Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jawel hoor, alleen niet als je ze aan barrels rijdt, en als de bandenmaat afwijkt, mag je die ook zelf betalen.
De maatschappij maakt een leaseprijs, die moet concurrerend zijn, en dure velgen en dus ook duurdere banden verhogen die prijs. Zit allemaal doorberekend, die velgen komen bovenop de nieuwwaarde en schrijf je gewoon 100% af, en 5 keer een paar honderd euro extra aan bandenkosten op je leaseafstand erbij is ook geld. 19 inch ipv de standaard 17 inchers leveren ook meer slijtage op aan kogels, lagers, draagarmen en schokbrekers, en dat moet allemaal betaald worden.
Waarom is dat relevant?quote:
Dat ligt er maar net aan... als je een lichte auto hebt dan ga je alle kanten op door de weinige druk per cm2 en kun je dus niet hard accelereren..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Alleen bij hard accelereren/hard door bochten hebben brede banden voordeel. Bij normaal rijgedrag heb je met smalle banden voordeel, qua gewicht, wrijving, slijtage en benzineverbruik.
Dat zeg ik ook, bij hard accelereren heb je met bredere banden voordeel.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan... als je een lichte auto hebt dan ga je alle kanten op door de weinige druk per cm2 en kun je dus niet hard accelereren..
Dan moet je ook niet piepen dat iets duur is.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.
Ja niet dus.. als je er geen druk genoeg op hebt...quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:54 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, bij hard accelereren heb je met bredere banden voordeel.
bij de dealer heb je minder keuze, maar als je gaat leasen heb je in de meeste gevallen geen andere keus omdat ze mee moeten in de leaseprijs. De dealer weet dat, en dus betaal je de dikke vette hoofdprijs. Daarom zijn ze dus heel duur.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.
niet dus. Meer oppervlak, is minder druk per cm² en dus ook minder tractie. Te smal is niks, maar te breed ook niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:54 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, bij hard accelereren heb je met bredere banden voordeel.
Gewoon status.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.
[..]
Waarom is dat relevant?
de leasemij stuurt je tegenwoordig naar de quickfit voor bandenquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bij de dealer heb je minder keuze, maar als je gaat leasen heb je in de meeste gevallen geen andere keus omdat ze mee moeten in de leaseprijs. De dealer weet dat, en dus betaal je de dikke vette hoofdprijs. Daarom zijn ze dus heel duur.
just status.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Sorry, ik begrijp je niet. Probeer het eens in het Engels.
goede reden om lekker op standaard wielen te blijven rijden lijkt mequote:Op zaterdag 2 december 2017 19:58 schreef lipje het volgende:
[..]
de leasemij stuurt je tegenwoordig naar de quickfit voor banden
je vat hem prima, maar je houdt je gewoon dom.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vat hem niet, maar het zal vermoedelijk toch wel offtopic zijn.
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vat hem niet, maar het zal vermoedelijk toch wel offtopic zijn.
Ik geen schijt aan veiligheid, ik was de auto regelmatig en ik rij over het algemeen rechts terwijl het toch een leasewagen is. En nu?quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.
Mensen met een eigen auto zijn trots op hun auto, wassen hem regelmatig en zijn er zuinig op, tevens weten ze dat die auto van hun is en stralen dat ook uit. Ze laten zich graag zien met hun mooie auto.
Leasebakrijders hebben alleen een contract en staan de auto van een ander te wassen, en rijden eigenlijk alleen links op de snelweg.
ik rijd een prive auto, was hem zelden en rijd in de regel ook 80% links, en nu?quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.
Mensen met een eigen auto zijn trots op hun auto, wassen hem regelmatig en zijn er zuinig op, tevens weten ze dat die auto van hun is en stralen dat ook uit. Ze laten zich graag zien met hun mooie auto.
Leasebakrijders hebben alleen een contract en staan de auto van een ander te wassen, en rijden eigenlijk alleen links op de snelweg.
Dat als mijn Mustang eindelijk klaar is je in de weg rijd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd een prive auto, was hem zelden en rijd in de regel ook 80% links, en nu?
Het is andersom: de basisversie van de auto is te goedkoop. Die lage 'vanaf prijs' trekt mensen naar de showroom die vervolgens extra geld uitgeven aan wielen, zodat de dealer ook wat verdient. Op de kale basisversie verdienen ze niets, de opties moeten het geld opleveren en zijn dus altijd te duur.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef Hamzoef het volgende:
Wat maakt lichtmetalen velgen zo schreeuwend duur? De materiaalkosten kunnen het toch niet zijn lijkt me. Zitten hier woekermarges op, of wat verklaart dit?
We have to see about thatquote:Op zaterdag 2 december 2017 22:16 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat als mijn Mustang eindelijk klaar is je in de weg rijd.
Klopt, mooie 21" LM velgen kunnen zwaarder zijn dan 19" stalen velgen...quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Appels en peren.
Mensen kopen lichtmetalen velgen toch omdat ze dit mooi vinden, niet om gewicht te besparen?
staal houdt op bij 17 inch geloof ik.. Dus groter in 'lichtmetaal' is in de regel zwaarder.. Maar nogmaals, is al eerder gezegd; 99% van de mensen rijden met lichtmetaal voor het mooi, en niet om hun onafgeveerde gewicht omlaag te brengen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, mooie 21" LM velgen kunnen zwaarder zijn dan 19" stalen velgen...
Klopt! maar niemand die dat nakijkt en of laat meewegen in zijn/haar/het beslissing.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn lichtmetalen velgen vaak zwaarder dan de steelies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |