Leve de Domstadquote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Het is toch niet hetzelfde.quote:Op donderdag 4 januari 2018 08:30 schreef Nielsch het volgende:
Owja Q.,
Ik was met O&N bij dat feest in de Winkel van Sinkel en daar waren naast twintigers ook best veel dertigers en veertigers. Ook wel een beetje Derrick-muziek dus wellicht is dat ook iets voor jou.
Ik kan dat blijkbaar niet mobiel. Als het over een paar uur nog niet aangepast is dan zal ik dat doen, heb nu even geen pc voor handen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 08:31 schreef Q. het volgende:
Nummer in de TT klopt niet, kan een modje dat nog even aanpassen? Ben gewend dat die automatisch worden aangepast maar dat werkt blijkbaar niet met Romeinse cijfers.
Het is aangepast.quote:Op donderdag 4 januari 2018 08:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan dat blijkbaar niet mobiel. Als het over een paar uur nog niet aangepast is dan zal ik dat doen, heb nu even geen pc voor handen.
quote:Op donderdag 4 januari 2018 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is aangepast.
Over Romeinse cijfers gesproken, gek om voor te stellen dat Utrecht in den beginnen niet boven de grote rivieren lag, maar juist ten zuiden van de Rijn.
Ben er net al even overheen gelopen. Ik ben er blij mee. Helemaal af is het nog niet:quote:Op donderdag 4 januari 2018 11:56 schreef Bluezz het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)eelse-brug~a50df53e/
Uiteraard niet.quote:Op donderdag 4 januari 2018 15:03 schreef Bluezz het volgende:
Staat het duidelijk aangegeven als je van de trein komt bijv?
Je vergeet de EKKOquote:Op woensdag 3 januari 2018 23:43 schreef Andromache het volgende:
Wat blijft er dan over? Dansen in TV, De Helling, Stathe, Hofman? Basis en WAS nog niet aan toegekomen.
Dan ook maar de rest van de uitgaanskalender:
Borrelen: De Poort, Ledig Erf, Orloff, Lefebvre, Ubica, Lijn 4, Springhaver, Gegeven Paard, België, Rechtbank, Pothuys, Florin, Klein Berlijn?
En waar kun je nou regelmatig kleine bandjes zien? Gegeven Paard, Pothuys, Stathe?
Tips, tips, tips?
Daar ben jij veel te oud voor, kom je niet eens naar binnen joh.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 10:43 schreef Paul het volgende:
Ik ga gewoon naar de nieuwe disco in Derrick jwz
ik vind het op zich wel grappig maar soms snap ik er geen drol van... zo begint het Universiteitskwartier aan het begin van de Voorstraat...quote:Op maandag 15 januari 2018 10:16 schreef Neelix het volgende:
Ik zie steeds vaker aanduidingen voor gebieden in Utrecht als "kwartier": "Maliekwartier", "Museumkwartier", "Stadhuiskwartier", etc.
Het ziet er allemaal gelikt uit in lampjes boven de straat, maar het voelt wel heel erg geforceerd. Het zijn allemaal nieuwe namen voor gebieden die opgedrongen worden om het zo hipper te laten lijken?
Ik weet niet hoelang alle kwartieren bestaan maar het museumkwartier heet volgens mij al heel lang zo. Ik vermoed dat ze de rest erbij hebben bedacht.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:16 schreef Neelix het volgende:
Ik zie steeds vaker aanduidingen voor gebieden in Utrecht als "kwartier": "Maliekwartier", "Museumkwartier", "Stadhuiskwartier", etc.
Het ziet er allemaal gelikt uit in lampjes boven de straat, maar het voelt wel heel erg geforceerd. Het zijn allemaal nieuwe namen voor gebieden die opgedrongen worden om het zo hipper te laten lijken?
Heul nie, wordt volgens mij zelfde leeftijdscategorie als Derrickquote:Op maandag 15 januari 2018 10:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar ben jij veel te oud voor, kom je niet eens naar binnen joh.
Waarom zie ik daarover niets in het programma op de website?quote:Op maandag 15 januari 2018 12:47 schreef Mirel het volgende:
Genoeg bandjes in dB's en binnenkort op Tweetakt.
Daarom kun je beter bij Evenementen kijken op de Facebookpagina van dB’s. Stuk overzichtiger.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Waarom zie ik daarover niets in het programma op de website?
Ik vind de info op de website erg vaag, lastig om een totaal-indruk te krijgen wat het allemaal is.
https://www.ad.nl/utrecht(...)volle-club~aa58a855/quote:Op maandag 15 januari 2018 16:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Heul nie, wordt volgens mij zelfde leeftijdscategorie als Derrick
Dat is niet iets waar je je als 40+'er blij van wordt.quote:Na een facelift gaat de ‘stijlvolle club’ medio februari open. „We richten ons op 25-jarigen, maar iedereen vanaf 18 jaar is welkom.”
De dansbare hits uit de vorige eeuw die in De Derrick te horen waren, worden vervangen door hedendaagse dance, hiphop en r&b.
Ah duidelijk, dat is inderdaad pure marketing. Maar wel een vanuit de VVV / lokale bedrijfsleven, zonder dat de gemeente daar direct bij betrokken is. Het woord "domkwartier" komt bijvoorbeeld 0 keer voor op utrecht.nl.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik vind het op zich wel grappig maar soms snap ik er geen drol van... zo begint het Universiteitskwartier aan het begin van de Voorstraat...
maar ja, het is inderdaad een marketingstrategie voor het bevorderen van toerisme...
https://www.bezoek-utrecht.nl/wat-te-zien/in-de-kwartieren
Precies, die kende ik ook, en die is terug te vinden op Google Maps onder andere. Maar de rest is echt helemaal nieuw voor mij.quote:Op maandag 15 januari 2018 11:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang alle kwartieren bestaan maar het museumkwartier heet volgens mij al heel lang zo. Ik vermoed dat ze de rest erbij hebben bedacht.
Volgens mij is Museumkwartier een officiele buurt binnen de wijk Binnenstad zoals gehanteerd door de Gemeente Utrecht. De rest komt uit de koker van een marketingbureau.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 14:24 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ah duidelijk, dat is inderdaad pure marketing. Maar wel een vanuit de VVV / lokale bedrijfsleven, zonder dat de gemeente daar direct bij betrokken is. Het woord "domkwartier" komt bijvoorbeeld 0 keer voor op utrecht.nl.
[..]
Precies, die kende ik ook, en die is terug te vinden op Google Maps onder andere. Maar de rest is echt helemaal nieuw voor mij.
Hij bedoelt Tweetakt. Overigens merk ik op dat dB's hun events op Facebook erg halfslachtig bijhoudt. Soms is er geen omschrijving, foto of link en de begintijd verschilt met een half uur itt hetzelfde event op hun eigen site.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 07:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom kun je beter bij Evenementen kijken op de Facebookpagina van dB’s. Stuk overzichtiger.
Oh ja, vaag. Op de line-up van 2017 zie je een knop voor muziek om de lijst te sorteren, maar bij 2018 niet. Nou ja, ik ben niet van Tweetakt dus zou het niet weten.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Waarom zie ik daarover niets in het programma op de website?
Ik ben er maar een of twee keer geweest, maar het is voornamelijk theater en workshops, dingen voor kinderen zoals draaimolens en dergelijke. Muziek is slechts een onderdeel. Ik zei in een vorige post 'genoeg bands' maar dat is niet veel zoals bij een gewoon muziekfestivalquote:Ik vind de info op de website erg vaag, lastig om een totaal-indruk te krijgen wat het allemaal is.
Maar Q., kan je mij vertellen waar ik dan kansloos kan dansen en sjansen als 35+er? Die pubertijd wil er maar niet uit bij mij..quote:Op dinsdag 16 januari 2018 07:48 schreef Q. het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)volle-club~aa58a855/
[..]
Dat is niet iets waar je je als 40+'er blij van wordt.
Bij de WE ALL LOVE 80s 90s 00s feesten in de Winkel van Sinkel kan dat prima.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:52 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Maar Q., kan je mij vertellen waar ik dan kansloos kan dansen en sjansen als 35+er? Die pubertijd wil er maar niet uit bij mij..
Nergens meer!quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:52 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Maar Q., kan je mij vertellen waar ik dan kansloos kan dansen en sjansen als 35+er? Die pubertijd wil er maar niet uit bij mij..
Zo voelde ik me ook bij de laatste keer drop!quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:32 schreef Snuitebolletje het volgende:
Misschien moet ik maar accepteren dat ik oud ben
We waren okay. Ooit.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:32 schreef Snuitebolletje het volgende:
Misschien moet ik maar accepteren dat ik oud ben
27 januari is Alternative 80s in Tivoli!quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Nergens meer!![]()
Oh, 80s Verantwoord is ook altijd wel leuk. Die 2x per jaar dat het is.
Ga gewoon naar de eerstvolgende Soenda.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:32 schreef Snuitebolletje het volgende:
Misschien moet ik maar accepteren dat ik oud ben
Welnee, genoeg te dansen. Zeker in Tivoli-Vredenburg. Binnenkort de Tante Joke karaoke avonden daar weerquote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:32 schreef Snuitebolletje het volgende:
Misschien moet ik maar accepteren dat ik oud ben
Yep, sinds vorige maand ofzo.Liep er kwartier geleden nog.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef Bluezz het volgende:
Kan je vanaf het stadskantoor nu buitenom naar de Moreelsebrug lopen zie ik?
Oe is het wat? Ga het zaterdag zienquote:Op woensdag 14 februari 2018 07:56 schreef Q. het volgende:
Vandaag is het einde van de patatstraat en de opening van het Stationsplein!
En volgens mij is er op jouw initiatief een nieuw twitteraccount over een roltrap geopendquote:Op woensdag 14 februari 2018 07:56 schreef Q. het volgende:
Vandaag is het einde van de patatstraat en de opening van het Stationsplein!
Ja! Cool hè?quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En volgens mij is er op jouw initiatief een nieuw twitteraccount over een roltrap geopend![]()
Erg tof.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Oe is het wat? Ga het zaterdag zien
Vast wel.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:57 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het account geen succes
Ik mis de Derrick zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:19 schreef Paul het volgende:
Ok, Derrick moet terugkomen:
https://www.facebook.com/iconclubutrecht/photos/
Db's zou je kunnen aandoen, kun je gelijk bandjes kijken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 02:43 schreef Godshand het volgende:
Is er naast het café België nog een goed café in Utrecht met =>20 bieren op de tap en die ook niet sluit om 24 uur (zoals Olivier)?
Ik vraag dit ook omdat binnenkort een bierliefhebber naar Utrecht komt en hij mij juist de fijnproever cafés heeft laten zien van Leiden
Taplokaal Gist op Rotsoord, maar dat sluit al om 1:00 uur... wel 30 bieren op tap.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 02:43 schreef Godshand het volgende:
Is er naast het café België nog een goed café in Utrecht met =>20 bieren op de tap en die ook niet sluit om 24 uur (zoals Olivier)?
Ik vraag dit ook omdat binnenkort een bierliefhebber naar Utrecht komt en hij mij juist de fijnproever cafés heeft laten zien van Leiden
Ik kom dus vanaf de kant van Moreelsepark en dat is echt benadeeld met die nieuwe looproutes en toegang tot het station. Stationsplein is gauw weer + 2 a 3 minuten lopen, ook via die groene route, en die groene route kan ik dan dus ook niet meer pakken na 00.30 uur. Nou zou ik er mee kunnen leven als ze die buitenroute weer in ere herstellen na de werkzaamheden maar daar willen ze toch die glazen wand neerzetten? Voor de grote fietsenstalling moet je al om fietsen. Fiets neerzetten bij het Moreelse Park scheelde zo'n 5 minuten.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:58 schreef Q. het volgende:
In de nacht van 14 op 15 december gaat het stationsplein open en sluit de patatstraat voor altijd en eeuwig. Er komen dan ook nieuwe looproutes:
[ afbeelding ]
http://www.dekrommeharing.nlquote:Op vrijdag 23 februari 2018 02:43 schreef Godshand het volgende:
Is er naast het café België nog een goed café in Utrecht met =>20 bieren op de tap en die ook niet sluit om 24 uur (zoals Olivier)?
Ik vraag dit ook omdat binnenkort een bierliefhebber naar Utrecht komt en hij mij juist de fijnproever cafés heeft laten zien van Leiden
http://www.oproerbrouwerij.nl/quote:Op vrijdag 23 februari 2018 02:43 schreef Godshand het volgende:
Is er naast het café België nog een goed café in Utrecht met =>20 bieren op de tap en die ook niet sluit om 24 uur (zoals Olivier)?
Ik vraag dit ook omdat binnenkort een bierliefhebber naar Utrecht komt en hij mij juist de fijnproever cafés heeft laten zien van Leiden
Zo'n takke eind weg vanuit Lunetten met de fiets. Ja trein kan, moet je wel op tijd terug naar Centraal...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 03:12 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Db's zou je kunnen aandoen, kun je gelijk bandjes kijken.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1741778/quote:Op donderdag 8 maart 2018 12:31 schreef Trashcanman het volgende:
Nog meer mensen last van stroomuitval?
Ah er zijn kennelijk weer mensen die stroom hebben. Hier nog niets though.quote:Op donderdag 8 maart 2018 13:00 schreef Q. het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1741778/
Ja. Het water stond opeens stilquote:Op donderdag 8 maart 2018 12:31 schreef Trashcanman het volgende:
Nog meer mensen last van stroomuitval?
Nergens last van gehadquote:Op donderdag 8 maart 2018 12:31 schreef Trashcanman het volgende:
Nog meer mensen last van stroomuitval?
Niet transseksueel? For shame.quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:53 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Yup, op een Iraanse vrouwelijke vluchteling met een kunst & cultuur achtergrond van Groenlinks.
Gewoon fietsen dan.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:16 schreef Blik het volgende:
Erger me er ook dood aan dat GL de grootste is, vandaag 30 minuten gedaan over 7 km met de auto. Dat gaat met GL alleen maar meer en meer worden
Als dat mijn enige bestemming van de dag was, heb je zeker gelijk. Ik fiets iedere dag 16 km heen en weer naar werk, helaas kwam er nog een bezoekje ziekenhuis bij vandaag.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Gewoon fietsen dan.7 km is prima te doen.
Uithoflijn debacle ligt niet aan GL toch?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch jammer dat GroenLinks zo gegroeid is in plaats van wat getemperd met de uithoflijn en de stadsboulevard-debacles.
Maar die uitzonderlijke keer dat je met de auto moet en het wat langer duurt is het toch wel waard om in een beter befietsbare en schonere stad te leven?quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dat mijn enige bestemming van de dag was, heb je zeker gelijk. Ik fiets iedere dag 16 km heen en weer naar werk, helaas kwam er nog een bezoekje ziekenhuis bij vandaag.
Ik zit nooit voor mijn plezier in de auto in de stad zelf, gebruik hem alleen als het niet anders kan
Eerder aan de VVD.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Uithoflijn debacle ligt niet aan GL toch?
Doe eens normaal. Zo uitzonderlijk is die afhankelijkheid van de auto niet. Bijvoorbeeld als je in Utrecht woont en in Soesterberg werkt. Dan is het gewoon bizar dat je in Utrecht 45 minuten of 1 kilometer doet. Nee, zal echt heel goed zijn voor het milieu al die vaststaande auto’s op de stadsboulevards van die achterlijke Lot van Hooijdonk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar die uitzonderlijke keer dat je met de auto moet en het wat langer duurt is het toch wel waard om in een beter befietsbare en schonere stad te leven?
In de grote steden moet je niet afhankelijk willen zijn van een auto, daar heb je de rest van het land voor.
Is ook in een half uur te fietsen, zou niet weten waarom dat per se in de auto moet. Je kan nooit 350k inwoners tevreden stellen. Er zijn talloze plekken in Nederland om te wonen die ideaal zijn met een auto. Vanuit Utrecht heb je prima verbindingen met het OV, en op de fiets kan je binnen (omgeving van) de stad over snel komen. Utrecht is al sinds jaar en dag een progressieve stad, dus dan moet je als automobilist niet vreemd opkijken dat er beleid wordt gevoerd dat autogebruik ontmoedigt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 06:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Zo uitzonderlijk is die afhankelijkheid van de auto niet. Bijvoorbeeld als je in Utrecht woont en in Soesterberg werkt. Dan is het gewoon bizar dat je in Utrecht 45 minuten of 1 kilometer doet. Nee, zal echt heel goed zijn voor het milieu al die vaststaande auto’s op de stadsboulevards van die achterlijke Lot van Hooijdonk.
Dan wens ik liever niet in een stad te wonen die volledig vaststaat en waar je vervolgens stikt in de uitlaatgassen. Dan woon ik liever in een stad waar eerst gefocust wordt op fatsoenlijke alternatieven zoals een congestieloze randweg en een stad met excellent openbaar vervoer. Maar er wordt niet geïnvesteerd in de N230 met tunnels, de tunne van de A2l is vanaf het begin al een drama, uitbreiding van de A27 is ook een drama omdat het ten kostte van het groen gaat.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar die uitzonderlijke keer dat je met de auto moet en het wat langer duurt is het toch wel waard om in een beter befietsbare en schonere stad te leven?
In de grote steden moet je niet afhankelijk willen zijn van een auto, daar heb je de rest van het land voor.
Dan is Utrecht niet jouw stadquote:Op donderdag 22 maart 2018 09:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan wens ik liever niet in een stad te wonen die volledig vaststaat en waar je vervolgens stikt in de uitlaatgassen. Dan woon ik liever in een stad waar eerst gefocust wordt op fatsoenlijke alternatieven zoals een congestieloze randweg en een stad met excellent openbaar vervoer. Maar er wordt niet geïnvesteerd in de N230 met tunnels, de tunne van de A2l is vanaf het begin al een drama, uitbreiding van de A27 is ook een drama omdat het ten kostte van het groen gaat.
Eerst de stad dichtgooien, alle stadsboulevard naar 1 baan en dan hopen dat het probleem zich zelf oplost vind ik echt te gek voor woorden.
Het mag gewoon niet. Regels zijn regels.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:26 schreef Coppi het volgende:
Wat een gezeur gisteren bij het stemmen zeg. Ik wilde met mijn dochter van net 5 gaan stemmen omdat ze het altijd geweldig vindt om voor de "grote mensen" te stemmen. Lekker kleuren enzo. Komt ineens 1 van die stemassistenten zeggen dat ze uit het stemhokje moet omdat kinderen niet mee mogen. Ik vroeg haar om uit mijn stemhokje te gaan voor mijn privacy en heb mijn dochter lekker de boel laten inkleuren. Netjes binnen de lijntje dit keer.
Vervolgens vraagt die assistente mijn stembiljet op omdat het ongeldig zou zijn. Ik zeg prima en doe hem vervolgens in de bus met de mededeling dat ze hem die avond mag bekijken tijdens het stemmen.
Gelukkig trad vervolgens de prima stemburo-voorzitter deescalerend op en gebeurde er vervolgens niets meer.
Wat is dat toch met al die mensen die een klein beetje verantwoordelijkheid krijgen en vervolgens in kleine dictatortjes veranderen?
Tja ik snap de autohaat ook niet zo heel erg. Over twintig jaar rijden we allemaal elektrisch zonder uitlaatgassen en staan we allemaal vast op de stadsboulevard. Overigens heb ik een zodanig hekel aan autorijden door Utrecht dat ik alles tot aan Zeis en IIsselstein met de fiets doe. Ik heb gewoon niet het geduld voor rode stoplichten. Dan maar iets trager met de fiets.quote:Op donderdag 22 maart 2018 06:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Zo uitzonderlijk is die afhankelijkheid van de auto niet. Bijvoorbeeld als je in Utrecht woont en in Soesterberg werkt. Dan is het gewoon bizar dat je in Utrecht 45 minuten of 1 kilometer doet. Nee, zal echt heel goed zijn voor het milieu al die vaststaande auto’s op de stadsboulevards van die achterlijke Lot van Hooijdonk.
Het mag wel gewoon, ik zou niet weten welke regel dat zou zijn. Het is niet zo dat een net vijfjarige mijn stemgedrag kan beinvloeden. De voorzitter van het stemburo zei overigens ook dat het gewoon was toegestaan volgens de regels. Daar was zijn assistent dus niet van op de hoogte.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Het mag gewoon niet. Regels zijn regels.
https://www.kiesraad.nl/v(...)men-in-het-stemhokjequote:Op donderdag 22 maart 2018 11:31 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het mag wel gewoon, ik zou niet weten welke regel dat zou zijn. Het is niet zo dat een net vijfjarige mijn stemgedrag kan beinvloeden. De voorzitter van het stemburo zei overigens ook dat het gewoon was toegestaan volgens de regels. Daar was zijn assistent dus niet van op de hoogte.
Het is een illusie om te denken dat zelfrijdende of electrische auto's de problemen gaan oplossen. Het grootste probleem van de auto in de stad is het bizarre ruimtebeslag en het extreem inefficiente gebruik van de schaarse stedelijke ruimte, de uitlaatgassen zijn slechts een bijkomend probleem.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:30 schreef Coppi het volgende:
[..]
Tja ik snap de autohaat ook niet zo heel erg. Over twintig jaar rijden we allemaal elektrisch zonder uitlaatgassen en staan we allemaal vast op de stadsboulevard. Overigens heb ik een zodanig hekel aan autorijden door Utrecht dat ik alles tot aan Zeis en IIsselstein met de fiets doe. Ik heb gewoon niet het geduld voor rode stoplichten. Dan maar iets trager met de fiets.
Erg jammer dat de voorzitter voor de laffe oplossing gaat, zeker nadat je ook nog besloot met de verkiezingsuitslag te gaan rommelen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:31 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het mag wel gewoon, ik zou niet weten welke regel dat zou zijn. Het is niet zo dat een net vijfjarige mijn stemgedrag kan beinvloeden. De voorzitter van het stemburo zei overigens ook dat het gewoon was toegestaan volgens de regels. Daar was zijn assistent dus niet van op de hoogte.
Dus de voorzitter had gewoon gelijk. Kind mag gewoon naar binnen. Als je artikelen 26, 36 en 37 leest dan blijkt ook dat een kind naar binnen nemen dus gewoon mag. Kortom voorzitter en ik hebben juist gehandeld.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:49 schreef Q. het volgende:
[..]
https://www.kiesraad.nl/v(...)men-in-het-stemhokje
De voorzitter en ik hebben beide correct gehandeld volgens de kieswet. Er wordt zelfs een expliciet voorbeeld gegeven dat een klein kind mee naar binnen mag. Check de link die Q gaf maar.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Erg jammer dat de voorzitter voor de laffe oplossing gaat, zeker nadat je ook nog besloot met de verkiezingsuitslag te gaan rommelen.
Dat klopt natuurlijk wel. Maar meestal is het argument schone lucht ipv ruimtegebruik. Een stadboulevaard helpt natuurlijk ook niet bij het efficient gebruik van de schaarse vierkante meters. Het tegengaan van autogebruik kan ook op veel andere manieren gezien het feit dat veel mensen toch koppig blijven proberen hun auto over de boulevard te sturen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is een illusie om te denken dat zelfrijdende of electrische auto's de problemen gaan oplossen. Het grootste probleem van de auto in de stad is het bizarre ruimtebeslag en het extreem inefficiente gebruik van de schaarse stedelijke ruimte, de uitlaatgassen zijn slechts een bijkomend probleem.
Moet je eens kijken hoe weinig mensen er in de auto zitten als je een file hebt van 1 km.
Zo'n stadsboulevard vergroot de leefbaarheid. Als je aan een vierbaansweg woont of die regelmatig moet oversteken word je daar niet vrolijk van. Bovendien staat dat groen in het midden mooi.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:14 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk wel. Maar meestal is het argument schone lucht ipv ruimtegebruik. Een stadboulevaard helpt natuurlijk ook niet bij het efficient gebruik van de schaarse vierkante meters. Het tegengaan van autogebruik kan ook op veel andere manieren gezien het feit dat veel mensen toch koppig blijven proberen hun auto over de boulevard te sturen.
Randweg Utrecht zeker niet, is gewoon gemeente die daarvoor verantwoordelijk is, maar vanwege budgettering is er wel bij provincie aangeklopt, die hebben het afgewezen. De A2 en A27 wellicht idd provinciaal danwel landelijk. Maar dan nog dient gemeentelijk/provinciaal/landelijk beleid op elkaar worden aangepast. En autotje de stad uit pesten kun je alleen doen als de rest van de infrastructuur daarop aangepast wordtquote:Op donderdag 22 maart 2018 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan is Utrecht niet jouw stad.
Nee ik chargeer een beetje, maar zijn die zaken die je noemt niet meer de verantwoordelijkheid van de provincie?
Maar definieer stad hierin eens? Westelijke stadsboulevard loopt gewoon door grote woonwijken heen als Overvecht, Zuilen, Ondiep en Oog in Al. Als hier al sluipverkeer is, is dat door de bizar slechte ontsluiting richting de A2 (ga maar eens bij de Douwe Egberts de A2 op, terwijl je eigenlijk richting Den Bosch wilt gaan, je bent 4 km aan het omrijden en je moet door de tunnel heen). Die mensen die wonen, werken en recreeren daar. En er lopen welgeteld 0 buslijnen tussen Overvecht en Oog in Al, dus al het OV loopt richting Centraal Station en je bent dus minimaal een uur bezig met een bus om van Overvecht naar Oog in Al te gaan.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Volgens mij is/was ‘t Goylaan voor wat betreft leefbaarheid meer gebaat bij het tegengaan van vandalisme en intimidatie door Marokkaanse hangjongeren dan het terugbrengen van het aantal rijstroken en het plaatsen van een groenstrook. Een van de rijbanen is trouwens grotendeels vervangen door parkeerplekken dus eigenlijk staan daar nog steeds auto’s.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zo'n stadsboulevard vergroot de leefbaarheid. Als je aan een vierbaansweg woont of die regelmatig moet oversteken word je daar niet vrolijk van. Bovendien staat dat groen in het midden mooi.
Huh? Hoe is je stembiljet in de daarvoor bestemde bus gooien rommelen met de verkiezingsuitslag?quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Erg jammer dat de voorzitter voor de laffe oplossing gaat, zeker nadat je ook nog besloot met de verkiezingsuitslag te gaan rommelen.
quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Dat hebben ze in de jaren 60 geprobeerd op te lossen door straten te slopen, de grachten te dempen en overal parkeergarages te bouwen. In het Plan Feuchtinger was men zelfs van plan de complete singel te dempen en er mooie brede wegen en rontondes van te maken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Heb in de ruim 4 maanden dat ik in Hoograven woon nog nooit iets van hangjongeren gemerkt (misschien is het nu ook nog te koud voor ze, dus ben benieuwd naar mei/juni), maar schijnbaar zijn er wel weer bankjes verwijderd om die reden.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is/was ‘t Goylaan voor wat betreft leefbaarheid meer gebaat bij het tegengaan van vandalisme en intimidatie door Marokkaanse hangjongeren dan het terugbrengen van het aantal rijstroken en het plaatsen van een groenstrook. Een van de rijbanen is trouwens grotendeels vervangen door parkeerplekken dus eigenlijk staan daar nog steeds auto’s.
Bron: Feesboekquote:De bankjes in het parkje op de Oud-Wulvenlaan zijn weggehaald. Volgens de gemeente wegens jongerenoverlast. Ik vind deze maatregel zelf erg ver gaan. Op die bankjes zitten ook ouderen, voor wie het winkelcentrum net te ver is (de Zuidbus gaf ook aan dat ouderen bij hun klagen over het verdwijnen van de bankjes). Er zitten ouders te kletsen, terwijl de kinderen spelen. Er zitten jongeren die geen overlast geven (die bestaan ook). Er geniet af en toe iemand van het zonnetje. Ik heb er vaak praatjes met mensen als ik er langs loop. Of alleen een groet, ook goed. Maar nu is het park dus aangepast aan de overlastgevende jongeren. Dit geeft mij een vervelend gevoel. Uiteindelijk bepalen de overlast gevende jongeren dus hoe onze wijk eruit ziet. Geen kerstbomen, geen busjes buiten, geen bankjes in het park. Wat is jullie mening hierover? Moeten de bankjes terug of niet?
Stad =/= binnenstadquote:Op donderdag 22 maart 2018 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Er is toch geen ruimte voor auto’s in de stad? Ik snap dat het best onhandig is om afhankelijk te zijn van OV en/of fiets, maar er is simpelweg geen ruimte voor mensen die elke dag in hun eentje door de stad willen in een auto waar vijf mensen in kunnen zitten. Een stad als Utrecht is niks voor de auto, ik zou het loslaten.
Wat ben je nu voor een debiel?quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan is Utrecht niet jouw stad.
Nee ik chargeer een beetje, maar zijn die zaken die je noemt niet meer de verantwoordelijkheid van de provincie?
Of, wat mij betreft, ook net buiten de singels. Er is uit verkeersonderzoek gebleken dat er nog ontzettend veel sluipverkeer door de stad gaat die best via de ring of de snelwegen kunnen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Stad =/= binnenstad
Overvecht, Lunetten, Kanaleneiland, Leidsche Rijn zijn wijken vol mensen die afhankelijk zijn van de auto. Zeker met de beperkte alternatieven.
En dan mag je de binnenstad best afsluiten voor auto's, maar Utrecht is groter dan alleen het stukje binnen de singel.
Volgens mij zijn de meeste bedrijventerreinen rondom Utrecht gewoon goed met het OV bereikbaar. En als je veel op plekken buiten Utrecht moet werken met de auto kun je misschien beter bij een gunstige snelweg afslag in de buurt gaan wonen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat ben je nu voor een debiel?
Dat is dan wel het probleem op links: ze denken dat alle werkenden slechts van A naar B moeten voor werk, om daar in een kantoor te werken.
De realiteit is dat dit slechts beperkt is:
-voor degenen die dit wel hebben: kantoren zitten vaker op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein. Inderdaad, fietsen kan.
-een heleboel beroepen zijn nogal reizerig: -huisartsen, consultants, vertegenwoordigers, ICT'ers die op verschillende lokaties aan een netwerk moeten werken, meestal verspreid over Nederland (op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein), bedrijfsartsen en mensen die bij een inspectiedienst werken. Hier liggen vaak locaties te ver uiteen en moeten mensen bijvoorbeeld in de ochtend in Amsterdam en Alkmaar zijn om in de middag naar Den Haag en Dordrecht te moeten. En dan dus niet allemaal in het centrum van de stad. Met fiets niet te doen, met OV kost teveel tijd.
Dat betekent dus dat je van de auto afhankelijk bent. En je maakt zoveel kilometers dat de gemiddelde electrische auto dit nog niet aan kan. Verder betekent het dus dat je aan het eind van de dag naar huis moet met je auto en dus in de file gaat staan tussen al die andere mensen die ook naar huis moeten.
En vergis je niet, de diensten sector is nogal groot, veel groter dan het MKB in de binnensteden.
Dus kortom, tijd om jouw blik eens te verruimen.
Dit bedoel ik dus precies met mijn voorbeeld van de Westelijke Stadsboulevard tussen Overvecht en Oog in Al. Dat is geen binnenstad, maar gewoon een gedeelte van de stad waar 100.000 mensen wonen en die op een gegeven moment op pad moeten om te gaan werken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Stad =/= binnenstad
Overvecht, Lunetten, Kanaleneiland, Leidsche Rijn zijn wijken vol mensen die afhankelijk zijn van de auto. Zeker met de beperkte alternatieven.
En dan mag je de binnenstad best afsluiten voor auto's, maar Utrecht is groter dan alleen het stukje binnen de singel.
De keuze van wonen ligt natuurlijk niet alleen maar aan waar je werkt en vele mensen houden ook rekening met hun partner (niet dat ik die heb). Woon vlakbij uitvalswegen hier in Lunetten, maar de situatie op de Waterlinieweg is een drama in de ochtend en avond.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste bedrijventerreinen rondom Utrecht gewoon goed met het OV bereikbaar. En als je veel op plekken buiten Utrecht moet werken met de auto kun je misschien beter bij een gunstige snelweg afslag in de buurt gaan wonen.
Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
Omdat er een bus naartoe rijdt betekent niet direct dat het goed bereikbaar is. Al het OV loopt via Centraal Station en betekent dus al snel dat als je vanaf Overvecht naar Papendorp zou willen gaan met het OV, je 75 minuten bezig bent.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste bedrijventerreinen rondom Utrecht gewoon goed met het OV bereikbaar. En als je veel op plekken buiten Utrecht moet werken met de auto kun je misschien beter bij een gunstige snelweg afslag in de buurt gaan wonen.
Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
Ja, een kind van 3 jaar. En een kind van 5 kan heel bewust en correct aanwijzen wat jij ingekleurd hebt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:03 schreef Coppi het volgende:
[..]
De voorzitter en ik hebben beide correct gehandeld volgens de kieswet. Er wordt zelfs een expliciet voorbeeld gegeven dat een klein kind mee naar binnen mag. Check de link die Q gaf maar.
Zo dan, boos.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat ben je nu voor een debiel?
Dat is dan wel het probleem op links: ze denken dat alle werkenden slechts van A naar B moeten voor werk, om daar in een kantoor te werken.
De realiteit is dat dit slechts beperkt is:
-voor degenen die dit wel hebben: kantoren zitten vaker op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein. Inderdaad, fietsen kan.
-een heleboel beroepen zijn nogal reizerig: -huisartsen, consultants, vertegenwoordigers, ICT'ers die op verschillende lokaties aan een netwerk moeten werken, meestal verspreid over Nederland (op een slecht met OV bereikbaar industrie terrein), bedrijfsartsen en mensen die bij een inspectiedienst werken. Hier liggen vaak locaties te ver uiteen en moeten mensen bijvoorbeeld in de ochtend in Amsterdam en Alkmaar zijn om in de middag naar Den Haag en Dordrecht te moeten. En dan dus niet allemaal in het centrum van de stad. Met fiets niet te doen, met OV kost teveel tijd.
Dat betekent dus dat je van de auto afhankelijk bent. En je maakt zoveel kilometers dat de gemiddelde electrische auto dit nog niet aan kan. Verder betekent het dus dat je aan het eind van de dag naar huis moet met je auto en dus in de file gaat staan tussen al die andere mensen die ook naar huis moeten.
En vergis je niet, de diensten sector is nogal groot, veel groter dan het MKB in de binnensteden.
Dus kortom, tijd om jouw blik eens te verruimen.
Ik snap niet wat hier staat. Als dat kind verlinkt dat iemand is geronseld is dat toch alleen maar goed?quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:53 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ja, een kind van 3 jaar. En een kind van 5 kan heel bewust en correct aanwijzen wat jij ingekleurd hebt.
Hypothetisch scenario: iemand ronselt jou om op iemand te stemmen. Alle regels zijn er op gericht dat dat zo moeilijk mogelijk is, maar als jij dus een kind meeneemt zou die je kunnen verlinken.
Dat kan inderdaad nog wel beter, maar iemand die er van buitenaf naar toe reist komt er doorgaans dus wel relatief makkelijk. Een inwoner kan die afstand afleggen met de fiets. Mijn punt was vooral dat het volledig bij de gemeente neerleggen ook veel te makkelijk is. Overal in het land slibben de snelwegen dicht en daarmee ook de secundaire wegen enz. Dat komt echt niet alleen door die stadsboulevards. En Utrecht is wat dat betreft gewoon één groot knoop en knelpunt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Omdat er een bus naartoe rijdt betekent niet direct dat het goed bereikbaar is. Al het OV loopt via Centraal Station en betekent dus al snel dat als je vanaf Overvecht naar Papendorp zou willen gaan met het OV, je 75 minuten bezig bent.
En laten we eerlijk zijn, er is nogal wat veranderd qua wegen de laatste tijd, dus om het probleem van mobiliteit neer te leggen bij de bewoner die eerst op een prima locatie zat maar dat door veranderingen in de conglomeratie nu niet meer is, gaat echt te ver
Ik bedoel dat je kind dan aan die ronselaar kan bevestigen wat jij gestemd hebt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap niet wat hier staat. Als dat kind verlinkt dat iemand is geronseld is dat toch alleen maar goed?
quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap niet wat hier staat. Als dat kind verlinkt dat iemand is geronseld is dat toch alleen maar goed?
Tja, er zijn dan ook wel wat meer huizen gebouwd in de tussentijd.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad nog wel beter, maar iemand die er van buitenaf naar toe reist komt er doorgaans dus wel relatief makkelijk. Een inwoner kan die afstand afleggen met de fiets. Mijn punt was vooral dat het volledig bij de gemeente neerleggen ook veel te makkelijk is. Overal in het land slibben de snelwegen dicht en daarmee ook de secundaire wegen enz. Dat komt echt niet alleen door die stadsboulevards. En Utrecht is wat dat betreft gewoon één groot knoop en knelpunt.
4 jaar geleden kon ik tussen 7 en 8u 's ochtends gemiddeld veel meer kilometers maken op drukke trajecten dan tegenwoordig.
Wat wil je als voetganger bij de A2 doen dan?quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:17 schreef capricia het volgende:
De dichtstbijzijnde bushalte voor mij in Utrecht is 900 meter lopen. Ongeveer 11 minuten.
Naar de oprit van de A2 is 1,4 KM. Of ongeveer 3 minuten met de auto.
Dichtstbijzijnde supermarkt is 1,5 KM lopen. Ongeveer 18 minuten.
Drie maal raden welke ik het meeste gebruik, de bus of de auto?
daarom staat er ook "met de auto".quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat wil je als voetganger bij de A2 doen dan?
Niemand spreekt dat tegen toch? Maar alleen maar janken over dat je teveel stilstaat, zelf niet openstaan voor alternatieven en enkel naar de gemeente wijzen is gewoon te makkelijk.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
daarom staat er ook "met de auto".
Sws: Met kinderen, boodschappen, werk etc, is de auto gewoon veel makkelijker.
Eerder geïrriteerd, ook al ben ik verder in grote lijnen het eens met Groen-Links, op dit onderdeel hebben ze altijd een bord voor hun hoofd.quote:
Huh, doe ik dat?quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Niemand spreekt dat tegen toch? Maar alleen maar janken over dat je teveel stilstaat, zelf niet openstaan voor alternatieven en enkel naar de gemeente wijzen is gewoon te makkelijk.
Waarom geen fiets naar de super? En trouwens, 1,5 km dichtsbijzijnde super?? Woon je aan de rand van Leidsche Rijn ofzo?quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:17 schreef capricia het volgende:
De dichtstbijzijnde bushalte voor mij in Utrecht is 900 meter lopen. Ongeveer 11 minuten.
Naar de oprit van de A2 is 1,4 KM. Of ongeveer 3 minuten met de auto.
Dichtstbijzijnde supermarkt is 1,5 KM lopen. Ongeveer 18 minuten.
Drie maal raden welke ik het meeste gebruik, de bus of de auto?
Omdat de weekboodschappen voor een gezin met kinderen nogal lastig gaat op de fiets. Niet iedereen woont alleen of doet iedere dag boodschappen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom geen fiets naar de super? En trouwens, 1,5 km dichtsbijzijnde super?? Woon je aan de rand van Leidsche Rijn ofzo?
Zodra het openbaar vervoer sneller is, zal ik het overwegen. Nu is het geen optie.quote:
Geen probleem toch, maar jij begon ineens je autogebruik te verdedigen. Maar blijkbaar woon jij op de een of andere manier sowieso wat afgelegener dan gemiddeld, dus dan is het al helemaal logisch.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodra het openbaar vervoer sneller is, zal ik het overwegen. Nu is het geen optie.
Ooit gehoord van Picnic? Daarmee kan je in ieder geval de bulk van de zware en volumineuze boodschappen laten bezorgen. De eventuele rest kan je nog wel op de fiets doen (desnoods wel even grote fietstassen aanschaffen, gemiddelde fietstassen zijn aan de kleine kant voor boodschappen).quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat de weekboodschappen voor een gezin met kinderen nogal lastig gaat op de fiets. Niet iedereen woont alleen of doet iedere dag boodschappen.
Als je het in dit geval over mij hebt, ik fiets 18 km per dag op en neer naar werk, door weer en wind. Behalve als er code rood is, mijn fiets kapot is of ik direct na het werk boodschappen afhaal zit ik op de fiets.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Niemand spreekt dat tegen toch? Maar alleen maar janken over dat je teveel stilstaat, zelf niet openstaan voor alternatieven en enkel naar de gemeente wijzen is gewoon te makkelijk.
Ik woon in zuilen, en de dichtsbijzijnde grotere supermarkt is voor mij 20 minuten lopen. Oftewel 1700 meter.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom geen fiets naar de super? En trouwens, 1,5 km dichtsbijzijnde super?? Woon je aan de rand van Leidsche Rijn ofzo?
Ik ook hoor, ik vind best wel dingen prima van GroenLinks. Maar alle wegen maar afknijpen en dan hopen dat daarmee alle auto's op magische wijze verdwijnen vind ik gewoon een achterlijke gedachtegang.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Eerder geïrriteerd, ook al ben ik verder in grote lijnen het eens met Groen-Links, op dit onderdeel hebben ze altijd een bord voor hun hoofd.
De realiteit over een paar jaar is dat je dat allemaal laat bezorgen. Laat de gemeente elektrisch aangedreven bezorgdiensten maar ruim baan geven..Uitfaseren personeel in grote supermarkten. Het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat de weekboodschappen voor een gezin met kinderen nogal lastig gaat op de fiets. Niet iedereen woont alleen of doet iedere dag boodschappen.
Ik ben al blij dat we een winkelcentrumpje hebben. Woon hier nu 14 jaar, en de eerste 10 jaar was dat er niet eens.
Dat gebeurt natuurlijk nu al veel, Picnic, AH, Stockon, leveren allemaal in Utrecht. Maar de meeste mensen gaan geen boodschappen doen tussen 8:00 en 9:00 of tussen16:00 - 18:00. Er ontstaan geen files door mensen die boodschappen doen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 15:38 schreef Andromache het volgende:
[..]
De realiteit over een paar jaar is dat je dat allemaal laat bezorgen. Laat de gemeente elektrisch aangedreven bezorgdiensten maar ruim baan geven..Uitfaseren personeel in grote supermarkten. Het gaat gebeuren.
Het klopt wel dat je niet alles kunt afknijpen zonder alternatieven te bieden in mobiliteit. De burger is niet bij voorbaat verdacht, maar we zullen wel echt ander gedrag ons eigen moeten maken als we het hele land zo inrichten dat alleen de Randstad telt. Helaas.
Picnic, ach je noemt het al.quote:Op donderdag 22 maart 2018 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik woon in zuilen, en de dichtsbijzijnde grotere supermarkt is voor mij 20 minuten lopen. Oftewel 1700 meter.
Heb het totaal niet over jou, was vooral ingehaakt op het voorbeeld van Godshand tbh.quote:Op donderdag 22 maart 2018 15:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je het in dit geval over mij hebt, ik fiets 18 km per dag op en neer naar werk, door weer en wind. Behalve als er code rood is, mijn fiets kapot is of ik direct na het werk boodschappen afhaal zit ik op de fiets.
Maar het is gewoon kut dat als je een keer met de auto moet, omdat er geen alternatief is, je direct 1 uur bezig bent. Ik moest dus vanaf kantoor naar het WKZ en vervolgens naar huis toe gisteren. Over de terugweg, 7 km, heb ik dus met de auto 45 minuten over gedaan. alles stond helemaal vast, de A28, A27, randweg N230 en binnendoor via De Bilt/Berenkuil hetzelfde. Mijn vrouw, die dus wel op de fiets kon, was al 10 minuten thuis toen ik uiteindelijk thuiskwam
Hoe gaat een versmalling van de wegen en minder asfalt hierbij helpen?
Heb het totaal niet over jou, was vooral ingehaakt op het voorbeeld van Godshand tbh.quote:Op donderdag 22 maart 2018 15:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je het in dit geval over mij hebt, ik fiets 18 km per dag op en neer naar werk, door weer en wind. Behalve als er code rood is, mijn fiets kapot is of ik direct na het werk boodschappen afhaal zit ik op de fiets.
Maar het is gewoon kut dat als je een keer met de auto moet, omdat er geen alternatief is, je direct 1 uur bezig bent. Ik moest dus vanaf kantoor naar het WKZ en vervolgens naar huis toe gisteren. Over de terugweg, 7 km, heb ik dus met de auto 45 minuten over gedaan. alles stond helemaal vast, de A28, A27, randweg N230 en binnendoor via De Bilt/Berenkuil hetzelfde. Mijn vrouw, die dus wel op de fiets kon, was al 10 minuten thuis toen ik uiteindelijk thuiskwam
Hoe gaat een versmalling van de wegen en minder asfalt hierbij helpen?
Zelfscanquote:Op donderdag 22 maart 2018 15:38 schreef Andromache het volgende:
[..]
De realiteit over een paar jaar is dat je dat allemaal laat bezorgen. Laat de gemeente elektrisch aangedreven bezorgdiensten maar ruim baan geven..Uitfaseren personeel in grote supermarkten. Het gaat gebeuren.
Wat?quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Chai het volgende:
Uiteraard kort door de bocht, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat de gemeente je moet gaan faciliteren, omdat jij je onhandig vestigt ten opzichte van je zakelijke bestemmingen.
Eens hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2018 16:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat?De overheid is er JUIST om burgers te faciliteren
Door wegen en ruimtelijke ordening kunnen ze regelen dat mensen fijn kunnen werken en wonen. Dat is 1 van de kerntaken.
Je draait het om.quote:Op donderdag 22 maart 2018 16:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat?De overheid is er JUIST om burgers te faciliteren
Door wegen en ruimtelijke ordening kunnen ze regelen dat mensen fijn kunnen werken en wonen. Dat is 1 van de kerntaken.
Onhandige vestingkeuzes? Wat weet jij er nu van?quote:Op donderdag 22 maart 2018 16:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Je draait het om.Ik zeg niet dat faciliteren verkeerd is, maar faciliteren OMDAT men zelf onhandige vestigingskeuzes maakt zoals in het voorbeeld van Godshand is wmb een brug te er.
Het probleem is uiteraard groter dan dat hoor.
Onhandige vestigingskeuzes? Mensen kunnen veranderen van baan zonder meteen de behoefte te hebben om te verhuizen, verhuizen kost veel geld. Daarnaast is de infrastructuur van Utrecht flink op de schop gegaan de laatste jaren, en niet altijd ten goede van de bereikbaarheid. Daar kunnen die mensen niks aan doenquote:Op donderdag 22 maart 2018 16:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Je draait het om.Ik zeg niet dat faciliteren verkeerd is, maar faciliteren OMDAT men zelf onhandige vestigingskeuzes maakt zoals in het voorbeeld van Godshand is wmb een brug te er.
Het probleem is uiteraard groter dan dat hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |