ow dat zie wel in het topic als ik alles bijelkaar gezocht heb.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb dit verhaal gemist.. wat is deze?
is daar een staatje van te maken voor iedereen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:42 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn aantallen:
2017: 4127
2016: 2379
2015: 11 (zat ik in Nieuw-Zeeland)
2014: 153
2013: 489
2012: 55
2011: 3
Daarvoor zou je bij Arcee moeten zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
is daar een staatje van te maken voor iedereen?
Die vooruitgangquote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:42 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn aantallen:
2017: 4127
2016: 2379
2015: 11 (zat ik in Nieuw-Zeeland)
2014: 153
2013: 489
2012: 55
2011: 3
En in hetzelfde topic:quote:Op woensdag 27 december 2017 23:19 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
-knakt vingers-
Ik ben beslist geen tegenstander van Marco Borsato. Sterker nog, hij is waarschijnlijk mijn favoriete Nederlandstalige artiest, en zeker live speelt hij vaak de sterren van de hemel. En een van zijn sterkste nummers is Nooit Meer Een Morgen, een prachtig gevoelig en rustig lied over dat we als mensen zo geneigd zijn om niet datgene te doen wat we werkelijk wensen. Echt heel mooi, zeker een aanrader.
En dan komt die Ali B langs en die verkracht dat prachtige nummer zo keihard dat het niet meer om aan te horen is. Met constant geschreeuw en heel matig gerap tussendoor dat er totaal niet bij past. En Marco Borsato vindt het nog goed ook! Waarom? Om zogenaamd veel geld op te halen voor War Child. Maar dat is volslagen overbodig, want dat fonds hád van Marco zélf al een PRIMA titelsong in De Speeltuin, waar ook niets mis mee is. Deze draak van een plaat had NOOIT mogen bestaan.
Zo.
En op de voorlaatste dag:quote:Op woensdag 27 december 2017 23:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
-knakt vingers weer-
Laatst zag ik een artikel over de Belgische wegen en infrastructuur, dat ze niet alleen hilarisch slecht zijn, maar ook gewoon slechter dan die in landen als Namibië en Rwanda. Afgelopen zomer hebben we dat aan den lijve ondervonden bij Rock Werchter.
Op de heenweg kwamen we, na de gebruikelijke hobbelige snelwegen en kronkelige provinciale wegen, al op een heel merkwaardig stuk zand uit waar we schijnbaar overheen moesten. Dit stuk zand bleek in theorie een weg te zijn, waarlangs gewoon mensen woonden. Deze mensen hadden STUK VOOR STUK protestborden in de tuin staan waarin ze klaagden over nalatigheid van de overheid en de afschuwelijke staat van de wegen. Hortend en stotend kwamen we uiteindelijk hier voorbij en op de parkeerplaats van Rock Werchter.
Een paar dagen later was het festival voorbij en moesten we terug. OVER DIEZELFDE WEG. MET TIENDUIZENDEN TEGELIJK. Wat de fúck, België.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:40 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vermoed dat bijna iedereen hier A Sky Full Of Stars kut vindt dus ik ga er een flinke lans voor breken.
Het nummer staat op het album Ghost Stories, het meest ondergewaardeerde Coldplay-album dat er is. Zelfs ik luister het eigenlijk veel te weinig, terwijl het echt briljant is. Coldplay staat natuurlijk vooral bekend om radiovriendelijke hitjes, zeker in latere jaren - Paradise (van Mylo Xyloto) is leuk maar heeft natuurlijk niet superveel diepgang. Maar Ghost Stories is anders. Het is een conceptalbum met een heel bijzondere opbouw, bijna symmetrisch, en het is nogal psychedelisch en melancholisch van aard. Alles begint met de intro van Always In My Head, komt samen in het middelpunt, Midnight, en gaat dan door naar het slot, O. A Sky Full Of Stars moet je eigenlijk luisteren als onderdeel van dit album en is dan fucking briljant.
Goed verhaal lekker kortquote:Op dinsdag 2 januari 2018 01:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Even heel autofellationistisch mijn 3 wat langere/betere posts uit de topics teruggezocht opdat ze niet in de vergetelheid raken in al die 282 topics:
[..]
En in hetzelfde topic:
[..]
En op de voorlaatste dag:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Ik ben er mee bezig voor ons tweetjesquote:Op dinsdag 2 januari 2018 00:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
is daar een staatje van te maken voor iedereen?
De topics van 2010 en 2011 zitten in één reeks (670).quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:27 schreef Diaan73 het volgende:
Onze aantallen, al denk ik dat 2010 niet goed isEerst peaceman en dan ik. Tussen haakjes de plek
2010: 3 (8) - 25 (3)
2011: kon ik niet vinden![]()
2012: 655 (16) - 1088 (9)
2013: 655 (22) - 1486 (11)
2014: 2709 (3) - 1787 (8)
2015: 3873 (2) - 2720 (3)
2016: 4194 (1) - 2486 (4)
2017: 3543 (5) - 1775 (12)
hier gevonden! Gerekend vanaf 1-11 tot 02-01
quote:Op maandag 1 januari 2018 23:34 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja, stemgenot![]()
Bij deze.Ik heb in 1 week meer gepost dan het hele jaar ervoor volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik in een week meer dan al mijn jaren op FOK tot nu toe, even mijn aantal posts verdrievoudigdquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:00 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ik heb in 1 week meer gepost dan het hele jaar ervoor volgens mij
Wowquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:16 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik in een week meer dan al mijn jaren op FOK tot nu toe, even mijn aantal posts verdrievoudigd
sinds 2009 lid en 1200 posts gedaan, nu dus 2100 gehaald in een weekje, en 800 in het SR topicquote:
Erg populair vooral onder jongere dacht ik zoquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:45 schreef Dagoduck het volgende:
In de Tijdloze van StuBru kwam Toto - Africa nieuw binnen op 37, in Top 2000 ook al flink gestegen, wat is daarvan de reden?
Jij spammertquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:59 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont had vorig jaar zo'n 600 posts meer in Top 2000
Ik ben normaal niet zo'n veelposter op dit forum. Meer een lezer. Dus een 67e plek is voor mij een topprestatie :-)quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:00 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ik heb in 1 week meer gepost dan het hele jaar ervoor volgens mij
Nou, niet dus.quote:
Mooi ja.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Dit nummer heeft op mij toch wel de meeste indruk gemaakt tijdens de Top2000.
Ik heb/had niet zoveel Leonard Cohen. Geen idee waarom. Ik ken zijn bekende nummers wel enzo, maar gewoon nooit een artiest gevonden om mij verder in te verdiepen.
Zijn laatste album had ik nog helemaal niet geluisterd. Maar toen dit nummer voorbij kwam was ik toch wel even stil.
Ik denk dat het feit dat die soort Blackstar 2.0 moest zijn, stond mij als Bowie fan ook wat tegen.
Maar even los van zijn overlijden, wat bij mij eigenlijk vrij weinig deed in tegenstelling tot mijn held Bowie, is You Want It Darker een geweldig mooi nummer. Het album heb ik 2 keer gedraaid tot nu toe en klinkt ook erg fijn.
Het fijne vind ik zelf wel, dat ik het album kan waarderen zonder de zware emotionele waarde die er aan vast zit.
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat ik alles al ken en nooit meer eens ontdek bij de Top 2000.
Zo had mijn pa bijvoorbeeld op oudjaarsochtend nog een plaat ondekt die 'ie nog nooit gehoord had, vertelde 'ie 's avonds. Vond 'ie mooi. Was Yellow van Coldplay.
Ik heb wel wat nummers gehoord die ik nog niet echt kende (vooral de wat nieuwere nummers), maar niks wat nou echt uitnodigt tot nog een keer luisteren.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat ik alles al ken en nooit meer eens ontdek bij de Top 2000.
Zo had mijn pa bijvoorbeeld op oudjaarsochtend nog een plaat ondekt die 'ie nog nooit gehoord had, vertelde 'ie 's avonds. Vond 'ie mooi. Was Yellow van Coldplay.
[..]
Ja, stemgenot![]()
Bij deze.Ik had echt het idee dat ik wel meer dan 100 posts hier had gemaakt, blijkbaar niet dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Ja, stemgenot![]()
Bij deze.Voor die 1,5e dag dat ik hier ben geweest heb ik me nog best gedragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Ik heb ook niet zoveel met Cohen, maar You Want It Darker is echt een geweldige plaatquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik heb/had niet zoveel Leonard Cohen. Geen idee waarom. Ik ken zijn bekende nummers wel enzo, maar gewoon nooit een artiest gevonden om mij verder in te verdiepen.
Zijn laatste album had ik nog helemaal niet geluisterd. Maar toen dit nummer voorbij kwam was ik toch wel even stil.
Ik denk dat het feit dat die soort Blackstar 2.0 moest zijn, stond mij als Bowie fan ook wat tegen.
Maar even los van zijn overlijden, wat bij mij eigenlijk vrij weinig deed in tegenstelling tot mijn held Bowie, is You Want It Darker een geweldig mooi nummer. Het album heb ik 2 keer gedraaid tot nu toe en klinkt ook erg fijn.
Het fijne vind ik zelf wel, dat ik het album kan waarderen zonder de zware emotionele waarde die er aan vast zit.
Dat is zeker mooi ja, want ook nu wordt nog prachtige muziek gemaakt.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat ie de meeste latere nummers wel kent, Yellow wordt nou niet echt vaak gedraaid op de radio.
Ik vind het allang leuk dat ie nog steeds nieuwe liedjes mooi vindt.
This town van Niall Horan en In the Blood van Mayer behoren tot zijn favorieten van dit jaar.
Er lopen in dit topic mensen rond die 2 keer zo jong zijn en al niks meer bijhouden.
Ik denk dat ik nog steeds bij 25-40% van de nummers in de uurlijstjes geen idee heb hoe ze ook alweer gaan en 10% zelfs voor de eerste keer zou horen. En aangezien je toch niet alles kan horen zal ik ook volgend jaar weer nieuwe nummers ontdekken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zelf heb ik ook niet heel veel met Cohen (paar prima nummer maar that's it), maar dit is echt geweldig, die stemquote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja, stemgenot![]()
Bij deze.Ik zal er vanavond even een PM aan wagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoorde dat Jim Kerr in Argentinië de oom van Stickertje na deed?
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:22 schreef D. het volgende:
[..]
Ik zal er vanavond even een PM aan wagen
Dat waren de 600 posts die je in de shift van Marisa posttequote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:59 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont had vorig jaar zo'n 600 posts meer in Top 2000
Vorig jaar was niet iedereen blij met 'jaren 80', in veel stemlijstjes zag je dan ook geen van de drie platen terug en uiteindelijk kwamen de liedjes dan ook niet in de top 2000.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:33 schreef D. het volgende:
De top 100 heeft zojuist een PM ontvangen (ja, 2 stuks)
Op 2 mensen na, SureD1 en lrishCassidy zijn niet per PM bereikbaar
Als er nog mensen zijn die niet in de top 100 staan maar wel interesse hebben om mee te doen
met de 'De grote Top 2000 'wat moet er in de lijst'-lijst, editie 2018', of ben je nieuwsgierig en wil
je de PM ontvangen om daarna een besluit over deelname te nemen, dan hoor ik het graag
Leuk initiatief weer.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:33 schreef D. het volgende:
De top 100 heeft zojuist een PM ontvangen (ja, 2 stuks)
Op 2 mensen na, SureD1 en lrishCassidy zijn niet per PM bereikbaar
Als er nog mensen zijn die niet in de top 100 staan maar wel interesse hebben om mee te doen
met de 'De grote Top 2000 'wat moet er in de lijst'-lijst, editie 2018', of ben je nieuwsgierig en wil
je de PM ontvangen om daarna een besluit over deelname te nemen, dan hoor ik het graag
Die lijst is echter niet meer beschikbaar, of iemand moet alles opgeslagen hebben..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Leuk initiatief weer.
Mooi om mee af te kicken.
Ik ben er zelf voorstander van dat als we een nummer in de lijst willen boosten, dat we dan een nummer uit de voorkeuzelijst doen.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat Radio 2 echt iets met die vrije-keuze liedjes doet.
Oa Kom Terug van Spinvis stond niet in de keuzelijst maar kwam er toch in dit jaar.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Leuk initiatief weer.
Mooi om mee af te kicken.
Ik ben er zelf voorstander van dat als we een nummer in de lijst willen boosten, dat we dan een nummer uit de voorkeuzelijst doen.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat Radio 2 echt iets met die vrije-keuze liedjes doet.
Voor Radio 2 waren Echo and the Bunnymen en The Knack ook snobistisch, blijkbaar...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Daarnaast denk ik niet dat de top 3 niet in de keuzelijst staat, zo snobistisch zijn we ook weer niet
Echo stond met 3 nummers in de keuzelijstquote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Voor Radio 2 waren Echo and the Bunnymen en The Knack ook snobistisch, blijkbaar...
Killing moon niet toch?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Echo stond met 3 nummers in de keuzelijst
Jawel hoor en Seven Seas en Bring On the Dancing Horses ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:54 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Killing moon niet toch?
Of word ik nou gek?
Ok. Ik gek.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jawel hoor en Seven Seas en Bring On the Dancing Horses ook.
Nee, zeker niet! Ik ga ook akkoord met Gouryella, Kamaya Painters, Oceanlab, of andere trance klassiekersquote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:17 schreef LTVDK het volgende:
Ik ben zeker de enige die Push - Universal Nation er in wil hebben
Ik vind jou wel aardig...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dat was hiervoor ook al duidelijk hoor
kom een keertje buurten bij radio49quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:53 schreef MielMonteur het volgende:
Jammer dat ik bij fok niet veel aan de andere muziektopics vind trouwens. Zal jullie in december weer zien gok ik
Mja ik zei juist bewust Push omdat die in de Belgische lijstjes wel altijd hoog staatquote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, zeker niet! Ik ga ook akkoord met Gouryella, Kamaya Painters, Oceanlab, of andere trance klassiekers
Zekers zekers. Heb wel effe genoeg radio gedaan deze uren, moet er weer ff een paar goeie albumpies inkrijgenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
kom een keertje buurten bij radio49
Volgens mij hebben we met 'voor 2000' het heel breedquote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:38 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Vorig jaar was niet iedereen blij met 'jaren 80', in veel stemlijstjes zag je dan ook geen van de drie platen terug en uiteindelijk kwamen de liedjes dan ook niet in de top 2000.
Waarom kies jij er alweer voor wat het onderwerp is, kunnen we dat niet beter van te voren met elkaar bepalen? Dan staan er meer mensen achter en is de kans groter dat de actie ook echt nut heeft, net als in 2016
Bedacht ik me na de 2e PM, maar om dan gelijk een 3e te sturen...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
D., vertel er ook even bij als je liever niet hebt dat users hier hun inzending posten, dat beviel eerder ook niet zo geloof ik
Daarnaast, ik denk dat deze lijst ook aangevuld zal wordenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die lijst is echter niet meer beschikbaar, of iemand moet alles opgeslagen hebben..
Dan kun je 'm zo insturenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:00 schreef cafca het volgende:
Ik denk niet dat mijn "die moeten in de lijst"-lijstje veel veranderd is ten opzichte van vorig jaar
Volgend jaar doen we alles voor 2002quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo, lijstje ingestuurd. Jammer dat Origin of Symmetry uit 2001 is.
Jaren '00 imoquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Volgend jaar doen we alles voor 2002
Of weer een 'aller tijden'quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Volgend jaar doen we alles voor 2002
Ik ben ook wel een keer voor een niet-tijdsgebonden thema als alleen vrouwelijke artiesten of alleen hiphopquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:14 schreef D. het volgende:
[..]
Of weer een 'aller tijden'
Of alleen uit '74, want da's een heel goed jaar
Die van mij komt in het weekendquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:14 schreef D. het volgende:
[..]
Of weer een 'aller tijden'
Of alleen uit '74, want da's een heel goed jaar
Ja, zoiets zou ik ook leuk vinden. Of plaatjes die waarschijnlijk uit de top 2000 vallen, omdat ze de voorgaande jaren flink gezakt zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een keer voor een niet-tijdsgebonden thema als alleen vrouwelijke artiesten of alleen hiphop
Dat heb ik dit jaar ook gedaan in één van m'n twee lijstjes. Geeft ook een beter gevoel omdat de kans groter is dat ze erin staan dan wanneer je tevergeefs nummers die er al uit zijn gevallen er terug in probeert te krijgenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, zoiets zou ik ook leuk vinden. Of plaatjes die waarschijnlijk uit de top 2000 vallen, omdat ze de voorgaande jaren flink gezakt zijn.
Is goed hoorquote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:20 schreef essnhills het volgende:
Thema maakt mij niet zoveel uit, zolang iedereen ook maar Suburbia van the Pet Shop Boys erin stemt
Kans acht ik klein, sorryquote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:20 schreef essnhills het volgende:
Thema maakt mij niet zoveel uit, zolang iedereen ook maar Suburbia van the Pet Shop Boys erin stemt
Het scheelt dat ik altijd heel secuur bijhoud welke nummers mijn favorieten zijn. Ik heb mijn alltime top 100, de shortlist daarvan, LastFM en Spotify, dan hoef ik ook niet na te denken of ik nog iets vergeten ben.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat er al zo snel lijstjes worden ingediend trouwens![]()
Ah, dat verklaart het wel. Helaas, zo georganiseerd ben ik niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het scheelt dat ik altijd heel secuur bijhoud welke nummers mijn favorieten zijn. Ik heb mijn alltime top 100, de shortlist daarvan, LastFM en Spotify, dan hoef ik ook niet na te denken of ik nog iets vergeten ben.
Het enige wat ik moest checken is welke nummers van voor 2000 zijn (ik luister vooral nieuwere muziek dus dat is de minderheid), en welke daarvan nog niet (of niet meer) in de Top 2000 staan.
Dit vooral.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:37 schreef Dagoduck het volgende:
Om het lijstje te vullen dan hè, het maar bij 10 houden was moeilijker.
Bedacht me net dat Rory Gallagher helemaal niet in de lijst staatquote:Op woensdag 3 januari 2018 09:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit vooral.
Was even mijn posts aan het terugzoeken, paar keer geroepen X of Y moet er volgend jaar echt in, maar was helft alweer vergeten. Volgende keer ga ik het meteen opschrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |