abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175713312
IMA wat een goed nieuws!!! *O* *O*

Sethiwe, hoe gaat het bij jou?

Malteser, hang in there :*

Bij mij hielp niks tegen de misselijkheid. Oh ja, smintjes een beetje! Ik dronk ook verse gemberthee maar had niet het idee dat het hielp. Gewoon eten waar je zin in hebt!

Lagebloeddrukboks. 90/50 de laatste keer ook als ik me niet vergis.

Hebben we al goed SEO-nieuws van Elleska voorbij zien komen?

Wat klote van die bonbon zeg. Ik zou er ook van balen. :(

Aure, heel bekend van dat niemandsland! Ik had dat ook. Laatste echo met 12 weken en was zo blij met m’n bonusecho met 17 wkn. Meer dan afwachten kun je niet doen maar ik heb ook geregeld gedacht: doettiehetnog? Nu denk ik dat nog steeds wel eens (zeker na het verhaal van SilverSjois wiens baby’s waren overleden bij de SEO :'() maar meer dan afwachten en een beetje positief denken kun je denk ik niet doen... En Dr Google weet vast wel een recept voor alcoholvrije kaasfondue toch?! :)

LuDann wat fijn van de groeispurt!!

DUMAN, als ik iets vervelend vind, dan is het als mensen je emoties wegwuiven. Die zijn er nou eenmaal. Dikke :* voor jou.

Hier nog een nachtje tot de SEO O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Philomijn op 14-12-2017 11:30:26 ]
Dit, dat, alles.
pi_175713319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:26 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Herkenbaar gevoel, daarom had ik in die periode om de week controle om even het hartje te luisteren. En ik mocht ook altijd bellen om even te komen luisteren.
Dat is wel fijn :) ik weet niet of ze dat hier doen en ik durf dat ook niet zo goed te vragen :@

Maar nu duurt het toch niet zo lang meer tot controle (as maandag) dus ik wacht het wel af.
pi_175713358
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Philomijn het volgende:

Aure, heel bekend van dat niemandsland! Ik had dat ook. Laatste echo met 12 weken en was zo blij met m’n bonusecho met 17 wkn. Meer dan afwachten kun je niet doen maar ik heb ook geregeld gedacht: doettiehetnog? Nu denk ik dat nog steeds wel eens (zeker na het verhaal van SilverSjois wiens baby’s waren overleden bij de SEO :'() maar meer dan afwachten en een beetje positief denken kun je denk ik niet doen... En Dr Google weet vast wel een recept voor alcoholvrije kaasfondue toch? :)

Hier nog een nachtje tot de SEO O+
Joah ik denk dat inderdaad ook wel eens, maar goed, we gaan het zien maandag :) ik heb geen tekenen dat het slecht zou gaan, maar je weet het natuurlijk nooit. Volgens de vk gaan ze in het ziekenhuis maandag sowieso een echo maken, dus dat vind ik wel fijn. Even baby spieken.

Heb inderdaad wel wat recepten gevonden hoor, maar misschien is hier iemand laaiend enthousiast over een bepaald recept, dan geef ik daar de voorkeur aan ;)

Succes morgen! Spannend :)
  Moderator/colorchick donderdag 14 december 2017 @ 09:38:59 #179
382129 crew  Donna
pi_175713361
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Aure het volgende:

[..]

Dat is wel fijn :) ik weet niet of ze dat hier doen en ik durf dat ook niet zo goed te vragen :@

Maar nu duurt het toch niet zo lang meer tot controle (as maandag) dus ik wacht het wel af.
Ik zei dat ik het zo lang vond duren en toen zeiden ze het zelf dat ik best vaker kon komen of anders gewoon kon bellen om even te luisteren. Daar zijn ze voor hoor! Beter een keer vaker luisteren dan een zwangere in de stress.
Je bent echt niet de eerste zwangere die onzeker is. Gewoon vragen! O+
pi_175713400
Je zou ook nog een pretecho kunnen doen, maar dat kost natuurlijk geld...

Oh ja en wat Donna zegt! Ik vertelde ook aan de gyn dat ik het zo’n niemandsland vond en dat ik me afvroeg of de baby het “nog wel deed”...
Dit, dat, alles.
pi_175713430
Ik hoef nu nog maar een paar dagen, met genoeg afleiding, daar kom ik wel door heen. Maar voor een volgende keer misschien wel goed om te doen. Als er weer 5 weken tussen zit. Thanks O+
pi_175713764
Mijn VK heeft elke avond een uur lang hartjesspreekuur voor die onzekere periode, kun je zonder afspraak gewoon binnenlopen. Misschien heeft jouw VK ook zoiets Aure?

Hopelijk is de test gewoon goed Aventura. Je eerste was ook best een flinke zeg.

Ik zit trouwens inmiddels aan de Lactulose vanwege obstipatie. Iemand anders nog last van dit leuke laatste trimester kwaaltje? :') Ik hoop ermee aambeien te voorkomen, nog nooit gehad maar lijkt me echt supernaar. Ik las ergens dat iets van 85% van de zwangeren aambeien ontwikkeld, dat lijkt me echt bizar veel te hoog eigenlijk. :o

Oh en even iets heel anders wat ik net hoorde: de uitslag van mijn moeders operatie was het best denkbare! *O* Schone snijranden en een schone poortwachtersklier. *O* Echt een enorme opluchting.
  Moderator/colorchick donderdag 14 december 2017 @ 10:11:39 #183
382129 crew  Donna
pi_175713810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:08 schreef LuDann het volgende:

Ik zit trouwens inmiddels aan de Lactulose vanwege obstipatie. Iemand anders nog last van dit leuke laatste trimester kwaaltje? :') Ik hoop ermee aambeien te voorkomen, nog nooit gehad maar lijkt me echt supernaar. Ik las ergens dat iets van 85% van de zwangeren aambeien ontwikkeld, dat lijkt me echt bizar veel te hoog eigenlijk. :o

Oh en even iets heel anders wat ik net hoorde: de uitslag van mijn moeders operatie was het best denkbare! *O* Schone snijranden en een schone poortwachtersklier. *O* Echt een enorme opluchting.
Wat een super nieuws zeg!

Ik zit al vanaf het begin van m'n zwangerschap aan de movicolon (van de huisarts, zakjes met vezels van 1 of andere plant) omdat ik anders niet naar de WC kan. Heb normaal al heel gevoelige darmen, maar zonder die zakjes doen ze gewoon niks meer (1x per week snoeiharde poep en veel pijn).
pi_175713825
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:08 schreef LuDann het volgende:
Mijn VK heeft elke avond een uur lang hartjesspreekuur voor die onzekere periode, kun je zonder afspraak gewoon binnenlopen. Misschien heeft jouw VK ook zoiets Aure?

Hopelijk is de test gewoon goed Aventura. Je eerste was ook best een flinke zeg.

Wat fijn van je moeder!

Ik had na de geboorte van t obstipatie en aambeien. Goed de tijd nemen, eventueel pruimen sap drinken... Vervelend! Volgens mij trouwens niet perse een laatste trimester kwaaltje, ik had er in het eerste trimester ook last van...
pi_175713874
Lu wat een goed nieuws van je moeder. Heeeeel fijn *O* voor je kwaaltje. Heb er ook last van ben al blij als ik 1x in de week op de wc zit. Kiwi’s, vezels en heel veel drinken. Oh en koffie!

Aure die termijn is ook niemandsland. Volgens mij ervaren heel veel mensen dat zo. Vraag anders bij je vk of je volgende keer even tussendoor kan komen. Meestal zijn ze daarin wel meedenkend :)

Verder las ik iets over aankomen en suikertests. Worden jullie bij vk gewogen? Daar is bij mij nog nooit over gesproken. Ik heb zelf geen weegschaal dus ik ben een struisvogel :P
pi_175713875
Hier ook eerste trimester kwaaltje en nu nog steeds trouwens. Ik probeer elke dag een glas roosvicee laxo te drinken, dat helpt wel.

Bedankt voor de hartjesspreekuurtip! Ik ga eens kijken op de site.
pi_175713886
Wat een goed nieuws over je moeder, LuDann!! Wat een opluchting! *O* Hoe gaat het mentaal gezien met haar?

Ik had ook last van obstipatie (net als in het eerste trimester) maar sinds ik aan de ijzerpillen zit, gek genoeg niet meer. Best apart, want obstipatie zou juist een bijwerking moeten zijn...Bij de oudste had ik er ook last van en inderdaad, ook van aambeien helaas. Sterkte!
pi_175714012
En Ludann, goed nieuws voor je moeder O+ wat een opluchting moet dat zijn ja!
  donderdag 14 december 2017 @ 10:30:23 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175714112
Had jij trouwens geen termijnecho dan, Aure? Omdat je zegt dat je met tien weken de laatste echo had?
pi_175714201
Wat een topnieuws LuDann!! *O*

Hier heel even last gehad van obstipatie en volgens mij ook aambei maar nu gelukkig weer as usual. Wel een vervelend probleem hoor! Gedroogde abrikozen snacken dan maar?

Bij mijn vk word je wel gewogen, maar ik weiger. Ik weet nu al dat ik me alleen maar klote voel als ik dat nummer op de weegschaal zie en dan in paniek raak en denk dat ik minder moet eten ofzo. Terwijl ik rationeel dondersgoed weet dat het gewoon baby plus bloed plus placenta etc is. (De stress dan komt omdat ik de afgelopen 2 jaar erg met afvallen/shapen/voeding/spieropbouw/sport bezig ben geweest.) Ik eet normaal en verder vind ik het wel best.
De vk zei dat het was om het verloop in de gaten te houden. Opeens een enorme toename zou mss suiker of vocht kunnen betekenen?

Overigens “moet” ik vanwege de PCOS de glucosetest doen en zou ik niks doen dat niet goed is voor de baby dus als zij zich zorgen maakt ga ik wel op dat ding staan, maar voor nu sla ik even over.
Dit, dat, alles.
pi_175714382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:30 schreef Aventura het volgende:
Had jij trouwens geen termijnecho dan, Aure? Omdat je zegt dat je met tien weken de laatste echo had?
Dat was mijn termijnecho :)
  donderdag 14 december 2017 @ 10:46:18 #192
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175714449
Aha.hier de uitslag van de glucose test, 8.7. Dat is hoog geloof ik, zometeen komen ze het bespreken, zucht.
pi_175714749
Vervelend :{ succes met wachten :*
pi_175715038
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:46 schreef Aventura het volgende:
Aha.hier de uitslag van de glucose test, 8.7. Dat is hoog geloof ik, zometeen komen ze het bespreken, zucht.
Dat is inderdaad wel hoog ja. -O- Lekker dan, dat kon je er echt ook bij hebben. -O-
pi_175715078
Eerste trimester had ik juist last van het omgekeerde van obstipatie. :P Dit nog niet eerder gehad, ook niet mijn eerste zwangerschap. Ik heb al wat dingen qua eten geprobeerd maar geen succes. Ik heb daarnaast ook behoorlijk wat last van een geprikkelde blaas. Ik moet echt om de haverklap naar de wc, de hele dag door om het halve uur a uur. Om gek van te worden. En dan ga je eenmaal en zijn het 5 druppels. }:|
pi_175715202
Ik meld me zonder bijzonderheden en verwacht dat mijn dag ook ongeveer zo zal zijn. :z

Poeh Aventura, het zit ook niet mee. :* Wel fijn dat je de test hebt gedaan, je kunt het maar beter weten als die waarden verhoogd zijn.

De laatste tijd heb ik ook hardere ontlasting maar wel twee of drie keer per dag. Wat voor mij in het eerste trimester hielp waren frambozen en druiven maar frambozen zijn nu echt duur en de druiven smaken me niet. :{ Dan maar heel veel extra fruit om het een beetje door te laten lopen.
Volgens mij heb ik eens gelezen dat aambeien soms ook nog ontstaan bij het persen van de bevalling. Daar kan die 85% dan ook wel mee te maken hebben.

Fijn nieuws van je moeder en de groeiecho LuDann! :s)

Noix vervelend die eerste kwaaltjes. Hopelijk trekt het snel weer bij. :)

Bonbons, door die verrassingen hou ik er niet van. :+ Ben toch al niet weg van alcohol.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175715249
Ludann wat een positief nieuws, wat een opluchting.

Aure het is ook zo'n Niemandsland die weken dat je nog niets voelt.

Aventura, hopelijk blijft het maar bij een afwijkende meting. Dit is niet wat je er ook nog bij wilt hebben.

Hier een rot uitslag van de guo. Het is ccam, zeer ernstig zit in gehele re-long. Hartje in verdrukking, is vergroot, wat ze er van konden zien. 50% dat het spontaan hersteld, maar ook 40% dat het erger wordt en 10% kans op overlijden. De gynaecoloog gaf aan dat we eerder rekening moeten houden met de negatieve vakantie, gezien de grote en hoeveelheid cystes.
Volgende week afspraak in WKZ, maar diagnose zal niet ineens veranderen. Je kan er niets aan doen, afwachten hoe het gaat lopen en dat is zenuwslopend. Begin januari opnieuw echo om proces te volgen.
pi_175715316
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:46 schreef Aventura het volgende:
Bluh!
Niet stiekem twaalf ziekenhuistoetjes per avond op zeker? ;)
Succes daar! :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 14 december 2017 @ 11:31:44 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175715376
Ow sethiwe, wat ongelooflijk klote en onzeker. Sterkte met de onzekere periode die nu gaat volgen.
  donderdag 14 december 2017 @ 11:33:28 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175715401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Bluh!
Niet stiekem twaalf ziekenhuistoetjes per avond op zeker? ;)
Succes daar! :*
het stomme is, ik eet uit mezelf gezond. Dwz volkorenboterhammen, yoghurt, water en thee zonder suiker. Maar. Gisteren tijdens het tv kijken bewoog mijn hand zomaar ineens naar de zak winegums die toevallig zo in m'n laatje lag. En tien minuten later was die zak een stuk leger. Ik ga dat voorval zeker even noemen straks..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')