Ik heb vanmorgen mijn teen gestoten aan de rand van den deur.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja exact! Maar daar is een belangrijk deel van internet op gebaseerd, iedereen deelt hun positieve ervaringen, maar niemand ziet de negatieven...
Wauw, ik onlangs ook nog aan m'n bed, i feel so connected right now!quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen mijn teen gestoten aan de rand van den deur.
Niet zo zeuren over het gebrek aan negatieven dus.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wauw, ik onlangs ook nog aan m'n bed, i feel so connected right now!
Jammer dat je hier nog steeds negatieven tegenkomt echter... Gebanned op facebook dan wellicht denk ikquote:Op dinsdag 12 december 2017 14:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet zo zeuren over het gebrek aan negatieven dus.
En er zijn vast ook wel andere mensen die zich computerpiraatje voelen toch? Kun je lekker op fok mee praten of in een facebook groep.
Het kweekt wel een laag van afgunst en jaloezie (al dan niet onterecht) naar anderen, gebaseerd op aannames. In de basis is dat niet iets wat als positief kan worden gezien. En het brengt mensen nou niet dichter bij elkaar op die manier. Het is bijna meer anti-social. Veel dingen die op Facebook geroepen worden zullen door het overgrote deel van de bevolking nooit zo 1 op 1 tegen een ander worden gezegd. Maar op Facebook doen mensen dat wel en juist daar wordt alles opgeslagen voor jaren.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja exact! Maar daar is een belangrijk deel van internet op gebaseerd, iedereen deelt hun positieve ervaringen, maar niemand ziet de negatieven... Kijk de weldenkende mens prikt daar wel doorheen, maar genoeg die dat niet doen en daadwerkelijk geloven dat elke succesvolle vlogger op youtube een topleven heeft (met de paar ingecalculeerde dalen).
Lijkt me kinkyquote:Op dinsdag 12 december 2017 14:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik onderzoek je vrijdag wel even.
Je moet lekker zelf weten hoe je zoiets toepast binnen je leven. Niemand verplicht je om er wat mee te doen. Zie jij er nut in, prima. Zie jij er geen nut in, ook prima. Waarom maak je je er zo druk om?quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
De massaliteit maakt het interessant, de mogelijkheden tot digitaal stalken of om te pochen. Een laagdrempelige manier om 'contact' te houden en het gebruikersgemak. Na de vakantie donder je gewoon een 10 tal kliekjes erop en is het klaar.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
Dit snap ik. Eén site voor diverse manieren van contact houden.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:03 schreef jogy het volgende:
[..]
De massaliteit maakt het interessant, de mogelijkheden tot digitaal stalken of om te pochen. Een laagdrempelige manier om 'contact' te houden en het gebruikersgemak.
Zie OP.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je moet lekker zelf weten hoe je zoiets toepast binnen je leven. Niemand verplicht je om er wat mee te doen. Zie jij er nut in, prima. Zie jij er geen nut in, ook prima. Waarom maak je je er zo druk om?
Zo slecht dit..quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig is mijn leven veel te druk en leuk om tijd te verdoen aan Facebook
Voor werkontwijkend gedrag hebben we FOK!
Dus omdat die man een mening heeft loop jij je hier op te winden over mensen die facebook gebruiken?quote:
In Mongolie wonen niet zoveel mensen en ik ken een Mongool met facebook.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat een vreselijk idee, als het nog even doorgaat hebben ze in Mongolië ook allemaal FB. En verder ook in alle uithoeken van deze wereldbol.
Volgens mij heb jij er zelf een probleem mee dat ik dit topic gestart ben. Viel me al eerder op.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dus omdat die man een mening heeft loop jij je hier op te winden over mensen die facebook gebruiken?
Het groenere gras bij jezelf bedoel je.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:07 schreef Apekoek het volgende:
Facebook gaat alleen maar om het nog groenere gras bij de buren, ik gebruik het daarom ook maar heel sporadisch en heb eigenlijk nooit zin om er doorheen te scrollen. Wel post ik zo nu en dan mijn groene gras of feliciteerd even iemand, thats it.
Hij heeft een punt.
Jij loopt hier kleingeestige aanmerkingen te maken en uit je reacties blijkt dat het je allemaal nogal hoog zit dat sommige mensen wat op facebook zetten. Voor iemand die zogenaamd niks om sociale media geeft, zit het allemaal nogal diep.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij er zelf een probleem mee dat ik dit topic gestart ben. Viel me al eerder op.
Het is een maatschappelijk probleem, daar wind ik me per definitie over op.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij loopt hier kleingeestige aanmerkingen te maken en uit je reacties blijkt dat het je allemaal nogal hoog zit dat sommige mensen wat op facebook zetten. Voor iemand die zogenaamd niks om sociale media geeft, zit het allemaal nogal diep.
Nou, ik heb me al een paar keer afgevraagd hier of dat wel mag, zo'n bedrijf van zo'n omvang en impact waar geen controle op is. Krijg geen respons.quote:En dat ook alleen maar omdat één of andere nobody een mening heeft. Heb je zelf geen inbreng in zo'n omvangrijk onderwerp?
Nou nee, want ik heb het niet.quote:Je dropt een bommetje en voegt verder weinig toe anders dan vragen te stellen wat nou de aantrekkingskracht is van facebook. Dat kan je zelf toch ook gewoon opzoeken?
Dat is exact wat ik bedoel, maar doe dat dan ook sporadisch om familie en vrienden in te lichten over iets heugelijks.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het groenere gras bij jezelf bedoel je.
Of wat wel mag? Wat voor controle? Door wie dan? Concretiseer zo'n vraag eens.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is een maatschappelijk probleem, daar wind ik me per definitie over op.
[..]
Nou, ik heb me al een paar keer afgevraagd hier of dat wel mag, zo'n bedrijf van zo'n omvang en impact waar geen controle op is. Krijg geen respons.
[..]
Nou nee, want ik heb het niet.
Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Of je met één zo'n bedrijf als FB zoveel macht mag hebben? Is er toezicht op? 1 Miljard gebruikers toch?quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Of wat wel mag? Wat voor controle? Door wie dan? Concretiseer zo'n vraag eens.
FBquote:En wat heb je niet?
Aha.. meer iets sociaals dat gebonden is aan betuttelende regels.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik bedoel, maar doe dat dan ook sporadisch om familie en vrienden in te lichten over iets heugelijks.
Ja. In Facebookgroepen discussieer je ook over bepaalde onderwerpen met mensen met dezelfde hobby/interesse. Weinig verschil met een forum.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:17 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Zijn online fora ook social media?
Hier kan toch ook "fake news" verspreid worden?
In dacht geval zijn al die fokkers die het eens zijn ook vrij hypocriet.
Negativiteit genereert een geweldige empathie onder t volk. Check alleen al de topics over vluchtelingen hier. Iedereen steekt een hand uit.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Jammer dat je hier nog steeds negatieven tegenkomt echter... Gebanned op facebook dan wellicht denk ik
Zo'n bedrijf heeft gewoon veel invloed, wat wil je daar aan doen dan? Of zoiets 'mag' is helemaal geen relevante vraag. Wat moet toezicht doen dan en waarop moet toezicht komen? Ze hebben gewoon een website waarop je je gegevens neerzet op vrijwillige basis. Wat wil je precies veranderen daaraan? Als je dat niet wil doe je het toch niet..quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Of je met één zo'n bedrijf als FB zoveel macht mag hebben? Is er toezicht op? 1 Miljard gebruikers toch?
[..]
FB
Even hier op terug komen. Wat facebook nu heeft is denk ik vooral sociale druk. Heb je geen account dan mis je van alles (zelfs van familie) zo wist ik van 1 familielid b.v. niet dat ze zwanger was, laat staan al bevallen "dat heeft op Facebook gestaan" was de reactie van een ander familielid. Ja fijn, ik heb geen account meer. Niet dat het verder heel veel uitmaakt zo dicht is het geen familie. Je merkt wel dat je van alles mist, soms kleine dingen soms zoiets. Nu ben ik niet iemand die zich daar erg aan stoort verder, maar dat valt op. Sommigen delen dus alles via Facebook en zoeken niet meer op een andere manier contact. Wil je dus perse "in de loop" blijven, dan heb je een account nodig, vrees ik.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze lijken wel één grote octopus die met al hun tengels overal aan blijven plakken om je binnen te hengelen danwel houden. En inderdaad, laat je ergens iets achter, ben je de sjaak.
Wat is de aantrekkingskracht van FB? Wat heeft het wat andere sites niet hebben? Ik snap het vooralsnog niet.
'vluchtelingen'quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Negativiteit genereert een geweldige empathie onder t volk. Check alleen al de topics over vluchtelingen hier. Iedereen steekt een hand uit.
De eigenaar van Facebook heeft alleen iets meer krullen dan de eigenaar van Fok.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:27 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja. In Facebookgroepen discussieer je ook over bepaalde onderwerpen met mensen met dezelfde hobby/interesse. Weinig verschil met een forum.
Dit is wel een mooie samenvatting ja, met een goede eind conclusie.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.
Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.
Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
Appels met peren...quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, laten we t eerst eens over jouw moeilijke leven hebben.
Dat hoeft niet. Dan doe je het gewoon lekker op de goede oude manier van de jaren '90 of eerder. Waar die al die oudjes het immers altijd over hebben. Toen was immers alles veel beter. Hoefde je alleen maar wekelijks 100 familieleden te bellen of uit te nodigen om te vragen of er nog wat was gebeurd, maar dan had je wel echt contact natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef naiipajiiau het volgende:
Wil je dus perse "in de loop" blijven, dan heb je een account nodig, vrees ik.
Nee, dit is gewoon precies iets wat bij jouw mening aansluit. Dat het een heel gekleurde samenvattende anekdote is, negeer je dan maar even. Het is precies wat jij wil horen namelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:32 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie samenvatting ja, met een goede eind conclusie.
Zover sta je er dus wel bij 'vluchtelingen' vandaan. Heb je t geld voor je nieuwe investering al bijelkaar kunnen slapen?quote:
Het grappige is dat je zelf in een hoek zit. Natuurlijk kan je dit zelf niet inzien. Maar welke oorlog is er dan in Somalië? Eritrea? Maar goed, je hebt een soort van punt, ik ben hard voor dit soort 'vluchtelingen' ja. Je kan niet iedereen opvangen in Nederlandquote:Op dinsdag 12 december 2017 15:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zover sta je er dus wel bij 'vluchtelingen' vandaan. Heb je t geld voor je nieuwe investering al bijelkaar kunnen slapen?
Of in een rukkersvereniging samengaan. Men zet wel vaker groeperingen tegen de verveling op.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar lui die depressief worden omdat anderen toffe dingen op Facebook posten.
Misschien moeten ze gewoon eens een leven gaan zoeken.
Desnoodsquote:Op dinsdag 12 december 2017 15:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Of in een rukkersvereniging samengaan. Men zet wel vaker groeperingen tegen de verveling op.
Nouja ze hebben een punt als ze dat zeggen dat kun je niet ontkennen. Mijn vader belde me dit weekend nog en aan zijn stem hoorde ik (ondanks de boodschap) dat het compleet foute boel was. Zoveel aan communicatie gaat verloren als je een boodschap typt. Intonatie, pauzes, stotteren, zuchten, algemene tone of voice is dan compleet weg. Met spraak is er weinig te verhullen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Dan doe je het gewoon lekker op de goede oude manier van de jaren '90 of eerder. Waar die al die oudjes het immers altijd over hebben. Toen was immers alles veel beter. Hoefde je alleen maar wekelijks 100 familieleden te bellen of uit te nodigen om te vragen of er nog wat was gebeurd, maar dan had je wel echt contact natuurlijk.
Oh leuk, ga je naar Eritrea en Somalie om daar verslag te doen? Of ga je liever gamen en bij moeders een kop thee drinken ?quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het grappige is dat je zelf in een hoek zit. Natuurlijk kan je dit zelf niet inzien. Maar welke oorlog is er dan in Somalië? Eritrea? Maar goed, je hebt een soort van punt, ik ben hard voor dit soort 'vluchtelingen' ja. Je kan niet iedereen opvangen in Nederland
Dat is inderdaad MIJN mening dat heb jij weer eens even mooi samengevat, Taco.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon precies iets wat bij jouw mening aansluit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |