Ik denk dat mijn tweejarige dat ook beter kan. Nu ik erover nadenk denk ik dat onze cavia dat ook beter kan dan mijn man.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh twist, wat ontzettend schattig..
Kris, handig.. Estrys, je maakt er een grapje van, maar mijn peuter kan serieus beter de was sorteren dan mijn man.
. 'Donkere was, kleurtjeswas...'
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn tweejarige dat ook beter kan. Nu ik erover nadenk denk ik dat onze cavia dat ook beter kan dan mijn man.
Moet maar even kijken tegen die tijd dan! Hangt er helemaal vanaf hoe alles gaat met 2 kinderen en of man dus echt niet op vakantie gaat. Lijkt me wel gezellig.quote:Op donderdag 4 januari 2018 16:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Kan best, dan is de kleine zo'n 4 maanden alweer, toch? Toen zijn we met N ook voor het eerst daarheen gegaan
Ja, dat was ik. Die appgroep is er nu weer. Dus als mensen erin willen, stuur dan je telefoonnummer even in pm/dm, dan voeg ik je toe. We hebben ook een WIDM-poule voor fok-moeders. Als je daarin wilt, stuur dan je gebruikersnaam van die appquote:Op zaterdag 6 januari 2018 00:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Mevrouw Cactus, was jij vorig jaar nou de initieerder van de Oud-wie is de mol app groep? Ik vond dat zo leuk! Dit jaar weer?
Pmquote:Op zaterdag 6 januari 2018 07:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Die appgroep is er nu weer. Dus als mensen erin willen, stuur dan je telefoonnummer even in pm/dm, dan voeg ik je toe. We hebben ook een WIDM-poule voor fok-moeders. Als je daarin wilt, stuur dan je gebruikersnaam van die app
Jaaa leuk! Ik Pm jequote:Op zaterdag 6 januari 2018 07:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Die appgroep is er nu weer. Dus als mensen erin willen, stuur dan je telefoonnummer even in pm/dm, dan voeg ik je toe. We hebben ook een WIDM-poule voor fok-moeders. Als je daarin wilt, stuur dan je gebruikersnaam van die app
Nee, ze heeft al tijden geen middagslaap meer. We doen haar ook niet vroeg naar bed, gister was het bijvoorbeeld 8 uur. Overdag lijkt ze niet moe en we doen zat met haar zodat ze wel moe is 's avonds.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 09:34 schreef Jentin het volgende:
Komt me bekend voor, Colafles, met mijn zoontje van ook bijna 3,5. Sliep altijd prima in en sliep ook door. We hebben in december zo'n periode gehad: heel vaak wakker met steeds wisselende 'redenen': te licht, te donker, bang, dorst, honger, wind, dinosaurussen op het dak (:'))
Slaapt ze nog 's middags? Het inkorten of schrappen van de middagslaap leek hier soms te helpen, maar verder vrees ik eigenlijk dat het een kwestie van uitzitten is. Hier duurde het een week of vier en nu slaapt hij weer als vanouds.
Doen jullie misschien niet téveel met haar, waardoor ze over haar slaap heenraakt? Tis altijd gokken met die kleintjes. Hier hebben we ook kort deze fase gehad, maar dan in de vorm van erg vroeg wakker worden, waardoor ze overdag soms niet te genieten was. Ze viel dan op de bank in slaap, weinig zin om dingen te doen, tegendraads doen etc. Uiteindelijk bleek het een update te zijn, waarmee haar woordenschat flink toenam.. Hopelijk is het snel klaar deze fase, ik snap dat het vermoeiend is..quote:Op zaterdag 6 januari 2018 09:48 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Overdag lijkt ze niet moe en we doen zat met haar zodat ze wel moe is 's avonds.
Goed om te weten dat het bij jullie over ging. Geeft me wat hoop
Zou ook kunnen hoor, we gaan het eens testen door vandaag heel de dag thuis te blijven.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 12:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Doen jullie misschien niet téveel met haar, waardoor ze over haar slaap heenraakt? Tis altijd gokken met die kleintjes. Hier hebben we ook kort deze fase gehad, maar dan in de vorm van erg vroeg wakker worden, waardoor ze overdag soms niet te genieten was. Ze viel dan op de bank in slaap, weinig zin om dingen te doen, tegendraads doen etc. Uiteindelijk bleek het een update te zijn, waarmee haar woordenschat flink toenam.. Hopelijk is het snel klaar deze fase, ik snap dat het vermoeiend is..
Pm!quote:Op zaterdag 6 januari 2018 07:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij zitten nu ook in zo'n fase. Inslapen is drama en midden in de nacht is hij wakker en is er vanalles aan de hand en wil hij NIET slapen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 09:19 schreef Colafles63 het volgende:
Goedemorgen, ik kom ongegeneerd binnen vallen met een vraag. Hoop niet dat het erg is want ik ben ondertussen lichtelijk wanhopig.
Dochtertje van bijna 3,5 slaapt sinds anderhalve week niet meer door. Dat wilt zeggen, ze is minimaal 2 uur wakker snachts en wij dus ook. Ze wordt wakker en geeft aan dat ze niet alleen wilt zijn (we wachten elke avond bij haar tot ze slaapt, inslapen gaat ook niet jofel) en dat ze niet meer kan/wil slapen. Vannacht ook weer van 0.30 tot 3.00 bezig geweest... Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen. Bij haar zitten snachts al geprobeerd, bij ons in bed, ze vertikt het gewoon om te slapen. En gelukkig hebben we deze 2 weken vakantie gehad allebei, maar a.s. maandag begint het echte leven weer en ik kan me zo voorstellen dat dit flink vermoeiend gaat worden.
Komt iemand dit bekend voor? Tips?
Bah, vermoeiend he! Ik heb dat ook hoor....Slaapt ze eindelijk, lig ik door alle heisa weer wakkerquote:Op zondag 7 januari 2018 05:30 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wij zitten nu ook in zo'n fase. Inslapen is drama en midden in de nacht is hij wakker en is er vanalles aan de hand en wil hij NIET slapen.
Wat bij ons werkt is hem ongeveer een kwartier bij ons in bed nemen. Hij slaapt dan niet. Maar als we hem na dat kwartier onder luid protest weer in zijn eigen bed leggen, slaapt hij 9 van de 10 keer zo in.
Jammer alleen dat ik dan niet meer slaap en daarom nu al vanaf 4 uur wakker lig
Ik hoop dat deze fase snel over is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, zo herkenbaar! Wij gaan woensdag bespreken wanneer Kuiken gaat wennen. Hij is er zelf on-zet-tend aan toe, ik iets minderquote:Op zondag 7 januari 2018 14:07 schreef exode het volgende:
Wij moeten deze week bellen naar school voor de wendagen Echt, hoe kan dit, ik heb toch een baby?
Hij heeft een ontsteking op z'n piemel, waar crème op moest. Maar, inderdaad, misschien ben ik ook te koppig...quote:Op maandag 8 januari 2018 13:46 schreef Burdie het volgende:
Jagar, ik had 'm dan gewoon geen schone luier aan gedaan.
Komt 'ie vanzelf wel op terug.
Mee eens, voor zover mogelijk. Ik trek een grens bij schoppen, slaan en bijten. Dat volgt hier gewoon met “straf”, want een logische consequentie kan ik daar bijna niet bij bedenken. En hij mag ook gewoon niet bijten, klaar.quote:Op maandag 8 januari 2018 13:51 schreef pinquit het volgende:
Mjaa straf ben k dan weer niet zo van. Je kind doet zoiets uit frustratie en onmacht, maak het nog even erger door te laten zien hoeveel macht je als ouder hebt.
Een consequentie als in: een logisch vervolg, dat is ook beter te begrijpen dan.
Dus wat burd zegt eigenlijk: oké doe die luier niet om. Gevolg: natte broek.
Goeie tip Franny!quote:Op maandag 8 januari 2018 15:45 schreef Franny_G het volgende:
Wat mij hielp is om rustig te blijven benoemen welk gedrag je niet wilt en waarom (je schopt me, dat doet pijn, ik wil dat je stopt) en uit te spreken wat je gaat doen.
Ik ben ook niet van de straf. Ook niet in die situatie - hij weet nog niet dat zoiets pijn doet bij een ander (Melba inmiddels net een beetje en die doet t ook een stuk minder nu).quote:Op maandag 8 januari 2018 13:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mee eens, voor zover mogelijk. Ik trek een grens bij schoppen, slaan en bijten. Dat volgt hier gewoon met “straf”, want een logische consequentie kan ik daar bijna niet bij bedenken. En hij mag ook gewoon niet bijten, klaar.
´Tis echt een mager scharminkel ja, precies mijn bouw en die van mijn man als kind (hoewel dat bij manlief achteraf gezien aan een stevige lactose intolerantie was te wijtenquote:Op maandag 8 januari 2018 15:45 schreef Franny_G het volgende:
LuDann, I is ook een koukleum. Ze gaat ook redelijk snel bibberen, waar andere kinderen dan nog nergens last van hebben. Ik denk dat het komt doordat ze een lichtgewicht is met weinig vet op haar lijfje. Dat geldt ook voor die van jou, dus wellicht verklaart dat wat. Lieve foto's!.
Wat betreft angsten: ik was vanochtend in Monkey Town. Waar I tot nu toe zulke binnenspeeltuinen heel leuk maar ook ontzettend spannend vond omdat ze hoogtevrees heeft, durfde ze nu na heel veel aanmoediging helemaal alleen van de hoge glijbaan en ze klom ook naar de hoogste plekken. Zo mooi om te zien hoe ze haar angst overwint.. Maar wat misschien nog wel stoerder is: ze loopt echt zonder schroom op allerlei kindjes af om te vragen of ze met haar willen spelen. Met als resultaat dat ze wel drie 'vriendjes' had gemaakt.
.
Kinderwagen voor baby en draagzak voor W?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Vraag aan de ervaren peuter-en-baby-mama’s!
Ik verwacht in augustus dus (hopelijk) baby2. W. is dan 2 jaar en 10 maanden. Ik doe hier (dorp) best veel te voet. W. stapt dan stukken mee en zit de rest vd tijd in de kinderwagen.
Alleen, straks met baby2 moet ik wat anders bedenken, maarja; wat? Een duo wagen (maarja, hoe vaak zit W. daar dan nog in?). Een draagzak voor baby? W. de hele weg laten lopen (best een eind, een tripje supermarkt is bijna 3 km)? Iemand goede tips?
Meerijdplankje?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Vraag aan de ervaren peuter-en-baby-mama’s!
Ik verwacht in augustus dus (hopelijk) baby2. W. is dan 2 jaar en 10 maanden. Ik doe hier (dorp) best veel te voet. W. stapt dan stukken mee en zit de rest vd tijd in de kinderwagen.
Alleen, straks met baby2 moet ik wat anders bedenken, maarja; wat? Een duo wagen (maarja, hoe vaak zit W. daar dan nog in?). Een draagzak voor baby? W. de hele weg laten lopen (best een eind, een tripje supermarkt is bijna 3 km)? Iemand goede tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van ons allebei. De laatste keer dat een van ons gesport heeft was denk ik in de zero's. Daarom ben ik ook niet dunquote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Van wie heeft ze dat SQ?![]()
We gaan over 2,5 week weg
Ik heb dus een tula toddler, maar W. is geen fan van dragen (ook nooit geweest). Dus dat ontzie ik een beetje.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Kinderwagen voor baby en draagzak voor W?
Oh? Kan dat ook ja?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:28 schreef Stormqueen het volgende:
Je mot de baby ook in de drager doen, niet je 15 kilo peuter
Wait, whut? I moest vijf rijen (en bij rij vijf ging het dus mis). Is de bovenste rij bij jullie dan ook met maar twee plaatjes?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
Wij waren vrijdag bij t CB voor de drie-jaars-APK.
Ze hoeven voor die ogentest toch maar drie rijtjes? Pas met 4 moeten ze 4 rijtjes zei de arts?
Ik durf het al niet met 1 kind. Dan kunnen ze die supermarkt opnieuw opbouwen, vrees ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga helemaal geen boodschappen doen met twee kinderen. Hell no.![]()
Dapper dat mensen het aandurven!
Die opvoedregels bepaal je zelf toch?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:53 schreef Sara82 het volgende:
Want anders is het: we doen een schone luier om. Oh je wil niet? Oké dan niet. Dat lijkt me ook niet de bedoeling toch? (Niet om een discussie aan te zwengelen, maar soms snap ik de opvoedregels niet zo)
Ketel is 2,5 en komt daar ook wel bij in de buurt.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
Verder alles flex. Kind is precies 100 cm en weegt 16,8 kilo. Dat woog het meisje van 4 dat na ons binnenkwam ook :’) maar zit nu heel goed op zijn eigen lijntje dus prima.
de dokter benoemde t nog expliciet. Dat een kindje van drie maar die eerste drie rijen moet kunnen, en dat hij bij rij vier kwam. maar de ogen zijn nog aan t ontwikkelen, dus bij 4 moeten ze meer kunnen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wait, whut? I moest vijf rijen (en bij rij vijf ging het dus mis). Is de bovenste rij bij jullie dan ook met maar twee plaatjes?
Vanaf twee maken ze de lijn gebaseerd op de ouders / verwachte lengte. En M is een jongenquote:Op woensdag 10 januari 2018 02:39 schreef LuDann het volgende:
Pick your battles ja, idd. Al hebben we die hier sowieso niet veel, eerlijk gezegd.
@ kwak: terwijl dat volgens mij ook wel mee valt. Als ik de lijn van Wolk doortrek zal ze bij 4 jaar zo'n 94 cm zijn bij 13,5 kilo. Ukkie.
En toch verbaas je je over gewicht en lengte bij het kindje wat je bij het CB zag, terwijl dat ook een meisje is en je naar ik aanneem de verwachte lengte niet weet.quote:Op woensdag 10 januari 2018 06:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vanaf twee maken ze de lijn gebaseerd op de ouders / verwachte lengte. En M is een jongen
Ja, als ik er niet drie keer voor terug hoefde zou het me ook allemaal een stuk minder interesseren.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoor heel vaak mensen over de hoeveelheid rijen. Ik ben denk ik de enige die geen idee heeftze gingen plaatjes noemen en op een gegeven moment noemde ze de hond een laars en toen stopten we en was het goed.
Eh, ok, dat bedoelde ik niet, maar ik zie dat ik t wel zo schrijf netquote:Op woensdag 10 januari 2018 08:49 schreef LuDann het volgende:
[..]
En toch verbaas je je over gewicht en lengte bij het kindje wat je bij het CB zag, terwijl dat ook een meisje is en je naar ik aanneem de verwachte lengte niet weet.Alles is relatief natuurlijk, Wolk zit ook nog niet eens op de allerlaagste lijn dus er zijn kindjes die netjes hun lijntje volgen en nog een stukje kleiner en lichter zijn.
Dat heb ik ook elke keer! Mijn dochter is 4kg zwaarder dan haar vriendinnetje die een maandje jonger is. Ze is wel een stukje groter, maar toch vind ik 4kg zo veel klinken, terwijl ze allebei niet te mager of te dik zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2018 09:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik was verbaasd dat een verschil in relatief gewicht aan de buitenkant zo weinig zichtbaar kan zijn. En dat kinderen rond deze leeftijd zo kunnen verschillen. Dat bedoelde ik.
Helemaal waar! Het is meer dat ik dan denk: oja, kind wil regie, machtsmisbruik wil ik ook niet, maar dat had ik me dan nog helemaal niet zo gerealiseerd. Dan voel ik me soms een beetje oenig. (Maar daarom is dit forum zo fijnquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:11 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Die opvoedregels bepaal je zelf toch?
Dit gaat denk ik een beetje over 'pick your battles'. Maar dat is dus persoonlijk: waar jij een strijd over wilt aangaan. Strijd over luier verschonen e.d. gaat vaak over regie. Je kind wil iets te zeggen hebben. En dan komt wat dat betreft jouw opvoedstijl om de hoek kijken: hoeveel regie ben je bereid je kind te geven, in welke situaties, wanneer leg je jouw wil op en waarom.
Dat kan ik ook niet ruiken natuurlijk, dat je het anders bedoelt.quote:Op woensdag 10 januari 2018 09:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Eh, ok, dat bedoelde ik niet, maar ik zie dat ik t wel zo schrijf net
Ik was verbaasd dat een verschil in relatief gewicht aan de buitenkant zo weinig zichtbaar kan zijn. En dat kinderen rond deze leeftijd zo kunnen verschillen. Dat bedoelde ik.
Geen oordeel over klein groot dik dun whatever.
haha dan zegt R. doe het lekker zelf maarquote:Op woensdag 10 januari 2018 11:25 schreef twist02 het volgende:
Plus dat babybroertje blijkt nu de perfecte manier om wat gedaan te krijgen
"Oh, je broertje weet nog niet hoe je [insert anything] moet doen, laat jij 'm dat even zien?" x1000
Hahahahaquote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef AwayTL het volgende:
Ik laat ze inmiddels gewoon los in de supert.
Beetje afkeurend kijken en net doen alsof ik het moederfiguur zit te zoeken als ze dingen uitspoken die niet per definitie de bedoeling zijn.
In je eigen huis heb je gewoon je eigen regels, als je niet wil dat ze de kat pijn doet of je broodje jat vind ik zeker dat je er wat van mag zeggen, ik vind het altijd wel fijn als andere zelf hun grenzen laten weten in hun eigen huis.quote:Op woensdag 10 januari 2018 13:44 schreef LuDann het volgende:
@twist: kan ik me voorstellen ja! Als het niet in de familie zit zal het nog wel een beetje bijtrekken later.
Iets heel anders: ik had gisteren een vriendin met peuter langs en ik zat me eerlijk gezegd best wel te ergeren aan betreffende peuter.Binnen 5 minuten trok ze de keukenkast overhoop op zoek naar eten (en kieperde daarbij de nodige hagelslag over de grond), jatte nadat ik haar een broodje met hagelslag had gegeven alsnog mijn brood van mijn bord en even later had ze kat flink in een pijnlijke houdsgreep. Een andere keer heeft ze binnen 30 seconden alle stempels van Wolk gesloopt. Het is altijd complete chaos als ze hier geweest is.
Ik merk dan wel dat ik van een ander kind toch wat minder kan hebben geloof ik.Ik vind het in ieder geval vervelend om zo bovenop een ander kind te moeten zitten, zeker qua corrigeren enzo, ik wil betreffende vriendin ook niet tegen het hoofd stoten maar tja, die blijft vooral gewoon op de bank zitten met een kop thee. Hoe doen jullie zoiets? Ik denk vooral niet meer hier thuis afspreken.
Hahaquote:Op woensdag 10 januari 2018 13:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
haha dan zegt R. doe het lekker zelf maar
+1quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga helemaal geen boodschappen doen met twee kinderen. Hell no.![]()
Dapper dat mensen het aandurven!
Ja, dat is wel matig. Is het nou wel goed dan?quote:Op woensdag 10 januari 2018 09:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, als ik er niet drie keer voor terug hoefde zou het me ook allemaal een stuk minder interesseren..
Splitsen ftw. Wij brengen de kinderen zelfs gefaseerd naar de opvang. Mijn man doet 's morgens de peuter en ik de babyquote:Op woensdag 10 januari 2018 23:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
+1![]()
Hier gaat de buurvrouw rustig op zaterdag met 3 ukkies in dezelfde categorie als ik heb (5/3/1) richting zwembad omdat die van 5 dan zwemles heeft. Doorgaans kan ik ze alle drie tegelijk prima handelen maar in een zwembad waarbij je je oudste dan aan begin en eind om moet kleden.. tussendoor wachten en de jongste 2 moet entertainen.. hoe dan?![]()
Wij splitsen de boel wel mooi![]()
En away in de superhilarisch
Nee, het is nog niet goed, in mei moet hij de test nóg een keer doen. Ik verwacht ook niet anders dan dat I uiteindelijk een bril zal moeten (ik heb -5, Baard -8), maar dit gedoe vind ik wel een beetje vermoeiend. Zeker als ik lees dat hij bij het cb van kwak glansrijk geslaagd zou zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2018 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat is wel matig. Is het nou wel goed dan?
Ik vraag me af of ze hetzelfde zouden hebben gereageerd als mijn man met zijn jampotglazen er bij had gezeten trouwensIn zijn familie heeft iedereen voor z'n vijfde verjaardag een bril gekregen, behalve zijn jongste broer, die was 16. De kinderen van zijn zus hebben ook al een tijdlang een bril. Ik hoop zo dat ze mijn ogen hebben
/shallow
[..]
Splitsen ftw. Wij brengen de kinderen zelfs gefaseerd naar de opvang. Mijn man doet 's morgens de peuter en ik de baby
Ja, maar jij hebt echt zo'n modelpeuter die daadwerkelijk naast je loopt met zo'n klein karretje.quote:Op donderdag 11 januari 2018 09:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, het is nog niet goed, in mei moet hij de test nóg een keer doen. Ik verwacht ook niet anders dan dat I uiteindelijk een bril zal moeten (ik heb -5, Baard -8), maar dit gedoe vind ik wel een beetje vermoeiend. Zeker als ik lees dat hij bij het cb van kwak glansrijk geslaagd zou zijn.
Naar de supermarkt met twee bewuste kinderen lijkt me wel een uitdaging ja. Nu is er nog niets aan de hand, I loopt naast me met een klein winkelwagentje en A zit in de Tula, maar ik vrees de tijd dat ze allebei zo'n wagentje willen..
Hij (en dus ook ik) worden alleen aangesproken door de oudere medewerkers. Hij wordt dan naar me teruggebracht zeg maar, niet zo lastig aangezien ik dan de enige klant binnen ben. B loopt gewoon alle paden door en ergens komen we elkaar weer tegen. Maar dat mag blijkbaar niet....Het is in een dorp in de winkelstraat.quote:Op donderdag 11 januari 2018 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
Nou idd exode!
Ik merk overigens wel verschil in supermarkten. De mensen in "mijn" jumbo zijn op gezette tijdstippen veel minder tolerant naar kinderen dan de mensen in de jumbo bij mijn vader.
Ik woon in de stad, waar heel veel dinkies en studenten wonen. Mijn vader woont aan de rand van een tokkieneuze wijk waar heel veel (allochtone) bijstandsmoeders met 5 kinderen wonen
Ik zou dan gewoon vragen wat het probleem is. Misschien is het een franchiser en is bang dat hij dingen laat vallen ofzo.quote:Op donderdag 11 januari 2018 11:05 schreef exode het volgende:
[..]
Hij (en dus ook ik) worden alleen aangesproken door de oudere medewerkers. Hij wordt dan naar me teruggebracht zeg maar, niet zo lastig aangezien ik dan de enige klant binnen ben. B loopt gewoon alle paden door en ergens komen we elkaar weer tegen. Maar dat mag blijkbaar niet....Het is in een dorp in de winkelstraat.
Bij de Appie heeft ie een eigen karretje en is het een heel karwei om te zorgen dat ie niet tegen iedereen aanrijdt. Maar daar krijgt ie kaas, worst etc toegestopt door het personeel. Bij de kassa ouwehoert ie met de cassierre of loopt nog even de winkel terug in. 2 straten verderop zit de Appie tov de Vomar. Een wereld van verschil dus. Als ik geen haast heb, ga ik dus standaard naar die Appie.
Even voor mijn referentiekader, hoeveel rijen waren er dan bij jullie want ik ga nu twijfelen.quote:Op donderdag 11 januari 2018 09:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, het is nog niet goed, in mei moet hij de test nóg een keer doen. Ik verwacht ook niet anders dan dat I uiteindelijk een bril zal moeten (ik heb -5, Baard -8), maar dit gedoe vind ik wel een beetje vermoeiend. Zeker als ik lees dat hij bij het cb van kwak glansrijk geslaagd zou zijn.
Naar de supermarkt met twee bewuste kinderen lijkt me wel een uitdaging ja. Nu is er nog niets aan de hand, I loopt naast me met een klein winkelwagentje en A zit in de Tula, maar ik vrees de tijd dat ze allebei zo'n wagentje willen..
De eerste keer vroeg ik het en zei die mevrouw 'Hij was je kwijt', het was heel duidelijk dat het niet zo was. De tweede keer gaf ik hem op zijn donder omdat werd gezegd dat ie aan het rennen was. B bleef stellig volhouden dat hij niet rende.quote:Op donderdag 11 januari 2018 11:13 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon vragen wat het probleem is. Misschien is het een franchiser en is bang dat hij dingen laat vallen ofzo.
Persoonlijk zou ik die zaak dan lekker in zijn sop laten gaarkokenquote:Op donderdag 11 januari 2018 11:22 schreef exode het volgende:
[..]
De eerste keer vroeg ik het en zei die mevrouw 'Hij was je kwijt', het was heel duidelijk dat het niet zo was. De tweede keer gaf ik hem op zijn donder omdat werd gezegd dat ie aan het rennen was. B bleef stellig volhouden dat hij niet rende.
En hij zit dus nergens aan, want ik ben wel zo'n moeder die stiekem om het hoekje kijkt wat hij aan het doen is.
Overigens zijn alle medewerkers er standaard heel sjago ook als ik er zonder B ben. Van mijn vrouw moet hij bij haar blijven en ik vraag me dan echt af waarom? Ik ga dan twijfelen of ik het te makkelijk ben of zo. Daarom mijd ik de winkel nu dus gewoon zoveel mogelijk.
Overigens is het geen voorbeeldkind want in bijvoorbeeld de Hema pakt ie wel alles uit de schappen.
Gewoon elke keer een andere winkel bezoeken dus!quote:Op donderdag 11 januari 2018 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
Oooh die speelhoekjes! Gisteren waren we in een andere jumbo dan normaal en daar hadden ze dat. I-de-aal!! Veel minder gedram, ze heeft zich prima vermaakt terwijl ik groenten afwoog. En omdat ze niet wist waar het snoep lag in die winkel zijn we gewoon conflictloos naar de kassa en auto gelopen.
quote:Op donderdag 11 januari 2018 11:36 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Gewoon elke keer een andere winkel bezoeken dus!
quote:Op donderdag 11 januari 2018 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Even voor mijn referentiekader, hoeveel rijen waren er dan bij jullie want ik ga nu twijfelen.
De onderste twee hoefden niet. De derde van onderen weet ik niet zeker meer.
Hier overigens een verziende mama (+ een beetje) en brilloze papa, en alle grootouders zijn pas later bebrild geraakt... wel andere oogafwijkingen in de familie, zoals maculadegeneratie en glaucoom.
Hij zat idd wel aan de andere kant van de kamer. Meter of... 5/6?quote:Op donderdag 11 januari 2018 11:20 schreef Skittles het volgende:
Lou moest ook terugkomen voor de ogentest.
Ze kwam bij de arts (tweede poging) even ver als bij de verpleegkundige. De arts vond het dikke prima en zei dat ze pas bij 4 jaar bij de één na onderste rij hoefde te komen. Lou kwam bij de twee na onderste rij. Zelfde kaart, maar volgens mij was de afstand ten opzichte van de kaart iets langer. Daar zal het verschil wel inzitten.
Lou deed trouwens ook op het laatst consequent opnoemen wat links van het plaatje stond in plaats van het plaatje zelf
Ah kijk! Ik heb even gecheckt bij J - de arts stond in mijn zicht. Onze arts was heel duidelijk: kindjes van drie moeten goed zien tot en met de vierde rij. Bij vier jaar tot en met de vijfde rij. Op 5 meter afstand.quote:Op donderdag 11 januari 2018 12:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze kaart hing er. Ik zie nu dat het mis ging bij de zesde rij (die met de wolf - volgens I - uiterst rechts), niet de vijfde. Bij het aanwijzen van de wolf/hond zei hij dan vlag.
Dit kan ik bevestigen, zo vertelden twee artsen (die bij afspraak 3 jaar en die bij afspraak 4 jaar) het mij ook. Zoals ik al eerder schreef: I werd er wat onzeker van dat ze die onderste rijen niet goed kon zien, want de artsen kijken gewoon even tot hoe ver ze het wel goed zien. Maar daarna werd er gezegd dat het prima was, omdat ze die onderste rijen op deze leeftijd nog niet goed hoeven te zien. Bij vier jaar inderdaad 1 rij verder naar beneden. Maar bij drie jaar zeker nog niet de zesde rij.quote:Op donderdag 11 januari 2018 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ah kijk! Ik heb even gecheckt bij J - de arts stond in mijn zicht. Onze arts was heel duidelijk: kindjes van drie moeten goed zien tot en met de vierde rij. Bij vier jaar tot en met de vijfde rij. Op 5 meter afstand.
Pittig Jäger!quote:Op maandag 8 januari 2018 13:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, T is de laatste tijd zo ongeloofelijk dwars, en ik kan er zo slecht tegen. Overal komt nee op, luistert voor geen meter. Net het hoogte punt, bij een schone luier aantrekken, wat hij niet wou. Hij bleef me maar schoppen, en ik had hem duidelijk gemaakt dat dat mij pijn deed, en dat ik niet wou dat hij me schopte. Hij bleef maar doorgaan. Ik heb hem uit de situatie gehaald, in z'n kamer gezet, zelf even weggelopen. Na even knuffelen nog een poging gedaan. Weer schoppen. Weer uitgelegd. Uiteindelijk de consequentie dat we dan geen boekje lezen voor het slapen gaan eraan verbonden. Hij bleef maar schoppen. Uiteindelijk een shcone luier aan, maar dus geen boekje gelezen. Dat resulteerde in een 45 minuten drama. Nu slaapt hij eindeljk, maar mijn god, wat een dwarsheid.
Het is natuurlijk heel veel, nieuw huis, nieuw land, geen kdv meer, altijd bij mijj thuis. Dat snap ik ook goed, en probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar dit ging wat ver, en ik weet nou niet zo goed hoe ik zo'n situatie het slimste aanpak.
waar kan ik ons inschrijvenquote:Op donderdag 4 januari 2018 16:27 schreef Roomsnoes het volgende:
Veel mensen die maar scandinavië komen komende jaren! Meer bij mij doen?Wij hebben een vakantiehuis in de bergen
Je hoeft niet te oefenen. Ze lopen eerst de bovenste rijtjes door om te zien hoe kinderen de plaatjes noemen.quote:Op donderdag 11 januari 2018 16:38 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Pittig Jäger!
[..]
waar kan ik ons inschrijven![]()
Exode wat een mooie sneeuwfoto's!
Ludann, ze ziet er ook uit alsof ze super onder de indruk is. Had ze voldoende gegeten? Soms helpt dat hier ook nog goed warm te blijven. Wurm heeft niet heel veel spekjes en is dus ook snel afgekoeld. Blauw paarsige lippen, maar toch wil hij dan niet binnenEen lekkere zitzak in de kinderwagen mogelijk? Verder kan ik even geen tips verzinnen
![]()
Oh ik ben weer eens ontzettend achter met reageren![]()
het gaat al over boodschappen en ogen testenIk ben hier ook zo ontzettend slecht in
![]()
(in het bijhouden dan he? )
Wanneer start je eigenlijk met oefenen van zo een kaart?
ik vond het ook altijd wel leuk, des te meer je ze mee neemt des te makkelijker het ook gaat.quote:Op donderdag 11 januari 2018 14:08 schreef WupWup het volgende:
Ik doe 2 of 3 keer per week boodschappen met 1, 2 of 3 kinderen. Toen de peuter nog wat jonger was en wegvloog, moest ze in de kar. Maar dat is alweer een beste tijd geleden. Nu loopt ze gewoon mee of heeft een klein karretje of gaat bij de computer zitten. Die staat bij onze AH midden in de winkel. Verder heeft ze een soort gezellige vriendschap ontwikkeld met de groentemedewerker waar ze bananen en mandarijnen scoort en dan maakt zij weer tekeningen voor hem die hij in de winkel ophangt
In mijn geval: 5 Minuten voordat je de deur uit moet naar die afspraak (quote:Op donderdag 11 januari 2018 16:38 schreef Stippelrientje het volgende:
Wanneer start je eigenlijk met oefenen van zo een kaart?
quote:Op donderdag 11 januari 2018 22:01 schreef Sara82 het volgende:
Dat symbooltje op de 4e rij, 4e van links. Ik zag echt niet wat het was. Een sleutel, toch? Ik dacht eerst een kerkje met een raar wolkje erboven![]()
Hier de supermarkt op 5 minuten lopen (tenzij peuter zelluf loopt. Dan 20.) Kan elke dag even langs. Durf zelfs met twee! Gelukkig gedraagt mr T zich altijd voorbeeldig. Hij gaat vaak gewoon ff chillen in een gangpad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
quote:Op donderdag 11 januari 2018 22:01 schreef Sara82 het volgende:
Dat symbooltje op de 4e rij, 4e van links. Ik zag echt niet wat het was. Een sleutel, toch? Ik dacht eerst een kerkje met een raar wolkje erboven![]()
Hier de supermarkt op 5 minuten lopen (tenzij peuter zelluf loopt. Dan 20.) Kan elke dag even langs. Durf zelfs met twee! Gelukkig gedraagt mr T zich altijd voorbeeldig. Hij gaat vaak gewoon ff chillen in een gangpad.#depeuterlevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ah! Hier gaf ze aan dat ze echt moesten benoemen wat wat was...quote:Op donderdag 11 januari 2018 17:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je hoeft niet te oefenen. Ze lopen eerst de bovenste rijtjes door om te zien hoe kinderen de plaatjes noemen.
Het was geen probleem dat melba de kat “onderbroek” noemde, en de laars een sok. Ik heb 1 keer geoefend zodat hij niet zou gaan bokken of schrikken dat hij met 1 oog moest kijken.
@Jagar pittig he, klinkt herkenbaar van Melba, die heeft een vrij lange periode zulk gedrag gehadsorry, niet wat je wilt horen denk ik...
hahaquote:Op donderdag 11 januari 2018 21:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In mijn geval: 5 Minuten voordat je de deur uit moet naar die afspraak ()
Herkenbaarquote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:33 schreef Sara82 het volgende:
Meestal "helpt" ie ook hartstikke goed hoor. Rijdt ook tegen niemand aan omdat ie, welopgevoed als ie is, keihard "AAN KAAANT!!!!" blèrt tegen iedereen op zijn route.
Wat een fijne manier gevonden zegquote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:30 schreef kwakz0r het volgende:
Wij gaan altijd naar de grote hoogvliet (ok met man erbij) waar strategisch geplaatst groepen dieren die liedjes zingen zijn, en een speeltoestel/klimvrachtwagen. Halverwege lever ik man en melba daar af en dan doe ik de verse spullen in mn eentjefeest joh!
Als melba en ik samen gaan dan helpt hij heel lief met zn kleine kar. Sinds dat kan is t top! Daarvoor veel strijd en gillen...
Hier is het meestal TOEEEEEET!!!quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:33 schreef Sara82 het volgende:
Meestal "helpt" ie ook hartstikke goed hoor. Rijdt ook tegen niemand aan omdat ie, welopgevoed als ie is, keihard "AAN KAAANT!!!!" blèrt tegen iedereen op zijn route.
quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:33 schreef Sara82 het volgende:
Frans klinkt als een heel begripvolle, rustige peuterquote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:47 schreef AwayTL het volgende:
Dat klinkt een stuk zoeter dan hoe het hier er vandaag aan toe ging Selv.
Frans fietst weg terwijl ik stop zei bij de grote weg. Frans krijgt zn gekregen lollie niet meer, Frans roept kutzak, Frans gaat door t lint op zn kamer. Don’t be like Frans..
‘Mama ik heb nagedenkt’ ‘ik zal geen kutzak meer zeggen, solly’ .. *komt terug* ‘Frans doe je de deur dicht? ‘ ‘nee’ ... ‘Frans als je de deur niet dicht doet kan je direct weer terug’.. ‘aaargggggghhh.. kutzak!’
Van mijquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Van wie heeft ie dat woord Always?
Ik heb het werkelijkwaar nog nooit eerder gehoordquote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:23 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Van mij.
(Van V en de hele basisschool)
Het was echt super om die twee mannetjes zo bezig te zien met elkaar. Dit was de eerste keer ooit dat ik lekker kon gaan zitten en Sjaak mij niet nodig had om te spelenquote:Op zondag 14 januari 2018 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
Vandaag hadden Sjaak van mwC en Melba een speeldate, en dat was hartstikke leuk!
Ze hebben na enig snuffelen en voor Melba wennen aan het delen van zijn territorium in goed overleg samen gebouwd en gespeeld
(En ik heb gezellig gekletst met mwC natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder zou ik ook niet vrolijk worden van een oppas die alleen op dr telefoon zit
Over zeikmoeders gesproken. Ik heb altijd een slecht gevoel als ik iemand laat oppassen. Dat heb ik altijd gehad. Als ik eenmaal weg ben gaat het wel maar de aanloop en het moment zelf..quote:Op maandag 15 januari 2018 09:56 schreef Crumpette het volgende:
Nou dat idd. Als je eigenlijk je kind niet met een goed gevoel achterlaat, dan is het gewoon niet goed genoeg.
Dit dacht ik ook, ik zou het wel ook even bij haar checken hoe het gegaan is. Ik merk dat de beleving van mijn kleuter inmiddels niet meer helemaal overeenkomt met de werkelijkheidquote:Op maandag 15 januari 2018 09:54 schreef Estrys het volgende:
Heb je het ook aan haar gevraagd? Want als ik onze kinderen vraag wat ze hebben gedaan krijg ik meestal maar een antwoord wat half waar blijkt te zijn‘we hebben de heeeeeele middag dit gedaan.’ En dat blijkt dan een half uur te zijn.
Maar anders zou ik zeggen, als je er geen fijn gevoel bij hebt zou ik haar niet meer laten komen. Geen zeikmoeder hoor, je moet er toch zelf een goed gevoel bij hebben.
COS play to the maxquote:Op zondag 14 januari 2018 23:54 schreef LuDann het volgende:
In dit geval is het vooral omdat ze geen trek meer heeft inderdaad, overduidelijk.Maar ze is de hele dag wel bezig met dit soort fantasie spelletjes, dat is dus ook de reden dat ik vooral nu nadenk over hoe er het beste mee om te gaan (ik ben er normaal gesproken ook niet zo nadrukkelijk mee bezig hoor, dat was meer voor het filmpje). Als ze wakker wordt zit er een krokodil onder het bed, bij omkleden een dinosaurus achter de commode en we moeten vooral snel naar beneden want er komt een tijger aan. Haar bord moet ik snel uit de kast halen want daarna duwt ze met haar gewicht tegen het deurtje aan zodat de dinosaurus niet kan ontsnappen. En dan wil ze haar broodje niet want er zit een slak in.
![]()
Ook zegt ze wel eens dingen die niet waar zijn, zoals dat iemand (vaak papa) haar ´insert random iets´ heeft afgepakt.
De 2 andere peuters van dezelfde leeftijd die ik op regelmatige basis zie doen dit eigenlijk niet, en die praten ook wat meer in volzinnen dus ik dacht misschien komt het verschil doordat ze zich wat beter kunnen uitdrukken. Vandaar de opmerking over het praten, niet dat ik me daar verder zorgen over maak oid.
Wat Franny zegt is wel herkenbaar, ze is vaak heel stellig ermee en kan best een beetje bozig gaan doen als we het tegenovergestelde beweren.
Maar goed, niet teveel aandacht aan schenken dus, en een beetje een middenweg zoeken tussen erin meegaan en er tegenin gaan?
Ik vind dat met een oppas het een feestje mag zijn, dus altijd iets eten wat hij erg lekker vindt, tv kijken tijdens het eten. Prima allemaal, maar dit voelde niet fijn.quote:Op maandag 15 januari 2018 11:10 schreef Stippelrientje het volgende:
Wij keken vroeger samen een (kinder)film met wat lekkers erbij voordat het bedtijd was. Dat voelde eigenlijk heel speciaal ook al was het ook 1,5 uur scherm kijken![]()
Spelletjes spelen op een schermpje is op zich ook een vorm van samen spelen.
Als het je ontzettend stoort kan je het als regel opstellen dat je het niet wil.
...
Dat hadden wij ook een keer bij mijn schoonvader. Had ie bij de middelste de luier verkeerd om aan gedaan. En die heeft toch drie kinderen van zichzelf. ‘Ja ze draaide de hele tijd om.’quote:Op maandag 15 januari 2018 11:11 schreef exode het volgende:
Over oppassen gesproken, we hadden eerst een oppas via zo'n website met hele goede referenties. Ze vroeg wel belachelijk veel per uur, maar wisten wij veel. De eerste keer hebben wij enorm gelachen omdat B zijn luier verkeerd om had. Bleek ze nog nooit een luier te hebben verschoond, ze paste alleen op zindelijke kindjes.
quote:Op maandag 15 januari 2018 11:21 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat hadden wij ook een keer bij mijn schoonvader. Had ie bij de middelste de luier verkeerd om aan gedaan. En die heeft toch drie kinderen van zichzelf. ‘Ja ze draaide de hele tijd om.’
En laatst ging ie zwemmen met A. Dus ik A zijn zwembroek en een zwemluier in de tas. Maar ook een gewone luier voor ná het zwemmen. ‘Ja die luier zoog zich helemaal vol met water. Ik wist ook niet welke de zwemluier was.’ zei ik: O en een blauwe luier met visjes erop was geen hint verder?
Of dan haal ik ze op na een nachtje logeren. Waarom heeft ze haar pyamabroek aan?’
‘O is dat een pyamabroek?’
*tegen zichzelf zingt: Let it gooooooo
Oeh, dat lijkt me wel moeilijk. Maar is het dan het idee dat je denkt dat jij er gewoon altijd voor je kinderen zou moeten zijn? Of is het meer dat je bang bent dat het niet goed zal gaan met de oppas?quote:Op maandag 15 januari 2018 10:06 schreef Estrys het volgende:
Over zeikmoeders gesproken. Ik heb altijd een slecht gevoel als ik iemand laat oppassen. Dat heb ik altijd gehad. Als ik eenmaal weg ben gaat het wel maar de aanloop en het moment zelf..
Zaterdag komt er hier voor het eerst een meisje van 15. Het is familie dus heb er wel vertrouwen in, maar ik heb altijd zo’n stom schuldgevoel wat aan mij knaagt. Terwijl de kinderen waarschijnlijk de tijd van hun leven hebben met een grietje van 15. Chips, tv en lang opblijven!
Maar ik ben toch liever zelf thuis geloof ik. Maar dat komt de relatie met mijn man ook niet zo ten goede.Dus ik stap er maar overheen. Komt best wel goed. Maar ik kan er nu al tegenop zien.
Nu ze ouder worden en de verzorging wat minder lastig is, kan er niet zo heel veel misgaan. Ze kunnen allemaal praten en zoquote:Op maandag 15 januari 2018 13:41 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Oeh, dat lijkt me wel moeilijk. Maar is het dan het idee dat je denkt dat jij er gewoon altijd voor je kinderen zou moeten zijn? Of is het meer dat je bang bent dat het niet goed zal gaan met de oppas?
Superlief zeg.quote:Op maandag 15 januari 2018 08:00 schreef Phaidra het volgende:
Lu, ik denk dat die fantasiespelletjes meer een karakterding zijn eigenlijk, en los staat van hoe goed een kind kan praten. Mijn oudste had/heeft niet zo veel fantasie, maar A wel. Speelt hele verhalen uit, waarbij hij dan zelf ook meerdere personages vertolkt.
Maar gisteravond ook een heel verhaal van een giraf die op zijn kop in de prullenbak van de vuilniswagen moest.
Giraf: “Nee wil niet hierin, benne bang inne donker!”
A: “Mag niet uit, jij moet daar blijven inne gevangenis!”
Giraf: “Mammie mammie, wil dit niet Wil niet alleen blijven!”
A: “Jij benne stout, moet daar blijven!”
Dan denk ik ook wel... Waar komt dit dan weer vandaan?! :’)
Ah, nog zo eentje met een rijke fantasie.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:46 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
COS play to the max![]()
Maar ze praat hartjesstikke goed!![]()
Wurm fantaseert er net zo op los. De godganzedag hebben wij ijsberen, tijgers, dino's, zeeleeuwen en weet ik het wat door het huis rennen uit het niets. Ik vraag dan of hij ze even wil wegsturen, want nu komt het even niet uit. Ik heb net gepoetst![]()
Hij gaat daar dan weer in mee ^^,
Bij het eten krijgt de gorilla een eigen bord om van te eten![]()
Maar soms gaat hij ermee spelen. Gaan ze achter elkaar van de glijbaan of zo. nou prima hoor![]()
Het alsof spelen is toch normaal gedrag? Zo zet hij ook fictieve thee en kookt hij vissoep in zijn keukentjeDat gaat natuurlijk ook niet met echte spullen, maar verbrand hij wel zijn mond als hij niet blaast en is het niet te eten zonder de kruiden te gebruiken
![]()
Wat wil je er zelf mee?
Dat ligt er een beetje aan of de geplande KS doorgaat. Zo ja, dan is dat makkelijk want die is gewoon op een KDV dag om 8 uur.quote:Op maandag 15 januari 2018 16:03 schreef Estrys het volgende:
Heb je al nagedacht over hoe je het wil doen met haar met de bevalling?
Als het aan mijn man ligt gaan ze veel vaker logeren of naar een oppas. Die heeft er geen enkele moeite mee. Hij snapt er ook helemaal niks van, van dat schuldgevoel van mij.
Maar ze vinden het nu ook echt leuk om te logeren. En ik heb echt tijd voor mezelf nodig soms. Steeds met drie kinderen en niks voor mezelf zonder hen (behalve werk) daar word ik echt geen leuke moeder van merk ik.
Ik heb bedacht om deze week 2 kinderfeestjes te doen. Dat leek zo’n goed idee. In theorie. Maar dan is A twee dagen bij mijn moeder dus. En twee dagen bij de gastouder.
Nee hoor, dat is een beetje om het even eigenlijk. We hebben alleen geen echte logeerplek (alleen een luchtbed). Mijn moeder komt hier morgen ook even oppassen terwijl Wolk op bed ligt, ze blijft dan alleen niet slapen.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:24 schreef pinquit het volgende:
En iemand bij jullie in huis voor E? Of vind je dat supernaar?
Zo herkenbaar je laatste passage. Wij gingen ook oefenen met logeren. En de oudste ging dan ook logeren, we hoopten dat het zou helpen. Eenmaal thuis zat ik met buikpijn van de stress op de bank. En om half 8 savonds konden we peutertje ophalen bij opa en oma. Zon verdriet had ie.quote:Op maandag 15 januari 2018 14:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nu ze ouder worden en de verzorging wat minder lastig is, kan er niet zo heel veel misgaan. Ze kunnen allemaal praten en zoen is het heel erg dat ze in pyamabroek naar de winkel gaan, of met een volgezogen luier in het zwembad zitten? Ik kan dat nu wel relativeren. Dochter van 5 is echt een moedertje, die gaat zich altijd bemoeien met haar broers. ‘Nee je moet die niet aan! Mama zei dat je deze aan moest.’ En haar grote broer doet dan dan ook braaf
![]()
Het is denk ik bij mij meer een kwestie van mezelf iets gunnen. Ik heb ergens inderdaad dat gevoel dat ik er altijd moet zijn. Ik heb dat alleen bij vrije tijd, niet als ik moet werken. Bij tijd en wijlen breekt me dat wel ineens op. Tijd voor jezelf (en elkaar) is echt heel belangrijk. Maar het blijft lastig
Ja als ze er om gaan vragen dan hebben ze er ook echt zelf iets aan. Nu is het nog meer voor jezelf en dan meer voor hen zeg maar.quote:[b]Op maandag 15 januari 2018 20:22 schreef LuDann het volgende:[/
Fijn dat ze het leuk vinden om te logeren, ik kan me voorstellen dat dat het wat makkelijker maakt allemaal. Is A normaal gesproken maar 2 dagen per week bij de gastouder dan?
Mijn vriend had hetzelfde. Onze kinderen zijn geen makkelijke slapers (kleuter nu gelukkig wel, maar dat heeft ruim 4 jaar geduurd) en hij wilde daar niemand mee opzadelen. Zat tijdens een avondje theater continu met zijn gedachten thuis en of de kinderen nog wel zouden slapen. Ik had het eerste jaar ongeveer ook geen behoefte om weg te gaan, maar als de behoefte er wel is en je je vervolgens niet prettig voelt, is dat heel rot. Inmiddels gaat dat beter, het loslaten is voor een man ook een heel proces blijkbaarquote:Op maandag 15 januari 2018 15:52 schreef LuDann het volgende:
Wij hebben dus geen oppas, maar dat is vooral omdat man zich hetzelfde voelt als Estrys. Hij wil/kan haar echt niet achterlaten bij een onbekende, vindt dat heel moeilijk. Nu komt Wolk op een leeftijd dat hij er misschien wel over na zou gaan denken (omdat ze zich uit kan drukken ook) maar tja, met nummer 2 onderweg duurt dat ook zo weer 3 jaar voordat hij dat aandurft.![]()
We hebben morgenavond een voorlichting in het ziekenhuis over de bevalling en het idee is dat Wolk dan voor het eerst bij mijn ouders gaat logeren maar zelfs daar is hij nog niet over uit.
Leuk is dat he?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Ketel telt hier net tot tien. In het Engels. We zaten er allebei een beetje flabbergasted van trots naar te kijken.We oefenen er niet bijzonder mee ofzo, maar blijkbaar pikt hij spelenderwijs toch veel op.
Ja joh, maar in welke hoek zoek je? Wij gaven een Wobbel en een houten paard en wagen. Verder vindt Sjaak zijn houten treinset geweldig en Waytoplay. En altijd boekjesquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:15 schreef LeSage het volgende:
Inbraakvraagje: S. wordt over 2 weken 2 () en ik ben op zoek naar cadeautips. Jullie als ervaringsdeskundigen kunnen me vast helpen
Ik bedoel eigenlijk vooral voor bezoek. Dus niet te dure cadeausquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja joh, maar in welke hoek zoek je? Wij gaven een Wobbel en een houten paard en wagen. Verder vindt Sjaak zijn houten treinset geweldig en Waytoplay. En altijd boekjes
Veel boekjes (prenten-, plaatjes-, kleur en zoekboeken), Duplo, Duplo-opbergzak/doos, toettoet (is hier nu een hit), kleding, muts en sjaal, puzzels, theaterkaartjes als ze kindervoorstellingen hebben, dierentuinkaartjes, loopfiets, stickers... dat waren een beetje de dingen die we voor O kregen of vroegen. Vooral de puzzels en het grote Bumba zoekboek waren hier een hit. En de stokbroodjes met aioliquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:45 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk vooral voor bezoek. Dus niet te dure cadeaus![]()
Boekjes inderdaad, dat is sowieso goed.
Puzzels, een kinderschaar, verf, rijgkralen, Duplo, spelletjes van Haba, dat soort spul danquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:45 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk vooral voor bezoek. Dus niet te dure cadeaus![]()
Boekjes inderdaad, dat is sowieso goed.
Vind ik ook hoor! De mijne is net aan papapaaaaa en miiii begonnenquote:Op maandag 15 januari 2018 10:46 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Maar ze praat hartjesstikke goed!![]()
Zo zie je maar hoe je omgeving je beeld kleurt. De peuters die ik dus op regelmatige basis zien die praten in zinnen van ´mama, wil je mij een schone luier aandoen alsjeblieft?´ en ´mama, dat andere kindje heeft mij geduwd en dat deed zeer. Ik heb nu een blauwe plek, wil je er een kusje op doen?´quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:55 schreef McLaura het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor! De mijne is net aan papapaaaaa en miiii begonnen
Ja...terwijl letterlijk als eerste 4 dingen op het lijstje hebben:quote:Op donderdag 18 januari 2018 20:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja die lijstjes dat is wat hè. Eerst weet niemand wat je wil, en vragen ze dat. Dus maak je een lijstje, en dan gaan mensen klagen dat je toch wel heel specifiek bent en of ze niet iets anders mogen doen. Dat is natuurlijk prima, want het lijstje zijn maar suggesties. En dan laat je dus maar het lijstje los, komt er toch weer de vraag voor een lijstje want tja, ze weten niks. Tralalalala.
Wat bizar zeg! En wat balen ook, want wat nu?quote:Op zondag 21 januari 2018 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
weten jullie nog dat ik eindelijk een fijn plan b had gevonden qua scholen, de montessori zonder wachtlijsten?
Die bleek toch een wachtlijst te hebben en nu zijn we daar óók afgewezen![]()
Iemand nog geniale tips voor scholen in steden? Hoe kom je ergens binnen?
Wat betreft de supermarkt, er is een speelplek zeg je. Dan zeg je kom R, we gaan samen nu eventjes samen in de speelhoek en daarna gaan we gezellig samen boodschappen doen. Laat hem je helpen, een keer kiezen wat jullie gaan eten. Als klapper laat je hem iets lekkers uitkiezen, (als alles goed is gegaan), zoals een snoepje/koekje/chips wat hij lekker vindt en zeg je aan het einde dat je het heel goed vond gaan en je trots op hem bent.quote:Op zondag 21 januari 2018 08:49 schreef Hilmo het volgende:
Gek blijf ik het vinden van die verschillen bij de ogentest. Wij in feb voor poging 2 en dan ga ik anders maar protesteren mochten ze te streng zijn. R raakt onzeker als hij het fout doet, dus beter dan eerst bij groteplaatjes eerst veel vragen.
Supermarkt vind ik spannend, man doet het al vanaf baby en dat gaat prima samen. Ik ben vooral panisch aan het roepen van voorzichtig, bij me blijven, al gaat hij na wat snoepen van proef tafels, naar tv hoek met beker drinken![]()
Zelf spelen is hier met 3 nog zo moeilijk. Veel fantasie maar wij moeten altijd meedoen. Sowieso zelf doen is geen sprake van behalve met sommige dingen. Broek naar beneden trekken,zelf sokken aan proberen te doen, nee. Tips om dat te stimuleren? Ik zeg het geregeld, probeer sokken maar zelf aan te doen, maar dan is het altijd nee mama moet dat doen, kan ik niet.
Sokken aan trekken ik maak er een wedstrijd van wie het eerste de sokken aan heeft.quote:Op zondag 21 januari 2018 08:49 schreef Hilmo het volgende:
Gek blijf ik het vinden van die verschillen bij de ogentest. Wij in feb voor poging 2 en dan ga ik anders maar protesteren mochten ze te streng zijn. R raakt onzeker als hij het fout doet, dus beter dan eerst bij groteplaatjes eerst veel vragen.
Supermarkt vind ik spannend, man doet het al vanaf baby en dat gaat prima samen. Ik ben vooral panisch aan het roepen van voorzichtig, bij me blijven, al gaat hij na wat snoepen van proef tafels, naar tv hoek met beker drinken![]()
Zelf spelen is hier met 3 nog zo moeilijk. Veel fantasie maar wij moeten altijd meedoen. Sowieso zelf doen is geen sprake van behalve met sommige dingen. Broek naar beneden trekken,zelf sokken aan proberen te doen, nee. Tips om dat te stimuleren? Ik zeg het geregeld, probeer sokken maar zelf aan te doen, maar dan is het altijd nee mama moet dat doen, kan ik niet.
over doen naar kdv die aangesloten is bij de school? Als ze dan voorrang hebben in elk geval?quote:Op zondag 21 januari 2018 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
weten jullie nog dat ik eindelijk een fijn plan b had gevonden qua scholen, de montessori zonder wachtlijsten?
Die bleek toch een wachtlijst te hebben en nu zijn we daar óók afgewezen![]()
Iemand nog geniale tips voor scholen in steden? Hoe kom je ergens binnen?
Hier is dat met de vrije school ook zo. Daar staat N dus nu voor ingeschreven, want we waren op tijd. Ik heb alleen geen idee of de vrije school bij haar past... ze vindt letters nu al heel leuk, dus om nou tot haar 6e te wachten met leren lezen... nouja, we gaan het komende jaar dus toch maar wat andere open dagen bezoeken.quote:Op zondag 21 januari 2018 09:31 schreef Goitske het volgende:
Ik hoorde van een school in Twello (dus gewoon een dorp) dat je direct na geboorte moet inschrijven anders ben je te laat.
Iemand die ik ken was dus te laat want die dacht bij 2 1/2 we schrijven in.
[ Bericht 52% gewijzigd door Aerenia op 21-01-2018 22:39:34 ]
Mijn zoon zei twee weken geleden letterlijk tegen me: 'Mama, ik denk niet dat ik nog ga slapen. Daar word ik nu écht te groot voor.'quote:Op dinsdag 23 januari 2018 08:23 schreef Hupje het volgende:
Hoe ging bij anderen de overgang naar niet meer slapen tussen de middag? Wanneer stop je met op bed leggen in de hoop dat er geslapen wordt? En wat doe je dan, rustig tv kijken, of juist gewoon door?
Nee, na die vier nachten dat ik er niet was, was het genoeg om te zeggen dat we ‘s nachts geen melk drinken. Ze drinkt ook geen water meer, gaat gewoon zo weer slapen.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:04 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat het zoveel beter gaat! En echt, wil ze gewoon geen bv meer in de nacht joh? Ik zit nog steeds wel aan minimaal 1 voeding vast.
Nee. Wel een peuter in de aanbieding.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Echt... peuter... bloed... nagels...
Iemand behang over?
Dit.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Echt... peuter... bloed... nagels...
Iemand behang over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |