abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175943939

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.

LEESVOER:

https://www.reddit.com/r/(...)t_invest_recklessly/
https://decentralize.toda(...)e-value-6b42a59fce0a
pi_175943955
Lol, een topicninja....
Lambo of Rekt
pi_175943963
quote:
I think it indicates a lot of deleveraging has already been done and as often in the case I believe the short term trade now is a recovery for a few days and a dead cat bounce to BTC 15-16K (BitFinex) is what I sense.

It even feels like some alts could soon see their ATH again next week as emotive traders chase the market on an uptick.
Be careful!
pi_175943982
Op Tweakers heeft iedereen het over dat ze op Coinbase of GDAX zitten? Wat is er zo geweldig aan Coinbase en GDAX? En wat vervangt het? :@ sorry voor deze n00bvraag
pi_175944016
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:18 schreef RobinaHoed het volgende:
Op Tweakers heeft iedereen het over dat ze op Coinbase of GDAX zitten? Wat is er zo geweldig aan Coinbase en GDAX? En wat vervangt het? :@ sorry voor deze n00bvraag
Je kan er euro's heenstorten.
Lambo of Rekt
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:19:55 #6
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_175944019
quote:
Het is gewoon een exchange platform. Heeft niet echt voordelen tegenover andere platformen.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_175944044
Wtf, GeertCoin op 900% :')
pi_175944078
quote:
lijkt me nog al duur
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2017 @ 13:23:13 #9
230491 Zith
pls tip
pi_175944083
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:08 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Lekker bezig. Waar fund je margin en wat voor risico loop je daarmee?

Bitfinex en Poloniex, maar vooral Bitfinex

Risico is de exchange (en ook een beetje de reden dat ik in EUR ga funden en niet USDT) die er vandoor kan gaan. Bij extreme flashcrashes zou het ook theoretisch fout kunnen gaan maar dat is bij Bitfinex nog nooit gebeurd geloof ik. Je zit aan de lening vast terwijl de lender kan stoppen wanneer hij wil, dus snel ingrijpen kan niet want je moet een dag of 2 wachten tot alles terug is.

De lender wordt geliquideerd voor het bedrag dat hij schuldig is (dus z'n short/long positie PLUS het bedrag aan fee's voor lending). Bij extreme flashcrashes kan hij niet geliquideerd worden voor het totale bedrag en loop je dus theoretisch risico - dit is mij in bijna 9 maanden lending nog nooit gebeurd en 1) in de gevallen dat dit wel gebeurd is bij bitfinex in het verleden heeft bitfinex de missende fee's opgehoest voor de funders, en 2) ik verspreid mijn funds over honderen kleine leningen om risico te spreiden.

quote:
Wat is het percentage voor EUR vs. Bitcorn?
https://cryptolend.net/rates.html

Hier staan de daily rates, als je op het knopje ernaast drukt kan je onderin een graph zien met history.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_175944092
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

volgens Tourniquet is dat niet zo.
Wait, what? Natuurlijk is bitcoin enorm volatiel, dat is het altijd geweest (al is het nu minder dan in de beginjaren). Om dat dagelijks met veel verbazing uit te spreken is nogal een open deur. Als je doelt op de :N smiley, daarmee bedoelde ik niet "is niet zo" maar "man man man".
pi_175944160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Bitfinex en Poloniex, maar vooral Bitfinex

Risico is de exchange (en ook een beetje de reden dat ik in EUR ga funden en niet USDT) die er vandoor kan gaan. Bij extreme flashcrashes zou het ook theoretisch fout kunnen gaan maar dat is bij Bitfinex nog nooit gebeurd geloof ik. Je zit aan de lening vast terwijl de lender kan stoppen wanneer hij wil, dus snel ingrijpen kan niet want je moet een dag of 2 wachten tot alles terug is.

De lender wordt geliquideerd voor het bedrag dat hij schuldig is (dus z'n short/long positie PLUS het bedrag aan fee's voor lending). Bij extreme flashcrashes kan hij niet geliquideerd worden voor het totale bedrag en loop je dus theoretisch risico - dit is mij in bijna 9 maanden lending nog nooit gebeurd en 1) in de gevallen dat dit wel gebeurd is bij bitfinex in het verleden heeft bitfinex de missende fee's opgehoest voor de funders, en 2) ik verspreid mijn funds over honderen kleine leningen om risico te spreiden.

[..]

Hier staan de daily rates, als je op het knopje ernaast drukt kan je onderin een graph zien met history.
Het is eigenlijk zo'n beetje wanneer ik bij mijn stock broker margin trade op de aandelen markt. Ik leen geld van de broker om meer aandelen te kopen. En fund meer om geen risico te creëren bij de broker.

Is dat ongeveer hetzelfde alleen ik ben dan de persoon bij wie de leners een schuld hebben? En zij moeten meer geld inleggen zodat ik geen risico lijd?
pi_175944260
WavesCommunityToken hysterie :`)

Voor de airdrop dump ik de helft, maandag of dinsdag na de airdrop is een dip wel te verwachten.
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2017 @ 13:34:01 #13
230491 Zith
pls tip
pi_175944312
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:27 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk zo'n beetje wanneer ik bij mijn stock broker margin trade op de aandelen markt. Ik leen geld van de broker om meer aandelen te kopen. En fund meer om geen risico te creëren bij de broker.

Is dat ongeveer hetzelfde alleen ik ben dan de persoon bij wie de leners een schuld hebben? En zij moeten meer geld inleggen zodat ik geen risico lijd?
Yep, hetzelfde :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_175944346
Daytrading _O_
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2017 @ 13:38:06 #15
230491 Zith
pls tip
pi_175944397
Goede zaak dat de WAVES exchange gebruikt maakt van SEGWIT _O_
pi_175944407
Weet iemand nog waar ik dat groene vinkje kon zien bij waves dat een coin "echt" zou zijn die ik gedropt krijg? Ik ben t vergeten of het is eruit gehaald ofzo? :o
Lambo of Rekt
pi_175944501
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:38 schreef EggsTC het volgende:
Weet iemand nog waar ik dat groene vinkje kon zien bij waves dat een coin "echt" zou zijn die ik gedropt krijg? Ik ben t vergeten of het is eruit gehaald ofzo? :o
Ja dat is er uit.
pi_175944509
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:43 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja dat is er uit.
En hoe zie ik nu dat het geen BS is dan :o
Lambo of Rekt
pi_175944542
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:31 schreef MaGNeT het volgende:
WavesCommunityToken hysterie :`)

Voor de airdrop dump ik de helft, maandag of dinsdag na de airdrop is een dip wel te verwachten.
Zit ik ook aan te denken ja. Al kan zo'n airdrop van Tidex en Liquid op zichzelf ook best wat waard worden.

Ik ken de use case voor de eerste alleen nog niet..
pi_175944571
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

En hoe zie ik nu dat het geen BS is dan :o
Geverifieerde tokens hebben naast hun code een naam. Ongeverifieerde alleen een code
pi_175944574
Lullig voor alle mensen die gisteren hun Verge in paniek hebben verkocht :')
pi_175944596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:38 schreef Zith het volgende:
Goede zaak dat de WAVES exchange gebruikt maakt van SEGWIT _O_
Goed initiatief op Reddit:
https://www.reddit.com/r/(...)s_guide_daily_until/

Dus lieve Fokkers, jullie kunnen ook meehelpen de mempool en fees omlaag te krijgen door SegWit-transacties te doen en jouw favoriete exchange/platform/wallet te blijven vragen SegWit te implementeren.

Het gaat trouwens alweer wat beter met de fees, inmiddels is 300-350 sat/b weer voldoende. Maar dat kan nog veel lager als iedereen SegWit gaat gebruiken.

quote:
Because transaction fees are measured on a per-byte basis and SegWit transactions have a lower virtual byte-size, if you send a SegWit transaction using a SegWit wallet right now, you save 30%–40% on transaction fees instantly.

Still not convinced about the advantages of SegWit?

If every transaction in the Bitcoin network was a SegWit transaction today, blocks would contain up to 8,000 transactions, and the 138,000 unconfirmed transaction backlog would disappear instantly. Transaction fees would be almost non-existent once again.

Lower fees for you and more transactions in blocks can happen right now. The code is sitting there on every upgraded Bitcoin node, waiting to be used.

The problem is that SegWit is not being adopted by wallets, services, and ultimately users.
bron: https://hackernoon.com/bi(...)ght-now-a73122dd23d4
pi_175944612
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:46 schreef patrick_1980 het volgende:
Lullig voor alle mensen die gisteren hun Verge in paniek hebben verkocht :')
Tja, dat is wat ze verdienen, panicsellers. Dan leren ze misschien dat panicsellen af :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:46 schreef Kale het volgende:

[..]

Geverifieerde tokens hebben naast hun code een naam. Ongeverifieerde alleen een code
Ok thx
Lambo of Rekt
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 december 2017 @ 13:48:46 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175944615
Hé, ik heb mijn 1000¤ terug :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175944683
ik wil voor 1 meijertje bitcoins bijkopen waar kan ik dat doen?? bittonic en btcdirect hebben minimum van 500 en litebit kan niet omdat ik geen account kan aanmaken
Geniet van het leven:):)
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:52:58 #26
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_175944695
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_175944724
quote:
Dat is toch aardig gelukt, in 7 jaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:52 schreef prefix1 het volgende:
ik wil voor 1 meijertje bitcoins bijkopen waar kan ik dat doen?? bittonic en btcdirect hebben minimum van 500 en litebit kan niet omdat ik geen account kan aanmaken
Good luck.
Lambo of Rekt
pi_175944822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:56 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Bitshares ziet er prima uit maar het mooie aan Waves vind ik de visie op blockchain in echte usecases en de voorbereidingen die ze daarvoor treffen. En dan doel ik dus op regulering, samernwerking met Deloitte, een incubator voor nieuwe ICO's etc.
Waves lijkt wellicht vanuit mijn perspectief wat meer te focussen op hot use cases van vandaag de dag (zoals ICOs), daar waar Bitshares meer lijkt te focussen op toekomstige use cases. Ik denk dat Bitshares uiteindelijk wel eens de Google of Amazon van de blockchain wereld kan worden; volledig gedecentraliseerd en niet te stoppen, zelfs als de founders weglopen en de voorbeeld-usecases met op blockchain gebaseerde assets, banken, verzekeringen, verkiezingen etc. klinken precies als de science fiction die we van blockchain-revolutie verwachten :)
pi_175944830
Waarde in BTC gaat eindelijk weer een beetje omhoog. :~ Ik ga voor mijzelf even een punt bepalen waar ik weer wat alts naar BTC schuif.

Ik denk wanneer BTC nog 'maar' 25% van mijn portfolio is.
pi_175944847
Mijn Dell 25" Ultrasharp monitor net binnen, dankzij crypto _O_
pi_175944852
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:58 schreef MrMiguel het volgende:

[..]

Waves lijkt wellicht vanuit mijn perspectief wat meer te focussen op hot use cases van vandaag de dag (zoals ICOs), daar waar Bitshares meer lijkt te focussen op toekomstige use cases. Ik denk dat Bitshares uiteindelijk wel eens de Google of Amazon van de blockchain wereld kan worden; volledig gedecentraliseerd en niet te stoppen, zelfs als de founders weglopen en de voorbeeld-usecases met op blockchain gebaseerde assets, banken, verzekeringen, verkiezingen etc. klinken precies als de science fiction die we van blockchain-revolutie verwachten :)
Dit willen platformen als Waves en Universa ook hoor.
pi_175944893
PIVX gaat ook lekker :D
pi_175944986
Wanneer gaat Ripto Bux omhoog :P
pi_175945006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:05 schreef xaban06 het volgende:
Wanneer gaat Ripto Bux omhoog :P
Volgens mij is dat project redelijk dood gebloed. Die airdrop van hun was ooit nog iets van 100 eurootjes waard.
  zaterdag 23 december 2017 @ 14:06:23 #35
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175945022
Het wordt tijd dat waves een nieuwe ATH gaat inzetten. Leuk die airdrops maar dat is bijzaak.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 23 december 2017 @ 14:06:25 #36
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_175945023
Ik vier deze kerst in Taiwan. Met een heerlikke single malt 12 jaar en goed gezelschap :9

Het gezelschap is overigens ouder dan 12 en niet betaald ;)
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_175945038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:02 schreef Zith het volgende:
Goed, ik heb een significant deel van mn coins omgezet in USD/EUR. 50% van mijn waves (op 0.0011 :9~ , en 10 bitcorns staat op de lijst verkocht te worden rond 15k.

Waarom? Toen de bitcorn nog op 17k stond zat ik nog lekker blij te doen dat ik niet ging verkopen maar de crash van de laatste paar dagen heeft mij toch wat minder zeker gemaakt, dus een groot deel gaat weg. Verder gebruikte ik mijn bitcorns om margin te funden. Met gemiddeld 0.005% per dag is dat een mooi maandsalaris, maar de rates zijn 3-10x hoger voor USD/EUR, ook zijn dat meer zekere inkomsten omdat de euro nou eenmaal minder fluctueert :')

Dus: Heb nog een redelijk aantal crytogeld (bitcorn en waves vooral), maar ik zorg voor wat minder risico door een groot deel in euro te gaan handelen....
Netjes ^O^

Afgelopen week was ook wel even spannend voor mij ja. Ik heb ook al een tijd in mijn hoofd dat ik eind december/ begin januari ga verkopen en hier ga ik me ook aan houden. Ik ben er nu wel van overtuigd, zoals het er nu uitziet, dat we nog 1 leg omhoog krijgen naar rond de 30k dus het zal wel begin januari worden dat ik verkoop.

Zal in ieder geval heel wat fijner slapen zijn als ik eindelijk voor een groot deel eruit ben :)

Mag ik vragen hoeveel je maandelijks uitleent? Want dat is toch wel een aardig bedrag wat je maandelijks binnen krijgt dan voor praktisch niks doen.
pi_175945042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:06 schreef Maikuuul het volgende:
Ik vier deze kerst in Taiwan. Met een heerlikke single malt 12 jaar en goed gezelschap :9

Maar wel onder de 18? :o
pi_175945043
quote:

Goed bezig.
pi_175945051
Verge *O*

Maikuuul hoef nooit meer te werken ^O^
pi_175945059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:07 schreef brombeer_ het volgende:
Zal in ieder geval heel wat fijner slapen zijn als ik eindelijk voor een groot deel eruit ben :)
Dit begint mij ook lichtelijk parten te spelen.
pi_175945063
quote:

Dit vraagt om pics natuurlijk :D
Lambo of Rekt
pi_175945082
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:08 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Gewoon doen joh
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 december 2017 @ 14:09:40 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175945094
Is ie al 15k?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175945100
DGB wordt door McAfee aanbevolen voor vandaag, pnd incoming.
pi_175945109
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:10 schreef R4m0n_46 het volgende:
Link?
Lambo of Rekt
pi_175945114
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:59 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dit willen platformen als Waves en Universa ook hoor.
Weet ik -- ik bedoelde dat daar de focus meer lijkt te liggen bij huidige use cases, en minder bij die toekomstige.
pi_175945116
quote:
Hah wat relaxt! Heb er best veel van.
pi_175945128
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:08 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Maar echt. Deze laatste weken zijn niet goed voor mijn hart :P
pi_175945150
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Gewoon doen joh
Binnenkort waarschijnlijk, ja.
pi_175945156
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:10 schreef poebz het volgende:

[..]

Hah wat relaxt! Heb er best veel van.
Het is al begonnen, verkoop na een paar candles :P
Lambo of Rekt
pi_175945162
DGB kopen, McAfee is bezig :P
pi_175945169
quote:
Jezus, kan die gozer alleen maar kutcoins aanraden ofzo?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175945183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:12 schreef xaban06 het volgende:
DGB kopen, McAfee is bezig :P
Ben je gek ofzo
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175945199
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:

[..]

Jezus, kan die gozer alleen maar kutcoins aanraden ofzo?
Dit, jammer genoeg heb ik ook niks meer op bittrex staan, dus kan niet meegenieten van de pnd.
pi_175945202
nvm
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175945234
quote:
Hahahahah mooooon!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175945237
Die McAfee gast spoort toch niet :D maar goed wel eens in de gaten houden
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175945263
Hij doet het nu ook elke dag, doe er je voordeel mee zou ik zeggen :P
pi_175945276
DigiByte _O_
pi_175945306
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:15 schreef R4m0n_46 het volgende:
Hij doet het nu ook elke dag, doe er je voordeel mee zou ik zeggen :P
En wie denk je dat er het meest geld van maakt?
Lambo of Rekt
pi_175945314
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:15 schreef Wereldgozer het volgende:
DigiByte _O_
Als je ze hebt zou ik snel verkopen.
Lambo of Rekt
pi_175945315
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ben je gek ofzo
Hoezo?
pi_175945330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja hij zelf, McAfee dus, maar iedere coin die doet minstens 30% tot 150% na zijn tweet.
pi_175945347
McAfee effect _O- Hopelijk gaat Universa helemaal de moon in aangezien zijn munt bij Universa wordt gelist :D

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2017 14:18:27 ]
pi_175945348
Mcafee is de fontas van de 2017 bubble

Fontas pumpte in 2013 ook iedere shitcoin met zijn twitter berichten _O-
Hij vroeg op een gegeven moment zelfs geloof ik een paar bitcoin om bij zijn insider groepje te komen.
pi_175945382
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ja hij zelf, McAfee dus, maar iedere coin die doet minstens 30% tot 150% na zijn tweet.
Hoe zit het met de coins die hij de afgelopen dagen heeft aanbevolen? Al weer flink gezakt of redelijk constant?
pi_175945447
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk :P
Maar niet dat ik daar een probleem mee hebt, mocht ik één van die coins hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2017 @ 14:22:08 #71
230491 Zith
pls tip
pi_175945467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:07 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Netjes ^O^

Afgelopen week was ook wel even spannend voor mij ja. Ik heb ook al een tijd in mijn hoofd dat ik eind december/ begin januari ga verkopen en hier ga ik me ook aan houden. Ik ben er nu wel van overtuigd, zoals het er nu uitziet, dat we nog 1 leg omhoog krijgen naar rond de 30k dus het zal wel begin januari worden dat ik verkoop.

Ook mijn doel :Y

quote:
Mag ik vragen hoeveel je maandelijks uitleent? Want dat is toch wel een aardig bedrag wat je maandelijks binnen krijgt dan voor praktisch niks doen.
Mag je vragen :Y maar om een inzicht te krijgen:

Met een gemiddelde rente van 0.05% geeft elke 100.000 USD je 1500 USD
Met een gemiddelde rente van 0.15% geeft elke 100.000 USD je 4500 USD

https://www.bfxdata.com/calculators/swaps.php

USD/EUR zat de laatste paar maanden rond de 0.1%,de laatste paar weken rond de 0.2%
Bitcoin zat de laatste paar maanden rond de 0.05%

Dit is een simpele 30*0.05%, maar het is natuurlijk ook cumulatief. Die 0.05 is dan 17.000 USD per jaar met de bitfinex fee eraf.

Ik gebruik hiervoor cryptolend.net, daar kan je ook variabelen instellen zoals niet uitlenen onder x%, en als het boven de y% komt dan moeten de leningen extra lang duren (ik heb bjiv. niets uitlenen onder 0.02%, tot 0.2% 2 dagen per lening en daarboven 30 dagen per lening). cryptolend (ben ik niet aan geaffilieerd) heeft geen eigendom over je geld, het blijft bij bitfinex onder je eigen account - via de api kan je instellen dat ze alleen funding trades kunnen doen, dus niet withdrawen of coins kopen). Ze vragen een 5% fee over je winst, volgens mij is dat het wel waard.
pi_175945476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:19 schreef poebz het volgende:

[..]

Hoe zit het met de coins die hij de afgelopen dagen heeft aanbevolen? Al weer flink gezakt of redelijk constant?
Verge, Burst en nu DGB .. de top 3 stijgers op dit moment :Y
pi_175945495
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Ook mijn doel :Y

[..]

Mag je vragen :Y maar om een inzicht te krijgen:

Met een gemiddelde rente van 0.05% geeft elke 100.000 USD je 1500 USD
Met een gemiddelde rente van 0.15% geeft elke 100.000 USD je 4500 USD

USD/EUR zat de laatste paar maanden rond de 0.1%,de laatste paar weken rond de 0.2%
Bitcoin zat de laatste paar maanden rond de 0.05%

Dit is een simpele 30*0.05%, maar het is natuurlijk ook cumulatief. Die 0.05 is dan 17.000 USD per jaar met de bitfinex fee eraf.

Ik gebruik hiervoor cryptolend.net, daar kan je ook variabelen instellen zoals niet uitlenen onder x%, en als het boven de y% komt dan moeten de leningen extra lang duren (ik heb bjiv. niets uitlenen onder 0.02%, tot 0.2% 2 dagen per lening en daarboven 30 dagen per lening). cryptolend (ben ik niet aan geaffilieerd) heeft geen eigendom over je geld, het blijft bij bitfinex onder je eigen account - via de api kan je instellen dat ze alleen funding trades kunnen doen, dus niet withdrawen of coins kopen). Ze vragen een 5% fee over je winst, volgens mij is dat het wel waard.
Rekenen was niet je beste vak he?
pi_175945546
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:22 schreef RobinaHoed het volgende:

[..]

Verge, Burst en nu DGB .. de top 3 stijgers op dit moment :Y
Nope
ETN, Burst en DGB

Verge kwam ie een week geleden ofzo randomly mee maar die zit (nog) niet in zijn "random mcafee tweets"-reeks
Ga weg
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2017 @ 14:25:26 #75
230491 Zith
pls tip
pi_175945558
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Rekenen was niet je beste vak he?
wattan
pi_175945575
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:25 schreef Zith het volgende:

[..]

wattan
Sinds wanneer is 0,05% van 100.000 1500 dollar? _O- 1500 dollar van 100.000 is 1,5%
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2017 @ 14:28:26 #77
230491 Zith
pls tip
pi_175945622
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is 0,05% van 100.000 1500 dollar? _O- 1500 dollar van 100.000 is 1,5%
Dat was een antwoord op :

quote:
Want dat is toch wel een aardig bedrag wat je maandelijks binnen krijgt
Dus ik berekende het per maand, maar had er inderdaad geen "per maand" achter gezet :)
pi_175945692

Andreas _O_
Atomic Swap _O_
pi_175945730
De marketcap stijgt weer mooi, hij zit nog 20% onder wat ie een paar dagen terug was en sommige coins (XVG, XRP) zitten alweer op dat niveau.
Ga weg
pi_175945750
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:32 schreef Nikmans het volgende:
De marketcap stijgt weer mooi, hij zit nog 20% onder wat ie een paar dagen terug was en sommige coins (XVG, XRP) zitten alweer op dat niveau.
Ik hoop vooral dat de BTC dominance de komende tijd nog verder afneemt.
pi_175945794
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Woord
Ga weg
pi_175945805
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:25 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Nope
ETN, Burst en DGB

Verge kwam ie een week geleden ofzo randomly mee maar die zit (nog) niet in zijn "random mcafee tweets"-reeks

7:21 minuten.... als hij niet goed laadt.

Verge komt OOK door mcafee.
Lambo of Rekt
pi_175945814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat was een antwoord op :

[..]

Dus ik berekende het per maand, maar had er inderdaad geen "per maand" achter gezet :)
Ooh :P
pi_175945825
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Same. Zodat ik meer BTC kan inslaan en weer kan verkopen :7
pi_175945868
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:35 schreef EggsTC het volgende:

[..]

7:21 minuten.... als hij niet goed laadt.

Verge komt OOK door mcafee.
Dat hij EMC2 maar keer noemt dan ;)
pi_175945873
quote:
zaterdag 23 december 2017 14:36 schreef vigen98 het volgende:[/b]

[..]

Same. Zodat ik meer BTC kan inslaan en weer kan verkopen :7
Ja, met een half jaar voor 5 confirmations zometeen :9
Lambo of Rekt
pi_175945931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

_O-
pi_175945966

pi_175946073
quote:
Dion Graus is weer aan het pumpen hoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175946210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het is een misverstand dat de tijd die het duurt om te worden opgenomen in een block (vanwege de hoge fees) ook gevolgen heeft voor de rest van de confirmations. Zodra je transactie is opgenomen in een block, zit hij ook in de volgende blokken en daar is geen vertraging meer.

Dat de blokken zelf langzaam waren was maar korte periode in november als gevolg van het Emergency Difficulty Algorithm van BCH. Na de hardfork van BCH is dat algoritme aangepast en worden de blokken van BTC weer "as designed" gemiddeld elke 10 minuten gevonden.
pi_175946240
Al die pumps zijn ook niet bij te houden. Nu vliegt Centra opeens naar de maan, maar waarom?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_175946245
Pff kan ik gewoon in een pumpfund mijn geld stoppen? Dat iemand het voor mij doet? :P
జ్ఞ‌ా
pi_175946269

Er lijkt ook beweging in mijn IOTA te zitten. Ik krijg alleen geen confirmations.
pi_175946273
Whehhee. Kijk mn siacoins. :D
Kutmuntje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175946276
Zo al m'n shitcoins verkocht en nu mooi alles centraal op Binance.

Hopen dat onze vriend McAfee morgen ff iets pumpt wat op Binance staat.
pi_175946278
McAfee pumpt dgb _O_
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_175946307
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:56 schreef Mortaxx het volgende:
McAfee pumpt dgb _O_
Niet normaal inderdaad, hij gaat gewoon al 130% op het moment :")

En hopelijk morgen iets op Binance zoals Blistering zegt, free money.
pi_175946387
Ziek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175946398
quote:

Deze vrouw heeft massaal ingeslagen
pi_175946620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:02 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Deze vrouw heeft massaal ingeslagen
al die tokkies zijn er ook hetzelfde uit he...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')