In het bedrijfsleven mag je toch ook niet alleenheerser zijn? Hoe heet zoiets? Moet je bij FB eens kijken... wat een macht om misbruikt te worden alleen al omdat er dombo's op het web zitten die tante Mien hun foto's willen laten zien via zo'n site.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:47 schreef Odaiba het volgende:
Het met elkaar in contact staan via sociale media is geen probleem, maar al die shit die erachter zit. Informatie verzamelen en doorverkopen en al die andere shit is het probleem.
Ik heb gelukkig al jaren geen account meer maar zelfs dan ben je niet veilig voor de verzamelwoede van data die facebook opslaat. Er hoeft maar 1 idioot in jouw vriendenkring/collega's/sportvereniging of wat dan ook te zijn die de facebook app geïnstalleerd heeft. En daarmee dus permissie geeft aan facebook om door de contacten heen te hengelen en dan hebben ze jouw data ook. En zo stellen ze connecties aan je voor. En bij elke connectie meer data, telefoonnummers, naw gegevens. En ga zo maar door...quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven mag je toch ook niet alleenheerser zijn? Hoe heet zoiets? Moet je bij FB eens kijken... wat een macht om misbruikt te worden alleen al omdat er dombo's op het web zitten die tante Mien hun foto's willen laten zien via zo'n site.
Kut voor je dat je leven nog kutter is geworden de laatste ~15 jaar. Maar om dat nou aan de opkomst van sociale media toe te schrijven is ook zo wat.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:02 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben het eigenlijk alleen maar eens met de beste man, alhoewel het uit zijn mond wel heel hypocriet is. De wereld is er niet leuker op geworden sinds de komst van diverse sociale media....
Deels. En volgens mij onderschrijven onderzoeken dit ook. Het percentage jongeren tussen de 20 en 30 welke een burn-out/psychische problemen heeft etc. was nog nooit zo hoog als nu. En dat schijnt mede te komen door de sociale media.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Kut voor je dat je leven nog kutter is geworden de laatste ~15 jaar. Maar om dat nou aan de opkomst van sociale media toe te schrijven is ook zo wat.
En ik deel mn hele priveleven met IS en de KKK. Fotoboeken vol.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:08 schreef Hathor het volgende:
Je kan zeggen wat je wil over Facebook, maar ze hosten er wel topamusement games zoals Sparta War of Empires en Forge of Empires.
Ze lijken wel één grote octopus die met al hun tengels overal aan blijven plakken om je binnen te hengelen danwel houden. En inderdaad, laat je ergens iets achter, ben je de sjaak.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:59 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig al jaren geen account meer maar zelfs dan ben je niet veilig voor de verzamelwoede van data die facebook opslaat. Er hoeft maar 1 idioot in jouw vriendenkring/collega's/sportvereniging of wat dan ook te zijn die de facebook app geïnstalleerd heeft. En daarmee dus permissie geeft aan facebook om door de contacten heen te hengelen en dan hebben ze jouw data ook. En zo stellen ze connecties aan je voor. En bij elke connectie meer data, telefoonnummers, naw gegevens. En ga zo maar door...
Als je dat een leuke hobby vind, dan kudos voor jou.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En ik deel mn hele priveleven met IS en de KKK. Fotoboeken vol.
Abu Baker Al Bakery likes your photo.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je dat een leuke hobby vind, dan kudos voor jou.
Welke onderzoeken dan?quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Deels. En volgens mij onderschrijven onderzoeken dit ook. Het percentage jongeren tussen de 20 en 30 welke een burn-out/psychische problemen heeft etc. was nog nooit zo hoog als nu. En dat schijnt mede te komen door de sociale media.
Jij bent een groot FB-fan begrijp ik?quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kut voor je dat je leven nog kutter is geworden de laatste ~15 jaar. Maar om dat nou aan de opkomst van sociale media toe te schrijven is ook zo wat.
Maar je bent dan ook een hele stoere knul wat mij betreft.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
Sowieso mensen die zich sterk laten beïnvloeden door facebookKan geen medelijden hebben met dat soort personen
Niet echt vind ik. Ik gebruik het om mensen op te zoeken zodat ik een gezicht bij een naam heb als we aan het praten zijn over anderen. Verder zet ik er zelf nooit wat op of zo. Ben gewoon een lurker.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij bent een groot FB-fan begrijp ik?
Fantastisch, hier snak ik al m'n hele leven naar!!quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar je bent dan ook een hele stoere knul wat mij betreft.²
Joah.. mot ie gewoon ff goochelen hey. Heb ook op feesboek gestaan.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je aids aan je handen? Google even lekker zelf als je er niet van overtuigd bent.
Gelukkig hebben we daar op Fok! helemaal geen last van.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is natuurlijk op zich al een bizar gegeven dat je midden tussen alle mensen, waar je ook bent, je social media gaat checken. Iedereen in z'n eigen wereldje en dan denken dat je niet alleen bent.
Nu weet een groot aantal mensen nog hoe het was vóór de smartfoon. Maar dat houdt op een gegeven moment op.
Heeft je moeder aids? Indien ja dan moet ik mezelf ook even laten onderzoeken.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:17 schreef Beathoven het volgende:
Heb jij trouwens echt aids aan je handen?
Van die mensen die de hele tijd mooi weer lopen te spelen en bergen vakantie foto's delen, elk restaurant bezoek, uitje etc. En doen alsof ze het beste, meest interessante leven ooit hebben. En dan anderen die dat zien en denken "dat heb ik allemaal niet".quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Deels. En volgens mij onderschrijven onderzoeken dit ook. Het percentage jongeren tussen de 20 en 30 welke een burn-out/psychische problemen heeft etc. was nog nooit zo hoog als nu. En dat schijnt mede te komen door de sociale media.
Ik onderzoek je vrijdag wel even.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heeft je moeder aids? Indien ja dan moet ik mezelf ook even laten onderzoeken.
Komt omdat meer dan 80% niet eens logisch na kan denkenquote:Op dinsdag 12 december 2017 14:22 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Van die mensen die de hele tijd mooi weer lopen te spelen en bergen vakantie foto's delen, elk restaurant bezoek, uitje etc. En doen alsof ze het beste, meest interessante leven ooit hebben. En dan anderen die dat zien en denken "dat heb ik allemaal niet".
Of denken dat ze zelf een shit baan hebben, terwijl er in de praktijk weinig anders is. En overal soortgelijke praktijken voorkomen.
Er is ook ooit een onderzoek geweest (mede door bovenstaande) dat bevestigde dat het helemaal niet goed is voor je om al die oude klasgenoten, collega's etc. weer te gaan zoeken als je ze normaal gesproken ook uit het oog was verloren. Het is goed om het verleden ook te laten voor wat het is.
Beetje de Telegraaf online zeg maar.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:23 schreef Wuwwa het volgende:
Van iedere gebruiker wordt bijgehouden wat hij/zij interesseert, en dit aanbod krijgen ze weer binnen op hun timeline. Iedereen belandt in z'n eigen bubbel, en gooi wat fakenews in die bubbel en het ontwricht de samenleving.
Zegt ie op fok.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:27 schreef Wuwwa het volgende:
Ben een half jaar geleden mijn FB accountje offline gehaald, en kan het iedereen aanraden. Met je echte vrienden houd je toch nog wel contact, de rest zou je niet moeten interesseren.
Niet zo goed voor je taalgevoel gebleken. Maar ik voel je.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:27 schreef Wuwwa het volgende:
Ben een half jaar geleden mijn FB accountje offline gehaald, en kan het iedereen aanraden. Met je echte vrienden houd je toch nog wel contact, de rest zou je niet moeten interesseren.
Breek me de bek niet open. Ik heb ze ook in mijn omgeving...quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Komt omdat meer dan 80% niet eens logisch na kan denkenAl die huilies die depressief worden als de kerel die 8 jaar geleden naast hun zat bij geschiedenis een foto post van hem met een lekkere chick in Griekenland
! Helaas zijn dat er veel te veel, maar serieus, hoe dom kan iemand zijn...
Ja exact! Maar daar is een belangrijk deel van internet op gebaseerd, iedereen deelt hun positieve ervaringen, maar niemand ziet de negatieven... Kijk de weldenkende mens prikt daar wel doorheen, maar genoeg die dat niet doen en daadwerkelijk geloven dat elke succesvolle vlogger op youtube een topleven heeft (met de paar ingecalculeerde dalen).quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open. Ik heb ze ook in mijn omgeving...
Dat dat soort lui die zoiets erop zetten (bijvoorbeeld) diezelfde ochtend hun auto he-le-maal in de prak hebben gereden en nu heel het spaargeld erdoor moeten jassen, dat zet niemand op Facebook. Alleen de leuke dingen maar niet iedereen snapt dat of wil dat in zien.
Of dat de chick hem gedumpt heeft na de vakantie.. achja.
Jij komt met een claim. Wie eist, bewijst. Ik heb even snel gegoogeld maar kwam niet verder dan een slecht onderzoekje van metro of onderzoeken van de arbo die concluderen dat de flexibilisering van de arbeidsmarkt voor veel extra stress zorgt. Waar vind ik die peer reviewed onderzoeken van jou die sociale media als grootste factor zien?quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je aids aan je handen? Google even lekker zelf als je er niet van overtuigd bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |