abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175829208
Pechtold, 'Alexander de Integere' voor intimi, is weer eens in 't nieuws. Eerder kwam'ie al ietwat in opspraak door een gratis vliegreis van een Nederlands-Oekraïense ondernemer te accepteren en nu blijkt dat'ie ook nog het bewoningsrecht van een penthouse van een Canadese diplomaat heeft ontvangen. Zonder dit in het schenkingsregister van de Tweede Kamer te vermelden.

GeenStijl heeft de primeur:

quote:
Graag uw aandacht voor het volgende feitje dat reaguurder extraordinaire Seven voor ons boven tafel haalde. Geheel vergeten door de traditionele media maar niet bij ons: Arrogander Peggold kreeg kennelijk zomaar een appartementje van de gepensioneerde Canadese diplomaat Serge Marcoux. Nou zou Serge dit uit de goedheid van zijn hart kunnen doen, maar dat vereist wel twee uiterst controversiële aannames: dat iemand oprechte sympathie opbrengt voor Pechtold en dat een ambassadeur, toch professional in het koehandelen, zomaar een cadeautje weggeeft. Nee, veel leuker is het om te speculeren wat de werkelijke reden van de transactie is: als de NRC mag speculeren over de buitenlandse invloeden op kamerleden, dan mogen wij het ook. Daarmee is verder niet gezegd dat de gegevens van "bekende buren" juist zijn of dat Peggold daadwerkelijk is omgekocht, maar nu we de disclaimers gehad hebben even een paar algemene opmerkingen over de zaak...
Hierna volgt een aluhoedje-verhaal van GeenStijl over CETA ('t handelsverdrag tussen de EU en Canada).

Benieuwd wat Pechtold hier zelf over te zeggen gaat hebben (en waarom'ie deze gift niet in 't schenkingsregister van de Tweede Kamer heeft verantwoord).
pi_175829209
Hoe zal dit aflopen? Zal men dit scharen onder het goede soort oplichting?
pi_175829314
Ik was een jaar of elf denk ik toen ik het paadje van een bejaarde sneeuwvrij veegde met de hoop een fooitje te krijgen. Kwam ze opeens aan met een briefje van 25 gulden (iets wat toen voor mij en iedereen heel veel geld was). Iets in me zei dat ik dat niet aankon nemen en deed het ook niet. Het is niet de bedoeling me als heilig boontje voor te doen want dat ben ik niet. Een man als Pechtold is ongetwijfeld veeeeeeeeeeeel beter als mij maar hoe kan het dan dat hij als veelverdiener en superdeuger, die vast wel een miljoentje op de bank heeft staan, zo'n exorbitante schenking van een bejaarde wel aanneemt?
pi_175829455
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 05:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik was een jaar of elf denk ik toen ik het paadje van een bejaarde sneeuwvrij veegde met de hoop een fooitje te krijgen. Kwam ze opeens aan met een briefje van 25 gulden (iets wat toen voor mij en iedereen heel veel geld was). Iets in me zei dat ik dat niet aankon nemen en deed het ook niet. Het is niet de bedoeling me als heilig boontje voor te doen want dat ben ik niet. Een man als Pechtold is ongetwijfeld veeeeeeeeeeeel beter als mij maar hoe kan het dan dat hij als veelverdiener en superdeuger, die vast wel een miljoentje op de bank heeft staan, zo'n exorbitante schenking van een bejaarde wel aanneemt?
Het is een oude vriend van hem.
pi_175829456
Ik weet niet wat zieker is: als parlementslid frauderen ten gunste van je anti-democratische partij of als miljonair overdadige geschenken aannemen van een bejaarde "vriend". :r

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 19-12-2017 16:42:50 ]
pi_175829459
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 06:21 schreef bamibij het volgende:

[..]

Zou jij zo'n overdadig geschenk ook zo maar aannemen van je bejaarde vriend als je zelf succesvol en rijk was?
pi_175829489
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 06:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zou jij zo'n overdadig geschenk ook zo maar aannemen van je bejaarde vriend als je zelf succesvol en rijk was?
Wat moet een bejaarde Canadees met een flatje in Scheveningen? Hij mag er in wonen tot die gast overlijdt. Poepoe. Z'n kinderen kunnen het dus gewoon nog verkopen daarna.
pi_175829573
Vreselijk irritant kereltje die Pechtold
Hopelijk komt er een debat, staat die weer naar adem happend achter de microfoon
pi_175829622
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 06:21 schreef bamibij het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175829757
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2017 07:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed.
Ik vind het bijzonder laakbaar dat Pechtold het niet gewoon heeft aangegeven in het register. Bedoelde dat ik zoiets van een oude vriend ook wel aan zou nemen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 07:50:50 #11
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175829824
Een appartement van 135K, waar gaat het over joh. Stel sensatiemakers.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175829889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe zal dit aflopen? Zal men dit scharen onder het goede soort oplichting?
Dit zal aflopen met een sisser.

Percolator_HNJ twitterde op maandag 18-12-2017 om 21:51:46 Moet je dit lezen: Er ontstond discussie over #Pechtold's appartement. Sommigen vonden dat hij dit had moeten melde… https://t.co/TXIJDjVQMw reageer retweet
Het gaat duidelijk weer om de persoon en niet om de inhoud, zelfde gezien de roeptoeters, die ik vooraf op een blaadje had kunnen aandragen, die het vooral nodig vinden om critici aan te vallen dan één verkeerd woord over deze situatie te zeggen. Maar we hadden de schuim in de straten kunnen ruimen als dit een Wilders of Baudet was geweest. Zie zie je maar weer dat wij in dit land gegijzeld worden door een sekte welke zich links noemt, een Pechtold dient de eer aan zichzelf te houden, toegeven dat hij fout zat en zijn hoofd op het hakblok leggen voor de 2e kamer en maar hopen dat ze niet eisen dat hij opstapt.

geertwilderspvv twitterde op maandag 18-12-2017 om 20:37:20 Hé ons-kent-ons-maffia van de @NOS en @RTLnieuws enorme naardemachtkruipers @XandervdWulp en @fritswester waarom ge… https://t.co/W9NzAdOCMg reageer retweet
Ik ben het niet vaak eens met het makkelijk scoren van Wilders via social media, maar eerlijk is eerlijk hier heeft hij gewoon een punt, het lijkt wel één grote inteeltkliek welke losstaat van de samenleving. En blijkbaar is je politieke voorkeur erg van belang om een oordeel te vellen over deze situatie, en het zijn juist de mensen die de samenleving kapen met hun gedram, gehuil en gezeur (oftewel links) die dit "akkefietje" zo snel mogelijk willen vergeten.
pi_175829912
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 07:50 schreef Ingolstadt het volgende:
Een appartement van 135K, waar gaat het over joh. Stel sensatiemakers.
Een 2e kamer lid krijgt een cadeau van 135k van een buitenlandse politici en meld dit niet, terwijl er was afgesproken dat alle schenkingen boven de 50 euro gemeld dienen te worden om belangenverstrengelingen en corruptie tegen te gaan. En Pechtold doet het af als een privé zaak.

En dan durf jij te zeggen "waar gaat het over". :')

Man man man, als Wilders een bonnetje van Mcdonalds verkeerd had gedeclareerd stond het internet weer vol met schuimbekkend volk die zijn hoofd eisen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:23:57 #14
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175830072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een 2e kamer lid krijgt een cadeau van 135k van een buitenlandse politici en meld dit niet, terwijl er was afgesproken dat alle schenkingen boven de 50 euro gemeld dienen te worden om belangenverstrengelingen en corruptie tegen te gaan. En Pechtold doet het af als een privé zaak.

Man man man, als Wilders een bonnetje van Mcdonalds verkeerd had gedeclareerd stond het internet weer vol met schuimbekkend volk die zijn hoofd eisen.
Juist hier gaat het om.

Elke idioot begrijpt dat je dit moet aangeven als politicus maar meneer Pechtold was het even "vergeten".
En dan komt bij een volgend debat die schijnheilige kerel weer met zijn opgestoken vingertje naar iedereen toe.

En dat sommige forummers het afdoen als "ach een apartement van 135. K wat is dat nou tegenwoordig", laat prima zien wat een domme ingeslapen zooi de Nederlanders van tegenwoordig zijn.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:32:45 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175830175
Maar als het eigenlijk niks voorstelt en het een wederdienst onder vrienden is, zoals Pechtold allemaal voorstelt, waarom is er dan iets op papier gezet?

Als ik een appartement in Scheveningen heb en ik gun een vriend dat gebruik, dan zeg ik hem dat gewoon mondeling. Misschien laat ik nog een dubbele sleutel maken, anders kan hiij die bij mij komen ophalen. maar ik ga er zeker niet voor naar de notaris.
The End Times are wild
pi_175830201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Juist hier gaat het om.

Elke idioot begrijpt dat je dit moet aangeven als politicus maar meneer Pechtold was het even "vergeten".
En dan komt bij een volgend debat die schijnheilige kerel weer met zijn opgestoken vingertje naar iedereen toe.

En dat sommige forummers het afdoen als "ach een apartement van 135. K wat is dat nou tegenwoordig", laat prima zien wat een domme ingeslapen zooi de Nederlanders van tegenwoordig zijn.
Pechtold moet gewoon toegeven dat ook hij een fout heeft gemaakt, ik wil er vanuit gaan dat hij niet betrokken is bij corruptie of belangenverstrengeling, maar dit moet niet met een sisser aflopen omdat het nu Pechtold betreft, en over een maand wel weer staan de roeptoeteren omdat het een PVV'er of VVD'er betreft .

Als hij een beetje ballen heeft geeft hij zijn fout toe, geeft uitleg in de kamer en laat hun beslissen of ze genoegen nemen met deze uitleg. Maar nu krijg je dus een discussie tussen mensen die gerechtigheid en gelijkheid willen, ook voor politici zoals Pechtold, en aan de andere kant een hoop "droeftoeters" die niet kijken naar de inhoud van deze zaak maar vooral naar de personen die betrokken zijn en baseren hun mening over deze zaak op basis van hun mening over Pechtold en D66.
pi_175830446
Ik vind het hele verhaal ongeloofwaardig en niet logisch. Wat is de achtergrond van die Canadees? Heeft hij ook anderen huizen geschonken en is dat de normaalste zaak van de wereld voor hem, of enkel aan Pechtold?

Wie schenkt een ander nou zomaar een huis? Ik zou het wellicht nog bij mijn broer doen als hij in de problemen zat en ik het kon missen, maar - indien de Canadees slechts 1 huis geschonken heeft - hoe kan Pechtold nou weer de nr. 1 kandidaat zijn?

Als studentenbijbaantje was je enkele uren per week iemands chauffeur, dan zie je elkaar tientallen jaren eigenlijk praktisch niet meer en dan ineens ‘alsjeblieft, hier heb je een huis’. Dat is niet logisch. Zeker ook aangezien Pechtold financieel gebakken zit. En zijn familie al helemaal.

Tegelijkertijd hebben de personen die over CETA beginnen ook geen enkel politiek benul in hun donder. D66 is altijd en overal voor elk vrijhandelsverdrag. Dat zit bij de partij in het bloed. Je gaat de SGP toch ook niet omkopen om tegen abortus te zijn. Is immers niet nodig. Bovendien was het ruim tien jaar voor dat hele verdrag. Daar hoeven we het dus niet eens over te hebben.

Corruptie lijkt me op geen enkele manier logisch. Ik vermoed een stiekem gay-romance of iets dergelijks. En als Pechtold de privacy van hemzelf en die Canadees wil beschermen door dat niet gewoon eerlijk op tafel te leggen (wat begrijpelijk is), vind ik dat hij moet aftreden. Want op deze manier kan men er maar over blijven roddelen en speculeren en doe je de partij enkel kwaad.

Wat mij betreft Exit Pechtold. #BringBackBoris

(En voor de context: dat ik zijn vertrek wens zeg ik als actief lid.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 19-12-2017 08:59:34 ]
pi_175830476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat is de standaard, op FOK! vallen mensen verbaal anderen aan die een mening hebben die niet past bij een bepaald gedachtegoed. Iets soortgelijks zie je op straat, waar mensen met een "verkeerde" mening fysiek belaagd worden, en dat door mensen die pretenderen de dialoog te willen aangaan.
Het is soms gewoon erg lastig discussiëren omdat er geen ruimte lijkt voor genuanceerde kritiek. Baal ik als D66'er van deze zaak? Ja zeker. Vind ik dat Pechtold dit in het geschenkenregister had moeten zetten? Ook dat, hij had op zijn minst in het geschenkenregister moeten aangeven dat hij als privépersoon dit heeft ontvangen. Vind ik zijn uitleg plausibel? Dat wel.

Maar in dit topic wordt er meteen over lijkenpikkers, verraders en het hakblok gesproken. Dat nodigt niet echt uit tot een inhoudelijke discussie.
pi_175830501
WilmerHeck twitterde op maandag 18-12-2017 om 20:44:28 ,,Hoogleraar staatsrecht Voermans vindt het onbegrijpelijk dat Pechtold het appartement niet heeft gemeld.":https://t.co/NCn03yrPcp reageer retweet
bmijland twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 07:53:27 Pechtold zelf lijkt de Designated Survivor na zijn appartement-ramp. https://t.co/n2pmRhWmH2 reageer retweet
jjvpeperstraten twitterde op maandag 18-12-2017 om 18:20:37 Ik las laatst nog een verhaal over een vrouw die ¤100 cadeau kreeg en dat bedrag vervolgens gekort kreeg op haar uitkering. Maar ja, zij was natuurlijk geen privé-persoon. https://t.co/NXudhOjadd reageer retweet

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2017 08:59:06 ]
pi_175830544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:56 schreef archito het volgende:

[..]

Het is soms gewoon erg lastig discussiëren omdat er geen ruimte lijkt voor genuanceerde kritiek. Baal ik als D66'er van deze zaak? Ja zeker. Vind ik dat Pechtold dit in het geschenkenregister had moeten zetten? Ook dat, hij had op zijn minst in het geschenkenregister moeten aangeven dat hij als privépersoon dit heeft ontvangen. Vind ik zijn uitleg plausibel? Dat wel.

Maar in dit topic wordt er meteen over lijkenpikkers, verraders en het hakblok gesproken. Dat nodigt niet echt uit tot een inhoudelijke discussie.
Ik ben er ook een en vind oprecht helemaal niets van zijn uitleg plausibel, zie de post boven je.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:02:36 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_175830576
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het hele verhaal ongeloofwaardig en niet logisch. Wat is de achtergrond van die Canadees? Heeft hij ook anderen huizen geschonken en is dat de normaalste zaak van de wereld voor hem, of enkel aan Pechtold?

....

Corruptie lijkt me op geen enkele manier logisch. Ik vermoed een stiekem gay-romance of iets dergelijks. En als Pechtold de privacy van hemzelf en die Canadees wil beschermen door dat niet gewoon eerlijk op tafel te leggen (wat begrijpelijk is), vind ik dat hij moet aftreden. Want op deze manier kan men er maar over blijven roddelen en speculeren en doe je de partij enkel kwaad.

Wat mij betreft Exit Pechtold. #BringBackBoris

(En voor de context: dat ik zijn vertrek wens zeg ik als actief lid.)
Compleet mee eens. (D66 stemmer)

Trouwens het goedkoopste appartement in Scheveningen is 189.000 Euro, dus die 135.000 Euro is ook wat verdacht.
pi_175830589
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ben er ook een en vind oprecht helemaal niets van zijn uitleg plausibel, zie de post boven je.
Ik ben het met je eens dat zijn uitleg te summier is overigens hoor, hij kan beter met de billen bloot en duidelijk uiteenzetten hoe de situatie is. En al is het niet gangbaar, ik kan me best voorstellen dat dit toch uit vriendschap is voortgekomen zonder obscure onderliggende lagen o.i.d.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:07:18 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_175830653
seven__ twitterde op zondag 17-12-2017 om 20:48:30 @APechtold Pechtold voelt de bui al hangen? Zijn Scheveningse appartement cq 'penthouse' waar hij volgens schenking… https://t.co/vKhU9YwtBi reageer retweet
quote:
Pechtold voelt de bui al hangen? Zijn Scheveningse appartement cq 'penthouse' waar hij volgens schenkingsakte gratis mocht wonen tot overlijden eigenaar/diplomaat Canada staat nu ineens te koop.
Funda: https://www.funda.nl/koop(...)26-seinpostduin-557/
pi_175830684
Waar ik mij aan stoor is dat de regels voorschrijven dat het pro-actief gemeld moet worden als bij het algemene publiek de indruk zou kunnen ontstaan dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Dat is hier overduidelijk het geval maar Pechtold wil dat niet toegeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2017 09:10:15 ]
pi_175830790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:09 schreef Igen het volgende:
Waar ik mij aan stoor is dat de regels voorschrijven dat het pro-actief gemeld moet worden als bij het algemene publiek de indruk zou kunnen ontstaan dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Dat is hier overduidelijk het geval maar Pechtold wil dat niet toegeven.
Jep. Terwijl hij echt wel politiek slim genoeg is om dat aan te voelen.
pi_175830823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:07 schreef Libris het volgende:
seven__ twitterde op zondag 17-12-2017 om 20:48:30 @APechtold Pechtold voelt de bui al hangen? Zijn Scheveningse appartement cq 'penthouse' waar hij volgens schenking… https://t.co/vKhU9YwtBi reageer retweet
[..]

Funda: https://www.funda.nl/koop(...)26-seinpostduin-557/
Dat is niet hetzelfde appartement. Pechtold heeft nummer 543 gekregen.

Maakt verder niet uit voor Twitterjournalist seven_ natuurlijk, waarom zou je dat ook controleren in de akte van schenking als je ook gewoon direct iets kan roepen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175830832
Tevens begin ik ook steeds meer te denken dat hij gewoon een relatie heeft (gehad) met die Canadees.
pi_175830837
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:22 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens begin ik ook steeds meer te denken dat hij gewoon een relatie heeft (gehad) met die Canadees.
Jep.
pi_175830850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:02 schreef Libris het volgende:

[..]

Compleet mee eens. (D66 stemmer)

Trouwens het goedkoopste appartement in Scheveningen is 189.000 Euro, dus die 135.000 Euro is ook wat verdacht.
WOZ waarde waarschijnlijk en de waarde van appartementen in zulke plaatsen is nu eenmaal flink gestegen in een paar jaar tijd.
pi_175830954
quote:
Hoogleraar staatsrecht Voermans vindt het onbegrijpelijk dat Pechtold het appartement niet heeft gemeld. Volgens hem is het Kamer-register hier juist voor bedoeld en niet voor een paar flessen wijn. Voermans vindt dat de D66-leider in het register had kunnen uitleggen dat het een privézaak is, die zijn politieke functioneren helemaal niet heeft beïnvloed.
https://nos.nl/artikel/22(...)is-privekwestie.html
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:34:36 #31
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175830987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

*vriend die toevallig ex-diplomaat is. Verder een volledige privé zaak, wat niets met zijn tweede kamer lidmaatschap te maken heeft. Waarom zou hij dat dus melden?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
pi_175831017
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:34 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

*vriend die toevallig ex-diplomaat is. Verder een volledige privé zaak, wat niets met zijn tweede kamer lidmaatschap te maken heeft. Waarom zou hij dat dus melden?
De schijn van belangenverstrengeling alleen al zou genoeg moeten zijn om dit soort giften (nog los van de waarde) te melden als je als partij aan transparantie hecht.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:39:21 #33
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175831053
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De schijn van belangenverstrengeling alleen al zou genoeg moeten zijn om dit soort giften (nog los van de waarde) te melden als je als partij aan transparantie hecht.
De partij hecht misschien waarde aan transparantie maar dat betekent niet dat Pechtold al zijn financiële privézaken hoeft te delen :')
pi_175831097
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:39 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

De partij hecht misschien waarde aan transparantie maar dat betekent niet dat Pechtold al zijn financiële privézaken hoeft te delen :')
Ik hoef ook niet alles van hem te weten, maar 'grote cadeaus van buitenlanders die in een hoge officiële functie voor dat land hebben gewerkt' is wel een specifieke groep die je wat mij betreft altijd moet melden.

Ik zou het bijvoorbeeld ook bijzonder ongezond vinden als Wilders een appartement van een oud-Israëlisch of oud-Russisch diplomaat zou krijgen zonder dat hij dat meldt.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:42:43 #35
104871 remlof
Europees federalist
pi_175831112
quote:
Een seksuele?
pi_175831119
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Een seksuele?
Ja.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:48:07 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175831208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

WOZ waarde waarschijnlijk en de waarde van appartementen in zulke plaatsen is nu eenmaal flink gestegen in een paar jaar tijd.
In de schenkingsakte wordt gesproken over een aangehecht kopie-taxatierapport waaruit zou blijken dat de waarde in het economisch verkeer 135.000 is.
Dat zal dan eind vorig jaar moeten zijn geweest.

Overigens wordt daarin ook gesproken van het recht van gebruik en bewoning door de schenker, waardoor het feitelijk om de helft van het appartement gaat.

Nou zijn de prijzen in Den Haag het afgelopen jaar wel flink gestegen, maar ik gok dat die taxatie op basis van bewoonde staat was, dus de waarde van de woning waarbij je hem niet zelf verkrijgt, maar waarin hij bewoond blijft door de huidige bewoner.

Overigens verwacht ik dat Pechtold de andere helft erft als de Canadees overlijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:54:52 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175831312
quote:
Dan is het een kasthomo, want hij heeft gewoon vrouw en kinderen. Ik denk dat er sprake is van anderssoortige tegendiensten. Misschien zelfs landverraad.
The End Times are wild
pi_175831329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan is het een kasthomo, want hij heeft gewoon vrouw en kinderen.
Joh, waarom denk je dat hij dit verzwijgt.
pi_175831358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan is het een kasthomo, want hij heeft gewoon vrouw en kinderen. Ik denk dat er sprake is van anderssoortige tegendiensten. Misschien zelfs landverraad.
Hij is toch gescheiden inmiddels?

Maar goed. Ik vind ook dat je niet de cadeaus van de kerst hoeft aan te geven maar zaken als een huis van 135k is toch wel een meld-waardig dingetje.
Fuck the EBU
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:00:42 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175831401
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:58 schreef Yesse het volgende:

[..]

Hij is toch gescheiden inmiddels?

Maar goed. Ik vind ook dat je niet de cadeaus van de kerst hoeft aan te geven maar zaken als een huis van 135k is toch wel een meld-waardig dingetje.
De grens is gewoon gesteld op 50 euro. En terecht. 135.000 euro vind ik beduidend meer. Pechtold heeft zeker geweten dat dit appartement meer dan 50 euro waard was, wat hij ook anders beweert.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:01:09 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175831415
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Joh, waarom denk je dat hij dit verzwijgt.
Beter een kasthomo dan een landverrader
The End Times are wild
pi_175831446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewaagde stelling, Lodewijk. Poe. Daar moet ik even van bijkomen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:10:42 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175831656
Ik zei het al in het eerste topic

quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2017 13:31 schreef SeLang het volgende:
Het kan ook gewoon zijn in ruil voor sex
Ik ben benieuwd of hij nu ook een Spacey gaat doen om de aandacht af te leiden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175831667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:10 schreef SeLang het volgende:
Ik zei het al in het eerste topic

[..]

Ik ben benieuwd of hij nu ook een Spacey gaat doen om de aandacht af te leiden.
Carebear.

Het is bijna oorlog, lekker boeiend met wie Pechtold neukt.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:14:40 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175831728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:11 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Carebear.

Het is bijna oorlog, lekker boeiend met wie Pechtold neukt.
Als het een buitenlandse diplomaat is en hij ontvangt er een flat van 135k voor dan is dat natuurlijk wel degelijk boeiend.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:16:00 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175831746
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

De grens is gewoon gesteld op 50 euro. En terecht. 135.000 euro vind ik beduidend meer. Pechtold heeft zeker geweten dat dit appartement meer dan 50 euro waard was, wat hij ook anders beweert.
Hij heeft toch nooit beweerd dat hij niet wist dat het meer dan 50 euro waard was? Er is zelfs een schenkingsakte waarin de waarde duidelijk vermeld is.

Neemt niet weg dat je met mensen die je privé al je hele leven kent een andere band hebt, ongeacht hun status/rol. Ik denk dat het idd een privé schenking is die niets met zijn politieke rol te maken heeft, en als je op de schenkingslijsten van politici kijkt dan zie je daar alleen maar schenkingen staan die wel met hun politieke rol te maken hebben, Rutte die gratis kaartjes van de KNVB of ONVZ krijgt, en een gratis tandenborstel (en tandpasta) van een tandenfee, en een etentje van de gemeente Urk.
Ik denk niet dat hij een etentje van zijn vriend Jort op de lijst zet als ze een avondje samen uit zijn.
Sterker nog; ik denk dat hij dat zelfs niet op de lijst zet als Jort wel een bonnetje vraagt en het met zijn zakelijke rekening betaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:17:13 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_175831764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

True, maar volgens mij is Pechtold geen nationaalpopulist, dat zijn de ware landverraders.
pi_175831782
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als het een buitenlandse diplomaat is en hij ontvangt er een flat van 135k voor dan is dat natuurlijk wel degelijk boeiend.
Oud-diplomaat natuurlijk, hij is al een jaar of 14 (?) met pensioen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:21:38 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175831830
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oud-diplomaat natuurlijk, hij is al een jaar of 14 (?) met pensioen.
En na je pensioen vervallen al je opgedane contacten spontaan, dat is algemeen bekend inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:21:52 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175831834
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:17 schreef remlof het volgende:

[..]

True, maar volgens mij is Pechtold geen nationaalpopulist, dat zijn de ware landverraders.
Ik bedoelde met landverrader niet zijn politieke voorkeur, maar het handelen tegen het belang van het land in omdat een buitenlander dure zaken aanbiedt. Dat kan in principe door iedere partij gebeuren. Als Pechtold dat appartement gekregen heeft omdat hij zo lekker kan pijpen heeft hij het Nederlandse belang niet geshaadt.
The End Times are wild
pi_175831854
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:21 schreef jogy het volgende:

[..]

En na je pensioen vervallen al je opgedane contacten spontaan, dat is algemeen bekend inderdaad.
Dat is niet wat ik zeg, maar aardig geprobeerd. 5 voor de moeite.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:23:26 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175831865
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg, maar aardig geprobeerd. 5 voor de moeite.
Het is gewoon een beetje naïef.
Vrijheid
pi_175831877
quote:

[..]

Wellicht als het iemand was uit MENA of China, maar dit betreft een Canadees. Saaier kan het niet.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:24:40 #55
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:25:26 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175831909
Ook wanneer het natuurlijk echt echt echt voor privé persoon Pechtold is geweest had hij het kunnen weten dat het er slecht uit zou zien als dit ooit bekend zou worden. Linksom of rechtsom, de 'fout' ligt in het beginsel bij Pechtold.
Vrijheid
pi_175831912
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is gewoon een beetje naïef.
Ik weet niet wat je nu allemaal probeert te zeggen. Ik geef alleen maar aan dat de man al 14 jaar geen diplomaat meer is, niet dat hij opeens niemand meer kent of iets dergelijks.

Maar goed, jij bent duidelijk niet naïef, leg jij dan eens uit wat er volgens jou speelt in plaats van met dit soort losse flodders te strooien.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:27:25 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175831946
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:24 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is dus de Canadees in kwestie, Serge Marcoux.

http://fas.umontreal.ca/f(...)-2017/serge-marcoux/
Het kan ook nog zijn dat Pechtold een buitenechtelijke zoon is van die vent. Ben ik de enige die vindt dat ze een beetje op elkaar lijken?
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:29:48 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_175831982
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het kan ook nog zijn dat Pechtold een buitenechtelijke zoon is van die vent. Ben ik de enige die vindt dat ze een beetje op elkaar lijken?
Het zou nog kunnen ook, Serge is van 1944, Alexander van 1965.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:30:31 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175831999
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je nu allemaal probeert te zeggen. Ik geef alleen maar aan dat de man al 14 jaar geen diplomaat meer is, niet dat hij opeens niemand meer kent of iets dergelijks.

Maar goed, jij bent duidelijk niet naïef, leg jij dan eens uit wat er volgens jou speelt in plaats van met dit soort losse flodders te strooien.
Een oud diplomaat kan natuurlijk (hoeft niet, kan wel) ingezet worden voor hand en span diensten van zijn overheid. Ook wanneer deze 14 jaar met pensioen is. En omdat er dan gezegd kan worden dat de beste man al 14 jaar (nou nou) met pensioen is kan het minder 'erg' lijken. En dan gaat het er niet om of het ook daadwerkelijk waar is, het gaat erom welk beeld geschept wordt. Denk ik dan met mijn in dit geval niet zo naïeve instelling.
Vrijheid
pi_175832012
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Een oud diplomaat kan natuurlijk (hoeft niet, kan wel) ingezet worden voor hand en span diensten van zijn overheid. Ook wanneer deze 14 jaar met pensioen is. En omdat er dan gezegd kan worden dat de beste man al 14 jaar (nou nou) met pensioen is kan het minder 'erg' lijken. En dan gaat het er niet om of het ook daadwerkelijk waar is, het gaat erom welk beeld geschept wordt. Denk ik dan met mijn in dit geval niet zo naïeve instelling.
Ja, dus even concreter, wat wil de Canadese overheid bij Pechtold bereiken?
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:33:12 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832044
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar gaat het nu al lang niet meer om. Het gaat om beeldvorming en die beeldvorming is op het moment niet zo fraai. Wel?
Vrijheid
pi_175832118
Bericht van Pechtold op zijn facebookpagina:

quote:
Gisteren is er een hoop gezegd en geschreven over het appartement dat mij werd gegeven door een goede vriend. Jullie hebben het misschien gelezen. Daarom deel ik mijn afwegingen.

Al meer dan 30 jaar ken ik Serge Marcoux, een voormalige Canadese diplomaat. Ik leerde hem kennen toen ik als student-chauffeur voor hem werkte. Uit dat werk is een hechte langdurige vriendschap ontstaan die tot op de dag van vandaag voortduurt. Serge behoort tot mijn kring van naasten.

Toen Serge uit Den Haag vertrok, hield hij zijn Scheveningse appartement aan en vroeg hij mij de zorg voor het appartement op me te nemen. Dat heb ik jarenlang trouw en met plezier voor Serge gedaan. Als het druk was in de Kamer mocht ik er overnachten in plaats van na een lange werkdag diep in de nacht nog terug te rijden naar Wageningen.

Serge is inmiddels op leeftijd en heeft zelf geen partner en geen kinderen. Oorspronkelijk wilde hij mij zijn appartement nalaten en vorig jaar heeft hij besloten het appartement nu al aan mij te schenken.
Serge houdt zijn gebruiksrecht tot het einde van zijn leven en ik mag het appartement gebruiken als hij er geen gebruik van maakt.

Dat is een groots gebaar, waar ik hem zeer dankbaar voor ben. Die regeling is keurig volgens de regels door een notaris in een akte vastgelegd en in de openbare registers ingeschreven. Iets dat iedereen op ieder moment kan inzien.

Gisteren ontstond er plotseling ophef over dit appartement. De notariële akte van de schenking – die al bijna een jaar voor iedereen te lezen was – werd plotseling als een “nieuwtje” opnieuw op internet gedeeld. Ook vonden sommigen dat ik de gift had moeten vermelden in het geschenkenregister van de Tweede Kamer. Ik heb daar destijds goed over nagedacht. Ben niet over één nacht ijs gegaan. Maar ik kwam tot de slotsom dat dit register niet bedoeld is voor erfenissen van familie, naasten, cadeaus van kinderen of geschenken van vrienden. Die horen daar niet thuis. Omdat ze niet raken aan mijn functioneren als Kamerlid. Omdat ze niets te maken hebben met mijn dagelijkse plichten als volksvertegenwoordiger.

Wij politici leven in een glazen huis. Wij hebben een voorbeeldfunctie. Daar hoort bij dat we kritisch worden gevolgd. En ter verantwoording worden geroepen indien nodig. Daar loop ik niet voor weg. Nooit.

Maar ik bewaak ook mijn grenzen. Want ik gun iedere politicus een leven naast de politiek. Zonder politiek.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:37:58 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175832142
Als ik trouwens zie wat voor enorme lijsten Remco Dijkstra (wie?) en Rudmer Heerema (wie?) hebben, dan geloof ik echt al helemaal niemand meer die "Geen" opgegeven heeft, zeker een politcus als Asscher of Hennis Plasschaert niet, maar een Azarkan ook niet.

https://www.tweedekamer.n(...)enken_15-12-2017.pdf
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:40:05 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175832171
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal niet om officieel beleid van de Canadese regering te gaan. Er kan bijvoorbeeld ook een lobbyist van een bedrijf achter zitten die iets gedaan wil krijgen. Natuurlijk gaat dat dan niet via een directe link, zeker niet als er "geschenken" van 135k van eigenaar wisselen.

Die meldingsplicht is er niet voor niets.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:41:14 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175832199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 07:06 schreef Ludachrist het volgende:
Alleen omdat het Braindead zo gigantisch triggert hoop ik dat hij nog drie appartementen heeft gekregen en dat hij gewoon blijft zitten.
:D !
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175832235
Pechtold heeft het toegelicht: het was een verjaardagscadeau.
Journalist: "wat geeft u hem voor z'n verjaardag"
Pechtold: "een boek in het Nederlands, want hij kent Nederlands en leest graag"

Niets aan de hand dus, ze geven elkaar een cadeautje ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:42:44 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:36 schreef archito het volgende:

[..]

Wel goed geschreven trouwens. Ik geloof hem wel.
Vrijheid
pi_175832253
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar gaat het nu al lang niet meer om. Het gaat om beeldvorming en die beeldvorming is op het moment niet zo fraai. Wel?
Nee, daarom gaf ik ook aan dat hij wat mij betreft gewoon kan vertrekken.

Jij vindt het echter vrij goed mogelijk dat de Canadezen Pechtold proberen te beïnvloeden. Wat zouden ze van hem willen, vraag ik me dan af.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:45:11 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175832305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal niet om officieel beleid van de Canadese regering te gaan. Er kan bijvoorbeeld ook een lobbyist van een bedrijf achter zitten die iets gedaan wil krijgen. Natuurlijk gaat dat dan niet via een directe link, zeker niet als er "geschenken" van 135k van eigenaar wisselen.

Ach weet je, als hij het wel gemeld had dan had men het zeker niet meer als een privéschenking gezien, want als het werkelijk een privéschenking was en geen schenking van een voormalig Canadees ambtenaar dan had het niet in de lijst gestaan, want privé dingen staan niet in de lijst.

Hoe dan ook was er een stok geweest om mee te slaan:
Niet melden: oeh, verdacht.
Wel melden: er zal wel meer achter zitten, anders had hij die privéschenking privé gehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175832329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar Pechtold en deze kerel hebben wel een directe link, hij heeft gewoon voor hem gewerkt. Waarom stuurt hij dan niet iemand anders, en waarom leggen ze dit notarieel vast en niet ergens onderhands als er echt snode motieven achter zitten?

Verhaal van Pechtold klinkt w.m.b. wel redelijk geloofwaardig, ik vermoed geen groots complot van Canadese bedrijven of de overheid hierachter. Hij had het wel moeten melden wat mij betreft, dus ik zou het ook prima vinden als hij vertrekt uit de Kamer hierom.

Even terzijde, maar het geschenkenregister is niet wettelijk verplicht om in te vullen, toch?
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:46:41 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832346
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, daarom gaf ik ook aan dat hij wat mij betreft gewoon kan vertrekken.

Jij vindt het echter vrij goed mogelijk dat de Canadezen Pechtold proberen te beïnvloeden. Wat zouden ze van hem willen, vraag ik me dan af.
In mijn hoofd zijn Canadezen nog steeds de lieve beleefde buren van de VS dus persoonlijk zie ik er geen echt kwaad in maar wel in de onhandigheid van het geheel.

Mja, beetje vergelijkbaar met hoe jij het ziet lijkt wel.
Vrijheid
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:47:08 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175832361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach weet je, als hij het wel gemeld had dan had men het zeker niet meer als een privéschenking gezien, want als het werkelijk een privéschenking was en geen schenking van een voormalig Canadees ambtenaar dan had het niet in de lijst gestaan, want privé dingen staan niet in de lijst.

Wel melden: er zal wel meer achter zitten, anders had hij die privéschenking privé gehouden.
Dit is drogredeneren. Iets verborgen houden omdat als je het publiek maakt de mensen denkend at er wel meer achter had gezeten.
Pechtold had dit gewoon moeten melden.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:49:17 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175832427
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:46 schreef jogy het volgende:

[..]

In mijn hoofd zijn Canadezen nog steeds de lieve beleefde buren van de VS dus persoonlijk zie ik er geen echt kwaad in maar wel in de onhandigheid van het geheel.

Mja, beetje vergelijkbaar met hoe jij het ziet lijkt wel.
Canada lief en beleefd :') . En dat 'Canada-on-strike'-incident dan?
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:50:53 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832470
quote:

[..]

Wel een goed punt.
Vrijheid
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:53:21 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175832537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is drogredeneren. Iets verborgen houden omdat als je het publiek maakt de mensen denkend at er wel meer achter had gezeten.
Pechtold had dit gewoon moeten melden.
Het is niet verborgen, het is gewoon openbaar in te zien, daarbij bracht bekendeburen.nl dit "nieuws" al op 15 februari.
https://www.bekendeburen.(...)-loopafstand-sexclub
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175832588
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Wel een goed punt.
Niet echt, want Peggie had er, zoals de hoogleraar staatsrecht voorstelde, bij kunnen vermelden dat 't een privéschenking is.

Zo heeft Pechtold ook in 't register laten vermelden dat'ie voor eigen rekening een opslagplaats heeft laten maken door een of ander tv-programma. Dat is ook niet verplicht (want geen schenking), maar deed'ie (neem ik aan) toch om transparant te zijn.

quote:
Vervaardigen door het RTL4 programma Eigen huis en tuin een opslagplaats voor gekapt hout. Voor eigen rekening.
pi_175832634
Als je alle onzin ziet die Peggie in dat register laat opnemen (waaronder allerlei zooi die minder dan 50 euro waard is en waar dus geen meldplicht voor geldt), dan krijg je overigens ook bijna 't idee dat'ie 't schenkingsregister een beetje 't trollen is.
pi_175832694
quote:

[..]

Daarom had hij het moeten weigeren. Hij zegt zelf dat hij in een glazen huis zit. Hij weet hoe gevoelig dit soort acties kunnen zijn. Meneer is kamerlid en daar horen verantwoordelijkheden bij. En dit is er één van!

Mag de politieagent een cadeau aannemen van een crimineel? Misschien heeft de agent wel in de klas gezeten met deze crimineel......privékwestie.

Mag een ambtenaar van Rijkswaterstaat een cadeau aannemen van een aannemer? Het is zijn zwager....privékwestie?

Als kamerlid moet je ervoor zorgen dat je de schijn niet tegen je hebt. Pechtold is ervaren genoeg hierin. Pechtold had “ nee “ moeten zeggen. Vanuit zijn functie had hij dit moeten doen. Hij die als lid van tweede kamer de regering moet controleren.

Hij maakt zichzelf en zijn partij ongeloofwaardig.

Wil je politiek dichter bij de mensen brengen dan zijn dit soort acties onwenselijk!
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:58:53 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175832705
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar Pechtold en deze kerel hebben wel een directe link, hij heeft gewoon voor hem gewerkt. Waarom stuurt hij dan niet iemand anders, en waarom leggen ze dit notarieel vast en niet ergens onderhands als er echt snode motieven achter zitten?
Ja zo werkt lobbyen. Je hebt een groot netwerk van vrienden en connecties die je kunt gebruiken om dingen gedaan te krijgen. Die Canadees kan ook weer een vriendje hebben die directeur is van een of ander bedrijf die hij nog kent van zijn tijd als diplomaat. Hoeft helemaal niets met de Canadese regering te maken hebben maar kan elke partij zijn in het netwerk van die Canadees.

quote:
Even terzijde, maar het geschenkenregister is niet wettelijk verplicht om in te vullen, toch?
Meer een gedragscode volgens mij en het is duidelijk waarom die er is. Het is belangrijk dat er transparantie is.

Ik weet niet hoe vaak jij een appartement van 135k cadeau krijgt van een "vriend", maar juist dit soort dingen moet je transparant maken want het is op zijn zachtst gezegd vreemd.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:00:46 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832756
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:56 schreef 2thmx het volgende:
Als je alle onzin ziet die Peggie in dat register laat opnemen (waaronder allerlei zooi die minder dan 50 euro waard is en waar dus geen meldplicht voor geldt), dan krijg je overigens ook bijna 't idee dat'ie 't schenkingsregister een beetje 't trollen is.
Mja, als hij die man echt als een 'naaste' ziet dan begrijp ik zijn overwegingen wel. Een naaste hoef je niet in het register te zetten dus als hij het in het register had gezet dan was het geen 'naaste' geweest en dat is hij wel. Jammer alleen dat het een kado/erfenis bij leven was van anderhalf ton en de naaste diplomaat is geweest. Jammer ook dat je dat als politicus eigenlijk gewoon niet kan accepteren wegens mogelijk te misbruiken beeldvorming.
Vrijheid
pi_175832786
quote:

[..]

gelukkig zijn het de Canadese maar.
pi_175832809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja zo werkt lobbyen. Je hebt een groot netwerk van vrienden en connecties die je kunt gebruiken om dingen gedaan te krijgen. Die Canadees kan ook weer een vriendje hebben die directeur is van een of ander bedrijf die hij nog kent van zijn tijd als diplomaat.
Ja, klopt, maar dan vraag ik me dus nog altijd af wat Pechtold dan in ruil in zou kunnen brengen daarvoor.

quote:
Meer een gedragscode volgens mij en het is duidelijk waarom die er is. Het is belangrijk dat er transparantie is.

Ik weet niet hoe vaak jij een appartement van 135k cadeau krijgt van een "vriend", maar juist dit soort dingen moet je transparant maken want het is op zijn zachtst gezegd vreemd.
Als mijn vrienden me slechts appartementen van 135k geven zal ik ze zeggen dat ze die jodenfooi mogen houden en dat ik de Patek Philippe die ze voor kerst hebben gehad terug wil. Daarna verbreek ik de vriendschap.
pi_175832839
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Mja, als hij die man echt als een 'naaste' ziet dan begrijp ik zijn overwegingen wel. Een naaste hoef je niet in het register te zetten dus als hij het in het register had gezet dan was het geen 'naaste' geweest en dat is hij wel. Jammer alleen dat het een kado/erfenis bij leven was van anderhalf ton en de naaste diplomaat is geweest. Jammer ook dat je dat als politicus eigenlijk gewoon niet kan accepteren wegens mogelijk te misbruiken beeldvorming.
Ben 't er ook wel mee eens dat 't overduidelijk een privéschenking is, al blijft 't verhaal er omheen (inclusief het plots op Funda gooien van 't appartement en überhaupt een schenking van deze grootte) vrij bizar >:O . Met direct open erover zijn had Peggie in ieder geval de regie in eigen hand gehouden, maar waarschijnlijk dacht'ie dat niemand dit ooit te weten zou komen :s).
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:06:08 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832869
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:04 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ben 't er ook wel mee eens dat 't overduidelijk een privéschenking is, al blijft 't verhaal er omheen (inclusief het plots op Funda gooien van 't appartement en überhaupt een schenking van deze grootte) vrij bizar >:O . Met direct open erover zijn had Peggie in ieder geval de regie in eigen hand gehouden, maar waarschijnlijk dacht'ie dat niemand dit ooit te weten zou komen :s).
Het Funda verhaal lijkt trouwens onzin te zijn.
Vrijheid
pi_175832915
Hij reageert net zelf op fb trouwens . Zou het kopiëren maar de telefoon weigert.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:08:39 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175832942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:07 schreef Yreal het volgende:
Hij reageert net zelf op fb trouwens . Zou het kopiëren maar de telefoon weigert.
Is al gepost. NWS / Pechtold kreeg (bewoningsrecht) penthouse van Canadese diplomaat #2
Vrijheid
pi_175832960
quote:

[..]

Hmm helder verhaal. Wel onhandig gespeeld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_175832985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm helder verhaal. Wel onhandig gespeeld.
Is het waar??
pi_175833035
quote:

[..]

Dat is niet hetzelfde appartement.
pi_175833061
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:10 schreef thekolere het volgende:

[..]

Is het waar??
Het klinkt vrij plausibel. En de vriendschap zal wel te bewijzen zijn gok ik.
Ik bedoel als je dit via via wilt laten doen had je het niet notarieel vast laten leggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:15:27 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175833115
quote:

[..]

Die reactie maakt het imo alleen maar ernstiger. Hij schrijft dus zelf dat hij er "goed over heeft nagedacht" en heeft besloten om het niet te melden. Dan denk ik gelijk: wat heeft hij dan te verbergen dat hij er zo goed over moest nadenken en vervolgens besluit om het niet te melden? Dan is er dus kennelijk iets aan de hand wat moeilijk valt uit te leggen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:17:31 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175833164
quote:

[..]

Het is niet op Funda gezet, dat is een totaal ander huisnummer, ander appartement dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:18:55 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175833205
Gevalletje kleinburgerjaloezie, lijkt mij.
Grote aanjager: kleinburgerblog Geenstijl. Zoals we van Geenstijl gewend zijn.

Wat een nattewindenhysterie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:20:07 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175833235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:15 schreef SeLang het volgende:
Die reactie maakt het imo alleen maar ernstiger. Hij schrijft dus zelf dat hij er "goed over heeft nagedacht" en heeft besloten om het niet te melden. Dan denk ik gelijk: wat heeft hij dan te verbergen dat hij er zo goed over moest nadenken en vervolgens besluit om het niet te melden? Dan is er dus kennelijk iets aan de hand wat moeilijk valt uit te leggen.
Joh, ouwe aansteller, ga lekker op tienermeisjes geilen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175833245
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Ringo het volgende:
Gevalletje kleinburgerjaloezie, lijkt mij.
Grote aanjager: kleinburgerblog Geenstijl. Zoals we van Geenstijl gewend zijn.

Wat een nattewindenhysterie.
Het aantal hersenbloedingen op zolderkamers was de afgelopen dagen erg hoog.
pi_175833365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij bedoelt hij dat hij erover na heeft gedacht of deze privézaak nu wel of niet in het schenkingsregister hoort. Hij is tot de conclusie gekomen dat dit los staat van zijn werk als politicus. Of je het daar mee eens bent is natuurlijk een ander verhaal, ik had ook liever gezien dat hij het wel gemeld had.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:26:03 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175833407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het klinkt vrij plausibel. En de vriendschap zal wel te bewijzen zijn gok ik.
Ik bedoel als je dit via via wilt laten doen had je het niet notarieel vast laten leggen.
Sterker nog; de kinderen van Pechtold zijn over 5 jaar beiden meerderjarig, als ik die Canadees geweest was dan had ik hen dan ieder de helft geschonken, had nog belastingvrij gekund ook, want tot een ton kun je belastingvrij schenken voor de aankoop van een huis.
Of hij ze dan ieder een ton had kunnen schenken of samen maakt niet zoveel uit.

Dus of die Canadees verwacht er over 5 jaar niet meer te zijn, en dan is dit een manier om alvast bij leven te schenken, maar qua schenkbelasting/erfbelasting maakt dat niets uit gezien het ontbreken van een officiële band tussen beiden, want Pechtold is ouder dan 40, en kan dus geen schenking voor de aankoop van een woning meer onbelast ontvangen.
Als het goed is heeft Pechtold dus ook ¤ 22.536 aan schenkbelasting afgetikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:28:45 #99
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175833473
Prima verhaal.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175833582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:24 schreef archito het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij bedoelt hij dat hij erover na heeft gedacht of deze privézaak nu wel of niet in het schenkingsregister hoort. Hij is tot de conclusie gekomen dat dit los staat van zijn werk als politicus. Of je het daar mee eens bent is natuurlijk een ander verhaal, ik had ook liever gezien dat hij het wel gemeld had.
Hij had het “ cadeau “ kunnen weigeren. Dit in belang van zijn functie en zijn integriteitsbehoud. Hij heeft dit niet gedaan. Sterker nog....hij wist dat het gevoelig kon liggen en heeft er over nagedacht wat hij met deze situatie aan moest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')