Behalve als het categorie 1 is.quote:Op zondag 31 december 2017 17:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, dan:
https://www.rijksoverheid(...)vuurwerk-ga-afsteken
[..]
Ja, maar dan moet je bijna een gehoorapparaat in doen om dat te horen...quote:Op zondag 31 december 2017 17:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. maar dat is wel de hoofdreden dat je dus buiten de tijden ook gewoon knallen hoort..
Valt best wel mee hoor.. Want wie zegt dat je er geen pallet tegelijk van mag afsteken?quote:Op zondag 31 december 2017 17:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je bijna een gehoorapparaat in doen om dat te horen...
Ik weet prima wat het is en ook een pallet vol knetterballen geeft niet de dreun(en) die OllieA bedoelt.quote:Op zondag 31 december 2017 17:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Valt best wel mee hoor.. Want wie zegt dat je er geen pallet tegelijk van mag afsteken?
Nee dat begrijp ik ook wel.. maar hier is het tot vandaag muisstil geweest.. (vandaag klinken de hele dag doffe dreunen van carbid maar die klinken veel fijner dan vuurwerk)quote:Op zondag 31 december 2017 17:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet prima wat het is en ook een pallet vol knetterballen geeft niet de dreun(en) die OllieA bedoelt.
De knallen die ik de rest van het jaar hoor zijn gemiddeld zwaarder dan die rond deze tijd. Nu hoor je tussen alle serieuze knallen nog wel eens een verdwaalde "pief" van een astronautje, net hard genoeg om door het dubbel glas te komen. Na drie januari is dat wel weer klaar.quote:Op zondag 31 december 2017 17:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. maar dat is wel de hoofdreden dat je dus buiten de tijden ook gewoon knallen hoort..
Mijn buurmeisjes staken gistermiddag Cat1 af. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Hell, als ik binnen ben moet ik mijn best doen om het te horen.quote:
Klopt, cat.1 stelt niets voor. En de dreunen die jij hoort zijn hoogstwaarschijnlijk illegaal vuurwerk. Dus vuurwerk wat al verboden is.quote:Op zondag 31 december 2017 17:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Mijn buurmeisjes staken gistermiddag Cat1 af. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Hell, als ik binnen ben moet ik mijn best doen om het te horen.
De dreunen die hier de laatste weken te horen zijn komen nog boven Opeth op standje hard uit.
Hier ongeveer hetzelfde hoor, ben vandaag even op twee plekken bij het carbidschieten wezen kijken en de jeugd vermaakt zich nu hier achter huis met het Aldi (Cat.1) vuurwerk.quote:Op zondag 31 december 2017 17:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik ook wel.. maar hier is het tot vandaag muisstil geweest.. (vandaag klinken de hele dag doffe dreunen van carbid maar die klinken veel fijner dan vuurwerk)
Na 12 uur is het wederom stil..
Ik zoek de drukte wel op als ik zin heb.. in plaats van de stilte..
Als je op een plek gaat wonen die alleen maar overlast geeft.. tja..
Ik moet altijd aan Afghanistan denken...quote:Op zondag 31 december 2017 17:22 schreef Ryan3 het volgende:
Zag een tijdje geleden een docuserie over het laatste offensief van de Russen op Berlijn en wat ik nu hoor op de achtergrond ergens in het dorp zullen die Berlijners wrs ook gehoord hebben. Mooi authentiek sfeertje dus.
Je kan je ook heel erg druk gaan maken.. dat is net wat je het leukste vind natuurlijk..quote:Op zondag 31 december 2017 17:24 schreef OllieA het volgende:
Begrijp ik goed dat ik maar beter op het platteland kan gaan wonen, als ik van mijn medeburgers verwacht dat ze zich aan de regels houden, en van de overheid verwacht dat ze handhaaft?
Een verbod zonder handhaving helpt geen malle moer, zie snelheidsovertredingen, en dan kan het wel dus waarom nu niet!quote:
Natuurlijk niet. Het probleem is dat waar jij last van hebt al illegaal is maar dat er vanwege capaciteitsgebrek niet gehandhaafd kan worden... En dat wordt echt niet anders als al het vuurwerk verboden wordt.quote:Op zondag 31 december 2017 17:24 schreef OllieA het volgende:
Begrijp ik goed dat ik maar beter op het platteland kan gaan wonen, als ik van mijn medeburgers verwacht dat ze zich aan de regels houden, en van de overheid verwacht dat ze handhaaft?
WA wenste uurtje geleden goed oud/nieuw etc., dienst afgelopen, morgen 7u begint-ie weer, op 1 of andere manier zit je nu in een soort warzone. Moet wel zeggen het is een stuk rustiger dan andere jaren op 1 of andere manier.quote:Op zondag 31 december 2017 17:24 schreef OllieA het volgende:
Ja, dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn idd. Diepe doffe dreunen en dan korte fellere knallen als van een geweer.quote:Op zondag 31 december 2017 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan Afghanistan denken...
Het leger staat ook niet ter beschikking?quote:Op zondag 31 december 2017 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
WA wenste uurtje geleden goed oud/nieuw etc., dienst afgelopen, morgen 7u begint-ie weer, op 1 of andere manier zit je nu in een soort warzone. Moet wel zeggen het is een stuk rustiger dan andere jaren op 1 of andere manier.
quote:Op zondag 31 december 2017 17:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je bijna een gehoorapparaat in doen om dat te horen...
🤔quote:Voorbeelden van schertsvuurwerk zijn; knalerwten, trektouwtjes, sterretjes, knetterlint, grondbloemen, fonteintjes en morning glories.
Jij zegt dus dat het probleem (want dat is het imho) onoplosbaar is?quote:Op zondag 31 december 2017 17:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het probleem is dat waar jij last van hebt al illegaal is maar dat er vanwege capaciteitsgebrek niet gehandhaafd kan worden... En dat wordt echt niet anders als al het vuurwerk verboden wordt.
Waarom gebeurt dit dan niet?quote:Op zondag 31 december 2017 17:16 schreef john2406 het volgende:
Nogmaals ging men hier in de straat staan in burger kon men schrijven blijven, en als geld voor vuurwerk dan ook voor een evt boete!
Boete voor afsteken vuurwerk buiten toegestane tijden
U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. U kunt een boete van ¤ 100 krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten deze tijden. En uw vuurwerk wordt in beslag genomen.
Het wordt wel degelijk gehandhaafd. Je kunt alleen niet de politie op elke plek tegelijkertijd hebben.quote:Op zondag 31 december 2017 17:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een verbod zonder handhaving helpt geen malle moer, zie snelheidsovertredingen, en dan kan het wel dus waarom nu niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |