SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik moet zo nog een rondje uitlopenquote:Op maandag 15 januari 2018 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een takkeweer.
Wel heerlijk om binnen te zijn.
We gaan er allemaal aan dusquote:Op maandag 15 januari 2018 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
Het wordt zo stilaan indrukwekkend wat de weermodellen berekenen voor aanstaande donderdag. Naast het Duitse weermodel ICON, gaat nu ook het Franse weermodel ARPEGE voor een fors stormveld boven de Lage Landen. U ziet het goed, bij de juiste omstandigheden (onweer) kunnen er windstoten optreden van ruim 150 km/u aan de westkust van Nederland. Weerkaarten die we nog niet veel hebben gezien voor onze Lage Landen. Het spreekt voor zich dat we deze situatie nauwlettend opvolgen voor jullie.
[ afbeelding ]
Aldus Noodweer Benelux
ben alleen naar buiten geweest voor de snackbarquote:Op maandag 15 januari 2018 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een takkeweer.
Wel heerlijk om binnen te zijn.
Dat wordt leuk op de fiets. De terugweg dan.quote:Op maandag 15 januari 2018 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
Het wordt zo stilaan indrukwekkend wat de weermodellen berekenen voor aanstaande donderdag. Naast het Duitse weermodel ICON, gaat nu ook het Franse weermodel ARPEGE voor een fors stormveld boven de Lage Landen. U ziet het goed, bij de juiste omstandigheden (onweer) kunnen er windstoten optreden van ruim 150 km/u aan de westkust van Nederland. Weerkaarten die we nog niet veel hebben gezien voor onze Lage Landen. Het spreekt voor zich dat we deze situatie nauwlettend opvolgen voor jullie.
[ afbeelding ]
Aldus Noodweer Benelux
Ik wilde nog gaan maar met de fiets was er al geen doorkomen aan. Dus ik ga morgen (als het net zulk weer is).quote:Op maandag 15 januari 2018 19:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik moet zo nog een rondje uitlopen
Lekker toch, als je met dit weer nergens heen hoeftquote:Op maandag 15 januari 2018 19:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ben alleen naar buiten geweest voor de snackbar
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 15 januari 2018 19:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker toch, als je met dit weer nergens heen hoeft
Hmm, lekker.quote:Op maandag 15 januari 2018 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Aldus Noodweer Benelux
quote:Op maandag 15 januari 2018 18:08 schreef Mykonos het volgende:
Mijn maandag: Door de stromende regen en zomder paraplu 15 minuten naar het station lopen om er dan achter te komen dat je ov kaart nog op je werk ligt.
Je wil het niet meemaken. Ik heb de zware storm van 25 januari 1990 bewust meegemaakt en was constant bang dat ons dak er elk moment kon afvliegen.quote:
Ik zit veilig in een pand uit de 18e eeuwquote:Op maandag 15 januari 2018 23:00 schreef wodca het volgende:
[..]
Je wil het niet meemaken. Ik heb de zware storm van 25 januari 1990 bewust meegemaakt en was constant bang dat ons dak er elk moment kon afvliegen.
Ik ook...er is nog geen storm geweest die deze geëvenaard heeft, al komt oktober 2013 behoorlijk dichtbij.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:00 schreef wodca het volgende:
[..]
Je wil het niet meemaken. Ik heb de zware storm van 25 januari 1990 bewust meegemaakt en was constant bang dat ons dak er elk moment kon afvliegen.
Dat was letterlijk een omgewaaide tuinstoel hier. Grootste anticlimax ooit, terwijl het 20km noordelijker gigantisch los ging.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ook...er is nog geen storm geweest die deze geëvenaard heeft, al komt oktober 2013 behoorlijk dichtbij.
in 2013 bedoel je?quote:Op maandag 15 januari 2018 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was letterlijk een omgewaaide tuinstoel hier. Grootste anticlimax ooit, terwijl het 20km noordelijker gigantisch los ging.
Ja.quote:
2013 was best heftig, vooral die bomen hier...niet omgevallen maar een meter of 3 boven de grond geknapt. De wortels zaten nog in de grond.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja.
Die sinterklaasavond trok er een downburst over, dat was pas een storm
Dat is gewoon bijna niet te bevatten. Ik denk dat we hier heel veel mazzel hadden dat de bomen al uit blad waren.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:16 schreef aloa het volgende:
[..]
2013 was best heftig, vooral die bomen hier...niet omgevallen maar een meter of 3 boven de grond geknapt. De wortels zaten nog in de grond.
in welk jaar?quote:Op maandag 15 januari 2018 23:22 schreef wodca het volgende:
Was de enige keer dat wij vroeger naar huis mochten met de avondploeg van mijn werk omdat de rukwinden heftiger werden met het uur.
Ik kan me nog herinneren dat ik letterlijk de dakpannen van de daken zag waaien. De dag erna lagen er echt veel bomen om ook.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
In 1990 vielen er volgens mij bijna 100 doden in Europa..
Was heftig ja...de leverancier van dakpannen moet rijk geworden zijn aan deze stormquote:Op maandag 15 januari 2018 23:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat ik letterlijk de dakpannen van de daken zag waaien. De dag erna lagen er echt veel bomen om ook.
Code geeeeeeelll...quote:Zware ochtendspits door guur weer en aanrijdingen
Het verkeer in de ochtendspits ondervindt dinsdag veel hinder van de flinke regenbuien, hagel en natte sneeuw die over het land trekken en zorgen voor lastige rij-omstandigheden. Het KNMI heeft een code geel afgegeven voor hagel.
Tegen 9.00 uur stond er nog 350 kilometer file op de Nederlandse wegen.
"Het is zeker een zware ochtendspits, vooral door de neerslag en een aantal incidenten. Daardoor zijn er lange files. De verwachte gladheid bleef wel uit, omdat de temperatuur daarvoor te hoog is", zegt een woordvoerder van de Verkeersinformatiedienst (VID) tegen NU.nl.
Grote problemen in de staart van de spits deden zich voor op de A12 van Den Haag naar Utrecht ter hoogte van knooppunt Oudenrijn. Hier zijn na een ongeluk twee rijstroken dicht wat veel oponthoud veroorzaakt. Tegen 9.30 uur stond hier nog 14 kilometer file.
Rotterdam
Rond Rotterdam doen zich de hele spits al veel problemen voor. De parallelweg van de A15 richting Europoort is afgesloten vanwege een ongeluk.
Daardoor staan ook lange files op de A16 vanuit Dordrecht en Rotterdam. Bovendien vonden in de files nieuwe aanrijdingen plaats. De VID raadt automobilisten aan om te rijden via de Hoeksche Waard (A29).
Wezep
Ook op de A13 van Rotterdam naar Den Haag veroorzaakt een ongeluk lange wachttijden. Het verkeer op de A4 de andere kant op, van Den Haag naar Rotterdam, stond om 9.15 uur ook vrijwel stil door een ongeval. Bij Rijswijk zijn twee rijstroken dicht.
Een ander ongeval dat tot kilometerslange files leidt, vond plaats op de A28 tussen Amersfoort en Zwolle, ter hoogte van Wezep. De code geel van het KNMI geldt voor het grootste deel van het land en loopt aan het einde van de ochtend af.
Wat doe jij zo vroeg buitenquote:Op woensdag 17 januari 2018 06:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan het nou GVD eens een keer een moment droog zijn op momenten dat ik naar buiten moet ! ! ! !
Ik moet opzich ook nog wel een keer ergens werkenquote:Op woensdag 17 januari 2018 06:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat doe jij zo vroeg buiten
Niks van gemerkt (Roermond), terwijl ik normaal gepsroken toch echt wel wakker wordt en blijf van onweer. Ik heb het er namelijk niet zo opquote:Op woensdag 17 januari 2018 07:54 schreef jajablahblah het volgende:
Voor mijn gevoel heeft het hier in Midden-Limburg de hele nacht gehageld icm onweer.
Het is toch echt gebeurd. Veel bliksem ook.quote:Op woensdag 17 januari 2018 08:44 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Niks van gemerkt (Roermond), terwijl ik normaal gepsroken toch echt wel wakker wordt en blijf van onweer. Ik heb het er namelijk niet zo op
Dooit nu alweer behoorlijk wegquote:Op woensdag 17 januari 2018 09:57 schreef FlyingEagle het volgende:
In Twente ook nog aardig wit geworden. Heb er een half uur langer voor in de bus mogen zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |