abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175833586
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Ringo het volgende:
Gevalletje kleinburgerjaloezie, lijkt mij.
Grote aanjager: kleinburgerblog Geenstijl. Zoals we van Geenstijl gewend zijn.

Wat een nattewindenhysterie.
Terecht dat het opgevist is, maar als er dan een goede verklaring voor is moet je ook een keer ophouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175833667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:36 schreef archito het volgende:
Bericht van Pechtold op zijn facebookpagina:

[..]

Ik vind het niet tevredenstellend. Aan de naam en de functie Serge Marcoux valt niet direct te zien dat het een goede vriend is. En ook een goede vriend geef je vaak niet zo'n duur cadeau. Daarom was het misschien beter geweest om het wel in het register te vermelden. Niet omdat er iets mis is met de schenking, maar om te voorkomen dat er twijfels ontstaan.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:38:00 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175833697
Aan de andere kant denken mensen raar hoor.... pas nog het verhaal van iemand wiens broer van dik in de 80 was overleden, en die had alles nagelaten aan het kind van een van zijn zussen, want dat kind was daar zo ongeveer kind aan huis en deed ook alles voor hem, zijn moeder (zus van overledene dus) ook trouwens.
Komt er dus van een van de ander broers dat het maar raar is dat die zus niets geërfd heeft, maar alles naar haar zoon gegaan is.... we hebben het over mensen die dik in de 80 zijn.
Hoezo zou je dan eerst je zus nog een deel laten erven zodat haar zoon er over een paar jaar nog een keer erfbelasting over kan betalen?
En dan hebben we het ook nog eens over de categorie "komt sowieso niets tekort".

Mensen zijn zo raar wat dat betreft....

Maar goed, deze man heeft geen partner, geen kinderen.... Pechtold had beter een geregistreerd partnerschap met hem aan kunnen gaan als hij toch van zijn vrouw gescheiden is, dan wel aan het scheiden is.
Dan was hij probleemloos erfgenaam geweest, en daar had verder niemand schade van ondervonden, want toch geen andere directe erfgenamen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:58:00 #104
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_175834273
Die reacties onder dat twitterbericht van Wilders :D :')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:58:26 #105
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175834291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:
Als ik trouwens zie wat voor enorme lijsten Remco Dijkstra (wie?) en Rudmer Heerema (wie?) hebben, dan geloof ik echt al helemaal niemand meer die "Geen" opgegeven heeft, zeker een politcus als Asscher of Hennis Plasschaert niet, maar een Azarkan ook niet.

https://www.tweedekamer.n(...)enken_15-12-2017.pdf
Klopt. Let wel: die laatste drie zijn nog niet heel lang (weer) Kamerlid.
pi_175834354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:58 schreef ShevaJB het volgende:
Die reacties onder dat twitterbericht van Wilders :D :')
Tja, er wordt door sommige mensen altijd gejankt dat nieuws over Wilders/Baudet opgeklopt wordt. Diezelfde mensen schreeuwen nu moord en brand omdat het Pechtold betreft. Hij heeft het onhandig aangepakt, maar om er nu CETA, landverraad en lijkenpikkerij bij te gaan betrekken is ook totaal nergens op gebaseerd.
pi_175834356
Hij heeft het gewoon netjes aan de fiscus opgegeven. Staat vermeld in het openbare kadaster. Niets geheims aan.

Alleen niet in het gechenkenboek van de 2e kamer. Maar goed, daar staan ook alleen ‘relevante’ geschenken in. En er staat geen sanctie op het niet invullen. Had ie wel moeten doen. Maar hij ziet als privé geschenk, en dus niet als relevant voor de 2e kamer.

Dus gewoon excuses maken en alsnog opschrijven.
Make my day!
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:02:18 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175834407
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:58 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. Let wel: die laatste drie zijn nog niet heel lang (weer) Kamerlid.
Rutte is ook geen kamerlid....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:06:45 #109
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175834535
Goede reactie. In essentie wat ik vanochtend ook zei.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:08:39 #110
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175834590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Rutte is ook geen kamerlid....
Deze wel, ACL Rutte is Arno Rutte, niet Mark Rutte. Geen familie trouwens. :)
pi_175834627
Pechtold is één van de 150 mensen ( ex eerste kamer ) die direct invloed heeft op de levens van miljoenen Nederlanders.

Het was een bewuste keuze om dit appartement accepteren. Met deze keuze heeft hij niet het belang van miljoenen Nederlanders gediend. Namelijk dat wij als Nederlanders er op kunnen vertrouwen dat onze bewindslieden integer en transparant zijn. Pechtold geeft een verkeerd signaal af. Hij heeft nagedacht over twee opties nl. wel melden of niet melden. De derde optie “ weigeren “ in het belang van integriteit, eventuele belangenverstrengeling en een voorbeeldfunctie naar het Nederlandse volk heeft hij niet in overweging genomen. Daarom is hij af. Pure minachting.
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:11:16 #112
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175834671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:09 schreef thekolere het volgende:
Pechtold is één van de 150 mensen ( ex eerste kamer ) die direct invloed heeft op de levens van miljoenen Nederlanders.

Het was een bewuste keuze om dit appartement accepteren. Met deze keuze heeft hij niet het belang van miljoenen Nederlanders gediend. Namelijk dat wij als Nederlanders er op kunnen vertrouwen dat onze bewindslieden integer en transparant zijn. Pechtold geeft een verkeerd signaal af. Hij heeft nagedacht over twee opties nl. wel melden of niet melden. De derde optie “ weigeren “ in het belang van integriteit, eventuele belangenverstrengeling en een voorbeeldfunctie naar het Nederlandse volk heeft hij niet in overweging genomen. Daarom is hij af. Pure minachting.
Alsof je volledige leven in het teken moet staan van het dienen van alle Nederlanders _O-

Wat een ongelofelijke kolder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ingolstadt op 19-12-2017 14:16:33 ]
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:11:55 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175834693
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:08 schreef freako het volgende:

[..]

Deze wel, ACL Rutte is Arno Rutte, niet Mark Rutte. Geen familie trouwens. :)
Oh verrek, je hebt gelijk :D
My bad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175834732
Best wel gek dat er geen woord gesproken wordt over steekpenningen en belangenverstrengelingen. Blijkbaar is de VVD al lang genoeg aan de macht dat we dit normaal gaan vinden. Ik mag op mijn werk nog niet eens een flesje wijn aannemen van een klant _O-
pi_175834761
Typisch links.... links lullen, rechts zakken vullen.
Corporate translator
pi_175834858
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Alsof je volledige leven in het teken moet staan van het dienen van alle Nederlanders _O-

Wat een ongeloofelijke kolder.
quote:
Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
Hij heeft het zelf gezegd!
pi_175834921
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:18 schreef thekolere het volgende:

[..]

[..]

Jij leest dat stukje niet echt goed, of wel?

Door al deze boze reacties begin ik toch van mening te veranderen. Laat hem maar zitten, is lachen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:22:58 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175834949
Weer even een poll: Haalt Pechtold 2018?

Let op: deze poll is wat je DENKT dat er gaat gebeuren, niet wat jij vindt dat er ZOU MOETEN gebeuren!
Ofwel, blijft hij gewoon zitten of stapt hij op?

Poll: Haalt Pechtold 2018?
JA
NEE
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175834958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:22 schreef SeLang het volgende:
Weer even een poll: Haalt Pechtold 2018?

Let op: deze poll is wat je DENKT dat er gaat gebeuren, niet wat jij vindt dat er ZOU MOETEN gebeuren!

Poll: Haalt Pechtold 2018?
JA
NEE
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Makkelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:25:18 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175834999
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:18 schreef thekolere het volgende:

[..]

[..]

Daar staat wel iets anders hoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_175835098
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar staat wel iets anders hoor.
Leg het maar uit!
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:40:03 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175835360
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:29 schreef thekolere het volgende:

[..]

Leg het maar uit!
Hij zegt gewoon dat hij niemand heeft omgekocht/gechanteerd en zelf ook niet is omgekocht/chantabel is en dat hij zijn werkzaamheden niet zal laten afhangen van chantage of giften en dat hij trouw is aan Nederland. Niet dat al zijn acties in zijn hele ambtelijke leven in het teken staan van Nederland, alleen dat hij Nederlandse belangen niet zal tegenwerken zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_175836640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de schenkingsakte wordt gesproken over een aangehecht kopie-taxatierapport waaruit zou blijken dat de waarde in het economisch verkeer 135.000 is.
Dat zal dan eind vorig jaar moeten zijn geweest.

Overigens wordt daarin ook gesproken van het recht van gebruik en bewoning door de schenker, waardoor het feitelijk om de helft van het appartement gaat.

Nou zijn de prijzen in Den Haag het afgelopen jaar wel flink gestegen, maar ik gok dat die taxatie op basis van bewoonde staat was, dus de waarde van de woning waarbij je hem niet zelf verkrijgt, maar waarin hij bewoond blijft door de huidige bewoner.

Overigens verwacht ik dat Pechtold de andere helft erft als de Canadees overlijdt.
Als de waarde op die manier bepaald is, lijkt het eigenlijk op een constructie om erf/schenkbelasting te ontwijken. Nu schenkbelasting betalen over een deel van de echte waarde, en niet de volle mep als die Canadees overlijdt. 135000 lijkt me een wat lage prijs voor een appartement in Scheveningen.

Het appartement wordt immers een één klap meer waard als hij overlijdt¨, en er daardoor geen bewonersrecht meer op die woning zit. Ik neem tenslotte aan dat je geen erfbelasting hoeft te betalen als een bewoner of huurder van je huis overlijdt.
pi_175837254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:37 schreef heite het volgende:
Het appartement wordt immers een één klap meer waard als hij overlijdt¨, en er daardoor geen bewonersrecht meer op die woning zit. Ik neem tenslotte aan dat je geen erfbelasting hoeft te betalen als een bewoner of huurder van je huis overlijdt.
Schenkings belasting geld ook nog, tot 100000 belasting vrij voor een bepaalde leeftijd mits gebruikt voor studie of woning?
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:31:02 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175838126
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Schenkings belasting geld ook nog, tot 100000 belasting vrij voor een bepaalde leeftijd mits gebruikt voor studie of woning?
Tot je 40ste, dus hij heeft gewoon ruim ¤ 22.500 mogen aftikken.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')