ik zou er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee hebben om Molurus volledig in te ruilen voor een lekker wijf met tieten. Prima, wmb.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik zou er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee hebben om Sinterklaas volledig in te ruilen voor Kerst. Prima, wmb.
problem solvedquote:
quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:54 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
ik zou er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee hebben om Molurus volledig in te ruilen voor een lekker wijf met tieten. Prima, wmb.
Doe je dat tochquote:Op dinsdag 5 december 2017 18:54 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
ik zou er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee hebben om Molurus volledig in te ruilen voor een lekker wijf met tieten. Prima, wmb.
gewoon gaan!quote:
In feite draait daar ook de hele discussie om.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Onzin. Jij vindt die extra interessant omdat je er makkelijker over kunt zeiken. En vervolgens doe je alsof de hele discussie om hen draait.
Wil je Doutzen Kroes of Georgina Verbaan?quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:54 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
#metooquote:
Nee.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite draait daar ook de hele discussie om.
Verbaan, dan gaat ze huilenquote:Op dinsdag 5 december 2017 18:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wil je Doutzen Kroes of Goergina Verbaan?
Friezin enquote:Op dinsdag 5 december 2017 18:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wil je Doutzen Kroes of Georgina Verbaan?
quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wil je Doutzen Kroes of Georgina Verbaan?
tenzij hij als puntje bij paaltje komt toch niet zo groot blijkt te zijn!quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:59 schreef eNGine10 het volgende:
[..]![]()
Zal een leuke sinterklaas worden in huize WodanIsGroot
quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
tenzij hij als puntje bij paaltje komt toch niet zo groot blijkt te zijn!
Boeie!, dat is niet mijn probleem, hoorquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
tenzij hij als puntje bij paaltje komt toch niet zo groot blijkt te zijn!
Zou sowieso een goed verhaal zijn als je die kan scoren.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:07 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dat is dan niet mijn probleem, hoor
kwam ook veel langzamer op gang ... lijkt een beetje dood te bloedenquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:07 schreef eNGine10 het volgende:
Overigens leek de nationale discussie wel korter te duren dan voorgaande jaren. Als dat een trend is zijn we daar in ieder geval een keer klaar mee.
Ik heb Nance wel gescoredquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:08 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Zou sowieso een goed verhaal zijn als je die kan scoren.
Yup, dan kan piet weer gewoon zwart zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:07 schreef eNGine10 het volgende:
Overigens leek de nationale discussie wel korter te duren dan voorgaande jaren. Als dat een trend is zijn we daar in ieder geval een keer klaar mee.
Ja, of gewoon roetveegpiet.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, dan kan piet weer gewoon zwart zijn.
Ja,dat viel erg op. Werd daarna wat overschaduwt door Dokkum.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:07 schreef eNGine10 het volgende:
Iedereen kent de meningen ook al lang. Behalve idioot gedrag van verschillende groepen is er eigenlijk niet zoveel meer om te bespreken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
kwam ook veel langzamer op gang ... lijkt een beetje dood te bloeden
nee precies en je wil ook eigenlijk niet meer in een van de twee kampen horen omdat er zoveel debielen rondlopenquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:11 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Iedereen kent de meningen ook al lang. Behalve idioot gedrag van verschillende groepen is er eigenlijk niet zoveel meer om te bespreken.
Of schapekeutelsquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Van oorsprong is Piet inderdaad zwartgemaakt met roet 👍
Daar ben Ik da weer niet bekend mee.quote:
Ex-collega van Sylvanaquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:10 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik heb Nance wel gescoredmaar ja boeie
Deze dus:
Waar gaat het topic over dan?quote:Op dinsdag 5 december 2017 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Zullen we de traditie breken en gewoon verdergaan net het topic!?
Is er een anti-piet kamp dan?quote:Op dinsdag 5 december 2017 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het anti-piet kamp blijft vast wel posten op twitter.
Naar elkaar inderdaad. Weinig animo van 'buitenstaanders' dat te lezen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het anti-piet kamp blijft vast wel posten op twitter.
Zijn ze dat dan?quote:Op dinsdag 5 december 2017 23:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moet er nog aan wennen dat Piet en Zwarte Piet niet meer hetzelfde zijn.
Waar ik ben wel, maar in de nare randstad niet meer. Daarom is op het internet de miscommunicatie snel gemaakt.quote:
dat valt reuze meequote:Op woensdag 6 december 2017 01:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar ik ben wel, maar in de nare randstad niet meer. Daarom is op het internet de miscommunicatie snel gemaakt.
Dus gisteren zag je vele zwarte pieten in de randstadquote:Op woensdag 6 december 2017 05:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat valt reuze mee
de intocht is niet het sinterklaasfeest
Echt gek dat een stel Europeanen eerst aan Europa denkt en dan pas aan de rest van de wereld. Dat zal vast nergens anders op de wereld gebeuren.quote:Op woensdag 6 december 2017 05:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
Zelfde groepje weer
Veeg me op!
4 mei is te eurocentrisch
Roetveegpiet sluit bovendien andere huidskleuren dan blank uit, dus is on beginsel al discriminerend.quote:Op woensdag 6 december 2017 09:58 schreef drakin het volgende:
Roetveegpiwt heeft nog nooit zo'n mooi gebaar gemaakt. Heeft tevens veel te weinig roetvegen in zijn gezicht
maar roet is tenminste altijd zwart, alleen zou dan het hele gezicht onder de roetvegen moeten komen zodat het weer mooi egaal zwart wordtquote:Op woensdag 6 december 2017 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Roetveegpiet sluit bovendien andere huidskleuren dan blank uit, dus is on beginsel al discriminerend.
Dat is het verschil met zwarte piet.
Klopt, dan is het probleem van de huidskleur meteen ook opgelost.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:30 schreef drakin het volgende:
[..]
maar roet is tenminste altijd zwart, alleen zou dan het hele gezicht onder de roetvegen moeten komen zodat het weer mooi egaal zwart wordt
niet alleen gisterenquote:Op woensdag 6 december 2017 09:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus gisteren zag je vele zwarte pieten in de randstad
Kunnen die mensen niet gewoon ophoepelen?quote:Op woensdag 6 december 2017 05:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
Zelfde groepje weer
Veeg me op!
4 mei is te eurocentrisch
In een jasje naaien en wegstoppen in een of ander gesticht.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kunnen die mensen niet gewoon ophoepelen?
Er lopen er idd meer buiten rond dan binnen onze gestichten.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In een jasje naaien en wegstoppen in een of ander gesticht.
Europa heeft omwille van haar slavernijverleden een eeuwige verantwoordelijkheid over de rest van de wereld. Dat weet je tochquote:Op woensdag 6 december 2017 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt gek dat een stel Europeanen eerst aan Europa denkt en dan pas aan de rest van de wereld. Dat zal vast nergens anders op de wereld gebeuren.
badumtssssquote:Op woensdag 6 december 2017 11:05 schreef deedeetee het volgende:
Maar goed dat we geen kolenmijnen meer hebben, anders gingen ze daar nog over zeuren
[ afbeelding ]
Dat zie je echt verkeerd. De islamitische wereld heeft een minstens net zo goor slavernijverleden en daarvan wordt toch ook niet verwacht dat ze dagelijks boette doen? Het gaat voornamelijk over de aanstootgevendheid van blanke huid.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Europa heeft omwille van haar slavernijverleden een eeuwige verantwoordelijkheid over de rest van de wereld. Dat weet je toch
Leuke, traaaage docuquote:Op woensdag 6 december 2017 11:09 schreef Slayage het volgende:
voor de mensen die het hebben gemist, sinterklaas bestaat!
https://www.npo3.nl/sinterklaas-bestaat/05-12-2017/VPWON_1266472
de man is uiteraard op leeftijdquote:
Zoek de lijntrekker.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:05 schreef deedeetee het volgende:
Maar goed dat we geen kolenmijnen meer hebben, anders gingen ze daar nog over zeuren
[ afbeelding ]
Die roetveegpieten bieden ons wel een inkijkje in het personeelsbeleid van de Sint.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:30 schreef drakin het volgende:
[..]
maar roet is tenminste altijd zwart, alleen zou dan het hele gezicht onder de roetvegen moeten komen zodat het weer mooi egaal zwart wordt
Pas maar op. Voor je het weet komen de zeurpieten met claims dat het onze donkere medemens was, die in de Limburgse mijnen als slaaf te werk werden gesteld.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:05 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, ik ga kijkenquote:Op woensdag 6 december 2017 11:09 schreef Slayage het volgende:
Ik was dan ook sarcastisch. de selectieve verontwaardiging mbt slavernijverleden is inderdaad stuitendquote:Op woensdag 6 december 2017 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat zie je echt verkeerd. De islamitische wereld heeft een minstens net zo goor slavernijverleden en daarvan wordt toch ook niet verwacht dat ze dagelijks boette doen? Het gaat voornamelijk over de aanstootgevendheid van blanke huid.
Nog even en ze krijgen hun horens weer terugquote:Op woensdag 6 december 2017 12:07 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die roetveegpieten bieden ons wel een inkijkje in het personeelsbeleid van de Sint.
Als goed werkgeverschap hoog in het vaandel staat dan zullen de Pieten steeds zwarter worden. Ze willen immers graag voor de Sint werken.
Als Klaas er met de werkmijter naar gooit, dan zal het personeelsverloop vergelijkbaar zijn met de gemiddelde Albert Heijn of Mac. Ieder jaar onervaren roetpieten dus.
Dat laatste lijkt me dan wel weer een discussie waard.
quote:Op woensdag 6 december 2017 11:09 schreef Slayage het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/opinies/20-jaar-zal-nederland-dankbaarquote:Op zaterdagmiddag 18 november 2017 zat ik in een bus met mede-demonstranten, vol ongeloof voor me uit te staren. We aanschouwden een van de grofste mensenrechtenschendingen die een mens kan ondergaan.
...
Geeft mooi aan hoe weinig er aan de hand is in ons land...quote:Op woensdag 6 december 2017 16:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Jerry Afriyie op joop.nl :
[..]
https://joop.bnnvara.nl/opinies/20-jaar-zal-nederland-dankbaar
Van dat soort mensen vraag ik mij af of ze wel prioriteiten kunnen stellen. Ze kwamen uit Amsterdam toch? Daar zijn wel ergere mensenrechtenschendingen dan een dagje niet kunnen protesteren, ga daar eens wat tegen doen.quote:Op woensdag 6 december 2017 16:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 december 2017 16:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Alsof hij gvd op 6 juni 1944 in een landingsvaartuig moest stappen en richting Omaha Beach Dog Green moest afvaren...quote:Ieder jaar nemen wij vrij van ons werk, zoeken we oppas voor ons kroost, we geven ze een kus op hun voorhoofd en fluisteren zachtjes “We doen dit voor jullie.” Vervolgens trotseren wij de november-kou, met bekenden en onbekenden – voorwaarts het onbekende tegemoet. Na jaren van dreigementen en structurele mishandeling door de politie, weet je niet eens meer zeker of je heelhuids thuis terugkeert en toch zeggen we tegen ons kroost: “Tot straks, lieverd!”
Wij offeren onze vrije dag en onze (zwarte) lichamen op voor een actieve bijdrage aan een inclusief Nederland.
Die blanke in het midden laat de anderen weer het vuile werk opknappen.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:05 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
En hij werkt op zaterdag. Da's verdacht.quote:Op woensdag 6 december 2017 17:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Alsof hij gvd op 6 juni 1944 in een landingsvaartuig moest stappen en richting Omaha Beach Dog Green moest afvaren...
laats speelde mijn favoriete clubje op zondagquote:Op woensdag 6 december 2017 17:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Alsof hij gvd op 6 juni 1944 in een landingsvaartuig moest stappen en richting Omaha Beach Dog Green moest afvaren...
quote:Weg met Zwarte Piet. Dit staat vandaag met koeienletters op de voorkant van het AD geschreven. De krant wil, één dag na het eindigen van het Sinterklaasbestand, een einde maken aan de racistische karikatuur Zwarte Piet.
“Ten tijde van het Sinterklaasbestand was het niet het juiste moment om de discussie te voeren, schreven wij. Nu is het bestand voorbij en kunnen we ons eindelijk ondubbelzinnig uitspreken tegen het racistische karakter van Zwarte Piet”, schrijft hoofdredacteur Hans Nijenhuis in het paginagrote pamflet, dat is ondertekend door tientallen prominenten, onder wie Wilfred Genee (van Voetbal Inside), een ex-lama (van de Lama’s), boer Jos (van Boer Zoekt Vrouw), de Braboneger (van internet) en Mark Rutte (van de VVD).
Nijenhuis schrijft dat zijn handen gebonden waren tijdens het Sinterklaasbestand, maar dat hij opgelucht is dat hij zich eindelijk vrij kan uitspreken: “Natuurlijk, een kinderfeest verstoor je niet. Maar nu pakjesavond achter de rug is kunnen wij eindelijk zeggen: Zwarte Piet is racistisch en we moeten onmiddellijk stoppen met deze walgelijke blackface-traditie.”
Nijenhuis noemt het onbegrijpelijk dat het aanpassen van Zwarte Piet zo lang duurt. “Bij ons op de redactie snapt niemand daar wat van. We weten dat de discussie snel ontspoort als voorstanders van Zwarte Piet met irrelevante zijwegen komen, maar kom op jongens, het is 2017.”
Om zijn woorden kracht bij te zetten vertrekt Nijenhuis met de voltallige redactie en alle ondertekenaars in een bus naar Dokkum. Daar gaan ze demonstreren tegen ‘dat neokoloniale schouwspel dat zich daar een maand geleden heeft afgespeeld.’ Nijenhuis sluit het betoog af met een ultimatum. “We moeten doorpakken nu Sinterklaas niet in het land is. Nederland heeft uiterlijk tot de intocht volgend jaar, dan moet Zwarte Piet echt verdwenen zijn.”
Joh! Is dat een feit of jouw perceptiequote:
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk.quote:Op woensdag 6 december 2017 18:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is de persoon onder je er in getrapt
quote:Op woensdag 6 december 2017 18:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is de persoon onder je er in getrapt
Iemand die twijfelt over zo'n uitspraak moet gewoon de uitzondering op de regel zijnquote:Op woensdag 6 december 2017 18:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |