Gaat alles goed op school?quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:07 schreef Santa12 het volgende:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die net als ik satanist zijn....
Nou ik blijkbaar, behalve het hogere mens gebeuren. In mijn beleving is een mens een beest/dier, niks meer. En het is geen religie, je beschrijft een beschouwing.quote:Op zaterdag 16 december 2017 15:52 schreef Santa12 het volgende:
Ik vraag niet om te oordelen over iets wat je niets van weet. Ik doe dat dat andersom ook niet. Ik vraag ook niet om een uitleg, daar ik zelf heel goed weet wat het inhoudt.
Ik vraag enkel of er nog meer mensen zijn
En waarom dan? Weet je er iets van? Of laat je je leiden door de vooroordelen?quote:
Pffff ik weet niet eens waar te beginnen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 21:04 schreef Santa12 het volgende:
[..]
En waarom dan? Weet je er iets van? Of laat je je leiden door de vooroordelen?
Satanisme is in weze niets anders dan het tegenovergestelde... het tegenovergestelde van het geloof in een god.
En noem het zoals je wilt. Geloof. Religie. Beschouwing. Leer. Stroming......
Alsof elke vrouw sexy en/of mooi isquote:Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
En dat is jammer...quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:21 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Alsof elke vrouw sexy en/of mooi is
Misschien tweeledig te lezen. Maar ik vind niet elke vrouw mooi of sexy. Dus weet niet waarom dat onderdeel is van je lijstje. Of vind jij dat wel echt?quote:
Het is hoe jij het invult. Niet elke vrouw is mooi of knap, maar kan zich wel zo willen voelen. En niet zoals bij de nonnen jezelf verhullen in kledij. Of bij sommige kerken alleen in het zwart, of alleen rokken, of als moslims gehuld in sluiers.quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:24 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Misschien tweeledig te lezen. Maar ik vind niet elke vrouw mooi of sexy. Dus weet niet waarom dat onderdeel is van je lijstje. Of vind jij dat wel echt?
Maar kan satanisme alleen bestaan dankzij andere religies?quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:57 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]
Je mag zijn wie je bent. Mannen en vrouwen zijn gelijk. En niet zoals in zovele religies... onderdrukking.
En dan maak je dus vandaag een account aan om dat geklep in de ruimte hier te vertellen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 23:26 schreef Santa12 het volgende:
Ik denk het wel. Juist door naar andere religies te kijken, allemaal gebaseerd op iets waar je in moet geloven, wat er naar mijn inziens niet is, is satanisme gericht op jezelf. Is niet God (Allah, Boedha, etc) belangrijk, maar jijzelf!! Aanbid je niet wat er niet is.
Daarbij zijn de 9 statements en de 11 leefregels belangrijk. Evenals de satanistische feestdagen.
Klopt en jullie hebben gewoon bepaalde regels waar je je aan houd toch...? soort eigen bijbel maar dan zonder God.quote:Op zaterdag 16 december 2017 23:47 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 23:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
Ja waar jij aan doet is nep satanisme...de echte doen namelijk vreselijke dingen die je niet wilt weten geloof mij....
[/qfuote]
Jij verwart het met satanen. Iets anders dan satanisten. Die aanbidden inderdaad de duivel. En voeren rituelen uit, meestal ritueel misbruik en opofferingen.
Hee mooi maar eh...als je als vrouw nu plomp en onaantrekkelijk bent? Ik zie ze vaak genoeg lopen hoor...quote:Op zaterdag 16 december 2017 12:05 schreef Santa12 het volgende:
Het komt hier op neer :
(Niet te verwarren met een sataan, iemand die aan duivelsaanbidding doet)
i-mode versie
Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen zijn gevoerd.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetisjen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Noem het dan ikisme. Logischerquote:Op maandag 18 december 2017 09:23 schreef Santa12 het volgende:
Klopt. Geen God of wat dan ook. Jezelf als belangrijkste persoon
Waarom heet het dan Satanisten? Satan betekent tegenstander. Hoe kun je een tegenstander zijn van iets waar je niet in gelooft?quote:Op maandag 18 december 2017 09:23 schreef Santa12 het volgende:
Klopt. Geen God of wat dan ook. Jezelf als belangrijkste persoon
vertel jij ze 't even?quote:En vrouwen die plomp en onaantrekkelijk zijn, doen zichzelf wellicht te kort
En dát is het dus. Dat is geloven in iets wat er naar mijn inziens niet is. Geen hemel. Geen hel. Geen God. Geen duivel. Niemand kan bewijzen dat er een god, Allah, engel, duivel is. Maar mensen verliezen zich zelf daar in. Uiteindelijk zijn er wel satanisten die satan worden.quote:Op maandag 18 december 2017 09:22 schreef Haeks het volgende:
Waarom wordt het satanisme genoemd als het niets satanisch heeft? Dat is heiligschennis aan Satan.
Wat zou die satan dan zijn in de ogen van satanisten als satan er niet is.quote:Op maandag 18 december 2017 09:27 schreef Santa12 het volgende:
[..]
En dát is het dus. Dat is geloven in iets wat er naar mijn inziens niet is. Geen hemel. Geen hel. Geen God. Geen duivel. Niemand kan bewijzen dat er een god, Allah, engel, duivel is. Maar mensen verliezen zich zelf daar in. Uiteindelijk zijn er wel satanisten die satan worden.
Pas WIKI dan even aan want daar staat echt iets anders:quote:Op maandag 18 december 2017 09:40 schreef Santa12 het volgende:
Dat is vooral in de ogen van de satanen. Die aanbidden de duivel.
Als je niet gelooft in al die dingen ben je gewoon atheïst/humanist, face it.quote:Op maandag 18 december 2017 09:27 schreef Santa12 het volgende:
[..]
En dát is het dus. Dat is geloven in iets wat er naar mijn inziens niet is. Geen hemel. Geen hel. Geen God. Geen duivel. Niemand kan bewijzen dat er een god, Allah, engel, duivel is. Maar mensen verliezen zich zelf daar in. Uiteindelijk zijn er wel satanisten die satan worden.
en God onderdrukt niemand die maakt je juist vrij van alle leugens en onzin in deze wereld en de mens zoals hij nu is is verrot en zal nooit gelukkig kunen worden in deze staat daar hebben we God voor nodig.En oorlogen komen door het kwaad in de wereld en niet door God en die je kan overwinnen juist met God.en God ziet mannen en vrouwen ook als gelijk alleen heeft de man een ander rolverdeling en is niet voor niets want de vrouw heeft als eerste gezondigd en worden eerder voor de gek gehouden omdat ze emotioneler zijn en daardoor vatbaarder voor misleiding.quote:Op maandag 18 december 2017 08:54 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hee mooi maar eh...als je als vrouw nu plomp en onaantrekkelijk bent? Ik zie ze vaak genoeg lopen hoor...
behalve in jouw geval blijkbaar...quote:Op maandag 18 december 2017 11:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
en God onderdrukt niemand die maakt je juist vrij van alle leugens en onzin in deze wereld
Eh , nee, ik ken zeer ongelukkige gelovigen, jij bent er een van.quote:en de mens zoals hij nu is is verrot en zal nooit gelukkig kunen worden in deze staat daar hebben we God voor nodig.
ffffffffquote:En oorlogen komen door het kwaad in de wereld en niet door God en die je kan overwinnen juist met God.en God ziet mannen en vrouwen ook als gelijk alleen heeft de man een ander rolverdeling en is niet voor niets want de vrouw heeft als eerste gezondigd en worden eerder voor de gek gehouden omdat ze emotioneler zijn en daardoor vatbaarder voor misleiding.
Wat bedoel je met traditionele satanisten?quote:Op maandag 18 december 2017 10:09 schreef jogy het volgende:
Er lopen/liepen hier wel een paar traditionele satanisten rond ja, in principe is die overtuiging best pragmatisch.
In ieder geval niet de paganistische/ritualistische satanisten zeg maar. Gewoon de 'basic' satanisten.quote:Op maandag 18 december 2017 11:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat bedoel je met traditionele satanisten?
De eerste groep inderdaad, de tweede groep moet de puberteit nog even ontgroeien. dat het een beetje overbodig is ben ik het wel met je eens maar ongeacht het gegeven naampje aan het beestje zijn de beginselen wel relaxed, komt er gewoon op neer dat je moet doen en laten wat je wil zolang je daar anderen maar niet mee lastig valt/vrijheid ontneemt.quote:Atheïstisch satanisme is onzin, die mensen geloven niet eens in het bestaan van Satan, dat zijn gewoon humanisten die stoer willen doen.
Theïstisch satanisme is een geloofssysteem met allerlei gruwelijke en duistere rituelen dat in geheime kringen wordt uitgeoefend.
Aangezien de tweede groep veelal onder de radar wil blijven vermoed ik dat je het over de eerste groep hebt.
Echt hè ik ben niet meer ongelukkig hoor...ben gister weer naar de kerk geweest en voel me weer top,blow niet meer en wil mensen tot redding brengen....ben erachter dat als je God loslaat het stukken slechter met je gaat en aangezien God je nooit zal verlaten had ik dit blijkbaar nodig...De vreze des HEEREN is het beginsel van de kennis,dwazen verachten wijsheid en vermaning.quote:Op maandag 18 december 2017 11:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
behalve in jouw geval blijkbaar...
[..]
Eh , nee, ik ken zeer ongelukkige gelovigen, jij bent er een van.
[..]
ffffffff
Je snapt het woord niet en dat blijkt uit bijna iedere post...kan het je niet kwalijk nemen ook Hoatzin...kom toch tot God dan zal het woord zich aan je openbaren want de waarheid zet je vrij man,geloof me nou maarquote:Op maandag 18 december 2017 11:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
behalve in jouw geval blijkbaar...
[..]
Eh , nee, ik ken zeer ongelukkige gelovigen, jij bent er een van.
[..]
ffffffff
Hoezo gelijk als volgens jou vrouwen sexy en mooi dienen te zijn? Is gewoon een ander keurslijf, waarin een man (jij dus in dit geval) even bepaald wat een 'echte' vrouw is. Want een vrouw die daar niet aan voldoet doet zichzelf te kort.quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:57 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]
Je mag zijn wie je bent. Mannen en vrouwen zijn gelijk. En niet zoals in zovele religies... onderdrukking.
Je weet dat Boeddha geen god is, maar een mens? Dat in het boeddhisme Boeddha zeer zeker niet belangrijker is dan jij bent? Misschien toch wat beter kijken naar andere religies, want dat heb je zo te zien eigenlijk niet echt gedaan.quote:Op zaterdag 16 december 2017 23:26 schreef Santa12 het volgende:
Ik denk het wel. Juist door naar andere religies te kijken, allemaal gebaseerd op iets waar je in moet geloven, wat er naar mijn inziens niet is, is satanisme gericht op jezelf. Is niet God (Allah, Boedha, etc) belangrijk, maar jijzelf!! Aanbid je niet wat er niet is.
Daarbij zijn de 9 statements en de 11 leefregels belangrijk. Evenals de satanistische feestdagen.
Ah, dus je gelooft wel in magie? Fijn om te weten.quote:Op maandag 18 december 2017 09:29 schreef Santa12 het volgende:
Dus in die zin een tegenstander van welk geloof dan ook. Geen geloof in wat er niet is.
Er zijn 11 leefregels die het duidelijk maken naast de 9 statements
Weer het geijkte "no true Scotsman" argument. Ik heb al aangegeven dat ik het heel goed snap. 25 jaar Bijbelstudie is wat anders dan die twee jaartjes van jou hoor. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik geloof het alleen niet.quote:Op maandag 18 december 2017 12:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je snapt het woord niet en dat blijkt uit bijna iedere post...kan het je niet kwalijk nemen ook Hoatzin...
Ik kijk wel uit, straks word ik net als jij...quote:kom toch tot God dan zal het woord zich aan je openbaren want de waarheid zet je vrij man,geloof me nou maar![]()
Ik bén en vrouw😉quote:Op maandag 18 december 2017 12:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoezo gelijk als volgens jou vrouwen sexy en mooi dienen te zijn? Is gewoon een ander keurslijf, waarin een man (jij dus in dit geval) even bepaald wat een 'echte' vrouw is. Want een vrouw die daar niet aan voldoet doet zichzelf te kort.
Nou ja, een vrouw dan die andere vrouwen vertelt wat ze moeten zijn, horen te zijn.quote:
En doet ook nog aan wat vruchtbaarheidsfeesten. Hopenlijk in oude stijl, maar daar zal het wel weer fout gaan, want niet religieus 😥quote:
Zo sexy als je je zelf voelt 😉quote:Op maandag 18 december 2017 14:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En doet ook nog aan wat vruchtbaarheidsfeesten. Hopenlijk in oude stijl, maar daar zal het wel weer fout gaan, want niet religieus 😥
Om even op de oorsprokelijke vraag terug te komen: ja, die zijn er. We hebben in het verleden een aantal samenkomsten gehad, meestal gewoon wat lullen in de kroeg. De Nederlandse tak van de CoS had ook jaarlijkse informatieavonden, misschien ook interessant voor je; al zijn die al een tijdje niet meer georganiseerd. Je weet de officiele site wel te vinden, vraag via mail wanneer (en of) de volgende komt.quote:Op maandag 18 december 2017 16:58 schreef Santa12 het volgende:
Misschien heb je mijn eerste vraag niet goed gelezen. Ik weet waar ik voor sta. Zonder al teveel uitleg. Ik zou het fijn vinden andere mensen te ontmoeten met dezelfde visie stroming, religie of beschouwing
25 jaar bijbelstudie zonder het te geloven dat is echt ziek hoor!!!...ik weet niet wat ik hoor...waar ben je dan mee bezig man en dan zeg je dat ik niet spoor....nou ik snap de bijbel nog beter in die 2 jaar dan jij in 25 jaar...en dat komt omdat jij het op eigen houtje doet zonder Gods Geest die je toch echt nodig hebt,want het boek is ook spiritueel waar jij al niks mee hebt en je snijdt het woord niet recht ook en ga je dingen door elkaar heen halen en dus struikel je over het woord want je gelooft het nog steeds niet...zonde van die 25 jaar!! Je leest de bijbel om een diepere relatie met God te krijgen en om naar te leven en dus is een vereiste het te geloven,buiten dat heeft het geen enkel nut om bijbelstudie te doenquote:Op maandag 18 december 2017 13:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Weer het geijkte "no true Scotsman" argument. Ik heb al aangegeven dat ik het heel goed snap. 25 jaar Bijbelstudie is wat anders dan die twee jaartjes van jou hoor. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik geloof het alleen niet.
[..]
Ik kijk wel uit, straks word ik net als jij...
Ben zeker ook geen fan van de kudde. Alle ingangen via sites, mails of telefoonnummers lijken dicht. Vandaar hier mijn vraag...quote:Op maandag 18 december 2017 20:17 schreef Krank het volgende:
[..]
Om even op de oorsprokelijke vraag terug te komen: ja, die zijn er. We hebben in het verleden een aantal samenkomsten gehad, meestal gewoon wat lullen in de kroeg. De Nederlandse tak van de CoS had ook jaarlijkse informatieavonden, misschien ook interessant voor je; al zijn die al een tijdje niet meer georganiseerd. Je weet de officiele site wel te vinden, vraag via mail wanneer (en of) de volgende komt.
Verder staat eigenlijk alles op een laag pitje, al jarenlang geen gezamenlijke activiteiten ondernomen; het is best lastig om iets georganiseerd te krijgen met zulk individualistisch ingestelde figuren. Samengevat: er zijn wel degelijk Laveyaanse Satanisten in Nederland maar meeste houden hun opvattingen voor zichzelf en staan over het algemeen niet te springen om een kudde te vormen.
Zucht...hoe vaak moet ik het nog herhalen? Toen geloofde ik (het) wel natuurlijk.quote:Op maandag 18 december 2017 20:21 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
25 jaar bijbelstudie zonder het te geloven dat is echt ziek hoor!!!... ik weet niet wat ik hoor...waar ben je dan mee bezig man en dan zeg je dat ik niet spoor....nou ik snap de bijbel nog beter in die 2 jaar dan jij in 25 jaar...en dat komt omdat jij het op eigen houtje doet zonder Gods Geest die je toch echt nodig hebt,want het boek is ook spiritueel waar jij al niks mee hebt en je snijdt het woord niet recht ook en ga je dingen door elkaar heen halen en dus struikel je over het woord want je gelooft het nog steeds niet...zonde van die 25 jaar!! Je leest de bijbel om een diepere relatie met God te krijgen en om naar te leven en dus is een vereiste het te geloven,buiten dat heeft het geen enkel nut om bijbelstudie te doen
Dat is geen satanisme.quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:24 schreef Santa12 het volgende:
Wij aanbidden geen God. Geen duivel. Geloven niet in hemel of hel. Geloven niet in iets wat voor ons niet bestaat. Maar stellen onszelf als belangrijkste persoon. Leven naar de 9 statements van het satanisme. En de 11 leefregels.
Er is een facebookgroep waar ik je aan toe kan voegen waar de oude harde kern redelijk vertegenwoordigd is; paar mensen van de CoS, de meeste ongeaffilieerd. Verwacht echter niet te veel van, zoals meeste mensen het hier al zeiden: het trekt voornamelijk verkeerde types aan. Overgrote deel is rebelse pubers "Fuuuck the establishment! It's about Me, Me, Me!" en labiele, mentaal wat zwakkere mensen "Don't cross me for I am a Dark Force of Eeeevil!". Het is voornamelijk een circlejerk en compensatie voor eigen minderwaardigheids-complexjes, geen groepje schemerige Illuminati. Die zijn er overigens ook wel, een zeer kleine groep die wel degelijk met de filosofische en esoterische kanten bezig is maar die zie je niet op publieke forums terug.quote:Op maandag 18 december 2017 23:42 schreef Santa12 het volgende:
[..]
Ben zeker ook geen fan van de kudde. Alle ingangen via sites, mails of telefoonnummers lijken dicht. Vandaar hier mijn vraag...
Tsja, aan de vruchten herkent men de boom.quote:Op dinsdag 19 december 2017 13:07 schreef Krank het volgende:
[..]
Er is een facebookgroep waar ik je aan toe kan voegen waar de oude harde kern redelijk vertegenwoordigd is; paar mensen van de CoS, de meeste ongeaffilieerd. Verwacht echter niet te veel van, zoals meeste mensen het hier al zeiden: het trekt voornamelijk verkeerde types aan. Overgrote deel is rebelse pubers "Fuuuck the establishment! It's about Me, Me, Me!" en labiele, mentaal wat zwakkere mensen "Don't cross me for I am a Dark Force of Eeeevil!". Het is voornamelijk een circlejerk en compensatie voor eigen minderwaardigheids-complexjes, geen groepje schemerige Illuminati. Die zijn er overigens ook wel, een zeer kleine groep die wel degelijk met de filosofische en esoterische kanten bezig is maar die zie je niet op publieke forums terug.
Fair enough.quote:Op maandag 18 december 2017 16:58 schreef Santa12 het volgende:
Misschien heb je mijn eerste vraag niet goed gelezen. Ik weet waar ik voor sta. Zonder al teveel uitleg. Ik zou het fijn vinden andere mensen te ontmoeten met dezelfde visie stroming, religie of beschouwing
Okay dus ooit was je wel verstandig ,maar de satan heeft het woord van je weg genomen ...zonde man want nu ga je hem achterna en op weg naar een nare plek....dus laat het woord niet verstikken door die kneus man...want diep in je hart weet je dat het waar is dat voel ik gewoon...alleen kan je bepaalde dingen niet uitstaan en irriteer je je aan,omdat je het niet begrijpt.quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zucht...hoe vaak moet ik het nog herhalen? Toen geloofde ik (het) wel natuurlijk.
Exact. Negeer de zwakke christelijke nepgod en buig voor de echte goden.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
dus laat het woord niet verstikken door die kneus man....
Er is geen andere God dan die van de bijbel dat is de enige echte....en zwak is wat de mens is zonder Hemquote:Op dinsdag 19 december 2017 19:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Exact. Negeer de zwakke christelijke nepgod en buig voor de echte goden.
Nee, niet de satan heeft het woord weggenomen....hou toch eens op altijd de schuld bij een ander te zoeken. En het lijkt me, zelfs voor jou, wel duidelijk dat als ik niet in god geloof ik ook niet in een satan geloof. Dus nee, ik ga "hem niet achterna".quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Okay dus ooit was je wel verstandig ,maar de satan heeft het woord van je weg genomen ...zonde man want nu ga je hem achterna en op weg naar een nare plek....dus laat het woord niet verstikken door die kneus man...want diep in je hart weet je dat het waar is dat voel ik gewoon...alleen kan je bepaalde dingen niet uitstaan en irriteer je je aan,omdat je het niet begrijpt.
Hier zie je overduidelijk een satanistische invloed want dogmatiek is een instrument van de tegenhanger.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:05 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Er is geen andere God dan die van de bijbel dat is de enige echte....en zwak is wat de mens is zonder Hem
Dat heeft ie wel,want hij bestaat en God ook of jij dat nou gelooft of niet...en is er genoeg bewijs anders zou God niet zeggen dat niemand te verontschuldigen is...alleen wil jij het niet zien of horen en dat is heel wat anders....als ik mag kiezen tussen miljarden op mijn bank,de mooiste vrouwen om me heen en lekker doen wat ik wil of God kies ik God zonder twijfel...dus als ie niet zou bestaan zou die keuze nergens op slaan ook toch....quote:Op woensdag 20 december 2017 07:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee, niet de satan heeft het woord weggenomen....hou toch eens op altijd de schuld bij een ander te zoeken. En het lijkt me, zelfs voor jou, wel duidelijk dat als ik niet in god geloof ik ook niet in een satan geloof. Dus nee, ik ga "hem niet achterna".
Dus jij gaat zeggen dat ik satanisch beïnvloed ben...zou maar oppassen met dingen toe te schrijven aan satan als het van de andere kant komt,want dat deden de farizeeërs ook....en in het christelijke geloof komt het aanzetten van geweld niet voor of je moet een valse christen zijn.en aangezien alleen het christelijk geloof echt is doen andere geloven wel dingen die niet van God zijn omdat ze ook niet van God zijn.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hier zie je overduidelijk een satanistische invloed want dogmatiek is een instrument van de tegenhanger.
Indoctrinatie, psychologische, mentale- en emotionele beïnvloeding, zelfs tot het aanzetten van fysiek geweld. Veel ogenschijnlijke godsdienstige religies zijn juist het product van de tegenhanger.
Een bekende uitspraak is dat de duivel zich vaak laat presenteren als de engel van het licht. Als Lucifer, de lichtbrenger.
Ik erken dat jij gelooft. Zou jij aub willen erkennen dat ik niet geloof en dat dit soort zaken voor mij eenvoudig niet gelden? Ook al geloof jij van wel?quote:Op woensdag 20 december 2017 10:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat heeft ie wel,want hij bestaat en God ook of jij dat nou gelooft of niet...en is er genoeg bewijs anders zou God niet zeggen dat niemand te verontschuldigen is...alleen wil jij het niet zien of horen en dat is heel wat anders....als ik mag kiezen tussen miljarden op mijn bank,de mooiste vrouwen om me heen en lekker doen wat ik wil of God kies ik God zonder twijfel...dus als ie niet zou bestaan zou die keuze nergens op slaan ook toch....
Ik geloof ook gerust dat jij niet gelooft maar je zit hier wel alleen maar onzin te spuien en vraag me af waarom dan in hemelsnaam..? hou er dan mee op en ga iets ander met je tijd doen wat dan heb je hier niks te zoeken.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:03 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik erken dat jij gelooft. Zou jij aub willen erkennen dat ik niet geloof en dat dit soort zaken voor mij eenvoudig niet gelden? Ook al geloof jij van wel?
Dogmatisme is geen deugd maar een zonde. Een instrument gebruikt door de tegenhanger.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dus jij gaat zeggen dat ik satanisch beïnvloed ben...zou maar oppassen met dingen toe te schrijven aan satan als het van de andere kant komt,want dat deden de farizeeërs ook....en in het christelijke geloof komt het aanzetten van geweld niet voor of je moet een valse christen zijn.en aangezien alleen het christelijk geloof echt is doen andere geloven wel dingen die niet van God zijn omdat ze ook niet van God zijn.
In mijn ogen spui jij onzin. En wel van de ergste soort. Prima als je zo'n eng geloof hebt als jij, daar is verder niets mis mee. Je moet hier niets. Maar zodra je komt roepen dat (alléén) jouw visie de waarheid is dan moet je toch echt een bal verwachten!quote:Op woensdag 20 december 2017 11:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ik geloof ook gerust dat jij niet gelooft maar je zit hier wel alleen maar onzin te spuien en vraag me af waarom dan in hemelsnaam..? hou er dan mee op en ga iets ander met je tijd doen wat dan heb je hier niks te zoeken.
Ik geloof gewoon wat er in de bijbel staat en is wat God zelf geschreven heeft en neem alleen dat als waarheid aan en als iedereen dat zou doen en er naar zou leven zou de wereld niet zo zijn als nu....en omdat jij bepaalde dingen niet rationeel vind wat het woord verkondigt ben ik dogmatisch haha....quote:Op woensdag 20 december 2017 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dogmatisme is geen deugd maar een zonde. Een instrument gebruikt door de tegenhanger.
De tegenhanger is als een web doorsponnen binnen al jullie facetten van het geloof.
Jullie ongeloof hierin geeft de tegenhanger kracht. Geloof me, niets is zoals het lijkt.
Niet MIJN visie maar Gods visie wanneer ga je dat nou eens inzien..? dus kom maar op want wijk voor niemand die het denkt beter te weten dan God zelf...via Gods woord kan ik zo zien of iemand waarheid of onzin praatquote:Op woensdag 20 december 2017 11:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
In mijn ogen spui jij onzin. En wel van de ergste soort. Prima als je zo'n eng geloof hebt als jij, daar is verder niets mis mee. Je moet hier niets. Maar zodra je komt roepen dat (alléén) jouw visie de waarheid is dan moet je toch echt een bal verwachten!
En die krijg je dan ook ! Raar he?
Nu nog mooier!!! Gods visie komt exact overeen met die van jou...komt dat even mooi uit. Weet je meteen dat iedereen die anders denkt er volkomen naast zit.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet MIJN visie maar Gods visie wanneer ga je dat nou eens inzien..? dus kom maar op want wijk voor niemand die het denkt beter te weten dan God zelf...via Gods woord kan ik zo zien of iemand waarheid of onzin praat
Precies...dat kan je weten als je Gods waarheid gaat inzien,want daar komt mijn visie vandaan in tegenstelling tot jou die het zonder God wil doen....en alles wat in tegenspraak is met zijn woord is onzin ja...en weet zelf ook nog niet alle waarheid hoor,maar wat ik weet moet overheen komen met het woord,want buiten het woord is er geen waarheid...quote:Op woensdag 20 december 2017 12:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nu nog mooier!!! Gods visie komt exact overeen met die van jou...komt dat even mooi uit. Weet je meteen dat iedereen die anders denkt er volkomen naast zit.
Wat gek dat anderen dan een andere waarheid doorkrijgen van hun god.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Precies...dat kan je weten als je Gods waarheid gaat inzien,want daar komt mijn visie vandaan in tegenstelling tot jou die het zonder God wil doen....en alles wat in tegenspraak is met zijn woord is onzin ja...en weet zelf ook nog niet alle waarheid hoor,maar wat ik weet moet overheen komen met het woord,want buiten het woord is er geen waarheid...
Zoals want noem eens wat dan..?quote:Op woensdag 20 december 2017 12:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat gek dat anderen dan een andere waarheid doorkrijgen van hun god.
Kijk eens hoeveel verschillende religies er zijn. De aanhangers van elke religie claimt de waarheid, net als jij. Zo krijgen JG van hun god door dat Jezus géén God is. Toch hebben ze vrijwel dezelfde bijbel als jij. Daar is natuurlijk wel wat in geknoeid, maar dat gebeurt voortdurend.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:16 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Zoals want noem eens wat dan..?
Do not give opinions or advice unless you are asked.quote:Op woensdag 20 december 2017 20:59 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe staat het met egoïsme en immoraliteit in deze 11 (?) regeltjes in het "Satanisme"? Moord, misbruik, manipulatie om een hoger doel te bereiken?
In het engels klinkt het altijd beter.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Do not give opinions or advice unless you are asked.
Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
When in another’s lair, show him respect or else do not go there.
If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.
Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.
Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.
Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
Do not harm little children.
Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.
Copy&paste, ben lui...quote:Op woensdag 20 december 2017 21:18 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
In het engels klinkt het altijd beter.
Ken je de kracht van je muil houden? Die moet je eens proberen.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En de 9 satanische zonden:
Stupidity
The top of the list for Satanic Sins. The Cardinal Sin of Satanism. It’s too bad that stupidity isn’t painful. Ignorance is one thing, but our society thrives increasingly on stupidity. It depends on people going along with whatever they are told. The media promotes a cultivated stupidity as a posture that is not only acceptable but laudable. Satanists must learn to see through the tricks and cannot afford to be stupid.
Pretentiousness
Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not.
Solipsism
Can be very dangerous for Satanists. Projecting your reactions, responses and sensibilities onto someone who is probably far less attuned than you are. It is the mistake of expecting people to give you the same consideration, courtesy and respect that you naturally give them. They won’t. Instead, Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.” It’s work for most of us and requires constant vigilance lest you slip into a comfortable illusion of everyone being like you. As has been said, certain utopias would be ideal in a nation of philosophers, but unfortunately (or perhaps fortunately, from a Machiavellian standpoint) we are far from that point.
Self-deceit
It’s in the “Nine Satanic Statements” but deserves to be repeated here. Another cardinal sin. We must not pay homage to any of the sacred cows presented to us, including the roles we are expected to play ourselves. The only time self-deceit should be entered into is when it’s fun, and with awareness. But then, it’s not self-deceit!
Herd Conformity
That’s obvious from a Satanic stance. It’s all right to conform to a person’s wishes, if it ultimately benefits you. But only fools follow along with the herd, letting an impersonal entity dictate to you. The key is to choose a master wisely instead of being enslaved by the whims of the many.
Lack of Perspective
Again, this one can lead to a lot of pain for a Satanist. You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence. We are making history right now, every day. Always keep the wider historical and social picture in mind. That is an important key to both Lesser and Greater Magic. See the patterns and fit things together as you want the pieces to fall into place. Do not be swayed by herd constraints—know that you are working on another level entirely from the rest of the world.
Forgetfulness of Past Orthodoxies
Be aware that this is one of the keys to brainwashing people into accepting something new and different, when in reality it’s something that was once widely accepted but is now presented in a new package. We are expected to rave about the genius of the creator and forget the original. This makes for a disposable society.
Counterproductive Pride
That first word is important. Pride is great up to the point you begin to throw out the baby with the bathwater. The rule of Satanism is: if it works for you, great. When it stops working for you, when you’ve painted yourself into a corner and the only way out is to say, I’m sorry, I made a mistake, I wish we could compromise somehow, then do it.
Lack of Aesthetics
This is the physical application of the Balance Factor. Aesthetics is important in Lesser Magic and should be cultivated. It is obvious that no one can collect any money off classical standards of beauty and form most of the time so they are discouraged in a consumer society, but an eye for beauty, for balance, is an essential Satanic tool and must be applied for greatest magical effectiveness. It’s not what’s supposed to be pleasing—it’s what is. Aesthetics is a personal thing, reflective of one’s own nature, but there are universally pleasing and harmonious configurations that should not be denied.
Nu ben ik echt heel erg onder de indruk. Heb jij me toch eens fiks de neus gewassen zeg... Poeh.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:20 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ken je de kracht van je muil houden? Die moet je eens proberen.
Lol ik draag een satansster dus ik zou je held moeten zijn maar okequote:Op woensdag 20 december 2017 21:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nu ben ik echt heel erg onder de indruk. Heb jij me toch eens fiks de neus gewassen zeg... Poeh.
Ik ben geen satanist.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:28 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Lol ik draag een satansster dus ik zou je held moeten zijn maar oke
Wordt pastafari dudeik heb niks tegen je, het was gewoon een opmerking.
Je doet nu hetzelfde als die achterlijke gelovigen.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik ben geen satanist.
En wat jij de satansster noemt noem ik een pentagram die omgekeerd geplaats is. Staat symbool voor materie boven geest. Draag je hem met de ene punt boven staat het symbool voor geest boven materie. Nou ja, grofweg gezegd dan, zit wel meer in.
Omgekeerd is slecht, net als het kruis ondersteboven, is christelijk denken. Je moet het maar zelf weten als je denkt een middelvinger naar het abrahmisme op te steken ermee. Maar bijster intelligent is het niet en mij heb je er echt niet mee.
Het satanisme is verwant aan het hedonisme, met een scheutje humanisme, magisch denken (niet verwarren met magie beoefenen, alhoewel dat ook voor komt, zeker in de basis) en wat spotterij richting het christelijke denken.
Er wordt in symbolen gesproken, als je die taal begrijpt weet je wat er gezegd wordt. Als je gevangen bent in het christelijk denken kom je niet verder dan kijk de duivel, hoe rebels ben ik dat ik dat onder iedereens neus wrijf.
Rolt met ogen.
Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.quote:Op woensdag 20 december 2017 20:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel verschillende religies er zijn. De aanhangers van elke religie claimt de waarheid, net als jij. Zo krijgen JG van hun god door dat Jezus géén God is. Toch hebben ze vrijwel dezelfde bijbel als jij. Daar is natuurlijk wel wat in geknoeid, maar dat gebeurt voortdurend.
quote:Op woensdag 20 december 2017 21:20 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ken je de kracht van je muil houden? Die moet je eens proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |