borisz | donderdag 11 januari 2018 @ 22:14 |
MUZ / Popprijs 2016 MUZ / Popprijs 2015 MUZ / Popprijs 2014 MUZ / Wie moet de Nationale Popprijs 2013 winnen ? MUZ / Wie wint de popprijs 2012? MUZ / Wie moet de popprijs winnen? MUZ / Popprijs 2010: Uitreiking 15 januari as MUZ / Popprijs 2009: wie mag hem winnen? MUZ / Wie wint dit jaar de Popprijs? MUZ / Wie wint de Popprijs dit jaar? De Popprijs is een prijs van Buma Cultuur en wordt sinds 1986 elk jaar in januari uitgereikt tijdens het festival Noorderslag dat onderdeel is van het jaarlijkse conferentie en showcase festival Eurosonic Noorderslag (The European Music Conference and Showcase Festival) in de Nederlandse stad Groningen. De Popprijs wordt uitgereikt aan de persoon of artiest die in het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek. In de beginjaren werd de prijs onder de titel “BV Popprijs” uitgereikt. Buma Cultuur is een instantie die Nederlandse muziek ondersteunt en promoot, ondersteund door de Nederlandse auteursrechtenorganisatie Buma. 2016 - Martin Garrix 2015 - New Wave 2014 - The Common Linnets 2013 - The Opposites 2012 - Racoon 2011 - De Jeugd van Tegenwoordig 2010 - Caro Emerald 2009 - Kyteman 2008 - De Dijk 2007 - Armin van Buuren 2006 - Spinvis 2005 - Within Temptation 2004 - Ali B 2003 - BLØF 2002 - Tiësto 2001 - Anouk 2000 - Arling & Cameron 1999 - Postmen 1998 - Junkie XL 1997 - Marco Borsato 1996 - Eboman 1995 - Osdorp Posse 1994 - 2 Unlimited 1993 - Bettie Serveert 1992 - The Scene 1991 - The Ex 1990 - Urban Dance Squad 1989 - Herman Brood 1988 - Claw Boys Claw 1987 - The Nits 1986 - Mathilde Santing De vraag waar het om draait: Welke artiest heeft in 2017 de belangrijkste bijdrage geleverd aan de Nederlandse popmuziek? We weten het op de slotdag van Noorderslag op 20 januari 2018. Game On. [ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 11-01-2018 22:31:18 ] | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 22:18 |
Klangstof [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2018 22:18:52 ] | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 22:25 |
Boef! Megapopulair in Nederland. Afgelopen week veel in het nieuws. Miljoenen kliks op youtube. | |
belsen | donderdag 11 januari 2018 @ 22:32 |
Ik hoop op Boef. Maar Johan zou terechter zijn. | |
borisz | donderdag 11 januari 2018 @ 22:33 |
| |
belsen | donderdag 11 januari 2018 @ 22:34 |
Alsof het niet een even zo grote tombola is, als je een jury van zeven man benoemd. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 22:40 |
Kensington dus. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 22:53 |
Het zou van smaak getuigen om iemand als Thomas Azier te laten winnen. Maar aangezien wansmaak in dit land overheerst, zal de dodelijk saaie cliché-rock van Kensington wel winnen. Te veel mensen maken zichzelf namelijk wijs dat die band goede muziek maakt. En daar moeten we dan nog blij mee zijn ook, omdat anders de klik-bagger van BOEF, Lil Kleine en andere omhooggevallen talentloze rappers ook nog kansrijk was geweest. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:04 |
New wave (nooit van gehoord, gelukkig) won zo toch? Ik haak dan echt af. Pop is eigenlijk niet mijn ding... | |
ranja | donderdag 11 januari 2018 @ 23:15 |
Volgens mij kunnen ze best een jaar overslaan, weinig bands die concreet iets bereikt hebben volgens mij. Tuurlijk, er zijn zat bands die in het buitenland toertjes doen maar de meeste daarvan zijn in Nederland niet eens bekend dus die zijn bij voorbaat kansloos. Kensington zou kunnen al zijn die al jaren bij de meest genoemde, vraag me af of die het dan nu eindelijk alsnog een keer wel worden. Verder weinig noemenwaardigs in 2017. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:17 |
waarom zou Kensington het winnen dan? Buiten NL 3FM volk vindt echt niemand dat wat. | |
ranja | donderdag 11 januari 2018 @ 23:19 |
Omdat ze 5 dagen in een uitverkocht Ziggodome hebben gestaan? | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:28 |
oke als dat een graadmeter is. waarom heeft Arling & Cameron hem dan gewonnen? | |
ranja | donderdag 11 januari 2018 @ 23:39 |
je kunt het ene jaar niet met het andere vergelijken die waren in het buitenland volgens mij populairder dan in Nederland, lang geleden weet niet meer de reden van toen | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:40 |
ja dat was het. En om die reden kan kensington nooit winnen. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:51 |
Radio 2 draait het helaas ook steeds vaker. En hun hoogste notering in de Top 2000 stond boven de hoogste notering van The Beatles. In een land met zo veel wansmaak zijn ze kansrijk voor een dergelijke bekroning. Als je trouwens écht de prijs wilt geven aan Nederlandse artiesten die iets bereiken, kun je haast wel elk jaar een dance-producer dat ding uitreiken. | |
D_A | donderdag 11 januari 2018 @ 23:57 |
Famke Louise, doh. | |
Grobbel | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:07 |
Als het om internationale potentie gaat zie ik Sevdaliza een stuk verder komen dan Kensington. | |
ranja | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:15 |
Maar dat is niet reeel want niemand kent dat, net als Pip Blom, Eerie Wanda, Blue Crime of Black Monsoon die meer in het buitenland optreden dan in Nederland. Je kunt niet verwachten dat de jury dat zomaar kent laat staan nomineert. Ik denk wel dat het na een rap en dance act nu weer een gitaar act wordt. | |
Grobbel | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:26 |
Mja, als je puur naar RYM votes kijkt dan staat het debuut van Sevdaliza op 444 stemmen, en de laatste van Kensington op 17; ergens is dat toch wel een teken aan de wand. Sevdaliza treedt amper in Nederland op, maar is zich veel meer als internationale artiest aan het opwerpen en wordt wel gewoon serieus genomen buiten de landsgrenzen. Ik zeg niet dat ze daarmee een serieuze kanshebber wordt voor de Popprijs (de tijden van Eboman en Arling & Cameron zijn echt wel voorbij), maar wel dat ik haar op termijn hoger inschat qua potentie. Sowieso is haar artistieke visie een stuk progressiever dan die van alle popprijswinnaars van de laatste jaren bij elkaar opgeteld... [ Bericht 2% gewijzigd door Grobbel op 12-01-2018 10:32:40 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:36 |
Klangstof. | |
Grobbel | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:55 |
Oh ja, De Staat is er natuurlijk ook nog. | |
ranja | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:58 |
Dat zou wel erg zijn als die na de subsidie van zoveel miljoen ook nog ene popprijs krijgen. Verder heb ik niet het idee dat die in 2017 nou zoveel bijzonders hebben gedaan? | |
D_A | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:03 |
Er zijn sowieso niet heel veel 'bands' die echt hele bijzondere dingen hebben gedaan. Klangstof US tour - Kensington Ziggo's en grotere EU tour - De Staat in de round tour. Zo'n act als Johan die nu nieuw leven is ingeblazen zou ook een optie zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:08 |
ja maar Johan heeft niets gedaan in 2017. Beetje raar om die de prijs dan te geven. En waarom kregen die vreselijke rappers in 2015 de prijs? Vanwege de hoeveelheid kliks? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2018 11:08:54 ] | |
ranja | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:14 |
Dat zei ik gister ook al | |
borisz | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:16 |
Met Kyteman, Caro en Ilse & Waylon destijds was het echt hun jaar. Bij de andere jaren van de laatste tien jaar heb ik altijd het gevoel dat ze wat meer moesten zoeken naar een reden. | |
D_A | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:24 |
De groep Nederlandse hiphoppers onder aanvoering van Ronnie Flex en Lil' Kleine reisde afgelopen februari af naar Schiermonnikoog, en nam daar in twee weken het album New Wave op. Maar er was een ontwikkeling die dit jaar nog meer verbazing en bewondering opriep. Die werd veroorzaakt door een stel jonge ambitieuze rappers en producers die door hun platenmaatschappij (...) naar Schiermonnikoog werden gestuurd. Het resultaat is terug te horen op een album (...) dat eigenlijk alleen digitaal bestaat. Het bevat ook een liedje dat in korte tijd overal te horen was (Drank & Drugs, red.)." - Juryrapport Popprijs Het album New Wave verscheen niet als LP of cd, maar alleen digitaal. "De cijfers liegen er niet om: New Wave is met meer dan 60 miljoen luisterbeurten het meest gestreamde album op Spotify van 2015. Op Youtube staat de teller zelfs op 80 miljoen. In de eerste week na de albumrelease stonden maar liefst 10 van de 17 tracks van New Wave in de Top 50." - Juryrapport Popprijs "Op alle schoolpleinen klonk dit jaar 'Drank & Drugs', er verschenen veel cover-versies en parodieen, maar er was ook veel morele verontwaardiging over de inhoud van het liedje. Hoort erbij, aldus de jury." - Juryrapport Popprijs Voor de jury genoeg aanleiding om de Popprijs dit jaar uit te reiken aan New Wave. New Wave amuseert, prikkelt, irriteert en enthousiasmeert. Maar niemand kon er in 2015 omheen. Een historisch project dat de muziekwereld liet voelen dat alles anders kan. Je hoeft geen platen, cd's of downloads uit te brengen om gehoord te worden." - Juryrapport Popprijs | |
BlueChicagoMoon | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:37 |
Omdat ze heel wat teweeg hebben gebracht in het Nederlandse popklimaat. Geen dingen waar jij blij mee bent blijkbaar, maar dat is irrelevant. Ze hebben de deur verder geopend voor heel veel andere Nederhoppers. Ze hebben een voor Nederland nieuwe hiphopsound gepopulariseerd. Je ziet de sporen van New Wave nog altijd duidelijk terug. Ik vind New Wave één van de meest terechte winnaars. Voor alle duidelijkheid: de popprijs gaat niet om een vermeende kwaliteit. | |
BlueChicagoMoon | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:40 |
Ik zat hier van de week over na te denken, en ik kan me goed voorstellen dat ze Boef al aan het overwegen waren, maar dat kunnen ze nu echt niet meer doen. Dan krijgen ze nog een veel grotere bak aan kritiek over zich heen dan na New Wave. Het zou wel van lef getuigen als ze het toch doen. Ik vind verder ook dat er dit jaar niet echt heel duidelijk iets uitspringt, Daardoor kom ik toch al snel bij Boef uit. Of eindelijk Kensington, maar dan meer voor de afgelopen jaren dan specifiek voor 2017. Of Sevdaliza. | |
BlueChicagoMoon | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:43 |
Ik ben er wel van overtuigd dat in ieder geval Job de Wit en Gijsbert Kamer uit de jury Sevdaliza wel kennen. Wat betreft je andere punt: ik snap het, maar het lastige daaraan is dat de relevantie van gitaarmuziek enorm is afgenomen. Kensington zou hem verdienen wat betreft gitaarmuziek, ondanks dat ik het een waardeloze band vind. Maar verder? | |
belsen | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:55 |
Dat zou wel een reden kunnen zijn, die concerten hadden ze in eigen hand genomen en dan is het wel stoer om 5 keer Ziggodome uit te verkopen. Aan de andere kant werkte Doe Maar al zo bij hun Ahoy concerten... | |
ranja | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:56 |
Toch denk ik dat ze ook een beetje bij hun roots blijven net als dat het gros van de bezoekers van de Oosterpoort ook meer van de rockbandjes zal zijn dan van de dj's of hiphoppers. Dan blijft dus de gitaar/rockmuziek wel een belangrijk iets. Als elk jaar een dj de popprijs wint verwacht ik dat de grote zaal steeds leger zal zijn bij de uitreiking omdat een hoop bezoekers liever elders gaan kijken waar wel iets speelt wat leuk kan zijn. Natuurlijk is dat een aanname en vooroordeel maar niet onjuist volgens mij. | |
BlueChicagoMoon | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:58 |
Nouja, ik hoop dat de jury volledig onpartijdig is, maar ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. | |
ranja | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:58 |
Oja, andere die eventueel nog in aanmerking zou kunnen komen denk ik is Rondé. Zelf gun ik het natuurlijk ook Yori Swart al jaren maar aangezien die ook nauwelijks wordt gedraaid in Hilversum lijkt me dat ook sterk. Of zou een samenwerking als De Kift/Rats on Rafts nog een kans maken? Ik dacht trouwens dat dat meer 2016 was maar volgens de popquiz vorig weekend toch (ook) 2017... hoe ze dan dat geld zouden moeten verdelen, geen idee. Of zouden ze dan verplicht zijn langer samen te werken | |
methodmich | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:13 |
Dan wordt het toch echt tijd voor een poll! Poll: De Popprijs 2018 moet gaan naar... • Kensington • Lucky Fonz III • Glennis Grace • Boef • Django Wagner • Noisia • Weval • Moss • Typhoon • Klangstof • The Kik • Maan • Ronnie Flex • Lil' Kleine • Broederliefde • Roxeanne Hazes • Luwten • Famke Louise • De Staat • Sevdaliza • Rondé • André Hazes junior • Thomas Azier • Donnie • Iemand anders, nl.. Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
ranja | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:24 |
Heeft Maan nog wat anders gedaan in 2017 dan in tv programma's beeldvulling te zijn? Ik heb 'r wel weer bij top2000 a gogo gezien in elk geval. | |
BlueChicagoMoon | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:27 |
Door te gaan samenwerken met rappers is ze nu toch best naam aan het maken, erg slimme move van haar. Ze heeft featurings op recente singles van Ronnie Flex en Sevn Alias. Ben benieuwd of ze dat kan doortrekken en ook een solocarrière eruit kan halen. Maar voor dit jaar verdient ze zeker nog geen popprijs. | |
BlueChicagoMoon | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:30 |
Hier valt trouwens serieus wel wat voor te zeggen. De manier waarop zij heeft weten door te breken is best tekenend voor de huidge tijd, en zou best wel zijn sporen kunnen achterlaten, denk ook aan een Jake Paul en een EenhoornJoost. Maar dat is niet echt haar persoonlijke verdienste. | |
Gehenna | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:09 |
Famke Louise natuurlijk, jeweet | |
Bosbeetle | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:36 |
Die zag ik laatst bij vrije geluiden waar er gezegd werd dat het een soort algeheel kunstproject was, maar ik vond het liedje vooral saai, het kunstzinnige hoorde ik er niet in terug. | |
rubbereend | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:12 |
De Staat | |
Grobbel | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:13 |
Met de strakke choreografie van haar shows weet ik ook niet helemaal waarom ze bij Vrije Geluiden terecht is gekomen eigenlijk; alles lijkt me live vrij strak geregisseerd te zijn. Maar wat zou de laatste Popprijswinnaar geweest zijn die überhaupt voor een uitnodiging in aanmerking zou of had kunnen komen? Eboman? The Ex? | |
methodmich | vrijdag 12 januari 2018 @ 19:49 |
D'r sannie is hoe dan ook verraderlijk! Ben trouwens wel echt benieuwd, totaal geen idee wie nu daadwerkelijk de topfavorieten zijn. Is er al ergens een voorbeschouwing? | |
rubbereend | vrijdag 12 januari 2018 @ 20:35 |
Zou iemand als San Holo nog een outsider zijn, is toch aardig doorgebroken de afgelopen tijd in het buitenland | |
Bosbeetle | vrijdag 12 januari 2018 @ 22:02 |
Ik denk dat je het met die twee wel gehad hebt. Al zou ook spinvis met een wat meer onemanband achtige set zoals hij ze soms doet er ook wel kunnen. | |
methodmich | zaterdag 13 januari 2018 @ 19:58 |
De spanning is hoe dan ook om te snijden. Een weekje nog. In de poll gaan Donnie en Klangstof aan de leiding. Maar wordt een van hen het ook? | |
n00biedoobiedoo | maandag 15 januari 2018 @ 18:13 |
Deze poll vul ik volgend jaar wel in, dan is íe pas relevant | |
methodmich | dinsdag 16 januari 2018 @ 16:31 |
Verdraaid, moet natuurlijk 2017 zijn! Maar toch wel benieuwd naar je favoriet(en) hoor. Ik lees ook nog nergens voorbeschouwingen, opvallend genoeg. Leeft het minder dit jaar of weet gewoon niemand wie in hemelsnaam moet winnen? | |
borisz | dinsdag 16 januari 2018 @ 16:35 |
Ze komen nog wel. Het is pas dinsdag, meestal zijn ze er pas do/vr. | |
n00biedoobiedoo | dinsdag 16 januari 2018 @ 17:04 |
Mja, mijn favorieten en degenen die meer kans maken liggen een beetje uit elkaar. Thomas Azier, Linde Schöne en The Homesick vind ik muzikaal het fijnste, maar als we kijken wie er nu nog een deuk in een pakje boter hebben geslagen komen we toch eerder weer op een DJ of Nederhop terecht. Of Kensington idd. Volgens mij hebben Lucas & Steve wel een goed jaar achter de rug, laat ik die eens noemen. | |
methodmich | woensdag 17 januari 2018 @ 16:34 |
Lucas & Steve, da's wel een originele in elk geval! En de voorbeschouwing door NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-frontvrouw-a1588687 Het spel is op de wagen!!! [ Bericht 73% gewijzigd door methodmich op 17-01-2018 19:59:19 ] | |
borisz | vrijdag 19 januari 2018 @ 11:04 |
De Popprijs móet naar Kensington Aldus verslaggever van het AD --> https://www.ad.nl/show/de-popprijs-moet-naar-kensington~af4cdf1c/ | |
Pino112 | vrijdag 19 januari 2018 @ 16:16 |
Wekelijks optreden bij 538. | |
Jinkx | vrijdag 19 januari 2018 @ 16:34 |
Al jaren denk ik aan Epica, maar dat zal 't wel nooit worden. | |
methodmich | vrijdag 19 januari 2018 @ 18:53 |
Las ik vanochtend ook in de krant inderdaad. Maar zou ik nou niet zo'n goed idee vinden. Al ben ik bang dat ze het inderdaad zullen worden. | |
Grobbel | zaterdag 20 januari 2018 @ 18:52 |
Weet iemand hoe laat de bekendmaking volgt? Weer pas tegen elven, zoals vorig jaar? | |
ranja | zaterdag 20 januari 2018 @ 18:55 |
de tv uitzending begint dit jaar ook pas om 22.50 dus dat zal zeker niet eerder zijn | |
D_A | zaterdag 20 januari 2018 @ 18:58 |
23:30 aldus het programma | |
borisz | zaterdag 20 januari 2018 @ 21:26 |
Ronnie Flex wordt genoemd. Is niet geboekt, maar nu wel gesignaleerd in Grunn . Oh heeft een verrassingsoptreden gegeven bij Maan... Maar ja zal dat het enige zijn? | |
Tourniquet | zaterdag 20 januari 2018 @ 22:58 |
Nu op NPO3. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:02 |
De Staat Kensington zal ‘m wel winnen | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:02 |
Dit! | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:02 |
Ronnie Flex kan ik ook wel waarderen. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:03 |
Wat een stoner blijft dat die ronnie flex | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:05 |
Oke dit is echt verschrikkelijk. beide kunnen er niks van. Ik kijk wel even naar Maan's lichaam. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:05 |
| |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:06 |
'sfeer soort van is' gaat heen Maan. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:06 |
Sorry, oh superieure muzieksmaak. Ik zal wel niet meer commenten | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:07 |
bedankt. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:08 |
lekker connecten met nieuwe mensen met een Gooische R. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:08 |
Ronnie Flexgod | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:10 |
Mooie traditie dat biergooien! | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:10 |
| |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:11 |
Boef Alles mis met hem Maar Habiba is wel een leuke track | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:12 |
Flexgod zeggen maar Boef niks vinden | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:12 |
Dit is niet heel goed | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:13 |
Ik word gecanceld door de radio die mij nooit afspeelt | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:13 |
Mijn god is dit het niveau van pop vandaag de dag? | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:13 |
En dat is raar, want..? | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:14 |
klinkt precies hetzelfde gast | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:15 |
Nee, echt totaal niet. Maar dat zal jij nooit begrijpen, want volgens mij scheer jij alle hiphop over één kam en doe je niet eens een poging om het te luisteren Je post spreekt boekdelen | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:15 |
Daarbij vind ik Ronnie best een chille gast, en Boef is een mongool. Vooral met dat gedoe van laatst erbij | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:17 |
ik hoorde het net toch allebei? | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:18 |
Dat leek toch niet op elkaar man | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:19 |
wat dan? ongeinspireerde zinnen opdreunen door een microfoon met een lekker gek uiterlijk. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:20 |
| |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:22 |
goed weerwoord. Giel Beelen | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:23 |
Geleerd van de beste | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:24 |
goeie reactie Matthias | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:24 |
Laat me met rust | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:24 |
We krijgen bijna te horen dat Kensington de prijs heeft gewonnen | |
#ANONIEM | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:28 |
Wordt het de generieke rock van Kensington of toch de omhooggevallen, talentloze kutrapper Ronnie Flex? De staat van de Nederlandse popmuziek anno 2018. Artistiek totaal failliet. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:29 |
Ronnie Flex talentloos noemen laat zien dat je er weinig moeite voor doet om je in hem te verdiepen. Hij heeft toffe dingen gedaan | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:30 |
Veel leuke Nederlands indiebandjes de afgelopen jaren hoor/. De generieke popmuziek is al een tijd zo. Kensington heeft mooi het stokje van Kane overgenomen | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:30 |
En Kensington hoeft niet je ding te zijn, maar 5 keer Ziggo en de Arena is best knap Ik zie ook liever een andere band, maar heel onterecht is het ook weer niet vind ik | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:30 |
eens | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:31 |
zoals? | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:31 |
ja klopt. maar (gelukkig) is dat geen pop zoals men hier wil belonen. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:32 |
Ronnie Flex is de zoveelste kutrapper met slechte, niet rijmende teksten en muzikaal volstrekt generieke backing tracks. Maar in vredesnaam, geef hem die prijs, als een soort definitieve nagel aan de doodskist. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:32 |
Het ligt gewoon niet in jouw straatje, dat is wat anders | |
#ANONIEM | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:33 |
Het is al erg genoeg dat ik moet hopen dat Kensington wint en niet die afgrijselijk slechte Ronnie Flex. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2018 23:33:23 ] | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:33 |
dat is steeds je enige argument. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:34 |
De Kensington fans staan al op de eerste rij. | |
borisz | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:34 |
Frank vd Lende | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:34 |
| |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:35 |
Die tatoeages ook | |
borisz | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:35 |
Kensington dus | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:35 |
Ja Kensington | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:35 |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:35 |
wow wat onverwacht | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:36 |
Onder druk van het AD | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:36 |
dit is goed!!!!!! | |
#ANONIEM | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:37 |
Gelukkig maar... | |
markdeajaxfan | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:37 |
kemsington | |
spijkerbroek | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:37 |
Dit de beste band van 2017. Wat een armoe | |
MarijeH | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:37 |
Kensington | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:38 |
Wist u dat Albert Heijn tegenwoordig ook bands verkoopt? Kensington vindt u naast de dozen poedermelk, de vla uit brik en de microgolflasagne. Eerlijk: tijdens Kensingtons passage op de Main Stage waanden we ons bij een coverbandje van Kings of Leon. De formule voor hun supermarktrock is duidelijk: prop elk nummer vol met yeahs, oohs en als het even kan een ooh-woo-ooh, knal er vervolgens drie gitaarakkoorden onder en klaar is kees. Zo’n inwisselbaar oeuvre heeft als nadeel dat het vet razendsnel (lees: na tien minuten) van de soep is. U vergelijkt het gemiddelde Kensington-nummer best met een voorverpakt plakje cheddarkaas: gehuld in plastic, onnatuurlijk glimmend, en een imitatie van het echte spul – een Chinees restaurant met een tot glanzens geboende tegelvloer is ook niet te vertrouwen. Toen we even ons reukorgaan in Kensingtons muzikale keuken staken, werd dus al snel duidelijk dat er achter de artificiële meezingrefreintjes en andere kunstgrepen bitter weinig inhoud schuilde. En toch, al slaat u ons dood: soms wérkte het wel. Tussen de hoogtepunten in zakte de set soufflé-gewijs in elkaar (stille getuige: het publiek dat stond te gapen naar het gitaargepiel van Eloi Youssef die luidruchtig leek te prutsen aan zijn broekrits) en soms werden Kensingtons uitnodigingen om mee te klappen ronduit irritant, maar tijdens bijvoorbeeld ‘Done With It’ kwam er behoorlijk wat deining in de massa, bij ‘Streets’ gingen de vuisten collectief de hoogte in en bij ‘All for Nothing’ scharnierden de kaken wagenwijd open. Het amusement was hier en daar dus wel aanwezig, dat staat buiten kijf, maar amusement is er ook tijdens ‘Temptation Island’. Afgezien van dat handjevol meezingers had Kensingtons doortocht op Werchter muzikaal gezien weinig om het lijf, maar dat is is ook het punt van muziek uit blik: dansen, lachen, zingen zonder nadenken – en geef toe: wie komt er naar een festival om na te denken? Wij alleszins niet. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:38 |
Vinden veel mensen wel ja. En dat moet je ook respecteren. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:38 |
huisvrouwen gespot | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:38 |
geen bier? | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:38 |
Ze zijn wel goed in alle clichés en trucjes bij elkaar frotten, maar blijkbaar werkt het als een dolle | |
#ANONIEM | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:39 |
In vergelijking met Ronnie Flex is dit pure muzikale rijkdom. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:39 |
Het zijn slimme nummers ja | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:39 |
goed punt. | |
spijkerbroek | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:39 |
Dat bedoel ik. Als dít de beste band van 2017 was, dan is het niet best gesteld. | |
SpaceOddity | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:40 |
De huidige stand van zaken wat betreft Nederlandse muziek. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:40 |
popmuziek, belangrijke nuance. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:41 |
Zijn ze niet. Er is veel talent in Nederland, echt veel. Maar uiteindelijk is de keuze voor Kensington logischer dan voor al die andere bandjes/artiesten, hoe kut men ze ook mag vinden | |
Wave103 | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:41 |
Noemen ze zichzelf nou een fucking vette gitaarband | |
#ANONIEM | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:42 |
Hoe vaak is er inmiddels "fucking" gezegd? | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:42 |
Meer gitaren! Elk nummer met een laf rifje beginnen, alle gitaren en bas eruit gooien, een laf drummetje met een jankerig zangetje overhouden en dat weer rustig opbouwen naar een laf rifje. Zeker dus! | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:42 |
Omdat Frank en Giel en de andere aids van 3FM ze dat dagelijks hebben gehersenspoeld. Dit is toch facking goeie gitaarrock? | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:43 |
Vergeet de Oooh en de Yeeee niet | |
borisz | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:43 |
Dat is de vraag niet. De vraag is belangrijkste bijdrage van 2017 Kennelijk zegt de jury met 5x Ziggy en Galmbak daar ja op . | |
Roel_Jewel | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:44 |
Wat een kutband is het toch ook :’). Overhypte shit. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:44 |
Ik zie nu al hoe dat gaat in de Cruijff Arena. 75% staat aan de zijkant te lullen over Boer zoekt vrouw en de sale van Zalando. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:45 |
hoezo de drummer heeft geen shirt aan. wat een baas! | |
borisz | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:45 |
Volgend jaar zal een rappert wel weer winnen. Als je de lijst ziet is het ieder jaar wel een ander genre waar ze voor gaan. | |
spijkerbroek | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:46 |
Tja, kennelijk doen ze wel iets goed, anders hadden die optredens niet gehaald. Ik neem aan dat ze een goed marketingteam hebben, want muzikaal zijn ze niks bijzonders. | |
richolio | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:46 |
Praat jij wel eens met mensen? | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:46 |
dan kan Boef niet komen opdagen vanwege zijn celstraf. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:46 |
dit ontkennen. nou ja ik luister dan ook geen Ronnie Flex | |
ok01 | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:47 |
Kensington __! Waarom niet HAEVN | |
spijkerbroek | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:47 |
"We zijn nu LIVE met Boef in de cel!" | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:47 |
Top2000, Toppers publiek. | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:49 |
facking privejet! | |
ranja | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:49 |
Nederlandse bekende muziek Er zijn tig bands die gewoon geen kans maken omdat ze nauwelijks bekend zijn, zeker niet bij 3fm. Het is nou een keer geen aanmoedigingsprijs of talentenjacht, het gaat om wat al bereikt is en dan is 5x ziggo uitverkopen best knap. | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:50 |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:51 |
dit zit goed in elkaar hoor | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:57 |
wel gaaf hoor dit. t shirt en gebreide muts en dan die gitaren | |
noodgang | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:57 |
Jammer dat ze nu al voor de 8e keer hetzelfde nummer spelen | |
Fatoegenderneutraal | zaterdag 20 januari 2018 @ 23:58 |
Ze zullen nu toch wel een ander nummer gaan spelen? | |
borisz | zondag 21 januari 2018 @ 00:01 |
| |
richolio | zondag 21 januari 2018 @ 00:02 |
| |
Mexicanobakker | zondag 21 januari 2018 @ 00:03 |
Je verwacht het niet. Best een leuk liedje ook, jammer dat ze het zo vaak hebben uitgebracht. | |
Fatoegenderneutraal | zondag 21 januari 2018 @ 00:04 |
Ja Michiel adopteert het nog even als het TALENT van 3FM. | |
noodgang | zondag 21 januari 2018 @ 00:25 |
My Baby | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2018 @ 01:22 |
Ik mis het bier gooien, de charme is weg. | |
ranja | zondag 21 januari 2018 @ 01:40 |
dat deden ze de eerste 10 jaar ook niet | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2018 @ 11:51 |
Jij bent vet oud dus. | |
n00biedoobiedoo | zondag 21 januari 2018 @ 11:53 |
Iedereen weet dat het pas bij Borsato begon | |
belsen | zondag 21 januari 2018 @ 11:56 |
Toch triest dat de Nederlandse Popprijs gewoon totaal geen inhoud of glitter heeft op deze manier. Het is gewoon eens even kijken wie er dit jaar uit de hoed is gekomen, lachen en weer over tot de orde van de dag. Overigens zou met met een van de andere potentiële winnaars precies hetzelfde geweest zijn. De enige die er nog in lijken te geloven zijn 3FM en Noorderslag zelf. | |
belsen | zondag 21 januari 2018 @ 11:57 |
2 Unlimited, 1994, toch. | |
n00biedoobiedoo | zondag 21 januari 2018 @ 12:00 |
Ohja, dat was nog eerder | |
methodmich | zondag 21 januari 2018 @ 12:25 |
Ja, toen bleven ze gooien volgens mij. Leek wel of er geen limiet was. Kensington. Tja. Ach. Niet heel verrassend, al wees onze poll anders uit. | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2018 @ 12:37 |
Het is ook totaal niet serieus te nemen als de jury o.a. bestaat uit de zender of netmanager, in ieder geval een manager van 3FM. | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2018 @ 12:38 |
Ik ben er diverse malen bij geweest. Wat mij nog bijstaat 1x een vooraf opgenomen filmpje (geloof Tiesto of Armin van Buuren), bij een zwangere Anouk (toen durfde niemand te gooien) en The Common Linets. Ilse stond daar echt van kom maar op met dat bier [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 12:40:58 ] | |
ranja | zondag 21 januari 2018 @ 12:41 |
Ik wist niet of ik moest lachen of huilen toen die 3fm vent z;n praatje hield van 'dit is wat iedereen bezig houdt, hier en in de media en in heel nederland' Het zou op zich wel mooi zijn als ze van de popprijs wel een aanmoedigingsprijs zouden maken, een soort talent van het jaar... die kunnen het geld vaak ook beter gebruiken bv om er een (debuut)album van te kunnen opnemen. Maar ja na zoveel jaar ineens de definitie van de popprijs omgooien is ook zo wat... | |
n00biedoobiedoo | zondag 21 januari 2018 @ 12:46 |
Tsja, ook leuk zo'n geldbedrag voor Kensington, maar normaal komen ze daar niet meer voor spelen. Dus behalve wat publiciteit gaan ze erop achteruit. | |
methodmich | zondag 21 januari 2018 @ 12:52 |
Dan was Famke Louise een betere keuze geweest inderdaad. Die is in elk geval op d'r monnie. | |
belsen | zondag 21 januari 2018 @ 18:48 |
De huidige definitie is in ieder geval voor de gemiddelde muziekliefhebber abracadabra. | |
BlueChicagoMoon | maandag 22 januari 2018 @ 13:49 |
Ik vind Ronnie Flex anders echt tig keer inventiever dan Kensington. | |
richolio | maandag 22 januari 2018 @ 14:07 |
Is ook zo. Ik vind Kensington wel tof, maar ze doen wel al bijna 3 albums lang hetzelfde. Ronnie Flex probeert veel, zoals dat hij met die band op tour ging. Wat trouwens best tof was, die band is echt heel strak | |
#ANONIEM | maandag 22 januari 2018 @ 14:38 |
Mijn amateurbandje is ook 10 keer inventiever dan Kensington. Kensington maakt namelijk formule-muziek volgens het boekje. Generieke standaard-akkoordenprogressies die al miljoenen keren in de muziek zijn gebruikt; originaliteit nul. Ronnie Flex is gewoon de zoveelste, iets te hard omhoogggevallen kutrapper die niks heeft te melden. Originaliteit gering, maar inderdaad groter dan nul. | |
Gehenna | maandag 22 januari 2018 @ 14:47 |
Hoe kut ik de muziek van Ronnie ook vind, moet ik 'm wel nageven dat toen hij begon met z'n muziek hij daarin (iig in NL) wel de enige in z'n soort was. En daarmee dus helemaal uniek. Dat er velen hem daarna achterna huppelen, ligt aan hun. | |
richolio | maandag 22 januari 2018 @ 15:21 |
Jeetje, je hebt gewoon moeite om toe te geven dat Ronnie Flex best prima is Ik snap dat 'omhooggevallen' ook niet zo? Het klinkt biased allemaal | |
richolio | maandag 22 januari 2018 @ 15:24 |
Ik snap echt heel goed dat niet je muziek is, maar "de zoveelste, iets te hard omhoogggevallen kutrapper die niks heeft te melden" is echt zó verschrikkelijk kort door de bocht. Dat gaat bij Ronnie Flex imo gewoon niet op | |
#ANONIEM | maandag 22 januari 2018 @ 15:25 |
Er valt niks toe te geven, want Ronnie Flex is namelijk niet "best prima". Het is eigenlijk gewoon heel slecht; het is wegwerpmuziek, waarbij "muziek" eigenlijk tussen aanhalingstekens moet. De teksten grenzen aan het zwakbegaafde. Dat mensen dit goed vinden, valt alleen maar te verklaren door een gebrek aan exposure wat écht goede muziek betreft. Natuurlijk; over smaak valt niet te twisten, maar als je die "teksten" van Ronnie Flex en consorten leest, kun je toch onmogelijk staande houden dat het van een hoogstaand niveau is. Het is gewoon rijmelarij op basisschoolniveau. En de "teksten" gaan ook steeds over dezelfde onderwerpen. Het is een formule die scoort en kliks oplevert; goed is het in de verste verte niet. | |
richolio | maandag 22 januari 2018 @ 15:54 |
Wederom: écht te kort door de bocht. Je slaat met deze post ook echt door. Het lijkt wel alsof Ronnie Flex je iets heeft aangedaan. Dit nummer bijvoorbeeld https://open.spotify.com/(...)hxSpGeT9eebBde31pFzA. Best goed. Niet al zijn teksten zijn even goed of logisch nee, maar 'zwakbegaafd'? Nee. Je kan het wel zwakbegaafd of basisschoolniveau noemen, maar ook jij kan dit niet zomaar schrijven. Bovendien gaat het om veel meer dan dat: delivery, emotie, originaliteit, een strakke band (sinds een jaartje), goede beats. En dan nog zo veel mensen kunnen bereiken. Ik vind het knap. Je koestert een wrok jegens hedendaagse Nederlandse hiphop, maar je moet oppassen dat je niet alles over dezelfde kam scheert. Want ja, het merendeel van wat riazop post is kut, maar er zijn uitzonderingen. En wat Gehenna zegt: hij is origineel. Ik weet nog toen hij nog niet bekend was (toevallig woonde hij in de buurt), en dat was toch echt nieuw allemaal toen. Derhalve de prijzen die hij toentertijd won. Het is een cultuur, en in zijn genre is hij goed. | |
Grobbel | maandag 22 januari 2018 @ 16:04 |
Dat laatste klopt wel. Nog voor dat hele New Wave project en Drank & Drugs en zo was er al een vrij positieve buzz gaande rond zijn persoon in de serieuzere muziekpers. | |
BlueChicagoMoon | maandag 22 januari 2018 @ 17:00 |
Ik ben het wel eens met het feit dat zijn teksten regelmatig niet al te best zijn, soms tot op het lachwekkende af, maar Elfletterig: muziek is meer dan teksten. Ronnie Flex is geen tekstenschrijver inderdaad, maar Ronnie Flex is wel een studiomuzikant die graag bezig is met het produceren van beats, het schrijven van melodieën, het perfect afstemmen van zijn autotune etc. Ik denk niet dat je Ronnie Flex moet afrekenen op zijn teksten, dat is net het minste aspect van hem wat dat betreft. | |
methodmich | maandag 22 januari 2018 @ 17:59 |
Dat heeft allemaal geen zin joh, Elfletterig vindt dat slecht en daar blijft hij bij. Wat zijn goed recht is uiteraard. Wel vind ik het jammer dat zijn bijdrage de laatste tijd vooral bestaat uit het afkraken van pakweg Ronnie Flex, Broederliefde, Boef, Lil' Kleine enzovoort. Prima om eens een keer een kwinkslag te maken of een prikkelende opmerking met een knipoog, maar het lijkt mij zo vermoeiend om voortdurend in artiestentopics te moeten vertellen dat het allemaal niets is. Lijkt mij veel interessanter om bijdragen van hem te lezen over muziek die hij wel waardeert. Maar goed, dat is mijn mening. Wat Ronnie Flex betreft, niets mis mee in mijn ogen. En dit is gewoon het moderne levenslied hoor: | |
#ANONIEM | maandag 22 januari 2018 @ 19:19 |
Ik vind het niet alleen slecht, het is ook gewoon slecht. Amper nog een mening. Zoals BlueChicagoMoon al zegt: teksten op het lachwekkende af. Inderdaad; rijmpjes waar je in groep 7 van de basisschool nog een onvoldoende voor krijgt. Beats zijn overrated en muzikaal stelt het verder geen moer voor; net zo generiek als Kensington. Ik heb mijn jaarlijst van losse nummers gedeeld; nauwelijks respons. Ik draai regelmatig op Radio 49, inclusief veel nieuwe muziek. Na elke show post ik playlisten. In het verleden had je een "Tip hier nieuwe muziek"-topic, maar dat is inmiddels ook vakkundig om zeep geholpen. Ik ben wel een beetje uitgepraat hier in MUZ, zoals ik dat elders op FOK! ook ben. Tot slot nog een nummer van een Nederlandse artiest die in Bristol woont. Nummer 3 in mijn jaarlijst, totaal genegeerd door de NPO en muzikaal interessanter dan het volledige oeuvre van Kensington bij elkaar. | |
richolio | dinsdag 23 januari 2018 @ 00:37 |
Ja, dat is het wel. Wat een onzin. Maar hij zei ook "Ronnie Flex is geen tekstenschrijver inderdaad, maar Ronnie Flex is wel een studiomuzikant die graag bezig is met het produceren van beats, het schrijven van melodieën, het perfect afstemmen van zijn autotune etc. Ik denk niet dat je Ronnie Flex moet afrekenen op zijn teksten, dat is net het minste aspect van hem wat dat betreft.". En daar vind ik dat hij een goed punt heeft Lekker nummer, maar verder niet heel bijzonder. | |
richolio | dinsdag 23 januari 2018 @ 00:38 |
Maar goed, ik merk alweer bij jou dat discussie geen enkele zin heeft. Jouw mening is waarheid, en ook maar enige vorm van toenadering of nuance is verboden. | |
BlueChicagoMoon | dinsdag 23 januari 2018 @ 01:03 |
Iemand die vindt dat zijn mening amper nog een mening is, valt inderdaad moeilijk mee te discussiëren. Jammer. | |
BlueChicagoMoon | dinsdag 23 januari 2018 @ 01:19 |
Moet wel zeggen dat Ronnie's tracks ook regelmatig door anderen zijn geproduceerd dus dat haalt mijn bericht wel wat onderuit. Maar ook verder zitten zijn nummers sterk in elkaar, qua zanglijnen en dergelijke. Bovendien is ie meestal wel co-producer. Ik ben er wel van overtuigd dat Ronnie een erg muzikaal persoon is die zich nog volop aan het ontwikkelen is. | |
cafca | dinsdag 23 januari 2018 @ 08:01 |
Aan de andere kant, met zeggen dat een mening maar een mening is, sla je ook elke discussie dood natuurlijk. Muzikaal kan het misschien best aardig kloppen, maar ik heb vooral een hekel aan die autotune, daardoor klinkt het allemaal zo nep, je hoort er geen echte emotie in. Daarbij komt nog het belabberde niveau van de teksten. Maar dat is natuurlijk maar een mening | |
#ANONIEM | dinsdag 23 januari 2018 @ 08:02 |
Iemand als co-producer opgeven zegt volgens mij niks. Dat doen ze al als Ronnie als stonede garnaal in de studio aanwezig is waarschijnlijk (net als bij veel andere artiesten). | |
OscarMopperkont | dinsdag 23 januari 2018 @ 08:17 |
Dat nieuwe nummer van hem met Maan is gewoon dat ene nummer van nelly en Kelly. | |
BlueChicagoMoon | dinsdag 23 januari 2018 @ 11:01 |
Nee, daar sla je geen discussie mee dood, want meningen kunnen veranderen. Juist door te zeggen 'dit is hoe het is en niet anders' sla je een discussie toch dood? | |
BlueChicagoMoon | dinsdag 23 januari 2018 @ 11:02 |
Het doet mij vooral vermoeden dat hij erg betrokken is bij het studioproces maar ik geef ook meteen toe dat dat slechts een vermoeden is, ik ben er nooit bij geweest. | |
BlueChicagoMoon | dinsdag 23 januari 2018 @ 11:05 |
Het stukje van Maan is inderdaad gebaseerd op Dilemma. Niet het hele nummer dus, specifiek het stukje van Maan. Dit lijkt me bewust gedaan, zoals je wellicht weet zit hiphop (oké, dit is R&B, maar Ronnie komt uit de hiphop) vol met samples, verwijzingen, en het hergebruiken van oudere muziek. Dan kan je beargumenteren dat het voortkomt uit een gebrek aan eigen creativiteit/kunnen, maar dat lijkt me te makkelijk: het zit heel erg in de hiphopcultuur. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel afbreuk doet aan de verdere originaliteit van de muziek van Ronnie Flex. | |
cafca | dinsdag 23 januari 2018 @ 11:36 |
Ook Ja, maar als je elk argument afdoet met: dat is jouw mening ook. | |
Weltschmerz | dinsdag 23 januari 2018 @ 13:00 |
Kensington is er wel een in de categorie 'als er dan toch een vliegtuig met een band moet neerstorten...' Ik vind het op zich best grappig dat er een prijs wordt uitgereikt door een jury die maar wat doet bij gebrek aan criteria en een toetsingskader. Alleen Kensington kan gewoon niet, dat is net zoiets als dat een missverkiezing wordt gewonnen door een sekspop. | |
OscarMopperkont | dinsdag 23 januari 2018 @ 13:54 |
Ik zeg ook nergens iets over Ronnie Flex. Ik zeg alleen iets over dat specifieke nummer Wat overigens ook wel erg Ed Sheeran Shape of You klinkt. | |
Metalfreak | dinsdag 23 januari 2018 @ 14:00 |
Ik weet dat het hier een onpopulaire mening is: maar ik vind het volledig terecht dat Kensington gewonnen heeft, al hadden ze wel al eerder mogen winnen. Het is gewoon prima poppy rock dat ze maken met een heel eigen geluid, maar goed, alles wat succesvol is in Nederland moet met de grond gelijk gemaakt worden natuurlijk. Het enige wat ik me wel afvroeg: ze krijgen dan een cheque van 10.000 euro, maar die extra vlucht voor hen zal niet heel veel goedkoper zijn geweest... Beetje dubbelop dan. | |
Weltschmerz | dinsdag 23 januari 2018 @ 14:14 |
Nee hoor, ik pleit niet voor het met de grond gelijk maken van hun verdienmodel. Dat doe ik bij Rieu ook niet, maar bij prijzen gaat het over wie er eer krijgt en dan gaat het dus niet om de commerciele waarde. Het punt met Kensington is dat het voor mij overduidelijk fake is, terwijl het bij pop en rock er eigenlijk alleen maar om gaat dat het echt is, dan kun je bijna overal mee wegkomen. Het verbaast me oprecht dat niet iedereen dat meteen hoort. Misschien was ik er zelf ingetrapt toen ik nog op de lagere school zat, maar later zeker niet. | |
cafca | dinsdag 23 januari 2018 @ 16:41 |
Dat heb je heel mooi omschreven! | |
methodmich | woensdag 24 januari 2018 @ 19:59 |
Dat was een leuk initiatief, maar is natuurlijk ook 'slechts' een lijst. In feite weinig anders dan een lijstje met nummers met de meeste views. Maar zulke dingen zijn in ieder geval interessanter dan artiesten afkraken. | |
ranja | woensdag 24 januari 2018 @ 20:02 |
Ja, daar is Nederland heel goed in inderdaad. Alles wat van elders komt, al is het zo dichtbij als Belgie, moet wel beter zijn want als Nederlanders kunnen we natuurlijk niks.Niet alleen muziek trouwens, ook film/tv, sport en meer. |