abonnement Unibet Coolblue
pi_178564105
Emilie kan er helemaal niets van. Tijd voor een lied-swap met UK.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 21:36:14 #202
375570 crew  Cyan9
pi_178564587
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 21:23 schreef Fred_B het volgende:
Emilie kan er helemaal niets van. Tijd voor een lied-swap met UK.
o|O
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_178567744
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 21:23 schreef Fred_B het volgende:
Emilie kan er helemaal niets van. Tijd voor een lied-swap met UK.
'Les tempętes ne durent pas éternellement, éternellement, souvenez-vous.'
  dinsdag 17 april 2018 @ 01:34:44 #204
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_178568173
Aardig liedje maar Frankrijk kan veel beter.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 april 2018 @ 12:15:26 #205
163650 Greys
pi_178653760
Nou dat is toch - geheel toevallig uiteraard! - weer een práchtig emo verhaal voor de commentatoren straks jongens. Baby Mercy waar het lied over gaat is gevonden in een vluchtelingenkamp in Italië onlangs!

https://eurovoix.com/2018(...)talian-refugee-camp/

Sorry voor m'n sarcasme. Maar ik heb hier toch iets tegen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178654026
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:15 schreef Greys het volgende:
Sorry voor m'n sarcasme. Maar ik heb hier toch iets tegen.
ik snap wat je bedoelt :{
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2018 @ 12:58:12 #207
368283 ato
pi_178654182
Hoe prachtig de boodschap is, het lied is saai.
Life can be a bitch, so like it..
pi_178655404
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:15 schreef Greys het volgende:
Nou dat is toch - geheel toevallig uiteraard! - weer een práchtig emo verhaal voor de commentatoren straks jongens. Baby Mercy waar het lied over gaat is gevonden in een vluchtelingenkamp in Italië onlangs!

https://eurovoix.com/2018(...)talian-refugee-camp/

Sorry voor m'n sarcasme. Maar ik heb hier toch iets tegen.
Ik ook pfffffff grrrrmmmpppfffffhhhhh :X
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_178655479
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:15 schreef Greys het volgende:
Nou dat is toch - geheel toevallig uiteraard! - weer een práchtig emo verhaal voor de commentatoren straks jongens. Baby Mercy waar het lied over gaat is gevonden in een vluchtelingenkamp in Italië onlangs!

https://eurovoix.com/2018(...)talian-refugee-camp/

Sorry voor m'n sarcasme. Maar ik heb hier toch iets tegen.
Ik zie het probleem niet echt?

Denk niet dat ze hier mee naar buiten komen onder het motto 'boehoe laten we lekker een jankverhaal over vluchtelingen op gaan hangen voor meer stemmen'

Lijkt me meer iets voor Rusland.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 april 2018 @ 15:21:38 #210
163650 Greys
pi_178655890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:49 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet echt?

Denk niet dat ze hier mee naar buiten komen onder het motto 'boehoe laten we lekker een jankverhaal over vluchtelingen op gaan hangen voor meer stemmen'

Lijkt me meer iets voor Rusland.
Mwah. Ik vind het erg toevallig dat ze nu gevonden wordt. Vergeef me mijn achterdocht. :P

En het hele lied is toch emo en over vluchtelingen? Ik wil niet zeggen jankverhaal maar tis natuurlijk wel een eh.. nou ja jankverhaal.

Maar goed dat is Italië ook. Etc. Dus ik neem het ze niet kwalijk op zich maar ik heb wel een 'ach ja natuuuuurlijk is Mercy nu gevonden..' reactie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 10:46:53 #211
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_178669601
Nog steeds een kanshebber. Een grote kanshebber. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 april 2018 @ 17:12:10 #212
163650 Greys
pi_178695491
Sorry maar dit gaat mij te ver.

https://twitter.com/wiwibloggs/status/988431005915799552?s=19

Baby Mercy en haar moeder kijken naar de performance. :')

Het wordt me nu echt teveel over de rug van een vluchteling en te politiek en expres tranentrekkerig. Maar dat is persoonlijk. Het is een Song Contest ffs. Hou zielige vluchtelingen hierbuiten. Sorry Frankrijk, je lied is mooi maar ik haak hier af.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178695840
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:12 schreef Greys het volgende:
Sorry maar dit gaat mij te ver.

https://twitter.com/wiwibloggs/status/988431005915799552?s=19

Baby Mercy en haar moeder kijken naar de performance. :')

Het wordt me nu echt teveel over de rug van een vluchteling en te politiek en expres tranentrekkerig. Maar dat is persoonlijk. Het is een Song Contest ffs. Hou zielige vluchtelingen hierbuiten. Sorry Frankrijk, je lied is mooi maar ik haak hier af.
Ja nee dit gaat me ook iets te ver. Word nu wel ook een beetje een uitgemolken vluchtelingenverhaallijn. Valt me tegen van ze.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 23 april 2018 @ 17:44:43 #214
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_178696164
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:12 schreef Greys het volgende:
Sorry maar dit gaat mij te ver.

https://twitter.com/wiwibloggs/status/988431005915799552?s=19

Baby Mercy en haar moeder kijken naar de performance. :')

Het wordt me nu echt teveel over de rug van een vluchteling en te politiek en expres tranentrekkerig. Maar dat is persoonlijk. Het is een Song Contest ffs. Hou zielige vluchtelingen hierbuiten. Sorry Frankrijk, je lied is mooi maar ik haak hier af.
Die moeder heeft op die foto haar ogen dicht, dus ze kijkt helemaal niet naar de performance. #fakenews :{w
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_178696359
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:12 schreef Greys het volgende:
Sorry maar dit gaat mij te ver.

https://twitter.com/wiwibloggs/status/988431005915799552?s=19

Baby Mercy en haar moeder kijken naar de performance. :')

Het wordt me nu echt teveel over de rug van een vluchteling en te politiek en expres tranentrekkerig. Maar dat is persoonlijk. Het is een Song Contest ffs. Hou zielige vluchtelingen hierbuiten. Sorry Frankrijk, je lied is mooi maar ik haak hier af.
Heb niet het idee dat dit uit de koker van MadameMonsieur komt, dit is meer een verhaallijn van het Franse journaille. De Franse correspondent gaat op zoek naar een vluchtelingenkindje dat mercy heet om zo een leuk item te schieten 'hee, dit is het meisje uit dat lied'.
pi_178696367
Het gaat me ook te ver zo'n klein kind verplicht dat optreden te laten zien. Arme, arme Baby Mercy.

Benieuwd of Baby Mercy straks als een soort mascotte meegaat naar Lissabon.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 april 2018 @ 18:13:45 #217
163650 Greys
pi_178696765
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:54 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Heb niet het idee dat dit uit de koker van MadameMonsieur komt, dit is meer een verhaallijn van het Franse journaille. De Franse correspondent gaat op zoek naar een vluchtelingenkindje dat mercy heet om zo een leuk item te schieten 'hee, dit is het meisje uit dat lied'.
En dat ze over een bestaand vluchtelingenmeisje zingen dat Mercy heet is puur toeval? Ik geloof niet dat ik dat geloof :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 april 2018 @ 18:18:51 #218
163650 Greys
pi_178696868
Even opgezocht, de artiesten zingen over een bestaand kind dat op een Franse reddingsboot is geboren. Nee sorry mensen, tis mij té. Want als je over een bestaand kind zingt weet je donders goed dat dat kind erbij gesleept gaat worden in de media voor je esf avontuur.

Dit is al uit een eerder artikelen voordat ze gevonden is.

quote:
Mercy was born on an SOS Mediterranée rescue boat as her family attempted to reach Europe. Madame Monsieur read her story and immediately began putting pen to paper, the result being their Eurovision 2018 song.

SOS Mediterranée is a group which works for the rescue of people in distress in the Mediterranean Sea. Their harrowing work comes to life in “Mercy”.
En oh wat zijn we blij, het kind krijgt nu een beter leven. Ja tof, maar hou dat buiten het esf. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178696924
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:13 schreef Greys het volgende:

[..]

En dat ze over een bestaand vluchtelingenmeisje zingen dat Mercy heet is puur toeval? Ik geloof niet dat ik dat geloof :@
https://www.independent.c(...)rescue-a7642446.html

quote:
Woman gives birth to baby girl on refugee rescue boat as charities brace for spring surge.
Baby Mercy among 3,000 people rescued over weekend amid warnings for record year
Je hebt wel deels gelijk, lied is gebaseerd en geďnspireerd op dit nieuwsbericht. Alleen is dit opzoeken en lied laten zien gedaan door een andere omroep dan die van de Franse Eurovisiedelegatie. Als ze dat zelf zouden doen zou het wat discutabeler zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 april 2018 @ 18:35:23 #220
163650 Greys
pi_178697165
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 18:22 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

https://www.independent.c(...)rescue-a7642446.html

[..]

Je hebt wel deels gelijk, lied is gebaseerd en geďnspireerd op dit nieuwsbericht. Alleen is dit opzoeken en lied laten zien gedaan door een andere omroep dan die van de Franse Eurovisiedelegatie. Als ze dat zelf zouden doen zou het wat discutabeler zijn.
Oké, maar stiekem denk ik dat ze het allemaal wel prima vinden. Dat zal de zure in mij wel zijn. Want je weet dat als het een bestaand kind is dat de kans groot is dat iemand (al dan niet ingefluisterd of in opdracht van) gaat zoeken.

Overigens had ik net zo hard geroepen hierover als Maan hierover voor Nederland had gezongen. Ik vind liedjes over politiek en oorlog en terrorisme en vluchtelingen etc sowieso niet echt vallen onder de 'geen politiek op het ESF' regel van de EBU.

Salvador liep vorig jaar achter de schermen in een SOS REFUGEES trui en daar vielen mensen al over ivm die regel. En nu doen we er maar een heel lied over met bestaand kind? Tsja... :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178697383
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké, maar stiekem denk ik dat ze het allemaal wel prima vinden. Dat zal de zure in mij wel zijn. Want je weet dat als het een bestaand kind is dat de kans groot is dat iemand (al dan niet ingefluisterd of in opdracht van) gaat zoeken.

Overigens had ik net zo hard geroepen hierover als Maan hierover voor Nederland had gezongen. Ik vind liedjes over politiek en oorlog en terrorisme en vluchtelingen etc sowieso niet echt vallen onder de 'geen politiek op het ESF' regel van de EBU.

Salvador liep vorig jaar achter de schermen in een SOS REFUGEES trui en daar vielen mensen al over ivm die regel. En nu doen we er maar een heel lied over met bestaand kind? Tsja... :P
Tsja, je kunt je steeds afvragen waar de grens zit van 'geen politiek'. In feite is het Mercyverhaal een bijzondere gebeurtenis waar je over kunt zingen, zonder dat je daar een politiek waardeoordeel over hoeft te vellen. Ze zingen niet dat er meer boten moeten komen, dat we moeten helpen, dat er meer geld naartoe moet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 april 2018 @ 18:51:55 #222
163650 Greys
pi_178697440
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 18:48 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Tsja, je kunt je steeds afvragen waar de grens zit van 'geen politiek'. In feite is het Mercyverhaal een bijzondere gebeurtenis waar je over kunt zingen, zonder dat je daar een politiek waardeoordeel over hoeft te vellen. Ze zingen niet dat er meer boten moeten komen, dat we moeten helpen, dat er meer geld naartoe moet.
Dat ben ik met je eens. Ik zeg gewoon eerlijk dat het mijn irritatiegrens wel ver overschrijdt. Zeker nu het kind gevonden is en naar de inzending kijkt. Gaat mij veel te ver. Wat anderen vinden moet iedereen lekker zelf weten maar ik zou zelf ook nooit op die manier aan m'n douze points willen komen over de rug van.. Etc. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178697589
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik zeg gewoon eerlijk dat het mijn irritatiegrens wel ver overschrijdt. Zeker nu het kind gevonden is en naar de inzending kijkt. Gaat mij veel te ver. Wat anderen vinden moet iedereen lekker zelf weten maar ik zou zelf ook nooit op die manier aan m'n douze points willen komen over de rug van.. Etc. ;)
Ja het komt wel heel erg in de buurt van de geruchten dat foto's van de zieke Og3ne-moeder op de ledschermen zouden gaan komen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 april 2018 @ 19:14:55 #224
163650 Greys
pi_178697876
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 18:59 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Ja het komt wel heel erg in de buurt van de geruchten dat foto's van de zieke Og3ne-moeder op de ledschermen zouden gaan komen.
Je weet dat ik dat idee net zo gruwelijk en uitmelkerig vond dus ja, dat gevoel idd :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178700181
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké, maar stiekem denk ik dat ze het allemaal wel prima vinden. Dat zal de zure in mij wel zijn. Want je weet dat als het een bestaand kind is dat de kans groot is dat iemand (al dan niet ingefluisterd of in opdracht van) gaat zoeken.

Overigens had ik net zo hard geroepen hierover als Maan hierover voor Nederland had gezongen. Ik vind liedjes over politiek en oorlog en terrorisme en vluchtelingen etc sowieso niet echt vallen onder de 'geen politiek op het ESF' regel van de EBU.

Salvador liep vorig jaar achter de schermen in een SOS REFUGEES trui en daar vielen mensen al over ivm die regel. En nu doen we er maar een heel lied over met bestaand kind? Tsja... :P
Daar ben ik het dan weer oneens. De twee komen op mij echt niet over als mediafreaks die alles doen voor aandacht. Het lijken me oprechte muzikanten en het lied is volgens mij ook echt met goede intenties en emoties geschreven.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')