GeenStijl deed dat laatst zag ik, daar is niks mis mee eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
Na afloop van ieder programma even een mededeling met hoeveel geld dit heeft gekost.![]()
Zeiden ze ook hoeveel het gekost had om dat aan te geven?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:09 schreef Doublepain het volgende:
[..]
GeenStijl deed dat laatst zag ik, daar is niks mis mee eerlijk gezegd
Je bedoelt dat het geld kost om aan te geven hoeveel het kost?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zeiden ze ook hoeveel het gekost had om dat aan te geven?
En meer transparantie.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je tegen transparantie bent. Willen we niet allemaal een gezonde functionerende democratie?
madquote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En meer transparantie.
Baudet die pleit voor anonieme donaties.Baudet die niet aan wil geven wat hij bespreekt met extreemrechtse figuren.
Het FvD is alleen uit op meer transparantie als het ze zelf uitkomt, zodat ze een stok hebben om mee te slaan.
Jazekerquote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het zelf wel geloofwaardig dat het FvD echt uit is op meer transparantie?
Dan mag heerschap Baudet ook aangeven wat voor onschuldige gesprekken hij op privaatje witfeestjes met engclub Erkenbrand voert bijvoorbeeld.quote:
quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan mag heerschap Baudet ook aangeven wat voor onschuldige gesprekken hij op privaatje witfeestjes met engclub Erkenbrand voert bijvoorbeeld.
Wat transparantie betreft is FvD echt niet geloofwaardig.
Jullie zitten er wel mee hequote:Op dinsdag 30 januari 2018 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar het pleiten voor het doen van anonieme donaties bijvoorbeeld natuurlijk.
Ik snap vooral niet hoe je enerzijds vindt dat het politieke systeem niet goed werkt en vindt dat er behoefte is aan meer integere politici en anderzijds op Baudet stemt. Maar goed, dat kun je natuurlijk ook kinderachtig af doen als 'jullie zijn mad' en 'zitten er mee' om maar geen antwoord te geven om vervolgens te klagen over het feit dat FvD-ers niet zo serieus worden genomen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
[..]
Jullie zitten er wel mee he
Dat van die donaties klinkt mij totaal niet als iets doordachts in de oren (daar kan je niet eens van uiteten). Nu is dat opzich niet echt handig voor een politicus natuurlijk, maar het is beter dan dat hij het ook echt meent. Het klopt ook totaal niet met zijn antikartel beleid, aangezien het logisch zou zijn dat grote partijen dan donaties krijgen omdat ze een betrouwbare partner zijn gebleken, en dus blijven. Ik kan me niet voorstellen dat Baudet ooit beleid gaat maken om die donaties anoniem mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet hoe je enerzijds vindt dat het politieke systeem niet goed werkt en vindt dat er behoefte is aan meer integere politici en anderzijds op Baudet stemt. Maar goed, dat kun je natuurlijk ook kinderachtig af doen als 'jullie zijn mad' en 'zitten er mee' om maar geen antwoord te geven om vervolgens te klagen over het feit dat FvD-ers niet zo serieus worden genomen.
Dus Baudet roept gewoon maar wat?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:20 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat van die donaties klinkt mij totaal niet als iets doordachts in de oren (daar kan je niet eens van uiteten). Nu is dat opzich niet echt handig voor een politicus natuurlijk, maar het is beter dan dat hij het ook echt meent. Het klopt ook totaal niet met zijn antikartel beleid, aangezien het logisch zou zijn dat grote partijen dan donaties krijgen omdat ze een betrouwbare partner zijn gebleken, en dus blijven. Ik kan me niet voorstellen dat Baudet ooit beleid gaat maken om die donaties anoniem mogelijk te maken.
Ja voor de sensatie, ik leef voor sensatiequote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus Baudet roept gewoon maar wat?Wat is dit nu weer?
Dus Baudet had het niet doordacht, hij riep gewoon een paar keer dat hij dat een goed idee vindt terwijl hij dat niet in werkelijkheid vindt? En zo'n politicus wil je in de Tweede Kamer? Gewoon voor de afwisseling omdat het wel leuke sensatie oplevert? Of wat?
Lol. Overdrijf niet zo.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus Baudet roept gewoon maar wat?Wat is dit nu weer?
Dus Baudet had het niet doordacht, hij riep gewoon een paar keer dat hij dat een goed idee vindt terwijl hij dat niet in werkelijkheid vindt? En zo'n politicus wil je in de Tweede Kamer? Gewoon voor de afwisseling omdat het wel leuke sensatie oplevert? Of wat?
Dat lijkt mij niet meer dan normaal voor zo'n ambt.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:45 schreef Xa1pt het volgende:
Wat een treurnis. Nog even en ze willen dat rechters hun partijlidmaatschap openbaar maken.
Jaquote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:53 schreef Xa1pt het volgende:
Een democratie functioneert beter als bestuurders van de NPO hun partijlidmaatschap openbaar maken?
Echt, ik snap jou nietquote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
Na afloop van ieder programma even een mededeling met hoeveel geld dit heeft gekost.![]()
Dat is de normaalste zaak van de wereld en heel verstandigquote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:
Het FvD wil allereerst bepalen welke nationaliteiten ze weigeren.
Ik neem aan dat je onrendabel bedoelt ?quote:En rendabele nieuwkomers, dus mensen in nood bij voorkeur niet meer opnemen want ze kosten teveel geld. Dat zijn wel 2 goede signalen alvast.
Hoeveel kost een gezin uit Eritrea die heerheen is gehaald aan hulpverleners, uitkeringen, toeslagen en subsidies ?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:
Hebben ze ook al berekend hoeveel geld NOG een splinterpartij de belastingbetaler gaat kosten?
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost.
Begin je daar nu nog steeds over ?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
Baudet die niet aan wil geven wat hij bespreekt met extreemrechtse figuren.
Het lijkt mij ook niet meer dan normaal dat politieke partijen transparant zijn omtrent buitenlandse financiering. Denk krijgt de volle laag van beschuldigingeb dat ze gesteunt worden door Ankara, maar ik heb het donkerbruin vermoeden dat bepaalde partijen (financiee) gesteund worden door dubieuze regimes uit Budapest, Moskau, Tel Aviv en Washington D.C.. Van de NPO eisen om open kaart te spelen, terwijl je je financieringsmodel niet wilt prijsgeven is extreem hypocriet.quote:Op woensdag 31 januari 2018 07:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet meer dan normaal voor zo'n ambt.
[..]
Ja
[..]
Echt, ik snap jou niet![]()
Wat is daar raar aan ?
We hebben het hier over een omroepstelsel wat gefinancierd wordt met belastinggeld, transparantie en openheid zou dan de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
[..]
Dat is de normaalste zaak van de wereld en heel verstandig
[..]
Ik neem aan dat je onrendabel bedoelt ?
Nee natuurlijk moet je die niet opnemen, waarom zou je dat doen![]()
Om je onderbuikje tevreden te houden of een schuldgevoel af te kopen ?
[..]
Hoeveel kost een gezin uit Eritrea die heerheen is gehaald aan hulpverleners, uitkeringen, toeslagen en subsidies ?
Meer of minder dan die 94.000 ?
[..]
Begin je daar nu nog steeds over ?
Die guilt by association kun je niet meer gebruiken sinds de linkse partijen in Amsterdam besloten mee te gaan lopen in een demonstratie vol met radicalen, extremisten, fascisten, racisten en antisemieten
Als we dan toch de neutraliteit overboord gooien mogen agenten ook weer hoofddoeken dragen denk ik? Dan kunnen we ze beter beschuldigen van partijdigheid.quote:Op woensdag 31 januari 2018 07:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet meer dan normaal voor zo'n ambt.
[..]
Ja
Laten we dat dan voor iedereen doen. Als je solliciteert moet je ook je partijlidmaatschap aangeven bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 januari 2018 09:51 schreef archito het volgende:
[..]
Als we dan toch de neutraliteit overboord gooien mogen agenten ook weer hoofddoeken dragen denk ik? Dan kunnen we ze beter beschuldigen van partijdigheid.
Rechters zullen wel balen, blijken ze helemaal geen D66'ers te zijn.
Dat lijkt mij een prima plan. Discriminatie op basis van partij-lidmaatschap. Sorry maar deze functie is alleen bedoeld voor leden van de PVVquote:Op woensdag 31 januari 2018 12:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laten we dat dan voor iedereen doen. Als je solliciteert moet je ook je partijlidmaatschap aangeven bijvoorbeeld.
Ja dat weet ik nog hoorquote:Op woensdag 31 januari 2018 12:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wat je zegt; hij meende het niet.
Ten eerste organiseert Baudet geen ''witfeestjes''. Iedereen is welkom op FVD bijeenkomsten. Verschillende kandidaten die op de landelijke en regionale lijsten van FVD staan zijn niet-blank.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan mag heerschap Baudet ook aangeven wat voor onschuldige gesprekken hij op privaatje witfeestjes met engclub Erkenbrand voert bijvoorbeeld.
Nee, het constante geflirt met extreemrechts betekent verder niks.quote:Op woensdag 31 januari 2018 13:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ten eerste organiseert Baudet geen ''witfeestjes''. Iedereen is welkom op FVD bijeenkomsten. Verschillende kandidaten die op de landelijke en regionale lijsten van FVD staan zijn niet-blank.
Ten tweede heeft Baudet voor zover bekend nooit iemand van Erkenbrand gesproken. Ik neem aan dat je weer over Jared Taylor loopt te zemelen? Nadat hij even met Baudet sprak - omdat Baudet benieuwd was waar zijn idiote denkbeelden vandaan kwamen - ging die langs bij Erkenbrand. Taylor is zelf niet van Erkenbrand. En aangezien Baudet zelfs mensen die bij de NVU zijn aangesloten uit de partij flikkert, denk ik dat met iemand van Erkenbrand hetzelfde zou gebeuren.
Too long, didn't read: hou eens op met dan onnozele, feitenvrije gelul. Er is geen enkele connectie tussen Baudet en extreemrechtse groeperingen. Dit is net zoiets als wanneer ik Jesse Klaver ervan zou beschuldigen bij nacht en ontij naakt door het bos te dansen en puppies te offeren aan Satan door hun kelen door te snijden. Geen enkele basis in de realiteit.
Een leugen wordt niet opeens waarheid, hoe vaak jij hem ook herhaalt.
Wat bedoel je nou met geflirt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 13:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, het constante geflirt met extreemrechts betekent verder niks.![]()
En je vergelijking klopt niet echt, de ontmoetingen en feestjes etcetera zijn gewoon realiteit.
Als Klaver in zijn vrije tijd wel eens met prominente satanisten afspreekt, dat soort feestjes bezoekt en wel eens een toespraak geeft op een satanistisch evenement dan ontstaan daar ook vraagtekens bij.
Het gaat om Taylor, de IJzerwake en de overige ontmoetingen en feestjes met lui uit die hoek.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:19 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met geflirt.
Sinds Baudet afstand heeft genomen van erkenband heb ik er niets meer van gehoord. Verder is het nogal een triviaal clubje dus ik denk niet dat Baudet afhankelijk van ze is. Als hij hun beleid al voorstaat doet hij er beter aan ze te negeren.
(Oh god hij heeft er inderdaad afstand van genomen, zou het dan toch...)
Het feit dat dit soort figuren in de eerste plaats zich aangetrokken voelen tot FvD geeft mij het vermoeden dat de "partij" FvD een vrijhaven is voor gesjeesde rechtsextremisten.quote:Op woensdag 31 januari 2018 13:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En aangezien Baudet zelfs mensen die bij de NVU zijn aangesloten uit de partij flikkert
Dat is geen antwoord. Praten mag dus al niet. Ergens spreken ongeacht de inhoud (duizendste keer: deze was niet meer dan redelijk, Baudet was hier niet minder mild/meer extreem dan anders) is ook uit den boze.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat om Taylor, de IJzerwake en de overige ontmoetingen en feestjes met lui uit die hoek.
Is GL een vrijhaven voor Volkerts?quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het feit dat dit soort figuren in de eerste plaats zich aangetrokken voelen tot FvD geeft mij het vermoeden dat de "partij" FvD een vrijhaven is voor gesjeesde rechtsextremisten.
Mag allemaal, maar als je dat aan de lopende band doet moet je ook niet raar opkijken als er gedacht wordt dat er een sterke aantrekkingskracht bestaat tussen Baudet en dat soort figuren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Praten mag dus al niet. Ergens spreken ongeacht de inhoud (duizendste keer: deze was niet meer dan redelijk, Baudet was hier niet minder mild/meer extreem dan anders) is ook uit den boze.
Ah je hebt Whataboutism al omarmd zie ik. faal.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:29 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Is GL een vrijhaven voor Volkerts?
Dit zag ik weer niet aankomen hoor. Het is geen whataboutism, want ik ontken van beiden dat het zo is. Ik zeg dus niet: GL is ook fout. Ik zeg: je stelling klopt niet, want dan zou je het ook over GL zeggen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:33 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ah je hebt Whataboutism al omarmd zie ik. faal.
Sinds de dood van Fortuyn wordt rancune als politiek middel misbruikt. En sinds Trump balken ze allemaal op dezelfde manier, inclusief whataboutism. Gericht wordt alles wat maar enigzins links wordt op èèn hoop geveegd door vage politieke stromingen als LPF, TON, Fvd en de PVV (stil toegestaan door VVD en D66). Ze werken allemaal volgens een strikt stramien, overgewaaid uit de teaparty-hoek van de VS. (die zie je ook ongestraft samenwerken met KKK en aanverwant tuig) Er komt wel eens voor dat politici bij andere Nederlandse partijen over de schreef gaan: (Willem Aantjes) maar dan wordt er vaak intern adequaat op gereageerd. Bij de "nieuwe partijen" zit er geen slot meer op. Alles wordt toegelaten. Ook nazi's. Er wordt niet gescreend (een tijdje geleden kwam de PVV daar een beetje lullig voor in het nieuws). Kritiek van andere partijen en pers dulden ze ook niet, dan wordt er uitermate agressief gereageerd door volgelingen van die partij. Dan kun net zo goed een gereformeerde overtuigen dat er geen hiernamaals is. Met het verschil dat daar de hersenspoeling al vlak na de geboorte is begonnen en niet met rechtse retoriekquote:
Niet echt, want Groenlinks is niet zo aan het flirten met extreme figuren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:39 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dit zag ik weer niet aankomen hoor. Het is geen whataboutism, want ik ontken van beiden dat het zo is. Ik zeg dus niet: GL is ook fout. Ik zeg: je stelling klopt niet, want dan zou je het ook over GL zeggen.
Waarom ik het vraag, is omdat ik twijfels zet bij je objectiviteit. De post die ik citeerde, waarin je zegt dat het FvD een vrijhaven is voor rechtse gekken, getuigd van een aantal tekortkomingen in je realiteitszin. Ten eerste: een partij kan niet bepalen wie op hen stemt. Ten tweede: uit je schrijven blijkt dat je niet objectief oordeelt, omdat het getuigd van selectieve verontwaardiging.
Je vind het wel erg dat deze mensen bij het FvD zitten, maar zegt niets over GL. Dat klopt gewoon niet. Je ziet dat GL met door de AIVD in de gaten gehouden mensen en groeperingen demonstreert, en tegelijktijd er gezegd wordt dat Baudet niet voor de ijzerwake mag spreken. Ik vind dat eerste om eerlijk te zijn kwalijker dan het tweede. Daar kan je over van mening verschillen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij objectief het eerste oké vindt, en het tweede heel erg.
Dat is hypocrisie. Ik kan dat alleen maar aankaarten door met een ander voorbeeld te komen, waarin ik je aantoon dat je daar niet over oordeelt. Dat is geen whataboutism, ik druk je met je neus op je eigen inconsequente handelen.
Je gaat dus niet meer in op wat ik zeg... faalquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:16 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Sinds de dood van Fortuyn wordt rancune als politiek middel misbruikt. En sinds Trump balken ze allemaal op dezelfde manier, inclusief whataboutism. Gericht wordt alles wat maar enigzins links wordt op èèn hoop geveegd door vage politieke stromingen als LPF, TON, Fvd en de PVV (stil toegestaan door VVD en D66). Ze werken allemaal volgens een strikt stramien, overgewaaid uit de teaparty-hoek van de VS. (die zie je ook ongestraft samenwerken met KKK en aanverwant tuig) Er komt wel eens voor dat politici bij andere Nederlandse partijen over de schreef gaan: (Willem Aantjes) maar dan wordt er vaak intern adequaat op gereageerd. Bij de "nieuwe partijen" zit er geen slot meer op. Alles wordt toegelaten. Ook nazi's. Er wordt niet gescreend (een tijdje geleden kwam de PVV daar een beetje lullig voor in het nieuws). Kritiek van andere partijen en pers dulden ze ook niet, dan wordt er uitermate agressief gereageerd door volgelingen van die partij. Dan kun net zo goed een gereformeerde overtuigen dat er geen hiernamaals is. Met het verschil dat daar de hersenspoeling al vlak na de geboorte is begonnen en niet met rechtse retoriek
Lul niet man, de laatste overgebleven nazi's zijn hoogbejaard.....quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:16 schreef klappernootopreis het volgende:
Bij de "nieuwe partijen" zit er geen slot meer op. Alles wordt toegelaten. Ook nazi's.
hersenspoeling met linkse retoriek gebeurt ook al heel geniepig vanaf de basisschool.quote:Dan kun net zo goed een gereformeerde overtuigen dat er geen hiernamaals is. Met het verschil dat daar de hersenspoeling al vlak na de geboorte is begonnen en niet met rechtse retoriek
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
Niet echt, want Groenlinks is niet zo aan het flirten met extreme figuren.
Wat is het probleem dan? Heeft PvDD geen functie? En de SGP? Ik vind ze zelf ook niet geweldig, maar er zijn voldoende mensen die erop stemmen. Die vinden het wél belangrijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hebben ze ook al berekend hoeveel geld NOG een splinterpartij de belastingbetaler gaat kosten?
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost. En dan heb ik het nog niet eens over de lijsttrekker met zijn prive-beveiliging en de nutteloze kamervragen a ¤3.750,00 per keer.
Duyvendak is anders behoorlijk extreem en was Anne Fleur Dekker niet voormalig Groenlinks lid ?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Duyvendak en Rosenmöller. Eerste twee die me te binnen schieten en dat zijn zelfs voormalig kamerleden..quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je het hebt over de 2e kamer: er zijn 150 stoelen. Een FvD'er erbij betekent niet: we gaan een kamerlid meer betalen; het betekent: we gaan een ander kamerlid betalen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost. En dan heb ik het nog niet eens over de lijsttrekker met zijn prive-beveiliging en de nutteloze kamervragen a ¤3.750,00 per keer.
Heerlijk weer deze 'linkse' gedachtengoed om vooral het eigen gelijk te kunnen onderschrijven.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Het feit dat dit soort figuren in de eerste plaats zich aangetrokken voelen tot FvD geeft mij het vermoeden dat de "partij" FvD een vrijhaven is voor gesjeesde rechtsextremisten.
Kom jij maar eens met een politiek stukje gedachtengoed van een van deze partijen op de proppen waarvan je grootvader zich NIET in het graf zal omdraaien.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 12:27 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heerlijk weer deze 'linkse' gedachtengoed om vooral het eigen gelijk te kunnen onderschrijven.
Als anarchist zou je toch ook enige haat en rancune moeten hebben jegens het FvD?quote:Op zaterdag 3 februari 2018 09:49 schreef anarchootje het volgende:
Wat een haat en rancune weer tegen de FvD. Is dat een linkse reflex ofzo? Beetje positiever in het leven staan zou ik willen adviseren en accepteer dat niet iedereen hetzelfde denkt.
Nee hoor, ik heb niet zo snel rancune en haat tegen iemand. Maar inderdaad heb ik ook niet veel met welke politieke partij dan ook.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 16:19 schreef jamXXX het volgende:
[..]
Als anarchist zou je toch ook enige haat en rancune moeten hebben jegens het FvD?
en ook veel politie/beveiliging medewerkersquote:Op zondag 14 januari 2018 14:25 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |