SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna altijd..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn moeder past zo af en toe op de meisjes, maar die doet alles wat wij zeggen. Soms zie ik wel eens iets in haar ogen, maar dat drukt ze niet uit. Ook mijn schoonouders zie ik wel eens een blik met elkaar wisselen, maar ook zij houden zich aan onze wensen, erg fijn.
quote:Op woensdag 6 december 2017 20:22 schreef Cygne het volgende:
GvsE![]()
LeSage, wat fijn dat dat zo kan!
Selv, wat knap!@spoiler: ik werd vandaag een beetje kwaad op m'n zus omdat zij mijn moederrol overnam...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik nee zeg is het nee. En dan niet ja maar ach, ik doe het wel. En dan toch doen.
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil hier niet een hele discussie over opstarten hoor, maar ik denk dan: als hij om half 2 wakker is geworden en toen dus honger had dan heeft hij toch 'op tijd' een voeding gekregen?quote:Op woensdag 6 december 2017 21:02 schreef Nanuke het volgende:
Franny, omdat niet elk kind z'n voedingen zo netjes aangeeft. Sommige baby's worden dan niet wakker van honger. Ook met borstvoeding niet altijd.
Aha. Ik snap het en ik snap ook dat als je zoiets duidelijk zegt je ook wil dat iemand zich daaraan houdt. Maar ik begrijp dus ook heel goed dat je denkt: goh, ik laat dat kind maar even lekker slapen.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:08 schreef Flav het volgende:
Wil geen discussie starten maar hij wordt niet wakker voor zijn flessen en als ik niet een beetje volgens ‘schema’ voed drinkt hij wel heel weinig want de flessen gaan nooit leeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[ Bericht 10% gewijzigd door Franny_G op 06-12-2017 22:08:04 ]"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
ik heb het natuurlijk niet over excessieve situaties als de jouwe he, dat begrijp jequote:Op woensdag 6 december 2017 21:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Tja grootouders.... ik snap wat je bedoeld SQ maar als ouders continu over je grenzen gaan dan werkt dat toch anders helaas. Al kan ik dat voor Flav natuurlijk niet invullen![]()
Cygne, stom![]()
M'n baby had gisteren iets verkeerds gegeten denk ikUit het niets kwam er een projectiel braak over mij heen
en dat herhaalde zich nog 3x. Daarbij ook nog een peuter die 6x wakker werd dus echt een topnacht
Hopelijk straks beter
ja oh god ik weet nog hoe boos ik was toen mijn ouders mauw van 8 maanden een frietje hadden gegeven tijdens een logeerpartijtje. Ik was ziedend.quote:Op woensdag 6 december 2017 22:10 schreef Franny_G het volgende:
Het lastige is dat zaken die je over een tijd heel goed kunt relativeren nu heel groot kunnen lijken. Heeft ook met hormonen te maken wel, vrees ik. En hopelijk snappen (schoon)ouders dat ook een beetje.
nee, dat heeft soms wat tijd nodig inderdaad. Gewoon lekker je ding blijven doen, ze wennen er vanzelf maar aanquote:Op woensdag 6 december 2017 22:22 schreef Cygne het volgende:
Haha SQ. Ik ben met dat soort dingen wel makkelijk, geloof ik. Denk dat het hier ook is dat mijn moeder moet wennen aan het feit dat ik nu een moeder ben ipv haar kleine meisje. En voor mijn zus ben ik nog steeds dat kleine, puberale zusje. Rollen verschuiven en dat gaat niet heel soepel soms.
Ik welquote:Op woensdag 6 december 2017 21:01 schreef Franny_G het volgende:
Cygne, dat is niet leuk zeg. Dan is het inderdaad prettiger dat er wat afstand is.
Misschien zit ik er heel anders in omdat ik bv geef, maar ik begrijp geloof ik niet helemaal waarom het zo heel erg is als een baby niet volgens het schema en bepaalde vaste tijden een fles krijgt. Als ik op een baby zou passen die lekker lag te slapen, zou ik precies hetzelfde hebben gedaan.
Jeetje, dat komt binnen ja.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een guit, GvE
Tsja, over grootouders en zich wel of niet exact aan elk regeltje houden wil ik vanuit mijn persoonlijke situatie maar 1 ding zeggen; wees vooral blij met wat je hebt. Ooit moet je het misschien missen en dan zijn al dit soort dingen bijzonder futiel. Het heeft mijn kijk op zaken echt 180 graden gewijzigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welterusten allemaal
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op donderdag 7 december 2017 02:04 schreef Stormqueen het volgende:
Och lesage, dat is ook niet niks. Is hij altijd blind geweest of pas op latere leeftijd geworden?
En mooi is het zeker, wat een kind voor iemand kan doen. Mijn moeder leefde altijd helemaal op als mauwtje kwam. Soms hoorde ik dan achteraf van mijn vader dat ze de hele dag als een dood vogeltje in bed had gelegen, maar als het kleinkind er was merkte je heel even niet hoe ziek ze was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat fijn dat je moeder op het laatst nog zo heeft kunnen genieten van Mauw!‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ja, onrustig of huilerig is ook het punt niet zo. Eergisteren hadden we een perfecte dag/ avond/ nacht wat mij betreft een heeft-ie alsnog veel gehuild enzo.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:07 schreef Nanuke het volgende:
Twist, Dirk was ook altijd s avonds heel onrustig in de kraamperiode, en dat heeft hij nu nog veel. Hij was dat in de buik ook altijd, dus ik denk dat het een beetje bij hem hoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op donderdag 7 december 2017 15:44 schreef rena het volgende:
Voeg ik er ook nog een toe van onze dame, vannacht heerlijk ingewikkeld na de voedingOoohhhhhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Voor het eerst tijdens m’n zwangerschap dat ik rammel bij het zien van een babyKan ook niet bijna met zo’n lieve foto
Dit, dat, alles.
SPOILER: Daar ligt mijn aapjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Hij heet hetzelfde als Sara82's mr. T (3 letterige naamquote:Op donderdag 7 december 2017 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
@twist: PitbullHeb je z'n echte naam ergens genoemd? Of zijn alleen de nicknames hier bekend?
Ah, tof!quote:Op donderdag 7 december 2017 21:04 schreef twist02 het volgende:
Rena, klinkt fijn! Wat een wereld van verschil kunnen een paar dagen maken he? Ik had me ook echt verkeken op wat het mentaal en emotioneel allemaal met je doet, zo'n bevalling.
En wat een prachtig meisje heb je daar zeg!
[..]
Hij heet hetzelfde als Sara82's mr. T (3 letterige naam)
heb je er dan wel n isofix in? Anders lijkt het me helemaal onmogelijkquote:Op vrijdag 8 december 2017 07:27 schreef Sylver_ het volgende:
Oeh, lekker LeSage!
Wij hebben een 3-deurs Seat Ibiza, ik zou wel blij zijn als ik de maxi cosi niet meer in en uit die koekblik hoef te tillen
Nee, dat hadden auto's 15 jaar geleden nog nietquote:Op vrijdag 8 december 2017 10:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
heb je er dan wel n isofix in? Anders lijkt het me helemaal onmogelijk
Je hebt ook een easybase die met gordels vast gaatquote:Op vrijdag 8 december 2017 11:52 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nee, dat hadden auto's 15 jaar geleden nog niet
Maar ik ben inmiddels wel heel goed in snel die gordels er om krijgen
Ach sneu is dat, Scharrel. Beterschap!
Als je over een dag of 3 ineens vlekjes ziet dan heeft ze, net als mijn dochter had, 6e ziekte. Dat begon ook met 3 dagen hoge koorts, maar verder geen braken of diarree.
Ik moest even Googlen wat dat isquote:Op vrijdag 8 december 2017 12:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je hebt ook een easybase die met gordels vast gaat
Wat rot dat ze last van kramp krijgt als ze iets anders eet. Misschien goed dat ze dan een tijdje nog rustig aan doet?quote:Hallo allemaal
We leven nog hooralleen vrij druk, en elke nacht nog om de 3 uur voeden maakt t soms lastig aanhaken
![]()
Verder eet de smurf vrijwel niksalleen borstvoeding, de rest wordt aan gelikt en heel soms een mini hapje en dan belandt t op de grond. Ze krijgt ook ontzettend kramp van elke kruimel dus ergens vind ik t niet erg dat ze niet zoveel eet, maar toch...
G. slaapt al sinds ze 1 week oud is in het ledikantje op haar eigen kamertje..quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij willen binnenkort de kapitein, met ledikantje en al, naar zijn eigen slaapkamertje gaan verplaatsen. We twijfelen alleen n beetje over het moment. Hij is nu drie maanden en er komt nog zo'n sprong aan waarbij ie t niet tof vind wanneer je uit beeld gaat. Zou het handig zijn om hem daarvoor naar zn kamertje te verhuizen zodat hij eraan went dat hij daar slaapt?
of zouden we wachten tot daarna omdat we anders door die sprong weer meer werk gaan krijgen om hem daar in slaap te vallen ipv bij ons in de buurt en met n beetje pech zelfs dat ledikantje weer moeten verslepen?
Iemand die dit al eens heeft geprobeerd?
overdag slaapt ie nog een beetje overal en nergens, in de box, op schoot, in de auto, in de wagen ect.quote:Op vrijdag 8 december 2017 15:08 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
G. slaapt al sinds ze 1 week oud is in het ledikantje op haar eigen kamertje..
De dutjes overdag doet ie al wel op z'n eigen kamertje? Misschien anders eerst daarmee beginnen?
quote:Op zaterdag 9 december 2017 20:37 schreef Flav het volgende:
Leuk he dat verschonen GvE, hier zitten altijd alles onder de poep want hij spartelt altijd als een malle![]()
Als super trotse mama wil ik even mijn baby spammen
Daar heb ik gelukkig maar zelden last van (ik roep het niet te hard..) want ze begint nu meer drollen dan flatsjes te krijgen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel probeerde ze om in bad te gaan staan vandaag, om iets van het doucherek af te pakken.. Klein heksje.. Volgens mij snapt ze niet dat ze pas bijna 7 maanden is![]()
Wat een lekker kind heb je.. Om op te vreten..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
Zo'n tummytub nooit gehad.. Groeien ze daar niet heel snel uit?quote:Op zaterdag 9 december 2017 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier wordt ook altijd gestaan in de tummytub, die sukkel kan helemaal nog niet staanen toch doen hé
hij zit er vaak n soort van gekikkerd of op zn knieën in (als ie niet staatquote:Op zaterdag 9 december 2017 21:14 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Zo'n tummytub nooit gehad.. Groeien ze daar niet heel snel uit?
Een gewoon bad.. Zo jaloers nuquote:Op zaterdag 9 december 2017 21:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hij zit er vaak n soort van gekikkerd of op zn knieën in (als ie niet staat) maar denk inderdaad dat hij er niet mega lang in gaat passen. Hij is nu 65cm ofzo, denk dat tot max 80 wel zou passen? Maar tegen die tijd koop ik wel zon badring en zuignap ik m in het gewone bad
ZZ paste er al veel eerder niet meer in, rond de 70 cm of zo. Of eigenlijk: misschien paste het nog wel, maar ze vond het niet meer comfortabel en ging huilen als we haar erin deden. Toen hebben we haar een tijd gedoucht, en sinds ze goed kan zitten baddert ze heel graag in een Samla 65 liter bak van Ikea:quote:Op zaterdag 9 december 2017 21:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Hij is nu 65cm ofzo, denk dat tot max 80 wel zou passen?
Mijn dreumes (als baby bleef ze nog netjes op haar plek zittenquote:Op zaterdag 9 december 2017 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Je zet je baby in een plastic krat als je zit te poepen? Maar dan zit je toch in dezelfde ruimte?
Ik heb toevallig hetzelfde geprobeerd maar mijnes ging staan dus werkte niet. Misschien bij jou beterquote:
V kan nog niet zitten, is pas 4 maandjesquote:Op zondag 10 december 2017 01:56 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik heb toevallig hetzelfde geprobeerd maar mijnes ging staan dus werkte niet. Misschien bij jou beter.
Dat klinkt heerlijk!quote:Op zondag 10 december 2017 13:43 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, met je verse slapende baby tegen je aan geplakt naast het raam naar de sneeuw kijkend terwijl je peuter met pappa aan het schaterlachen is en de kerstmuziek op de achtergrond.
Dit is een heel ander soort kraantranen.
Heerlijkquote:Op zondag 10 december 2017 13:43 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, met je verse slapende baby tegen je aan geplakt naast het raam naar de sneeuw kijkend terwijl je peuter met pappa aan het schaterlachen is en de kerstmuziek op de achtergrond.
Dit is een heel ander soort kraantranen.
Toch weer jammer dan hè.quote:Op zondag 10 december 2017 16:29 schreef Krisvc het volgende:
O en ik vind het ook flauw dat deze niet even z'n been strekt als ik 'duwen' zeg als ik z'n broek aantrek.Dat ben ik inmiddels wel gewend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make your own kind of music.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ook gewoon heel zwaar vindt. Ik hoop dat het inderdaad wat beter wordt als ik weer wat meer tijd heb voor mezelf. Af en toe vraag ik wel iemand om een paar uur op te passen, en ik heb inmiddels ook een vast avondje dansen weer. Maar het is niet altijd al genoeg om weer op adem te komen. (En dat voelt echt heel erg om toe te geven trouwens.)Morgen ben ik vast weer mezelf.
Oneens, de mijne heeft alsnog zijn verstopplekjesquote:Op maandag 11 december 2017 11:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ik blijf erbij dat jongetjes poetsen makkelijker is dan al die plooien en vouwen van zo'n meisje
het wordt snel minder. Newborns pissen nog 6 keer per uur, dan is het risico veel groterquote:Op maandag 11 december 2017 11:24 schreef twist02 het volgende:
Oh puur het poetsen zeker weten
Maar het toegevoegde risico van dat plassenkind is 11 dagen oud en heeft me al 5x te pakken gehad
Dat was bij ons de eerste tijd ook zo, tot we leerden er een doekje overheen te leggen tijdens het verschonen. Elke keer als ik het weer vergat was ik weer de sjaak. Na een tijdje hield het op, totdat T een maand of 18 was. Toen ging hij het voor de grap doen, 's avonds voor het naar bed gaan. Hard lachen joh.quote:Op maandag 11 december 2017 11:24 schreef twist02 het volgende:
Oh puur het poetsen zeker weten
Maar het toegevoegde risico van dat plassenkind is 11 dagen oud en heeft me al 5x te pakken gehad
Ja ik sta echt elke keer dan weer met baby in de armen naar een leeg badje te kijken.quote:Op maandag 11 december 2017 12:11 schreef BlueEyes het volgende:
DaD![]()
Gelukkig nog in de badkamer!
Wij hadden bij het eerste badje van J dat F heel enthousiast erbij stond en alles uitprobeerde en de stop eruit trok.
De kraamvpk vloekenpapa in paniek met J in zijn armen in het water en ik trok heel droog en rustig F weg en knikte de slang dubbel waar het water uitkwam.
ik afgelopen week met de kapitein naar mn vriend toe die nog in bed lag en uit zou slapen"even papa kusje geven" dus ik zwiep baby boven mn vriend zn gezicht...baaaaaaaaarfquote:Op maandag 11 december 2017 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
In z'n eigen gezicht plassen is nog schattig.
Er komt een dag dat ie in je mond kotst op het moment dat je hem een troostend kusje wil geven.
Ja, met brokjes.
Beginnersfout bij de 1e een keer jaquote:Op maandag 11 december 2017 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
In z'n eigen gezicht plassen is nog schattig.
Er komt een dag dat ie in je mond kotst op het moment dat je hem een troostend kusje wil geven.
Ja, met brokjes.
nee, dit was vorige week zondag, gewoon op mijn arm. Ik had die echt niet aan kunnen zien komenquote:Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Beginnersfout bij de 1e een keer ja![]()
Even boven de hoofd oetsiekoetsie doen.
Jamjam 2ehandborstvoeding in mijn mond
zo doen wij t ookquote:Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef Flav het volgende:
Soms doe ik ook wel de wisseltruc, nieuwe luier eronder dan kijken of de kust veilig is en de oude luier onder hem vandaan trekkenDan even een snelle check of den plasser goed ligt en even vegen met een doekje. Mocht er ooit een meisje komen zal ik ook moeten wennen, ik veeg nu van alle kanten. Heb begrepen dat dat bij meisjes niet kan haha
whehehequote:Op maandag 11 december 2017 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik afgelopen week met de kapitein naar mn vriend toe die nog in bed lag en uit zou slapen"even papa kusje geven" dus ik zwiep baby boven mn vriend zn gezicht...baaaaaaaaarf. Dat eehm werd geen uitslapen
![]()
ligt een beetje aan hoe warm de slaapkamer is ook. Ons boefje slaapt nu in n dikke winterslaapzak met alleen n lange mouwen romper en onze kamer is rond de 18 graden denk ik? Staat er niet zon TOV waarde in het label?quote:Op maandag 11 december 2017 16:47 schreef LadyS het volgende:
Hier hielp het doekje op de piemel ook meestal nietSoms gebruikte we een sokje en dat is hier dan ingeburgerd als piemelsokje
Ik merk inderdaad dat het plassen-als-de-luier-uit een stuk minder is, hij is nu ruim 7 weken.
Ik heb net een puckababy newborn gekocht. Wat moeten ze daar nou nog in aan? Alleen een dun pyamaatje? Of alleen een romper met lange mouwen en een pyamabroekje?
klinkt als een sprongetje, zou dat kunnen?quote:Op maandag 11 december 2017 19:57 schreef Nanuke het volgende:
Nou. Hier dan de aanleiding van mijn rant van gisteren. Wij hebben sinds een paar dagen een ventje wat ineens (met name s avonds) meer huilt. Waar eerder overdag moe wegleggen goed ging, is het nu zichzelf wakker houden tot in zoverre over de zeik dat het echt heel lang duurt tot hij kalmeert. Zelfs als hij niet 'zelf' hoeft te proberen en bij mij of man ligt is slapen moeilijk. Half slapend wegleggen is instant huilen. Slapend wegleggen is goed voor een kort dutje. Ik heb eigenlijk heel de tijd géen idee wat hij nu wil. Is hij moe? Zijn het krampjes? Is het honger? Heeft hij pijn? Ik. Weet. Het. Niet. Niets lijkt te helpen, ik ben sip en kapotmoe.
Ik heb echt geen idee.quote:Op maandag 11 december 2017 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
klinkt als een sprongetje, zou dat kunnen?
Hier gaat t slapen overigens net zo hoor. Zelf in slaap vallen lukt hem alleen als wij zelf ook naar bed gaan. Verder slaapt ie in de wagen als we onderweg zijn of bovenop ons.
Soms is het gewoon even goed kut en dat mag ook gewoon. We doen ook maar ons best
Geef je borstvoeding? Heb je een lactatiekundige gebeld?quote:Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee.In de sprongetjes die we gehad hebben, ging het wel niet lekker, maar niet zó. Dan was draagdoek=slapen, of wandelwagen=slapen, en zelfs auto=slapen. En nu is alles behalve slapen. Zelfs papa/mama is nog best goede plek om te vechten tegen de slaap. En hoe later op de dag, hoe groter het gevecht/hoe meer gehuil lijkt wel.
Edit; Maar het is meer dan gewoon niet slapen. Ook gewoon echt heel veel meer huilen. En waar hij dan last van heeft weet ik echt niet. Soms is hij echt ontroostbaar, soms kalmeert hij wel maar is hij nog steeds onrustig en begint zomaar opnieuw. Ik weet gewoon echt niet waar hij last van heeft.
En in combinatie met al meer dan 2 weken geen ontlasting en het niet aankomen vorige week, heb ik alleen maar twijfels en onzekerheden en angst dat het iets is wat ik niet zie/goed doe.
Ik geef borstvoeding ja. En nog geen lk gebeld omdat hij verder drinkt als normaal en na het drinken tevreden lijkt en plasluiers heeft en alert is. Maar ja. He. Ik weet het eigenlijk ook gewoon niet.quote:Op maandag 11 december 2017 20:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Geef je borstvoeding? Heb je een lactatiekundige gebeld?
Nee, maar je hóeft het ook niet gewoon te weten. Want wij weten het ook gewoon niet als onze baby kuren heeft. En dan doen we ook maar wat. En soms werkt het en soms ook niet. De babytijd is gewoon ontiegelijk zwaar met heel veel verantwoordelijkheidsgevoel en heel veel emotie en zo weinig direct resultaat. Ik vind het knap van je dat je daar zo eerlijk in bent, want het is wat het is. Rauw moederschap. Boks.quote:Op maandag 11 december 2017 20:55 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik geef borstvoeding ja. En nog geen lk gebeld omdat hij verder drinkt als normaal en na het drinken tevreden lijkt en plasluiers heeft en alert is. Maar ja. He. Ik weet het eigenlijk ook gewoon niet.
Ik zat ook aan alleen een romper te denken idd. Label heb ik nog niet gecheckt, zal ik morgen even bekijken. Tnx!quote:Op maandag 11 december 2017 17:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ligt een beetje aan hoe warm de slaapkamer is ook. Ons boefje slaapt nu in n dikke winterslaapzak met alleen n lange mouwen romper en onze kamer is rond de 18 graden denk ik? Staat er niet zon TOV waarde in het label?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer foto's!!.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb meteen een voorraadje voor de komende babyfotodinsdagenIn A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
och, het is heel biologisch, dennennaalden, toch?quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:03 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben blij dat mijn boom nog wel veilig gaat zijn dit jaar. Maar bij Noud zie ik een speen, dan gaan er misschien minder dennennaalden naar binnen?
It moves!quote:Op dinsdag 12 december 2017 09:46 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby kwam vannacht ook voor het eerst om 5 uur![]()
. Ik wist niet wat ik meemaakte. Maar verder een dikke +1 op Franny wat betreft de avonden en vroege ochtenden, al ben ik nog niet toe aan rigoreuze maatregelen.
Oké, plaatjes.
Ik maakte gisteren in een half uur een paar keer een foto. Tussendoor keek ik niet, want dan ging hij alleen maar terug liggen kijken. Ik weet dus nog steeds niet precies wat hij doet![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Ohja babyfotodinsdag![]()
De foto's van de fotoshoot zijn erze zijn gemaakt voor de 40 jarige bruiloft van mn ouders. sommige zijn met props, balonnen, confetti ect vandaar dus ook de bretels en het strikje
beetje fout maar ik vond het hem stiekem heerlijk staan
ermahgerd wat een briljante fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb meteen een voorraadje voor de komende babyfotodinsdagen!!
disclaimer
Jawel joh, het kleutertopic gaat 15 delen doen voor kerst, dat moeten we voorblijven natuurlijkquote:Op dinsdag 12 december 2017 10:11 schreef Sylver_ het volgende:
Oh Ik loop alweer achter. Niet zo snel mensen!
Ja, wat een slecht idee zeg zo'n kleuter topic, zo kom ik toch nergens meer aan toequote:Op dinsdag 12 december 2017 10:13 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Jawel joh, het kleutertopic gaat 15 delen doen voor kerst, dat moeten we voorblijven natuurlijk
GRAPJE HE
quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Ohja babyfotodinsdag![]()
De foto's van de fotoshoot zijn erze zijn gemaakt voor de 40 jarige bruiloft van mn ouders. sommige zijn met props, balonnen, confetti ect vandaar dus ook de bretels en het strikje
beetje fout maar ik vond het hem stiekem heerlijk staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb meteen een voorraadje voor de komende babyfotodinsdagen![]()
Te schattig!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
De kerstboomquote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef BlueEyes het volgende:
Staat Ella in de box of de kerstboom?
Mal is dat hequote:Op dinsdag 12 december 2017 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond het trouwens erg verwarrend dat de baby van cygne al langer uit de buik dan in de buik is, en dat bij Noud pas op 22 december is
Schudt ze alleen nee of blijft ze er dan ook echt af?quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:38 schreef BlueEyes het volgende:
Wij gaan morgen een boom halen.
Ik ben nog niet uit over de plek en grootte.
Dat mevrouw erin gaat hangen kunnen we nu al voorspellen.
Gelukkig kent ze het woordje nee heel goed want ze schud al heftig haar hoofdje als iets niet mag van me
Mijn baby zegt sorry.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:27 schreef BlueEyes het volgende:
Als er een pact was hebben ze mijn dametje vergeten mee te nemen in het overleg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
Haha ja echt he! Ik zei onder mn laatste buikfoto dat ik echt wel overtijd zou gaan. Twee dagen later..quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond het trouwens erg verwarrend dat de baby van cygne al langer uit de buik dan in de buik is, en dat bij Noud pas op 22 december is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lemijn, hij beweegt! Wat goed!
Ldg, wat een heerlijke foto.
SQ, wat een heerlijke eerste keren.
Wolfje heeft helemaal gelijk, ziet er uit als een heerlijke deken!
Sara, wat lijkt hij al wijs!
BE, wat een gezelligheud met je krullebol.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
Ahh hij doet het nu weer! Foto was eerst denk ik te groot. Mooi kindjequote:
Nee, gekocht. Is zo'n zeemeermindeken. Beste dekentje ever haha.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:46 schreef Memoru het volgende:
[..]
Ahh hij doet het nu weer! Foto was eerst denk ik te groot. Mooi kindjeHeb je het dekentje zelf gemaakt?
Toch maar overdwars voor de kerstboom danquote:Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
De week van noud zat vol eerste keren. Sneeuw, pakjesavond, een BOOM in je huis, wtf man.
[ afbeelding ]
Oh en hij kruipt! Exact op 9 maanden, ik maak extreem gemiddelde kinderen
nee, niet de mijne, die van flavquote:Op dinsdag 12 december 2017 20:48 schreef Cygne het volgende:
Flav, wat een snoet.![]()
Lemijn, haha ja. Lukt me meestal niet. Vind deze wel echt heel zoet. Vangt ook wel een beetje hoe hij is.
Franny, Y is echt een jongetjes-I!![]()
Wat is er gebeurd sq?
Ik heb geen idee, ik heb hem gekregen van mijn ouders. Vooral 'opa' is van mening dat het wel zacht/warm/mooi moet zijn. Ik vind het in elk geval een heerlijk ding en hij kan ook gewoon in de wasmachine&droger dus prima.quote:Op dinsdag 12 december 2017 20:01 schreef Lemijn het volgende:
Nanuke, herkenbaar beeld! En is dat nou zo'n bosmatras?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze wilde niet in haar bedje, dus dan maar zo.![]()
![]()
Ik heb dit nu nog. Ik ga vaak even lezen en wacht tot ik weer echt moe ben voor ik het probeer. Ik herlees boeken op de telefoon met zo min mogelijk licht aan. Dat helpt en meestal slaap ik dan wel weer na een uurtje. Maar kut is het wel..quote:Op woensdag 13 december 2017 05:48 schreef Zonnestraal02 het volgende:
Ik heb moeite met slapen na de voeding van ong 0300.... elke dag weer
Voel mij klaarwakker
Vandaag vanaf 0500 klaar ermee en telefoon gepakt
Vandaag 1e dag alleen met 2 kids
Boksquote:Op woensdag 13 december 2017 07:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Flav, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gastouder, dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker! Maar ben ik de enige die knutselen met baby's dikke onzin vindt?.
.
Zoiets?quote:Op woensdag 13 december 2017 10:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben trouwens op AliExpress op zoek naar van die slofjes met wintervoering, maar kan ze niet vinden. Weet iemand een verkoper of welke zoektermen ik moet hebben?
Ja zoals die tweede, maar dan gevoerd en hoog. Aapies look-a-likes zeg maar.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:30 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Zoiets?
https://nl.aliexpress.com(...)ow+boot+first+walker
Of zoiets als deze?
Ik hoop voor jullie dat het werkt.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:19 schreef Nanuke het volgende:
Dirk lijkt alweer wag beter te pas. Hij ligt nu al 2u te slapen in zijn eigen bed, en vanmiddag kreeg ik alweer wat echte hardop-lachjes.Eens zien wat zo de nacht gaat brengen.
Wup was het volgens mij die de lactatiekundige voorstelde; ik heb even kort contact gehad. Ze stelde voor om zelf een aantal 'regeldagen' te doen. Dus zoveel mogelijk drinkmomenten pakken en als hij wel langer slaapt evt extra te kolven. Allereerst om de productie te stimuleren, maar ook vanwege t extra vocht wat de ontlasting zou kunnen helpen. En als die nog veel langer uitblijft toch even de HA bellen voor advies. Mocht hij donderdag met het weeguurtje nog niet aangekomen zijn, hebben we opnieuw contact en gaan we uitgebreider kijken.
Ik ben twee keer een aantal dagen na mijn verlof ziek geworden...quote:Op dinsdag 12 december 2017 17:29 schreef LeSage het volgende:
Al die baby’s maken mijn dag goed![]()
Ik ontken nog even dat ik ziek begin te worden geloof ik. Na net 2 dagen werken na het verlof
Ik lees dit heel toevallig maar: jaquote:Op woensdag 13 december 2017 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje: ik merk al geruime tijd dat noud soms "knakt" met zijn gewrichten, maar nu voelde ik het ook. In zijn kniegewricht, terwijl hij lag te drinken. Meerdere keren achter elkaar. Herkent iemand dit??
Ik heb het bij J gehad na het drinken dat ik haar optilde om in bed te liggen. Dat je die knak zo duidelijk voelt in een schoudertje dat je bang bent dat er ineens een arm losbungelt en kind gaat gillen.quote:Op woensdag 13 december 2017 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje: ik merk al geruime tijd dat noud soms "knakt" met zijn gewrichten, maar nu voelde ik het ook. In zijn kniegewricht, terwijl hij lag te drinken. Meerdere keren achter elkaar. Herkent iemand dit??
Oh, die tip wil ik ookquote:Op woensdag 13 december 2017 17:27 schreef twist02 het volgende:
Iemand nog gouden tips om een baby te laten boeren?![]()
Het lukt de helft van de tijd echt niet om er een boer uit te krijgen, maar we merken dat-ie daar een half uur / uur later toch last van krijgt als we 'm wegleggen (vaak volgt er dan alsnog een boer).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
toen de kapitein heel klein was hielp het goed om hem heel ver over je schouder te leggen, zodat hij met zijn buikje tegen je schouder rust en verder n beetje naar beneden hangt. En dan op t ruggetje kloppen.quote:Op woensdag 13 december 2017 17:27 schreef twist02 het volgende:
Iemand nog gouden tips om een baby te laten boeren?![]()
Het lukt de helft van de tijd echt niet om er een boer uit te krijgen, maar we merken dat-ie daar een half uur / uur later toch last van krijgt als we 'm wegleggen (vaak volgt er dan alsnog een boer).
Mijn vriend stelde voor dat ik dan maar minder over zijn rug moet wrijvenquote:Op woensdag 13 december 2017 19:06 schreef Flav het volgende:
Ohh FF wat een lachebekjes![]()
Over het boeren, ik zet hem meestal op mijn been en houdt mijn andere hand op zijn borst en buig hem ietsjes naar voren. Klop dan zachtjes op zijn rug afwisseld met wrijven. Komt er geen boer dan buig ik hem iets verder naar voren en dan weer naar achteren, werkt 9 van de 10 keer. Soms boert hij inderdaad ook niet direct maar pas een uur later.
Ik ben ook in de minderheid, vriendlief, V en de hondquote:Op woensdag 13 december 2017 20:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn vriend stelde voor dat ik dan maar minder over zijn rug moet wrijven![]()
Hoera voor 3 mannen, boeren en scheten blijven leuk![]()
Overigens vindt M. het wel fijnThanks!
Ik vergat de hondquote:Op woensdag 13 december 2017 22:06 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik ben ook in de minderheid, vriendlief, V en de hondZe kunnen er alledrie wat van
Maar daarna wordt het ook echt beter.quote:Op donderdag 14 december 2017 09:46 schreef twist02 het volgende:
En dan lees je voor de 100e keer dat het tot 6 weken alleen maar erger wordt...![]()
Neee, dat wilde ik niet lezenquote:Op donderdag 14 december 2017 09:46 schreef twist02 het volgende:
En dan lees je voor de 100e keer dat het tot 6 weken alleen maar erger wordt...![]()
quote:Op donderdag 14 december 2017 09:53 schreef Sylver_ het volgende:
Jeeeej, goedgekeurd op het cb. 7,6kggewicht eindelijk weer netjes volgens haar eigen lijntje op de -1
![]()
En ze is vandaag even lang uit de buik als in de buik, 39 weken en 5 dagen!
[ afbeelding ]
Wat moet je nou met al dat speelgoed hier als iemand daar regenlaarsjes heeft neergezet
Sorryquote:
Ach, kerst duurt ook bijna 2 weken, toch?quote:Op donderdag 14 december 2017 20:01 schreef Memoru het volgende:
Sylv + Flav: Fijn die goede stats!
DaD: fijn dat het herstel goed gaat!
Succes met de krampjes! Arme beebs![]()
Whitenoise het helpt echt![]()
Vandaag naar de stad geweest. Ik heb denk ik voor 60/70 euro kleertjes gekocht heb voor E. Iedere keer de smoes: "Jaa dat is voor kerst!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |