abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176536769
Helaas gaat het soms, na een positieve test, na een mooie echo, of soms nog wel veel later in de zwangerschap mis. In dit topic kan je je verhalen, je ervaringen en eventuele vragen kwijt.

Hier weer verder na Zwanger... en dan gaat het mis #24...
pi_176628882
2 weken afwachten Loj, jeetje... Ik vond die ene week al vreselijk. Het kan 2 kanten op, wat jij ook zegt (en je man). Een opstarthartje of "gewoon niet goed".

Je opmerking over dat er dan dus iets niet goed is, als het stopt, is herkenbaar. Ik stond er ook zo in, zeker nadat de volgende zwangerschap een gezonde zoon met bijpinkjes opleverde. Die bijpinkjes kunnen wijzen op een pakket aan handicaps en die lijkt Koen niet te hebben. Het kindje voor hem heeft in mijn ogen dus echt iets gemankeerd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:53:13 #3
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176629385
Lieve Loj, als jij zelf niks aan voelt komen vind ik 2 weken stress ook wel heel erg lang.. Zou je dan niet liever met 7 dagen weer een echo willen?


Met zwangerschap nummer 3 (B3) hadden we met 6 weken een prachtig hartje zien kloppen. Mijn buik groeide goed en ik voelde mij super. Met de 12 weken echo mijn moeder zelfs meegenomen, kon ze het ook eens zien..
Jonathan (zo noemde we de buikbaby) leefde helaas niet meer. Was al gestopt met 7 weken en ik liep dus al 5 weken met een dood kindje in mn buik..
Na de echo kreeg ik een week, daarna zou ik terug moeten komen voor bespreking curettage of pillen. Jonathan kwam dat weekend zelf gelukkig. Heb hem helaas niet op kunnen vangen, maar heb hem duidelijk mijn lichaam voelen verlaten.

Bij B4 kreeg ik met 6 weken een bloeding. Bij de echo zagen we toen een hartje wat heel matig knipperde. Kon alle kanten uit zei ze, maar man en ik wisten genoeg. B4 is dat weekend ook zelf gegaan.

Bij B5 kreeg ik met 6 weken ook weer een bloeding. Dus wij gingen al weer uit van het ergste. Het bleek een hematoom wat vlak naast de baby zat. Ik heb tot ruim 14 weken licht gebloed en toen was de hematoom weg. Hielke is met 38 weken gezond geboren O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 21 januari 2018 @ 13:09:54 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176651984
Hier even een update... en ter info voor anderen

Vanochtend zeer wsl het laatste beetje vruchtje verloren..
Terugrekenend betekend dat dus voor mij dat er nu 10 weken voorbij zijn sinds dat we weten dat het geen goede echo was..

Hier is alles "natuurlijk " gegaan.. zonder curetage en zonder pillen..

Hopelijk nu een goede doorbraak en dan kunnen we weer aan de slag.. :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176652054
Dat heeft nog best lang geduurd Barreltje. Gaan ze nog een echo maken om te kijken of alles nu schoon is?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 21 januari 2018 @ 13:20:36 #6
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176652195
Ik geloof dat dat niet hoeft vanwege het afbreken van de zwangerschap.. maar ik wil dat wel erg graag ja.. dus volgende week even overleggen met de gyn
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176652738
sterkte Loj en Barreltje :*
Schudden voor gebruik
pi_176656041
Je weet hoe het bij mij afgelopen is dus ik zou zeker door blijven vragen om een echo ook als de gynaecoloog het niet nodig vind.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 21 januari 2018 @ 17:24:13 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176657216
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:28 schreef Wolken het volgende:
Je weet hoe het bij mij afgelopen is dus ik zou zeker door blijven vragen om een echo ook als de gynaecoloog het niet nodig vind.
Inderdaad.. daarom wil ik het ook graag.. :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176657935
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Inderdaad.. daarom wil ik het ook graag.. :*
Met een echo is trouwens niet alles goed zichtbaar dus als je echt zekerheid wilt moet je gaan voor een hysteroscopie. Op de echo was bij mij niks zichtbaar. Succes en sterkte!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176658846
Na een week hoefde er nog niets duidelijk te zijn (het stipje kwam echt meer richting de 5 weken, maar was niet goed te meten) dus 2 weken is prima...

Alleen dat afwachten, verschrikkelijk! Ik probeer ook geen hoop te hebben, maar je hoort ook nog zoveel positieve verhalen... en ergens voelt het ook niet zo, alsof ik wachtend ben op een miskraam.

Maar komt goed, ga gewoon deze week fulltime werken ;)

Toch een soort van fijn Barreltje, ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn :*
  zondag 21 januari 2018 @ 19:03:35 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176659577
Tnx Loj.. ik hoop dat het voor jou wel goed afloopt!
Het is voor ons idd een " fijn " afsluiten van dit hoofdstuk en het leven weer oppakken ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176680120
Barreltje "fijn" dat dit lichamelijke stuk achter de rug lijkt te zijn. Ik deed ook nog zwangerschapstesten om HCG te checken. Heb je dat gedaan en is die inmiddels wit? Hoe gaat het mentaal met je? Sterkte :*

Loj ik moest aan je denken hoe het met me gaat. Je leeft echt tussen hoop en vrees. Die onzekerheid is echt killing :* Wanneer moest je nu weer voor een echo?
pi_176778238
Fuchs, lief dat je aan mij denkt...
Las het nu pas!

Gisteren had ik wat harde buiken dus volgens mij is het nu serieus gestopt...
Nu nog steeds wachtend op bloed.
Dinsdag moet ik naar de gyn..
Voel me nu wel wat depri :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176778260
Loj, wat moeilijk. Sterkte hoor. :*

En roken tijdens de zwangerschap :'(
pi_176778266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:02 schreef Loj het volgende:
Fuchs, lief dat je aan mij denkt...
Las het nu pas!

Gisteren had ik wat harde buiken dus volgens mij is het nu serieus gestopt...
Nu nog steeds wachtend op bloed.
Dinsdag moet ik naar de gyn..
Voel me nu wel wat depri :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sterkte! Het is ook verschrikkelijk. :*
pi_176778691
O Loj dat is ook echt heel naar en moeilijk :*
Ik blijf aan je denken hoor! Dinsdag extra speciaal!
pi_176814220
3e op rij, miskraam 4 in de pocket. Ik kan echt even niet positief proberen te doen dit keer.
:'( wat een kak streek weer!

Ik wil het gewoon even roepen ik weet niet wat ik zo goed wil nu maar :'(
♥ J & S
  maandag 29 januari 2018 @ 10:10:19 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176814325
Nouja zeg, klap... -O- ;(. Sterkte... *knuffel*.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 januari 2018 @ 10:13:35 #20
269689 crew  Viv
pi_176814389
Klappie wat verdrietig en stom, sterkte! :*
pi_176814670
Verdorie klaprooss, wat stom en oneerlijk :(

:*
pi_176815341
Het is ook echt super stom en oneerlijk :( :'( :*
pi_176815432
Sterkte klaproos
pi_176816466
Sterkte Klap :*
pi_176816550
Sterkte klap! :*
pi_176816610
Nou klaproos! Wat ontzettend naar! Hoe kan dat nou toch? Had je bij J en S ook zo veel miskramen? Sterkte!
pi_176816690
Dank jullie allemaal :*

quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou klaproos! Wat ontzettend naar! Hoe kan dat nou toch? Had je bij J en S ook zo veel miskramen? Sterkte!
Na J had ik 1 miskraam, daarna direct zwanger van S. Maar nu stapelen ze maar op ;( .

De vk vroeg of we bloedonderzoek wilden laten doen maar ik verwacht daar niet zo veel van. We hebben tenslotte 2 gezonde kindjes.
♥ J & S
pi_176817215
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:30 schreef klaprooss het volgende:
Dank jullie allemaal :*

[..]

Na J had ik 1 miskraam, daarna direct zwanger van S. Maar nu stapelen ze maar op ;( .

De vk vroeg of we bloedonderzoek wilden laten doen maar ik verwacht daar niet zo veel van. We hebben tenslotte 2 gezonde kindjes.
Ik kon het me al niet herinneren. Lijkt me zo raar na idd twee gezonde kinderen.

Ga je wel onderzoek laten doen of heb je het laten gaan?
pi_176819186
Lieve klap, wat ontzettend rot. Veel sterkte. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176825939
Klap! Zo oneerlijk :*
Weet niet wat meer te zeggen.

Ik morgen definitief duidelijkheid.. ben bang om de miskraam bevestigd te krijgen... en dan, ben eigenlijk gewoon heel bang voor de pillen en hoe het gaat zijn :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 januari 2018 @ 20:43:18 #31
269689 crew  Viv
pi_176826381
Loj ik hoop dat je alsnog een prachtig knippertje te zien krijgt morgen. :*
pi_176826881
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:30 schreef Loj het volgende:
Klap! Zo oneerlijk :*
Weet niet wat meer te zeggen.

Ik morgen definitief duidelijkheid.. ben bang om de miskraam bevestigd te krijgen... en dan, ben eigenlijk gewoon heel bang voor de pillen en hoe het gaat zijn :'(
Och lieverd! Ik duim keihard dat het goed zit! Het zou echt nog kunnen. Mocht het alsnog de verkeerde kant op gaan, de pillen waren bij mij een fijne manier om het toen achter me te laten en was het een heftige menstruatie zonder grote krampen.


Ik duim :*
♥ J & S
pi_176826908
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik kon het me al niet herinneren. Lijkt me zo raar na idd twee gezonde kinderen.

Ga je wel onderzoek laten doen of heb je het laten gaan?
Tja ik geloof dat ik er niet veel wijzer van zal worden. Voor nu heb ben ik er niet op in gegaan wellicht kaart de gyn het nog eens aan dan kan ik het altijd bespreken.
♥ J & S
pi_176827081
Och klap ;( Wat afschuwelijk naar! Hele dikke knuffel voor jou :*
pi_176827613
Ach wat naar Klap ;( Sterkte :*
pi_176828137
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:30 schreef Loj het volgende:
Klap! Zo oneerlijk :*
Weet niet wat meer te zeggen.

Ik morgen definitief duidelijkheid.. ben bang om de miskraam bevestigd te krijgen... en dan, ben eigenlijk gewoon heel bang voor de pillen en hoe het gaat zijn :'(
Ik wil niet gemeen doen, maar voor mij waren die pil een hel. Ik bracht ze rond middernacht in en vanaf 1 uur in de nacht begonnen de krampen. Die waren zo heftig dat ik me geen houding kon nemen en in huis begon te lopen. Heb vervolgens ook nog twee keer overgegeven ( en ik geef nooit over!!!!). Dit tot 5 uur in de ochtend en toen was het gelukkig weer weg.

Ik hoop gewoon op een kloppend hartje morgen!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2018 22:11:40 ]
  maandag 29 januari 2018 @ 22:08:51 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176828770
Bij mij viel het juist hartstikke mee destijds. Het verschilt echt per persoon :).
Succes morgen Loj :*.
KuikenGuppy
  maandag 29 januari 2018 @ 22:12:19 #38
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176828846
Klap... wat waardeloos allemaal.
Neem de rust om het allemaal te verwerken...

Ander vraagje..
Is het normaal om nog lang na de miskraam kleine en grotere bloedingen te hebben?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 29 januari 2018 @ 22:15:48 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_176828941
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:12 schreef Barreltje het volgende:
Klap... wat waardeloos allemaal.
Neem de rust om het allemaal te verwerken...

Ander vraagje..
Is het normaal om nog lang na de miskraam kleine en grotere bloedingen te hebben?
nee. In principe moet het nu echt wel klaar zijn. Wanneer ben je voor het laatst gecontroleerd?
disclaimer
pi_176828971
Klap :*
En ook een :* voor loj.

Pillen: 2 keer gehad. 1 keer met m’n miskraam bij 17 weken en 1 keer bij m’n miskraam bij 5 weken.
Ik heb het niet als extreem pijnlijk ervaren en was juist blij dat het op de meer natuurlijke manier ging. Ja, je voelt krampen, maar je mag ook gewoon PCM slikken.

Ik vond het mentaal pijnlijk, omdat je wacht op wat komen gaat, als in: je wacht op je kindje die je lichaam verlaat ;( maar echt helse fysieke pijn heb ik niet ervaren. Maar, zoals Burdie al schreef, het verschilt per persoon.
Maargoed, voor jou Loj hoop ik dat het niet nodig is en dat je morgen een mooie echo te zien krijgt. :*
Tralalalaaa
  maandag 29 januari 2018 @ 22:21:42 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176829107
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee. In principe moet het nu echt wel klaar zijn. Wanneer ben je voor het laatst gecontroleerd?
Ik heb geen echo gehad.. 10 dagen geleden was hcg eindelijk 0.. daarna dus nog geregeld bloedverlies varierend van inlegkruisje tot maandverband hoeveelheid..
Ik ben er ook wel redelijk klaar mee.. :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176829284
Ik heb na mijn miskraam en curretage ook nog lang bloedverlies gehad. Bij mij bleek er een klein stukje weefsel nog te zitten. Is er vervokgens na 2 cyclussen vanzelf uitgekomen (wat groter stolsel). Was dat niet gebeurd was het verwijderd dmv van een kleine ingreep. Misschien even laten checken?
pi_176829418
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:12 schreef Barreltje het volgende:
Klap... wat waardeloos allemaal.
Neem de rust om het allemaal te verwerken...

Ander vraagje..
Is het normaal om nog lang na de miskraam kleine en grotere bloedingen te hebben?
Joh geen echo. Ik zou toch een nacontrolle vragen. Ik heb bij alle miskramen +/- 2 weken bloedverlies gehad daarna niets. Lang doorbloeden lijkt me niet de bedoeling :*
♥ J & S
pi_176831455
Loj, ik denk aan je morgen :*

Barreltje, ik zou onderdaad om een echo vragen als je nog steeds bloed. Of kan het zijn dat je ongesteld bent geworden? Bij mij liep dat ook een beetje in elkaar over.

Klap, dingen in je lichaam kunnen ook wijzigen. Bijvoorbeeld de waardes van je schildklier oid. Kan naar mijn idee geen kwaad om me bloed in ieder geval te laten controleren. Sterkte :*
pi_176832525
Dank jullie wel! O+
pi_176835292
Ik denk ook aan je Loj! Heel veel sterkte en succes!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176835796
Succes bij de echo zo Loj!
pi_176835868
Klaprooss, wat ontzettend verdrietig dat het weer fout is gegaan. Is het niet mogelijk dat je afweerstoffen / antistoffen op bent gaan bouwen oid? Waardoor je lichaam nu iedere keer het vruchtje afstoot?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:18:13 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176836322
Loj ik duim nog even voor je hoor..

Hier donderdag een afspraak voor een echo.. ben benieuwd..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176837521
Fijn Barrel, hopelijk geeft de echo duidelijkheid.

Ik ben in jaren niet zo zenuwachtig geweest.. zit in de wachtkamer :')
pi_176837534
Sterkte Loj! Hopelijk ben je snel aan de beurt!
pi_176837998
Ik durf het bijna niet te zeggen...
Ik had een goede regelmatige knipper met +/- 7.1 weken nu..
Wat perfect klopt met de groei sinds twee weken :o
Dit had ik niet durven te hopen.. O+
Deze gyn gaf wel aan dat hij met dit soort verhalen wel vaker nog wat latere miskramen voorkomen..

Maar voorlopig hoor ik hier niet :*
pi_176838016
Jahaaaaa wat superfijn Loj! Ik ga voor je duimen dat dit zo blijft :*
Tralalalaaa
pi_176839457
Loj wat fijn! :*
pi_176840044
Loj *O* Wat onverwacht, en wat fijn!
pi_176842436
Wat goed Loj! Jij hebt vast een vreugdedansje gemaakt in de behandelruimte.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176843968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:56 schreef Loj het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen...
Ik had een goede regelmatige knipper met +/- 7.1 weken nu..
Wat perfect klopt met de groei sinds twee weken :o
Dit had ik niet durven te hopen.. O+
Deze gyn gaf wel aan dat hij met dit soort verhalen wel vaker nog wat latere miskramen voorkomen..

Maar voorlopig hoor ik hier niet :*
Superfijn voor jullie!!

Maar eerlijk gezegd wel een beetje rare uitspraak van de gyn. Want wat zijn 'dit soort verhalen'? Uiteindelijk heeft die VK mi ook een nogal boude uitspraak gedaan want nav je positieve test was je eerste echo eigenlijk helemaal niet zo gek. En nu blijkt de zwangerschap dus gewoon precies volgens schema te verlopen dus ik zou echt niet weten waarom jij nu alsnog meer kans op een miskraam zou moeten hebben..
pi_176844292
Ik vind het ook een rare uitspraak van de gyn, maar dat vond ik 2 weken geleden ook al.
Wat ik mij wel afvraag: je hebt 31 december positief getest, maar wordt nu pas op 7+1 geschat. Dan heb je echt onwijs vroeg positief getest. Dus hoe kan dat dan :? (Ik ben nu namelijk 8+3 met dezelfde testdatum)
pi_176844929
Innesteling kan best laat zijn soms geloof ik. Kan wel een week schelen. Daarom ook termijnecho’s en niet alleen obv laatste menstruatie, ook als je regelmatig bent.
Kwak
pi_176845787
+ meten. Het meten is nu nog gewoon moeilijk een aantal mm verschil maakt al weer een verschil in de zwangerschapsduur.

Ik teste ook de 31ste positief en zou nu ook 7 weken moeten zijn (eerste dag laatste menstruatie 8dec), ik teste 7dpo het kan maar gebeurd niet heel vaak. Maar goed, hoe dan ook ik vind het heel fijn voor jullie O+
♥ J & S
pi_176846864
Dat klinkt wel aannemelijk ja. T is allemaal nog zo klein om te meten. Late innesteling en vroeg positief getest.
Nu duimen dat het zo blijft :*
pi_176846931
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:15 schreef klaprooss het volgende:
+ meten. Het meten is nu nog gewoon moeilijk een aantal mm verschil maakt al weer een verschil in de zwangerschapsduur.

Ik teste ook de 31ste positief en zou nu ook 7 weken moeten zijn (eerste dag laatste menstruatie 8dec), ik teste 7dpo het kan maar gebeurd niet heel vaak. Maar goed, hoe dan ook ik vind het heel fijn voor jullie O+
Wat klote trouwens, klap... weer... ;( :*
Kwak
pi_176847253
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat klote trouwens, klap... weer... ;( :*
:*
♥ J & S
pi_176855661
Klap f#ck die had ik even gemist
Sterkte wijffie :*
pi_176884172
Oké wtf wtf!
We zijn bij de gyn krijgen een echo ze vraagt of we mee willen kijken, ja dat wil ik graag.
Ze zet m aan, vruchtzakje in beeld en BAM een knipper! Ik zag hem mijn vriend zag hem, de gyn zag hem.. ze zegt zonder het te benoemen “uhm ok ik moet even goed kijken hoor...”
Nog een keer in beeld, “ik zie echt iets knipperen!”.

Wtf! Het is met een enorme slag om de arm want een embryo kon ze moeilijk meten en kreeg ze niet goed in beeld. Ze was aardig positief, het kan eventueel nog een bloedvat zijn in een aangelegde placenta maar ze zei dat ze dat weinig zag.

OMG!
♥ J & S
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:06:08 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_176884182
Wtf indeed!! En nu?
disclaimer
pi_176884217
Volgende week terug! Ze ging duimen voor ons maar ze stuurde ons iig niet naar huis met een duidelijke miskraam. Wachten wachten wachten weer dus maar wtf, dat is zo’n beetje het enige wat we kunnen uitbrengen :o
♥ J & S
pi_176884292
Huh, wat!? Oké, ik ga non-stop duimen draaien voor volgende week!!
pi_176884293
Jeetje wat een rollercoasters hier de laatste tijd! :o (En dat is het in dit topic vaak toch al!)

Loj, wat ontzettend fijn! O+

Klap, what the hell ja... :o jeetje, wat heftig joh! Ik ga keihard duimen voor jullie! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176884333
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 01-02-2018 15:19:21 (Verkeerde smiley duh) ]
♥ J & S
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:16:20 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176884449
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:11 schreef klaprooss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o :?
Ik hoop zeer dat het voor jou ook volgende week weer positief is. Wat is het toch spannend he... :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176884571
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim voor je!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 15:23:20 #73
269689 crew  Viv
pi_176884726
Dank dames! Eelt/blaren op de duimen volgende week :+ O+
♥ J & S
pi_176884862
Huh klap hoe kan dat nou... duimen draaien voor een positieve uitkomst O+
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 15:39:04 #76
382129 crew  Donna
pi_176884923
Wow, ik duim zo hard!

Maar je spoiler. Jemig. :')
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:48:14 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_176885084
nou ja weet je, voordat we massaal die verloskundige gaan afvallen, ik weet niet of jullie beseffen hoe miniscuul klein een 5 weken zwangerschap is :D Ik heb ooit een echo gehad met 6+3 en dat was verrekte moeilijk vind / meetbaar, zeker als je niet van die geavanceerde superechoapparatuur hebt ;) Dus ja, het kan best zijn dat ze daar niks op zag. Dat heeft dan niet meteen te maken met iemands vaardigheid als verloskundige (en meteen weer een reden waarom supervroege echo's stom zijn :P )
disclaimer
pi_176885180
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
nou ja weet je, voordat we massaal die verloskundige gaan afvallen, ik weet niet of jullie beseffen hoe miniscuul klein een 5 weken zwangerschap is :D Ik heb ooit een echo gehad met 6+3 en dat was verrekte moeilijk vind / meetbaar, zeker als je niet van die geavanceerde superechoapparatuur hebt ;) Dus ja, het kan best zijn dat ze daar niks op zag. Dat heeft dan niet meteen te maken met iemands vaardigheid als verloskundige (en meteen weer een reden waarom supervroege echo's stom zijn :P )
Het is vooral de manier waarop ze gecommuniceerd heeft sowieso in mijn geval. Ik zou 7 weken zijn heeft 20 sec gekeken en zei miskraam en hup afspraak maken voor pillen.
Tja ik weet niet maar bij voorgaande miskramen ging zo’n echo toch echt anders.
♥ J & S
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:54:04 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_176885207
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:52 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Het is vooral de manier waarop ze gecommuniceerd heeft sowieso in mijn geval. Ik zou 7 weken zijn heeft 20 sec gekeken en zei miskraam en hup afspraak maken voor pillen.
Tja ik weet niet maar bij voorgaande miskramen ging zo’n echo toch echt anders.
Ja, okee, dat is een ander verhaal.
Hoe dan ook, ik hoop heel erg dat het allemaal positief uitpakt!
disclaimer
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:04:20 #80
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176885503
Ik vind het zo bizar klap, ben blij voor jullie O+ Volhouden knipper, volhouden!

Ik vind ook niet het feit dat het misschien te vroeg is om netjes te meten een issue SQ, maar als ik zo van de zijlijn een beetje heb meegekregen hoe definitief er gecommuniceerd is naar zowel loj als klap, zo kort door de bocht en duidelijk, dat vind ik echt kwalijk. Als je het niet kunt zien, of niet zeker weet, durf dát dan te benoemen. Dan kun je evengoed afwachten of insturen.

Ik vraag me oprecht af in hoeveel gevallen dit soort echos en bijbehorende communicatie leiden of geleid hebben tot onnodige afbraak dmv medicatie oid. Ik vind het iig behoorlijk shocking. Onbewust onbekwaam enzo.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 16:15:27 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176885825
Wait whut :o Wow wat een climax :D ik ga voor je duimen dat het een wondertje is!

Bij mij is het helaas wel echt mis. Hopelijk word ik nu ongesteld zodat ik daar weer vanaf ben...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176885991
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:52 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Het is vooral de manier waarop ze gecommuniceerd heeft sowieso in mijn geval. Ik zou 7 weken zijn heeft 20 sec gekeken en zei miskraam en hup afspraak maken voor pillen.
Tja ik weet niet maar bij voorgaande miskramen ging zo’n echo toch echt anders.
Wow :o al die onrust waarschijnlijk voor niks :o ik duim mee! O+

En Loj idem!

En wat kimpossible zegt idd. Jemig.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 16:23:14 #83
269689 crew  Viv
pi_176886042
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:04 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind ook niet het feit dat het misschien te vroeg is om netjes te meten een issue SQ, maar als ik zo van de zijlijn een beetje heb meegekregen hoe definitief er gecommuniceerd is naar zowel loj als klap, zo kort door de bocht en duidelijk, dat vind ik echt kwalijk.
Dit! Loj hoorde bij de eerste echo (op 15 januari, na een positieve test op 31 december) "dat het zeer waarschijnlijk een miskraam wordt". Dan laat je zó vroeg al vrijwel geen ruimte voor de kans dat het gewoon een prima zwangerschap is. :?
quote:
Ik vraag me oprecht af in hoeveel gevallen dit soort echos en bijbehorende communicatie leiden of geleid hebben tot onnodige afbraak dmv medicatie oid. Ik vind het iig behoorlijk shocking. Onbewust onbekwaam enzo.
Ook bij bekwame zorgverleners komt dat helaas voor, het blijft soms heel lastig om een beginnende zwangerschap van een beginnende miskraam te onderscheiden, zelfs als 2 verschillende zorgverleners een echo maken. Het gaat inderdaad wel eens mis, maar daar kom je alleen achter als het vruchtje die medicatie heeft overleefd. :X
pi_176886061
Klap! :o Hoe kan dat nu! Ik ga ook duimen voor je, hopelijk volgende week weer zo’n mooie echo.
pi_176886447
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:15 schreef MaJo het volgende:
Wait whut :o Wow wat een climax :D ik ga voor je duimen dat het een wondertje is!

Bij mij is het helaas wel echt mis. Hopelijk word ik nu ongesteld zodat ik daar weer vanaf ben...
Wat rot Majo! Dikke knuffels, wees extra lief voor jezelf! :*
♥ J & S
pi_176887536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
nou ja weet je, voordat we massaal die verloskundige gaan afvallen, ik weet niet of jullie beseffen hoe miniscuul klein een 5 weken zwangerschap is :D Ik heb ooit een echo gehad met 6+3 en dat was verrekte moeilijk vind / meetbaar, zeker als je niet van die geavanceerde superechoapparatuur hebt ;) Dus ja, het kan best zijn dat ze daar niks op zag. Dat heeft dan niet meteen te maken met iemands vaardigheid als verloskundige (en meteen weer een reden waarom supervroege echo's stom zijn :P )
Even rectificatie van mijn kant: ik bedoelde de conclusies en het beleid van de verloskundige obv deze vroege echo's bij loj en klap. Wat klaprooss en Kimpossible eigenlijk zeggen dus.

:* voor MaJo
pi_176887562
Whaaaa klap, wat een onverwachte wending. Ik ga heel hard duimen voor je.

MaJo dikke knuffel voor je :*
pi_176887980
Klap. Ik ga duimen hoor. :*

Majo :'( :*
pi_176888139
Jeutje klap :o Wat onverwacht! Ik duim mee :*
Make your own kind of music.
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:59:27 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176888140
Huh? Klaprooss, wat een rollercoaster zo joh! :o
Ik ga keihard duimen voor een goed bericht volgende week! :*

En Majo, voor jou een dikke dikke knuffel hoor. :*
***
  donderdag 1 februari 2018 @ 18:07:44 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176888289
Nou Ja klap! Wat een toestand ...
Hoe komt het dat je nog een echo had en gewacht hebt met pillen?

En hier alles schoon.. En zou het nu rustig moeten blijven.. dus mar een paar maanden zelf aan de slag... eens kijken of de verhalen waar zijn van makkelijker zwanger worden na een miskraam :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176888424
Wtf Klap!
Zo blij dat er toch hoop is!!
En dit is toch te bizar!! Heb je onze ;) vk al gebeld? Zij heeft mij gisteren gebeld en mij een extra echo "gegeven" over 2,5 week...

Maar het meest bizarre van dit alles is dat Klap en ik dan allebei bizar vroeg positief hebben getest. Ik had twee weken geleden dus ook 7 weken moeten zijn... had je ook early kd testen klap ;)
pi_176889816
Klap, wat is dat nou? Wat bizar. Twee keer in dezelfde week een vergelijkbaar verhaal. Wat maf. Ik duim duim duim dat het een mooi kindje gaat worden!
pi_176890288
Tjonge klap, ongelooflijk! Het zou toch geweldig zijn als het gewoon wel goed zit. Duimen maar!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176890386
Wauw, klap, wat een verhaal :o! Kan me dat wtf-gevoel levendig voorstellen. Ik duim mee voor blijvend goed nieuws!
pi_176890546
OMG klap, wat een verrassing! O+ Heel bizar wel.

Majo :*
pi_176890930
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:07 schreef Barreltje het volgende:
Nou Ja klap! Wat een toestand ...
Hoe komt het dat je nog een echo had en gewacht hebt met pillen?

En hier alles schoon.. En zou het nu rustig moeten blijven.. dus mar een paar maanden zelf aan de slag... eens kijken of de verhalen waar zijn van makkelijker zwanger worden na een miskraam :Y)
Ik had afgelopen maandag een echo bij de vk die zag een miskraam en heeft me doorverwezen naar de gyn voor het afhandelen van de miskraam zeg maar. Je krijgt standaard een echo bij de gyn om de miskraam vast te stellen en dan bespreken ze hoe verder (wachten tot het lichaam t oppakt, medicijnen of curretage).


quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:14 schreef Loj het volgende:
Wtf Klap!
Zo blij dat er toch hoop is!!
En dit is toch te bizar!! Heb je onze ;) vk al gebeld? Zij heeft mij gisteren gebeld en mij een extra echo "gegeven" over 2,5 week...

Maar het meest bizarre van dit alles is dat Klap en ik dan allebei bizar vroeg positief hebben getest. Ik had twee weken geleden dus ook 7 weken moeten zijn... had je ook early kd testen klap ;)
Ja! Het is een bizar verhaal! Ik heb gewoon kV 2 voor 5 gebruikt :o .
Ik heb niets gehoord, ze belt me volgende week zei ze maandag. Hoe reageerde ze toen je zei dat alles goed wat?
♥ J & S
pi_176891191
Haha hebben we hier met kloons te maken? Doe na foto’s van stopcontacten?

Maar zonder dollen, wat ontzettend fijn dat er nog even goed is gekeken voor er pillen werden voorgeschreven zeg.
pi_176891579
Jeetje Klap, wat een wending!
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je maar het lijkt mij ook wel heel eng. Bang om toch valse hoop te krijgen.
Succes! *O*
pi_176891665
Ja bizar he Room.,.
Wij kwamen er ook echt twee weekjes geleden er pas achter dat we gewoon op loopafstand van elkaar af wonen :')

Klap, ze was helemaal verbaasd, maar natuurlijk wel blij voor mij. Ze wou over twee weken wel nog een extra echo doen, want eigenlijk was de volgende echo pas 6 maart :')
pi_176892107
Jeetje Klap :o wat een wending weer
Mijn duimen draaien!
pi_176892315
Wow, wow, wow!! Die zie je dan toch heul niet aan komen, maar wat een fijne wending!
Ik hoop dat het knippertje een heuse knipper wordt en over 9 maanden lekker op je schouder ligt te kwijlen ;)

Vroeg testen kan op zich wel, bij de jongste zat ik een volle week voor NOD.
Tralalalaaa
pi_176892625
Wow Klap, wat een verrassing! Ik duim ook voor je!
pi_176897750
Jeetje Klaprooss.. wat een verhaal :o Ook ik ga duimen voor een knipper w/
pi_177263405
Majo, hoe is het met je :* ?

Hier is het vanmiddag zo’n beetje begonnen met het bloedverlies. Krampjes zijn nog dragelijk. Ik hoop dat het even goed doorzet zodat maandag het grootste werk is verzet. Toch wel fijn dat mijn vriend er nu is om de kids een beetje op te vangen.
♥ J & S
pi_177263505
Toch mis Klap? Sterkte :*
Ga je nog onderzoek laten doen?
pi_177263739
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Toch mis Klap? Sterkte :*
Ga je nog onderzoek laten doen?
Ja waarschijnlijk wel, maandag weer naar de gyn kijken wat die te zeggen heeft. Onderzoek voor nu met bloedafname vinden we prima, als we iets zo kunnne uitsluiten is dat alleen maar mooi meegenomen
♥ J & S
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 21:29:23 #108
269689 crew  Viv
pi_177263961
Klappie hopelijk gaat het vlot nu, sterkte :*
pi_177264091
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:22 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wel, maandag weer naar de gyn kijken wat die te zeggen heeft. Onderzoek voor nu met bloedafname vinden we prima, als we iets zo kunnne uitsluiten is dat alleen maar mooi meegenomen
Hopelijk komt het nu iig snel op gang. Ben benieuwd wat ie zegt!
pi_177268792
Klap, hoop dat het snel door zet en je het lichamelijk deel achter de rug hebt :*
pi_177270345
Klap :*
pi_177273000
Sterkte klap :j
Ik hoop dat het fysieke deel gauw achter de rug is voor je!

Vraagje aan de dames die helaas meerdere miskramen hebben gehad: hoe lang duurde het emotionele herstel? Ik merk dat ik de eerste en tweede miskraam vrij goed kon verwerken (misschien ook omdat ik daarna heel vlot weer zwanger was, nu even een pauze ingelast), maar nu na de derde ben ik mezelf echt heel erg kwijtgeraakt merk ik, zowel fysiek als mentaal (cyclus in de war, moe, emotioneel). Is dit voor iemand herkenbaar?
pi_177277791
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:56 schreef Bamboobub het volgende:
Sterkte klap :j
Ik hoop dat het fysieke deel gauw achter de rug is voor je!

Vraagje aan de dames die helaas meerdere miskramen hebben gehad: hoe lang duurde het emotionele herstel? Ik merk dat ik de eerste en tweede miskraam vrij goed kon verwerken (misschien ook omdat ik daarna heel vlot weer zwanger was, nu even een pauze ingelast), maar nu na de derde ben ik mezelf echt heel erg kwijtgeraakt merk ik, zowel fysiek als mentaal (cyclus in de war, moe, emotioneel). Is dit voor iemand herkenbaar?
Ik herken dat wel ja. Ik heb nu 4 miskramen gehad. De eerste 2 kon ik redelijk achter me laten, de 3e vond ik al stukken moeilijk en nu nr 4 vind ik mentaal wel zwaar. Erg emotioneel en de onzekerheid van een eventuele nieuwe zwangerschap maakt me nu al weer angstig.
♥ J & S
pi_177283952
Die onzekerheid speelt inderdaad ook een hele grote rol hier. Degenen in mijn omgeving die weten dat we onderzoek gaan laten doen vragen allemaal ‘ben je bang dat er iets uit komt?’, maar ik ben eigenlijk vooral bang dat er niks uit komt, want dan is het dus gewoon ‘pech’. Dat betekent dan weer dat een volgende zwangerschap evengoed wéér zou kunnen eindigen in een miskraam en hoe lang ga je dan door? Ik wil graag een 2e kindje, maar niet als ik eraan onderdoor ga door tig miskramen, maarja, niemand kan in een glazen bol kijken! Zo lastig vind ik dit..
pi_177285254
:* voor Klap en succes nog morgen bij de gyn
pi_177285649
Geen sprake van emotioneel herstel en opgeven was niet echt een optie. 3 miskramen gehad en nu 11 weken zwanger van hopelijk ons o zo gewenste eerste kindje. O+ Ik hoop dat deze zwangerschap en het kind het emotionele herstel zijn. Met de tijd die verstreek tussenin (3,5 jaar) werden de miskramen (en met name miskraam 2 waar we eerst een goede echo hadden) alleen maar zwaarder eerlijk gezegd. Ik weet ook echt niet wat ik doe, mocht dit nu toch nog fout gaan :{

Klap, hoe gaat het met je? :*
pi_177287056
Poeh, jij ook al zo’n heftige voorgeschiedenis.. gelukkig ben je nu 11 weken zwanger! Hoop echt voor je dat deze gewoon lekker blijft plakken tot je uitgerekende datum!

Ik voel ook dat het moeilijker wordt naarmate de tijd verstrijkt, en ik denk dat uiteindelijk alleen het krijgen van een gezond kindje echt wonden zal helen. Daarentegen geloof ik dat opgeven hier wel een optie zou zijn (overigens niet als dit ons eerste kindje zou zijn, dan zou ik doorgaan tot ik erbij neer viel), maar ik wil ook gewoon nog een gelukkige moeder van 1 kunnen zijn voor mijn dochter, en ik merk dat ik nu na 3 miskramen al moeite heb om niet in een diep, donker gat te vallen.
pi_177287417
Lief fuchs en loj :*
Nog klote eigenlijk, gistermiddag dus wat bloed verlies gehad maar dat stelde weinig voor, een maandverbandje vol is niet eens gelukt. Wel sinds gisteren gewoon bijna constant kleine begin weeen die ik herken van een normale bevalling maar zonder resultaat dus ;( .
Even kijken wat de gyn morgen roept.
♥ J & S
pi_177287588
@Bamboobub, dank je!
Snap dat je dat gevoel hebt en er wilt zijn voor je dochter. De afweging wanneer het echt genoeg kan alleen jij met je partner maken.
Konden we soms maar in de toekomst kijken he?! Dan weet je waar je goed aan doet/aan toe bent.

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:59 schreef klaprooss het volgende:
Lief fuchs en loj :*
Nog klote eigenlijk, gistermiddag dus wat bloed verlies gehad maar dat stelde weinig voor, een maandverbandje vol is niet eens gelukt. Wel sinds gisteren gewoon bijna constant kleine begin weeen die ik herken van een normale bevalling maar zonder resultaat dus ;( .
Even kijken wat de gyn morgen roept.
Het bloedverlies en beginnende weeën (nooit bevallen, maar klinkt herkenbaar) zijn wel echt een goed teken dat je lichaam het oppakt. Het is alleen moeilijk in te schatten hoe lang het duurt voordat het door zet. Op het moment dat ik die beginnende weeën had (daarvoor 1,5 week matig-licht bloedverlies en elke avond krampen) ging het wel echt doorzetten en werd het ineens heel heftig en was het klaar.
Sterkte en succes morgen bij de gyn :*!
pi_177287952
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:56 schreef Bamboobub het volgende:
Sterkte klap :j
Ik hoop dat het fysieke deel gauw achter de rug is voor je!

Vraagje aan de dames die helaas meerdere miskramen hebben gehad: hoe lang duurde het emotionele herstel? Ik merk dat ik de eerste en tweede miskraam vrij goed kon verwerken (misschien ook omdat ik daarna heel vlot weer zwanger was, nu even een pauze ingelast), maar nu na de derde ben ik mezelf echt heel erg kwijtgeraakt merk ik, zowel fysiek als mentaal (cyclus in de war, moe, emotioneel). Is dit voor iemand herkenbaar?
Ik merk dat mijn emotionele herstel pas echt begon toen onze zoon geboren werd. Daarvoor was het eigenlijk wegstoppen om te overleven. :@
pi_177308243
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:59 schreef klaprooss het volgende:
Lief fuchs en loj :*
Nog klote eigenlijk, gistermiddag dus wat bloed verlies gehad maar dat stelde weinig voor, een maandverbandje vol is niet eens gelukt. Wel sinds gisteren gewoon bijna constant kleine begin weeen die ik herken van een normale bevalling maar zonder resultaat dus ;( .
Even kijken wat de gyn morgen roept.
En klap?
Ik heb aan je gedacht :*
pi_177309895
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:03 schreef Loj het volgende:

[..]

En klap?
Ik heb aan je gedacht :*
:*
Tja, ik heb gekozen voor een curettage helaas pas gepland op 2 maart, ik hoop via wachtlijstbemiddeling elders eerder aan de beurt te zijn want nòg meer wachten zie ik niet zo zitten :{ .

Onderzoeken zijn niet ter sprake gekomen, bedacht ik mezelf ook pas toen we weer thuis waren. Wellicht pak ik dit nog eens op via de Ha.

Hoe dan ook we wachten weer tot we dit alles achter ons kunnen laten..
♥ J & S
pi_177311012
Oh jeetje klap, dat is wel heel lang wachten. :*
pi_177311132
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:05 schreef klaprooss het volgende:

[..]

:*
Tja, ik heb gekozen voor een curettage helaas pas gepland op 2 maart, ik hoop via wachtlijstbemiddeling elders eerder aan de beurt te zijn want nòg meer wachten zie ik niet zo zitten :{ .

Onderzoeken zijn niet ter sprake gekomen, bedacht ik mezelf ook pas toen we weer thuis waren. Wellicht pak ik dit nog eens op via de Ha.

Hoe dan ook we wachten weer tot we dit alles achter ons kunnen laten..
Jeetje, wat moet je nog lang wachten! Ik was toen blij dat ik 2 dagen later al kon. Hopelijk hoor je snel wat van de wachtlijstbemiddeling.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177314575
Jeetje, wat laten ze je lang wachten! Ik hoop ook dat wachtlijstbemiddeling iets voor je kan betekenen..
pi_177314693
Bah wat lang :'(

:*
pi_177316916
Jemig klap, wat moet je onmenselijk lang wachten :( :'( Zeker bovenop al het wachten (en hopen) dat je al gedaan hebt. Hoop dat de wachtlijstbemiddeling iets kan betekenen voor je :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 20-02-2018 11:38:49 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 11:17:31 #128
269689 crew  Viv
pi_177317049
Wat lang Klappie, bijna 2 weken!! Terwijl het niet jouw wens is om eerst nog af te wachten of het vanzelf komt begrijp ik. Echt onmenselijk, je bent deze halve zwangerschap al aan het wachten geweest tot je eindelijk duidelijkheid had. :(

Hopelijk kan het in een ander ziekenhuis eerder, of kunnen ze je op het spoedprogramma van de OK zetten (dat is vaak niet alleen spoed, maar ook uitloop, het nadeel is alleen dat je niet weet of en hoe laat je die dag geholpen wordt, want echte spoed gaat uiteraard voor). Sterkte! :*
pi_177318316
Nou Klap dat is wel echt onmenselijk zeg. Jeetje :'(
pi_177318430
Pff, wachtlijstbemiddeling kan weinig doen, voor een operatie want dat is het uiteindelijk ben ik uiteindelijk ook ongeveer 1,5 week kwijt. Want het nieuwe ziekenhuis moet mij ook eerst zien, daarna inplannen kans is dat ik dan rond hetzelfde termijn zit dat ik geholpen kan worden.

Wat een kaaaaak gedoe zeg. Op alle fronten ben ik er echt even klaar mee ;( .
Lief van jullie hoor allemaal O+ waardeer het echt!

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 20-02-2018 12:19:05 ]
♥ J & S
pi_177318585
Ah nee, wat kak zeg :* Snap dat je er helemaal klaar mee bent :{
Tabletten in de tussentijd nog een optie om de boel op gang te brengen?
Heb je nu nog bloedverlies en krampen?
pi_177319567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:20 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ah nee, wat kak zeg :* Snap dat je er helemaal klaar mee bent :{
Tabletten in de tussentijd nog een optie om de boel op gang te brengen?
Heb je nu nog bloedverlies en krampen?
Nee geen bloedverlies, wel af en aan goede krampjes maar er is niets te zien.
Pillen doe ik liever niet vanwege het thuis zijn met de 2 kinderen. Daarom leek mij de curettage prettiger, mijn vriend is dan gewoon vrij zorgt voor de kids en ik kan dit doen. Wat beter ‘planbaar’
♥ J & S
pi_177319585
Nou ja, gewoon wachten tot de 2e dus maar :)
♥ J & S
pi_177325427
Ah ik snap het. :* Sterkte met weer wachten -O-
pi_177340023
Sterkte met wachten, klap! T blijft een kloteperiode dit..

Ik zou nog even een update geven over de afspraak voor onderzoek naar herhaalde miskramen:
We zijn dus gisteren in het ziekenhuis geweest voor een intake gesprek, waarin ze heel veel vragen hebben gesteld om te bepalen welke onderzoeken bij ons het meeste nut hebben. Ik mocht meteen door om bloed te prikken op: antifosfolipiden, schildklierhormoon en wat andere hormoonspiegels (stonden 5 dingen op het formulier). Ook gaan ze komende cyclus monitoren met echo’s en prikken op progesteron. Chromosomenonderzoek mogen we ook doen, maar willen we pas laten onderzoeken na deze uitslagen (ook ivm kosten = 2x eigen risico), we nemen toch een paar maanden pauze, dus we hebben de tijd.
Uitslagen duren zo’n 5 weken, daarna volgt een telefonisch consult en eventueel een vervolgtraject.
Ik vond het een heel prettig gesprek, we werden echt serieus genomen met alle vragen die we hadden en ze pakken het meteen grondig aan :)
pi_177340477
Fijn bamboo het gevoel dat je gehoord wordt is heel fijn! Ben benieuwd Hie het jullie vergaat en wat eruit komt. Succes en laat ons weten (als je dat wilt natuurlijk) als jullie wat wijzer zijn.
♥ J & S
pi_177558759
Klap, hoe ging het vandaag?
pi_177569398
Lief dat je er naar vraagt. Het liep allemaal even anders. Even in de spoiler lang verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 maart 2018 @ 09:41:28 #139
269689 crew  Viv
pi_177569741
Pfff Klappie, fijn dat het achter de rug is! Nu eindelijk bijkomen. :*
  zaterdag 3 maart 2018 @ 09:41:58 #140
426379 elamanilo
elämänilo
pi_177569750
Wow, wat een avontuur Klap! Gelukkig is het achter de rug en kun je het nu eindelijk afsluiten. En misschien toch ook ergens fijn dat je lichaam het toch zelf heeft opgepikt.

Ik herken het mentale gedeelte, ik heb in mijn hoofd ook een zwangerschap van 11 (onzekere) weken gehad, en dat hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Ik heb ook nog steeds 'last' van zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid en dat vind ik dan weer hartstikke stom. Ook m'n zwangerschapstesten zijn nog steeds hartstikke positief. Ik moet hier ook echt eerst van bij gaan komen...

:*
pi_177569884
:* Klap!
Ik heb aan je gedacht gisteren
pi_177569984
Jeetje klap, wat schrikken. Maar wat fijn dat het er op zit zeg!

Ela, wat jammer dat je lichaam nog zwangerschapssignalen afgeeft. Heb je het idee dat de miskraam klaar is verder?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:06:39 #143
426379 elamanilo
elämänilo
pi_177570067
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Jeetje klap, wat schrikken. Maar wat fijn dat het er op zit zeg!

Ela, wat jammer dat je lichaam nog zwangerschapssignalen afgeeft. Heb je het idee dat de miskraam klaar is verder?
Op de echo was te zien dat er nog een beetje bloed zat, dat heb ik intussen verloren. Ook zag ze dat de spier nog wel heel dik was en ze zag ook nog wel iets zitten. Dat was óf restjes van een vruchtje óf een nieuwe beginnende prille zwangerschap. Ik doe nu af en toe een test om te zien of die af gaan nemen. Zo niet, dan kan ik over een paar weken opnieuw een echo laten maken om te zien of er nog iets is. Maar de testen lijken wel lichter te worden inmiddels. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door elamanilo op 03-03-2018 10:14:35 ]
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:07:43 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177571203
Oh Klap wat een ellendige ervaring. Was je alleen in het ZH?
Fijn dat het achter de rug is :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177572773
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:07 schreef pinquit het volgende:
Oh Klap wat een ellendige ervaring. Was je alleen in het ZH?
Fijn dat het achter de rug is :*
Nee vriend en kindjes waren erbij. Het idee was om mij af te gooien bij t ziekenhuis en dat hij met de kids weer weg zou gaan. Maar omdat het niet direct duidelijk was of ik wel of een curettage zou krijgen omdat het al vanzelf begonnen was, waren ze er nog. Toen bekend was dat de curettage doorging zijn ze naar huis gegaan.
♥ J & S
pi_177573210
Klap. Wat een schrik zeg :*

Ela, :*
pi_177573838
Poeh, wat een avontuur nog! Fijn dat je toch gecurreteerd bent en dat nu eindelijk achter de rug is. Sterkte met het verwerken verder!

Ela, wat jij schrijft herken ik wel, de laatste zwangerschap was al snel onzeker met steeds goede echo’s, maar toch veel bloedingen, en toen het toch mis ging hakte dat er heel erg in. Ook heb ik me nog heel lang zwanger gevoeld en tig testen versleten. Ging pas over na de eerste menstruatie (na 7 weken)..

Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus ik mag maandag bellen voor de eerste echo om mn cyclus te monitoren. Ben benieuwd of en wanneer mn ei komt, want t is nog niet echt ‘normaal’, nu 49-18-35 sinds de laatste miskraam.
pi_177575810
Wat een narigheid klap :o :*.
Nu het lichamelijke geweest is.. Tja hoop dat je er goed doorheen komt.

En Ela ook..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177581460
Klap :* Wat fijn dat het lichamelijke stuk achter de rug is en dat je in het ziekenhuis was toen het gebeurde. Intense ervaring. Heel veel sterkte met het psychische stuk :*

Ela :* Voor jou ook heel veel sterkte. Wat spannend dat het onduidelijk is wat er nog in je baarmoeder zit en de testen positief blijven. Opnieuw onzekerheid :*

Unihipili :* Enig idee waardoor het getriggerd wordt?
pi_177589785
Thnx all O+ :*

Ela :*

Uni wat verdrietig dat het ineens weer de kop op doet. Knuffels, hopelijk kan je het uiteindelijk toch een plekje geven!

Bamboobub wat spannend dat het nu kan beginnen! Lastig die wisselende ovulatie momenten. Hopelijk worden jullie er wijzer van!
♥ J & S
pi_177594429
Klap wat heftig. En wat fijn dat je al in het ziekenhuis was. Neem je tijd om aan te sterken
pi_177657650
Hoe snel werden jullie testen weer negatief? Ik zit nu op dag 5 na curettage natuurlijk super vroeg maar ik hoopte stiekem op een lichter streepje :')
♥ J & S
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 10:42:12 #153
382129 crew  Donna
pi_177658022
Ik heb 3 weken na de miskraam getest en die was witter dan wit.
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:43:05 #154
426379 elamanilo
elämänilo
pi_177658040
Hier wordt ie denk ik wel lichter, hij komt nu overeen met 5-6 weken zwangerschap :') Ik heb ook wel die kwaaltjes nog. Ik weet niet of dat bij een curettage eerder is, maar je lichaam pikte het zelf op en ik gok dat het hetzelfde zal reageren?! Je kunt wel alweer een cyclus krijgen nu, maar ovulatietesten werken nog niet dus. ;) En het kan soms ook even duren. Bij mijn vroege miskraam vorige keer duurde het 8 weken voor ik ongesteld werd weer.
pi_177658174
Ja bij mijn vroege miskramen ging het wel rap, dan had ik na 3 weken een eisprong. Ovulatietesten liggen klaar maar ga ik idd nog niet gebruiken. Eerst even wat lichter testen. Ik heb geloof ik nooit zo’n knaltest gehad :') dus ik moet echt nog even geduld hebben.

Dank jullie!
♥ J & S
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:20:29 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177658795
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:50 schreef klaprooss het volgende:
Ja bij mijn vroege miskramen ging het wel rap, dan had ik na 3 weken een eisprong. Ovulatietesten liggen klaar maar ga ik idd nog niet gebruiken. Eerst even wat lichter testen. Ik heb geloof ik nooit zo’n knaltest gehad :') dus ik moet echt nog even geduld hebben.

Dank jullie!
klap, mijn hcg heeft er 10 weken over gedaan om van 2000 naar 0 te gaan.. en met 8 zie je nog een streepje op een zw. test...

edit, dit was NIET met een curettage, maar op natuurlijke wijze..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:56:08 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177661876
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:22 schreef klaprooss het volgende:
Hoe snel werden jullie testen weer negatief? Ik zit nu op dag 5 na curettage natuurlijk super vroeg maar ik hoopte stiekem op een lichter streepje :')
bij mij na 5 weken nog eem vage streep en pas na 11 weken weer een menstruatie!Maar dat is denk ik wel extreem.
pi_177668872
Pfoe wat lang nog dames, je doet er helaas niets aan. Hoop dat dat lange wachten me bespaard blijft
♥ J & S
  woensdag 7 maart 2018 @ 19:27:32 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177669734
Ik heb geen testen meer gedaan na de curretage maar werd na precies vier weken weer ongesteld.

Hopelijk wordt het snel minder!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177670151
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:22 schreef klaprooss het volgende:
Hoe snel werden jullie testen weer negatief? Ik zit nu op dag 5 na curettage natuurlijk super vroeg maar ik hoopte stiekem op een lichter streepje :')
De halfwaardetijd van hcg is 2-4 dagen. Verschilt nogal per persoon dus.... Ik weet niet hoe het bij mij zat, ik heb na de curettage niet meer getest en werd na een week of 3-4 ongesteld.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:11:12 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_177670967
Bij mijn tweede miskraam heb ik dik positief getest tot mijn eerste menstruatie, dat was 33 dagen later. Het zegt dus niet persé iets over of je cyclus weer op gang komt. Hopelijk pakt jouw lijf het net zo snel op!
disclaimer
pi_178342770
Pff ik wil het even eruit mopperen hoor!
Nu 5 weken na curretage en nog niets. Geen bloed, geen ei gespot. Ik weet dat 5 weken helemaal niet lang is maar had stiekem toch gehoopt een begin punt te hebben van een nieuwe menstruatie ofzo, dat niemandsland vind ik maar stom.
Ik voel me een meut en enorm ongeduldig ik vind het vreselijk irritant dat ik hier niet zo nuchter naar kan kijken ;( .
Tot zo ver mijn klaagzang :+
♥ J & S
pi_178343268
Heel herkenbaar hoor, bij mijn laatste miskraam duurde t bijna 8 weken en ik vond die periode echt verschrikkelijk. Heb ook veel te veel testen gedaan dan ik toe zou willen geven die weken. Sterkte met t wachten!
  vrijdag 6 april 2018 @ 12:28:49 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178343946
Het is ook stom, klap! Vooral dat je niet weet hoe lang het gaat duren, waar je zit in je cyclus (of je überhaupt al weer een cyclus hebt)... Mopperen mag hier altijd :Y :*.
KuikenGuppy
pi_178346917
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:17 schreef klaprooss het volgende:
Pff ik wil het even eruit mopperen hoor!
Nu 5 weken na curretage en nog niets. Geen bloed, geen ei gespot. Ik weet dat 5 weken helemaal niet lang is maar had stiekem toch gehoopt een begin punt te hebben van een nieuwe menstruatie ofzo, dat niemandsland vind ik maar stom.
Ik voel me een meut en enorm ongeduldig ik vind het vreselijk irritant dat ik hier niet zo nuchter naar kan kijken ;( .
Tot zo ver mijn klaagzang :+
Voor wat het waard is: hier uiteindelijk 3 maanden na de curettage zwanger geworden zonder 1 keer ongesteld te zijn geweest.

Irritant hoor, dat lange wachten. Mocht het meer dan 6 weken duren kan je altijd aan de gynaecoloog vragen om een echo te maken. Kan ze gelijk kijken of er al een ei aan komt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_178353752
:* klap, het is al rot genoeg allemaal en dan ook nog moeten wachten en onzekerheid over je cyclus. Hier spuien mag altijd!
Was er niks uit de nacontrole gekomen?
pi_178357605
Thnx dames! Wel fijn dat ik het er even uit kan gooien. Voel me snel bezwaard bij mensen die weten van de miskraam om daar maar wéér alles te plempen.

Wolken dat klinkt heel fijn! Dat geeft wat positieve moed.

Fuchsia_r niets bijzonders, enkel een check hoe ik me voelde en of we nu de onderzoeken willen gaan doen. We hebben besloten nog 1 zwangerschap af te wachten, mocht dat dan ook weer misgaan dan willen we wel verder kijken.
♥ J & S
pi_178359986
Dan is zo’n forum echt een fijne uitlaatklep he?

Wat betreft de onderzoeken: had ik t maar eerder laten doen! Ik wilde zo graag door elke keer, maar nu is er dus toch iets gevonden. En het is relatief simpel op te lossen ook nog! Het viel me uiteindelijk reuze mee (2x bloedprikken en een paar ovulatie-echo’s, totale duur: 1 cyclus) en ik ben zo opgelucht dat we nu weten waar het aan ligt, en ergens ook een beetje verslagen dat al dat verdriet van vorig jaar dus prima te voorkomen was als we dit hadden geweten...

(Ivm herkenbaarheid deel ik liever niet de uitslag openbaar, maar als je details wil weten mag je me wel pm’en)
pi_178372331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 08:07 schreef Bamboobub het volgende:
Dan is zo’n forum echt een fijne uitlaatklep he?

Wat betreft de onderzoeken: had ik t maar eerder laten doen! Ik wilde zo graag door elke keer, maar nu is er dus toch iets gevonden. En het is relatief simpel op te lossen ook nog! Het viel me uiteindelijk reuze mee (2x bloedprikken en een paar ovulatie-echo’s, totale duur: 1 cyclus) en ik ben zo opgelucht dat we nu weten waar het aan ligt, en ergens ook een beetje verslagen dat al dat verdriet van vorig jaar dus prima te voorkomen was als we dit hadden geweten...

(Ivm herkenbaarheid deel ik liever niet de uitslag openbaar, maar als je details wil weten mag je me wel pm’en)
Wat heftig! De duur van de onderzoeken valt dan idd wel mee. Ik hoop op een gezonde snelle zwangerschap voor jullie!
♥ J & S
pi_178376511
Klap, fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken vwb de onderzoeken. Ik hoop dat de volgende zwangerschap goed verloopt en dat die onderzoeken niet nodig zijn. :*

Bamboobub, wat fijn dat er wat uit de onderzoeken is gekomen wat relatief simpel op te lossen is. Wij hebben redelijk snel, na twee zwangerschappen al onderzoeken laten doen maar niet direct iets met de uitslag gedaan.
pi_178380226
Cygne, was er wel iets uitgekomen dan bij jullie?
Bij ons is de diagnose wel echt: zonder medisch zetje komt t niet goed, dus wij moeten wel iets met de uitslag ;-)
pi_178381524
Klap ik herken je gevoel en soms is het ook gewoon lastig om het te bespreken of een goed moment te vinden. Fijn dat jullie voor jezelf een beslissing hebben gemaakt qua vervolgonderzoek. Nu hopelijk snel een goede cyclus en nog beter een gezonde zwangerschap :*

Bamboobub, fijn dat jullie verder kunnen en er medisch ingegrepen kan worden om gezond zwanger te worden. De duidelijkheid lijkt mij erg fijn en geeft ook een verklaring aan je miskramen. Is daardoor het verdriet ook anders nu je de oorzaak weet? Hopelijk snel een gezonde zwangerschap :*
pi_178381595
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 08:05 schreef Bamboobub het volgende:
Cygne, was er wel iets uitgekomen dan bij jullie?
Bij ons is de diagnose wel echt: zonder medisch zetje komt t niet goed, dus wij moeten wel iets met de uitslag ;-)
Ja, bij ons kwam er iets uit het chromosomenonderzoek. Je kunt dan zelf wel natuurlijk zwanger worden en dat adviseerden ze ook omdat het alternatief icsi met embryoselectie heftiger is. Achteraf denk ik dat we dat laatste eerder hadden moeten doen. Ik vond dat minder zwaar dan alsmaar miskramen.
pi_178381756
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja, bij ons kwam er iets uit het chromosomenonderzoek. Je kunt dan zelf wel natuurlijk zwanger worden en dat adviseerden ze ook omdat het alternatief icsi met embryoselectie heftiger is. Achteraf denk ik dat we dat laatste eerder hadden moeten doen. Ik vond dat minder zwaar dan alsmaar miskramen.
O echt? Was dat het advies? Ik snap dat qua medisch ingrijpen (en kosten wel O-) ), maar psychisch is dat echt verschrikkelijk zwaar.
pi_178385060
Oef, dat lijkt me inderdaad psychisch veel zwaarder, maar ik snap ergens wel dat als de kans nog redelijk hoog is dat je op de natuurlijke weg succesvol zwanger wordt en blijft, dat als eerste wordt geadviseerd, want als t wél lukt scheelt t natuurlijk een hoop. Maar miskramen zijn wel echt kut, zowel fysiek als mentaal!

Fuchsia, t verdriet voelt niet anders, maar de angst voor een volgende zwangerschap is veel minder. We hebben nu sowieso een pauze, want mn lichaam was helemaal op/in de war na 3 miskramen in korte tijd, maar eigenlijk had en heb ik de pauze veel harder nodig voor mn psychische herstel. Tot deze diagnose zag ik t echt voor me dat ik de eerstvolgende zwangerschap in een hoekje zou kruipen en er pas na 9 maanden weer uit zou durven, maar nu ik weet waar het aan ligt, hoop ik veel minder angstig te zijn. We gaan het hopelijk meemaken ergens na de zomer :)
De lichte boosheid die ik van de week voelde (damnit, het had allemaal voorkomen kunnen worden!) heeft ook al wel weer platsgemaakt voor een ‘alles heeft een reden’-gevoel, gelukkig!
pi_178394147
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

O echt? Was dat het advies? Ik snap dat qua medisch ingrijpen (en kosten wel O-) ), maar psychisch is dat echt verschrikkelijk zwaar.
Ja, van de klinisch geneticus. Omdat zij zien dat over het algemeen de kansen op een goede zwangerschap hoger zijn dan met icsi-pgd.
  zondag 13 mei 2018 @ 18:19:26 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179137551
Hai! Inmiddels een week voorbij sinds we zagen dat het hartje van ons babietje in mijn buik niks meer deed en in de tussentijd is er zo extreem veel gebeurd!
Wat onwezenlijk in wat voor stroomversnelling je bij zoiets komt, helemaal niet bij te houden eigenlijk.

Ik val een beetje in een gat nu, alles achter de rug en ons kindje begraven. Wat een leegte ineens, ook in mijn buik want mijn baarmoeder is alweer flink gekrompen en zit zelfs zo'n beetje weer op de normale plaats. Ik vloei nog wat, ben benieuwd hoe lang dat nog aanhoudt. Ook ben ik snel doodmoe na iets ondernemen, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179138326
Och pinq, wat een verdrietige periode ga je nu door. Geef het de ruimte he, je verdriet en gemis! Het mag er zijn en is niet meer dan logisch. Wees niet te hard voor jezelf, je bent net bevallen van Sam en moet daarbij ook nog eens keihard rouwen.
Vraag hulp waar je kan, om je verhaal kwijt te kunnen, boodschappen of een maaltijd te fixen. Geef jezelf even de tijd om te herstellen, lichamelijk zal dat wat vlot gaan maar verder zal dat wat meer tijd nodig hebben.

O+ Je bent een kanjer en voel je vrij hier altijd je gevoelens te uiten!

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 13-05-2018 20:37:52 ]
♥ J & S
pi_179140016
Ach, Pinq. :* Ik sluit me maar even aan bij klaprooss want die verwoordt het veel mooier dan ik dat kan.
pi_179140466
Veel sterkte Pinq met een verwerken van jullie verlies.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179140978
Ach Pinq, wat een verdriet. Praten jullie veel over Sam? En heb je naast je gezin lieve familie en vrienden die voor jullie zorgen?
pi_179143624
Pinq :* Wat een verdriet en leegte. Lijkt mij heel normaal dat je zowel lichamelijk als psychisch bij moet komen van alle gebeurtenissen. Heel veel sterkte :*
  maandag 14 mei 2018 @ 11:46:59 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179150518
Ja ik neem de tijd ook wel hoor! Ik ga ook wat dingen hier opschrijven, misschien een soort bevallingsverhaal, als dat niet vervelend is.
Ik heb een kleine fotoserie gemaakt van de dagen tussen bevalling en begraven en ik vul een doosje met alle dingen die erbij horen. Ik hoop dat dat in ieder geval helpt met verwerken van dit alles.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 14 mei 2018 @ 11:50:34 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179150601
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:14 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ach Pinq, wat een verdriet. Praten jullie veel over Sam? En heb je naast je gezin lieve familie en vrienden die voor jullie zorgen?
M'n lief en ik wel, maar Max begint het vervelend te vinden, die wil doorrr. Maar die heeft gelukkig school en vrienden en z'n slaapkamer waar hij zich (wel vaker de laatste tijd) terugtrekt.

Vrienden heb ik wel, maar die laat ik nog niet erg toe merk ik. Ik ben ook niet zo'n goede vriendin hoor ;) Nooit veel waarde gehecht aan vrienden, die hebben altijd al in een heel andere wereld gezeten dan ik.
Familie wel, die zijn erg betrokken en meelevend, maar op afstand, precies wat we voor nu fijn vinden.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179153801
Wat fijn dat je veel aan je partner en familie hebt. Hoe oud is Max?

En ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou graag je bevallingsverhaal lezen, helemaal niet vervelend juist.
Het vullen van een doosje is iets wat wij ook hebben gedaan. Ik bewaar daar bijvoorbeeld alle kaarten in die we hebben gekregen, echo-foto's en de afdrukken van voeten en handjes van J. Ik heb daar nog steeds veel aan, kijk er regelmatig in.
  maandag 14 mei 2018 @ 20:22:45 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179161347
Ik lees je verhaal ook graag Pinquit!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179161971
Pinq :*

Ik lees alle bevallingsverhalen graag en de jouwe zeker ook!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 14 mei 2018 @ 21:12:36 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179162458
Pinq, ik heb je nog niet gefeliciteerd en gecondoleerd met Sam. Heel veel sterkte en schrijf vooral van je af :*
pi_179164173
Och pinq, wat enorm verdrietig voor jullie ;( Gefeliciteerd met jullie Sam O+ en gecondoleerd met het hartverscheurende afscheid. Als ik iets kan doen: I'm just one PM away :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:58:28 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179184318
Ik heb alles opgeschreven, 4 pagina's in ms word :')
Voor wie wil lezen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ :* :'(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:05:53 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179184432
Ik prop gewoon de bijbehorende fotoserie er ook nog bij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* O+ ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179184525
Ohhh pinq :'( Tranen met tuiten. Wat een mooie foto's (die voetjes O+ ) en wat een ontzettend heftig verhaal. Wat lijkt dat me onwerkelijk en onmogelijk: bevallen van je prachtige, maar dode kindje. Heel veel liefs en heel veel dikke zoenen :*
Make your own kind of music.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:12:28 #193
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_179184536
Oh lieve pinq :'(

Wat heb je het mooi opgeschreven vrouw, en die voetjes.. Ik Moet ervan huilen. Jullie lieve kleine. Veel sterkte :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_179184538
Wauw wat prachtig beschreven, maar heftig om te lezen.. kan mij niet voorstellen waar jullie door heen gaan nu... en die foto's O+ die voetjes van Sam O+ ;( zo perfect al inderdaad..

Jullie klinken echt als een heel sterk gezin. Veel sterkte nog met de verwerking :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:16:00 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179184587
Och, die voetjes O+ :'(

Dank je wel voor het delen Pinq, ik heb kippenvel op mijn armen en de tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte.
pi_179184606
Pinq O+ :'(

Die lach van M. Zo trots kijkt hij O+
Die teentjes ;(

Jullie Sam, ahhh. Dikke knuffel :*
pi_179184725
Ik weet niet wat te zeggen Pinq... Heel veel sterkte en :* :*
pi_179184815
Jeetje Pinquit.
De tranen lopen over mijn gezicht want ik vind het zo ontzettend verdrietig en inderdaad heel gemeen wat jullie is gebeurd.
Je schrijft prachtig zoals je met je andere kinderen omgaat in deze moeilijke situatie, dat is alleen maar te prijzen.
Wat moeten je kindjes al sterk zijn. :*
Die foto’s vind ik hartverscheurend maar laten ook de schoonheid van jullie gezin zien vind ik.
Ik wens jullie vreselijk veel sterkte toe en hoop dat je veel steun krijgt van alle lieve mensen om je heen. O+
En goed dat je terug kan kijken op afscheid van Sam zoals bij jullie heeft gepast.
;(
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:29:06 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_179184866
Die komt binnen pinq ;( O+ wat een aangrijpend verhaal. Prachtige foto's O+
disclaimer
pi_179184979
Och Pinq wat een intens verdrietig maar toch ergens ook mooi verhaal. Jullie kleine Sam. Wat een mooie foto’s ook. Trotse grote broers erbij, dreumes met dat mooie huis.

Die lieve voetjes 😍 Nooit gelopen maar diepe sporen achter gelaten.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:39:52 #201
73386 Fazz
onderweg
pi_179185100
Och Pinq :'( :* Wat een verdriet, die kleine voetjes... ;(

Wat mooi dat jullie als gezin het verdriet zo kunnen delen. Heel veel sterkte :*
pi_179185135
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.. Wat een verdriet. Heel heel veel sterkte :*
pi_179185157
;( Pinq ;( ;(
DIe foto van je jongens samen O+ ;(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_179185262
Pinq, wat een verdriet. Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie lieve kleine Sam.
Tranen bij je verhaal :'( :'( :'(

Heel veel sterkte :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:52:01 #205
327807 Mariposas
יה&#14
pi_179185346
Och jeetje pinquit... ik wist niet eens dat je zwanger was, en nu lees ik dit... ;( Wat een verdriet, wat vreselijk dat dit kindje niet langer bij jullie mocht zijn. ;(
Wat een mooie fotoserie heb je gemaakt. Vooral die trotste broers en die prachtig kleine voetjes en beentjes. Wat mooi dat jullie hen er zo bij betrekken. Heel veel sterkte en veel knuffels.
:*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:52:57 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179185364
Pinq... wat beschrijf je je verhaal mooi. Bedankt dat je het hier gepost hebt voor anderen om te lezen, en misschien wel van te leren. Wat enorm verdrietig, maar tegelijk heel mooi zoals jullie het aangepakt hebben, met het huisje van Alex. En je stoere Max... wauw!
En wat een mooie foto van zijn voetjes. O+ En de andere foto's al even ontroerend. Bijzonder dat we er deelgenoot van mogen zijn.

Heel, heel veel sterkte om dit te verwerken en in je leven te verweven. :*
***
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:53:53 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179185384
Wow Pinquit wat hebben jullie dat goed gedaan, zo'n verdrietige week maar zo te lezen ging het bevallen goed (of was het voor jou te snel?) en hebben jullie goed met z'n allen afscheid kunnen nemen. Je hebt het prachtig opgeschreven. En dank je voor het delen van die mooie foto's.
Liefs en sterkte :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179185479
Och pinq O+ :* wat verdrietig!
Wat een mooie liefdevolle foto’s.
Sterkte :*
♥ J & S
pi_179185561
Pinq, janken hier op de bank. Prachtige foto 's, indrukwekkend verhaal en wat een mooi gezin zijn jullie. Heel erg veel sterkte. Heel mooi hoe jullie afscheid hebben kunnen nemen.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:02:32 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179185579
Ik wil niet lezen en dan niks zeggen... Wat ontzettend naar dat jullie dit moesten meemaken. En wat een mooi gezin zijn jullie. Heel veel sterkte gewenst!
pi_179185636
Pinq, wat een prachtig mooi geschreven verhaal. Tranen in mijn ogen. Supermooie foto’s. Die voetjes O+
Heel veel sterkte met het verlies van jullie Sam. :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:04:40 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179185639
Ja, tis wel een heel rauw verhaal eigenlijk, ik wil jullie niet laten schrikken.

Bedankt voor alle mooie woorden en alle liefde, het doet en helpt me zoveel! O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179185692
Pinq wat heb je dit prachtig opgeschreven en wat waardevol dat je het wilt delen met ons. Tranen met tuiten. Ik blijf het zo oneerlijk vinden. ;(
Wat een prachtige foto’s van jouw gezin met Sam O+
Heel veel sterkte :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:16:26 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179185962
Pinq ook hier tranen. Je verhaal is aangrijpend en eerlijk en raak geschreven.

De foto’s zijn prachtig en tegelijkertijd intens verdrietig. Het straalt wel uit hoe jullie dit echt als gezin samen verwerken O+
De foto van de voetjes grijpt me extra aan. Zo perfect, zo af al.

Heel veel sterkte om dit samen met elkaar een plekje te gaan geven :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:17:46 #215
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179185990
Oh :'( :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179186001
Lieve Pinq, ook ik huil tranen met tuiten bij je verhaal, want wat een verdriet, zo’n verlies.

Maar tegelijkertijd zie ik zoveel moois in je verhaal O+ . Wat mag je trots zijn op jezelf en je gezin om hoe jullie dit grote verdriet met elkaar dragen en delen. Je foto’s zeggen alles. Heel veel sterkte voor jullie :*
pi_179186050
Oh lieve pinq ook ik lig met tranen in bed.
Wat schrijf je prachtig en beeldend. Ik zie het ook helemaal voor me. Met je lief op het herentoilet.
Het is niet eerlijk.
Sam O+
pi_179186248
Pinq, wat een hartverscheurende leegte moet je nu toch voelen....
Dag lieve Sam :*.

Ik weet niets te zeggen maar dacht direct aan dit lied.
Zo mooi, je was zo mooi, zo mooi.
Je had nog mooier mogen worden.
Maar je kon het niet.
En wij blijven altijd op je wachten.
Waar ter wereld we ook lopen, je blijft bestaan.
We konden je niet kennen maar we weten wie je bent.
En je blijft iemand die welkom was,
zo welkom dat het altijd pijn doet.
Pijn van het er bijna zijn.
pi_179186289
Prachtige foto’s O+
Ook hier een traan gelaten om je prachtig geschreven verhaal, heel veel sterkte met het verlies van Sam :*
pi_179186334
Wat verdrietig zeg Pinq, Heel heel erg veel sterkte :*
Je jongens, wat kijken ze trots naar kleine Sam! O+

Sam O+
pi_179186352
Pinq, wat heb je dat liefdevol beschreven. En je oudste, wat een kind om trots op te zijn. Wat een mooi gezin heb je, met Sam erbij. Al je kindjes hebben maar mazzel met zo’n liefdevolle moeder :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:31:54 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179186390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:26 schreef Malteser het volgende:
Pinq, wat een hartverscheurende leegte moet je nu toch voelen....
Dag lieve Sam :*.

Ik weet niets te zeggen maar dacht direct aan dit lied.
Zo mooi, je was zo mooi, zo mooi.
Je had nog mooier mogen worden.
Maar je kon het niet.
En wij blijven altijd op je wachten.
Waar ter wereld we ook lopen, je blijft bestaan.
We konden je niet kennen maar we weten wie je bent.
En je blijft iemand die welkom was,
zo welkom dat het altijd pijn doet.
Pijn van het er bijna zijn.
O+ :'( O+ :'(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179186488
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:31 schreef pinquit het volgende:

[..]

O+ :'( O+ :'(
Het is van Bløf, niet mijn favoriete band maar deze tekst is zo pijnlijk passend.
:*
pi_179186795
Hier ook tranen :'( wat een afschuwelijk verhaal. Heel veel sterkte met het verlies van dit al zo perfecte kindje :*
Die voetjes :'( O+
pi_179186866
Lieve Pinquit, wat heb je je verhaal verschrikkelijk mooi en indrukwekkend geschreven. En zijn voetjes O+ .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_179187016
Pinq :'( O+ :'( O+ ook ik ben even stil en heb ademloos je verhaal gelezen. Wat een verdriet. Veel sterkte :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:00:31 #227
344469 Amsel
zonder t
pi_179187037
Pinq :'( O+
pi_179187038
Ik heb er geen woorden voor ;( Pinq en gezin, veel sterkte met dit grote verlies :*
pi_179187043
Lieve Pinq wat een verdriet en wat is jullie Sam mooi. O+ Ik vind het heel ontroerend om te zien hoe zijn grote broers een huisje voor hem hebben gemaakt en hoe trots ze op Sam zijn. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte. :*
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:11:49 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179187244
Pinq..
Ook hier gelezen en dat gaat niet zonder te reageren..
Ik wens jullie de kracht om dit samen te verwerken..

Ik vind het enorm stoer dat je jullie verhaal op deze wijze hebt willen delen..

:*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:30:10 #231
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179187576
Wauw pinq wat een verhaal, wat een indruk maakt dat :* ook hier tranen, je mooie perfecte mini ;(
Sterkte voor jullie allemaal :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179187589
Tranen met tuiten hier.
Heel veel sterkte en kracht wens ik jullie toe voor het verwerken van dit alles. Sam O+ Wat doen jullie het goed samen.

:*
pi_179187596
Pinq, wat een intens verdriet, zo raak geschreven en met prachtige foto’s erbij. Heel waardevol O+. Sterkte met het verlies ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179187850
Lieve Pinq, ik had de foto’s al gezien, maar nu met je prachtig geschreven verhaal erbij komen ze nog harder binnen.
Die foto van je trotse zonen die naar Sam kijken O+
Lieve Sam :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 mei 2018 @ 00:05:49 #235
269689 crew  Viv
pi_179188188
Pinq :'( O+ Wat een liefdevol gezin vormen jullie, dat heeft Sam maar goed uitgekozen. :*

En nog een extra hartje voor dit forum: O+ ! Ik vind het zo bijzonder dat wat we hier samen neerpennen kan leiden tot een kleine of grote plotwending in iemands leven, zoals in dit geval met de watermethode.
pi_179188219
Pinquit, wat een intens verdrietig verhaal. Tranen in mijn ogen, net als bij iedereen hier. Jullie Sam, die heel wat harten weet aan te raken O+
E.
pi_179188274
Pinq ik ben er stil van. Die voetjes O+ Jullie gezin O+

Heel erg veel sterkte de komende tijd! :*
  woensdag 16 mei 2018 @ 02:59:56 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179188926
Pinq :* dank voor het delen!
KuikenGuppy
pi_179190139
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lieve Pinq wat een verdriet en wat is jullie Sam mooi. O+ Ik vind het heel ontroerend om te zien hoe zijn grote broers een huisje voor hem hebben gemaakt en hoe trots ze op Sam zijn. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte. :*
Dat huisje vind ik wel briljant bedacht ja. O+
  woensdag 16 mei 2018 @ 06:10:18 #240
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_179190198
Pinq :'( :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 16 mei 2018 @ 07:11:01 #241
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179190515
Pinq :*
pi_179190710
Pinq :*
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:07:24 #243
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179190810
Pinq :* .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179190825
Oh pinq wat een verdriet, vreselijk dat jullie dit moeten doormaken ;(. Je verhaal maakt diepe indruk. Wat een prachtig, liefdevol gezin zijn jullie. Heel veel sterkte voor jullie allemaal :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:24:17 #245
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179190935
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 00:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
Pinq :'( O+ Wat een liefdevol gezin vormen jullie, dat heeft Sam maar goed uitgekozen. :*

En nog een extra hartje voor dit forum: O+ ! Ik vind het zo bijzonder dat wat we hier samen neerpennen kan leiden tot een kleine of grote plotwending in iemands leven, zoals in dit geval met de watermethode.
Dit inderdaad! Zo extreem dankbaar voor iedereen die gewoon automatisch met me meedenkt! Zonder op te dringen, gewoon; joh ik leg wat info bij je neer, zie maar wat je ermee doet, maar denk er goed over na! En dat dat dan zo helpt. O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:41:10 #246
426379 elamanilo
elämänilo
pi_179191032
Pinq :* Dankjewel voor het delen. Zoveel licht, liefde en kracht toegewenst...
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 08:42:11 #247
382129 crew  Donna
pi_179191039
Die voetjes O+ :'(

Ik weet niet wat ik moet zeggen verder :*
pi_179191062
Sterkte.
pi_179191196
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:24 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Zo extreem dankbaar voor iedereen die gewoon automatisch met me meedenkt! Zonder op te dringen, gewoon; joh ik leg wat info bij je neer, zie maar wat je ermee doet, maar denk er goed over na! En dat dat dan zo helpt. O+
Je dacht eerst nog dat de watermethode wellicht minder geschikt zou zijn voor je andere kinderen toch? Of vergis ik mij?
Als je er niet op wilt reageren, is dat natuurlijk prima.
Ik ben gewoon geïnteresseerd in je afwegingen. :)
pi_179191284
Pinq :* prachtig opgeschreven! Nogmaals veel sterkte :*
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:10:19 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179191292
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je dacht eerst nog dat de watermethode wellicht minder geschikt zou zijn voor je andere kinderen toch? Of vergis ik mij?
Als je er niet op wilt reageren, is dat natuurlijk prima.
Ik ben gewoon geïnteresseerd in je afwegingen. :)
Klopt!

Vlk had in eerste instantie gezegd dat het in ons ZH geen gebruikelijke methode was. Plus oudste had aangegeven dat eeeeecht niet te willen, een dood kindje in de koelkast.
Toen reageerden vivi (met dat je alleen een bakje water nodig hebt dus wat is er niet aan te kunnen), en Wupwup (met dat oudste het natuurlijk niet hoeft te zien en dat het geheel aan mij en partner was hoe en wat we kozen). Toen kreeg ik ook van BE nog een hele lijst aan info en website en al met al toch besloten dat het gewoon iets heel moois was en het enige logische leek om te doen.
En dat was het ook. Zo natuurlijk op deze manier.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179191315
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:10 schreef pinquit het volgende:

[..]

Klopt!

Vlk had in eerste instantie gezegd dat het in ons ZH geen gebruikelijke methode was. Plus oudste had aangegeven dat eeeeecht niet te willen, een dood kindje in de koelkast.
Toen reageerden vivi (met dat je alleen een bakje water nodig hebt dus wat is er niet aan te kunnen), en Wupwup (met dat oudste het natuurlijk niet hoeft te zien en dat het geheel aan mij en partner was hoe en wat we kozen). Toen kreeg ik ook van BE nog een hele lijst aan info en website en al met al toch besloten dat het gewoon iets heel moois was en het enige logische leek om te doen.
En dat was het ook. Zo natuurlijk op deze manier.
Fijn dat je dan toch die keuze hebt gemaakt en het zo prettig voelt eigenlijk. :) Zeker als jij en je lief dit samen hebben besloten.
pi_179191335
Ik ben zo blij voor jullie dat, ondanks dat het zo niet had moeten lopen, jullie er toch een heel mooi en krachtige ervaring met elkaar van hebben kunnen maken.
Is dat het bos op de foto? Ik vind het een prachtige groene plek en precies wat je zegt: dichtbij, maar niet confronterend.
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:18:31 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179191375
Ja, 't bos O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179192000
Pinquit, wat een verdriet. Wat heb je het prachtig opgeschreven. De band die jullie als gezin hebben komt ook heel mooi naar voren O+ prachtige foto’s en veel sterkte.
pi_179192010
Oh Pinquit wat vreselijk verdrietig, heel veel sterkte gewenst. Ik schrik heel erg van dit bericht, lees hier niet meer wekelijks.
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, helemaal niet "eng" maar juist mooi.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:17:53 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179192265
Ik ben ook zo blij dat het nu gegaan is zoals het is Pinq. Iedereen moet doen wat hij/zij graag doet, maar dan wel gebaseerd op de juiste informatie en niet omdat een VK zegt dat het niet gebruikelijk is.

En als ik dan jouw verhaal lees en zie, dan is gewoon zo duidelijk dat dit een liefdevol en overwogen afscheid geweest is in plaats van bevallen in het ziekenhuis en dan meteen die dag je kindje daar achterlaten en dat was het dan.

Ik hoop eigenlijk stiekem dat de VK naar aanleiding hiervan ook weer wat geleerd heeft en een volgende keer wellicht ook wat meer informatie geeft aan de ouders. Op deze manier past heus niet iedereen, maar het is (denk ik) vooral heel belangrijk dat iedereen de informatie heeft en dan eruit kan halen wat voor hen van belang is. Weten dat de mogelijkheden er zijn.
En dat het de keuze van de ouders is. Niks moet, alles mag.
***
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:37:08 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179192629
Oh Pinq, wat verdrietig... :'( :'( :'(

Je verslag is indrukwekkend en mooi, maar wat had ik het je gegund om dit niet te hoeven schrijven... Veel sterkte allemaal. Dikke kus! XXX
in de haak.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:00:57 #259
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_179193084
Pinq ;( :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_179193150
Pinq, wat een verdriet. En wat hebben jullie het mooi gedaan met z'n allen. Een wat een mooie foto's. :*
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:42:53 #261
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_179193716
Och nee toch, wat een verschrikkelijk verdriet, pinquit. :'( Heel veel sterkte allemaal.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:59:49 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179194083
Pinquit, ik lees dit ook nu pas. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 16-05-2018 12:05:43 ]
pi_179194363
Jeetje Pinq, wat lijkt me dat onwerkelijk zo'n bevalling. Wat mooi dat jullie het echt samen hebben kunnen doen en het zo goed is gegaan met de kinderen. Jullie komen over als een sterk liefdevol gezin :*. Prachtige foto's zijn het O+. Heel erg veel sterkte gewenst voor jullie samen :*.
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:25:49 #264
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_179196143
Indrukwekkend verhaal Pinq. Ik ben er stil van.
Fijn dat jullie afscheid hebben kunnen nemen op een manier die bij jullie past :*
I`m not weird. I`m limited edition.
  Jubileum moderator woensdag 16 mei 2018 @ 13:28:34 #265
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_179196193
pinq.. met een brok in mijn keel heb ik je verhaal gelezen. Ik vind het afscheid zo liefdevol en mooi, en de foto’s zijn prachtig.
Heel veel sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 16-05-2018 13:43:25 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_179196434
Pinquit, wat hebben jullie dit ontzettend mooi gedaan met z'n allen. Ik heb het met een brok in m'n keel zitten lezen. Je klinkt ook zo sterk. Prachtig ook die foto's, zeker die voetjes. Heel veel sterkte gewenst :*
pi_179196473
Pinq, wat een indrukwekkend verhaal.
Dank je wel voor het delen en voor de prachtige foto serie :*
Sterkte nu :*
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:30:40 #268
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_179197599
Pinq :* Alles is al gezegd door anderen. Dankjewel voor het delen, wat een prachtige foto's heb je kunnen maken van je gezin. Heel veel sterkte verder :*
pi_179198772
Pinq :* Wat ontroerend en wat een verdriet. Die foto van de voetjes brak mijn hart in duizend stukjes. Zo oneerlijk.
Nogmaals heel erg veel sterkte :*
Tralalalaaa
pi_179200088
Wat bijzonder dat je dit hier deelt, Pinquit. En erg mooi dat we zo toch nog iets zien van jullie prachtige kindje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179202800
tranen over mijn wangen pinq... wat "fijn" dat jullie zo afscheid konden nemen.

heel veel sterkte bij het verwerken.
S. 2014
J. 2016
pi_179203033
Ach Sam, met je kleine voetjes en kleine teentjes. Wat een verdriet Pinq.

Bedankt voor het delen van je verhaal en foto's in het openbaar. Het maakt het verdriet om het verlies van een kindje, jullie kindje, voor ons als buitenstaanders zo tastbaar. Dat is zo veel beter dan het 'dood'zwijgen van dit verdriet.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_179203982
Och Pinq, wat een verdriet :'(. Wat een prachtig afscheid van jullie zo gewenste kindje. Veel sterkte.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179204131
Pinq O+ :*
  woensdag 16 mei 2018 @ 23:05:48 #275
409579 LuDann
All the way
pi_179209348
Jeetje Pinq, ik heb dit helemaal gemist. Wat ontzettend verdrietig zeg. Veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie kleine Sam.
  woensdag 16 mei 2018 @ 23:09:43 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179209454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pinq :* Wat ontroerend en wat een verdriet. Die foto van de voetjes brak mijn hart in duizend stukjes. Zo oneerlijk.
Nogmaals heel erg veel sterkte :*
:*
pi_179213897
Ach Pinquit, wat een verdriet ;(
Als dit topic steeds weer omhoog komt dan raakt het me.
Prachtig verslag met nog mooiere bijbehorende foto's.
Gefeliciteerd met jullie mooie lieve Sam en heel veel sterkte met alles om ermee om te gaan. :*
pi_179284449
Sterkte Pinq! Vreselijk, maar toch ook weer oh zo mooi.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 19:16:36 ]
  zondag 20 mei 2018 @ 16:36:20 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_179286464
Ik vind het prima als je hier je verdriet komt spuien, daar is dit topic voor, maar wees dan ook even zo sjiek om toe te geven dat je huidige zwangerschap, die volgens de echo die je toen kwam posten al zo'n 21 weken zou zijn, verzonnen is. Dan krijg je waarschijnlijk wat meer sympathie.
disclaimer
pi_179286721
Pinq, nog niet jouw tekst gelezen.. Ik wil dat doen als ik daar goed de tijd voor heb. Wel de foto's bekeken. Ik wil jou en je gezin veel sterkte en kracht wensen. Je klinkt ontzettend sterk uit je posts.
pi_179288913
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het prima als je hier je verdriet komt spuien, daar is dit topic voor, maar wees dan ook even zo sjiek om toe te geven dat je huidige zwangerschap, die volgens de echo die je toen kwam posten al zo'n 21 weken zou zijn, verzonnen is. Dan krijg je waarschijnlijk wat meer sympathie.
wait whut?!
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 mei 2018 @ 19:56:24 #282
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_179289674
Lieve Pinq, wat ongelooflijk mooi geschreven. En de foto’s. Ze zijn mooi. Die voetjes! O+

Ontzettend veel sterkte :*
pi_179290035
Pinquit, in alle rust je verhaal gelezen. Ik zit nu al minutenlang na te denken wat te te zeggen. Maar ik kan niks bedenken, de tekst die je geschreven hebt grijpt me zo aan...

Sterkte Pinq.
pi_179290265
Pinq wat een verhaal... hier ook tranen in m’n ogen. Wat heb je het mooi geschreven en wat lijkt het me zo vreselijk moeilijk.. prachtige foto’s. Ik wens jullie heel veel kracht en liefde toe :* ;(
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179297711
Shit Pinq. Wat heftig, wat verdrietig, wat mooi. Dag kleine Sam...
pi_179301967
Pinq, hier ontlurk ik even voor. Wat verschrikkelijk dat jullie zo veel te snel afscheid hebben moeten nemen van jullie kleine Sam! Wat een prachtige naam. Wat heb je het verhaal prachtig opgeschreven en wat klinkt je gezin sterk en vol liefde. De foto's zijn heel mooi en puur. Heel erg veel sterkte en kracht voor je hele gezin gewenst.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:21:13 #287
100412 mefke79
komt goed!
pi_179316661
Pinq wat een mooi en verdrietig verhaal. En wat een mooie foto, het maakt het op de een of andere manier heel echt. Heel veel sterkte de komende tijd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_179318216
Lieve pinq,

Wat ontzettend verdrietig. Bedankt dat ik je verhaal mocht lezen.
Die voetjes.. O+

Heel veel sterkte.
Dikke knuf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 13:07:31 #289
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_179319659
Och verdomme Pinq, ik heb het helemaal gemist. Wat verschrikkelijk :'( :'( :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_179327301
och pinq :'(

heel veel sterkte de komende tijd!

wat ik je wel nog mee wil geven: het kan prima dat je wel beweging voelde en die nu nog steeds voelt. ik weet dat veel moeders van prematuur geboren kindjes dit meemaken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:11:28 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179327399
Simmu, wat een interessant weetje. Ik voelde O. nog zeker een week na de keizersnede (met 32w4d uitgevoerd). Precies dezelfde trapjes, en dat waren ook echt trapjes, zelf gezien op de echo (en ik heb er ong 30 gehad, dus ik weet zeker dat het de baby was). Ik dacht dat ik gek was, maar niet dus... Hetzelfde principe als fantoompijn ofzo?
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:13:27 #292
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_179327431
Simmu ik herken het ook en de gyn toen erkende het ook van eerdere prematuurtjes.
If you can dream it, you can do it...
pi_179330797
Pinquit, ik lees het nu pas maar jeetje... ik weet niet zo goed wat te zeggen. Sterkte en gecondoleerd maar ook gefeliciteerd dat jullie mooie mannetje Sam is geboren. :* voor jou en je mannen (en natuurlijk de rest van jullie families)
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:17:29 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179354273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:05 schreef simmu het volgende:
och pinq :'(

heel veel sterkte de komende tijd!

wat ik je wel nog mee wil geven: het kan prima dat je wel beweging voelde en die nu nog steeds voelt. ik weet dat veel moeders van prematuur geboren kindjes dit meemaken.
Ah wat apart! Het is inmiddels ook zo goed als weg, dus dan klinkt het best aannemelijk dat dat het toch geweest is.


Dankjullie voor alle lieve woorden! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 juni 2018 @ 13:35:39 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179743812
Ik ben inmiddels na ongeveer precies een maand gewoon weer ongesteld. Ben een beetje boos op m'n lijf, alsof het alweer door wil, alsof het vorige vloeien "gewoon" een menstruatie was :{
Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook wel blij dat 't allemaal weer normaal is hoor. Maar ik had wel even een wtf momentje :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 juni 2018 @ 17:20:05 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179747714
Herkenbaar, pinq :*.
KuikenGuppy
pi_179749416
Dat is ook gewoon ff heel confronterend :* :*
pi_179750071
Stom pinq ik snap dat wel! :*
♥ J & S
pi_179750899
Pinq, ik zag toen ter tijd de foto’s op insta. Maar lees nu pas je verhaal. Huilen. :'(

Liefs en sterkte
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_181426010
Ik verkas maar weer hierheen met miskraam #5.
Ik wilde graag een curettage, gynaecoloog snapte goed waarom en ik kan maandag al terecht. Ben een beetje murw, soms wat gelaten, dan weer zitten de tranen hoog. En ook boos op mezelf, waarom ben ik zó stom geweest om natuurlijk zwanger te worden terwijl ik wist dat de kans groot zou zijn dat het mis zou gaan.
pi_181426387
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:57 schreef Cygne het volgende:
Ik verkas maar weer hierheen met miskraam #5.
Ik wilde graag een curettage, gynaecoloog snapte goed waarom en ik kan maandag al terecht. Ben een beetje murw, soms wat gelaten, dan weer zitten de tranen hoog. En ook boos op mezelf, waarom ben ik zó stom geweest om natuurlijk zwanger te worden terwijl ik wist dat de kans groot zou zijn dat het mis zou gaan.
Och lieverd! Je hoeft jezelf niets kwalijk te nemen! Het is klote dat je dit nu weer moet meemaken. Ik denk aan je, zorg goed voor jezelf. Fijn dat je maandag al terecht kan. Hou je niet in, voel wat je voelt alles mag er zijn. Knuffels en al mijn liefde voor jullie nu!
♥ J & S
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')