Ik denk dat mijn tweejarige dat ook beter kan. Nu ik erover nadenk denk ik dat onze cavia dat ook beter kan dan mijn man.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh twist, wat ontzettend schattig..
Kris, handig.. Estrys, je maakt er een grapje van, maar mijn peuter kan serieus beter de was sorteren dan mijn man.
. 'Donkere was, kleurtjeswas...'
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn tweejarige dat ook beter kan. Nu ik erover nadenk denk ik dat onze cavia dat ook beter kan dan mijn man.
Moet maar even kijken tegen die tijd dan! Hangt er helemaal vanaf hoe alles gaat met 2 kinderen en of man dus echt niet op vakantie gaat. Lijkt me wel gezellig.quote:Op donderdag 4 januari 2018 16:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Kan best, dan is de kleine zo'n 4 maanden alweer, toch? Toen zijn we met N ook voor het eerst daarheen gegaan
Ja, dat was ik. Die appgroep is er nu weer. Dus als mensen erin willen, stuur dan je telefoonnummer even in pm/dm, dan voeg ik je toe. We hebben ook een WIDM-poule voor fok-moeders. Als je daarin wilt, stuur dan je gebruikersnaam van die appquote:Op zaterdag 6 januari 2018 00:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Mevrouw Cactus, was jij vorig jaar nou de initieerder van de Oud-wie is de mol app groep? Ik vond dat zo leuk! Dit jaar weer?
Pmquote:Op zaterdag 6 januari 2018 07:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Die appgroep is er nu weer. Dus als mensen erin willen, stuur dan je telefoonnummer even in pm/dm, dan voeg ik je toe. We hebben ook een WIDM-poule voor fok-moeders. Als je daarin wilt, stuur dan je gebruikersnaam van die app
Jaaa leuk! Ik Pm jequote:Op zaterdag 6 januari 2018 07:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Die appgroep is er nu weer. Dus als mensen erin willen, stuur dan je telefoonnummer even in pm/dm, dan voeg ik je toe. We hebben ook een WIDM-poule voor fok-moeders. Als je daarin wilt, stuur dan je gebruikersnaam van die app
Nee, ze heeft al tijden geen middagslaap meer. We doen haar ook niet vroeg naar bed, gister was het bijvoorbeeld 8 uur. Overdag lijkt ze niet moe en we doen zat met haar zodat ze wel moe is 's avonds.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 09:34 schreef Jentin het volgende:
Komt me bekend voor, Colafles, met mijn zoontje van ook bijna 3,5. Sliep altijd prima in en sliep ook door. We hebben in december zo'n periode gehad: heel vaak wakker met steeds wisselende 'redenen': te licht, te donker, bang, dorst, honger, wind, dinosaurussen op het dak (:'))
Slaapt ze nog 's middags? Het inkorten of schrappen van de middagslaap leek hier soms te helpen, maar verder vrees ik eigenlijk dat het een kwestie van uitzitten is. Hier duurde het een week of vier en nu slaapt hij weer als vanouds.
Doen jullie misschien niet téveel met haar, waardoor ze over haar slaap heenraakt? Tis altijd gokken met die kleintjes. Hier hebben we ook kort deze fase gehad, maar dan in de vorm van erg vroeg wakker worden, waardoor ze overdag soms niet te genieten was. Ze viel dan op de bank in slaap, weinig zin om dingen te doen, tegendraads doen etc. Uiteindelijk bleek het een update te zijn, waarmee haar woordenschat flink toenam.. Hopelijk is het snel klaar deze fase, ik snap dat het vermoeiend is..quote:Op zaterdag 6 januari 2018 09:48 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Overdag lijkt ze niet moe en we doen zat met haar zodat ze wel moe is 's avonds.
Goed om te weten dat het bij jullie over ging. Geeft me wat hoop
Zou ook kunnen hoor, we gaan het eens testen door vandaag heel de dag thuis te blijven.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 12:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Doen jullie misschien niet téveel met haar, waardoor ze over haar slaap heenraakt? Tis altijd gokken met die kleintjes. Hier hebben we ook kort deze fase gehad, maar dan in de vorm van erg vroeg wakker worden, waardoor ze overdag soms niet te genieten was. Ze viel dan op de bank in slaap, weinig zin om dingen te doen, tegendraads doen etc. Uiteindelijk bleek het een update te zijn, waarmee haar woordenschat flink toenam.. Hopelijk is het snel klaar deze fase, ik snap dat het vermoeiend is..
Pm!quote:Op zaterdag 6 januari 2018 07:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij zitten nu ook in zo'n fase. Inslapen is drama en midden in de nacht is hij wakker en is er vanalles aan de hand en wil hij NIET slapen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 09:19 schreef Colafles63 het volgende:
Goedemorgen, ik kom ongegeneerd binnen vallen met een vraag. Hoop niet dat het erg is want ik ben ondertussen lichtelijk wanhopig.
Dochtertje van bijna 3,5 slaapt sinds anderhalve week niet meer door. Dat wilt zeggen, ze is minimaal 2 uur wakker snachts en wij dus ook. Ze wordt wakker en geeft aan dat ze niet alleen wilt zijn (we wachten elke avond bij haar tot ze slaapt, inslapen gaat ook niet jofel) en dat ze niet meer kan/wil slapen. Vannacht ook weer van 0.30 tot 3.00 bezig geweest... Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen. Bij haar zitten snachts al geprobeerd, bij ons in bed, ze vertikt het gewoon om te slapen. En gelukkig hebben we deze 2 weken vakantie gehad allebei, maar a.s. maandag begint het echte leven weer en ik kan me zo voorstellen dat dit flink vermoeiend gaat worden.
Komt iemand dit bekend voor? Tips?
Bah, vermoeiend he! Ik heb dat ook hoor....Slaapt ze eindelijk, lig ik door alle heisa weer wakkerquote:Op zondag 7 januari 2018 05:30 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wij zitten nu ook in zo'n fase. Inslapen is drama en midden in de nacht is hij wakker en is er vanalles aan de hand en wil hij NIET slapen.
Wat bij ons werkt is hem ongeveer een kwartier bij ons in bed nemen. Hij slaapt dan niet. Maar als we hem na dat kwartier onder luid protest weer in zijn eigen bed leggen, slaapt hij 9 van de 10 keer zo in.
Jammer alleen dat ik dan niet meer slaap en daarom nu al vanaf 4 uur wakker lig
Ik hoop dat deze fase snel over is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, zo herkenbaar! Wij gaan woensdag bespreken wanneer Kuiken gaat wennen. Hij is er zelf on-zet-tend aan toe, ik iets minderquote:Op zondag 7 januari 2018 14:07 schreef exode het volgende:
Wij moeten deze week bellen naar school voor de wendagen Echt, hoe kan dit, ik heb toch een baby?
Hij heeft een ontsteking op z'n piemel, waar crème op moest. Maar, inderdaad, misschien ben ik ook te koppig...quote:Op maandag 8 januari 2018 13:46 schreef Burdie het volgende:
Jagar, ik had 'm dan gewoon geen schone luier aan gedaan.
Komt 'ie vanzelf wel op terug.
Mee eens, voor zover mogelijk. Ik trek een grens bij schoppen, slaan en bijten. Dat volgt hier gewoon met “straf”, want een logische consequentie kan ik daar bijna niet bij bedenken. En hij mag ook gewoon niet bijten, klaar.quote:Op maandag 8 januari 2018 13:51 schreef pinquit het volgende:
Mjaa straf ben k dan weer niet zo van. Je kind doet zoiets uit frustratie en onmacht, maak het nog even erger door te laten zien hoeveel macht je als ouder hebt.
Een consequentie als in: een logisch vervolg, dat is ook beter te begrijpen dan.
Dus wat burd zegt eigenlijk: oké doe die luier niet om. Gevolg: natte broek.
Goeie tip Franny!quote:Op maandag 8 januari 2018 15:45 schreef Franny_G het volgende:
Wat mij hielp is om rustig te blijven benoemen welk gedrag je niet wilt en waarom (je schopt me, dat doet pijn, ik wil dat je stopt) en uit te spreken wat je gaat doen.
Ik ben ook niet van de straf. Ook niet in die situatie - hij weet nog niet dat zoiets pijn doet bij een ander (Melba inmiddels net een beetje en die doet t ook een stuk minder nu).quote:Op maandag 8 januari 2018 13:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mee eens, voor zover mogelijk. Ik trek een grens bij schoppen, slaan en bijten. Dat volgt hier gewoon met “straf”, want een logische consequentie kan ik daar bijna niet bij bedenken. En hij mag ook gewoon niet bijten, klaar.
´Tis echt een mager scharminkel ja, precies mijn bouw en die van mijn man als kind (hoewel dat bij manlief achteraf gezien aan een stevige lactose intolerantie was te wijtenquote:Op maandag 8 januari 2018 15:45 schreef Franny_G het volgende:
LuDann, I is ook een koukleum. Ze gaat ook redelijk snel bibberen, waar andere kinderen dan nog nergens last van hebben. Ik denk dat het komt doordat ze een lichtgewicht is met weinig vet op haar lijfje. Dat geldt ook voor die van jou, dus wellicht verklaart dat wat. Lieve foto's!.
Wat betreft angsten: ik was vanochtend in Monkey Town. Waar I tot nu toe zulke binnenspeeltuinen heel leuk maar ook ontzettend spannend vond omdat ze hoogtevrees heeft, durfde ze nu na heel veel aanmoediging helemaal alleen van de hoge glijbaan en ze klom ook naar de hoogste plekken. Zo mooi om te zien hoe ze haar angst overwint.. Maar wat misschien nog wel stoerder is: ze loopt echt zonder schroom op allerlei kindjes af om te vragen of ze met haar willen spelen. Met als resultaat dat ze wel drie 'vriendjes' had gemaakt.
.
Kinderwagen voor baby en draagzak voor W?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Vraag aan de ervaren peuter-en-baby-mama’s!
Ik verwacht in augustus dus (hopelijk) baby2. W. is dan 2 jaar en 10 maanden. Ik doe hier (dorp) best veel te voet. W. stapt dan stukken mee en zit de rest vd tijd in de kinderwagen.
Alleen, straks met baby2 moet ik wat anders bedenken, maarja; wat? Een duo wagen (maarja, hoe vaak zit W. daar dan nog in?). Een draagzak voor baby? W. de hele weg laten lopen (best een eind, een tripje supermarkt is bijna 3 km)? Iemand goede tips?
Meerijdplankje?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Vraag aan de ervaren peuter-en-baby-mama’s!
Ik verwacht in augustus dus (hopelijk) baby2. W. is dan 2 jaar en 10 maanden. Ik doe hier (dorp) best veel te voet. W. stapt dan stukken mee en zit de rest vd tijd in de kinderwagen.
Alleen, straks met baby2 moet ik wat anders bedenken, maarja; wat? Een duo wagen (maarja, hoe vaak zit W. daar dan nog in?). Een draagzak voor baby? W. de hele weg laten lopen (best een eind, een tripje supermarkt is bijna 3 km)? Iemand goede tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van ons allebei. De laatste keer dat een van ons gesport heeft was denk ik in de zero's. Daarom ben ik ook niet dunquote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Van wie heeft ze dat SQ?![]()
We gaan over 2,5 week weg
Ik heb dus een tula toddler, maar W. is geen fan van dragen (ook nooit geweest). Dus dat ontzie ik een beetje.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Kinderwagen voor baby en draagzak voor W?
Oh? Kan dat ook ja?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:28 schreef Stormqueen het volgende:
Je mot de baby ook in de drager doen, niet je 15 kilo peuter
Wait, whut? I moest vijf rijen (en bij rij vijf ging het dus mis). Is de bovenste rij bij jullie dan ook met maar twee plaatjes?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
Wij waren vrijdag bij t CB voor de drie-jaars-APK.
Ze hoeven voor die ogentest toch maar drie rijtjes? Pas met 4 moeten ze 4 rijtjes zei de arts?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |