quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:56 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ik wil toch Nattekat even bedanken voor het shillen van ETH in de afgelopen maand. Dus bij deze. Anders was de onwetende ik er niet zo in gestapt. En had ik heel veel andere muntjes ook niet gehad nu.
Zou leuk zijn, kan ik mooie auto kopen hahaquote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:50 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Die moet nog even een Rippletje doen! ^^
Hoeveel XLM heb je? Net mn laatste restjes BTC omgezet naar XLM. In totaal nu 942 stuks.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:02 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, kan ik mooie auto kopen haha
Dit ben ik.quote:
Waar zit jij in dan Magnet? Je hebt je Waves grotendeels al verkocht dus ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:16 schreef MaGNeT het volgende:
WeTrust kon wel eens gaan moonen. Beta release is aanstaande.
12.000quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoeveel XLM heb je? Net mn laatste restjes BTC omgezet naar XLM. In totaal nu 942 stuks.
Waves maar ~30% verkochtquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Waar zit jij in dan Magnet? Je hebt je Waves grotendeels al verkocht dus ben wel benieuwd
Waxes en Lixk ook?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:20 schreef Jed1Gam het volgende:
XLMtaktiek voor dit jaar alleen maar inzetten op coins met een X in de naam.
Hier moet ik ook nog wat op bedenken. Ik denk dat ik van alles een beetje afsnoep zodat de spreiding gelijk blijft inderdaadquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:27 schreef metallicelmo het volgende:
Hebben jullie een strategie voor het af en toe nemen van wat winst? Van elke coin een klein percentage eraf halen zodat je spreiding ongeveer gelijk blijft?
Cool, ik zit er aan te denken om van elke coin een klein stukje te verkopen, en dit is dan ongeveer mijn inleg die ik ooit in crypto heb gestopt. Dit wil ik eigenlijk extra aflossen op mijn hypotheek. (boetevrij max 10% aflossen) Scheelt later weer. Wat er dan overblijft is eigenlijk pure winst waarmee ik weer verder kan klooien en ditzelfde wellicht elk jaar herhalenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:29 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Hier moet ik ook nog wat op bedenken. Ik denk dat ik van alles een beetje afsnoep zodat de spreiding gelijk blijft inderdaad
damn ik was al blij dat ik er 100 had, heb er nog es 100 bij gekocht, maar ik speel ook maar met kleingeld ivm de meeste hier.quote:
Als het verschil met huidige rente niet zo groot is kan boete best meevallen bij aflossen (en is aftrekbaar). Uitrekenen of boete pakken over langere termijn goedkoper is.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:31 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Cool, ik zit er aan te denken om van elke coin een klein stukje te verkopen, en dit is dan ongeveer mijn inleg die ik ooit in crypto heb gestopt. Dit wil ik eigenlijk extra aflossen op mijn hypotheek. (boetevrij max 10% aflossen) Scheelt later weer. Wat er dan overblijft is eigenlijk pure winst waarmee ik weer verder kan klooien en ditzelfde wellicht elk jaar herhalen
Mooie tip, lijkt me inderdaad iets met erg veel potentie de komende maandquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zit op 3,5% 20 jaar vast.. Destijds de beste/goedkoopste oplossing voor mij. 10% per jaar is boetevrij dus daar blijft ik wel onder nu. Ik verwacht niet dat de maandlasten heel veel lager worden maar wel een fijn idee om in elk geval één keer een stukje om te zetten in iets waar je later wel iets aan hebt.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het verschil met huidige rente niet zo groot is kan boete best meevallen bij aflossen (en is aftrekbaar). Uitrekenen of boete pakken over langere termijn goedkoper is.
Nederlands. Geinig.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Schnitzels het volgende:
De Pre-ICO van https://artiz.io/ gaat nu beginnen. Het is een soort app zoals Bux, maar dan om echt cryptocurrency mee te verhandelen. Geen hefboomproducten etc. Lijkt mij een erg gebruiksvriendelijke app om crypto meer mainstream te maken. Ik heb hier wel vertrouwen in.![]()
Naam: ARTIZ
Tokennaam: AZX
Total Supply: 80.000.000 AZX
Beschikbaar Pre-ICO: 3.000.000 AZX
Beschikbaar ICO: 69.000.000 AZX
Softcap: ¤9.000.000
Hardcap: ¤17.000.000
Tokenprijs (Pre-ICO): ¤0,075
Lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:48 schreef metallicelmo het volgende:
De Bitcoin dominantie binnen coinmarketcap staat momenteel op 36% Kunnen we concluderen dat er wel meer geld naar crypto gaat maar minder in Bitcoin wordt gestoken?
Zou erin investeren alleen het wordt gerund door Nederlanders dus ik skip hetquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Schnitzels het volgende:
De Pre-ICO van https://artiz.io/ gaat nu beginnen. Het is een soort app zoals Bux, maar dan om echt cryptocurrency mee te verhandelen. Geen hefboomproducten etc. Lijkt mij een erg gebruiksvriendelijke app om crypto meer mainstream te maken. Ik heb hier wel vertrouwen in.![]()
Ja precies, is een project van beheerders van de FB groep:quote:
Ziet er aardig uit, maar het team bestaat nou niet uit Nobelprijs-winnaars.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Schnitzels het volgende:
Ik zie vooral dat Bitcoin het vergeleken met de rest van mijn portfolio minder goed doet. Normaal gesproken gaat alles met Bitcoin mee maar dat lijkt minder te wordenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Lijkt het wel op ja.
Het valt me sowieso op dat sinds de ATH van Bitcoin de rest van de markt telkens minder sterk reageert op pricedrops van BTC. BTC raakt positie als basismunt langzaam wat kwijt. Heeft imho zeker te maken met de lange verwerkingstijden en hoge kosten.
Tip voor een wallet om het heen te douwen? Ben nog betrekkelijk groen, sry.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Kopen en naar een wallet douwen
Fijn. Eerste waar ik een beetje geld in gooide een half jaar terug. Staat nu voor mij op 300% maar mag wel wat bijquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:16 schreef MaGNeT het volgende:
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zit nog meer dan genoeg potentiële groei in Ether.
[ afbeelding ]
Jep, dat is mijn enige twijfelpunt. Het team bestaat voornamelijk uit jonge gasten die nog geen drie jaar een diploma hebbenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ziet er aardig uit, maar het team bestaat nou niet uit Nobelprijs-winnaars.
Er zijn honderden start-ups/ICO's die dit idee hebben.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Schnitzels het volgende:
Moet ik eigenlijk wel doen, maar ik wil geen DRGN weg doen voorlopig en dat is nu een absurd percentage van mijn portfolio.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:27 schreef metallicelmo het volgende:
Hebben jullie een strategie voor het af en toe nemen van wat winst? Van elke coin een klein percentage eraf halen zodat je spreiding ongeveer gelijk blijft?
Van harte welkom!quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:30 schreef CoinFlip120 het volgende:
Goedemiddag allen!
Nieuwe user hier zowel op het forum als in crypto. Lees al een tijdje mee hier en ben ook maar eens voorzichtig begonnen. Benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen in 2018
Hier doe ik niet aan mee, hoop dat ik er spijt van krijg.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:42 schreef Schnitzels het volgende:
Nee, niet van alle coins. Sommige coins hebben nog enorme potentie, daar blijf ik van af. Coins waarmee ik al dikke winsten heb room ik af.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:27 schreef metallicelmo het volgende:
Is het een ecr-20 coin?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:55 schreef V. het volgende:
[..]
Tip voor een wallet om het heen te douwen? Ben nog betrekkelijk groen, sry.
Hm, heb mijn VEN in een wallet zitten dus ff opletten hoe straks te convertenquote:
Bitcoin staat op een ATL wat marktaandeel betreftquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:23 schreef UtopiaVolger het volgende:
Het lijkt nu wel alsof de alts juist de bitcoin nog overeind houden. Of kan dat niet.
Alsnog is de marktaandeel van BTC even groot als van ETH + XRP + BCH + LTC samen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bitcoin staat op een ATL wat marktaandeel betreft
Het verval is al ingezet.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alsnog is de marktaandeel van BTC even groot als van ETH + XRP + BCH + LTC samen.
Waarom moet iemand de positie overnemen? Liever 5 'grote' coins dan 1 hele grote speler.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En wie neemt de positie in van BTC? ETH zeker
...of MOD natuurlijk
MODJO?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
...of MOD natuurlijk
ETHquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
...of MOD natuurlijk
Lelijk logo, wordt dus niksquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:20 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Hier doe ik niet aan mee, hoop dat ik er spijt van krijg.
Van mij mag ETH heel dicht in de buurt komen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
...of MOD natuurlijk
ETH 12k zou fantastisch zijnquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:34 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Van mij mag ETH heel dicht in de buurt komen.
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bitcoin staat op een ATL wat marktaandeel betreft
Vervalquote:
Ik weet nog steeds niet wat ze ermee denken te bereiken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:37 schreef µ het volgende:
[..]
[..]
Verval
Wacht op implementatie van LN, dan gaan we weer omhoooog.
Snelle transacties gebaseerd op de koning van de cryptocurrenciesquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ze ermee denken te bereiken.
voorbeeldjequote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ze ermee denken te bereiken.
En zelfs de koning heeft een beperking wat schaalbaarheid betreft.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:38 schreef µ het volgende:
[..]
Snelle transacties gebaseerd op de koning van de cryptocurrencies.
En als ik een kanaal met Typisch heb en met Thuisbezorgd, kan jij (Nattekat) over het Lightning-netwerk aan Thuisbezorgd betalen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
voorbeeldje
jij en ik kunnen een channel opzetten
waarna we eigenlijk ongelimiteerd elkaar kunnen betalen zonder het main netwerk te belasten
dat is toch best genot
Koop er 6 ETH bij en je hebt een mooi tweedehandsje.quote:
Yep en dat lost LN grotendeels opquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En zelfs de koning heeft een beperking wat schaalbaarheid betreft.
Apart netwerk ernaast ja, maar bitcoin staat er 'achter'. Alle transacties die wij in een kanaal doen kunnen we eenzijdig executen over de normale blockchain mochten we elkaar niet meer vertrouwenquote:En LN is gewoon een nieuwe coin
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:40 schreef Typisch het volgende:
En natuurlijk is LN niet dé oplossing voor alles. Maar het is wel een mooie toepassing.
Welkomquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:30 schreef CoinFlip120 het volgende:
Goedemiddag allen!
Nieuwe user hier zowel op het forum als in crypto. Lees al een tijdje mee hier en ben ook maar eens voorzichtig begonnen. Benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen in 2018
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:30 schreef CoinFlip120 het volgende:
Goedemiddag allen!
Maar dat is het ding, je hoeft elkaar niet te vertrouwen hé.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:40 schreef µ het volgende:
[..]
Yep en dat lost LN grotendeels op
[..]
Apart netwerk ernaast ja, maar bitcoin staat er 'achter'. Alle transacties die wij in een kanaal doen kunnen we eenzijdig executen over de normale blockchain mochten we elkaar niet meer vertrouwen.
Da's het mooie van LN iddquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar dat is het ding, je hoeft elkaar niet te vertrouwen hé.
Hoeveel heb je geïnvesteerd?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:47 schreef Kyran het volgende:
Al hele lange tijd op FOK!, maar eerste keren dat ik hier post!![]()
Na wat inlezen, gisteren een klein beginnetje gemaakt. Wat kleingeld vergeleken met velen van jullie, maat moet ergens beginnenIk beschouw het als verloren geld, totdat het weer een keer op mijn rekening staat.
Al de goede instellingquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:47 schreef Kyran het volgende:
Na wat inlezen, gisteren een klein beginnetje gemaakt. Wat kleingeld vergeleken met velen van jullie, maat moet ergens beginnenIk beschouw het als verloren geld, totdat het weer een keer op mijn rekening staat.
Omdat ik vandaag pas ben ingestapt, dus gaan ze vanaf morgen naar de maanquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:48 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Ik kan het niet vinden, maar wat heeft VEN/VET misdaan dat ze niet mee stijgen op een groene lente dag? Misschien was afgelopen week niet het gewenste nieuws (voor sommigen), maar die correctie moet inmiddels toch wel voorbij zijn?
Vergeet ook de Atomic Swaps niet. Dit maakt het mogelijk om snel en zonder kosten jouw BTC om te ruilen naar een compatibele munt. Zie BTC als je spaarrekening en LTC als je portemonnee. Ook een exchange kan er bij deze omwisselacties tussen uit.quote:
naar $5 zou 100+bn market cap betekenen... dat is wel aardig veel.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:47 schreef vigen98 het volgende:
Zou wel in Stellar willen investeren alleen die gaat denk ik maar tot $5 eind 2018
* µ naar thuisbezorgd gebeurt best vaakquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan er naast zitten; maar ik denk niet dat LN heel veel gaat oplossen. Hoe veel transacties zijn niet gewoon eenmalig?
Bottleneck zit in user<>user, niet in de blockchain. Schaalt oneindigquote:En ook niet onbelangrijk: hoe gaat het LN de schaalbaarheid garanderen?
Hoewatwaar? Dat heb ik nog heul niet gelezenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:50 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Vergeet ook de Atomic Swaps niet. Dit maakt het mogelijk om snel en zonder kosten jouw BTC om te ruilen naar een compatibele munt. Zie BTC als je spaarrekening en LTC als je portemonnee. Ook een exchange kan er bij deze omwisselacties tussen uit.
https://bitcointechtalk.com/atomic-swaps-d6ca26b680fequote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:51 schreef µ het volgende:
[..]
Hoewatwaar? Dat heb ik nog heul niet gelezen.
Whales die de prijs drukken om hun masternode nog binnen te halen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:48 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Ik kan het niet vinden, maar wat heeft VEN/VET misdaan dat ze niet mee stijgen op een groene lente dag? Misschien was afgelopen week niet het gewenste nieuws (voor sommigen), maar die correctie moet inmiddels toch wel voorbij zijn?
Ook eenmalige reacties kunnen via het LN.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan er naast zitten; maar ik denk niet dat LN heel veel gaat oplossen. Hoe veel transacties zijn niet gewoon eenmalig? En ook niet onbelangrijk: hoe gaat het LN de schaalbaarheid garanderen?
En thuisbezorgd is telkens naar hetzelfde adres?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:50 schreef µ het volgende:
[..]
* µ naar thuisbezorgd gebeurt best vaak. En naar exchanges. Is toch een factor 5 verschil alleen voor mijn transacties.
[..]
Bottleneck zit in user<>user, niet in de blockchain. Schaalt oneindig
Maar het moet nog steeds in de blockchain terecht komenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ook eenmalige reacties kunnen via het LN.
Whales met sellwalls.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:48 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Ik had precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:54 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik dacht dat ik wel aardig op de hoogte was van de cryptomunten op dit moment, maar waar de fuck komt Cardano in ene keer vandaan. Staat gewoon in de top5 en ik heb er nog niks van meegekregen...
Prima toch?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En thuisbezorgd is telkens naar hetzelfde adres?
Dan boeken zij het meteen van het adres af waar ik het naar stuurde (dat doen zij dan ook weer met hun LN-channel met hun exchange)quote:En het lijkt me dat thuisbezorgd ook graag die Bitcoins zo snel mogelijk kwijt wil.
quote:Het haalt vast wel wat stress van het netwerk, maar het valt nog te bezien of de blokken nu niet meer vol zijn.
idemquote:
Dat was een vraagquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:55 schreef µ het volgende:
[..]
Prima toch?
[..]
Dan boeken zij het meteen van het adres af waar ik het naar stuurde (dat doen zij dan ook weer met hun LN-channel met hun exchange).
[..]
Ze claimen een hele blockchain op te zetten, maar handel gebeurt in tokensquote:
Goed dat ik het gisteren heb verkochtquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:59 schreef TourOfData het volgende:
What's up met Railblocks? 26% eraf in 1 uur tijd.
Deze vraag stel ik mijzelf ook. Ben ingestapt met Stellar en dat gaat nu prima natuurlijk. Maar ik zie ook al snel een plafond voor me wanneer een coin een supply van miljarden ipv miljoenen heeft. Dus twijfel nu al over het juiste moment om weer uit te stappenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:50 schreef Chaes het volgende:
[..]
naar $5 zou 100+bn market cap betekenen... dat is wel aardig veel.
Maar naar $5 is wel een mooie x10. Al is het misschien weinig vergeleken met potentiële x100/x1000 van andere coins
Correctie.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:59 schreef TourOfData het volgende:
Ja dat was niet de vraag? Kan het op MEW? ik zie m niet in MEW staan verder.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze claimen een hele blockchain op te zetten, maar handel gebeurt in tokens
Maakt ook niet uit natuurlijk. Die tikt binnenkort toch wel de $50 aanquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:00 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Jep, naja vooralsnog is het een goeie fomo geweest op 13 usd.
Transactie kan gewoon geldig zijn, kanaal kan dan nog wel open zijn, maar da's een ander verhaalquote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was een vraag
En je kan niets doen met het geld zo lang het contract nog open is, dat gaat dus niet op
Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:00 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja dat was niet de vraag? Kan het op MEW? ik zie m niet in MEW staan verder.
De miners gaan die transactie niet goedkeurenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:01 schreef µ het volgende:
[..]
Transactie kan gewoon geldig zijn, kanaal kan dan nog wel open zijn, maar da's een ander verhaal.
Yepquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:02 schreef DrSnuggle het volgende:
En hebben we allemaal gisteren een waarde genoteerd voor meneer belasting?
Uhh jawel?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De miners gaan die transactie niet goedkeuren
Oh shit, ik niet.. ff de laagste waarden opzoeken, goed dat je het zegtquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:02 schreef DrSnuggle het volgende:
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:47 schreef Kyran het volgende:
Ja, maar dat maakt in mijn geval geen drol uitquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:02 schreef DrSnuggle het volgende:
BitGrail heeft een probleem, XRB deposits en withdrawals zijn nu stopgezet. BitGrail zegt dat het aan XRB zelf ligt en dat de XRB developers aan een oplossing werken...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 13:59 schreef TourOfData het volgende:
Uiteraard....moet toch uitleggen over een paar jaar waarom ik miljonair benquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:02 schreef DrSnuggle het volgende:
Njah, ik wil het hen dan graag uitleggen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:04 schreef descon het volgende:
[..]
Uiteraard....moet toch uitleggen over een paar jaar waarom ik miljonair ben
Zeker. Ik betaal het graag.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:02 schreef DrSnuggle het volgende:
Ja, na je uitleg mag je dan wel met terugwerkende kracht belasting betalen + boete.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:05 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Njah, ik wil het hen dan graag uitleggen.
Daarom netjes opgevenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:06 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Ja, na je uitleg mag je dan wel met terugwerkende kracht belasting betalen + boete.
Wie weet hoe het loopt in cryptoland. Dit jaar onder de grens zitten, en volgend jaar miljonair...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:06 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Ja, na je uitleg mag je dan wel met terugwerkende kracht belasting betalen + boete.
Denk dat ik dan al een huis gekocht hebt...dan valt er niks op te gevenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:07 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Wie weet hoe het loopt in cryptoland. Dit jaar onder de grens zitten, en volgend jaar miljonair...
Bedankt voor je reactie, heb je daar een bron voor? Ik kan dit nergens terugvinden.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:03 schreef -jos- het volgende:
[..]
BitGrail heeft een probleem, XRB deposits en withdrawals zijn nu stopgezet. BitGrail zegt dat het aan XRB zelf ligt en dat de XRB developers aan een oplossing werken...
Moet je wel de hoeveelheid en verhoudingen weten op een bepaalde datum van je coins?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:08 schreef BakkenKappen het volgende:
Ik begrijp niet waarom je de waarde zou noteren, je kunt het zo terugvinden als het goed is.
Is wel handig ja.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:10 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Moet je wel de hoeveelheid en verhoudingen weten op een bepaalde datum van je coins?
1 jan is de peildatum, gister dusquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:10 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Moet je wel de hoeveelheid en verhoudingen weten op een bepaalde datum van je coins?
Que?quote:
Dit jaar voor het eerst gedaan, hoop niet op al te veel gezeikquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Is wel handig ja.
Ik heb het gisteren opgeschreven, met daarbij het totaalsaldo in EUR om 0.00 op 1-1-2018
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:10 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, heb je daar een bron voor? Ik kan dit nergens terugvinden.
twitter:BitGrail twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 13:59:56Working on Raiblocks node, it keeps crashing. At the moment deposits and withdrawals disabled.Hope to fix it soon. reageer retweet
ow dan is t een oud plaatjequote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:11 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Op het moment van je post breekt hij aan de bovenkant uit.
Hmm, Ripple ook in de lift.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:13 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
BTC begint zijn bullrun.
[..]
Jep, klein percentage.
Ik zeg hodl ... maar daar is geen basis voor. Het is geen geliefde munt bij cryptofanatics maar ze zijn wel lekker bezig kwa implementaties in Japan/ Koreaquote:
(De Belastingdienst leest mee hier, dus pas op!)quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:15 schreef EggsTC het volgende:
Betaal je over alles na de 25k belasting? Of hoe zit t, geven jullie alles op, en hoe? op de 24hour low?
Dat kan je als het goed is ook altijd terugvinden. Het hele idee van een blockchain is dat het een gedecentraliseerde opslag van transactie data is.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:10 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval bezig met de fix want mijn withdrawal van zo'n 6 uur geleden is zojuist geaccepteerd volgens de block explorer. (nu alleen nog op de site van BitGrail zelf...)quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:13 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]twitter:BitGrail twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 13:59:56Working on Raiblocks node, it keeps crashing. At the moment deposits and withdrawals disabled.Hope to fix it soon. reageer retweet
Ik stel een vraag over hoe , ze mogen meelezen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
(De Belastingdienst leest mee hier, dus pas op!)
Jep, alles boven de 25.000 euro betaal je 1%(?) over. En het is breder dan alleen crypto natuurlijk, dus ook beleggingen, spaargeld en nog wat dacht ik.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:15 schreef EggsTC het volgende:
Betaal je over alles na de 25k belasting? Of hoe zit t, geven jullie alles op, en hoe? op de 24hour low?
Ik ga voor average van de dag, lijkt mij meest eerlijk. Koers staat helaas niet op de site van belastingdienst (van andere currencies wel...).quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:15 schreef EggsTC het volgende:
En dan kijk ik met een schuiin oog naar degenen die dit vorig jaar ook hebben gedaan.
Gewoon netjes opgeven alles, geen probleem.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
(De Belastingdienst leest mee hier, dus pas op!)
1,2%. Tenzij je met een partner bent, dan het dubbele (vanaf 50K)quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:16 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Jep, alles boven de 25.000 euro betaal je 1%(?) over. En het is breder dan alleen crypto natuurlijk, dus ook beleggingen, spaargeld en nog wat dacht ik.
Kan ik t gemiddelde van gister nog ergens terughalen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:16 schreef µ het volgende:
[..]
Ik ga voor average van de dag, lijkt mij meest eerlijk. Koers staat helaas niet op de site van belastingdienst (van andere currencies wel...).
Boven 21.000 toch?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:15 schreef EggsTC het volgende:
En dan kijk ik met een schuiin oog naar degenen die dit vorig jaar ook hebben gedaan.
Ik heb alleen geïnvesteerd in TRON vanwege de CEO.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:16 schreef Skv het volgende:
Justin Sun
@justinsuntron
Following Following @justinsuntron
More
Fighting for getting our main net ready at Q1 2018 #TRON #TRX $TRX
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Kan ik t gemiddelde van gister nog ergens terughalen?
twitter:RichardHeartWin twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 08:27:53Whales accumulate altcoins cheap (polite name used.) Pump them. Noobs buy during and after the pump. Get dumped on.… https://t.co/WI9XW7k8Be reageer retweet
Zit ik ook aan te denken. Misschien naar Stellar.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dump. Je kan veel betere margins krijgen met andere munten.
Het is wel een baas(je).quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:18 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Ik heb alleen geïnvesteerd in TRON vanwege de CEO.
Excelletje voor jezelf bijhouden, totaal opgeven. Als ze erom vragen moet je bewijs laten zien, maar die kan je gewoon voor jezelf bewaren.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:18 schreef DrSnuggle het volgende:
Maar ik heb niet alles op één punt liggen, het zit op wel 10 verschillende plekken denk ik, dan ben je wel even bezig om alles concreet op papier te krijgen lijkt mij?
quote:
Mark my wordsquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Waarom? Heb je niets meegekregen de laatste dagen?
Ja bewijs, bewijs... ze kunnen al mn sheets krijgen van bittrex, zijn ze ff aant puzzelen. Maar ik begreep van magnet dat je het aannemelijk moet maken en niet 100% tot in de puntjes hoeft te bewijzen. Dat gaat gewoon niet, met alle trades op verschillende exchanges + fee's enz enz enzquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:19 schreef µ het volgende:
[..]
Excelletje voor jezelf bijhouden, totaal opgeven. Als ze erom vragen moet je bewijs laten zien, maar die kan je gewoon voor jezelf bewaren.
Ja maar mijn Excel bestandje is geen bewijs lijkt mij?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:19 schreef µ het volgende:
[..]
Excelletje voor jezelf bijhouden, totaal opgeven. Als ze erom vragen moet je bewijs laten zien, maar die kan je gewoon voor jezelf bewaren.
Yep. Mijn zaak ligt nog bij belastingdienst, is al weken bezig. Maar komen ze vast uit. Het is voorlopig "the best we can do"quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:21 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja bewijs, bewijs... ze kunnen al mn sheets krijgen van bittrex, zijn ze ff aant puzzelen. Maar ik begreep van magnet dat je het aannemelijk moet maken en niet 100% tot in de puntjes hoeft te bewijzen. Dat gaat gewoon niet, met alle trades op verschillende exchanges + fee's enz enz enz
Dat is vermogen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Tevens heb ik op 30 december een aardig bedrag naar mijn rekening laten storten, wat vandaag is aangekomen.
Dat geld hoef ik helemaal niet mee te tellen neem ik aan? Aangezien het daar ergens door de lucht vloog?
Aannemelijk genoeg lijkt mij. Ben geen deskundige overigens, zelf uitzoeken is wellicht beterquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:21 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ja maar mijn Excel bestandje is geen bewijs lijkt mij?
Wat heb je gedaan dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:22 schreef µ het volgende:
[..]
Yep. Mijn zaak ligt nog bij belastingdienst, is al weken bezig. Maar komen ze vast uit. Het is voorlopig "the best we can do"
Op die manier is witwassen wel heel makkelijk ja..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Tevens heb ik op 30 december een aardig bedrag naar mijn rekening laten storten, wat vandaag is aangekomen.
Dat geld hoef ik helemaal niet mee te tellen neem ik aan? Aangezien het daar ergens door de lucht vloog?
Klopt. Dat telt wel mee als gewoon vermogen als het er 31 dec nog op staat. Dus alsnog 1,2%quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Balans van 1 januari telt. Of dat nou op je rekening, een exchange, papiertje, of wallet stond, som van die dingen is je vermogen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Vermogen wat ik op 1 januari niet had, het staat niet op mijn rekening, ik heb het niet in mijn handen en het staat nergens op een exchange.quote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:24 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Vermogen wat ik op 1 januari niet had, het staat niet op mijn rekening, ik heb het niet in mijn handen en het staat nergens op een exchange.
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:24 schreef BakkenKappen het volgende:
Door het aanvragen van die betaling kreeg jij een vordering op degene die uit zou moeten betalen. Dus vermogen.
Als dat binnen een jaar gebeurd is, heb je toch wel een redelijk goede basis?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:24 schreef µ het volgende:
[..]
Niet opgegeven (want hobby) en opeens werd het veel waard.
Succes met uitleggen bij de belastingdienst. Aangezien jij de eigenaar bent van de inhoud van die transactiequote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:24 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Vermogen wat ik op 1 januari niet had, het staat niet op mijn rekening, ik heb het niet in mijn handen en het staat nergens op een exchange.
DrSnugger.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:24 schreef DrSnuggle het volgende:
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Leg jij maar aan een belasting inspecteur op middelbare leeftijd uit hoe dit werkt en gegaan is. (ff een vooroordeel er in over de gemiddelde belastinginspecteur)quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dat binnen een jaar gebeurd is, heb je toch wel een redelijk goede basis?
Snel scheiden dus, checkquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:17 schreef Skv het volgende:
[..]
1,2%. Tenzij je met een partner bent, dan het dubbele (vanaf 50K)
Dat scheelt ja, heb je nu de kans om het ineens goed te doen (en niet zoals ik achteraf moeten aantonen).quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dat binnen een jaar gebeurd is, heb je toch wel een redelijk goede basis?
Ik heb ze net uit de historical data wat U net postte.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:27 schreef Patroon het volgende:
Hoe hebben jullie de koers van 1-1 vastgelegd? Screenshot of in excel?
Natte vinger.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:27 schreef Patroon het volgende:
Yes screenshot waarde wallet + screenshot coinmarketcap in mapje. ga ik later in een excelletje gooien als ik tijd heb/neem ervoor.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:27 schreef Patroon het volgende:
Oh, je had niks opgegeven?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:27 schreef µ het volgende:
[..]
Dat scheelt ja, heb je nu de kans om het ineens goed te doen (en niet zoals ik achteraf moeten aantonen).
Heb je zeker ook je betaal- en spaarrekening(en) cash opgenomen op 30 december en weer cash gestort vandaag? Zodat je er geen belasting over hoeft te betalen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:27 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ja mooi toch, je geld op 31 december even op een 3 daagse vakantie sturen
Klopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:29 schreef EggsTC het volgende:
Ja en als je nou 50 miljoen hebt? En je legt dat vast op 1 jan, je betaalt 1,2%, dus zo'n 5++ TON, en op 1 april is je hele portfolio niks meer waard omdat je coins dood zijn. 5 ton betalen wat je niet hebt?
Daarom moet je met zo'n vermogen gewoon op 1-1 dat bedrag aan VRH uitbetalen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:29 schreef EggsTC het volgende:
Ja en als je nou 50 miljoen hebt? En je legt dat vast op 1 jan, je betaalt 1,2%, dus zo'n 5++ TON, en op 1 april is je hele portfolio niks meer waard omdat je coins dood zijn. 5 ton betalen wat je niet hebt?
Zou wel een goede 1 april grap zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:29 schreef EggsTC het volgende:
Inderdaad, met als gedachte: het is allemaal weinig waard / <20k waarde / niet relevant voor belasting.quote:
Yep.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:29 schreef EggsTC het volgende:
Dan had je het wel in bezit, je moet het de 31ste van je ene spaarrekening overmaken naar de ander. Dan heb je wel zijn redenatie compleet. Op 1 januari had je niks..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:30 schreef Rechtsom-i het volgende:
[..]
Heb je zeker ook je betaal- en spaarrekening(en) cash opgenomen op 30 december en weer cash gestort vandaag? Zodat je er geen belasting over hoeft te betalen?
Briljant man, jij neukt die belastingdienst gewoon!
Als je die vermogensheffing niet kan hebben had je allang geld er uit moeten trekkenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:29 schreef EggsTC het volgende:
Correct.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:29 schreef EggsTC het volgende:
Gelukkig heeft mijn salaris dat ook..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:31 schreef descon het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel mensen zich nog realiseren dat box 3 ook invloed heeft op allerlei toeslagen...
Als ik 27 miljoen zou winnen dan zou ik niet wakker liggen van 165.000 euro belasting betalen denk ik of wel? De rest is pure winstquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:33 schreef descon het volgende:
Was toen ook zo'n mooie zaak met een belastingdienst en een staats loterij winnaar :
https://www.nu.nl/economi(...)lasting-betalen.html
Maar goed...dat kon ie hebbe met zijn prijs
Ik blijf eigenwijsquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:31 schreef µ het volgende:
[..]
Inderdaad, met als gedachte: het is allemaal weinig waard / <20k waarde / niet relevant voor belasting.
En dan moet je dat achteraf gaan rechttrekken. En dat is fucking irritant/annoying/lastig.
Toch raar, het is vermogensrendementsheffing, die meneer heeft natuurlijk geen cent rendement gehad op zijn vermogen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:34 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Als ik 27 miljoen zou winnen dan zou ik niet wakker liggen van 165.000 euro belasting betalen denk ik of wel? De rest is pure winst
Misschien in jouw geval niet aan de orde, maar wat als jij ineens 5 miljoen moet invullen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik blijf eigenwijs
Maar zodra ik ga uitcashen, ga ik er wel voor zorgen dat ik het netjes ingevuld heb.
Dan is er heeeeel veel champagne gedronkenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:36 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Misschien in jouw geval niet aan de orde, maar wat als jij ineens 5 miljoen moet invullen?
De belasting plukt waar ze plukken kunnen, geld geld geld, is waar alles om draait. Menselijkheid, empathie? das iets van vorige eeuw.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:36 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Toch raar, het is vermogensrendementsheffing, die meneer heeft natuurlijk geen cent rendement gehad op zijn vermogen.
jewel...investering van 30 eur voor een staatslot...dan naar dik 30 miljoen is een prima rendement andersquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:36 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Toch raar, het is vermogensrendementsheffing, die meneer heeft natuurlijk geen cent rendement gehad op zijn vermogen.
Zodra je gaat uitcachen (over een jaar? later?) dan heb je opeens een groot bedrag op je rekening. Dat ga je moeten uitleggen, ten eerste aan je bank (die moeten wettelijk gezien opmerkelijke transacties melden), daarna aan de belastingdienst. Dan komt de vraag waar het geld vandaan komt. Dan gaat blijken dat je geen belasting heb betaald, onderzoek wordt ingesteld, je krijgt sowieso een boete (soms meer dan 100% boete(!)). En als ze dan ook nog je PC vorderen en deze posts op FOK! zien dan ben je helemaal de lul.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik blijf eigenwijs
Maar zodra ik ga uitcashen, ga ik er wel voor zorgen dat ik het netjes ingevuld heb.
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De belasting plukt waar ze plukken kunnen, geld geld geld, is waar alles om draait. Menselijkheid, empathie? das iets van vorige eeuw.
Dit is echt onzin.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De belasting plukt waar ze plukken kunnen, geld geld geld, is waar alles om draait. Menselijkheid, empathie? das iets van vorige eeuw.
Een nattekatvanger gebruikenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:37 schreef µ het volgende:
[..]
Zodra je gaat uitcachen (over een jaar? later?) dan heb je opeens een groot bedrag op je rekening. Dat ga je moeten uitleggen, ten eerste aan je bank (die moeten wettelijk gezien opmerkelijke transacties melden), daarna aan de belastingdienst. Dan komt de vraag waar het geld vandaan komt. Dan gaat blijken dat je geen belasting heb betaald, onderzoek wordt ingesteld, je krijgt sowieso een boete (soms meer dan 100% boete(!)). En als ze dan ook nog je PC vorderen en deze posts op FOK! zien dan ben je helemaal de lul.
Maar zelf weten.
Maar hij betaald belasting over die 30 miljoen, niet over die 30quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:37 schreef descon het volgende:
[..]
jewel...investering van 30 eur voor een staatslot...dan naar dik 30 miljoen is een prima rendement anders
Nu heb ik +- 3200$ aan coins en nog een lading GETs die nog niet te verhandelen is, maar wel rond de 300$ zit. Als dit voor mij een geweldig cryptojaar wordt en ik op eens belastbaar vermogen heb op 1-1-19, dan ga ik die huidige 3200 natuurlijk netjes invullen voordat ik het in m'n hoofd haal om uit te cashenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:37 schreef µ het volgende:
[..]
Zodra je gaat uitcachen (over een jaar? later?) dan heb je opeens een groot bedrag op je rekening. Dat ga je moeten uitleggen, ten eerste aan je bank (die moeten wettelijk gezien opmerkelijke transacties melden), daarna aan de belastingdienst. Dan komt de vraag waar het geld vandaan komt. Dan gaat blijken dat je geen belasting heb betaald, onderzoek wordt ingesteld, je krijgt sowieso een boete (soms meer dan 100% boete(!)). En als ze dan ook nog je PC vorderen en deze posts op FOK! zien dan ben je helemaal de lul.
Maar zelf weten.
Wil je alleen maar meegeven: geef 't op, scheelt gezeur.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu heb ik +- 3200$ aan coins en nog een lading GETs die nog niet te verhandelen is, maar wel rond de 300$ zit. Als dit voor mij een geweldig cryptojaar wordt en ik op eens belastbaar vermogen heb op 1-1-19, dan ga ik die huidige 3200 natuurlijk netjes invullen voordat ik het in m'n hoofd haal om uit te cashen
En 1-1-2017 was het überhaupt nog niks waard, dat was de tijd dat Ethereum net compleet in elkaar gestort was.
En zelf heb jij nog 20k+ euro? Anders kan je toch opgeven zonder problemen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu heb ik +- 3200$ aan coins en nog een lading GETs die nog niet te verhandelen is, maar wel rond de 300$ zit. Als dit voor mij een geweldig cryptojaar wordt en ik op eens belastbaar vermogen heb op 1-1-19, dan ga ik die huidige 3200 natuurlijk netjes invullen voordat ik het in m'n hoofd haal om uit te cashen
En 1-1-2017 was het überhaupt nog niks waard, dat was de tijd dat Ethereum net compleet in elkaar gestort was.
Economische waarde op 1 januari... Geen idee hoe dat met ICOs zit. Maar je kunt die vorderingen (tokens) vast voor een waarde verkopen. Die waarde zou je dan opgeven lijkt mij.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:42 schreef vigen98 het volgende:
Hoe zit het trouwens met ICO's? Want je hebt het wel in 2017 gekocht maar je krijgt de token/coin pas in 2018.
Nope je kunt ze niet verkopen want ze staan op geen enkele exchange. De tokens zijn nog niet eens vrijgegeven.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:43 schreef µ het volgende:
[..]
Economische waarde op 1 januari... Geen idee hoe dat met ICOs zit. Maar je kunt die vorderingen (tokens) vast voor een waarde verkopen. Die waarde zou je dan opgeven lijkt mij.
Wat is de moeite om het op te geven als het toch niks waard is? Kan je in de toekomst gezeik voorkomen, dus ik snap niet echt waarom je een probleem creëertquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De wereld is humaner dan ooit.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:44 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ohjadan snap je niets van de huidige wereld
Ditquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat is de moeite om het op te geven als het toch niks waard is? Kan je in de toekomst gezeik voorkomen, dus ik snap niet echt waarom je een probleem creëert
Geen idee danquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nope je kunt ze niet verkopen want ze staan op geen enkele exchange. De tokens zijn nog niet eens vrijgegeven.
Zo veel ja?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:45 schreef vigen98 het volgende:
Ik moet echt naar een land verhuizen waar amper belasting geheven wordt
Voor Crypto zit je nu in Nederland echt heel goed hoor.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:45 schreef vigen98 het volgende:
belgië?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:45 schreef vigen98 het volgende:
Ben geen financieel specialist...maar jij hebt een vordering op die gasten van een ICO die iets waard is.quote:
Wel goed te gebruikenquote:
Ja, vandaar dat er schandaal na schandaal na schandaal is, wat allemaal met geld te maken heeft. Rodekruis kluizen die geplunderd worden, vvd bonnetjes, zware bodem verontreiniging na kunstgras voetbalvelden, medicatie documenten die niet prijs gegeven worden voor hersenstamkanker omdat er niet genoeg neergelegd wordt, patent op medicijnen uberhaupt, haiti beving waar al het geld weggesluist wordt.quote:
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:42 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
En zelf heb jij nog 20k+ euro? Anders kan je toch opgeven zonder problemen?
Nou ja... het is eigenlijk nog niks waard. Het is een verwachte waarde die eraan gegeven is maar het staat niet vast op papier dat zoiets ook echt zoiets waard is.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:46 schreef descon het volgende:
[..]
Ben geen financieel specialist...maar jij hebt een vordering op die gasten van een ICO die iets waard is.
Voordeel is...tis niet gestegen als het niet verhandelbaar is
Amerika is inderdaad heel streng met hun belastingenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:47 schreef Tourniquet het volgende:
Wij zijn echt goed af hoor met die minimale VRH. Moet je eens op Reddit kijken bij de topics over opgeven van capital gains taxes in de VS, daar moet je zowat een boekhouder inhuren. Woon dan toch echt liever in NL.
Iedereen die klaagt over een fictief rendement van 4% als crypto het afgelopen jaar minstens 100% is gestegen is gewoon een lul.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:47 schreef Tourniquet het volgende:
Wij zijn echt goed af hoor met die minimale VRH. Moet je eens op Reddit kijken bij de topics over opgeven van capital gains taxes in de VS, daar moet je zowat een boekhouder inhuren. Woon dan toch echt liever in NL.
Dat was ongeveer mijn probleem, maar dan met lagere bedragenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:45 schreef Ralphmeister het volgende:
Stel je hebt 50BTC op 1-1-2016, deze 20k geef je niet op, hoe kom jij dan ineens aan 50k op 1-1-2017? Stel je hebt een partner, dus deze 50k geef je weer niet op.
Nu doe je volgend jaar aangifte en had je daar met de ATH koers 1 miljoen moeten opgeven, eigenlijk heb je niet heel veel fout gedaan, maar toch een hoop uit te leggen, op dit moment heb je een miljoen aan zwart geld.
En zet dat dan aub even af tegenover 'vroeger'.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat er schandaal na schandaal na schandaal is, wat allemaal met geld te maken heeft. Rodekruis kluizen die geplunderd worden, vvd bonnetjes, zware bodem verontreiniging na kunstgras voetbalvelden, medicatie documenten die niet prijs gegeven worden voor hersenstamkanker omdat er niet genoeg neergelegd wordt, patent op medicijnen uberhaupt, haiti beving waar al het geld weggesluist wordt.
Ik kan nog wel even doorgaan over de laatste 20 jaar maar dan moet ik gaan zoeken, en daar heb ik geen zin in op 2 januari
Flippen. Al begin je met 0.1 BTC die kan je in 1 jaar echt heel vaak flippen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:45 schreef Ralphmeister het volgende:
Stel je hebt 50BTC op 1-1-2016, deze 20k geef je niet op, hoe kom jij dan ineens aan 50k op 1-1-2017? Stel je hebt een partner, dus deze 50k geef je weer niet op.
Nu doe je volgend jaar aangifte en had je daar met de ATH koers 1 miljoen moeten opgeven, eigenlijk heb je niet heel veel fout gedaan, maar toch een hoop uit te leggen, op dit moment heb je een miljoen aan zwart geld.
Precies..vind het vervelender als ik naar de rente kijk op mijn spaarrekening....quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:49 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Iedereen die klaagt over een fictief rendement van 4% als crypto het afgelopen jaar minstens 100% is gestegen is gewoon een lul.
Ja de wereld is altijd al verdorven geweest, maar nu draait het meer om geld dan ooit, en dat wordt steeds gekker.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
En zet dat dan aub even af tegenover 'vroeger'.
Er zijn casussen van mensen die vastgoed hebben en meer belasting betalen dan ze rendement hebbenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:50 schreef descon het volgende:
[..]
Precies..vind het vervelender als ik naar de rente kijk op mijn spaarrekening....
Tja klopt ook wel, alleen het is meer het gevoel van ik riskeer 100% als ik alles verlies, verliest de fiscus geen cent. Maar als ik winst heb heeft de fiscus ook gelijk winst. Beetje dubbel.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:49 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Iedereen die klaagt over een fictief rendement van 4% als crypto het afgelopen jaar minstens 100% is gestegen is gewoon een lul.
Ik heb het over een 3+ jaar 50BTC HODLER en de vraag die je krijgt van de belastingdienst, het antwoord mag jij overigens zelf onderbouwen met bewijzen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Flippen. Al begin je met 0.1 BTC die kan je in 1 jaar echt heel vaak flippen.
Dan hoef je het jaar er op niks te betalen....quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Tja klopt ook wel, alleen het is meer het gevoel van ik riskeer 100% als ik alles verlies, verliest de fiscus geen cent. Maar als ik winst heb heeft de fiscus ook gelijk winst. Beetje dubbel.
ja ik ook, ik heb niet zo'n moeite met belasting betalen, zeker niet als ik er een coin bij heb zitten die me niets gekost heeft. via airdrops verkregen. Ik heb vorig jaar mijn crypto ook niet hoeven opgeven maar achteraf had ik het misschien toch moeten doen, alleen maar om te laten zien dat het niet vanuit het niets komtquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:50 schreef descon het volgende:
[..]
Precies..vind het vervelender als ik naar de rente kijk op mijn spaarrekening....
Dan kan ik dit alleen zeggen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:52 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Ik heb het over een 3+ jaar 50BTC HODLER en de vraag die je krijgt van de belastingdienst, het antwoord mag jij overigens zelf onderbouwen met bewijzen.
Als het om kleine bedragen gaat zal het weinig gezeik geven...maar als je idd 50 BTC al een poosje had staan en nooit had opgegeven wordt het vervelend.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:53 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
ja ik ook, ik heb niet zo'n moeite met belasting betalen, zeker niet als ik er een coin bij heb zitten die me niets gekost heeft. via airdrops verkregen. Ik heb vorig jaar mijn crypto ook niet hoeven opgeven maar achteraf had ik het misschien toch moeten doen, alleen maar om te laten zien dat het niet vanuit het niets komt
Wat als je het jaren lang had vergeten of geen toegang meer had tot die btc?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:54 schreef descon het volgende:
[..]
Als het om kleine bedragen gaat zal het weinig gezeik geven...maar als je idd 50 BTC al een poosje had staan en nooit had opgegeven wordt het vervelend.
Terugwerkende kracht + boete.
Dan zit je er zoiezo te diep in met de cryptos in verhouding met je cash vermogen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:54 schreef metallicelmo het volgende:
Maarja voor als je veel waarde hebt op 1 januari, hou wel rekening met de belasting die je volgend jaar betaald. Als jij 10 bitcoins hebt en in februari zet je ze allemaal om naar een shitcoin en die coin gaat kapot dan moet je alsnog belasting betalen over die 10 bitcoins ook al heb je helemaal geen geld meer
Yes ik neem de te betalen belasting direct op 1jan van de exchange en zet ik apart.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:54 schreef metallicelmo het volgende:
Maarja voor als je veel waarde hebt op 1 januari, hou wel rekening met de belasting die je volgend jaar betaald. Als jij 10 bitcoins hebt en in februari zet je ze allemaal om naar een shitcoin en die coin gaat kapot dan moet je alsnog belasting betalen over die 10 bitcoins ook al heb je helemaal geen geld meer
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:55 schreef LXIV het volgende:
ook onder de belastingvrije voet zou ik dus opgeven. Dan 'weet' de belastingdienst tenminste dat je crypto hebt. Staan ze niet raar te kijken als je volgend jaar opeens 100K aangeeft..
Dan leg je dus 1,2% van die BTC apart in euroquote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:54 schreef metallicelmo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |