abonnement Unibet Coolblue
pi_176778050
In het kader van namen. Je hebt ouders die nog altijd niet weten hoe je de naam van hun kind spellen. Mijn eigen ouders bijvoorbeeld die vroeger of het nou een -e of -i is (4e letter), terwijl het toch echt een i is.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:19:01 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176778507
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:25 schreef elamanilo het volgende:
Ja, mijn oom en tante hebben twee kinderen zelf gekregen en twee geadopteerd, die hebben ook best verschillende namen inderdaad. :D

De namen van mijn kinderen zijn voor sommigen ook een soort van Jut en Jul combi merk ik aan de reacties, maar we hebben de namen vooral los uitgekozen, bij het kind, en zelf geen problemen met de overlappende klanken (sterker nog, het zijn blijkbaar de klanken die we juist erg mooi vinden!). Mensen zoals mijn oude oma die vergissen zich toch wel, ook al hadden we twee hele verschillende namen gegeven. ;) En anderen doen maar hun best, of niet. :P

En nu kan ik weer mijmeren over een derde naam. O+

Inspiratie voor jongensnamen is dus heel erg welkom. We houden van zachte namen/klanken voor een jongen. En het mag ook wel exotisch zijn. En/of sprookjesachtig, maar niet zo Lord of the Rings achtig hoor. ;) Namen die ik mooi vind zijn bijvoorbeeld Eli, Ilja, Julan, Maan, Manu, Merlijn, Ot, Zaël, Zenne.

Voor een meisje is inspiratie ook altijd goed natuurlijk, maar daar heb ik er wel al een heleboel heel erg prachtige van verzameld inmiddels, dus die moeten we wel echt heel mooi vinden voor ie op een lijstje mag. ;)
Ot en Maan vind ik wel heel erg meisjesnamen eigenlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176778571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ot en Maan vind ik wel heel erg meisjesnamen eigenlijk.
Echt? Ot ken ik alleen als jongensnaam (zoals Fort Alpha en Ot&Sien) en met de naam Maan ken ik ook alleen maar een jongetje. :) Ik vind het ook niet erg om een redelijk meisjesachtige of uniseks jongensnaam te kiezen. Mijn dreumes zoon heeft ook een naam die bij zowel meisjes als jongens voorkomt bijvoorbeeld.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:26:46 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176778604
Ot een meisjesnaam ja? Ik ken het toch voornamelijk van Ot en Sien waarbij Ot het jongetje is.


Ela, ben benieuwd waar jullie keuze op valt!

Merlijn is een van mn lievelings en zou ik zo willen kiezen maar ik vind het toch teveel lijken op de naam van onze oudste.

Wij durven nu na de goede uitslagen na te denken over een naam, ik vind het zo lastig... Heb het idee dat ik alle namen al ken :+

En ik wil écht geen naam met de S voor onze derde, dus mijn lievelingsen Sebas en Silas vallen al af. Ik vind een paar jongensnamen redelijk leuk, voor een meisje weet ik eigenlijk echt niets _O-
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:26:52 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778608
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:24 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Echt? Ot ken ik alleen als jongensnaam (zoals Fort Alpha en Ot&Sien) en met de naam Maan ken ik ook alleen maar een jongetje. :) Ik vind het ook niet erg om een redelijk meisjesachtige of uniseks jongensnaam te kiezen. Mijn dreumes zoon heeft ook een naam die bij zowel meisjes als jongens voorkomt bijvoorbeeld.
Ot vind ik ook een jongensnaam maar Maan wel echt een meisjesnaam (je hebt ook een zangeres die zo heet). Nu ben ik wel erg benieuwd naar de namen van je andere kinderen, dat raadt ook wat makkelijker aan ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:27:09 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778612
Dubbel :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176778613
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:25 schreef elamanilo het volgende:
Ja, mijn oom en tante hebben twee kinderen zelf gekregen en twee geadopteerd, die hebben ook best verschillende namen inderdaad. :D

De namen van mijn kinderen zijn voor sommigen ook een soort van Jut en Jul combi merk ik aan de reacties, maar we hebben de namen vooral los uitgekozen, bij het kind, en zelf geen problemen met de overlappende klanken (sterker nog, het zijn blijkbaar de klanken die we juist erg mooi vinden!). Mensen zoals mijn oude oma die vergissen zich toch wel, ook al hadden we twee hele verschillende namen gegeven. ;) En anderen doen maar hun best, of niet. :P

En nu kan ik weer mijmeren over een derde naam. O+

Inspiratie voor jongensnamen is dus heel erg welkom. We houden van zachte namen/klanken voor een jongen. En het mag ook wel exotisch zijn. En/of sprookjesachtig, maar niet zo Lord of the Rings achtig hoor. ;) Namen die ik mooi vind zijn bijvoorbeeld Eli, Ilja, Julan, Maan, Manu, Merlijn, Ot, Zaël, Zenne.

Voor een meisje is inspiratie ook altijd goed natuurlijk, maar daar heb ik er wel al een heleboel heel erg prachtige van verzameld inmiddels, dus die moeten we wel echt heel mooi vinden voor ie op een lijstje mag. ;)
:o dat had ik helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Kwak
pi_176779218
Ik wilde ook wel M.erlijn, maar dat vond vriend niets, dus nu M.erijn.
Wij komen qua namen wel overeen, Spees, ik heb ook een S.ebas O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176779221
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o dat had ik helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Hihi, ik weet het zelf ook pas 2 dagen ;) O+
pi_176779457
Nuno vind ik mooi voor jullie Ela!

Spees, wat wordt de werknaam? :P Ik ga eens nadenken over S-loze namen, ik kom er op terug!
pi_176779846
Ik zet 'm op het lijstje :)
pi_176780175
Beetje spuit 11, maar over op elkaar lijkende namen voor zussen:

Vroeger woonden er een gezin met 3 dochters bij ons in de buurt:
Annique, Danique en Veronique :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176780195
Ik wil mijn tweeling als het j/m is Stefan en Stephanie noemen. No go dus? :')
(Ik werk bij de sociale dienst en kom dus geregeld aparte namen tegen en ook zulke combis. Ook Prince en Princess in 1 gezin :') )

Peuter heet G.uido A.lexander.
Alles wat ik nu noem wordt afgeschoten door man. En we moeten nu meer namen verzinnen :{
  Spellchecker zaterdag 27 januari 2018 @ 17:19:09 #114
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176780222
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:15 schreef twist02 het volgende:
Beetje spuit 11, maar over op elkaar lijkende namen voor zussen:

Vroeger woonden er een gezin met 3 dochters bij ons in de buurt:
Annique, Danique en Veronique :X
Dan hoef je alleen maar "Niek" te roepen en ze komen allemaal.
pi_176780261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil mijn tweeling als het j/m is Stefan en Stephanie noemen. No go dus? :')
(Ik werk bij de sociale dienst en kom dus geregeld aparte namen tegen en ook zulke combis. Ook Prince en Princess in 1 gezin :') )

Peuter heet G.uido A.lexander.
Alles wat ik nu noem wordt afgeschoten door man. En we moeten nu meer namen verzinnen :{
Stefan is een mooie naam. Stephanie vind ikzelf niet mooi.
pi_176780289
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Stefan is een mooie naam. Stephanie vind ikzelf niet mooi.
ze staan allebei gelukkig niet op het lijstje. Achternaam begint ook met een S overigens dus dat heeft sowieso niet de voorkeur :s)
pi_176780314
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:24 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ze staan allebei gelukkig niet op het lijstje. Achternaam begint ook met een S overigens dus dat heeft sowieso niet de voorkeur :s)
Vind je Stefan niet mooi dan? Naam van je zoon is trouwens erg leuk.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:56:45 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176780785
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 16:55 schreef elamanilo het volgende:
Ik zet 'm op het lijstje :)
Wat vind je van Peppe?
KuikenGuppy
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:59:25 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176780827
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil mijn tweeling als het j/m is Stefan en Stephanie noemen. No go dus? :')
(Ik werk bij de sociale dienst en kom dus geregeld aparte namen tegen en ook zulke combis. Ook Prince en Princess in 1 gezin :') )

Peuter heet G.uido A.lexander.
Alles wat ik nu noem wordt afgeschoten door man. En we moeten nu meer namen verzinnen :{
De naam G is voor mij een beetje verpest door Jersey Shore :@, dus ik kan aan de hand daarvan even niet inschatten wat jullie smaak is... Kan je wat voorbeelden noemen van wat je nog meer mooi vind, of welke richting? En waar komt je man mee?
KuikenGuppy
pi_176780990
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

De naam G is voor mij een beetje verpest door Jersey Shore :@, dus ik kan aan de hand daarvan even niet inschatten wat jullie smaak is... Kan je wat voorbeelden noemen van wat je nog meer mooi vind, of welke richting? En waar komt je man mee?
met namen als Huub/Huib. Franse meisjes namen vindt hij ook helemaal O+
We zoeken namen die niet heel veel voorkomen, G was in 2015 16x gegeven maar is ook geen naam die zo weinig voorkomt dat ie abnormaal is. Liefst twee lettergrepen.
Ik vind Emma en Daniël bijvoorbeeld mooi maar te populair.
pi_176781159
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

met namen als Huub/Huib. Franse meisjes namen vindt hij ook helemaal O+
We zoeken namen die niet heel veel voorkomen, G was in 2015 16x gegeven maar is ook geen naam die zo weinig voorkomt dat ie abnormaal is. Liefst twee lettergrepen.
Ik vind Emma en Daniël bijvoorbeeld mooi maar te populair.
Willen jullie de geslachten vooraf weten? Dat zou alweer twee namen schelen ;).

Je noemt in je voorbeeld jongensnamen die je man oppert dus vandaar een lijstje jongensnamen. Misschien vind je het helemaal niks. Het is een divers lijstje.

Tobias
Casper
Maurits
Matthijs
Jurriaan
Dorian
Ward
Walter
Simon
Ruben
Boaz
Hugo
Florian
Roman
Pieter
Boris
Berend
Fedde
Hidde
Robin
Laurens

[ Bericht 8% gewijzigd door Malteser op 27-01-2018 18:36:03 ]
pi_176781180
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Willen jullie de geslachten vooraf weten? Dat zou alweer twee namen schelen ;).
ja 28 februari horen we het waarschijnlijk :)
pi_176781282
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:27 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja 28 februari horen we het waarschijnlijk :)
Oeh, leuk!!
Heb mijn post nog aangepast.
pi_176781324
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ot vind ik ook een jongensnaam maar Maan wel echt een meisjesnaam (je hebt ook een zangeres die zo heet). Nu ben ik wel erg benieuwd naar de namen van je andere kinderen, dat raadt ook wat makkelijker aan ;)
seregnaz rednoz Maan O+

PS. gefeliciteerd MaJo en Elamanilo O+.
pi_176781386
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:27 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja 28 februari horen we het waarschijnlijk :)
En dan toch meisjesnamen:

Mare
Carlijn
Jasmijn
Mette
Merle
Alana
Nura
Caro
Loren
Arwen
Suze
Sanne
Daphne
Eline
Eva
Elena
Rosa
Nora
Lotte
Annelot
Aimee
Carice
Danique
Hannah
Esther
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')