Kramp?quote:Op donderdag 14 december 2017 11:13 schreef Miezziej het volgende:
Heerlijk wakker worden MoloMisschien wel met wat kramp?

Ja, kramp, als je in een onhandige positie hebt gelegen omdat dreumes in de weg lagquote:Op donderdag 14 december 2017 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Kramp?
En LOL, ja dat wordt vanaf nu enorm goed in de gaten houden. Ze komen overal bij
Twee weken terug had mevrouw de balsamicosiroop te pakken terwijl ik even weg was en die mooi over de vloer uitgeknepen enzo
Lekker gesmeerd over vloer, tafeltje, tv en bekkie
 M duwt me soms soort van richting de kant
  M duwt me soms soort van richting de kant 

Oh zo, nou ik heb wel kramp, maar dat is door een baarmoederontsteking, jeejquote:Op donderdag 14 december 2017 14:14 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ja, kramp, als je in een onhandige positie hebt gelegen omdat dreumes in de weg lagM duwt me soms soort van richting de kant
Larf
M heeft de snoeplade ontdekt. De liefde voor chocola is groot

er wordt hier ook vanalles geprobeerd, via de subwoofer op de tv-kast enzo
 er wordt hier ook vanalles geprobeerd, via de subwoofer op de tv-kast enzo  

)
 )

je snapt, met een tafel aan de andere kant, dat mama dat niet zo leuk vindt.
 je snapt, met een tafel aan de andere kant, dat mama dat niet zo leuk vindt.  

Sinds vandaag hebben we een tray genomen.quote:Op donderdag 14 december 2017 13:43 schreef Quoi het volgende:
Wow. Is dat dan de Tripp Trapp zonder tray, Arja?

(wel compleet doorgelekt aan alle kanten, maarjaaaaa) Hopelijk voor jullie ook goede nachten en betere kindjes!
  (wel compleet doorgelekt aan alle kanten, maarjaaaaa) Hopelijk voor jullie ook goede nachten en betere kindjes!

gelukkig is hij bij oma, dus dat wordt heeeeeel veel knuffelen vandaag.
 gelukkig is hij bij oma, dus dat wordt heeeeeel veel knuffelen vandaag.

Fase? Storm op komst?
 Fase? Storm op komst?  

Max in zijn nopjes bij de dealer, want daar stond zijn favoriete woord natuurlijk in veelvoud opgesteld.
  Max in zijn nopjes bij de dealer, want daar stond zijn favoriete woord natuurlijk in veelvoud opgesteld.  

Zal wel te maken hebben met haar BMR-vaccinatie van vorige week, hulde voor de cb-mevrouw die de afspraak zo ingepland heeft dat de bijwerkingen niet in de kerstvakantie vielen. Mijn man was ook nog eens ziek dus ik heb door al het gedoe zelfs het kerst-uitje/diner van werk moeten missen. Gelukkig is ze overdag meestal wel vrolijk.
 Zal wel te maken hebben met haar BMR-vaccinatie van vorige week, hulde voor de cb-mevrouw die de afspraak zo ingepland heeft dat de bijwerkingen niet in de kerstvakantie vielen. Mijn man was ook nog eens ziek dus ik heb door al het gedoe zelfs het kerst-uitje/diner van werk moeten missen. Gelukkig is ze overdag meestal wel vrolijk. 

we hadden een rotding die ik niet vertrouwde, deze is beter te vertrouwen en sneller waardoor L het ook toestaat.
 we hadden een rotding die ik niet vertrouwde, deze is beter te vertrouwen en sneller waardoor L het ook toestaat. ik hoop dat jullie er meer plezier van hebben dan m'n schoonvader.
 ik hoop dat jullie er meer plezier van hebben dan m'n schoonvader.

Uiteindelijk moet ze met spierkracht compenseren voor die flexibele gewrichten en dat kan ze alleen trainen als ze niet meteen omkiept.quote:Op vrijdag 15 december 2017 18:38 schreef Unihipili het volgende:
Neppers van de VHrn flexibele zool! Hoewel ik 't nog best stug vond.
Ik zou juist wachten tot ie er echt aan toe is ipv proberen te tweaken met stevige zool.
Niet eindeloos natuurlijk.
 Sowieso is het nu nog te vroeg hoor, ik ben me alleen alvast aan het oriënteren omdat het vaak juist flexzooltjes zijn.
 Sowieso is het nu nog te vroeg hoor, ik ben me alleen alvast aan het oriënteren omdat het vaak juist flexzooltjes zijn.

Na een tijdje veel ruzie is t laatste tijd gelukkig weer erg gezellig hier, ze delen zo lief en geven elkaar heel veel kusjes.
 Na een tijdje veel ruzie is t laatste tijd gelukkig weer erg gezellig hier, ze delen zo lief en geven elkaar heel veel kusjes.   

Ja eigenlijk is het het beste om echt elke 6 uur pcm te geven, maar niet geven is niet slapen in dit geval... Wel geef ik een lage dosis. De babyfoon staat aan en boven hoor ik alles, dus mocht er iets zijn hoop ik dat ik het hoor.quote:Op vrijdag 15 december 2017 21:01 schreef Madivi het volgende:
Vivi, misschien eens kijken bij de dr Visser schoentjes van Scapino. Wij zijn bij hem geweest (umcg orthopedie) ivm sleepvoetje grootste en hij blijkt ook wat hypermobiel te zijn. Die schoentjes zijn over t algemeen wat steviger.
Beterschap ook voor alle zieke dreumesjes en moeders. Hier de boys 3 dagen wat snot en ik al 1,5 week keelontsteking en hoesten pfff. Dan mis ik toch echt wel iemand die het éven overneemt.
Ik lees dat soms paracetamol voor de nacht gegeven wordt bij forse koorts. Ik heb begrepen dat het belangrijk is om dit na 6 uur weer te geven dan, om koortsstuipen te voorkomen (door pcm "kunstmatige daling", na uitwerking kan het dan snel gaan stijgen)... Misschien overbodig om te zeggen, maar toch.
Het komt er steeds niet van om nog rustig mee te posten.Na een tijdje veel ruzie is t laatste tijd gelukkig weer erg gezellig hier, ze delen zo lief en geven elkaar heel veel kusjes.

Kind is goud waard!
 Kind is goud waard!

)
) ...
 ...

Ik ken het probleem persoonlijkquote:Op vrijdag 15 december 2017 20:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet ze met spierkracht compenseren voor die flexibele gewrichten en dat kan ze alleen trainen als ze niet meteen omkiept.Sowieso is het nu nog te vroeg hoor, ik ben me alleen alvast aan het oriënteren omdat het vaak juist flexzooltjes zijn.
 beredeneerde ook van daaruit, maar snap jouw beredenering ook. Puur voor het leren staan. Paar weken kunnen wel heel veel uitmaken
 beredeneerde ook van daaruit, maar snap jouw beredenering ook. Puur voor het leren staan. Paar weken kunnen wel heel veel uitmaken  .
. 

Ja het zou alleen voor het staan zijn. Ze loopt sowieso vele maanden achter qua ontwikkeling van de grove motoriek, ze is bijna 14 maanden en kan nu goed vooruit tijgeren, niet kruipen, en ze maakt nog geen aanstalten om te gaan staan. We hebben geen haast.quote:Op zaterdag 16 december 2017 09:08 schreef Unihipili het volgende:
Ik ken het probleem persoonlijkberedeneerde ook van daaruit, maar snap jouw beredenering ook. Puur voor het leren staan. Paar weken kunnen wel heel veel uitmaken
.

Geen idee wat daar de standaard leeftijd voor is, maar ze kan al maanden een haartje van haar eten oppakken en wegleggen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 16:27 schreef Burdie het volgende:
Viv, doet ze andere dingen dan sneller, bijv praten of blokjes sorteren oid? Of heeft ze gewoon niet zo'n haast?.

We genieten ons suf, ook omdat hij zich ook zoveel beter kan uitdrukken - wat hij wil etc. Top!
  We genieten ons suf, ook omdat hij zich ook zoveel beter kan uitdrukken - wat hij wil etc. Top!

Fijn!quote:Op zaterdag 16 december 2017 20:21 schreef Quoi het volgende:
Wat je zegt Vivi, geen haast
Hebben wij ook niet, maar toch lijkt er een upgrade te hebben plaatsgevonden. Er worden grapjes gemaakt, kusjes gegeven en veel praatjes gemaaktWe genieten ons suf, ook omdat hij zich ook zoveel beter kan uitdrukken - wat hij wil etc. Top!
 Die kwijlkusjes haha, van die dingen die je alleen van je kind kan hebben. Hier is het nog een beetje uitproberen wat ze wil. Zo gaat het eten de laatste dagen weer beter (veel minder ambivalent alles op de grond gooien of afweren terwijl ze het wél wil eten) nu we haar zelf het volgende stukje eten laten uitzoeken uit haar bord/kom.
 Die kwijlkusjes haha, van die dingen die je alleen van je kind kan hebben. Hier is het nog een beetje uitproberen wat ze wil. Zo gaat het eten de laatste dagen weer beter (veel minder ambivalent alles op de grond gooien of afweren terwijl ze het wél wil eten) nu we haar zelf het volgende stukje eten laten uitzoeken uit haar bord/kom.  
  ) en vooral omdat ze wel vooruitgang laat zien en op andere vlakken gewoon goed mee komt. Het is alleen wat onhandig als mensen informeren naar je kind. Het eerste jaar was het altijd "En, slaapt ze al door?" en dat konden we al vrij snel met ja beantwoorden. Nu is het iedere keer "En, loopt ze al?" gevolgd door "Oh, maar dan staat ze toch zeker al wel?"
 ) en vooral omdat ze wel vooruitgang laat zien en op andere vlakken gewoon goed mee komt. Het is alleen wat onhandig als mensen informeren naar je kind. Het eerste jaar was het altijd "En, slaapt ze al door?" en dat konden we al vrij snel met ja beantwoorden. Nu is het iedere keer "En, loopt ze al?" gevolgd door "Oh, maar dan staat ze toch zeker al wel?"  

en een heleboel streken rijker. Hij pakte de laatste tijd niet echt meer wat van tafel. Vanaf vandaag wel. De computerkast is ook de sjaak, open dicht open dicht open dicht. En het lopen heeft een update gekregen, hij kan ook om de hoeken van de tafel
 en een heleboel streken rijker. Hij pakte de laatste tijd niet echt meer wat van tafel. Vanaf vandaag wel. De computerkast is ook de sjaak, open dicht open dicht open dicht. En het lopen heeft een update gekregen, hij kan ook om de hoeken van de tafel   

. Hij zit zichzelf zo in de weg.
 . Hij zit zichzelf zo in de weg. 

Briljant! Ik neem aan dat erom gelachen wordt?quote:Op zondag 17 december 2017 15:59 schreef LeSage het volgende:
Nazil, bijna-beter-boks. Of huil.. Hij zit zichzelf zo in de weg.
We zijn wel weer een stapje verder in het zindelijk worden, hij zei gisteren ‘sticker dienen’ (verdienen) tegen opa en plaste toen op het potje
En hij heeft zichzelf aangeleerd om zijn oom Gay te noemen (die heet R.ay en is getrouwd met een man)
 (door een van de kinders van mijn zus )
 (door een van de kinders van mijn zus ) 

Uiteraard! Dit zijn onze favoriete grapjes, dus heel fijn dat S. daar aan mee doetquote:Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef nijnja het volgende:
[..]
Briljant! Ik neem aan dat erom gelachen wordt?
Zo hebben wij een oma Piet(door een van de kinders van mijn zus )
Nazil, fijn dat de koorts weg is, maar dat gehoor... nare bijkomstigheid :/

Oh echt ja, die vragen! Hier ook hoor. Ik ben er een beetje immuun voor geworden. En ik betrap me overigens ook wel op dezelfde vraag, als ik iemand zie met een kleintje die rond de 12 mnd is. Uit enthousiasme vraag ik dan ook: en, stapt hij/zij al rond? Ook gewoon omdat ik het zo'n mijlpaal vind in die periode en me voor ouders dat moment ook kan voorstellen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 21:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Fijn!Die kwijlkusjes haha, van die dingen die je alleen van je kind kan hebben. Hier is het nog een beetje uitproberen wat ze wil. Zo gaat het eten de laatste dagen weer beter (veel minder ambivalent alles op de grond gooien of afweren terwijl ze het wél wil eten) nu we haar zelf het volgende stukje eten laten uitzoeken uit haar bord/kom.

We zijn eigenlijk juist niet zo bezig met mijlpalen omdat ze toch achterloopt (of dat nu 2, 4 of 8 maanden is maakt dan niet zo uit) en vooral omdat ze wel vooruitgang laat zien en op andere vlakken gewoon goed mee komt. Het is alleen wat onhandig als mensen informeren naar je kind. Het eerste jaar was het altijd "En, slaapt ze al door?" en dat konden we al vrij snel met ja beantwoorden. Nu is het iedere keer "En, loopt ze al?" gevolgd door "Oh, maar dan staat ze toch zeker al wel?"
Ik zie je al aankomen bij het cb over een paar maanden. "Alles goed hoor, alleen sinds 16 mnd luistert hij niet meer."quote:Op zondag 17 december 2017 10:20 schreef Nazil het volgende:
Met de verdwijning van de koorts is ook de functie van de oren verdwenenen een heleboel streken rijker. Hij pakte de laatste tijd niet echt meer wat van tafel. Vanaf vandaag wel. De computerkast is ook de sjaak, open dicht open dicht open dicht. En het lopen heeft een update gekregen, hij kan ook om de hoeken van de tafel
Ik reken 'm goed!quote:Op zondag 17 december 2017 15:59 schreef LeSage het volgende:
Nazil, bijna-beter-boks. Of huil.. Hij zit zichzelf zo in de weg.
We zijn wel weer een stapje verder in het zindelijk worden, hij zei gisteren ‘sticker dienen’ (verdienen) tegen opa en plaste toen op het potje
En hij heeft zichzelf aangeleerd om zijn oom Gay te noemen (die heet R.ay en is getrouwd met een man)

‘Let it goooooooo’
 ‘Let it goooooooo’

met verbazing erbij. En met een beetje pech extragratis tips. Hey ze slaapt prima er is geen issue.
 met verbazing erbij. En met een beetje pech extragratis tips. Hey ze slaapt prima er is geen issue.

Hoe durfde ik het ook weer eens te proberen?
  Hoe durfde ik het ook weer eens te proberen?   

. En ontroostbaar huilen. Mijn hart breekt dan (en hoofd).
. En ontroostbaar huilen. Mijn hart breekt dan (en hoofd).

Daarnaast is een beetje ruimte (zowel fysiek als mentaal) voor jezelf ook gewoon nodig, even 's avonds een kopje thee drinken in alle rust of zo.
 Daarnaast is een beetje ruimte (zowel fysiek als mentaal) voor jezelf ook gewoon nodig, even 's avonds een kopje thee drinken in alle rust of zo.  

Ik heb helaas geen tips, M drinkt alleen afgekolfde melk dus clusteren e.d. heb ik al lang niet meer gehad. Ze slaapt nog steeds bij ons, maar meestal valt ze wel weer in slaap als ik haar negeer 's nachts (ze huilt dan niet, maar zit gewoon opeens rechtop).
 Ik heb helaas geen tips, M drinkt alleen afgekolfde melk dus clusteren e.d. heb ik al lang niet meer gehad. Ze slaapt nog steeds bij ons, maar meestal valt ze wel weer in slaap als ik haar negeer 's nachts (ze huilt dan niet, maar zit gewoon opeens rechtop). 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |