Vervelendquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ziek
Anders werd het de Gentse kerstmarkt
Dank.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Vervelend, beterschap dan maar.
Nee, Griekenland is de bijstandsmoeder met een schuld van 181% van haar jaarinkomen en Nederland de beterverdiener met een schuld van 57%quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Griekenland is die bijstandsmoeder die ¤ 1.000 roodstand heeft, wij zijn de broers en zussen van Griekenland, we verdienen 2 tot 4 keer modaal en hebben creditcardschulden die tussen de ¤ 2.000 en ¤ 20.000 liggen.
Maar wel verontwaardigd zijn dat Griekenland als bijstandsmoeder niet rond kan komen en rood staat.
Schaatsen ga ik ook kijken, lekker zo'n toernooi tussen kerst en oud & nieuw.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dank.
Achja, dan maar een beetje schaatsen kijken en warme chocolademelk drinken voor de openhaard.
Lekker rustig in mn eentje.
En qua niveau meestal best wel hoog, zeker die sprintafstanden van de mannen kijk ik wel naar uit.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Schaatsen ga ik ook kijken, lekker zo'n toernooi tussen kerst en oud & nieuw.
Klinkt als een huur huis van de woningbouw?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:33 schreef Kaas- het volgende:
Twee kaartjes van de buren in de bus, zag ik bij thuiskomst. Beiden zeggen ze ons fijne buren te vinden, en de oudere onderbuurman die hier toen ineens kwam dansen op onze housewarming schrijft zelfs “dat hij eindelijk weer zorgeloos van zijn leven kan genieten”. Mooie teksten.
(Maar voor de context: voor ons zat er dan ook een buurt-terroriserende aso in dit huis, die eruit gezet is. Dan ben je natuurlijk snel een fijne buur. Maar goed, zijn wij dat trouwens ook wel echt hoor.)
181% van het jaarinkomen van die bijstandsmoeder is nog peanuts vergeleken met de rest.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Griekenland is de bijstandsmoeder met een schuld van 181% van haar jaarinkomen en Nederland de beterverdiener met een schuld van 57%
Beterschapquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:33 schreef Kaas- het volgende:
Helaas wel ineens goed ziek sinds vannacht.
Correct.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt als een huur huis van de woningbouw?
Ik voel me top.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:33 schreef Kaas- het volgende:
Waarom? De Grieken zijn die schulden toch zeker zelf aangegaan.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
181% van het jaarinkomen van die bijstandsmoeder is nog peanuts vergeleken met de rest.
Misschien moet de rest Griekenland eens uit de bijstand halen.
Jij ook beterschap, vervelend is het altijd om tijdens de feestdagen ziek te worden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:33 schreef Kaas- het volgende:
Als je uit de bijstand wil dan moet je gaan werken.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
181% van het jaarinkomen van die bijstandsmoeder is nog peanuts vergeleken met de rest.
Die dansende buurman is degene die toen liep te miepen dat het wat zachter moest?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:33 schreef Kaas- het volgende:
Twee kaartjes van de buren in de bus, zag ik bij thuiskomst. Beiden zeggen ze ons fijne buren te vinden, en de oudere onderbuurman die hier toen ineens kwam dansen op onze housewarming schrijft zelfs “dat hij eindelijk weer zorgeloos van zijn leven kan genieten”. Mooie teksten.
(Maar voor de context: voor ons zat er dan ook een buurt-terroriserende aso in dit huis, die eruit gezet is. Dan ben je natuurlijk snel een fijne buur. Maar goed, zijn wij dat trouwens ook wel echt hoor.)
Beterschap tevens.quote:
Dat moet Griekenland zelf doen. Je haalt absolute en relatieve schuld door elkaar btw.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij ook al, wat een ziekenboeg hier. Ook beterschap natuurlijk, hopelijk kan je nog wel een beetje genieten van lekkere kerstdiners.quote:
Zitten ze in de bijstand omdat ze schulden hebben, of hebben ze schulden omdat ze in de bijstand zitten?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waarom? De Grieken zijn die schulden toch zeker zelf aangegaan.
Wanneer ben je klaar met je studie, was je dat nog niet?quote:
Nee, dat haal ik niet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat moet Griekenland zelf doen. Je haalt absolute en relatieve schuld door elkaar btw.
Zal een combinatie zijn. Ze hebben in elk geval al jaren hun huishoudboekje niet op orde en bleken niet goed in staat hun uitgaven aan te passen toen de inkomsten terugvielen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zitten ze in de bijstand omdat ze schulden hebben, of hebben ze schulden omdat ze in de bijstand zitten?
Griekenland zit in de schulden om twee redenenquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zitten ze in de bijstand omdat ze schulden hebben, of hebben ze schulden omdat ze in de bijstand zitten?
Nee, dat was een andere vent, blijkt nu. Tijdens onze housewarming belden onze gasten helaas enkele tientallen keren per ongeluk aan bij de buurman. Op een gegeven moment vond die het mooi geweest en kwam hij rond 1 uur in de nacht met z’n 75 jaar en z’n party-shirt aan gewoon ineens ook op ons feestje. Tijdje met hem staan kletsen, leuke vent ook, en hij ging daarna gewoon lekker z’n eigen gang en ging zelfs wat moves maken op de dansvloer en stond overal chill te kletsen en drinken. Topvent wel haha.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die dansende buurman is degene die toen liep te miepen dat het wat zachter moest?
Dat klopt. Maar absoluut vind ik de schuld van Griekenland niet zo spannend op Europees niveau.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zal een combinatie zijn. Ze hebben in elk geval al jaren hun huishoudboekje niet op orde en bleken niet goed in staat hun uitgaven aan te passen toen de inkomsten terugvielen.
Oei matig. Ook telkens aan het switchen van heel koud naar heel warm, en overal spierpijn.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Koud terwijl ik onder 3 dekens lig, pijnlijke keel, ontstoken ogen en gesnotter.
Jij?
Oh, wat geweldigquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, dat was een andere vent, blijkt nu. Tijdens onze housewarming belden onze gasten helaas enkele tientallen keren per ongeluk aan bij de buurman. Op een gegeven moment vond die het mooi geweest en kwam hij rond 1 uur in de nacht met z’n 75 jaar en z’n party-shirt aan gewoon ineens ook op ons feestje. Tijdje met hem staan kletsen, leuke vent ook, en hij ging daarna gewoon lekker z’n eigen gang en ging zelfs wat moves maken op de dansvloer en stond overal chill te kletsen en drinken. Topvent wel haha.
Correct. Zeker in deze barre wintertijd.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Had wat meer heilwater moeten drinken van t weekend.
Oh, dat klopt.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar absoluut vind ik de schuld van Griekenland niet zo spannend op Europees niveau.
Geen wonder dat men het verstandig vond in de grijpen.
Griekenland heeft die schulden gemaakt voordat dit programma begon. Inmiddels schrijven ze begrotingsoverschotten. Dat is ook nodig, want ze zullen het netjes terug moeten betalen, zoals het hoort. En dan zijn ze al flink gematst, want er is schuldverlichting geweest. Die ze in mijn ogen overigens niet verdienden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volledig eens met Henk Krol.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:42 schreef skysherrif het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat een verhaal over nootjes, henk krol en de Iraanse ambassade niet van de speld afkomstig is.
Met een te laag inkomen kan ik me voorstellen dat je soms meer moet uitgeven dan er binnenkomt, wat het excuus voor de grootverdieners om dat ook te doen?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Griekenland zit in de schulden om twee redenen
1) veel meer geld uitgeven dan er binnenkomst
2) een zeer groot aandeel tweede economie (Zwarte geld economie) in de afgelopen decennia
Armere landen die wel zorgden dat ze de boel op orde hadden/brachten en hun economie hervormden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Griekenland heeft die schulden gemaakt voordat dit programma begon. Inmiddels schrijven ze begrotingsoverschotten. Dat is ook nodig, want ze zullen het netjes terug moeten betalen, zoals het hoort. En dan zijn ze al flink gematst, want er is schuldverlichting geweest. Die ze in mijn ogen overigens niet verdienden.
Gaat immers een perverse prikkel vanuit. Als je al jouw partners oplicht en niet zuinig kunt zijn, dient dat niet beloond te worden. Er zijn veel armere eurolanden dan Griekenland die mee moesten betalen voor hun oplichting en spilzucht. Dat is echt heel fout.
Jawel, ik werk fulltime in een goede wo-startersfunctie. Startte daar gewoon precies een jaar na de start van m’n master in. Maar ik heb de vriend een prachtig pandje laten vinden in De Pijp en ben er een maand later lekker bijop ingeschreven. Homo economicus he.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wanneer ben je klaar met je studie, was je dat nog niet?
Er zijn nog veel armere landen dan Griekenland die het niet deden, wel hun shit voor elkaar brachten en mochten betalen voor de Griekse spilzucht.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een te laag inkomen kan ik me voorstellen dat je soms meer moet uitgeven dan er binnenkomt, wat het excuus voor de grootverdieners om dat ook te doen?
Griekenland is gewoon een rijk land.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een te laag inkomen kan ik me voorstellen dat je soms meer moet uitgeven dan er binnenkomt, wat het excuus voor de grootverdieners om dat ook te doen?
Lekker scheefhurenquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel, ik werk fulltime in een goede wo-startersfunctie. Startte daar gewoon precies een jaar na de start van m’n master in. Maar ik heb de vriend een prachtig pandje laten vinden in De Pijp en ben er een maand later lekker bijop ingeschreven. Homo economicus he.
Dat is wel spijtig ja, die hadden we dus moeten ontzien in deze?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn nog veel armere landen dan Griekenland die het niet deden, wel hun shit voor elkaar brachten en mochten betalen voor de Griekse spilzucht.
Zeker. De Baltische Staten zijn daar een goed voorbeeld van. Ook Slowakije is een veel armer euroland dat haar zaakjes gewoon op orde heeft en nu toch de portemonnee moet trekken voor de Griekse spilzucht. Zeer oneerlijk.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Armere landen die wel zorgden dat ze de boel op orde hadden/brachten en hun economie hervormden.
Waarom kunnen ze hun schulden dan niet betalen?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Griekenland is gewoon een rijk land.
Sowieso is het pertinente onzin om te stellen dat armere landen - wat Griekenland niet is - hun begroting niet op orde kunnen of dienen te hebben.
Nee, Griekenland moest zijn shit voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is wel spijtig ja, die hadden we dus moeten ontzien in deze?
Jep.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zeker. De Baltische Staten zijn daar een goed voorbeeld van. Ook Slowakije is een veel armer euroland dat haar zaakjes gewoon op orde heeft en nu toch de portemonnee moet trekken voor de Griekse spilzucht. Zeer oneerlijk.
Dat kunnen ze wel en doen ze nu ook. Er is gewoon een begrotingsoverschot. Alleen wilden ze dat eerst niet en kozen de Grieken ervoor om amper belasting te innen en veel te hoge pensioenen uit te delen. Ze wilden niet, zit in hun cultuur. Was helaas wat EU-dwang voor nodig.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze hun schulden dan niet betalen?
Inmiddels zijn ze daar mee bezig, een belangrijke oorzaak was (en is) de enorme zwart geld mentaliteit in Griekenlandquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze hun schulden dan niet betalen?
Dat is inderdaad prima, zolang ze buiten onze valutazone zitten. Maar daarbinnen gelden zekere regels en die dien je gewoon op te volgen. De Grieken leren dat nu op de harde manier.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:50 schreef Abschirmdienst het volgende:
De Grieken moeten lekker hun eigen valuta hebben, kunnen ze lui en corrupt zijn wat ze willen binnen strictere grenzen die de heilzame vrije markt zal stellen.
Dan krijg je weer klachten over constante devaluaties.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:50 schreef Abschirmdienst het volgende:
De Grieken moeten lekker hun eigen valuta hebben, kunnen ze lui en corrupt zijn wat ze willen binnen strictere grenzen die de heilzame vrije markt zal stellen.
Dat is ook bepaald geen economisch wondermiddel inderdaad.quote:Op dinsdag 26 december 2017 11:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan krijg je weer klachten over constante devaluaties.
Alleen jij, Kaas en sky.quote:
Telt niet nee, dat hele volk daar is ziek vanwege de permanente wolken en regen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En Motorbloempje maar die heeft een of andere Engelse ziekte. Dat telt niet.
Creatief met kinderarbeid.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:05 schreef Kaas- het volgende:
Wat een heuglijk, doch onverrassend nieuws: https://www.nu.nl/economi(...)economie-wereld.html
Ik heb afgelopen zondag gefascineerd gekeken naar zijn optreden in Londen. Die mensen in het publiek waren zo extreem gelukkig dat je bijna denkt dat ze massaal aan de snoepjes hebben gezeten.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:18 schreef Leandra het volgende:
Wat heeft die Rieu toch een hoog Ratelband gehalte, kan de vinger er niet op leggen wat het precies is, maar op een of andere manier
Oh gelukkig.quote:
Was wel echt prachtig, vond ik dan.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen zondag gefascineerd gekeken naar zijn optreden in Londen. Die mensen in het publiek waren zo extreem gelukkig dat je bijna denkt dat ze massaal aan de snoepjes hebben gezeten.
Rieu lijkt me trouwens wel en aardige vent.
Die is toch ook net als China rijk geworden met kinderarbeid?quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Rieu lijkt me trouwens wel een aardige vent.
Ik heb net weggezapt bij Rieu in Londen nadat hij zelfgenoegzaam zat te vertellen dat de hele markt "spontaan" begon mee te zingen toen zij "We wish you a merry Christmas" begonnen te zingen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen zondag gefascineerd gekeken naar zijn optreden in Londen. Die mensen in het publiek waren zo extreem gelukkig dat je bijna denkt dat ze massaal aan de snoepjes hebben gezeten.
Rieu lijkt me trouwens wel en aardige vent.
Nah, Rieu is rijk geworden doordat er in elk land een hele zooi mensen wonen die kitsch heel erg kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die is toch ook net als China rijk geworden met kinderarbeid?
Je klinkt nu even zuur als een NWS-user Linus. Staat je niet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nah, Rieu is rijk geworden doordat er in elk land een hele zooi mensen wonen die kitsch heel erg kunnen waarderen.
Gristen hè, als het niet in Jezus gelooft mag het afgemaakt worden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:24 schreef remlof het volgende:
Sjeuzus wat is die Thijs van den Brink toch een enorme klootzak.
Lekker stoken voor eigen gewin
Is dat al zuur?quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je klinkt nu even zuur als een NWS-user Linus. Staat je niet.
1 woordje vervangen en je past in een mooi NWS rijtjequote:Op dinsdag 26 december 2017 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gristen hè, als het niet in Jezus gelooft mag het afgemaakt worden.
So much voor "Heb uw naaste lief".
Het is prachtig. Een van de mooiste dingen op aarde. Zet Nederland goed op de kaart.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Is dat al zuur?
We hebben het hier over een orkest met mensen is disneyjurken op een podium in de vorm van Schönbrunn... dat is gewoon kitsch.
Maar wat dat betreft zijn grefo’s echt veel erger dan katholieken, die laatsten zijn over het algemeen wat diplomatieker. En ze nemen kerst serieuzer.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet niet waar het over gaat, maar ben het ermee eens.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:24 schreef remlof het volgende:
Sjeuzus wat is die Thijs van den Brink toch een enorme klootzak.
Lekker stoken voor eigen gewin
Nee dan moslims, met hun aanslagen en sharia. So much voor religie van vrede.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is prachtig. Een van de mooiste dingen op aarde. Zet Nederland goed op de kaart.
In die zin is het wel kitscherig inderdaad, het zijn korte waltzerige uitvoeringen waarbij hij het publiek laat meezingen, puur entertainment. Maar ach.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:28 schreef Drugshond het volgende:
Ik mag A.Rrieu wel. Hij maakt klassieke muziek lekker laagdrempelig. Daar is niks op tegen.
Hierover: https://www.nporadio1.nl/achtergrond/7347-aboutaleb-bij-diddquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Weet niet waar het over gaat, maar ben het ermee eens.
Lekker boeiend weer allemaal. Tokkies gonna tok.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Hierover: https://www.nporadio1.nl/achtergrond/7347-aboutaleb-bij-didd
Aboutaleb zegt “eigenlijk zijn alle moslims salafist”, klootzak Thijs maakt ervan “Aboutaleb is salafist” en Abou moet nu het land uit van heel domrechts Nederland.
Niet alleen nu, dat moest hij al jarenquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Aboutaleb zegt “eigenlijk zijn alle moslims salafist”, klootzak Thijs maakt ervan “Aboutaleb is salafist” en Abou moet nu het land uit van heel domrechts Nederland.
Serieus gereformeerden doen iig niets feestelijks met kerst.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar wat dat betreft zijn grefo’s echt veel erger dan katholieken, die laatsten zijn over het algemeen wat diplomatieker. En ze nemen kerst serieuzer.
De hoogste omzet bedoel je. Met de troep die hij meesleept blijft er nogal wat aan de strijkstok (hihi) hangen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:33 schreef skysherrif het volgende:
Maar qua muziek is hij wel al jarenlang het beste exportproduct wat we hebben, dus we moeten het een beetje koesteren.
Zit sowieso bij de top 20 best verdienende artiesten.
Paar jaar terug was Rieu zelfs de meest succesvolle artiest op tournee, met uitzondering van Madonna. Het is gewoon heel knap wat hij heeft neergezet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:33 schreef skysherrif het volgende:
Maar qua muziek is hij wel al jarenlang het beste exportproduct wat we hebben, dus we moeten het een beetje koesteren.
Ik zie een grote groep mensen die zeer goed zijn in hun vak die een zeer professionele show neerzetten, perfect op elkaar ingespeeld zijn. Kwaliteit.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Is dat al zuur?
We hebben het hier over een orkest met mensen is disneyjurken op een podium in de vorm van Schönbrunn... dat is gewoon kitsch.
Ik dacht dat die wereldberoemde Nederlandse deejays ons beste culturele exportproduct waren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:33 schreef skysherrif het volgende:
Correctquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Paar jaar terug was Rieu zelfs de meest succesvolle artiest op tournee, met uitzondering van Madonna. Het is gewoon heel knap wat hij heeft neergezet.
quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
De hoogste omzet bedoel je. Met de troep die hij meesleept blijft er nogal wat aan de strijkstok (hihi) hangen.
Het is dan ook kitsch met kwaliteit, maar het is nog steeds heel kitsch.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie een grote groep mensen die zeer goed zijn in hun vak die een zeer professionele show neerzetten, perfect op elkaar ingespeeld zijn. Kwaliteit.
Is het mijn ding? Nee
Zijn het vakmensen op topniveau? Ja
Wat een mongool. En het ergste is nog wel dat er een dt-fout op deze EO-pagina staat.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Kitsch is een waardeoordeel, niet relevantquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is dan ook kitsch met kwaliteit, maar het is nog steeds heel kitsch.
Dat vat het wel aardig samen. Niks mis met kitsch overigens.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is dan ook kitsch met kwaliteit, maar het is nog steeds heel kitsch.
Ai, ja “heeft bestempelt”. Ook dat nogquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat een mongool. En het ergste is nog wel dat er een dt-fout op deze EO-pagina staat.
Over kitsch gesproken, hoe gaat het met Phil Collins, leeft ie nog?quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat vat het wel aardig samen. Niks mis met kitsch overigens.
Dit:quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kitsch is een waardeoordeel, niet relevant
is objectief gezien nog kitscherig als de tyfus.quote:
Kitcheriger dan de tyfus.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dit:
[..]
is objectief gezien nog kitscherig als de tyfus.
Wat denk je zelf. Gewoon een shirtje.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met ontbloot bovenlijf bedoel je toch niet?
Het fragment over salafisme is overigens vanaf 13m40s, voor wie het ook wil horen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ai, ja “heeft bestempelt”. Ook dat nog
Correct en die singer-songwriter die niemand verder kent.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:44 schreef Kaas- het volgende:
Linus luistert enkel naar Ethiopische jazz.
Jaren '70 psychedelische rock uit Benin en Togo geniet mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:44 schreef Kaas- het volgende:
Linus luistert enkel naar Ethiopische jazz.
De vraag verbaasde me al... geen idee, mijn weerapp zegt dat het 6 graden is hier, dus ik denk niet dat ik in een shirtje naar buiten zou gaan (ik lig het onder een 4 seizoenen dekbed in een kamer van 19 graden al koud te hebben).quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Gewoon een shirtje.
Nee, het is subjectief gezien kitscherig als de tyfus. Maar zelfs als je er objectief naar gaat kijken is het nog kitscherig als de tyfus.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dat bedoelde je niet, gezien het woord ‘nog’, dat duidt op een overtreffende trap.
Dat er een bepaald waardeoordeel aan het woord 'kitsch' zit, ben ik met je eens. Maar relevantie heeft er weinig mee te maken in mijn ogen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kitsch is een waardeoordeel, niet relevant
Ja, ga ik maar doen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:48 schreef Kaas- het volgende:
Zou gewoon een trainingsjasje dragen Erik.
quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dit:
[..]
is objectief gezien nog kitscherig als de tyfus.
Als je voor een breed publiek de muziek van strauss neerzet voor een decor van Schönbrunn, is het kitsch.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat er een bepaald waardeoordeel aan het woord 'kitsch' zit, ben ik met je eens. Maar relevantie heeft er weinig mee te maken in mijn ogen.
Relevantie is irrelevant. Mooi.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat er een bepaald waardeoordeel aan het woord 'kitsch' zit, ben ik met je eens. Maar relevantie heeft er weinig mee te maken in mijn ogen.
Wij hadden als regel 10 graden en wat zonneschijn is een kort broekje en een shirt, kouder moet je je warmer gaan kleden.quote:
2C en kouder onderweg, mogelijk met sneeuw!quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wij hadden als regel 10 graden en wat zonneschijn is een kort broekje en een shirt, kouder moet je je warmer gaan kleden.
Mag nog heeeeeeeeeel even wachten svp.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2C en kouder onderweg, mogelijk met sneeuw!
Prachtig.
Als je goedkope meuk duur wil laten lijken, is het bijna altijd kitscherig ja.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Als je voor een breed publiek de muziek van strauss neerzet voor een decor van Schönbrunn, is het kitsch.
Zet je voor een elitair publiek de muziek van Wagner neer voor een decor van een ruïne, grote kunst
Dit overigens als we wat duurloopjes gingen doen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wij hadden als regel 10 graden en wat zonneschijn is een kort broekje en een shirt, kouder moet je je warmer gaan kleden.
Nee hoor, ik vind het niet mijn ding, maar er is geen reden neer te kijken op iemand die gewoon erg goed is in wat hij doet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:48 schreef eriksd het volgende:
Piet is nu ziedend. Zijn André zo onheus bejegenen.
Goedkope meuk?quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je goedkope meuk duur wil laten lijken, is het bijna altijd kitscherig ja.
Pokkel fijne vent, maar iemand die deze muziek chill vindt mag je op dit gebied wat minder serieus nemen.quote:
Wagner en Strauss zijn allebei bombastische kitsch.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Als je voor een breed publiek de muziek van strauss neerzet voor een decor van Schönbrunn, is het kitsch.
Zet je voor een elitair publiek de muziek van Wagner neer voor een decor van een ruïne, grote kunst
Moest laatst erg lachen, Teun van der Keuken over hazelnoot pasta in kvw, kinderarbeid, want hazelnoten worden door kinderen geplukt.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:53 schreef Kaas- het volgende:
Oeii, heb een reep Toný's gevonden in huis. Die gaat op.
I LIKE TO CHEW ON GUM!quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pokkel fijne vent, maar iemand die deze muziek chill vindt mag je op dit gebied wat minder serieus nemen.
Beetje kinderarbeid is bovendien goed. China wordt er de grootste mee.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moest laatst erg lachen, Teun van der Keuken over hazelnoot pasta in kvw, kinderarbeid, want hazelnoten worden door kinderen geplukt.
Reep Tony melkchocolade met hazelnoten, heel verhaal in de wikkel over hoe ze hun best doen chocolade zonder slaven en kinderarbeid willen maken.
Bij dat laatste denk ik toch eerder aan een bijeenkomst van rechtsextremisten.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Jij denkt bij alles direct aan rechts-extremistenquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij dat laatste denk ik toch eerder aan een bijeenkomst van rechtsextremisten.
Kwam net nog chocolade paaseieren tegen, die gaan wegquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:53 schreef Kaas- het volgende:
Oeii, heb een reep Toný's gevonden in huis. Die gaat op.
Niet bij jou, gekkie, hier bij mij in Noord Walesquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mag nog heeeeeeeeeel even wachten svp.
Nee hoor, maar bij Wagner-adepten wel.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij denkt bij alles direct aan rechts-extremisten
Ohquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet bij jou, gekkie, hier bij mij in Noord Wales
Wales is prachtig!quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet bij jou, gekkie, hier bij mij in Noord Wales
Prachtig hoe de helft denkt omdat ze al enkele jaren op NWS het over "duh moslims" hebben, ze nu ook precies weten wat salafisme, jihadisme en islam in het algemeen is. En dus wel even haarfijn kunnen uitleggen wat meneer Aloutaleb die het al zijn hele leven praktiseert echt bedoelt.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede discussie rondom aboulaadklep wel. Iedereen pakt zijn eigen definitie, interpretatie en context bij salafisme en gaat dan lekker meningen spuien. Komt de discussie wel ten goede.
NWS, maar dan in de echte wereld.
Mensen als Stephen Fry?quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, maar bij Wagner-adepten wel.
Huh.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:04 schreef skysherrif het volgende:
[...] jihadisme [...] meneer Aloutaleb die het al zijn hele leven praktiseert [...].
Ik kijk vooral naar hoe die vieze smiecht van een Thijs van den Brink Aboutaleb’s woorden verdraaide op Twitter.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede discussie rondom aboulaadklep wel. Iedereen pakt zijn eigen definitie, interpretatie en context bij salafisme en gaat dan lekker meningen spuien. Komt de discussie wel ten goede.
NWS, maar dan in de echte wereld.
Moet kunnen in Nederland anno 2017.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hij zegt zelf dat hij jihadist is in dat interview met thijs van den brink.
We zijn toch ook boos nu omdat geert alleen abou het land wil en niet gelijk alle moslims?quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:06 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Moet kunnen in Nederland anno 2017.
Over tien jaar zijn we toch het Westelijk-Kalifaat.
Apostrof is hier overbodig.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kijk vooral naar hoe die vieze smiecht van een Thijs van den Brink Aboutaleb’s woorden verdraaide op Twitter.
Nou ja, abou weet ook wel dat met 'aanpak salafisme' niet elke moslim wordt bedoeld, dus de context hoe dit woord wordt beleefd door anderen ook.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Prachtig hoe de helft denkt omdat ze al enkele jaren op NWS het over "duh moslims" hebben, ze nu ook precies weten wat salafisme, jihadisme en islam in het algemeen is. En dus wel even haarfijn kunnen uitleggen wat meneer Aloutaleb die het al zijn hele leven praktiseert echt bedoelt.
Kortom, je zit vol vooroordelen, en uitzonderingen falsifieren, die bevestigen nietsquote:Op dinsdag 26 december 2017 13:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, in het algemeen. Er zijn vast uitzonderingen die de regel bevestigen.
En jij waarschijnlijk vol met half verteerd kerstvoer.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je zit vol vooroordelen, en uitzonderingen falsifieren, die bevestigen niets
Scherp Piet. Wat ben je toch een debater.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je zit vol vooroordelen, en uitzonderingen falsifieren, die bevestigen niets
Piet lijkt mij ook zo'n figuur die een pak aantrekt om dan te gaan fokken. Dasje erbij, toetsenbord kaarsrecht en typen maar. Past bij zijn rol als hoeder van het maatschappelijk debat.quote:
Hoelang ga je het rennen nog uitstellen Erikquote:Op dinsdag 26 december 2017 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Piet lijkt mij ook zo'n figuur die een pak aantrekt om dan te gaan fokken. Dasje erbij, toetsenbord kaarsrecht en typen maar. Past bij zijn rol als hoeder van het maatschappelijk debat.
Aan de andere kant van de buis zit Remlof in slip met een bak friet en een pils.
Zou er zo een film over kunnen maken.
10 min.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoelang ga je het rennen nog uitstellen Erik
Een figuur dat.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Piet lijkt mij ook zo'n figuur die een pak aantrekt om dan te gaan fokken. Dasje erbij, toetsenbord kaarsrecht en typen maar. Past bij zijn rol als hoeder van het maatschappelijk debat.
Aan de andere kant van de buis zit Remlof in slip met een bak friet en een pils.
Ouderdom he.quote:
Oud worden is een stuk erger dan het zijn, Kaas, daar kom je nog wel achter.quote:
Whehe, zou nog goed kunnen ook.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bedankt voor dit vaderlijk advies, daddy.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oud worden is een stuk erger dan het zijn, Kaas, daar kom je nog wel achter.
quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bedankt voor dit vaderlijk advies, daddy.
Geen idee eigenlijk. Wel minder grijs.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:26 schreef Pokkelmans het volgende:
Käse, jij bent toch ouder dan ik ben?
Mutant01 de hele kerst in de cel.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ah, de DSI heeft weer goed werk geleverd.
Vier terrorisme-verdachten aangehouden op Kerstavond in Rotterdam - http://nos.nl/l/2209358
Toch ook een hele zaal Eritreeërs.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vier terrorisme-verdachten aangehouden op Kerstavond in Rotterdam - http://nos.nl/l/2209358
Wel een dak boven je hoofdquote:Op dinsdag 26 december 2017 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mutant01 de hele kerst in de cel.
De religie van de vrede zorgt er voor dat ook de speciale eenheden met kerst niet worden vergeten.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Toch ook een hele zaal Eritreeërs.
quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als het ook nog een vluchteling is kan een bepaald deel van Nederland zijn geluk niet meer op.quote:De speciale politie-eenheid DSI heeft zondagavond op straat in het centrum van Rotterdam vier mannen aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij terrorisme met een islamitisch motief. Onder de verdachten is een 29-jarige man uit Zweden
Ai. Een voorspelling van Drugshond. Tijd om al mijn aandeeltjes uit Hongaarse bedrijven te halen. Dat kan nu alleen maar slecht aflopen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:37 schreef Drugshond het volgende:
2018 wordt het tijdperk van de Visegrad landen. En die gaan een flinke hak tegen de EU.
Ah daar is onze pro-Poetinjunk met hersenbeschadiging ook weer.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:37 schreef Drugshond het volgende:
2018 wordt het tijdperk van de Visegrad landen. En die gaan een flinke hak tegen de EU.
Die bleken nog niet in staat een fatsoenlijk blok te vormen om het AMA binnen te halen. Gaat dus totaal niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:37 schreef Drugshond het volgende:
Nee, want Nederland houdt van Joods-Christelijke waarden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:46 schreef Tem het volgende:
Een salafist is toch vergelijkbaar met een streng gereformeerde?
Ach, ook in de Visegrad wil de bevolking met overgrote meerderheid in de EU blijven, dus die nationaalpopulistische regeringen daar zullen vroeg of laat wel naar huis gestuurd worden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:44 schreef Puddington het volgende:
Ach, Hongarije is een beetje de puber van de EU.
Oh zeker. Ik ken een aantal Polen die daar wonen die echt niet gelukkig zijn met PiS en dat het voornamelijk ouderen zijn die op die partij stemmen. Maar goed, dat zijn maar 3 mensen dus echt representatief is het niet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, ook in de Visegrad wil de bevolking met overgrote meerderheid in de EU blijven, dus die nationaalpopulistische regeringen daar zullen vroeg of laat wel naar huis gestuurd worden.
Nederland is een Joods-Christelijke samenleving. Moslims zijn onderdeel van de Nederlandse samenleving, derhalve zijn moslims joods-christelijk.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:47 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nee, want Nederland houdt van Joods-Christelijke waarden.
Haha, goed van die toevoeging.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:49 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oh zeker. Ik ken een aantal Polen die daar wonen die echt niet gelukkig zijn met PiS en dat het voornamelijk ouderen zijn die op die partij stemmen. Maar goed, dat zijn maar 3 mensen dus echt representatief is het niet.
In Amsterdam wat minder geslaagd allemaal.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik zie het niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, ook in de Visegrad wil de bevolking met overgrote meerderheid in de EU blijven, dus die nationaalpopulistische regeringen daar zullen vroeg of laat wel naar huis gestuurd worden.
Maar de 37% van het electoraat waarmee ze nu met hangen en wurgen een meerderheid in het parlement mee hebben behaald is natuurlijk nauwelijks een volksmandaat.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha, goed van die toevoeging.
PiS is in Polen nog altijd veruit de meest populaire partij.
Tja, zoals gezegd zijn je voorspellende gaven wat beperkt. Dus ook deze profetie nemen we met een korreltje zout.quote:
RSN, je weet toch?quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
Is Deutsche Bank al omgevallen?
Maar verder is het niet zo dat PiS of Orban opeens wegvallen in de peilingen daar, misschien dat je wel luider protest hoort bij de oppositie, maar het lijkt er op dat Orban in 2018 weer een grote overwinning gaat boeken.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar de 37% van het electoraat waarmee ze nu met hangen en wurgen een meerderheid in het parlement mee hebben behaald is natuurlijk nauwelijks een volksmandaat.
http://en.boerse-frankfurt.de/stock/Deutsche_Bank-sharequote:Op dinsdag 26 december 2017 13:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
Is Deutsche Bank al omgevallen?
Als je dat weet te verkopen aan Nederland hernoemen ze de liberaal van het jaar-prijs naar jou.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:59 schreef remlof het volgende:
Eigenlijk zou de EU vluchtelingen moeten distribueren naar bevolkingskrimp.
Die vergrijzende landen hebben immers sowieso jonge input nodig.
[ afbeelding ]
Ach, de FPÖ heeft de hardste kritiek op de EU al laten varen, laat staan dat ze nog een Öxit zouden willen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:00 schreef skysherrif het volgende:
Tsjechie heeft die Babis onlangs weer gewonnen, die zijn volgens mij nogal neutraal tegenover EU.
FPO wil best economisch lekker samenwerken, maar:quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, de FPÖ heeft de hardste kritiek op de EU al laten varen, laat staan dat ze nog een Öxit zouden willen.
Was die Brexit toch nog ergens goed voor
Daar komen die alpenboertjes nog wel op terug.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
FPO wil best economisch lekker samenwerken, maar:
https://nos.nl/artikel/22(...)chtelingenquota.html
Denk eerder andersom, denk dat die vluchtelingquota regeling gaat worden aangepast.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar komen die alpenboertjes nog wel op terug.
Achterlijke linkse nep Deug-debiel. In Duitsland zit de helft van de vluchtelingen in de bijstand. (zonder werk). Je RaRa zienswijze van de EU is nogal tenenkrommend.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:59 schreef remlof het volgende:
Eigenlijk zou de EU vluchtelingen moeten distribueren naar bevolkingskrimp.
Die vergrijzende landen hebben immers sowieso jonge input nodig.
[ afbeelding ]
Ook alleen maar vanwege het geld trouwens. Voor de rest hebben ze inhoudelijk weinig met de EU op.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo weinig maar? Ik denk driekwart. Maar daar is de bijstand dan ook voor, om de zwakkeren in de samenleving te ondersteunen. En vluchtelingen zijn dat eigenlijk per definitie.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In Duitsland zit de helft van de vluchtelingen in de bijstand.
Aldus start een mooie kerstdiscussie.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:09 schreef Drugshond het volgende:
Achterlijke linkse nep Deug-debiel.
Ze willen anders nog steeds heel graag verschoond blijven van Russische invloed gezien ervaringen uit het verleden. En lidmaatschap van de EU is by far de beste garantie daartegen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ook alleen maar vanwege het geld trouwens. Voor de rest hebben ze inhoudelijk weinig met de EU op.
Niet gek, ze werden al eens eerder aangestuurd door de USSR. En nu opeens vanuit Brussel of beter Duitsland. Dar zijn ze niet ook niet zo happig op..quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ook alleen maar vanwege het geld trouwens. Voor de rest hebben ze inhoudelijk weinig met de EU op.
Ach je weet dat er een steekje los zit bij Drugshond.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Aldus start een mooie kerstdiscussie.
Ook dat klopt. Er zijn enkel negatieve redenen om in de EU te willen voor die landen. Als ze wat rijker zijn en als Rusland een beetje normaal zou doen, zullen ze net zo hard weer uit de EU willen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze willen anders nog steeds heel graag verschoond blijven van Russische invloed gezien ervaringen uit het verleden. En lidmaatschap van de EU is by far de beste garantie daartegen.
Jij begint met Dom-rechts. alsof jij zoveel ophebt met Kerst. Ik ben atheïst. ik ga wel voor de Glühwein.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Aldus start een mooie kerstdiscussie.
Bah, humbug!quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jij begint met Dom-rechts. alsof jij zoveel ophebt met Kerst. Ik ben atheïst. ik ga wel voor de Glühwein.
Zoals vrijwel altijd heb ik geen ideetje waar je het over hebt, Drugshond.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jij begint met Dom-rechts. alsof jij zoveel ophebt met Kerst. Ik ben atheïst. ik ga wel voor de Glühwein.
Dat denk ik niet. Je wil niet aan het grootste handelsblok ter wereld grenzen, je wil er deel van uitmaken.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ook dat klopt. Er zijn enkel negatieve redenen om in de EU te willen voor die landen. Als ze wat rijker zijn en als Rusland een beetje normaal zou doen, zullen ze net zo hard weer uit de EU willen.
USSR (anti EU) elektroshock therapie zou wel iets voor jou zijn. Om iets meer balans te vinden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach je weet dat er een steekje los zit bij Drugshond.
Zie de Britten, Noren, Zwitsers, IJslanders, enz. Het is bepaald geen zekerheid.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je wil niet aan het grootste handelsblok ter wereld grenzen, je wil er deel van uitmaken.
Dit stukje ging volgens mij over z’n alcoholverslaving.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zoals vrijwel altijd heb ik geen ideetje waar je het over hebt, Drugshond.
2018 heb je meer geluk.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zoals vrijwel altijd heb ik geen ideetje waar je het over hebt, Drugshond.
Daarom lijkt het me niet slim om die landen een eensgezinde reden te geven om als collectief EU te wantrouwen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je wil niet aan het grootste handelsblok ter wereld grenzen, je wil er deel van uitmaken.
Die zijn ook compleet afhankelijk van de EU zonder betrokken te worden bij de besluitvoering. Dat is historisch zo gegroeid en kunnen ze zich veroorloven omdat deze landen zelf een sterke economie hebben.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zie de Britten, Noren, Zwitsers, IJslanders, enz.
Metoo. Redelijk tijdverdrijf voor een ziek dagje thuis.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:19 schreef skysherrif het volgende:
Maargoed lekker schaatsen kijken nu.
Moet je niet in Italië de economie redden. Maar dan het zuiden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit stukje ging volgens mij over z’n alcoholverslaving.
Precies. Die advils kicken nu lekker verdovend in. Daarna maar even slapen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Metoo. Redelijk tijdverdrijf voor een ziek dagje thuis.
Dat staat op de achtergrond aan.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:23 schreef remlof het volgende:
Schaatsen kijken
Dan nog liever top-2000 luisteren.
Komt van alleen als de USA maar vaak genoeg in Polen zijn broek naar beneden doet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
USSR (anti EU) elektroshock therapie zou wel iets voor jou zijn. Om iets meer balans te vinden.
Dat moet unaniem gebeuren.... Dus die Brusselse bluf (artikel 7) prikken ze door.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:21 schreef Kaas- het volgende:
Die verdeelsleutel gaat natuurlijk ook gewoon verdwijnen. Landen als Hongarije en Polen zullen het domweg weigeren en wat kan Brussel dan nog in hemelsnaam doen? Ja, wellicht chanteren door hen te korten op EU-afdrachten. Daar zal je jezelf populair mee maken.
Jij vergeet Oostenrijk?quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:21 schreef Kaas- het volgende:
Die verdeelsleutel gaat natuurlijk ook gewoon verdwijnen. Landen als Hongarije en Polen zullen het domweg weigeren en wat kan Brussel dan nog in hemelsnaam doen? Ja, wellicht chanteren door hen te korten op EU-afdrachten. Daar zal je jezelf populair mee maken.
Ik wil graag hun Regeerakkoord lezen, maar kan dat nergens vinden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:27 schreef Volkorenbrood het volgende:
Kaas- vergeet Oostenrijk altijd.
Ben ik hier om vriendjes te maken?quote:Op dinsdag 26 december 2017 09:44 schreef Friek_ het volgende:
Zelfs onze betyar trekt John niet meer. Wat een vent is het ook.
Geen idee waar dit over gaat, verder.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik wil graag hun Regeerakkoord lezen, maar kan dat nergens vinden.
Op uitnodiging kunnen ze prima komen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:34 schreef Volkorenbrood het volgende:
Liefdadigheid? We hebben gewoon mensen nodig
De werkloosheid daalt snel, vacatures staan langer open. De installatiebranche zet vluchtelingen in om het schreeuwende tekort aan monteurs tegen te gaan.
Christiaan Pelgrim
23 december 2017
In Syrië was Zohrab Kosayan ook elektromonteur. In Brabant sluit hij brandmelders en rookmelders aan.
De horeca tekort aan personeel vooral koks, rond de feestdagen, logisch toch ook, als voor de rest van het jaar niet goed, dan ook dan niet!quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Op uitnodiging kunnen ze prima komen.
was ich noch zu sagen hättequote:Op dinsdag 26 december 2017 14:37 schreef remlof het volgende:
Wel apart om op dit tijdstip “Gutenacht Freunden” te horen
Ga je weer weg Remlos?quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:37 schreef remlof het volgende:
Wel apart om op dit tijdstip “Gutenacht Freunden” te horen
Mijn NRC-leeskrediet voor deze maand is al lang op.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:35 schreef Volkorenbrood het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-zeepbel-a1586084
Tevens zitten we in een zeepbel. Enjoy.
Dit is ook weer waar.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:23 schreef remlof het volgende:
Schaatsen kijken
Dan nog liever top-2000 luisteren.
Heb jij ook zo een dikke pens, en bent te lui voor een ekte sport?quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:43 schreef skysherrif het volgende:
Morgen weer van WK darts genieten.
Dat zal meevallenquote:Op dinsdag 26 december 2017 14:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij ook zo een dikke pens, en bent te lui voor een ekte sport?
Een abbo kost maar 12 euro P/M.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn NRC-leeskrediet voor deze maand is al lang op.
Misschien 10%, rest is shit. Veel Beatles of JJ Cale bijvoorbeeld, tergende troep. Zzzzzquote:Op dinsdag 26 december 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Draaien ze eens jaren '80 zooi voor jou, is het weer niet goed.
quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien 10%, rest is shit. Veel Beatles of JJ Cale bijvoorbeeld, tergende troep. Zzzzz
Monorommel en allemaal hetzelfde. Van die figuren die 4 albums per jaar maakten. Kwaliteit *kuch*quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:48 schreef john2406 het volgende:
The eighties waren niet slecht de sixties zijn wat mij betreft beter.
Heh, ja, dat soort creativiteit was er in de 80's nietquote:Op dinsdag 26 december 2017 14:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Monorommel en allemaal hetzelfde. Van die figuren die 4 albums per jaar maakten. Kwaliteit *kuch*
Effe aan Piet vragen of we dit kitscherig mogen noemen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:52 schreef skysherrif het volgende:
Dit nummer wel 200 plekken gestegen
Leuke reeks maar ik ben niet echt onder de indruk van de argumentatie waarom afwezigheid van crisis gelijk een bubbel zou zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:35 schreef Volkorenbrood het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-zeepbel-a1586084
Tevens zitten we in een zeepbel. Enjoy.
Past bij de mindset dat we altijd in extremen leven. Als we Wilders en Baudet moeten geloven moeten we nu op de barricades staan omdat anders de moslims met een busje het monument omver willen rijden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuke reeks maar ik ben niet echt onder de indruk van de argumentatie waarom afwezigheid van crisis gelijk een bubbel zou zijn.
Haha jeetje.quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:03 schreef Puddington het volgende:
[..]
Past bij de mindset dat we altijd in extremen leven. Als we Wilders en Baudet moeten geloven moeten we nu op de barricades staan omdat anders de moslims met een busje het monument omver willen rijden.
Hoe wil je dat weten misschien wil het iemand wat makkelijker maken alles op een hoop niet hoeven te zoeken?quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:03 schreef Puddington het volgende:
[..]
Past bij de mindset dat we altijd in extremen leven. Als we Wilders en Baudet moeten geloven moeten we nu op de barricades staan omdat anders de moslims met een busje het monument omver willen rijden.
Nou ja, virtueel dan wel want om meer dan 50 Nederlanders ergens de straat voor op te krijgen vereist toch wel wat, meer dan Wilders of Baudet in huis hebben, geloof ik.quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:03 schreef Puddington het volgende:
[..]
Laat ze daar vooral gaan staan.quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:03 schreef Puddington het volgende:
[..]
Eerste hit op googlequote:Op dinsdag 26 december 2017 14:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik wil graag hun Regeerakkoord lezen, maar kan dat nergens vinden.
Sinds 1918 vergeet iedereen Oostenrijk.quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:27 schreef Volkorenbrood het volgende:
Kaas- vergeet Oostenrijk altijd.
Kweenie, hoe groot is Erkenbrand, de F-side van Forum voor Democratie?quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, virtueel dan wel want om meer dan 50 Nederlanders ergens de straat voor op te krijgen vereist toch wel wat, meer dan Wilders of Baudet in huis hebben, geloof ik.
Heb je het er moeilijk mee?quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Effe aan Piet vragen of we dit kitscherig mogen noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |