abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 januari 2018 @ 14:47:12 #176
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_176674004
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ronnie Flex is gewoon de zoveelste, iets te hard omhoogggevallen kutrapper die niks heeft te melden. Originaliteit gering, maar inderdaad groter dan nul.
Hoe kut ik de muziek van Ronnie ook vind, moet ik 'm wel nageven dat toen hij begon met z'n muziek hij daarin (iig in NL) wel de enige in z'n soort was. En daarmee dus helemaal uniek. Dat er velen hem daarna achterna huppelen, ligt aan hun.
nee, jij dan!
  maandag 22 januari 2018 @ 15:21:00 #177
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176674800
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn amateurbandje is ook 10 keer inventiever dan Kensington. Kensington maakt namelijk formule-muziek volgens het boekje. Generieke standaard-akkoordenprogressies die al miljoenen keren in de muziek zijn gebruikt; originaliteit nul.

Ronnie Flex is gewoon de zoveelste, iets te hard omhoogggevallen kutrapper die niks heeft te melden. Originaliteit gering, maar inderdaad groter dan nul.
Jeetje, je hebt gewoon moeite om toe te geven dat Ronnie Flex best prima is :D Ik snap dat 'omhooggevallen' ook niet zo? Het klinkt biased allemaal
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 22 januari 2018 @ 15:24:55 #178
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176674875
Ik snap echt heel goed dat niet je muziek is, maar "de zoveelste, iets te hard omhoogggevallen kutrapper die niks heeft te melden" is echt zó verschrikkelijk kort door de bocht. Dat gaat bij Ronnie Flex imo gewoon niet op
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176674886
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:21 schreef richolio het volgende:

[..]

Jeetje, je hebt gewoon moeite om toe te geven dat Ronnie Flex best prima is :D Ik snap dat 'omhooggevallen' ook niet zo? Het klinkt biased allemaal
Er valt niks toe te geven, want Ronnie Flex is namelijk niet "best prima". Het is eigenlijk gewoon heel slecht; het is wegwerpmuziek, waarbij "muziek" eigenlijk tussen aanhalingstekens moet. De teksten grenzen aan het zwakbegaafde. Dat mensen dit goed vinden, valt alleen maar te verklaren door een gebrek aan exposure wat écht goede muziek betreft.

Natuurlijk; over smaak valt niet te twisten, maar als je die "teksten" van Ronnie Flex en consorten leest, kun je toch onmogelijk staande houden dat het van een hoogstaand niveau is. Het is gewoon rijmelarij op basisschoolniveau. En de "teksten" gaan ook steeds over dezelfde onderwerpen. Het is een formule die scoort en kliks oplevert; goed is het in de verste verte niet.
  maandag 22 januari 2018 @ 15:54:02 #180
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176675365
:') Wederom: écht te kort door de bocht. Je slaat met deze post ook echt door. Het lijkt wel alsof Ronnie Flex je iets heeft aangedaan. Dit nummer bijvoorbeeld https://open.spotify.com/(...)hxSpGeT9eebBde31pFzA. Best goed. Niet al zijn teksten zijn even goed of logisch nee, maar 'zwakbegaafd'? Nee. Je kan het wel zwakbegaafd of basisschoolniveau noemen, maar ook jij kan dit niet zomaar schrijven. Bovendien gaat het om veel meer dan dat: delivery, emotie, originaliteit, een strakke band (sinds een jaartje), goede beats. En dan nog zo veel mensen kunnen bereiken. Ik vind het knap. Je koestert een wrok jegens hedendaagse Nederlandse hiphop, maar je moet oppassen dat je niet alles over dezelfde kam scheert. Want ja, het merendeel van wat riazop post is kut, maar er zijn uitzonderingen.

En wat Gehenna zegt: hij is origineel. Ik weet nog toen hij nog niet bekend was (toevallig woonde hij in de buurt), en dat was toch echt nieuw allemaal toen. Derhalve de prijzen die hij toentertijd won. Het is een cultuur, en in zijn genre is hij goed.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 22 januari 2018 @ 16:04:18 #181
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_176675522
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:54 schreef richolio het volgende:
En wat Gehenna zegt: hij is origineel. Ik weet nog toen hij nog niet bekend was (toevallig woonde hij in de buurt), en dat was toch echt nieuw allemaal toen. Derhalve de prijzen die hij toentertijd won. Het is een cultuur, en in zijn genre is hij goed.
Dat laatste klopt wel. Nog voor dat hele New Wave project en Drank & Drugs en zo was er al een vrij positieve buzz gaande rond zijn persoon in de serieuzere muziekpers.
pi_176676646
Ik ben het wel eens met het feit dat zijn teksten regelmatig niet al te best zijn, soms tot op het lachwekkende af, maar Elfletterig: muziek is meer dan teksten. Ronnie Flex is geen tekstenschrijver inderdaad, maar Ronnie Flex is wel een studiomuzikant die graag bezig is met het produceren van beats, het schrijven van melodieën, het perfect afstemmen van zijn autotune ;) etc. Ik denk niet dat je Ronnie Flex moet afrekenen op zijn teksten, dat is net het minste aspect van hem wat dat betreft.
pi_176677629
Dat heeft allemaal geen zin joh, Elfletterig vindt dat slecht en daar blijft hij bij. Wat zijn goed recht is uiteraard. Wel vind ik het jammer dat zijn bijdrage de laatste tijd vooral bestaat uit het afkraken van pakweg Ronnie Flex, Broederliefde, Boef, Lil' Kleine enzovoort. Prima om eens een keer een kwinkslag te maken of een prikkelende opmerking met een knipoog, maar het lijkt mij zo vermoeiend om voortdurend in artiestentopics te moeten vertellen dat het allemaal niets is. Lijkt mij veel interessanter om bijdragen van hem te lezen over muziek die hij wel waardeert. Maar goed, dat is mijn mening.

Wat Ronnie Flex betreft, niets mis mee in mijn ogen. En dit is gewoon het moderne levenslied hoor:

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_176679041
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:59 schreef methodmich het volgende:
Dat heeft allemaal geen zin joh, Elfletterig vindt dat slecht en daar blijft hij bij. Wat zijn goed recht is uiteraard. Wel vind ik het jammer dat zijn bijdrage de laatste tijd vooral bestaat uit het afkraken van pakweg Ronnie Flex, Broederliefde, Boef, Lil' Kleine enzovoort. Prima om eens een keer een kwinkslag te maken of een prikkelende opmerking met een knipoog, maar het lijkt mij zo vermoeiend om voortdurend in artiestentopics te moeten vertellen dat het allemaal niets is. Lijkt mij veel interessanter om bijdragen van hem te lezen over muziek die hij wel waardeert. Maar goed, dat is mijn mening.

Wat Ronnie Flex betreft, niets mis mee in mijn ogen. En dit is gewoon het moderne levenslied hoor:

Ik vind het niet alleen slecht, het is ook gewoon slecht. Amper nog een mening. Zoals BlueChicagoMoon al zegt: teksten op het lachwekkende af. Inderdaad; rijmpjes waar je in groep 7 van de basisschool nog een onvoldoende voor krijgt. Beats zijn overrated en muzikaal stelt het verder geen moer voor; net zo generiek als Kensington.

Ik heb mijn jaarlijst van losse nummers gedeeld; nauwelijks respons. Ik draai regelmatig op Radio 49, inclusief veel nieuwe muziek. Na elke show post ik playlisten. In het verleden had je een "Tip hier nieuwe muziek"-topic, maar dat is inmiddels ook vakkundig om zeep geholpen. Ik ben wel een beetje uitgepraat hier in MUZ, zoals ik dat elders op FOK! ook ben.

Tot slot nog een nummer van een Nederlandse artiest die in Bristol woont. Nummer 3 in mijn jaarlijst, totaal genegeerd door de NPO en muzikaal interessanter dan het volledige oeuvre van Kensington bij elkaar.

  dinsdag 23 januari 2018 @ 00:37:23 #185
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176686959
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het niet alleen slecht, het is ook gewoon slecht. Amper nog een mening.
Ja, dat is het wel. Wat een onzin.

quote:
Zoals BlueChicagoMoon al zegt: teksten op het lachwekkende af. Inderdaad; rijmpjes waar je in groep 7 van de basisschool nog een onvoldoende voor krijgt.
Maar hij zei ook "Ronnie Flex is geen tekstenschrijver inderdaad, maar Ronnie Flex is wel een studiomuzikant die graag bezig is met het produceren van beats, het schrijven van melodieën, het perfect afstemmen van zijn autotune ;) etc. Ik denk niet dat je Ronnie Flex moet afrekenen op zijn teksten, dat is net het minste aspect van hem wat dat betreft.". En daar vind ik dat hij een goed punt heeft

quote:
Tot slot nog een nummer van een Nederlandse artiest die in Bristol woont. Nummer 3 in mijn jaarlijst, totaal genegeerd door de NPO en muzikaal interessanter dan het volledige oeuvre van Kensington bij elkaar.

Lekker nummer, maar verder niet heel bijzonder.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 23 januari 2018 @ 00:38:13 #186
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176686966
Maar goed, ik merk alweer bij jou dat discussie geen enkele zin heeft. Jouw mening is waarheid, en ook maar enige vorm van toenadering of nuance is verboden.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176687110
Iemand die vindt dat zijn mening amper nog een mening is, valt inderdaad moeilijk mee te discussiëren. Jammer.
pi_176687189
Moet wel zeggen dat Ronnie's tracks ook regelmatig door anderen zijn geproduceerd dus dat haalt mijn bericht wel wat onderuit. Maar ook verder zitten zijn nummers sterk in elkaar, qua zanglijnen en dergelijke. Bovendien is ie meestal wel co-producer. Ik ben er wel van overtuigd dat Ronnie een erg muzikaal persoon is die zich nog volop aan het ontwikkelen is.
pi_176688095
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:03 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Iemand die vindt dat zijn mening amper nog een mening is, valt inderdaad moeilijk mee te discussiëren. Jammer.
Aan de andere kant, met zeggen dat een mening maar een mening is, sla je ook elke discussie dood natuurlijk.

Muzikaal kan het misschien best aardig kloppen, maar ik heb vooral een hekel aan die autotune, daardoor klinkt het allemaal zo nep, je hoort er geen echte emotie in. Daarbij komt nog het belabberde niveau van de teksten.
Maar dat is natuurlijk maar een mening ;)
pi_176688101
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:19 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Moet wel zeggen dat Ronnie's tracks ook regelmatig door anderen zijn geproduceerd dus dat haalt mijn bericht wel wat onderuit. Maar ook verder zitten zijn nummers sterk in elkaar, qua zanglijnen en dergelijke. Bovendien is ie meestal wel co-producer. Ik ben er wel van overtuigd dat Ronnie een erg muzikaal persoon is die zich nog volop aan het ontwikkelen is.
Iemand als co-producer opgeven zegt volgens mij niks. Dat doen ze al als Ronnie als stonede garnaal in de studio aanwezig is waarschijnlijk (net als bij veel andere artiesten).
pi_176688255
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn amateurbandje is ook 10 keer inventiever dan Kensington. Kensington maakt namelijk formule-muziek volgens het boekje. Generieke standaard-akkoordenprogressies die al miljoenen keren in de muziek zijn gebruikt; originaliteit nul.

Ronnie Flex is gewoon de zoveelste, iets te hard omhoogggevallen kutrapper die niks heeft te melden. Originaliteit gering, maar inderdaad groter dan nul.
Dat nieuwe nummer van hem met Maan is gewoon dat ene nummer van nelly en Kelly. :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_176690472
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:01 schreef cafca het volgende:

[..]

Aan de andere kant, met zeggen dat een mening maar een mening is, sla je ook elke discussie dood natuurlijk.

Muzikaal kan het misschien best aardig kloppen, maar ik heb vooral een hekel aan die autotune, daardoor klinkt het allemaal zo nep, je hoort er geen echte emotie in. Daarbij komt nog het belabberde niveau van de teksten.
Maar dat is natuurlijk maar een mening ;)
Nee, daar sla je geen discussie mee dood, want meningen kunnen veranderen. Juist door te zeggen 'dit is hoe het is en niet anders' sla je een discussie toch dood?
pi_176690509
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Iemand als co-producer opgeven zegt volgens mij niks. Dat doen ze al als Ronnie als stonede garnaal in de studio aanwezig is waarschijnlijk (net als bij veel andere artiesten).
Het doet mij vooral vermoeden dat hij erg betrokken is bij het studioproces maar ik geef ook meteen toe dat dat slechts een vermoeden is, ik ben er nooit bij geweest.
pi_176690561
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:17 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dat nieuwe nummer van hem met Maan is gewoon dat ene nummer van nelly en Kelly. :D
Het stukje van Maan is inderdaad gebaseerd op Dilemma. Niet het hele nummer dus, specifiek het stukje van Maan. Dit lijkt me bewust gedaan, zoals je wellicht weet zit hiphop (oké, dit is R&B, maar Ronnie komt uit de hiphop) vol met samples, verwijzingen, en het hergebruiken van oudere muziek. Dan kan je beargumenteren dat het voortkomt uit een gebrek aan eigen creativiteit/kunnen, maar dat lijkt me te makkelijk: het zit heel erg in de hiphopcultuur. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel afbreuk doet aan de verdere originaliteit van de muziek van Ronnie Flex.
pi_176691078
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:01 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Nee, daar sla je geen discussie mee dood, want meningen kunnen veranderen. Juist door te zeggen 'dit is hoe het is en niet anders' sla je een discussie toch dood?
Ook Ja, maar als je elk argument afdoet met: dat is jouw mening ook.
pi_176692516
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:01 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
FlyGRQ twitterde op zaterdag 20-01-2018 om 23:57:22 De popprijs winnaar @kensingtonband landde om 22:50 op Eelde met een Cessna 680. Precisiewerk, want de luchthaven sluit om 23:00. https://t.co/hNW9QC6J7b reageer retweet
Kensington is er wel een in de categorie 'als er dan toch een vliegtuig met een band moet neerstorten...'

Ik vind het op zich best grappig dat er een prijs wordt uitgereikt door een jury die maar wat doet bij gebrek aan criteria en een toetsingskader. Alleen Kensington kan gewoon niet, dat is net zoiets als dat een missverkiezing wordt gewonnen door een sekspop.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176693451
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:05 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Het stukje van Maan is inderdaad gebaseerd op Dilemma. Niet het hele nummer dus, specifiek het stukje van Maan. Dit lijkt me bewust gedaan, zoals je wellicht weet zit hiphop (oké, dit is R&B, maar Ronnie komt uit de hiphop) vol met samples, verwijzingen, en het hergebruiken van oudere muziek. Dan kan je beargumenteren dat het voortkomt uit een gebrek aan eigen creativiteit/kunnen, maar dat lijkt me te makkelijk: het zit heel erg in de hiphopcultuur. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel afbreuk doet aan de verdere originaliteit van de muziek van Ronnie Flex.
Ik zeg ook nergens iets over Ronnie Flex. Ik zeg alleen iets over dat specifieke nummer ;)
Wat overigens ook wel erg Ed Sheeran Shape of You klinkt.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 23 januari 2018 @ 14:00:25 #198
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176693569
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kensington is er wel een in de categorie 'als er dan toch een vliegtuig met een band moet neerstorten...'

Ik vind het op zich best grappig dat er een prijs wordt uitgereikt door een jury die maar wat doet bij gebrek aan criteria en een toetsingskader. Alleen Kensington kan gewoon niet, dat is net zoiets als dat een missverkiezing wordt gewonnen door een sekspop.
Ik weet dat het hier een onpopulaire mening is: maar ik vind het volledig terecht dat Kensington gewonnen heeft, al hadden ze wel al eerder mogen winnen. Het is gewoon prima poppy rock dat ze maken met een heel eigen geluid, maar goed, alles wat succesvol is in Nederland moet met de grond gelijk gemaakt worden natuurlijk.

Het enige wat ik me wel afvroeg: ze krijgen dan een cheque van 10.000 euro, maar die extra vlucht voor hen zal niet heel veel goedkoper zijn geweest... Beetje dubbelop dan.
Don't let my username fool you...
pi_176693824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik weet dat het hier een onpopulaire mening is: maar ik vind het volledig terecht dat Kensington gewonnen heeft, al hadden ze wel al eerder mogen winnen. Het is gewoon prima poppy rock dat ze maken met een heel eigen geluid, maar goed, alles wat succesvol is in Nederland moet met de grond gelijk gemaakt worden natuurlijk.
Nee hoor, ik pleit niet voor het met de grond gelijk maken van hun verdienmodel. Dat doe ik bij Rieu ook niet, maar bij prijzen gaat het over wie er eer krijgt en dan gaat het dus niet om de commerciele waarde.

Het punt met Kensington is dat het voor mij overduidelijk fake is, terwijl het bij pop en rock er eigenlijk alleen maar om gaat dat het echt is, dan kun je bijna overal mee wegkomen. Het verbaast me oprecht dat niet iedereen dat meteen hoort. Misschien was ik er zelf ingetrapt toen ik nog op de lagere school zat, maar later zeker niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176696800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik pleit niet voor het met de grond gelijk maken van hun verdienmodel. Dat doe ik bij Rieu ook niet, maar bij prijzen gaat het over wie er eer krijgt en dan gaat het dus niet om de commerciele waarde.

Het punt met Kensington is dat het voor mij overduidelijk fake is, terwijl het bij pop en rock er eigenlijk alleen maar om gaat dat het echt is, dan kun je bijna overal mee wegkomen. Het verbaast me oprecht dat niet iedereen dat meteen hoort. Misschien was ik er zelf ingetrapt toen ik nog op de lagere school zat, maar later zeker niet.
Dat heb je heel mooi omschreven! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')