Normaal kan ik genoeg begrip opbrengen, zo ook voor die aangepaste dienstregeling, maar dit is natuurlijk een gigantische paniekactie geweest om niets. In Limburg heeft het bij lange na niet gewaaid met stormkracht, en tegen de tijd dat de ellende in het noordoosten begon, lag het al uren plat.quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Droeftoeters die haten op de NS en ProRail na een zeldzaam zware storm.
Want die 2 spoorlijntjes in Limburg waar de NS over heen tuft is in zijn geheel representatief voor Nederland?quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Normaal kan ik genoeg begrip opbrengen, zo ook voor die aangepaste dienstregeling, maar dit is natuurlijk een gigantische paniekactie geweest om niets. In Limburg heeft het bij lange na niet gewaaid met stormkracht, en tegen de tijd dat de ellende in het noordoosten begon, lag het al uren plat.
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Normaal kan ik genoeg begrip opbrengen, zo ook voor die aangepaste dienstregeling, maar dit is natuurlijk een gigantische paniekactie geweest om niets. In Limburg heeft het bij lange na niet gewaaid met stormkracht, en tegen de tijd dat de ellende in het noordoosten begon, lag het al uren plat.
twitter:ProRail twitterde op donderdag 18-01-2018 om 17:40:14UPDATE: De situatie op het spoor om 17:30. De icoontjes geven de stremmingen aan. Waar een getal genoemd staat, zijn meerdere stremmingen. Herstel gaat vanavond en vannacht continu door. Advies aan reiziger: zoek alternatief voor de trein #stormpoolen > https://t.co/79IorE5JT4 https://t.co/gTz1zc9mcC reageer retweet
Het is Nattekat tegen wie je het hebt he.quote:
Ja, maar niet diegene die ik zochtquote:Op donderdag 18 januari 2018 16:10 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
#stormpoolen, bieden mensen een lift aan
En jij bent?quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is Nattekat tegen wie je het hebt he.
Die is sowieso wel van het ongefundeerd roeptoeteren.
Dan kan je twee dingen doen: of alles op alles zetten om minimaal de rijden waar het nog mogelijk is, of je raakt in paniek en gooit alles plat.quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
In Limburg en het noorden heeft Arriva overigens niet alleen door kunnen rijden vanwege de lagere windkrachten; in Limburg (maar volgens mij in het noorden ook) wordt veel meer gedieseld op het spoor. Daarnaast heeft het in Limburg ook aardig hard gewaaid, er zijn meer dan genoeg bomen omgegaan.
Zie ook dit kaartje met problemen:twitter:ProRail twitterde op donderdag 18-01-2018 om 17:40:14UPDATE: De situatie op het spoor om 17:30. De icoontjes geven de stremmingen aan. Waar een getal genoemd staat, zijn meerdere stremmingen. Herstel gaat vanavond en vannacht continu door. Advies aan reiziger: zoek alternatief voor de trein #stormpoolen > https://t.co/79IorE5JT4 https://t.co/gTz1zc9mcC reageer retweet
Het antwoord wat ik afgelopen middag van de persvoorlichter van NS, op de vraag of alles platlag of alleen in de regio's code rood:quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Normaal kan ik genoeg begrip opbrengen, zo ook voor die aangepaste dienstregeling, maar dit is natuurlijk een gigantische paniekactie geweest om niets. In Limburg heeft het bij lange na niet gewaaid met stormkracht, en tegen de tijd dat de ellende in het noordoosten begon, lag het al uren plat.
Fijn dat je weer thuis bentquote:Op donderdag 18 januari 2018 19:46 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ja, maar niet diegene die ik zocht
Van Amsterdam naar Utrecht gegaan met een trein die reed (de eerste) en vanuit daar de bus gepakt3 uur onderweg geweest voor een stukje van een half uur
maar er zaten mensen in de bus die al 5/6 uur bezig waren
Dat zeg ik; het was nergens voor nodig. Als je een keer een verstoring hebt op een traject, rij je gewoon tot die verstoring en laat je de trein daarna uitvallen. Diezelfde trein kan je vervolgens gebruiken om de dienstregeling van die aan de andere kant over te nemen. Ze kunnen gewoon niks hebben.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het antwoord wat ik afgelopen middag van de persvoorlichter van NS, op de vraag of alles platlag of alleen in de regio's code rood:
"Ja, onze treinen zijn vaak ook doorgaande treinen, die niet maar in een regio rijden. Dus even afwachten tot de storm gaat liggen wat dan de schade is."
En idd, vrijwel alle treinen van NS gaan door meerdere provincies. De boemeltjes zijn allemaal ondergebracht bij arriva etc. Daarom lag dus het hele spoornetwerk van de NS plat.
Van prorail: ( https://www.prorail.nl/ni(...)natief-voor-de-trein )quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:04 schreef byah het volgende:
Iemand een idee hoe het morgen wordt met de NS
Nee, want als je door blijft rijden bestaat het risico dat je 1) de schade vergroot 2) mensen in gevaar brengt. Het feit dat er ondanks het feit dat de storm voorbij is nog steeds zo weinig treinen rijden geeft wel aan dat dit de juiste beslissing is geweest. Er is / was op heel veel trajecten schade. Nogmaals: zie de afbeelding uit de tweet waar ik naar linkte.quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je twee dingen doen: of alles op alles zetten om minimaal de rijden waar het nog mogelijk is, of je raakt in paniek en gooit alles plat.
Er zijn genoeg trajecten waar geen boom langs het spoor staat, en de wind is al vrij vroeg in de middag gaan liggen. De NS is gewoon niet in staat om te reageren op dagen als vandaag zonder dat alles in de soep loopt.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, want als je door blijft rijden bestaat het risico dat je 1) de schade vergroot 2) mensen in gevaar brengt. Het feit dat er ondanks het feit dat de storm voorbij is nog steeds zo weinig treinen rijden geeft wel aan dat dit de juiste beslissing is geweest. Er is / was op heel veel trajecten schade. Nogmaals: zie de afbeelding uit de tweet waar ik naar linkte.
Ik stel voor dat jij solliciteert bij de Nationale Spoorwegen. Lijkt me goed dat je in je brief benadrukt dat jij meent dat met jou aan boord de boel niet in de soep loopt als de zwaarste storm in 11 jaar weer komt aanwaaien.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn genoeg trajecten waar geen boom langs het spoor staat, en de wind is al vrij vroeg in de middag gaan liggen. De NS is gewoon niet in staat om te reageren op dagen als vandaag zonder dat alles in de soep loopt.
quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij solliciteert bij de Nationale Spoorwegen. Lijkt me goed dat je in je brief benadrukt dat jij meent dat met jou aan boord de boel niet in de soep loopt als de zwaarste storm in 11 jaar weer komt aanwaaien.
Ik ben geen fan van de NS, maar dit ongefundeerde geraaskal van iemand die totaal niet in verbinding lijkt te staan met de realiteit is nog een stukje sneuer dan de staat van onze spoorwegen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn genoeg trajecten waar geen boom langs het spoor staat, en de wind is al vrij vroeg in de middag gaan liggen. De NS is gewoon niet in staat om te reageren op dagen als vandaag zonder dat alles in de soep loopt.
quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de NS, maar dit ongefundeerde geraaskal van iemand die totaal niet in verbinding lijkt te staan met de realiteit is nog een stukje sneuer dan de staat van onze spoorwegen.
quote:
Misschien kun je ook meteen solliciteren bij Deutsche Bahn. Daar rijdt in verschillende regio's helemaal niks meer vandaag.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Inb4 gezeik over rondje om de kerk enzo
En bij de luchtverkeersleiding!quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien kun je ook meteen solliciteren bij Deutsche Bahn. Daar rijdt in verschillende regio's helemaal niks meer vandaag.
Misschien moeten we Nattekat maar gewoon premier maken. Of koning. Nul werkloosheid, een oplossing voor het klimaatprobleem en wereldvrede gegarandeerd!quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En bij de luchtverkeersleiding!
Over de RET gesproken, hoewel het tijdelijk stil lag op het hoogtepunt, reden ze héél snel daarna weer. Kudos daarvoor.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
GVB en de RET kunnen ook wel wat Nattekat gebruiken bij extreem weer.
quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de NS, maar dit ongefundeerde geraaskal van iemand die totaal niet in verbinding lijkt te staan met de realiteit is nog een stukje sneuer dan de staat van onze spoorwegen.
Idd, kan me best irriteren aan mensen die overtuigd zijn dat ze het beter weten.quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de NS, maar dit ongefundeerde geraaskal van iemand die totaal niet in verbinding lijkt te staan met de realiteit is nog een stukje sneuer dan de staat van onze spoorwegen.
om antwoord te geven op je vraag:quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:04 schreef byah het volgende:
Iemand een idee hoe het morgen wordt met de NS
het is hier geen onzinquote:Op donderdag 18 januari 2018 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn genoeg trajecten waar geen boom langs het spoor staat, en de wind is al vrij vroeg in de middag gaan liggen. De NS is gewoon niet in staat om te reageren op dagen als vandaag zonder dat alles in de soep loopt.
Voorjaarsgenotquote:Op vrijdag 19 januari 2018 09:44 schreef michiel_merk het volgende:
temps gaan volgende week weer richting de 15 graden..
pluim
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |