 2018 @ 19:02:10 #33
39237 crew  H_T
2733
pi_176743267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
Concorde vloog zo rond de 60.000 voet, dus een stuk hoger dan de Boeings en Airbussen van deze wereld. Op die hoogte is de lucht een stuk dunner, dus je moet sneller gaan om genoeg lucht per seconde over de vleugels te krijgen. Concorde lukt dat, straaljagers lukt dat, andere vliegtuigen een stuk minder. Het U2-spionagevliegtuig had ook heel veel lift en kon ook erg hoog vliegen, maar vliegen op die hoogte had als nadeel dat ze heel dicht tegen de topsnelheid aan moesten vliegen omdat ze anders alsnog naar beneden zouden gaan.

Correct me if I'm wrong, al is het op internet zelden nodig dat erbij te vermelden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:07:29 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176743392
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
Niet meer eigendom van KLM en als vliegmaatschappij wil je niet geassocieerd worden met gesloopte toestellen.

In dit geval weet iedereen wel als ze langs Twente rijden en ze zien daar 2 grote blauwe 747's, dat die van KLM waren, maar als je bijvoorbeeld die hebt staan in de VS of Spanje o.i.d, dan (her)kennen de meeste mensen dan niet van welke maatschappij dit toestel was.

Omdat het in dit geval dat dus niet opgaat zal het waarschijnlijk vooral om de eerste reden zijn; niet meer in bezit van KLM dus die naam gaat er af.

Air France heeft er minder problemen mee; die kwamen in vol ornaat naar Twente.
KLM is blijkbaar een van de weinige:


Maar veel maakt het imho niet uit, elke vliegtuigspotter weet wel dat alles wat blauw - donkerblauw - grijs/wit als livery heeft bij KLM vandaan komt.
So we just called him Fred
pi_176743896
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

KLM is blijkbaar een van de weinige:
[ afbeelding ]

Maar veel maakt het imho niet uit, elke vliegtuigspotter weet wel dat alles wat blauw - donkerblauw - grijs/wit als livery heeft bij KLM vandaan komt.
Ik heb wel eens gelezen dat o.a. British Airways een heel aantal toestellen die opgeslagen staan nog in eigendom heeft. (wat op zich niet raar zou zijn met bijvoorbeeld de afgebeelde 747's).
Dan valt er 1 reden af om alles af te plakken.

En jouw laatste zin maakt het direct ook duidelijk; de vliegtuigspotter weet het wel.
De gemiddelde persoon echter niet; die weet niet of hij in een 737 of 747 stapt en die heeft o.a. sneller het idee bij bovenstaande foto's dat er dan wel iets met de overgebleven toestellen aan de hand moet zijn.

Daarnaast is KLM in het buitenland ook lang niet altijd zo bekend; ze hadden juist een tijdje geleden een campagne om meer naamsbekendheid te krijgen. :P
pi_176744523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat o.a. British Airways een heel aantal toestellen die opgeslagen staan nog in eigendom heeft. (wat op zich niet raar zou zijn met bijvoorbeeld de afgebeelde 747's).
Dan valt er 1 reden af om alles af te plakken.

En jouw laatste zin maakt het direct ook duidelijk; de vliegtuigspotter weet het wel.
De gemiddelde persoon echter niet; die weet niet of hij in een 737 of 747 stapt en die heeft o.a. sneller het idee bij bovenstaande foto's dat er dan wel iets met de overgebleven toestellen aan de hand moet zijn.

Daarnaast is KLM in het buitenland ook lang niet altijd zo bekend; ze hadden juist een tijdje geleden een campagne om meer naamsbekendheid te krijgen. :P
Inderdaad, hier constant op de radio (in de UK) om vanaf Norwich te vliegen. Had ze nog niet eerder zo gehoord in het buitenland.
pi_176745954
TV-tip voor straks op RTL Z om 21:33 - 22:58 uur:



Z Doc: De Boeing 747 - De Jumbo Die Reizen Voorgoed Veranderde
quote:
Documentaire over de Boeing 747. De ontwikkeling ervan was voor Boeing een gok van een miljard dollar. Brien Wygle was copiloot op de allereerste testvlucht en vertelt onder meer hoe het er tijdens die vlucht aan toeging.
Lijkt me deze Jumbo: The Plane that Changed the World documentaire van de BBC.
pi_176751040
787-9 nummertje 11 voor KLM is onderweg naar Amsterdam.
PH-BHN "Morning Star" komt iets voor 8 uur 's ochtends aan op Schiphol.




Dit jaar volgen er nog 2 787-9's en dan is het vanaf volgend jaar de beurt aan de 787-10's.
pi_176753027
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 16:44 schreef Pupp3t het volgende:
Tot hoe laat mogen ze eigenlijk landen op Twente ?
De baanverlichting werkt nog in elk geval.
--
pi_176753069
quote:
787-9 nummertje 11 voor KLM is onderweg naar Amsterdam.
PH-BHN "Morning Star" komt iets voor 8 uur 's ochtends aan op Schiphol.
Tevens nummer twee die door KLM zelf is besteld, niet via de leasemaatschappij. De volgende twee zijn ook eigen bestellingen. Overigens werd de eerste wel via een financial lease constructie afgenomen.
Ik ben benieuwd of de Nederlandse naam wel met een N begint ;)
--
  vrijdag 26 januari 2018 @ 08:49:46 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176753347
Inmiddels 55 jaar geleden, zoek de verschillen met nu :P
So we just called him Fred
pi_176754361
Als er nog iemand een dreamliner op Rotterdam wil zien moet hij nu gaan kijken. De mist bij Amsterdam veroorzaakt wat uitwijkers naar Rotterdam (PH-BFN, -BHC) en Brussel (PH-BQL).

[ Bericht 7% gewijzigd door inkjet op 26-01-2018 10:01:39 (Regs erbij) ]
--
pi_176754400
Een volle dreamliner afhandelen op Rotterdam.. dat wordt druk in de bagagehal :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176754477
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:03 schreef Karstman het volgende:
Een volle dreamliner afhandelen op Rotterdam.. dat wordt druk in de bagagehal :)
Zeker als er een full pax 747 uit Curacao naast staat... je hebt trouwens ook kans dat ze alleen tanken en vertrekken als de mist optrekt.
--
pi_176754570
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

Zeker als er een full pax 747 uit Curacao naast staat... je hebt trouwens ook kans dat ze alleen tanken en vertrekken als de mist optrekt.
Daar ben je als passagier ook niet blij mee waarschijnlijk :')
pi_176756826
Blijkbaar zijn er gisteren een aantal klm vluchten vanuit amerika uitgeweken naar Rotterdam, heb er nu al een paar vanuit m'n flat op 10 hoog laag over Delft zien vliegen. O+
pi_176757950
AIB349 from Toulouse to Doha https://fr24.com/AIB349/103ce0eb

De eerste A350-100 (A35K) onderweg naar Doha voor levering aan QR.
Gaat waarschijnlijk op een wereldtournee hierna. ^O^
Jack does it in real time...
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:59:39 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176758791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
Blijkbaar zijn er gisteren een aantal klm vluchten vanuit amerika uitgeweken naar Rotterdam, heb er nu al een paar vanuit m'n flat op 10 hoog laag over Delft zien vliegen. O+
Er zijn er gisteren inderdaad een aantal uitgeweken naar Brussel.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 17:35:38 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176762554
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee? :)

Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176763226
Hangt dat niet vooral af van waar ze heen gaan na Assen? Brandstof is nogal een onderdeel van het gewicht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')