Ik zeg dat is niet slim, want dan helpen ze niemand meer.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:13 schreef tailfox het volgende:
Ik zeg zelf ziekenhuis betaalt zelf het eigenrisico maar.
Dan mogen hun betalen toch?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan hebben die ingeschat dat het noodzakelijk was. En ook dan mag hij zelf lappen want er zijn kosten gemaakt
Ja ga jij je heftig verzetten met 3 agenten die je vasthouden?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Een bakker heeft geen voedingsplicht, maar is gewoon een eenvoudige verkoper. Bij een ziekenhuis gaat dit wel even een heel stuk verder
Als hij niet wilde betalen had hij niet met die ambulance mee moeten gaan als iemand anders die gebeld had
Het is vooral onzin en extreem kinderachtig dat jij denkt dat een ziekenhuis zelf moet opdraven omdat jouw labiele vriend achteraf toch maar geen zelfmoord wilde plegen terwijl hij wel zorg afnam en dus zorgkosten maakte.
Neequote:
Zo van wat ik nu van de casus begrijp heeft iemand 112 gebeld. Diegene die daar op de alarmcentrale de telefoon opnam heeft besloten hulpdiensten in te schakelen. En die hebben besloten dat ie met een ambulance mee moest. Er hebben dus meerdere hulpverleners besloten dat David behandeld moest worden.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:31 schreef tailfox het volgende:
Maar goed als er niet gebeld was dan hadden ze ook niet hoeven komen. Ze zijn in feite nutteloos.
Zorg met alle wetgeving en zorgplicht vergelijken met een renovatie van je kamerquote:Op donderdag 21 december 2017 13:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ja ga jij je heftig verzetten met 3 agenten die je vasthouden?
Hij gaf duidelijk aan niet mee te willen en niet mee te hoeven.
Andere casus stel ik maak een offerte voor een renovatie van je woonkamer. Jij zegt nee maar je beste vriend zegt ja en tekent mijn offerte. Ga jij dan betalen voor je kamer?
Dus als ik morgen door de bus overreden wordt moet ik zelf maar zorgen dat ik nog in staat ben om het ziekenhuis te bellen? Want met die instelling gaat niemand anders het voor mij doen want dan kost het hen geld.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik zeg zelf gene die een dienst afsluit moet betalen
quote:Op donderdag 21 december 2017 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee
Weet je hoeveel mensen, vooral psychiatrische zoals jouw vriend, niet kunnen inschatten dat ze hulp nodig hebben?
Of mensen die op straat dood liggen te gaan en dus geen consent kunnen geven omdat ze niet bij kennis zijn
Jij zegt eigenlijk dat al die mensen later mogen bedenken dat ze het niet gewild hadden en dus mag het ziekenhuis alles zelf maar dokken
Jaaaaaaja..... Zo werkt dat dus niet en als je een beetje hersens hebt snap je dat.
Anders moet je maar in een ontwikkelingsland gaan wonen waar je gewoon weg ligt te rotten als je niet betaalt of niet mee wilt
Dit.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dus als ik morgen door de bus overreden wordt moet ik zelf maar zorgen dat ik nog in staat ben om het ziekenhuis te bellen? Want met die instelling gaat niemand anders het voor mij doen want dan kost het hen geld.
En blijkbaar niet toerekeningsvatbaar, werd ingeschat door professionalsquote:Op donderdag 21 december 2017 13:45 schreef tailfox het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee ik geef duidelijk aan dat David vanaf minuut 1 niet mee wilden. Hij was bij kennis
Dat besluit is op dat moment niet meer aan hem.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:45 schreef tailfox het volgende:
Nee ik geef duidelijk aan dat David vanaf minuut 1 niet mee wilden. Hij was bij kennis
In dit geval had hun tijd en energie 100 procent beter besteed kunnen worden. Het ritje was nutteloos en hem 4 uur in het ziekenhuis ook.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zo van wat ik nu van de casus begrijp heeft iemand 112 gebeld. Diegene die daar op de alarmcentrale de telefoon opnam heeft besloten hulpdiensten in te schakelen. En die hebben besloten dat ie met een ambulance mee moest. Er hebben dus meerdere hulpverleners besloten dat David behandeld moest worden.
En noem aub hulpverleners nooit nutteloos. Ik hoop ze nooit nodig te hebben, maar ben ze eeuwig ontzettend dankbaar als ze me kunnen helpen. Ze hebben een grote ondankbare verschrikkelijke taak om mensen in het diepst van hun ellende te helpen. Ze verdienen niets minder dan enorm respect en een flink salaris.
Jij niet zo te zien. Je wilt gewoon niet snappen waarom dat vergelijkbaar is.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Zorg met alle wetgeving en zorgplicht vergelijken met een renovatie van je kamer
Spoor jij wel?
Dat is achteraf mooi praten inderdaad en achteraf heb je daar voor de volle 100% gelijk in.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:47 schreef tailfox het volgende:
In dit geval had hun tijd en energie 100 procent beter besteed kunnen worden. Het ritje was nutteloos en hem 4 uur in het ziekenhuis ook.
Echt, hoe respectloos ookquote:Op donderdag 21 december 2017 13:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
In dit geval had hun tijd en energie 100 procent beter besteed kunnen worden. Het ritje was nutteloos en hem 4 uur in het ziekenhuis ook.
Die kunnen ook fouten maken.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
En blijkbaar niet toerekeningsvatbaar, werd ingeschat door professionals
Het is níet vergelijkbaar. Is vele opzichten nietquote:Op donderdag 21 december 2017 13:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
Jij niet zo te zien. Je wilt gewoon niet snappen waarom dat vergelijkbaar is.
Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
Die kunnen ook fouten maken.
Wie zal David beter kennen hijzelf?, zijn huisgenoten of iemand in pak die hem niet kent?
Respectloos? Nee ik zeg dat die mensen alles hadden kunnen doen en nogsteeds nuttiger bezig zijn. Bedoel ze hadden hun tijd moeten steken in andere mensenquote:Op donderdag 21 december 2017 13:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Echt, hoe respectloos ookwat een figuur ben jij
een prof moet ook een fout kunnen erkennenquote:Op donderdag 21 december 2017 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.
Beter 10000x voor niets er op uit, dan 1 x gemist en wel slachtoffers.
Dat laatste is ook wat genuanceerder. Er wordt een reëele inschatting gemaakt van het risico op zelfverwonding/zelfdoding. Niet iedereen wordt meegenomen omdat dat niet nodig is.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.
Beter 10000x voor niets er op uit, dan 1 x gemist en wel slachtoffers.
Dat is geen fout, en het is geen exacte wetenschap.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:55 schreef tailfox het volgende:
[..]
een prof moet ook een fout kunnen erkennen
hulp was niet nodig.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is geen fout, en het is geen exacte wetenschap.
Hij wilde zichzelf ophangen en blijkbaar zag het er serieus genoeg uit om hem de ambulance in te trappen.quote:
Dat is jouw inschatting, en achteraf. Zo werkt dat nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |