abonnement Unibet Coolblue
pi_27414183
Op aanraden van o.a. Megter:
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:21 schreef Megter het volgende:

Focus je dan nu 's op die users, meld dat bij SES FB, wacht het antwoord van de mod af, RESPECTEER DAT ANTWOORD, dan hoef je hier niet meer te zeuren.
Hallo Haushofer en Mutz.

Ik zie dat jullie in SES ondertussen diverse slowchats topics hebben. Nu heb ik daar niks op tegen. Maar de mate waarin er dagelijks nieuwe "De Stagiaires" slowchat topics worden geopend vind ik wel erg opvallend.
De afgelopen week zijn er dagelijks rond de 11 topics volgeluld, ruim 3.300 posts per dag. In nog geen maand tijd zijn er al ruim 150 topics volgeluld. Geen enkele andere slowchat topic of spelletjes topic gaat zo snel.
Als ik een beetje door die topics kijk krijg ik meer de indruk dat die reeks bedoeld is om het postaantal op te krikken, dan om echt te slowchatten.

Ik zie veel users binnen een minuut 2 posts plaatsen die ook makkelijk in één post kunnen, ik zie users die gaan aftellen tot een bepaald aantal post en andere users die daar dan weer trots op zijn. etcetc.

Dus nu even mijn vraag:
Waarom staan jullie dat toe? Postopkrikken werd voor zover ik weet altijd aangepakt, maar het lijkt wel alsof het in jullie forum ineens mag.

Groeten calvobbes
pi_27415681
Ja, er wordt nu kritisch naar die SC's gekeken, en er gaan er ook een paar dicht; die 11 zijn gewoon veels te veel. Het is al besproken. De details komen later
-
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:21:39 #253
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_27429138
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:36 schreef Haushofer het volgende:
Ja, er wordt nu kritisch naar die SC's gekeken, en er gaan er ook een paar dicht; die 11 zijn gewoon veels te veel. Het is al besproken. De details komen later
Dus omdat er 'enkele' mensen zijn die meer om de vele posts daar zitten in plaats van een discussie te voeren of het over stages te hebben wordt dalijk een hele reeks gesloten? Er zitten veel meer mensen met goede bedoelingen daar.

En dan nog iets. Dat stage topic loopt alleen in de kantoor uren laat maar zeggen. Op de rustige tijden van het forum dus. ('s nachts mag er schijnbaar ook op de rustige uren ge-slowchat worden). En Stagiairs is een tijdelijke reeks. De stage periodes lopen bijna op hun eind. Daarom mijn voorstel. Laat deze reeks gewoon tot de vakantie open. Dan hebben de meeste stagiairs hun periode er op zitten en zal het topic doodbloeden.

Met vriendelijke groet,

Marcel
pi_27429428
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 12:21 schreef Mr-Z het volgende:

Dus omdat er 'enkele' mensen zijn die meer om de vele posts daar zitten in plaats van een discussie te voeren of het over stages te hebben wordt dalijk een hele reeks gesloten? Er zitten veel meer mensen met goede bedoelingen daar.
Ach komop zeg... Jullie moedigen het aan dat mensen lopen te postopkrikken.

En ik zie ook amper echte discussies over stage lopen. Alleen maar het standaard "het is 12 uur, ik ga lunchen" etc. Dat is echt niks dat specifiek met stage te maken heeft, dat kan ook in zo'n beetje alle andere SC topics. Sterker nog, inhoudelijk verschilt die reeks niks met bijvoorbeeld de GC slowchat.

Als jullie er zelf nou ook voor zouden zorgen dat er niet zoveel gespamd werd en er echte stage discussies zouden zijn, dan zou niemand dat topic zijn opgevallen.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:50:19 #255
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_27429490
Daar komt ook bij dat er na de zomer weer gewoon een stage periode begint :'
)
pi_27429923
Beste mods,

ik wil alleen maar even aangeven dat wij het erg jammer zouden vinden als er SC topics in SES zouden worden gesloten/geweerd. ik kan jullie verzekeren dat het de meerderheid van de deelnemers totaal niet gaat om het zogenaamde postopkrikken. het kan mij persoonlijk geen ene kont schelen hoeveel ost ik heb op een dag, week maan of in een jaar. Desnoods wordt mijn nick uit al die lijstjes geweerd en wordt mijn postaantal gewoon op 0 gesteld, prima zolang wij de SC topics maar kunnen blijven gebruiken om de saaie momenten van de (stage)dag door te komen.

met vriendelijke groet,

snellejelle

[ Bericht 0% gewijzigd door snellejelle op 28-05-2005 13:19:57 (tupo) ]
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:33:59 #257
39682 Megter
Inderdation!
pi_27430264
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:36 schreef Haushofer het volgende:
Ja, er wordt nu kritisch naar die SC's gekeken, en er gaan er ook een paar dicht; die 11 zijn gewoon veels te veel. Het is al besproken. De details komen later
Als inderdaad blijkt dat jullie (Haushofer en MutZ) niet gediend zijn van aftelposts, om het duidelijkste voorbeeld te noemen, stel ik voor deze te verbieden binnen SES.

Verder lijkt mij het beste dat er gewoon duidelijke regels worden opgesteld wat wel en niet mag, en dat de Stagiairs reeks gewoon openblijft. Immers, na de zomervakantie, en zelfs in de zomervakantie, wordt er ook door mensen stage gelopen en aan de populariteit van de stagiairstopics valt niet te twisten, ongeacht de wellicht verschillende intenties van de users met betrekking tot posten.

De stagiairsreeks lijkt me uitstekend binnen SES passen aangezien er genoeg mensen zijn die niets of weinig te doen hebben op stage. Door middel van een stagiairsreeks kunnen deze users met elkaar communiceren, ze hebben immers toch iets gemeen met elkaar, zij het onder bepaalde voorwaarden.

Oftewel, stel duidelijke regels op, maar houd de stagiairreeks open. Mocht er blijken dat er door bepaalde users niet aan de regels wordt voldaan, dan is sluiten de enige optie, maar dan is er in ieder geval een kans geboden om volgens de richtlijnen te posten. Dit is niet het geval als de reeks nu wordt gesloten omdat jullie (Haushofer en MutZ) niet gediend zijn van de soort posts die in de reeks voorkomen zonder eerst te waarschuwen.

N.B. Je (Haushofer) hebt jezelf aangemeld om in de OP te komen, maar nooit een inhoudelijke kanttekening geplaatst over de inhoud van de topics.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megter op 28-05-2005 13:44:07 ]
Die van de stagiairs :')
pi_27430502
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:17 schreef snellejelle het volgende:
Beste mods,

ik wil alleen maar even aangeven dat wij het erg jammer zouden vinden als er SC topics in SES zouden worden gesloten/geweerd. ik kan jullie verzekeren dat het de meerderheid van de deelnemers totaal niet gaat om het zogenaamde postopkrikken. het kan mij persoonlijk geen ene kont schelen hoeveel ost ik heb op een dag, week maan of in een jaar. Desnoods wordt mijn nick uit al die lijstjes geweerd en wordt mijn postaantal gewoon op 0 gesteld, prima zolang wij de SC topics maar kunnen blijven gebruiken om de saaie momenten van de (stage)dag door te komen.

met vriendelijke groet,

snellejelle
Zoals het er nu voor staat loopt er een tiental SC's in SES. Dat is simpelweg te veel. Elke hogeschool komt met een SC aanzetten, de stagiare-reeks heeft weinig inhoud, en persoonlijk zie ik SES als een forum om te discusseren over studie, school, studentenleven etc. Dat hoeft niet altijd even serieus te zijn natuurlijk, maar nu vervalt SES in een slowchat forum. De posts die ik in bv de stagiare-reeks zie, hebben weinig te maken met stage-lopen; het zijn in mijn ogen meer posts om de verveling door te komen, en da's jammer.

Er komen duidelijke regels, maar Mutz en ik hebben het beide erg druk; Mutz is over een week klaar met haar examens geloof ik, en daarna zal er even goed naar worden gekeken.
-
pi_27430539
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:17 schreef snellejelle het volgende:

het kan mij persoonlijk geen ene kont schelen hoeveel ost ik heb op een dag, week maan of in een jaar.


Fok!Totals - De Stand #29
quote:
en weer 76 plaatsen gestegen
Fok!Totals - De Stand #29
quote:
dan ga ik gewoon nóg meer posten
Fok!Totals - De Stand #29
quote:
en ik stijg weer lekker verder
pi_27430569
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:33 schreef Megter het volgende:

[..]

....
Ik pleit zelf voor een stagiare-reeks met meer inhoud. Zoals het er nu aan toe gaat kan ik me er gewoon niet in vinden. Het is dan in mijn ogen gewoon weer een SC extra. Ervaringen rond het stagelopen worden amper uitgewisseld.
quote:
N.B. Je (Haushofer) hebt jezelf aangemeld om in de OP te komen, maar nooit een inhoudelijke kanttekening geplaatst over de inhoud van de topics.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stagiare-reeks nog niet had bekeken, en ik dacht dat het over stage-lopen ging. Maar ik lees alleen maar wat gekeuvel tussen de verschillende stage-lopers over de meest onzinnige zaken, en de topics worden in moordend tempo volgepost. Dat is niet de bedoeling van een forum; daar hebben we IRC voor. Nee, ik heb toen geen inhoudelijke reacties gegeven over de posts; ik heb simpelweg niet goed het topic doorgelezen.

Het is even behelpen zo, maar binnenkort wordt SES goed onder de loep genomen, en zullen er wat zaken worden aangepast. En om te beginnen komt er dus een nieuwe mod voor SES erbij, en samen met Mutz moet hij/zij zeker tot een goede besluitvorming kunnen komen
-
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:10:50 #261
39682 Megter
Inderdation!
pi_27430995
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik pleit zelf voor een stagiare-reeks met meer inhoud. Zoals het er nu aan toe gaat kan ik me er gewoon niet in vinden. Het is dan in mijn ogen gewoon weer een SC extra. Ervaringen rond het stagelopen worden amper uitgewisseld.
[..]

Daar kan ik me wel in vinden, stagiairsreeks openhouden, maar meer inhoud.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stagiare-reeks nog niet had bekeken, en ik dacht dat het over stage-lopen ging. Maar ik lees alleen maar wat gekeuvel tussen de verschillende stage-lopers over de meest onzinnige zaken, en de topics worden in moordend tempo volgepost. Dat is niet de bedoeling van een forum; daar hebben we IRC voor. Nee, ik heb toen geen inhoudelijke reacties gegeven over de posts; ik heb simpelweg niet goed het topic doorgelezen.

Het is even behelpen zo, maar binnenkort wordt SES goed onder de loep genomen, en zullen er wat zaken worden aangepast. En om te beginnen komt er dus een nieuwe mod voor SES erbij, en samen met Mutz moet hij/zij zeker tot een goede besluitvorming kunnen komen
Ok, we wachten het af. Ben in ieder geval blij dat ik m'n zegje heb gedaan in deze topic en dat daar serieus naar gekeken is.
Die van de stagiairs :')
pi_27432341
quote:
ik doe alleen maar "mee" in dat soort topics. Zoals ik al zeg, zet mijn postaantal maar op 0, geen probleem.
pi_27432613
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:10 schreef Megter het volgende:

[..]

Ok, we wachten het af. Ben in ieder geval blij dat ik m'n zegje heb gedaan in deze topic en dat daar serieus naar gekeken is.
Het zit er al wat langer aan te komen. Een tijdje geleden zouden de SC's worden afgeschaft, maar daar is hevig tegen geprotesteerd. Maar zoals ik zei, het aantal SC's nu is gewoon veelsteveel en daar zal in worden geknipt. Als een SC inhoudelijk ergens over gaat, dan is er niks op tegen zolang er niet teveel van zijn. Maar ik lees bv in het stagiare-topic niet veel over de stage zelf, ik zie het als een pauze-topic voor stagiaires die het forum gebruiken ipv het sigaretje in de pauze buiten.

Dus het punt is: SES is vooral een forum, geen slowchat. Daarom wordt er nu kritisch naar die SC's gekeken.
-
pi_27432634
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:36 schreef snellejelle het volgende:

[..]

ik doe alleen maar "mee" in dat soort topics. Zoals ik al zeg, zet mijn postaantal maar op 0, geen probleem.
Daar gaat het niet om. Het gaat om inhoud. Ik mod ook in WFL, en daar hebben we 1 centraal SC topic, maar niet meer. En dat gaat prima. Nou wil ik niet zeggen dat dat straks ook in SES gaat gebeuren, maar zoveel topics waarin wordt geslowchat is gewoonweg te veel.

Nou ja, ik zit mezelf hier te herhalen, ik hoop dat het punt duidelijk is
-
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:45:53 #265
39682 Megter
Inderdation!
pi_27434595
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het zit er al wat langer aan te komen. Een tijdje geleden zouden de SC's worden afgeschaft, maar daar is hevig tegen geprotesteerd. Maar zoals ik zei, het aantal SC's nu is gewoon veelsteveel en daar zal in worden geknipt. Als een SC inhoudelijk ergens over gaat, dan is er niks op tegen zolang er niet teveel van zijn. Maar ik lees bv in het stagiare-topic niet veel over de stage zelf, ik zie het als een pauze-topic voor stagiaires die het forum gebruiken ipv het sigaretje in de pauze buiten.

Dus het punt is: SES is vooral een forum, geen slowchat. Daarom wordt er nu kritisch naar die SC's gekeken.
Dan is het wel een heel lang sigaretje!
Maar je punt is duidelijk, SES is vooral een forum. Maar open dan een topic inhoudelijk over stages, waar wél veel over stage gesproken wordt.
Die van de stagiairs :')
pi_27434965
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:45 schreef Megter het volgende:

[..]

Dan is het wel een heel lang sigaretje!
Maar je punt is duidelijk, SES is vooral een forum. Maar open dan een topic inhoudelijk over stages, waar wél veel over stage gesproken wordt.
Dat stage-topic moet ook zeker blijven ! Stagelopen is een fundamenteel deel (dat rijmt ) van je opleiding, en dus erg gepast in SES. Maar dan wel inhoudelijk. En niet 10 posts op een rijtje in de trend van "mooi weer" of " ik verveel me". Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom men daar geen IRC voor gebruikt...Maar dat topic komt er !
-
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:11:11 #267
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27435101
Een stagetopic met daadwerkelijke stage-inhoud lijkt me wel wat. Zo is het huidige stagetopic volgens mij ook begonnen. Ik post er nu nauwelijks meer in, omdat het veel te snelle niet-te-volgen grotendeels inhoudsloze slowchat is geworden.

Wat de Hogeschool- en Uni SC-topics betreft is het misschien een idee om per stád een centraal topic te hebben, dat scheelt misschien al een aantal. Hoewel, als ik even ga tellen kom je -met de steden met een aantal Hogescholen erbij- ook alweer op een fors aantal topics uit. Een uitsplitsing naar WO/HBO/MBO/... etc. wellicht?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:11:33 #268
39682 Megter
Inderdation!
pi_27435111
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat stage-topic moet ook zeker blijven ! Stagelopen is een fundamenteel deel (dat rijmt ) van je opleiding, en dus erg gepast in SES. Maar dan wel inhoudelijk. En niet 10 posts op een rijtje in de trend van "mooi weer" of " ik verveel me". Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom men daar geen IRC voor gebruikt...Maar dat topic komt er !
Hebben wij stagiairs toch nog wat bereikt
Die van de stagiairs :')
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:13:01 #269
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27435146
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:11 schreef Megter het volgende:

[..]

Hebben wij stagiairs toch nog wat bereikt
Het zou wat zijn als ik met mijn stage niets bereikte...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:51:51 #270
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_27436998
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom men daar geen IRC voor gebruikt
Omdat dat niet kan op stage plaatsen. Wij werken op bedrijfscomputers die geheel beveiligd zijn en waar maar enkele sites mee bezocht kunnen worden. Dus irc downloaden is niet mogelijk helaas...
pi_27438789
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:51 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

Omdat dat niet kan op stage plaatsen. Wij werken op bedrijfscomputers die geheel beveiligd zijn en waar maar enkele sites mee bezocht kunnen worden. Dus irc downloaden is niet mogelijk helaas...
Ok.
-
pi_27443112
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:51 schreef Mr-Z het volgende:

Omdat dat niet kan op stage plaatsen. Wij werken op bedrijfscomputers die geheel beveiligd zijn en waar maar enkele sites mee bezocht kunnen worden. Dus irc downloaden is niet mogelijk helaas...
Goh. Waarom zou dat toch zijn?
Misschien omdat de mensen teveel zaten te chatten?
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:45 schreef Megter het volgende:

Maar open dan een topic inhoudelijk over stages, waar wél veel over stage gesproken wordt.
Uhm? Dat kunnen jullie toch ook zelf doen?
Jullie openen toch die topics, jullie kunnen zelf bepalen waar het over gaat
En jullie kunnen zelf er ook voor zorgen dat er vooral over stage word gesproken. Daar hebben jullie toch geen mods voor nodig?
  zondag 29 mei 2005 @ 03:00:36 #273
39682 Megter
Inderdation!
pi_27444424
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Goh. Waarom zou dat toch zijn?
Misschien omdat de mensen teveel zaten te chatten?
[..]
Wat een verschrikkelijk slechte verdediging! Die maatregelen worden getroffen in het kader van preventie.
quote:
Uhm? Dat kunnen jullie toch ook zelf doen?
Jullie openen toch die topics, jullie kunnen zelf bepalen waar het over gaat
En jullie kunnen zelf er ook voor zorgen dat er vooral over stage word gesproken. Daar hebben jullie toch geen mods voor nodig?
Dan moet het wel duidelijk zijn wat de regels zijn hè, of wat er gedoogd wordt en wat niet.
Die van de stagiairs :')
  zondag 29 mei 2005 @ 04:57:58 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27444893
quote:
Op zondag 29 mei 2005 03:00 schreef Megter het volgende:
Dan moet het wel duidelijk zijn wat de regels zijn hè, of wat er gedoogd wordt en wat niet.
Dan zullen die regels er vast zeer binnenkort komen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 29 mei 2005 @ 04:59:15 #275
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27444902
quote:
Op zondag 29 mei 2005 03:00 schreef Megter het volgende:
Wat een verschrikkelijk slechte verdediging! Die maatregelen worden getroffen in het kader van preventie.
Kom nou. Een stagiair wordt geacht íets op te leveren voor het bedrijf/de instelling waar hij/zij stageloopt. Als ik zie hoeveel sommige users hier posten in de stagetopics, vraag ik me toch ernstig af wat zij in de overige tijd (moeten) doen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')