Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Het is 25 december, negen uur. Zappen is zinloos. Dit is… de Radio 2 Top 2000. (geesh kon dat niet korter?) En dan gaat dit topic even helemaal los. 50000 posts in een weekje, daar lachen wij om. Wilde U altijd al weten dat Atomic Kitten Eternal Flame naakt heeft ingezongen? Of wilde U soms weten dat de drummer van de Beatles geen baard heeft? Het kan hier allemaal. Zelfs allerlei andere lollige feitjes passeren de revue. Wist U bijvoorbeeld dat Kayak stiekem altijd over een ‘Reverse Queen’ zong? Misschien bent U wel geïnteresseerd in familietaferelen tijdens “Waarom fluister ik jouw naam nog”. Het kan allemaal. Babbel hier gewoon gezellig mee en leer dat dit het enige topic is waarbij bij het woord Lennon niet meteen aan een Beatle wordt gedacht en dat sommige mensen blijkbaar een Top 2000 kunnen overleven met 20 uur slaap. Want dit is de gezelligste reeks van het jaar.
Radio 2 Top 2000: Editie 2017 Het is alweer de negentiende editie van het grootste radio-evenement van de radio. Radio 2 draait 7 dagen lang de beste platen aldus het Nederlandse stemvee, vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2017. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.
Wat kunnen wij doen? Meeluisteren en meeposten. En bovenal, stemmen. Natuurlijk zou de Top 2000 de Top 2000 niet zijn als er niet een hoop bagger in zou staan, dus wij hopen vooral dat jullie allemaal op Thuis van Marco B--- wacht nee doe dit toch maar niet. Er gaat namelijk al zoveel moois uit, daarom mogen een paar pareltjes wel even aangehaald worden. Uiteraard was er de competitie van D. begin dit jaar met 80’s liedjes
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 9 Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew 8 Pet Shop Boys - Suburbia 8
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan kom ik nog even met wat persoonlijke Propaganda van 3 plaatjes die echt veeeeel te ver onderaan staan voor waar ze horen te staan. De eerste is Duel van Propaganda (1995 in 2016) waarvan ik gewoon even roep dat ie teveel genot is om de Top 2000 uit te zien gaan.
De tweede is misschien wel de belangrijkste. Strange Fruit van Billie Holiday (1989 in 2016) is het laatste vooroorlogse liedje in de lijst en gaat bovendien over een belangrijk onderwerp – die tekst is niet mis. Als je de lijst een beetje van zijn charme wil laten behouden stem je gewoon hierop. Punt.
De derde is Daydream Believer van de Monkees. Om twee redenen. Allereerst moet dat prutswerk I’m A Believer niet hun enige notering zijn. Ten tweede horen dit soort klassieke 60s acts weldegelijk ergens onderin de lijst rond te hangen. Dus waarom niet Daydream Believer van de Monkees (1987 in 2016)
Nog een ander ding wat vorig jaar punt van discussie was is de schandalig lage notering van 60's classics als A Whiter Shade of Pale en Nights In White Satin. Misschien niet zo nijpend als de vorige gevallen, maar dit zijn met recht legendarische platen die hun status van uberklassieker wat ons betreft toch niet mogen verliezen. Absoluut iets om over na te denken.
Wanneer? Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.
Presentatie De presentatie is dit jaar in handen van: 06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom 09.00 - 12.00 uur Bart Arens 12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman 14.00 - 16.00 uur Annemieke Schollaardt 16.00 - 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 - 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse 22.00 - 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen 00.00 - 02.00 uur Evelien de Bruijn 02.00 - 04.00 uur Cielke Sijben 04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune ( ) blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
De Top 2000 in beeld Cultura 24: Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3 Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website http://www.nporadio2.nl/top2000/home Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!
Vanaf wanneer stemmen? De stemweek was van 1 t/m 8 december
Staat ie in de top 2000? Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl
Ook in 2017 hebben een aantal FOK!kers voor jou deze site afgespeurd en deze nieuwe nummers en afvallers gevonden:
SPOILER: Nieuwe nummers top 2000: 2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: OUT in 2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!Miss-Top 2000 van 2017 is houdjemond! die de lijst zelf op is gaan halen in het Top 2000-café!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Fitter. Happier. More productive --------------------------------------------------- If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
Fitter. Happier. More productive --------------------------------------------------- If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
Ik geloof dat ik ze in m'n persoonlijke omgeving wel eens een beetje teveel hype, maar in een groter geheel zijn ze allerminst overhyped. Juist omdat ze nooit een echte hype zijn geworden in NL zijn bandjes als The War on Drugs, Future Islands en Portugal. The Man ze qua bekendheid allang voorbij..
Heerlijke figuranten in deze clip. Het broeierige weer stoomde door je scherm.
Fanta Lekker je tanden én je schildklier vernachelen
Tja, alcohol is ook niet goed en ik drink geen alcohol dus dat scheelt al een hoop.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Ik snap niet dat Portugal. The Man er wel in staat met een redelijk waardeloos nummertje. Die band heeft beter werk.
De Langste Man hoort er ook in, he R_R?
Op woensdag 27 december 2017 01:35 schreef Gretzl het volgende: [..] Ik geloof dat ik ze in m'n persoonlijke omgeving wel eens een beetje teveel hype, maar in een groter geheel zijn ze allerminst overhyped. Juist omdat ze nooit een echte hype zijn geworden in NL zijn bandjes als The War on Drugs, Future Islands en Portugal. The Man ze qua bekendheid allang voorbij..
Nieuwe album valt wat tegen wmb. Zeker niet slecht, maar ook niet erg goed.
Nog niet, maar ze hebben veel meer airplay en media-aandacht gekregen in Nederland de laatste jaren.
Toch jammer dat 3FM en Radio 2 het niet hebben aangedurfd om The System Only Dreams in Darkness of Day I Die gewoon een tijdje prime time te draaien. Had gegarandeerd aangeslagen dan. Die songs zijn perfect gemaakt voor de radio.
Ik zou een nier afstaan voor Love Is All in de top2000.
Ik twee.
Voor het slapen gaan nog een poging tot een National top 10: 1. Fake Empire 2. Bloodbuzz Ohio 3. Mr November 4. Vanderlyle Crybaby Geeks 5. Racing like a pro 6. England 7. The system only dreams in total darkness 8. Converstaion 16 9. Affraid of everyone 10. About today 8.
Mooi!
Die van mij is nu zo (maar dat verandert in principe wel elke maand):
1. Slow Show 2. Apartment Story 3. About Today 4. Mr November 5. Bloodbuzz Ohio 6. Fake Empire 7. Start a War 8. Pink Rabbits 9. Guilty Party 10. Conversation 16
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Nog niet, maar ze hebben veel meer airplay en media-aandacht gekregen in Nederland de laatste jaren.
Toch jammer dat 3FM en Radio 2 het niet hebben aangedurfd om The System Only Dreams in Darkness of Day I Die gewoon een tijdje prime time te draaien. Had gegarandeerd aangeslagen dan. Die songs zijn perfect gemaakt voor de radio.
Bij Studio Brussel ( ) heb ik The System Only Dreams in Total Darkness wel gehoord.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Ik ging speciaal die clip opzoeken, dit is me vroeger nooit opgevallen. Later trouwens nog zo'n moment.
Zo'n DJ-mevrouw die dan "Los gaat". Jammer. Erg jammer.
Bij Studio Brussel ( ) heb ik The System Only Dreams in Total Darkness wel gehoord.
Ja, Studio Brussel heeft wat meer feeling voor welke alternatieve hits geschikt zijn voor de radio. Daarom zijn The National en bijvoorbeeld ook Arcade Fire ook gewoon elk jaar in de Tijdloze te vinden.
"Freestyler" is a single by Finnish hip hop group Bomfunk MC's. It was released in October 1999 in Finland as the third single from their debut studio album In Stereo (2000). It was released in February 2000 internationally and was a worldwide success, topping the charts in Sweden, Germany, Australia, Norway, New Zealand, Austria, Switzerland, Turkey, Belgium, the Netherlands and Italy. It also peaked at number two in Denmark and the United Kingdom and number three in Ireland.
"Freestyler" is a single by Finnish hip hop group Bomfunk MC's. It was released in October 1999 in Finland as the third single from their debut studio album In Stereo (2000). It was released in February 2000 internationally and was a worldwide success, topping the charts in Sweden, Germany, Australia, Norway, New Zealand, Austria, Switzerland, Turkey, Belgium, the Netherlands and Italy. It also peaked at number two in Denmark and the United Kingdom and number three in Ireland.
Ik ga afhaken denk ik. Of zijn er nog nummers de moeite waard in opkomst.
Stacy's Mom had ik wel in de top 2000 willen zien.
Op woensdag 27 december 2017 01:47 schreef hhh38 het volgende: Ik ben er een beetje laat mee, maar The National en Tallest Man in de Top 2000 sowieso voor!
SPT en an met name de wielersectie zit vol met muziekconnaisseurs.
Toch zijn hier live veel betere versies van. Deze opname is wel een bak onnodige herrie met die trommels.
Op woensdag 27 december 2017 01:47 schreef hhh38 het volgende: Ik ben er een beetje laat mee, maar The National en Tallest Man in de Top 2000 sowieso voor!
Dus we hebben nu met zijn allen besloten
Volgend jaar erin:
Stefan en Lisette Love Is All (van de langste man) En Fake Empire?
Stefan en Lisette Love Is All (van de langste man) En Fake Empire?
Conversation 16
Op woensdag 27 december 2017 01:52 schreef Isorden het volgende: Right, tijd om te gaan maffen, volgende nummer op mn lijstje komt toch morgen pas tussen 10 en 11 langs (Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town)
Slaap lekker
Goeie keus trouwens!
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op woensdag 27 december 2017 01:50 schreef richolio het volgende: Ik heb geen meisjesnamen in mijn stemlijst van dit jaar. Ik heb wel op Band of Horses van The Funeral gestemd
JA JA JA. Ook op gestemd. Ik heb net een uurtje geleden nog tegen DecoAoreste gezegd dat ik die mis in de Top 2000. Wat een ongelooflijk mooi nummer is dat. Staat ook op 8 in de Snob 2000. Moet er echt volgend jaar in.
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Staat dit zo laag ja?
JA JA JA. Ook op gestemd Ik heb net een uurtje geleden nog tegen DecoAoreste gezegd dat ik die mis in de Top 2000. Wat een ongelooflijk mooi nummer is dat. Staat ook op 8 in de Snob 2000. Moet er echt volgend jaar in.
Eens. Dat zou ik zo terecht vinden, zo'n mooi nummer Maar ook zo'n nummer waarvan die wel in de lijst past zeg maar
Zou wel de Snob 2000 minder mooi maken, al vinden de eckte snobs die top 10 uberhaupt niet zo mooi volgens mij
Hij heeft een soort forum intelligentie. Een ander soort intelligentie, maar net zo waardevol.
Op woensdag 27 december 2017 01:50 schreef richolio het volgende: Ik heb geen meisjesnamen in mijn stemlijst van dit jaar. Ik heb wel op Band of Horses van The Funeral gestemd
Ik wel, ik heb op Domino gestemd. Dat telt toch ook als meisjesnaam?
KPD=Keiharde Porno voor Danny. Daar worden de vunzige plaatjes gepost
Geil worden van vunzige plaatjes
Wel geinig om daar rond te kloten En er zitten soms wel lekkere FOK!sters tussen
ok.
Ik ben er nu echt af Tot morgenochtend
Eens. Dat zou ik zo terecht vinden, zo'n mooi nummer Maar ook zo'n nummer waarvan die wel in de lijst past zeg maar
Zou wel de Snob 2000 minder mooi maken, al vinden de eckte snobs die top 10 uberhaupt niet zo mooi volgens mij
The Funeral is ook gewoon echt een best populair nummer. Komt ook in veel films en series voor. Maar Band of Horses heeft ook een beetje wat The National heeft geloof ik.
En ja. De eckte snobs vinden de Snob 2000 topnummers niet snob genoeg waarschijnlijk. Die fappen op de laatste 100 nummers.
The Funeral is ook gewoon echt een best populair nummer. Komt ook in veel films en series voor. Maar Band of Horses heeft ook een beetje wat The National heeft geloof ik.
En ja. De eckte snobs vinden de Snob 2000 topnummers niet snob genoeg waarschijnlijk. Die fappen op de laatste 100 nummers.
Ik kende hem al wel voor HIMYM, maar sinds dat emotionele epische moment in HIMYM is The Funeral wel extra bijzonder geworden voor mij ja.
Ik begrijp het ergens wel, maar het is wel lame dat er 's nachts gewoon veel meer nummers gedraaid worden dan overdag, omdat er simpelweg meer tijd per uur is.
En daarmee bedoel ik niet 'met random sletjes naar bed gaan', maar eerder 'doen waar je zelf zin in hebt tot je de ware ontmoet'.
Joah, mijn liefde voor complete vrijheid heeft wel echt daaraan bijgedragen hoor, maar na 22 jaar lijkt iets anders me ook wel een keertje leuk Ik heb iemand waar ik misschien een mooi begin mee kan maken op het moment dus wie weet
Joah, mijn liefde voor complete vrijheid heeft wel echt daaraan bijgedragen hoor, maar na 22 jaar lijkt iets anders me ook wel een keertje leuk Ik heb iemand waar ik misschien een mooi begin mee kan maken op het moment dus wie weet
Ah cool
Ja die fase dat je iemand ontmoet die wel leuk is maar dat je nog niet helemaal weet waar het heen gaat is wel interessant, maar ook lastig soms. Zit er nu ook middenin.
Volgens mij een filmpje voor een verkiezing van een aantal jaar geleden, om ons te motiveren toch maar een broek aan te trekken op de stemdag en eventjes een frisse neus te halen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Ja die fase dat je iemand ontmoet die wel leuk is maar dat je nog niet helemaal weet waar het heen gaat is wel interessant, maar ook lastig soms. Zit er nu ook middenin.
Onze eerste date moet nog komen dus het kan ook zo misgaan maar ik hou ervan om van het positieve uit te gaan Jij ook succes met jouw situatie overigens!
Ik begrijp het ergens wel, maar het is wel lame dat er 's nachts gewoon veel meer nummers gedraaid worden dan overdag, omdat er simpelweg meer tijd per uur is.
Meer tijd per uur? Een uur is in de nacht nog altijd 60 minuten.
Onze eerste date moet nog komen dus het kan ook zo misgaan maar ik hou ervan om van het positieve uit te gaan Jij ook succes met jouw situatie overigens!
Oh ik heb haar al wel regelmatig gezien laatste tijd Dus in die zin iets verder. Maar we doen het heel rustig aan voorlopig.
Op woensdag 27 december 2017 02:12 schreef Koen66 het volgende: weer geen Oscarmopperkont aanwezig, die zat vorig jaar te Twitteren naar Marisa 's nachts
Op woensdag 27 december 2017 02:12 schreef Koen66 het volgende: weer geen Oscarmopperkont aanwezig, die zat vorig jaar te Twitteren naar Marisa 's nachts