Terecht dat het opgevist is, maar als er dan een goede verklaring voor is moet je ook een keer ophouden.quote:Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Ringo het volgende:
Gevalletje kleinburgerjaloezie, lijkt mij.
Grote aanjager: kleinburgerblog Geenstijl. Zoals we van Geenstijl gewend zijn.
Wat een nattewindenhysterie.
Ik vind het niet tevredenstellend. Aan de naam en de functie Serge Marcoux valt niet direct te zien dat het een goede vriend is. En ook een goede vriend geef je vaak niet zo'n duur cadeau. Daarom was het misschien beter geweest om het wel in het register te vermelden. Niet omdat er iets mis is met de schenking, maar om te voorkomen dat er twijfels ontstaan.quote:Op dinsdag 19 december 2017 10:36 schreef archito het volgende:
Bericht van Pechtold op zijn facebookpagina:
[..]
Klopt. Let wel: die laatste drie zijn nog niet heel lang (weer) Kamerlid.quote:Op dinsdag 19 december 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:
Als ik trouwens zie wat voor enorme lijsten Remco Dijkstra (wie?) en Rudmer Heerema (wie?) hebben, dan geloof ik echt al helemaal niemand meer die "Geen" opgegeven heeft, zeker een politcus als Asscher of Hennis Plasschaert niet, maar een Azarkan ook niet.
https://www.tweedekamer.n(...)enken_15-12-2017.pdf
Tja, er wordt door sommige mensen altijd gejankt dat nieuws over Wilders/Baudet opgeklopt wordt. Diezelfde mensen schreeuwen nu moord en brand omdat het Pechtold betreft. Hij heeft het onhandig aangepakt, maar om er nu CETA, landverraad en lijkenpikkerij bij te gaan betrekken is ook totaal nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 19 december 2017 11:58 schreef ShevaJB het volgende:
Die reacties onder dat twitterbericht van Wilders![]()
Alsof je volledige leven in het teken moet staan van het dienen van alle Nederlandersquote:Op dinsdag 19 december 2017 12:09 schreef thekolere het volgende:
Pechtold is één van de 150 mensen ( ex eerste kamer ) die direct invloed heeft op de levens van miljoenen Nederlanders.
Het was een bewuste keuze om dit appartement accepteren. Met deze keuze heeft hij niet het belang van miljoenen Nederlanders gediend. Namelijk dat wij als Nederlanders er op kunnen vertrouwen dat onze bewindslieden integer en transparant zijn. Pechtold geeft een verkeerd signaal af. Hij heeft nagedacht over twee opties nl. wel melden of niet melden. De derde optie “ weigeren “ in het belang van integriteit, eventuele belangenverstrengeling en een voorbeeldfunctie naar het Nederlandse volk heeft hij niet in overweging genomen. Daarom is hij af. Pure minachting.
quote:Op dinsdag 19 december 2017 12:11 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Alsof je volledige leven in het teken moet staan van het dienen van alle Nederlanders![]()
Wat een ongeloofelijke kolder.
Hij heeft het zelf gezegd!quote:Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
Jij leest dat stukje niet echt goed, of wel?quote:
Makkelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2017 12:22 schreef SeLang het volgende:
Weer even een poll: Haalt Pechtold 2018?
Let op: deze poll is wat je DENKT dat er gaat gebeuren, niet wat jij vindt dat er ZOU MOETEN gebeuren!
Poll: Haalt Pechtold 2018?
• JA
• NEE
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Daar staat wel iets anders hoor.quote:
Hij zegt gewoon dat hij niemand heeft omgekocht/gechanteerd en zelf ook niet is omgekocht/chantabel is en dat hij zijn werkzaamheden niet zal laten afhangen van chantage of giften en dat hij trouw is aan Nederland. Niet dat al zijn acties in zijn hele ambtelijke leven in het teken staan van Nederland, alleen dat hij Nederlandse belangen niet zal tegenwerken zeg maar.quote:
Als de waarde op die manier bepaald is, lijkt het eigenlijk op een constructie om erf/schenkbelasting te ontwijken. Nu schenkbelasting betalen over een deel van de echte waarde, en niet de volle mep als die Canadees overlijdt. 135000 lijkt me een wat lage prijs voor een appartement in Scheveningen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de schenkingsakte wordt gesproken over een aangehecht kopie-taxatierapport waaruit zou blijken dat de waarde in het economisch verkeer 135.000 is.
Dat zal dan eind vorig jaar moeten zijn geweest.
Overigens wordt daarin ook gesproken van het recht van gebruik en bewoning door de schenker, waardoor het feitelijk om de helft van het appartement gaat.
Nou zijn de prijzen in Den Haag het afgelopen jaar wel flink gestegen, maar ik gok dat die taxatie op basis van bewoonde staat was, dus de waarde van de woning waarbij je hem niet zelf verkrijgt, maar waarin hij bewoond blijft door de huidige bewoner.
Overigens verwacht ik dat Pechtold de andere helft erft als de Canadees overlijdt.
Schenkings belasting geld ook nog, tot 100000 belasting vrij voor een bepaalde leeftijd mits gebruikt voor studie of woning?quote:Op dinsdag 19 december 2017 13:37 schreef heite het volgende:
Het appartement wordt immers een één klap meer waard als hij overlijdt¨, en er daardoor geen bewonersrecht meer op die woning zit. Ik neem tenslotte aan dat je geen erfbelasting hoeft te betalen als een bewoner of huurder van je huis overlijdt.
Tot je 40ste, dus hij heeft gewoon ruim ¤ 22.500 mogen aftikken.quote:Op dinsdag 19 december 2017 13:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Schenkings belasting geld ook nog, tot 100000 belasting vrij voor een bepaalde leeftijd mits gebruikt voor studie of woning?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |