abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176289966
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:35 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Welke vrouw van 160?
Wil niet spoilen , maar het ging om het blonde mokkeltje met kort haar.
Aflevering 3 volgens mij
pi_176289980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat had ik ook wel bij dat vrouwtje van 160cm ja. Wat een onzin was dat. Maar goed.... beetje doorheen prikken.

Metalhead vond ik prima zo.
Klopt
pi_176289997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wil niet spoilen , maar het ging om het blonde mokkeltje met kort haar.
Aflevering 3 volgens mij
Oh ik dacht je wil 160 jaar zeggen. Ik dacht al dan was het mij volledig ontgaan.

Nou Shut up and dance, was veel ongeloofwaardiger. (het einde dan)
pi_176292187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:34 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar het mag wel wat geloofwaardiger.

Een vrouwtje van 160 die een man zijn keel dichtknijpt kan ik niet serieus nemen, en zo was er meer femenitische onzin / mannenhaat in verwerkt.

De zwart wit aflevering was bijv gewoon een ode aan de feministen.
Ga lekker ergens anders de getriggerde janksmoel uithangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176292227
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ga lekker ergens anders de getriggerde janksmoel uithangen.
Want je mag geen kritiek hebben ?.. heb me verder gewoon prima vermaakt met dit seizoen.
pi_176292295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:07 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Want je mag geen kritiek hebben ?.. heb me verder gewoon prima vermaakt met dit seizoen.
Geen onzinnige kritiek. Boehoe alle afleveringen hebben een vrouw in de hoofdrol, boehoe doctor who wordt een vrouw, boehoe er zitten homo's in star trek. Het wordt steeds zieliger dat gejank. Nu opeens zeggen dat je je prima hebt vermaakt staat ook diametraal tegenover je eerder claim dat de hele show verpest is. Je trollt gewoon maar weer wat.
pi_176292750
Eerste aflevering gekeken en wat mij betreft een heel goed/vermakelijk begin van het nieuwe seizoen (ondanks dat ik niks met Star Trek heb)! ^O^
"Write drunk, edit sober" (E. Hemingway)
pi_176293757
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:33 schreef Forbry het volgende:
Eerste aflevering gekeken en wat mij betreft een heel goed/vermakelijk begin van het nieuwe seizoen (ondanks dat ik niks met Star Trek heb)! ^O^
Zou ik ook niet gaan kijken als ik jou was. Zit nu een oude aflevering van TNG te kijken waarin captain Picard een gevecht verliest van een vrouwtje, feministische rommel.
  KLB-Paintbaas vrijdag 5 januari 2018 @ 00:41:37 #84
88815 Remqo
Emotion 89.3
pi_176293776
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:34 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik vond eerdere seizoenen wel vaak vrouwonvriendelijk. Dat kon ik over dit seizoen niet echt zeggen. Naast de technologie kwamen vrouwen er vaak ook karig vanaf.

Maar je hebt inderdaad gelijk ja:
Vrouw & man in hoofdrol
2 vrouwen in de hoofdrol
vrouw in de hoofdrol
Vrouw & man in hoofdrol
Vrouw in hoofdrol
Vrouw in hoofdrol

Er zal vast wel kritiek geweest zijn dat er te weinig aandacht voor vrouwen was.
In aflevering 6 is er ook een mannelijke hoofdrol, echter loopt het niet goed af voor hem.
Maar moet ik zeggen dat S4 feministisch is vanwege vrouwelijke hoofdrollen?
Het feminisme zou wel eens een thema kunnen zijn in een volgend seizoen
Op zaterdag 15 september 2018 01:26 schreef Amarantha het volgende:
Ja je moet het ook in je mond doen en niet vastpakken met je vingers.
pi_176293888
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zou ik ook niet gaan kijken als ik jou was. Zit nu een oude aflevering van TNG te kijken waarin captain Picard een gevecht verliest van een vrouwtje, feministische rommel.
Jeetje, dat klinkt idd wel als feministische troep die ik - zelfs als vrouw - liever wil overslaan :{w
  KLB-Paintbaas vrijdag 5 januari 2018 @ 01:15:37 #86
88815 Remqo
Emotion 89.3
pi_176294153
Moet zeggen dat ik de eerste aflevering het leukst vond, er zat een goede twist in, wel heel snel uitgebeeld. Vrij snel krijg je te weten dat die captain niet de man is die hij is.
Doe er een Star Trek sausje over heen, om het herkenbaarder maken.

Metalhead, vond ik vooral in de manier van filmen schitterend.
Verder geen achtergrond waar die robodog vandaan komt; hij is er gewoon.
Het gaat meer over overleven terwijl je opgejaagd wordt.

Black Museum was leuk, met details naar eerdere afleveringen.
Het deed me ergens aan de Kerst Special denken waar 3 verhalen samen komen, echter was dit minder subtiel, wel leuk, maar toch een beetje jammer.

Hang the DJ vond ik nog best wel luchtig en ja best wel leuk, maar bij lange niet mijn favoriet.

S4 heeft prima afleveringen, maar het mist iets.
Nosedive vond ik prachtig, het weerspiegelt de rating-maatschappij
en net zoals de anti-ratings in The Most Hated in The Nation.
En krijgt Micheal P. nog een studio aangeboden zoals in White Bear?
pi_176294211
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:41 schreef Remqo het volgende:

[..]

In aflevering 6 is er ook een mannelijke hoofdrol, echter loopt het niet goed af voor hem.
Maar moet ik zeggen dat S4 feministisch is vanwege vrouwelijke hoofdrollen?
Het feminisme zou wel eens een thema kunnen zijn in een volgend seizoen
Ik vond de vrouw de hoofdrolspeler. De man was wel belangrijk als tegenspeler.
  KLB-Paintbaas vrijdag 5 januari 2018 @ 01:29:53 #88
88815 Remqo
Emotion 89.3
pi_176294262
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 01:23 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik vond de vrouw de hoofdrolspeler. De man was wel belangrijk als tegenspeler.
Rolo was vooral een held in z'n eigen verhalen
pi_176294322
Vraag me wel af welke feministische scriptschrijver een vrouw een baby laat vermoorden. Dat doen moeders toch helemaal niet?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_176294344
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 01:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vraag me wel af welke feministische scriptschrijver een vrouw een baby laat vermoorden. Dat doen moeders toch helemaal niet?
Ik vond die baby ook maar irritant. Was dus blij met deze handeling.
pi_176294372
Las er onlangs nog een artikeltje over. Eigenlijk was de hoofdrol in aflevering drie bedoeld voor een man, maar de producers waren wel gecharmeerd van Riseborough:
https://www.google.nl/amp(...)-a8131181.html%3famp
pi_176294515
Ik vind de lead in Hang the DJ wel de man, Frank, en niet de vrouw trouwens.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 5 januari 2018 @ 04:15:49 #93
78680 Nielsch
zie signature
pi_176294624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 01:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat sloeg inderdaad helemaal nergens op.
zie ondertitel
pi_176314815
De 2e vond ik wel o.k., maar het hield niet over. Beetje saai/voorspelbaar in mijn ogen en had vooral meer van het plot/einde verwacht.
pi_176315152
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 04:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat sloeg inderdaad helemaal nergens op.
Zijn zat voorbeelden van...
  maandag 8 januari 2018 @ 00:22:30 #96
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_176358241
Laatste was weer tof.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
pi_176469275
Dan toch ook eindelijk het nieuwe seizoen gezien. Vind het nog steeds een goede serie en ook dit seizoen was goed, maar vond het toch wel een stuk minder dan voorgaande seizoenen. Het leek toch wat teveel een herhaling van zetten. Vaak toch ook wel een voortvloeisel van technieken uit eerdere afleveringen. Alsof de schrijver het toch wel jammer vond dat bepaalde technieken nog te sporadisch getoond zijn. Eigenlijk had bijna elke aflevering wel een sterke band met de voorgaande jaren.

Daarnaast miste ik toch vaak wel wat echte dilemma's en werd ik wat te weinig tot nadenken aangezet. En miste het nog weleens de impact die de onderwerpen of uitkomsten daadwerkelijk hadden kunnen hebben.

USS Callister, vond ik erg vermakelijk. Mooi gemaakt, had ook best wel wat aardige puntjes die het wilde maken. Maar meer dan dat was het eigenlijk ook niet.

Arkangel. Dubbel gevoel. Had best wel wat interessante kanten, maar vond ik grotendeels niet echt goed uitgewerkt. Zo was het wel een visie op het overbeschermende van het moderne ouderschap, maar miste ik toch net wat pit op bepaalde vlakken en kwam niet alles even goed uit de verf. Plus dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crocodile. Had veel interessante en sterke punten. Wel een leuke twist op de huidige Big Brother is watching you maatschappij. Was ook wel leuk om het oplossen van de zaak,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Maar ook had deze aflevering zoveel meer impact kunnen hebben.
SPOILER
Hang the DJ vond ik een erg leuke aflevering. Ook wel wat interessante gedachtes over zelfbeschikkingsrecht, over de ware, hoe de maatschappij erover denkt en vooral het idee van self fullfilling prophecy. Verder ook wel een mooie wereld die geschapen was. Ik vind het zelf de een na beste aflevering, al is dat eigenlijk vooral na het bekijken zelf, want echt heel lang erover nadenken doe je ook weer niet. Desondanks toch wel een typische BM aflevering.
SPOILER
Metalhead. Tsja, ook weer een dubbel gevoel. Zwart-wit in deze uitvoering ziet er altijd erg mooi uit en het paste ook goed bij het apocalyptische gevoel. Het sfeertje vond ik er sowieso wel goed inzitten en het was ook best een beklemmende aflevering. Daarnaast ook wel duidelijk de link naar huidige technieken die gevaarlijk zijn.
SPOILER
.

Daarentegen vond ik het ook niet meer dan dat. Ja het zag er mooi uit en was best spannend, plus de visie op die opkomende techniek. Maar dat was het dan ook wel. Past voor mijn gevoel niet echt bij BM. Miste hier toch wel diepgang.

Black Museum vind ik verreweg de sterkste aflevering. Al was
SPOILER
Het is wel de aflevering die echt heel erg aanvoelde als een BM episode met cynisme over nieuwe technieken. Sterker nog, men blijft in het BM maar technieken bedenken die in het begin leuk zijn, maar desastreuze gevolgen hebben. Plus dat het vooral veel morele dillemma's opwierp. En uiteindelijk
SPOILER
Wat ik in deze aflevering ook wel leuk vond, het vinden van de easter eggs, de verwijzingen in het museum naar eerdere afleveringen :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_176469303
Wat ik overigens altijd typisch vind als het over Nosedive van seizoen drie gaat, dat iedereen het er alleen maar over hebt dat het een visie is op de huidige social media en hele rating cultuur. Terwijl ik zelf juist ook gewoon reguliere maatschappijkritiek er in zie. In veel gevallen kom je namelijk ook in het echte leven niet zo snel uit je huidige sociale klasse. En dan met name in landen als de VS en GB. Andersom hebben kinderen uit rijke en vooraanstaande families een enorme voorsprong op de sociaal-economische ladder. Het is alweer even geleden dat ik de aflevering gezien heb, maar het gaat wat mij betreft niet alleen maar over social media en rating cultuur.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_176469925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 02:40 schreef Redefine het volgende:
Wat ik overigens altijd typisch vind als het over Nosedive van seizoen drie gaat, dat iedereen het er alleen maar over hebt dat het een visie is op de huidige social media en hele rating cultuur. Terwijl ik zelf juist ook gewoon reguliere maatschappijkritiek er in zie. In veel gevallen kom je namelijk ook in het echte leven niet zo snel uit je huidige sociale klasse. En dan met name in landen als de VS en GB. Andersom hebben kinderen uit rijke en vooraanstaande families een enorme voorsprong op de sociaal-economische ladder. Het is alweer even geleden dat ik de aflevering gezien heb, maar het gaat wat mij betreft niet alleen maar over social media en rating cultuur.
Dan is de episode zeer geslaagd ^O^
pi_176554836
Hele seizoen nu gezien. Net als vorig seizoen een 'kop en staart-seizoen' voor mij, want wederom vond ik zowel de eerste (USS Callister) als de laatste aflevering (Black Museum) het beste. Verder vond ik aflevering 2 (Arkangel) nog het minst en de rest (Crocodile, Hang the DJ en Metalhead) zit dan ergens daartussen.

Dit seizoen viel me een klein beetje tegen in de zin dat ik had gehoopt dat we wat meer verrast zouden worden met echt hele nieuwe ideen en het had van mij ook wel iets 'zwarter' gemogen (zelfs het verder behoorlijk zieke Black Museum had op zich een 'happy ending'). Aan de andere kant werden sommige ideen wel weer heel anders en tof uitgewerkt en zijn er tot nu toe lk seizoen afleveringen geweest die ik niet z sterk vond. Al met al mij in ieder geval toch weer zeer goed vermaakt. :Y
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')