abonnement Unibet Coolblue
pi_175737347
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jep. Geen grap.
Hoe doen jullie dat dan?

Gewoon nooit over maatschappelijke kwesties praten neem ik aan?
Met extra vezels!
pi_175737353
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:48 schreef Ryon het volgende:
om de tokkies met vuurwerk te kunnen ontlopen.
Het is zo heerlijk dat hier nagenoeg niemand vuurwerk afsteekt. En zelfs wanneer ze het wel doen (en dat is vooral rond Guy Fawkes Night in November...) dan gaat het beschaafd en met mate. Siervuurwerk, geen zelfgemaakte bommen en continu rotjes :r O+
Ja doei.
pi_175737375
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:50 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat dan?

Gewoon nooit over maatschappelijke kwesties praten neem ik aan?
Mevrouw xpompompomx is gelukkig geen grefo hoor ;)
Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel zin heb om tijdens het kerstdiner eens lekker tekeer te gaan over religie en het gristendom in het bijzonder ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:52:52 #274
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737378
Ik moet nog even opzoeken waar ze hier in Groningen op midwinterhoorns blazen, misschien ga ik daar nog wel even heen. Dat vind ik wel altijd leuk zo rond de kerst.
pi_175737390
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mevrouw xpompompomx is gelukkig geen grefo hoor ;)
Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel zin heb om tijdens het kerstdiner eens lekker tekeer te gaan over religie en het gristendom in het bijzonder ;)
Nee dat dacht ik al niet.

Ik bedoel op bezoek enzo.

:P
Met extra vezels!
pi_175737394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Een journalist van het ND heeft even opgevraagd hoe vaak sommige partijen het woord voeren.

SjoerdMouissie twitterde op donderdag 14-12-2017 om 19:45:38 Cijfers opgevraagd bij Tweede Kamer, debatten 15 maart t/m 6 december. FvD voerde 26 keer het woord in Plenaire Z… https://t.co/6fDvs88khB reageer retweet
Op zich kan ik mij wel vinden in de stelling van Baudet dat de meeste debatten toch maar voor de bühne zijn. Zeker met twee onervaren Kamerleden van een nieuwe partij, dus zonder ondersteunende organisatie, kan ik mij voorstellen dat je selectief bent.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:59 #277
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737427
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Op zich kan ik mij wel vinden in de stelling van Baudet dat de meeste debatten toch maar voor de bühne zijn. Zeker met twee onervaren Kamerlen van een nieuwe partij, dus zonder ondersteunende organisatie, kan ik mij voorstellen dat je selectief bent.
Ik zou dat verhaal sterker vinden als ze er wel waren bij (voor hen) belangrijke debatten. Als je dan ook nog ziet dat DENK (ook niet enorm ervaren) bijna drie keer zoveel debatten doet en vaker beter zijn ingelezen...
pi_175737444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik zou dat verhaal sterker vinden als ze er wel waren bij (voor hen) belangrijke debatten.
Kun je dan objectief vaststellen welk debatten belangrijk zijn voor FvD?
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:57:22 #279
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737474
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Kun je dan objectief vaststellen welk debatten belangrijk zijn voor FvD?
Elke partij heeft toch speerpunten en onderwerpen waar ze zich op profileren? Op basis daarvan kan je denk ik wel een redelijke gok wagen over wat belangrijke debatten zijn voor de partij.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:57:37 #280
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175737478
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Kun je dan objectief vaststellen welk debatten belangrijk zijn voor FvD?
Ja? Dat heet verkiezingsprogramma? Zeg maar de reden waarom mensen op partij X stemmen. ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:58:21 #281
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175737492
Niet dat het trouwens erg is dat Baudet geen flikker uitvoert in de Kamer. Het is alleen wel opvallend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175737553
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Op zich kan ik mij wel vinden in de stelling van Baudet dat de meeste debatten toch maar voor de bühne zijn. Zeker met twee onervaren Kamerleden van een nieuwe partij, dus zonder ondersteunende organisatie, kan ik mij voorstellen dat je selectief bent.
Hij blaast gewoon te hoog van de toren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175737584
Wat een chagrijn over de Kerstdagen lees ik hier overigens weer. Feestelijk aankleden, zo droeg ik vorig jaar onder meer een vlinderstrikje. Iedereen vond het leuk staan. ^O^ En Kerst vind ik juist altijd een mooie gelegenheid om familie uit te nodigen die je eigenlijk maar veel te weinig ziet. Kerst heeft wat mij betreft toch vooral met verbondenheid en liefde te maken.
pi_175737593
Ik zat me best te storen aan de lof die over Baudet werd uitgestrooid bij Jinek afgelopen week. Ja, hij heeft objectief gezien het nodige bereikt, maar dit is de man die beweert dat Rusland niet achter de dood van zo'n 200 Nederlanders zit en dat er opnieuw naar gekeken moet worden. Ondanks alle bewijzen in het tegendeel.

Dat vind ik heel schandelijk en daarmee verspeel je alle krediet. Dus ja, leuk voor je dat je op 10 zetels staat, maar je blijft een immorele klootzak. Dat mag niet beloond worden.
pi_175737610
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:03 schreef Kowloon het volgende:
Wat een chagrijn over de Kerstdagen lees ik hier overigens weer. Feestelijk aankleden, zo droeg ik vorig jaar onder meer een vlinderstrikje. Iedereen vond het leuk staan. ^O^ En Kerst vind ik juist altijd een mooie gelegenheid om familie uit te nodigen die je eigenlijk maar veel te weinig ziet. Kerst heeft wat mij betreft toch vooral met verbondenheid en liefde te maken.
Ik ken geen liefde en verbondenheid in mijn leven, dus dan ben ik snel klaar.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:05:55 #286
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737636
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:03 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zat me best te storen aan de lof die over Baudet werd uitgestrooid bij Jinek afgelopen week. Ja, hij heeft objectief gezien het nodige bereikt, maar dit is de man die beweert dat Rusland niet achter de dood van zo'n 200 Nederlanders zit en dat er opnieuw naar gekeken moet worden. Ondanks alle bewijzen in het tegendeel.

Dat vind ik heel schandelijk en daarmee verspeel je alle krediet. Dus ja, leuk voor je dat je op 10 zetels staat, maar je blijft een immorele klootzak. Dat mag niet beloond worden.
Was dat het item over de politicus van het jaar? Want wat ze daar zeiden over Baudet vond ik inderdaad ook redelijk vervelend. Het zal wel weer komen door die angst dat de NPO elitair wordt bevonden als ze dit soort politici te kritisch benaderen, maar dit kritiekloze geneuzel was pijnlijk.
pi_175737678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Was dat het item over de politicus van het jaar? Want wat ze daar zeiden over Baudet vond ik inderdaad ook redelijk vervelend. Het zal wel weer komen door die angst dat de NPO elitier wordt bevonden als ze dit soort politici te kritisch benaderen, maar dit kritiekloze geneuzel was pijnlijk.
Ik kan er inderdaad prima doorheen prikken als ze iets te zeggen hebben over mensen die een agenda hebben waar ik het niet mee eens ben. Ik kan objectief zeggen dat ik Rutte een geschikte vent vind. Dijkhoff ook. Zou er nooit op stemmen, maar prima gasten verder. Baudet is echter geen prima gast. Ik kan ook objectief gezien stellen dat hij een goed jaar gedraaid heeft, maar los van dat ik nooit op hem zou stemmen vind ik zijn opvattingen ook echt immoreel. Daar werd volledig aan voorbij gegaan.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:11:28 #288
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737724
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik kan er inderdaad prima doorheen prikken als ze iets te zeggen hebben over mensen die een agenda hebben waar ik het niet mee eens ben. Ik kan objectief zeggen dat ik Rutte een geschikte vent vind. Dijkhoff ook. Zou er nooit op stemmen, maar prima gasten verder. Baudet is echter geen prima gast. Ik kan ook objectief gezien stellen dat hij een goed jaar gedraaid heeft, maar los van dat ik nooit op hem zou stemmen vind ik zijn opvattingen ook echt immoreel. Daar werd volledig aan voorbij gegaan.
Precies, en dat hij in debat zwak is, erg slecht voorbereid is en weinig komt opdagen in de TK zijn ook allemaal dingen die best benoemd mogen worden.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:13:21 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_175737758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Precies, en dat hij in debat zwak is, erg slecht voorbereid is en weinig komt opdagen in de TK zijn ook allemaal dingen die best benoemd mogen worden.
Net zoals zijn bedenkelijke standpunten qua rassenleer.
pi_175737786
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Elke partij heeft toch speerpunten en onderwerpen waar ze zich op profileren? Op basis daarvan kan je denk ik wel een redelijke gok wagen over wat belangrijke debatten zijn voor de partij.
Allereerst, de gedachte om debatten in de Kamer als een soort veredeld campagneinstrument te zien deel ik niet. ;) Maar FvD zal zich in dat opzicht inderdaad wel net als veel andere partijen gedragen. En juist daarom denk ik dat je niet te snel negatief moet oordelen over de selectie van FvD om deel te nemen aan debatten. Net als andere (kleine) partijen zullen ze daar ongetwijfeld goed over nadenken. Het kan zijn dat zij andere selectiecriteria hanteren dan je op het eerste gezicht zou denken.
pi_175737794
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:03 schreef Kowloon het volgende:
Wat een chagrijn over de Kerstdagen lees ik hier overigens weer. Feestelijk aankleden, zo droeg ik vorig jaar onder meer een vlinderstrikje. Iedereen vond het leuk staan. ^O^ En Kerst vind ik juist altijd een mooie gelegenheid om familie uit te nodigen die je eigenlijk maar veel te weinig ziet. Kerst heeft wat mij betreft toch vooral met verbondenheid en liefde te maken.
Kerst. _O_ ~:) ~:) ~:) >:O >:O >:O >:O
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175737811
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:58 schreef Ryon het volgende:
Niet dat het trouwens erg is dat Baudet geen flikker uitvoert in de Kamer. Het is alleen wel opvallend.
Mag gewoon, er staat nergens geschreven dat een Kamerlid wat moet doen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:15:59 #293
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737815
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Net zoals zijn bedenkelijke standpunten qua rassenleer.
Daar doelde Mystikvm al op dacht ik. Ik ben ook benieuwd welke journalist van een groot medium als eerste Baudet echt kritisch gaan aanpakken op zijn extreemrechtse ideeën.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:07 #294
104871 remlof
Europees federalist
pi_175737820
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:15 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Kerst. _O_ ~:) ~:) ~:) >:O >:O >:O >:O
Hey, chanuka is ng niet eens voorbij :{w

pi_175737842
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Hey, chanuka is ng niet eens voorbij :{w
Heb de winst al binnen, op naar de volgende.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175737847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:15 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Kerst. _O_ ~:) ~:) ~:) >:O >:O >:O >:O
Had gisteren nog een klein kerstboompje gekocht.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:18:01 #297
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175737850
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Allereerst, de gedachte om debatten in de Kamer als een soort veredeld campagneinstrument te zien deel ik niet. ;) Maar FvD zal zich in dat opzicht inderdaad wel net als veel andere partijen gedragen. En juist daarom denk ik dat je niet te snel negatief moet oordelen over de selectie van FvD om deel te nemen aan debatten. Net als andere (kleine) partijen zullen ze daar ongetwijfeld goed over nadenken. Het kan zijn dat zij andere selectiecriteria hanteren dan je op het eerste gezicht zou denken.
Huh? Het is toch geen campagneinstrument als je komt opdagen bij begrotingsdebatten over onderwerpen die belangrijk zijn voor je partij?

En zoals de journalist al liet ziet zijn de andere kleine partijen (incl. DENK die ook redelijk nieuw zijn) wel in staat om heel wat meer debatten af te lopen.
pi_175737853
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Had gisteren nog een klein kerstboompje gekocht.
Ik ga dit weekend wat bomen halen voor anderen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175737907
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Op zich kan ik mij wel vinden in de stelling van Baudet dat de meeste debatten toch maar voor de bühne zijn. Zeker met twee onervaren Kamerleden van een nieuwe partij, dus zonder ondersteunende organisatie, kan ik mij voorstellen dat je selectief bent.
Selectief of ontlopen van het echte parlementaire werk? Andere partijen kunnen het immers wel met een kleine fractie. Een DENK heeft niet echt meer ervaring.
pi_175737919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Precies, en dat hij in debat zwak is, erg slecht voorbereid is en weinig komt opdagen in de TK zijn ook allemaal dingen die best benoemd mogen worden.
thierrybaudet twitterde op donderdag 14-12-2017 om 12:37:31 Deelname plenaire debatten sinds 23 maart 2017:Buma: 2Klaver: 3Dijkhoff: 3Hiddema: 8Parernotte: 9Baudet: 17… https://t.co/XjRL5XsvMA reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')