Trakteren op school overslaan? Hoezo dan? Verjaardagen zijn hier in de klas een hele happening met ritueel enzo. Kinderen die in de vakantie jarig zijn mogen het hier ervoor vieren. Of er net na.quote:Op vrijdag 22 december 2017 13:55 schreef ikke_84 het volgende:
Dat lijkt me heel vervelend als je kind er zo verdrietig om is dat hij niet uitgenodigd wordt.
Meer dan uitleggen kan je niet doen denk ik.
Mm dat ziet er leuk uit. Groot gelijk dat je het feestje daar viert.
Ik denk dat wij die kinderfeestjes (en het trakteren op school) gewoon overslaan. 1 is er in de kerstvakantie jarig en de ander in de zomervakantie![]()
Gestreeptestoel wat grappig dat jij ook hier in de buurt woont
Zeker leuk. Staat nog op mijn lijstje om een keer heen te gaan.quote:Op vrijdag 22 december 2017 13:27 schreef mousemicky het volgende:
J is begin januari jarig, en geheel tegen de plannen die ik jaren geleden had over kinderverjaardagen in, gaan we gewoon lekker weg, en laat ik het regelen.
We gaan naar een speelboerderij waar ze zowel binnen als buiten lekker kunnen spelen, want het weer in januari kan ik nu niet echt op vertrouwen. Voor de Brabanders, deze: http://www.goudenwoud.nl/. Ik had eigenlijk een andere in gedachten, maar daar is J dus met het feestje van een vriendje geweest, en gezien de genodigden voor een groot deel overeenkomen, gaan we voor dit iets duurdere maar zeer toffe alternatief. Ik verwacht dat ik ze zie bij het drinken en kado's uitpakken, en daarna weer bij het frietjes eten
Gewoon om al het gedoe, puur voor mezelf dusquote:Op vrijdag 22 december 2017 14:13 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Trakteren op school overslaan? Hoezo dan? Verjaardagen zijn hier in de klas een hele happening met ritueel enzo. Kinderen die in de vakantie jarig zijn mogen het hier ervoor vieren. Of er net na.
Kinderfeestjes zijn hier regelmatig. Billie mag 5 kindjes uitnodigen zodat het voor ons beheersbaar blijft. Volgens mij wil hij deze keer naar een speelboerderij. Als hij bij kindjes niet uitgenodigd wordt boeit het hem niet zo.
Dat lijkt me idd lastig. Ik vreesde hier ook voor zoiets. Bij J in de klas zit een tweeling, en met een van de 2 speelt hij wel eens, is momenteel ook zijn 'maatje' (zitten naast elkaar in de kring en helpen elkaar). Ik had het niet gek gevonden als hij dit jongetje had willen uitnodigen. Met zijn broer heeft J helemaal niets. Maar, jongetje werd niet genoemd, dus probleem non existentquote:Op vrijdag 22 december 2017 15:31 schreef Kyara het volgende:
Wel sneu gestreeptestoel, ik vrees een beetje de dag dat een van mijn meiden ergens wordt uitgenodigd en de ander niet.
Ja, dan is het anders inderdaad. Hier spelen ze echt nog met dezelfde kindjes. Laatst mocht het vriendinnetje een kindje te spelen, ze koos D. Ik was zelf ook even niet voorbereid dus was wel sneu voor J. Vond de mama van het vriendinnetje ook dus J mocht toch meequote:Op vrijdag 22 december 2017 15:40 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd lastig. Ik vreesde hier ook voor zoiets. Bij J in de klas zit een tweeling, en met een van de 2 speelt hij wel eens, is momenteel ook zijn 'maatje' (zitten naast elkaar in de kring en helpen elkaar). Ik had het niet gek gevonden als hij dit jongetje had willen uitnodigen. Met zijn broer heeft J helemaal niets. Maar, jongetje werd niet genoemd, dus probleem non existent
Wat een aardige reactie. Een belangrijk inzicht dat ik door mijn werk heb gekregen en ga meenemen in de opvoeding is dat veel ouders (en ik vroeger zelf ook) denken dat je een kind vanaf z'n 12e ongeveer kunt/moet loslaten, z'n eigen boontjes laten doppen en veel ruimte geven. Maar juist in die leeftijdsfase hebben ze heel erg veel begeleiding nodig en ouders die veel met ze meekijken en meedenken. In gesprekken met leerlingen valt me vaak op hoe ze vaak in hun eentje aan het worstelen zijn en ouders zijn vaak verbaasd dat te horen.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:16 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Vind ik een mooi inzicht, dank daarvoor!
kan ik mij voorstellenquote:Op vrijdag 22 december 2017 19:16 schreef mousemicky het volgende:
Ach, ik zou het vast wel kunnen, zo'n feestje organiseren bij me thuis (ben echt jarenlang welpenleiding geweest), maar ik heb er gewoon geen zin in, in de winter. Buiten in het bos/ de duinen met mooi weer, helemaal prima, maar in de winter, nee dank je. Wij gaan lekker (georganiseerd) weg![]()
Eens hoor. Maar dat proces begint eigenlijk nu pas. Karakters beginnen meer eigen te worden, ze ontwikkelen eigen voorkeuren en hobby's, en daar passen ook weer andere kinderen bij. Maar dat is echt een proces en dat gaat ook niet zonder hobbels.quote:Op vrijdag 22 december 2017 16:11 schreef Franny_G het volgende:
Toch lijkt het me ergens ook wel mooi/fijn, als de zusjes een eigen vriendenkring ontwikkelen. Passend bij wie ze zelf zijn. Maar dat is in het begin inderdaad vast even lastig.
ik had ook idd een jochie die probeerde het even over te nemen en te bepalen dat ze boven gingen spelen. Dus gelijk ingegrepen en gelukkig zeiden Jan en de andere 2 nee wij blijven hier spelen met auto'squote:Op vrijdag 22 december 2017 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
Oh mijn eigen feestjes ging ik altijd janken
Waren uiteindelijk alle kinderen samen buiten aan t spelen, ging ik binnen lezen (want ik vond dat ze hele lelijke stoepkrijttekeningen maaktenmaar ook omdat ik rust zocht als andere dominantere meisjes het feestje een beetje overnamen)....
I eind januari.quote:Op zaterdag 23 december 2017 11:55 schreef Kyara het volgende:
Wanneer worden alle wannabe-kleuters eigenlijk echte kleuters?
quote:Op zaterdag 23 december 2017 11:55 schreef Kyara het volgende:
2 maart! We tellen al af, elke dag wordt gevraagd of hij al bijna jarig isquote:Op zaterdag 23 december 2017 11:55 schreef Kyara het volgende:
Eind oktoberquote:Op zaterdag 23 december 2017 11:55 schreef Kyara het volgende:
Dat lijkt me ook een heel nieuwe fasequote:Op dinsdag 26 december 2017 08:41 schreef Goitske het volgende:
Mijn wannabee 13 april die blijft het liefst op school als ik zijn broer breng
Wat een rust als die 2 op school zitten
Wennen maar ik vind het wel fijn.quote:Op dinsdag 26 december 2017 09:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een heel nieuwe fase
Hier trakteren ze daar nietquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:35 schreef Loj het volgende:
Beterschap Gotc!
Hier gaan wij vandaag nog naar m'n zusje en zijn wij gisteren teruggekomen van vakantie. We hebben veel plannen voor deze week, maar echt nog 0 plannen voor volgende week
Ik ben nu al druk aan het nadenken over het lijstje voor zn verjaardag. Wat gaat de tijd toch snel! Eigenlijk moet Ow op z'n verjaardag naar de bso.. Zou hij daar dan ook "moeten" trakteren?
dit klinkt zo bekent!! Lisa is nu 5,5 maar vertoont dit zelfde gedrag. ook huilen/drammen als je niet kunt of wilt helpen...quote:Op dinsdag 26 december 2017 20:05 schreef Franny_G het volgende:
Hmz, dat genieten gaat hier niet helemaal op. Ik word behoorlijk iebelig van I. Ze is sinds een week in een soort regressie. Alsof we weer een tweejarige hebben ipv een bijna-kleuter. Ze is extreem hangerig, kan niet meer zelf spelen, en sowieso kan ze ineens bijna niets meer zelfstandig, knoeit enorm met eten, wil steeds maar op schoot, eindeloos filmpjes kijken, wil vooral bij mij zijn. Ook het in haar broek poepen, gebeurt nog. Ik weet het niet, het is vast een fase, misschien ook spanning en misschien was ze erg aan 'vakantie' toe, maar ik heb behoorlijk wat moeite om mijn geduld te bewaren. Er ontstaat ook een beetje een vicieuze cirkel op die manier, want als wij veel ergernis laten blijken naar haar dan wordt het alleen maar erger. Maar ik vind het vrij frustrerend als dingen die twee weken geleden prima gingen ineens niet meer gaan of als ze weer aan me hangt..
Dit klinkt exact als O een paar maanden terug. Ik werd er gek van. Terugkijkend was het een ontwikkelingssprong op taalgebied in combi met de verandering op het kdv.quote:Op dinsdag 26 december 2017 20:05 schreef Franny_G het volgende:
Hmz, dat genieten gaat hier niet helemaal op. Ik word behoorlijk iebelig van I. Ze is sinds een week in een soort regressie. Alsof we weer een tweejarige hebben ipv een bijna-kleuter. Ze is extreem hangerig, kan niet meer zelf spelen, en sowieso kan ze ineens bijna niets meer zelfstandig, knoeit enorm met eten, wil steeds maar op schoot, eindeloos filmpjes kijken, wil vooral bij mij zijn. Ook het in haar broek poepen, gebeurt nog. Ik weet het niet, het is vast een fase, misschien ook spanning en misschien was ze erg aan 'vakantie' toe, maar ik heb behoorlijk wat moeite om mijn geduld te bewaren. Er ontstaat ook een beetje een vicieuze cirkel op die manier, want als wij veel ergernis laten blijken naar haar dan wordt het alleen maar erger. Maar ik vind het vrij frustrerend als dingen die twee weken geleden prima gingen ineens niet meer gaan of als ze weer aan me hangt..
Ja, dat laatste zal het zijn. Maar in de dagelijkse praktijk merk ik dat de frustratie soms de kop op steekt. Omdat ze dan gedrag vertoont waarvan we (eindelijk) af dachten te zijn. Het gillen/schreeuwen etc. Ook vind ik het even heel gek dat ze al ruim een jaar zindelijk is (op heel af en toe een ongelukje na) en nu toch maar weer met een luierbroekje rondloopt. Nu we hebben geaccepteerd dat het nu eenmaal maar zo is en het wel weer goed zal komen, gaat het ook wel weer en hebben we meer geduld.quote:Op dinsdag 26 december 2017 20:47 schreef AwayTL het volgende:
Waarom precies Franny? Misschien heeft ze jullie nu gewoon even nodig en krijgt meer van jullie als ze dingen ‘niet meer kan’ .
(Geen verwijt hoor, ik ervaar het zelf ook als ik de 5 jarige weer moet voeren bijvoorbeeld. In essentie is het groot zijn gewoon even te veel voor hem.)
Die verwachting heb ik ook niet hoor, ik bedoel ook niet dat I van veel gillen ineens naar nooit meer gillen ging, maar het is wel prettig om een stijgende lijn te zien, verbetering, zoals we dat inderdaad zagen de laatste tijd. Weer een stap terug is denk ik altijd even slikken.quote:Op woensdag 27 december 2017 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
Kinderen die vanaf hun derde jaar nooit meer gillen en schreeuwen moeten denk ik nog uitgevonden worden. Van dat gedrag ben je denk ik de komende jaren nog niet “af”, in zekere mate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |