Ot en Maan vind ik wel heel erg meisjesnamen eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 13:25 schreef elamanilo het volgende:
Ja, mijn oom en tante hebben twee kinderen zelf gekregen en twee geadopteerd, die hebben ook best verschillende namen inderdaad.
De namen van mijn kinderen zijn voor sommigen ook een soort van Jut en Jul combi merk ik aan de reacties, maar we hebben de namen vooral los uitgekozen, bij het kind, en zelf geen problemen met de overlappende klanken (sterker nog, het zijn blijkbaar de klanken die we juist erg mooi vinden!). Mensen zoals mijn oude oma die vergissen zich toch wel, ook al hadden we twee hele verschillende namen gegeven.En anderen doen maar hun best, of niet.
En nu kan ik weer mijmeren over een derde naam.![]()
Inspiratie voor jongensnamen is dus heel erg welkom. We houden van zachte namen/klanken voor een jongen. En het mag ook wel exotisch zijn. En/of sprookjesachtig, maar niet zo Lord of the Rings achtig hoor.Namen die ik mooi vind zijn bijvoorbeeld Eli, Ilja, Julan, Maan, Manu, Merlijn, Ot, Zaël, Zenne.
Voor een meisje is inspiratie ook altijd goed natuurlijk, maar daar heb ik er wel al een heleboel heel erg prachtige van verzameld inmiddels, dus die moeten we wel echt heel mooi vinden voor ie op een lijstje mag.
Echt? Ot ken ik alleen als jongensnaam (zoals Fort Alpha en Ot&Sien) en met de naam Maan ken ik ook alleen maar een jongetje.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ot en Maan vind ik wel heel erg meisjesnamen eigenlijk.
Ot vind ik ook een jongensnaam maar Maan wel echt een meisjesnaam (je hebt ook een zangeres die zo heet). Nu ben ik wel erg benieuwd naar de namen van je andere kinderen, dat raadt ook wat makkelijker aanquote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:24 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Echt? Ot ken ik alleen als jongensnaam (zoals Fort Alpha en Ot&Sien) en met de naam Maan ken ik ook alleen maar een jongetje.Ik vind het ook niet erg om een redelijk meisjesachtige of uniseks jongensnaam te kiezen. Mijn dreumes zoon heeft ook een naam die bij zowel meisjes als jongens voorkomt bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 27 januari 2018 13:25 schreef elamanilo het volgende:
Ja, mijn oom en tante hebben twee kinderen zelf gekregen en twee geadopteerd, die hebben ook best verschillende namen inderdaad.
De namen van mijn kinderen zijn voor sommigen ook een soort van Jut en Jul combi merk ik aan de reacties, maar we hebben de namen vooral los uitgekozen, bij het kind, en zelf geen problemen met de overlappende klanken (sterker nog, het zijn blijkbaar de klanken die we juist erg mooi vinden!). Mensen zoals mijn oude oma die vergissen zich toch wel, ook al hadden we twee hele verschillende namen gegeven.En anderen doen maar hun best, of niet.
En nu kan ik weer mijmeren over een derde naam.![]()
Inspiratie voor jongensnamen is dus heel erg welkom. We houden van zachte namen/klanken voor een jongen. En het mag ook wel exotisch zijn. En/of sprookjesachtig, maar niet zo Lord of the Rings achtig hoor.Namen die ik mooi vind zijn bijvoorbeeld Eli, Ilja, Julan, Maan, Manu, Merlijn, Ot, Zaël, Zenne.
Voor een meisje is inspiratie ook altijd goed natuurlijk, maar daar heb ik er wel al een heleboel heel erg prachtige van verzameld inmiddels, dus die moeten we wel echt heel mooi vinden voor ie op een lijstje mag.
Hihi, ik weet het zelf ook pas 2 dagenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]dat had ik helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Dan hoef je alleen maar "Niek" te roepen en ze komen allemaal.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:15 schreef twist02 het volgende:
Beetje spuit 11, maar over op elkaar lijkende namen voor zussen:
Vroeger woonden er een gezin met 3 dochters bij ons in de buurt:
Annique, Danique en Veronique
Stefan is een mooie naam. Stephanie vind ikzelf niet mooi.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil mijn tweeling als het j/m is Stefan en Stephanie noemen. No go dus?![]()
(Ik werk bij de sociale dienst en kom dus geregeld aparte namen tegen en ook zulke combis. Ook Prince en Princess in 1 gezin)
Peuter heet G.uido A.lexander.
Alles wat ik nu noem wordt afgeschoten door man. En we moeten nu meer namen verzinnen
ze staan allebei gelukkig niet op het lijstje. Achternaam begint ook met een S overigens dus dat heeft sowieso niet de voorkeurquote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Stefan is een mooie naam. Stephanie vind ikzelf niet mooi.
Vind je Stefan niet mooi dan? Naam van je zoon is trouwens erg leuk.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:24 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ze staan allebei gelukkig niet op het lijstje. Achternaam begint ook met een S overigens dus dat heeft sowieso niet de voorkeur
De naam G is voor mij een beetje verpest door Jersey Shorequote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil mijn tweeling als het j/m is Stefan en Stephanie noemen. No go dus?![]()
(Ik werk bij de sociale dienst en kom dus geregeld aparte namen tegen en ook zulke combis. Ook Prince en Princess in 1 gezin)
Peuter heet G.uido A.lexander.
Alles wat ik nu noem wordt afgeschoten door man. En we moeten nu meer namen verzinnen
met namen als Huub/Huib. Franse meisjes namen vindt hij ook helemaalquote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
De naam G is voor mij een beetje verpest door Jersey Shore, dus ik kan aan de hand daarvan even niet inschatten wat jullie smaak is... Kan je wat voorbeelden noemen van wat je nog meer mooi vind, of welke richting? En waar komt je man mee?
Willen jullie de geslachten vooraf weten? Dat zou alweer twee namen schelenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 18:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
met namen als Huub/Huib. Franse meisjes namen vindt hij ook helemaal
We zoeken namen die niet heel veel voorkomen, G was in 2015 16x gegeven maar is ook geen naam die zo weinig voorkomt dat ie abnormaal is. Liefst twee lettergrepen.
Ik vind Emma en Daniël bijvoorbeeld mooi maar te populair.
ja 28 februari horen we het waarschijnlijkquote:Op zaterdag 27 januari 2018 18:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Willen jullie de geslachten vooraf weten? Dat zou alweer twee namen schelen.
Oeh, leuk!!quote:Op zaterdag 27 januari 2018 18:27 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ja 28 februari horen we het waarschijnlijk
seregnaz rednoz Maanquote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ot vind ik ook een jongensnaam maar Maan wel echt een meisjesnaam (je hebt ook een zangeres die zo heet). Nu ben ik wel erg benieuwd naar de namen van je andere kinderen, dat raadt ook wat makkelijker aan
En dan toch meisjesnamen:quote:Op zaterdag 27 januari 2018 18:27 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ja 28 februari horen we het waarschijnlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |