abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:55:54 #251
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_176590560
quote:
99s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:51 schreef TARDIS. het volgende:
Overigens speelt dit verhaal zich 4000 jaar geleden af, maar hoe kan dit als de aarde pas 2018 jaar oud is. Schaakmat Christenen.
Meen je dit nou? Het is 2018 NA Christus.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_176590584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:55 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Meen je dit nou? Het is 2018 NA Christus.
Jij hebt zeker Genesis niet gelezen.
pi_176590671
quote:
99s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:57 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Jij hebt zeker Genesis niet gelezen.
Staat jezus in genesis?
pi_176590681
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Staat jezus in genesis?
Jesus = God = de Heilige Geest

Dat ik dit nog moet uitleggen :')
pi_176590692
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Staat jezus in genesis?
Volgens sommige gelovigen wel. :D
pi_176590701
quote:
99s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:02 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Jesus = God = de Heilige Geest

Dat ik dit nog moet uitleggen :')
:D :D :D
pi_176590724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:03 schreef ATON het volgende:

[..]

:D :D :D
Echt hoor
pi_176590766
quote:
99s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:03 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Echt hoor
Oh natuurlijk.
pi_176592814
:')
  donderdag 18 januari 2018 @ 18:17:36 #260
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176593332
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Staat jezus in genesis?
Gen 32:24-32 HSV 24 Maar Jakob bleef alleen achter, en een Man worstelde met hem, totdat de dageraad aanbrak. 25 En toen de Man zag dat Hij hem niet kon overwinnen, raakte Hij zijn heupgewricht aan, zodat het heupgewricht van Jakob ontwricht raakte toen Hij met hem worstelde. 26 En Hij zei: Laat Mij gaan, want de dageraad is aangebroken. Maar hij zei: Ik zal U niet laten gaan, tenzij U mij zegent. 27 En Hij zei tegen hem: Wat is uw naam? En hij antwoordde: Jakob. 28 Toen zei Hij: Uw naam zal voortaan niet meer Jakob luiden, maar Israël, want u hebt met God en met mensen gestreden, en hebt overwonnen. 29 Jakob vroeg daarop: Vertel mij toch Uw Naam. En Hij zei: Waarom vraagt u naar Mijn Naam? En Hij zegende hem daar. 30 En Jakob gaf die plaats de naam Pniël. Want, zei hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht , en mijn leven is gered. 31 En de zon ging over hem op, toen hij door Pniël gegaan was; hij ging echter mank aan zijn heup. 32 Daarom eten de Israëlieten tot op deze dag de heupspier niet, die zich boven het heupgewricht bevindt, omdat Hij het heupgewricht van Jakob bij de heupspier had aangeraakt.
pi_176593752
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Gen 32:24-32 HSV 24 Maar Jakob bleef alleen achter, en een Man worstelde met hem, totdat de dageraad aanbrak. 25 En toen de Man zag dat Hij hem niet kon overwinnen, raakte Hij zijn heupgewricht aan, zodat het heupgewricht van Jakob ontwricht raakte toen Hij met hem worstelde. 26 En Hij zei: Laat Mij gaan, want de dageraad is aangebroken. Maar hij zei: Ik zal U niet laten gaan, tenzij U mij zegent. 27 En Hij zei tegen hem: Wat is uw naam? En hij antwoordde: Jakob. 28 Toen zei Hij: Uw naam zal voortaan niet meer Jakob luiden, maar Israël, want u hebt met God en met mensen gestreden, en hebt overwonnen. 29 Jakob vroeg daarop: Vertel mij toch Uw Naam. En Hij zei: Waarom vraagt u naar Mijn Naam? En Hij zegende hem daar. 30 En Jakob gaf die plaats de naam Pniël. Want, zei hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht , en mijn leven is gered. 31 En de zon ging over hem op, toen hij door Pniël gegaan was; hij ging echter mank aan zijn heup. 32 Daarom eten de Israëlieten tot op deze dag de heupspier niet, die zich boven het heupgewricht bevindt, omdat Hij het heupgewricht van Jakob bij de heupspier had aangeraakt.
En wat moeten we daarmee ? Ik zie nergens een Jezus.
pi_176594023
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:44 schreef ATON het volgende:

[..]

En wat moeten we daarmee ? Ik zie nergens een Jezus.
Een stichtelijke tekst voor jou.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176594332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Een stichtelijke tekst voor jou.
Wat is er nu zo stichtend aan twee mannen die met elkaar vechten tot een van hen een heupblessure heeft. En het ging om Manke die beweerde dat hij daar Jezus in zag, wat mij een raadsel is.
pi_176594458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:11 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat is er nu zo stichtend aan twee mannen die met elkaar vechten tot een van hen een heupblessure heeft. En het ging om Manke die beweerde dat hij daar Jezus in zag, wat mij een raadsel is.
Ja, ik snap ook niet waarom hij daar nou mee komt.
Slaat helemaal nergens op. Waarschijnlijk een vmbo-gast.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 18 januari 2018 @ 19:19:46 #265
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176594572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:44 schreef ATON het volgende:

[..]

En wat moeten we daarmee ? Ik zie nergens een Jezus.
Jezus is de naam die gegeven is aan deze man die door de baarmoeder heen man werd, om het nieuwe testament te bevestigen en in werking te stellen met Zijn bloed.
pi_176594808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:11 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat is er nu zo stichtend aan twee mannen die met elkaar vechten tot een van hen een heupblessure heeft. En het ging om Manke die beweerde dat hij daar Jezus in zag, wat mij een raadsel is.
Als voor Manke Jezus en God een en dezelfde is is het raadsel opgelost.
pi_176595480
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Jezus is de naam die gegeven is aan deze man die door de baarmoeder heen man werd, om het nieuwe testament te bevestigen en in werking te stellen met Zijn bloed.
In je dromen.
pi_176595662
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:51 schreef Lunatiek het volgende:
Het is dom om het als een geschiedenisessay te lezen.

Het verhaal is vermoedelijk gebaseerd op verschillende overstromingsverhalen, die door doorvertellen zijn overdreven waarbij de feiten verwaterden :'), en daar is een morele boodschap aan gekoppeld.
Verhaal is Waarschijnlijk ouder en terug te leiden naar het einde van de laatste ijstijd. Veel culturen rond de wereld kennen een overstromingsverhaal dat daar waarschijnlijk vandaan komt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_176596699
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee maar als jouw opa of overopa dat wel deed dan zal God dat verhalen op jou!

Daarom ben je waarschijnlijk ook zo zwartgallig, de toorn van de Heere is over jou losgebarsten!
Dat is het oude verbond waar wij als christenen niet onder vallen,want het woord zegt ook dat kinderen niet gestraft worden voor de zonden van de ouders en dat geldt voor ons christenen.En in de leer over de generatievloeken worden dus de oude bedeling en de nieuwe bedeling door elkaar gehaald.De tekst over het bezoeken van de zonden der vaderen aan de kinderen is een onderdeel van de wet van Mozes.Onderdeel van dit verbond is de zogenaamde verbondszegen en de verbondsvloek.En je toont ook niet het hele vers want er staat nog iets voor :

"Gij zult u geen gesneden beeld maken ……. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want ik de Here uw God ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden."

En naijver is een ouderwets woord voor jaloers.Dus omdat Hij een jaloerse God is kan en zal Hij niet accepteren dat zijn volk Hem ontrouw worden door geestelijk overspel te plegen met afgoden. Als ze dat doen dan zal Hij hen bezoeken met oordelen.Het gaat bij Gods waarschuwing dat Hij de zonden der vaderen zal bezoeken aan de kinderen niet om de zonden in het algemeen.Het gaat in het bijzonder om geestelijk overspel....overspel door afgoderij.Voor Israel onder de wet van Mozes bracht afgoderij dus de verbondsvloek.En voor ons christenen onder het nieuwe verbond, brengt het Gods tuchtiging.
  donderdag 18 januari 2018 @ 23:22:32 #270
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176600661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:54 schreef ATON het volgende:

[..]

In je dromen.
In me bijbel.

De naam Johannes komt ook niet voor in de profetieën aangaande hem.


Als iemand in de bijbel gelooft, dan gelooft die dat deze man God is zoals het er ook lijkt te staan, en dat Jezus Woord van God in het vlees is, zoals het in Johannes staat.
Even los van hoe jij over 'Johannes' denkt.

http://biblehub.com/genesis/32-24.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door Manke op 18-01-2018 23:33:16 ]
  donderdag 18 januari 2018 @ 23:38:00 #271
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176601084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:28 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als voor Manke Jezus en God een en dezelfde is is het raadsel opgelost.
Wie is deze man volgens JG?

https://www.jw.org/en/publications/bible/nwt/books/genesis/32/
pi_176601259
Zitten hier serieus mensen die al die onzin uit een boek geloven :')
  vrijdag 19 januari 2018 @ 00:09:39 #273
545 dop
:copyright: dop
pi_176601745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:44 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat is het oude verbond waar wij als christenen niet onder vallen,want het woord zegt ook dat kinderen niet gestraft worden voor de zonden van de ouders en dat geldt voor ons christenen.En in de leer over de generatievloeken worden dus de oude bedeling en de nieuwe bedeling door elkaar gehaald.De tekst over het bezoeken van de zonden der vaderen aan de kinderen is een onderdeel van de wet van Mozes.Onderdeel van dit verbond is de zogenaamde verbondszegen en de verbondsvloek.En je toont ook niet het hele vers want er staat nog iets voor :

"Gij zult u geen gesneden beeld maken ……. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want ik de Here uw God ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden."

En naijver is een ouderwets woord voor jaloers.Dus omdat Hij een jaloerse God is kan en zal Hij niet accepteren dat zijn volk Hem ontrouw worden door geestelijk overspel te plegen met afgoden. Als ze dat doen dan zal Hij hen bezoeken met oordelen.Het gaat bij Gods waarschuwing dat Hij de zonden der vaderen zal bezoeken aan de kinderen niet om de zonden in het algemeen.Het gaat in het bijzonder om geestelijk overspel....overspel door afgoderij.Voor Israel onder de wet van Mozes bracht afgoderij dus de verbondsvloek.En voor ons christenen onder het nieuwe verbond, brengt het Gods tuchtiging.
lieve doedelzak, ik ben geen god.
Maar ik wens je een mooi leven hier op aarde.
Ik geloof niet in de bijbel en in God.
Het is volstrekt willekeur als je wel in God gelooft maar vervolgens zelf mag/kunt uit maken welke regels uit de bijbel wel en niet gelden.

Mattheüs 5:17
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Er staat een hoop haat en onverdraagzaamheid in de bijbel.
Dat is wat ik je wou laten zien.
Geloof in jezelf en je eigen goedheid en laat dat niet afhangen van een haatdragende en arrogante God.
Streef een mooi en goed leven na hier op aarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 19-01-2018 01:37:30 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_176603310
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 23:22 schreef Manke het volgende:

[..]

In me bijbel.

De naam Johannes komt ook niet voor in de profetieën aangaande hem.

Als iemand in de bijbel gelooft, dan gelooft die dat deze man God is zoals het er ook lijkt te staan, en dat Jezus Woord van God in het vlees is, zoals het in Johannes staat.
Even los van hoe jij over 'Johannes' denkt.

http://biblehub.com/genesis/32-24.htm
Droom rustig verder.
pi_176604354
quote:
Jehovah God, wat ik lees. Maar volgens JG is Jezus geen God.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')