abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175757923
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die net als ik satanist zijn....
Satanist
pi_175757928
Santanist?

En wa houdt het voor je in? Of is er een algemeen satanisme?
pi_175758055
Nee, er bestaat geen algemeen satanisme.

Net als bij andere spirituele en religieuze stromingen kent het vele sub-stromingen in meerdere variaties.
pi_175759256
Het komt hier op neer :
(Niet te verwarren met een sataan, iemand die aan duivelsaanbidding doet)

i-mode versie

Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen zijn gevoerd.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetisjen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Satanist
pi_175759666
Tsjong dat lijkt wel ons 'heidendom'/germaans-paganisme op de zweverigheid van een hoger mens na.
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:15:40 #6
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175760343
Er zijn twee vormen van satanisme, atheïstisch satanisme en theïstisch satanisme.

Atheïstisch satanisme is in feite een vorm van humanisme die zichzelf een ander labeltje heeft opgeplakt om te choqueren. Relatief onschuldig maar nogal onzinnig, als je kernwaarden zijn zoals 'satanist' Santa12 in zijn post noemt, noem jezelf dan gewoon humanist.

Theïstisch satanisme is hetzelfde als zwarte hekserij, het is letterlijk duivelsaanbidding en levensgevaarlijk. Een interessant boek van een ex-satanist hierover is 'Verbroken Betovering' van Angela Loeve.
pi_175760513
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:07 schreef Santa12 het volgende:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die net als ik satanist zijn....
Gaat alles goed op school?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175763290
Ik vraag niet om te oordelen over iets wat je niets van weet. Ik doe dat dat andersom ook niet. Ik vraag ook niet om een uitleg, daar ik zelf heel goed weet wat het inhoudt.
Ik vraag enkel of er nog meer mensen zijn
Satanist
pi_175764190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:52 schreef Santa12 het volgende:
Ik vraag niet om te oordelen over iets wat je niets van weet. Ik doe dat dat andersom ook niet. Ik vraag ook niet om een uitleg, daar ik zelf heel goed weet wat het inhoudt.
Ik vraag enkel of er nog meer mensen zijn
Nou ik blijkbaar, behalve het hogere mens gebeuren. In mijn beleving is een mens een beest/dier, niks meer. En het is geen religie, je beschrijft een beschouwing.

Maar deze levensbeschouwing is wel wat duizenden jaren ouder dan die abrahamitische satan, dus die label van je vind ik wat stom :p
pi_175767832
Satanisme vind ik maar eng.
pi_175769940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:45 schreef Odaiba het volgende:
Satanisme vind ik maar eng.
En waarom dan? Weet je er iets van? Of laat je je leiden door de vooroordelen?
Satanisme is in weze niets anders dan het tegenovergestelde... het tegenovergestelde van het geloof in een god.

En noem het zoals je wilt. Geloof. Religie. Beschouwing. Leer. Stroming......
Satanist
pi_175770899
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:04 schreef Santa12 het volgende:

[..]

En waarom dan? Weet je er iets van? Of laat je je leiden door de vooroordelen?
Satanisme is in weze niets anders dan het tegenovergestelde... het tegenovergestelde van het geloof in een god.

En noem het zoals je wilt. Geloof. Religie. Beschouwing. Leer. Stroming......
Pffff ik weet niet eens waar te beginnen.

Maar oke.

Welke god bedoel je eigenlijk?
En erken je dan zowel die god alswel satan?
Kan satanisme ook bestaan zonder die god?
pi_175772297
quote:
Alsof elke vrouw sexy en/of mooi is
pi_175772319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:21 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Alsof elke vrouw sexy en/of mooi is
En dat is jammer...
Satanist
pi_175772363
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:22 schreef Santa12 het volgende:

[..]

En dat is jammer...
Misschien tweeledig te lezen. Maar ik vind niet elke vrouw mooi of sexy. Dus weet niet waarom dat onderdeel is van je lijstje. Of vind jij dat wel echt?
pi_175772378
Wij aanbidden geen God. Geen duivel. Geloven niet in hemel of hel. Geloven niet in iets wat voor ons niet bestaat. Maar stellen onszelf als belangrijkste persoon. Leven naar de 9 statements van het satanisme. En de 11 leefregels.
Satanist
pi_175772443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:24 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Misschien tweeledig te lezen. Maar ik vind niet elke vrouw mooi of sexy. Dus weet niet waarom dat onderdeel is van je lijstje. Of vind jij dat wel echt?
Het is hoe jij het invult. Niet elke vrouw is mooi of knap, maar kan zich wel zo willen voelen. En niet zoals bij de nonnen jezelf verhullen in kledij. Of bij sommige kerken alleen in het zwart, of alleen rokken, of als moslims gehuld in sluiers.
Satanist
pi_175773058
En mooie mannen?
pi_175773234
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]

Je mag zijn wie je bent. Mannen en vrouwen zijn gelijk. En niet zoals in zovele religies... onderdrukking.
Satanist
pi_175773438
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:57 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]

Je mag zijn wie je bent. Mannen en vrouwen zijn gelijk. En niet zoals in zovele religies... onderdrukking.
Maar kan satanisme alleen bestaan dankzij andere religies?

Als er nooit andere religies waren geweest, was er dan wel satanisme?
pi_175773950
Ik denk het wel. Juist door naar andere religies te kijken, allemaal gebaseerd op iets waar je in moet geloven, wat er naar mijn inziens niet is, is satanisme gericht op jezelf. Is niet God (Allah, Boedha, etc) belangrijk, maar jijzelf!! Aanbid je niet wat er niet is.
Daarbij zijn de 9 statements en de 11 leefregels belangrijk. Evenals de satanistische feestdagen.
Satanist
pi_175774222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 23:26 schreef Santa12 het volgende:
Ik denk het wel. Juist door naar andere religies te kijken, allemaal gebaseerd op iets waar je in moet geloven, wat er naar mijn inziens niet is, is satanisme gericht op jezelf. Is niet God (Allah, Boedha, etc) belangrijk, maar jijzelf!! Aanbid je niet wat er niet is.
Daarbij zijn de 9 statements en de 11 leefregels belangrijk. Evenals de satanistische feestdagen.
En dan maak je dus vandaag een account aan om dat geklep in de ruimte hier te vertellen.

Jochie, neem een beschuitje en een warme chocomel en ga lekker naar bed.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175774272
Ja waar jij aan doet is nep satanisme...de echte doen namelijk vreselijke dingen die je niet wilt weten geloof mij....
pi_175774367
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 23:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
Ja waar jij aan doet is nep satanisme...de echte doen namelijk vreselijke dingen die je niet wilt weten geloof mij....
[/qfuote]

Jij verwart het met satanen. Iets anders dan satanisten. Die aanbidden inderdaad de duivel. En voeren rituelen uit, meestal ritueel misbruik en opofferingen.
Satanist
pi_175774394
Zoals mijn begin vraag was... zijn er meer satanisten?
Satanist
pi_175774599
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 23:47 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 23:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[/qfuote]

Jij verwart het met satanen. Iets anders dan satanisten. Die aanbidden inderdaad de duivel. En voeren rituelen uit, meestal ritueel misbruik en opofferingen.
Klopt en jullie hebben gewoon bepaalde regels waar je je aan houd toch...? soort eigen bijbel maar dan zonder God.
  maandag 18 december 2017 @ 08:54:04 #27
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175803747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:05 schreef Santa12 het volgende:
Het komt hier op neer :
(Niet te verwarren met een sataan, iemand die aan duivelsaanbidding doet)

i-mode versie

Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen zijn gevoerd.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetisjen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Hee mooi maar eh...als je als vrouw nu plomp en onaantrekkelijk bent? Ik zie ze vaak genoeg lopen hoor...
  maandag 18 december 2017 @ 09:17:10 #28
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_175804046
De duivel heeft een hekel aan satanisten, kijk maar naar de serie Lucifer.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_175804095
Waarom wordt het satanisme genoemd als het niets satanisch heeft? Dat is heiligschennis aan Satan.
  maandag 18 december 2017 @ 09:23:55 #30
474104 Santa12
Satanistisch
pi_175804116
Klopt. Geen God of wat dan ook. Jezelf als belangrijkste persoon

En vrouwen die plomp en onaantrekkelijk zijn, doen zichzelf wellicht te kort
Satanist
pi_175804127
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:23 schreef Santa12 het volgende:

Noem het dan ikisme. Logischer
  maandag 18 december 2017 @ 09:25:36 #32
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175804136
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:23 schreef Santa12 het volgende:
Waarom heet het dan Satanisten? Satan betekent tegenstander. Hoe kun je een tegenstander zijn van iets waar je niet in gelooft?
quote:
En vrouwen die plomp en onaantrekkelijk zijn, doen zichzelf wellicht te kort
vertel jij ze 't even? :{w
  maandag 18 december 2017 @ 09:27:21 #33
474104 Santa12
Satanistisch
pi_175804163
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:22 schreef Haeks het volgende:
Waarom wordt het satanisme genoemd als het niets satanisch heeft? Dat is heiligschennis aan Satan.
En dát is het dus. Dat is geloven in iets wat er naar mijn inziens niet is. Geen hemel. Geen hel. Geen God. Geen duivel. Niemand kan bewijzen dat er een god, Allah, engel, duivel is. Maar mensen verliezen zich zelf daar in. Uiteindelijk zijn er wel satanisten die satan worden.
Satanist
  maandag 18 december 2017 @ 09:29:35 #34
474104 Santa12
Satanistisch
pi_175804217
Dus in die zin een tegenstander van welk geloof dan ook. Geen geloof in wat er niet is.
Er zijn 11 leefregels die het duidelijk maken naast de 9 statements
Satanist
pi_175804262
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:27 schreef Santa12 het volgende:

[..]

En dát is het dus. Dat is geloven in iets wat er naar mijn inziens niet is. Geen hemel. Geen hel. Geen God. Geen duivel. Niemand kan bewijzen dat er een god, Allah, engel, duivel is. Maar mensen verliezen zich zelf daar in. Uiteindelijk zijn er wel satanisten die satan worden.
Wat zou die satan dan zijn in de ogen van satanisten als satan er niet is.
  maandag 18 december 2017 @ 09:40:00 #36
474104 Santa12
Satanistisch
pi_175804419
Dat is vooral in de ogen van de satanen. Die aanbidden de duivel.
Satanist
  maandag 18 december 2017 @ 09:58:30 #37
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175804733
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:40 schreef Santa12 het volgende:
Dat is vooral in de ogen van de satanen. Die aanbidden de duivel.
Pas WIKI dan even aan want daar staat echt iets anders:

Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.
  maandag 18 december 2017 @ 10:00:43 #38
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175804755
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:27 schreef Santa12 het volgende:

[..]

Als je niet gelooft in al die dingen ben je gewoon atheïst/humanist, face it.

Volgens mij vind je het vooral heel stoer om jezelf satanist te noemen.
pi_175804807
Idd.
Het zijn gewoon mensen die leven hoe ze willen leven, niet willen opgaan in de massa van atheïsten, maar een naam en hokje willen hebben en dan zelf een club oprichten.
  maandag 18 december 2017 @ 10:09:52 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175804904
Er lopen/liepen hier wel een paar traditionele satanisten rond ja, in principe is die overtuiging best pragmatisch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_175806092
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 08:54 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hee mooi maar eh...als je als vrouw nu plomp en onaantrekkelijk bent? Ik zie ze vaak genoeg lopen hoor...
en God onderdrukt niemand die maakt je juist vrij van alle leugens en onzin in deze wereld en de mens zoals hij nu is is verrot en zal nooit gelukkig kunen worden in deze staat daar hebben we God voor nodig.En oorlogen komen door het kwaad in de wereld en niet door God en die je kan overwinnen juist met God.en God ziet mannen en vrouwen ook als gelijk alleen heeft de man een ander rolverdeling en is niet voor niets want de vrouw heeft als eerste gezondigd en worden eerder voor de gek gehouden omdat ze emotioneler zijn en daardoor vatbaarder voor misleiding.
  maandag 18 december 2017 @ 11:20:19 #42
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175806375
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

en God onderdrukt niemand die maakt je juist vrij van alle leugens en onzin in deze wereld
behalve in jouw geval blijkbaar...
quote:
en de mens zoals hij nu is is verrot en zal nooit gelukkig kunen worden in deze staat daar hebben we God voor nodig.
Eh , nee, ik ken zeer ongelukkige gelovigen, jij bent er een van.
quote:
En oorlogen komen door het kwaad in de wereld en niet door God en die je kan overwinnen juist met God.en God ziet mannen en vrouwen ook als gelijk alleen heeft de man een ander rolverdeling en is niet voor niets want de vrouw heeft als eerste gezondigd en worden eerder voor de gek gehouden omdat ze emotioneler zijn en daardoor vatbaarder voor misleiding.
ffffffff :|W
  maandag 18 december 2017 @ 11:25:12 #43
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175806469
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2017 10:09 schreef jogy het volgende:
Er lopen/liepen hier wel een paar traditionele satanisten rond ja, in principe is die overtuiging best pragmatisch.
Wat bedoel je met traditionele satanisten?

Atheïstisch satanisme is onzin, die mensen geloven niet eens in het bestaan van Satan, dat zijn gewoon humanisten die stoer willen doen.

Theïstisch satanisme is een geloofssysteem met allerlei gruwelijke en duistere rituelen dat in geheime kringen wordt uitgeoefend.

Aangezien de tweede groep veelal onder de radar wil blijven vermoed ik dat je het over de eerste groep hebt.
  maandag 18 december 2017 @ 11:29:06 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175806561
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:25 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Wat bedoel je met traditionele satanisten?
In ieder geval niet de paganistische/ritualistische satanisten zeg maar. Gewoon de 'basic' satanisten.

quote:
Atheïstisch satanisme is onzin, die mensen geloven niet eens in het bestaan van Satan, dat zijn gewoon humanisten die stoer willen doen.

Theïstisch satanisme is een geloofssysteem met allerlei gruwelijke en duistere rituelen dat in geheime kringen wordt uitgeoefend.

Aangezien de tweede groep veelal onder de radar wil blijven vermoed ik dat je het over de eerste groep hebt.
De eerste groep inderdaad, de tweede groep moet de puberteit nog even ontgroeien. dat het een beetje overbodig is ben ik het wel met je eens maar ongeacht het gegeven naampje aan het beestje zijn de beginselen wel relaxed, komt er gewoon op neer dat je moet doen en laten wat je wil zolang je daar anderen maar niet mee lastig valt/vrijheid ontneemt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_175807621
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[..]

[..]

Echt hè ik ben niet meer ongelukkig hoor...ben gister weer naar de kerk geweest en voel me weer top,blow niet meer en wil mensen tot redding brengen....ben erachter dat als je God loslaat het stukken slechter met je gaat en aangezien God je nooit zal verlaten had ik dit blijkbaar nodig...De vreze des HEEREN is het beginsel van de kennis,dwazen verachten wijsheid en vermaning.

[ Bericht 2% gewijzigd door Doedelzak77 op 18-12-2017 12:27:45 ]
pi_175807669
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je snapt het woord niet en dat blijkt uit bijna iedere post...kan het je niet kwalijk nemen ook Hoatzin...kom toch tot God dan zal het woord zich aan je openbaren want de waarheid zet je vrij man,geloof me nou maar :Y O-)
  maandag 18 december 2017 @ 12:20:46 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175807752
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:57 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]

Hoezo gelijk als volgens jou vrouwen sexy en mooi dienen te zijn? Is gewoon een ander keurslijf, waarin een man (jij dus in dit geval) even bepaald wat een 'echte' vrouw is. Want een vrouw die daar niet aan voldoet doet zichzelf te kort.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 december 2017 @ 12:26:39 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175807865
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 23:26 schreef Santa12 het volgende:
Je weet dat Boeddha geen god is, maar een mens? Dat in het boeddhisme Boeddha zeer zeker niet belangrijker is dan jij bent? Misschien toch wat beter kijken naar andere religies, want dat heb je zo te zien eigenlijk niet echt gedaan.

Hoe ga je als atheïst om met die leefregels, waarin bv magie erkent wordt?
En in het verlengde daarvan, waarom vier je paganistische feestdagen, heb je 6 spaken op het wiel van het jaar? Weet je bv waarom je 6 spaken op het wiel van het jaar hebt? Ken je de inhoud van die feesten wel echt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 december 2017 @ 12:28:04 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175807887
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:29 schreef Santa12 het volgende:
Dus in die zin een tegenstander van welk geloof dan ook. Geen geloof in wat er niet is.
Er zijn 11 leefregels die het duidelijk maken naast de 9 statements
Ah, dus je gelooft wel in magie? Fijn om te weten.
  maandag 18 december 2017 @ 13:02:18 #50
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175808462
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:15 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je snapt het woord niet en dat blijkt uit bijna iedere post...kan het je niet kwalijk nemen ook Hoatzin...
Weer het geijkte "no true Scotsman" argument. Ik heb al aangegeven dat ik het heel goed snap. 25 jaar Bijbelstudie is wat anders dan die twee jaartjes van jou hoor. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik geloof het alleen niet.

quote:
kom toch tot God dan zal het woord zich aan je openbaren want de waarheid zet je vrij man,geloof me nou maar :Y O-)
Ik kijk wel uit, straks word ik net als jij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')