iedereen wilt lichtmetalen velgen, dus iedereen neemt t. maar ze kunnen zo wel goedkoper adverterenquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, en bekijk hierbij ook de optielijst. Velgen horen hier ook bij. Nou heb ik wel aardige velgen gezien, maar die hebben een meerprijs van bijna 1500 euro. Echt heel bijzondere velgen zijn het niet.
Gekeken bij een ander merk. Daar zijn velgen ook al zo duur. Is dit net zoiets als safraan, dat altijd al duur geweest is?
Wat maakt lichtmetalen velgen zo schreeuwend duur? De materiaalkosten kunnen het toch niet zijn lijkt me. Zitten hier woekermarges op, of wat verklaart dit?
Ja, alleen zijn lichtmetalen velgen vaak zwaarder dan de steeliesquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Ja. Stalen velgen zijn lichter dan alu velgen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Vertel dat tegen de dikke zaterdag wielrenners op fietsen van 4K euro die 300 gram lichter zijn de de vorigequote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.
Appels en peren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Vertel dat tegen de dikke zaterdag wielrenners op fietsen van 4K euro die 300 gram lichter zijn de de vorige
Ik koop ze altijd extern, bij de dealer betaal je zo het dubbele tevens kun je de oude velgen nog kwijt voor ¤400 zo koop een je een dealersetje van ¤2000 extern voor ¤600quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, en bekijk hierbij ook de optielijst. Velgen horen hier ook bij. Nou heb ik wel aardige velgen gezien, maar die hebben een meerprijs van bijna 1500 euro. Echt heel bijzondere velgen zijn het niet.
Gekeken bij een ander merk. Daar zijn velgen ook al zo duur. Is dit net zoiets als safraan, dat altijd al duur geweest is?
Wat maakt lichtmetalen velgen zo schreeuwend duur? De materiaalkosten kunnen het toch niet zijn lijkt me. Zitten hier woekermarges op, of wat verklaart dit?
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik koop ze altijd extern, bij de dealer betaal je zo het dubbele tevens kun je de oude velgen nog kwijt voor ¤400 zo koop een je een dealersetje van ¤2000 extern voor ¤600
Onafgeveerd gewicht wil je zo weinig mogelijk voor een goed weggedrag..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.
Zet op je stalen velgen winterbanden, en koop zelf een dikke 19 inch breedset voor de rest van het jaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Goedkope rommel wel inderdaad.. maar een setje Fuchs velgen (ik noem maar wat) zijn wel degelijk een hele zooi lichter (volgens mij is de band zwaarder dan de velg)quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn lichtmetalen velgen vaak zwaarder dan de steelies
Oh een leasehok. Lekker belangrijk wat daar onder ligt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Ik gebruik hem ook privé. Ik zie dus niet in waarom het relevant is of de auto lease is, of niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:32 schreef halfway het volgende:
[..]
Oh een leasehok. Lekker belangrijk wat daar onder ligt.
Dat dan weer wel natuurlijk, maar dat is de makke van tegenwoordig.. Het gaat nu meer om de bling.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Appels en peren.
Mensen kopen lichtmetalen velgen toch omdat ze dit mooi vinden, niet om gewicht te besparen?
In dat geval had ik de buurvrouw topless op mn auto laten airbrushen.. Daar was ie nooit overheen gekomen..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat dan weer wel natuurlijk, maar dat is de makke van tegenwoordig.. Het gaat nu meer om de bling.
Vroegah, had je LM-velgen van magnesium, en ging het puur om het zogenaamde 'onafgeveerde gewicht' van de auto zo laag mogelijk te maken/houden om de wegligging te verbeteren. Toen heetten ze ook nog 'sportvelgen', omdat je ze alleen onder sportievere auto's vond.
Daarna werd het steeds meer gemeengoed en werden ze steeds betaalbaarder. Tegenwoordig heeft elke auto bijna standaard alu's. Nu is het dus een beetje meer in de vorm van 'dress to impress', en zijn de standaard gegoten lichtmetalo's niet meer goed genoeg voor de betere patsert, en dan kom je in het spul terecht wat cnc-gefreesd of anderszins speciaal bewerkt wordt, en dan worden ze weer duur, want ja, je wilt je onderscheiden van de massa he.. Groter, breder, glimmender; het kost allemaal extra.. Bij groter en breder hoort ook groter en breder rubber, en ook dat kost meer dan standaard spul.
Groter en breder kost ook koppel en levert meer rolweerstand op, kost meer brandstof, en slijt meestal als een idioot, alleen vergeten we dat meestal maar effe, want daar gaat het natuurlijk niet om; het moet alleen maar mooier zijn als wat de buurman heeft
Bedankt voor de toelichting, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
Dat dan weer wel natuurlijk, maar dat is de makke van tegenwoordig.. Het gaat nu meer om de bling.
Vroegah, had je LM-velgen van magnesium, en ging het puur om het zogenaamde 'onafgeveerde gewicht' van de auto zo laag mogelijk te maken/houden om de wegligging te verbeteren. Toen heetten ze ook nog 'sportvelgen', omdat je ze alleen onder sportievere auto's vond.
Daarna werd het steeds meer gemeengoed en werden ze steeds betaalbaarder. Tegenwoordig heeft elke auto bijna standaard alu's. Nu is het dus een beetje meer in de vorm van 'dress to impress', en zijn de standaard gegoten lichtmetalo's niet meer goed genoeg voor de betere patsert, en dan kom je in het spul terecht wat cnc-gefreesd of anderszins speciaal bewerkt wordt, en dan worden ze weer duur, want ja, je wilt je onderscheiden van de massa he.. Groter, breder, glimmender; het kost allemaal extra.. Bij groter en breder hoort ook groter en breder rubber, en ook dat kost meer dan standaard spul.
Het gaat niet om wat de buurman heeft, maar om wat ik zelf mooi vind.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
het moet alleen maar mooier zijn als wat de buurman heeft
Onafgeveerd gewicht is veel nadeliger voor de balans van de auto.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.
jawel hoor, alleen niet als je ze aan barrels rijdt, en als de bandenmaat afwijkt, mag je die ook zelf betalen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Heb je geen eigen auto dan?quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik gebruik hem ook privé. Ik zie dus niet in waarom het relevant is of de auto lease is, of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |